Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jenter.

Såvidt jeg har tid til å sitte her inne idag, er jo så nydelig vær ute her hos oss :) sommer og sol :D

Bæsjebleier vet jeg alt om ;) Hender mine søte små bæsjer umenneskelige mengder har jeg følelsen av ;) Og da kommer det gjerne en herlig sprut oppover ryggen med endestasjon i nakken :D Ang bleier så bruker vi pampers denne gangen. Jeg synes at disse bleiene er de mykeste å ha på. Libero synes jeg har blitt så stive. Vi brukte de mest til de største. har hørt noen skryte av et av de billigmerkene, men husker ikke om det var på rema eller rimi de fås kjøpt. Selv har jeg ikke prøvd de. Men har jo opplevd at noen i bhg hvor jeg jobber har de. Jeg er ikke så imponert, men de er helt greie. De gangene hvor spruten står oppetter ryggen er gjerne når bleien ikke er festet godt nok og langt nok oppover ryggen. Gjerne når de eldste jentene har skiftet på. Anser dette ikke som et stort problem da det ikke skjer så ofte ;)

Så gøy med hytte da ønsker3gull, håper dere får kjøpt den. Men skjønner dette med pengene. Selv om man kanskje har råd der og da, er det jo viktig at man har sånn at man kan leve etterpå. Koser meg når vi er på hytta. Nå er vi så heldige at det er ei hytte som har vært i familien i mange år,

Håper dere får lagt inn aksjer i kveld, før du eventuelt prøver på gigolo-utleie ;) he he

Nå har jeg holdt på i tre timer med å skrive dette innlegget, så jeg tror jeg gir meg for i kveld.

Fikk strikket litt i går kveld, så håper det blir muligheter i kveld også. Går sakte men sikkert fremover på morovesten ;)

Klem :)

Deilig med hytte

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på hentesett jeg.. Men det var inntil jeg så at du spurte om det her inne Babysyk - etter det har jeg gått igjennom ravelry, googlet og trålet blogger... Og jeg er sannelig ikke sikker hva jeg gjør med det. Jeg har egentlig strikket en jakke som heter Maile (ravelry) som jeg hadde tenkt å bruke som en del av hentesettet, men den ser innmari liten ut så jeg tror kanskje ikke den blir aktuell. Jeg hadde bare glemt det litt.

Så er det jo det at jeg har termin midt på sommeren, og her jeg bor så betyr det fullstendig uvisse om været. Det kan jo hende det blir strålende sol og alt for varmt for strikkeklær, eller så kan det bli såpass kaldt at det kan være greit med et fullt sett.

Akkurat nå heller jeg litt mot å bare strikke en jakke, og å droppe ullbuksa. Jeg strikker med silkemerinoen fra Askeladen (Nøstebarn) akkkurat nå, og tenker at den kan være fin til en sommerjakke. Men så er det bare hvilken.. Jeg har tittet litt på den jakka som hører til hentesettet i nøstebarnboka, og vurderer den. Ser at det er ei på ravelry som har byttet om glattstrikkpartiet og perlestrikkpartiet på den, og jeg syntes det ble ganske fint. Men så er det det at det ser ut som det er litt hekling på den, og det kan jeg jo ikke. Ellers synes jeg det er vanskelig å finne noe som passer til gutter. Jeg liker jo egentlig litt enklere plagg uten alt for mye krimskrams, synes det fort blir det på hentesettene. Samtidig så kan det kanskje være litt mer av det på et hentesett enn de andre plaggene jeg strikker..

Jeg synes den mini-jakka som du lenket til er veldig fin, men jeg må innrømme at i mitt hode så har den jakka alltid vært en jentejakke... Men det er mulig at jeg ikke er flink nok til å se den for meg i guttefarger..

Jeg må nok innom garnlangeren min og se på de babyjakkene de har hengende modeller av der for å finne ut av dette...

Det ble en hel liten avhandling om hentesett det... Ellers så har jeg i det siste strikket en non stop trøye, en ulltrøye som heter noe med ruths..., en heldress fra garnstudio, en rulletrøye fra nøstebarn og liten lue fra nøstebarn. Nå har jeg bestilt garn fra strikkenett for å strikke den heldressen du har strikket og skal strikke babysyk, og så har jeg veldig lyst til å strikke en melkersjakke (ikke hentesettet, men den versjonen i det tynne tretrådsgarnet)

Skrevet

Ser jeg har mye å glede meg til når det gjelder bæsjebleier. Jeg hadde skikkelig håpløs mage som baby, så det er vel bare å forberede seg :) Heldigvis er samboer en ivrig bleieskifter!!

Godt å høre at det er flere som tenker og tråler internett for hentesett. Akkurat som å være inni hodet mitt det innlegget der :) Er nesten så man skulle tro babyen ikke kom seg hjem uten riktig hentesett, og det gjør den jo!!

Er enig i at det er mye dilldall på settene, men tenker også at det kan godt være litt ekstra på hentesettet. Det skal jo være litt spesielt. Hvis det er den som er lyseblå så er det ikke hekling på den. Kantene er strikket hullrad :) Jeg har nemlig lånt boka på biblioteket :)

Har aldri tenkt på den Mini-jakka som jentejakke. Da syns jeg heller nøstebarnjakka er jentete.

Hvis du strikker i baby alpakka silk så skal jo det være svalt om sommeren, så da kan du strikke et helt sett. Baby merino er vel også et sommergarn.

Hvordan er silkemerinoen fra Alskeladden? Er den myk eller litt hard? Vil tro den er noe av det samme som den fra Duo. Må kjøpe garn hvis jeg skal kjøpe oppskriften, og da tenker jeg å kjøpe inn til hele settet. Vurderer å bruke oppskriften fra Myk Start, og strikke på armer, men aner jo ikke om det blir vellykket eller ikke.

Hvilken av heldressene blir det, den blå eller brune? Jeg har strikket den blå men med krage nå nettopp, og det går skikkelig fort, så jeg ville valgt den hvis det er den du liker best. Går ganske fort det partiet over magen også :)

Bare hååååper jeg møter ei hyggelig garndame som kan hjelpe meg litt i morgen. Syns enten de er veldig hyggelige eller nesten litt frekke. Så kommer det inn en som tydeligvis er fast kunde, og da er de superhyggelige....

Skrevet

Jeg synes ideen din Babysyk om å strikke en hvit bukse og heller variere fargen i jakken til babyen som kommer. Så kan du jo denne gangen, når du får en gutt, tre et blått silkebånd nederst i beina og kanskje i livet på den hvite buksa.. og hvis det blir jente neste gang, strikke en rosa jakke og tre inn rosa bånd i den hvite buksa. Eller strikk i hvitt, og gjør som Camillok når det kommer til bnd, så kan du bruke settet til flere barn:)

Selv blir vel dette siste barnet her i heimen:) så jeg kommer nok til å begynne å strikke hentesettet når jeg vet kjønnet på babyen som skal komme:) jeg kommer til å strikke enten blått eller rosa for å si det slik:) Hentesettet skal henges opp i en pen barnekleshenger på rommet til minsten etter at h*n har vokset ut av det.

Men som FrkHansen sier.. ikke så lett å finne det rette hentesettet dersom barnet blir født sommerstid. Det finnes jo helt klart mest å strikke i ull, uansett hva det er i grunn;)

Bomull er mangelvare:D

Dåpskjolen vi bruker er forsåvidt strikket i bomull da. Mandarin Petit. åh.. den er såå fin. Håper jeg får bruke den på en baby enda en gang da! ;)

Idag går det litt saktere med buksa til vesla, og jeg tror ikke den blir ferdig enda. Det er meldt knallvær hele neste uke, og da skal jeg nok ikke strikke så mye bortsett fra på jobben. Nei, blir det fint vær så er jeg ute i hagen og planter, klipper gress(det trengs her nå)og ikke minst luker ugress.. ja, og holdt på å glemme.. griller selvsagt!! :)

Konfirmasjon på søndag om en uke. Gleder meg til det. Jeg må kanskje forberede en tale jeg da, som både tante og fadder jeg er:)

Lykke til i garnbutikken Babysyk. Håper du finner det du skal ha og får den hjelpen du trenger! :)

Skrevet

Et stykk frustert meg som snart må komme seg i seng :)

Har slått fra meg å strikke hvit bukse og blå jakke egentlig. For hvis jeg får jente neste gang kan det hende jeg vil strikke kjole. Vil ikke binde meg opp i noe. Og som deg, vil jeg henge hentesettet opp til pynt på rommet. Vil at de skal ha et sett som er bare dems. Nestemann kan jo få bruke det, men da ikke til hentesett.

Men nå spørs det da, om det blir noe hentesett. Kommer aldri til å få bestemt meg. Har mast litt på samboer, men ikke noe fornuftig å få ut av han. Han er jo ganske stresset før eksamen, så prøver å mase minst mulig.

Det anbefales absolutt ikke å være en vinglepetter, det kan jeg bare skrive under på med en gang!!!

Skrevet

Det kribler i magen!!! :D Hihihi...

Annonse

Skrevet

Hihi Babysyk.. hvis du uansett eksamen eller ikke får noe mening ut av mannen din angående et hentesett så synes jeg i grunn du bør være fornøyd:D

mannen min hadde nok ikke helt visst hva han skulle svare på noe slikt. Hvit bukse og blå eller rosa jakke, eller helhvitt, helblått eller helrosa har han overhodet ingen mening om tror jeg. Muuuligens hadde han kaaanskje protestert dersom jeg hadde puttet noe rosa på en liten gutt, men:D

Så morsomt å høre at det kribler i magen FruLS:)) det er herlig å kjenne liv, og etterhvert fantastisk å oppleve at magen buler her og der hvor en fot eller hånd dytter på "veggen" for å si hei mamma og pappa:))

å nei!! Skal strikke hvert ben på buksa nå, men da skulle jeg jo hatt settepinner i nr 4. Men det har jeg jo selvsagt ikke:( må vente til imorgen til jeg kommer meg i butikken jeg da. Grr... jeg som var så godt igang;)

Skrevet

Ønsker3gull - du trenger ikke settepinner om du har en 80 cm eller lenger rundpinne, da kan du strikke med magical lasso :) sjekk det på YouTube, det er helt genialt :) jeg har helt sluttet med settepinner jeg... Til og med overdreven på buksa blir strikket sånn ;)

Skrevet

Overdelen, ikke overdreven ;) ordbok...

Skrevet

Takk, sjekker det Camillok:)

Skrevet

Så gøy med kribling FruLS!! Er jo så herlig! Føles litt mer virkelig nå, når du kjenner liv og vet at alt er bra inni der :) Og så blir det bare mer og mer liv!!

Jeg bruker også magic loop fremfor settpinner. Det blir litt for mange pinner å holde styr på for min del!! Mye lettere med magic loop. Da trenger man bare rundpinner også :) Jeg bruker bare 60cm jeg da, for det er det jeg har mest av, og syns det er helt greit. Man kan strikke begge beina samtidig også, men det blir litt for komplisert og for mange tråder for meg. Så jeg ville gått for å strikke bare ett ben om gangen.

Nei, nå må jeg ta ut rundstykkene av ovnen før de blir brent! Sen frokost her idag :)

Skrevet

Ikke lett det der med hentesett nei... Nå har dere virkelig gitt meg noe å tenke på her... Jeg har nok ikke så store ambisjoner ifht. at dette er "det store babysettet" verken ifht arv eller senere fremvisning, men vil jo gjerne finne noe fint likevel :)

Det der med at minijakka er en jentejakke i mitt hode skyldes nok at jeg har vurdert å strikke den til jenter tidligere - i gave. Så har jeg nok hengt meg litt opp i det og da er det vanskelig å endre :) Men jakka er kjempefin og om du ikke tenker likedan så synes jeg den bør stå høyt oppe på lista di Babysyk! Om det ikke er hekling på nøstebarnjakka så er nok den fortsatt favoritten her. Men må altså innom garnbutikken for å sondere terrenget der også.

Ellers så synes jeg at det er finere med ulike farger på buksa og jakka, så jeg synes fortsatt blå jakke og hvit bukse er et godt alternativ :) Evt. motsatt. Andre kombinasjoner jeg liker er blått og brunt, ulike brun/beige-farger, og fargene tinn og moldvarp (?) hos nøstebarn kombinert med hvitt. Jeg synes kanskje det blir litt for mye med både lyseblå jakke og bukse og i tillegg en del dilldall på settet. Men smak og behag :)

Hva med buksene i Myk Start Babysyk? Er de ikke aktuelle?

Jeg synes silkemerinoen fra Nøstebarn er myk og god. Men den er nok ikke like myk som silkealpakkaen nei. Jeg tror likevel jeg holder en liten knapp på silkemerinoen ettersom jeg tror den blir finere når jeg strikker den. Jeg plages jo litt med alpakka, synes fort at det blir litt slafsete. Tror silkemerinoen tåler litt større pinner og dermed kan bli litt luftigere, som jo også kan være greit mtp. varmen. Jeg har ikke strikket med Duo sin silkemerino, men jeg har et hespe liggende et sted (som jeg ikke aner hvor er). Selv om det er lenge siden jeg kjøpte det og jeg ikke får sammenlignet de nå, så tror jeg nok kanskje Duo sin er litt mykere. I tillegg er den litt tydeligere og tykkere spunnet, noe som kanskje kan bety at den blir jevnere når en strikker med den? Når jeg tenker på det så lurer jeg på om jeg heller skal gå for Duo sin selv også i stedet for nøstebarn sin :)

Annonse

Skrevet

Hehe, jeg tenkte overhodet ikke på hentesett før jeg ble med her denne gangen. De to andre jentene hadde pene klær, men de var kjøpt. Tenkte rett og slett ikke på et hentesett.

Derimot henger ett-års kjolen til eldstemor på rommet hennes (matroskjole fra Fru Lyng i Oslo med tilhørene mørkeblå lakksko på hylla over), og minstemor har brudepikekjolen sin med tyllskjørt med stor slufse bak i str. 80 og hvite pensko)

Neste håper jeg får et hentesett som jeg har strikket selv, med babybilder på hylla:)

Så ingen fare. Minner nok:) men utrolig gøy å se på hentesett da!

Selv liker jeg to-delte sett i farger som du sier FrkHansen, men jeg liker nok best at både jakke og bukse er i èn farge. Ja, kan godt være striper eller lignende altså.. men at de er like da;)

Nå har vel ny forsyning med boka Myk Start kommet i butikkene også, så den skal jeg nok få tak i tenker jeg. Gleder meg til å saumfare den.

Ha en fin dag dere. Nå tar jeg strikketøyet under den ene armen, vela under den andre og drar på jobb:)

Skrevet

Hei strikkere! Tiden flyr, og lille keiser har blitt ti dager allerede... Vi kom oss endelig hjem på selveste 17. Mai etter diverse blodprøver pga gult og trøtt barn som gikk ned i vekt, og lav hb + elektrolyttforstyrrelser hos mor... Puppet for harde livet før veiing og kunne konstatere 10g opp i vekt fra bunnivået på 2515g .. Etter litt overtalelse fikk vi komme hjem, da vi bor kun tre min unna. Så vi rakk reprisene av barnetogene på nrk og fikk spist en is og litt rømmegrøt :)

Fikk levert hentesettet ned på barsel for å gjøre det ferdig, men måttele litt da detviste seg at hele dressen er myyye lenger enn selve ungen, selv om den er laget i str null mnd. Må innrømme at motivasjonen forsvant litt da... Hadde jo ikke regnet med prematur baby... Men, men, den passer nok utpå sommeren en gang! :)

Lille soser litt på nattestid og vil allerhelst bo på meg med en pupp i munnen eller under hodet, mens på dagen sover han som en stein... Og det gjør jeg også! I går falt eeeeendelig navlestumpen av, så lille fikk seg sitt første bad. Han storkoste seg. Mannen har bygget praktisk stellebord som henger på veggen. Vi vingler litt ang hvilken bleietype vi skal bruke. Alle bleiene er jo altfor store, og da lekker det rundt lårene. Pampers er mykere enn libero, men de har en nettinggreie inni som klistrer seg fast i huden hvis lille bæsjer, og det gjør han - før måltid og etter måltid og mellom måltid... Begynner å skjønne opphavet til sangen bleieskiftarbeider! Prinsen var ikke slik i det hele tatt, så det er litt nytt for oss :)

Så mye stilig dere ordner i interiørverdenen! Høres ut som dere får det superfint i nyhuset Camillok! Vi har fortsatt en byggeplass til soverom, og alle klærne til lille keiser ligger i en boks enn så lenge... Gulvet har ikke kommet ennå. Men veggene har fått tapet med svak struktur og venter på maling. Vi virret innom butikken og sa vi skulle ha maling i nesten hvit... Jotakk, det var jo en hel vegg full avvfargevarianter av nesten hvit! Mannen og jeg ble like forvirret begge to og gikk for den som var rett foran nesen på oss - lys antikk. Håper den ikke er selvlysende eller veldig ille. Time will show... Skulle ønske jeg også hadde et sånt interiørgen som Ønsker3gull har. Det hadde gjort oppussingen litt enklere!

I dag har jeg kost meg ute i solen, og priset meg lykkelig over at jeg slapp å tilbringe dagen på journalskriving på obsposten! Litt rart å tenke på at lille skulle vært født i morgen i ro og fred, men i stedet er elleve dager og i full fart allerede :)

Skrevet

Ok, ikke meningen å syte, men jeg er skikkelig groggy etter nattevakt. Vet at nattevåk er hverdagskost for dere småbarnsmødre, så skal ikke klage alt for mye! Men kjenner at det begynner å bli slitsomt. Og jeg føler ikke jeg kan ta en 2.minutters pause når jeg vil, for det går jo ut over de andre. Får se hvor lenge jeg orker å jobbe nattevakter. Dumt å presse seg selv også.

Føler jeg har brakt tema hentesett opp i skyene :) Er jo ikke sånn at man må ha det, men jeg ser for meg at det er litt koselig.

Vet ikke hvem jeg er enig med når det gjelder farger. Jeg syns at hvis det er et sett hvor bukse og jakke har samme mønster er det finest med lik farge. Men om f.eks bare jakka har mønster med en enkel bukse til, så kan de ha forskjellige farger. Jeg vil ha samme farge på alt. Tror endelig jeg har bestemt meg for hva jeg vil ha. Med en oppskrift som ikke er "umulig" å få tak i :)

http://images4.ravelrycache.com/uploads/-Lene-/72256501/IMG_2924_medium2.JPG

Her er ett hvor det passer med forskjellig farge på delene:

http://frokenij.blogspot.com/2011/09/tada-aka-nevprosjektet-del-1.html

Oppskften er her, utrolig hvor stor forskjell det blir med bare små endringer!! Hadde aldri valgt det settet hvis jeg bare så det på Drops!!!

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b13&d_id=18〈=no

Så om jeg klarer å dra meg opp litt tidlig i morgen blir det garnshopping i morgen :)

Frk Hansen, har strikket den sparkebuksa far myk start, så det blir ikke den. Blir spennende å se hva du ender opp med. I det settet med blå jakke er det nøstebarnbuksa, den syns jeg er fin :)

Hørte ei si at garnet fra Duo var litt hardt. Hun visste ikke om det var silke-versjonen da. Jeg er heller ikke helt venn med alpakkaen. Det blir skikkelig ujevnt!! Men håper det går seg til etter litt brukt og vask. Satser på at baby alpakkaen er litt bedre. Har bare strikket teppe med mønster og ribb med den og da er det ikke så lett å se.

Blir gøy å høre hva du syns om boka ønsker3gull!! Du kommer til å få skikkelig lyst på baby!!!

Har du fått strikka noe på jobb idag?

Så koselig å høre fra deg krølle! Høres ut som dere har det travelt, men koselig!!

Har tenkt litt på det samme, at han egentlig ikke skulle vært født enda. Må være en rar følelse ja.

Hvordan er det med storebror, er han stolt? Kan tenke meg han føler seg stor :)

Får håpe gulvene kommer snart, så dere får kommet litt mer i orden!! Krysser fingrene for at dere har funnet en "normal" hvitfarge :) Ellers har nok de i butikken smilt litt for seg selv....

Nei, tror jeg må ta meg en powernap før jeg skal på jobb igjen :) Dere får kose dere ute i sola jenter!!!

Skrevet

Et kjapt innlegg fra meg før frustrerte fruer begynner. Blir spennende med et lite tantebarn. Termin er 5 dager før min lille blir 1 år. Vi krysser fingrene for at hun får ha dagen sin for seg selv.;) Prinseteppet strikker jeg i 2-tråds nøstebarngarn. Min søster handlet inn massevis av garn og skulle bli en superstrikker, men har funnet ut at det ikke var noe kjekt å strikke likevel...:) så dermed har jeg overtatt garnet hennes. Bruker forresten pinne 5 og den engelske oppskriften. Har aldri prøvd det før, men en venninne har laget teppet med samme oppskrift, så om jeg står fast tar jeg bare en tlf til henne.;) For et egoinnlegg... og nå skal jeg se fruene, så får heller skrive mer senere.

Skrevet

Neida, neida Babysyk.. jeg er nå like hekta som deg sikkert i å finne det "riktige" hentesettet jeg så. Ingen fare. Blir bare bitt av basillen.. og det er jo bare moro, så hvorfor ikke?! :)

Det settet med hvit bukse og den blå buksa og de blå sokkene var nydelig synes jeg.

Hvordan gikk det i garnbutikken forresten? traff du på en hjelpsom kundebehandler eller en skikkelig tverr en?! ;)

Ja, gleder meg til å få tak i Myk Start-boka jeg også. Kommer nok til å få litt dilla ja:D

Jeg har fått strikket idag ja, tross utrolig mye å gjøre. Jeg rakk å spise nistepakka mi og strikke. Nå har jeg strikket ca et halvt bein på buksa hennes.

Foreløpig bare i hvitt, men skal ta opp fargene litt fra jakka nederst på beina etterhvert.

Fikk plutselig lyst til å strikke et sett med genser og bukse til hun jeg blir fadder til når hun skal døpes i sommer:) Tenkte på et sett hun kunne ha under dressen sin når hun begynner i barnehagen. Tenkte på Baby Merino fra Drops, for det har jeg ikke strikket i enda.. og det er såå mykt:)) Tenkte å strikke det i rosa og å hekle en liten blondekant i hvitt langs ermer, hals og nede på beina.

Må bare søke litt inne på garnstudio sine sider for å finne det rett settet. Baby Merino har samme pinnestørrelse som f.eks Alapca, og det er det jo endel sett i, så jeg burde absolutt finne noe fint.

Kanskje broderer jeg navnet hennes på ryggen på genseren sammen med en englevinge eller noe slikt.

Så koselig å høre fra deg krølle!:) skjønner det er hektisk og nytt. Hvordan er formen din da? er kvalmen helt borte nå?

Masse lykke til med soverommet til lille keiser. Det blir sikkert kjempefint! Hvitt er aldri feil! :) hyggelig å høre at du synes jeg har et interiørgen da:D hehe. Jeg er nok bare i overkant interessert tror jeg:D men det er faktisk noe jeg kunne tenkt meg å drive med på heltid.. tegne, innrede, sette sammen farger osv, osv. Men det er mange nok av dem der ute. Jeg er nok ikke så unik at jeg kan gjøre et levebrød ut av det. Men veldig gøy som hobby også da, og det å få tegne kjøkken til venner, hjelpe dem på forespørsel etter fargesammensetning osv.

Nå får jeg strikke litt her vel. God vakt Babysyk:)

Skrevet

Så koselig å høre fra dere Krølle :) deilig å være hjemme tenker jeg selv om dere ikke ble helt ferdige med oppussingen før lille keiser bestemte seg for at tiden var inne. Deilig med liten baby nå som varmere vær er her! Ikke trenger de så fryktelig mye klær heller :)

Interiør er artig ja, jeg har nå fått svar fra skredderen i Thailand hvor mye gardinene vil koste. Silken kommer på 95 kr pr m, bomull til for på 47. Videre tar de 47 kr pr m søm, dvs at prisen på en høyde blir 512 ferdig sydd og 385 for kun materialer. Da trenger jeg ringer i tillegg, og det er 95 kr til, så prisen på ferdig sydde gardiner blir ca 30 kr mer enn om jeg syr selv. Om jeg må betale moms på dem blir det noen kroner til i forskjell. Høres fristende ut å kjøpe dem sydd :) liftgardinene syr jeg selv. Skulle jeg kjøpt Silken her hjemme måtte jeg gitt det dobbelte for silke av dårligere kvalitet og 20 cm mindre bredde. 150 var Silken hans, det er bra :) ønsker3gull, tror du 20 cm ekstra til søm av liftgardinene blir bra? Tror vinduene er 160, så regner jeg 2 m pr vindu blir det bra. Pluss en m ekstra så har jeg 1,5 m til puter e.l. Tror jeg skal be om en meter av en litt mørkere nyanse (cappucino?) også.

Lillegull har hatt økedøgn - jepp, i flertall, jeg er helt kjørt, men nå ser det ut til å være over. Fy flate å slitsomt! Lillegull var bare sulten og i dårlig humør, mammahjertet lengtet sånn etter de gode smilene med de glitrende øynene... I dag var alt på plass :) godgutten min :)

Skrevet

Jeg kastet meg i hvert fall på hentesettdiskusjonen :) Moro å diskutere strikking igjen :)

Jeg synes dropssettet du har funnet var skikkelig fint - og ble litt i tvil selv.. Skulle ønske jeg var flink til å se hvordan mønster kunne endres og moderniseres på den måten! Jeg har aldri sett to ganger på det settet på garnstudio.com!! Nå må jeg tenke litt på om jeg kanskje skulle gått for det jeg også... Evt. i silkemerino, tror det skulle gå. Forutsatt at jeg fikk til å gjøre de samme endringene som i den bloggen. Og så tror jeg nok i tillegg at jeg ville droppet den kragen - og gjort halsen litt enklere.

Jeg vil tippe at det ikke var silkemerinoen fra Duo venninnen din har kjent, men den rene ulla deres. Jeg tror den rene ulla deres er ubehandlet, på samme måte som Nøstebarn sin, og dermed er litt "hard" før det blir vasket/brukt. Jeg kan kjenne at silkemerinoen fra Nøstebarn har bittelitt av den "hardheten" i seg, selv om jeg vil kalle det et mykt garn. Men det var nettopp den "hardheten" jeg mener at det ikke var i Duo sin silkemerino, og som gjør at den er "helt myk" - altså i motsetning til Nøstebarn sin. Nok om det!

Jeg kom på at jeg ikke svarte på ett av spørsmålene: jeg har strikket den brune dressen fra Drops - den i silkealpakka. Tenkte å ha den i høst, ettersom den er litt tynnere, og så strikke den lyseblå fra Drops - den i Merino Extra Fine, til å ha i vinter. Og så er planen å strikke nøstebarndressen som første barnehagedress :) Det skal ikke stå på planene i hvert fall!

Skrevet

Veldig stilig modifisering av hentesettet! Dere er så flinke til å lete frem alt mulig stilig. Jeg er en sånn mønsterslave som blar i katalogene i butikken. Hopper konsekvent over alt rosa og alle kjoler, og da er det ikke så mange alternativer igjen. Etter å ha laget hentesett to ganger, kan jeg konkludere med at det viktigste for et hentesett er at det er lite nok... Begge mine har vært aaaaaltfor store til tross for holdt strikkefasthet og minste str. Nå har ikke jeg fått verdens største barn heller da, men det ser unektelig litt morsomt ut når babybeina visper i magen på buksedressen, og buksebeina henger som vedheng under. Kjempelett å feste noe sånt i bilstolen også ;) jaja, jeg har i hvert fall en dress som passer utover sensommeren og høsten :)

I dag er en merkelig dag. Egentlig dagen for planlagt keisersnitt, men i stedet var jeg på kontroll på kk. Må ha den dumme sentrale venetilgangen i enda en uke pga varmen som er nå (de er redd jeg ikke drikker nok). Etterpå var vi på hilserunde på obsposten og fikk levert en liten takk der. Nesten litt trist å forlate dem. Jeg har jo bodd der siden før jul :)

Utover dagen i dag ble lille keiser veldig slapp og ville ikke spise. :( Prøvde å vekke han, men han bare smattet på puppen som serverte godsaker i fleng, før han sovnet igjen. Mannen er syk med feber, snørr og hoste, så vi bestemte oss for å besøke kveldspoliklinikken på barneklinikken sånn for sikkerhetsskyld. Der ble vi møtt av ikke mindre enn to hyggelige barneleger som ikke kunne utelukke at lille keiser har fått en infeksjon. :( nå har han tatt blodprøver og har spist 40 ml (på 8 timer...) Han strever litt med pusten og det mistenkes lungebetennelse. Så nå sitter vi på barneklinikken og venter på bedre tider. Den gode nyhet var at lille veide 2810 g da vi ankom barneklinikken. Det vil si at han har spist supermasse den siste uken og har tatt igjen fødselsvekten sin med god margin :) håpern han skjerper seg i løpet av natten, så vi kan reise frisk og rask hjem igjen i morgen formiddag...

Typisk nå når jeg har all verdens tid til strikking, så har jeg ikke noe strikketøy her... Får notere det ned på listen over nødvendige ting hvis vi må bli her i morgen også. :)

Skrevet

Jeg er ikke sikker på akkurat hvor mye ekstra du trenger på en gardinh hvis du skal sy den selv Camillok. Jeg har bare fått liftene mine sydd jeg. Jeg tar bare mål av selve vinduet i forhold til om jeg skal ha gardinen inni vinduet eller utenpå. Det er jo en smaksak. Men husk da.. om du skal ha den i vinduer med mye sol så vil du kanskje fore dem! Nå er thai-silke et tungt stoff og bør ikke fores med et annet tungt stoff i tillegg vil jeg tro.. ellers blir det både for voldsomt, vanskelig at den legger seg pent i foldene osv.

Husk også å be skredderen om å bruke skikkelig og den beste tråden deres!! Jeg har fått sydd klær da jeg var i Thailand, og det er STOR forskjell på tråden deres.

Blæ, trykkende hete på jobben idag. Det var skikkelig ubehagelig:( da var det deilig å komme hjem og sette seg i hagen mens grillen ble varm og de marinerte potetene stod i ovnen inne:)) Slang de barbeinte beina på hagebordet og spiste en saftis. Mmmm:)

Nå er jeg ferdig med ett bein på buksa til vesla dere:) er ganske fornøyd nå. Bare ett bein igjen så står festing av tråder og å sette i strikk i livet igjen.. så.. tada..ferdig:) deilig.

Gleder meg til å begynne på noe nytt:D

.. og gleder meg til å kunne bruke settet til vinteren på frøkna vår:)

Skrevet

Huff krølle. Det hørtes skummelt ut med lille keiseren din:( jeg håper alt er bra og at dere kan komme dere hjem imorgen som du ønsker!

Skjønner jo at kk vil ha mulighet for å gi deg drikke dersom du ikke klarer å få i deg nok. De har jo passet på deg så lenge nå og vet nok hvordan det der er, så du får vel bare stole på at det de gjør er overveiet og riktig, selv om det er kjedelig;)

spiser du vanlig mat nå og går ting mot normalen nå synes du eller?

Så bra at keiseren har lagt på seg såpass!! :) tenker du er lettet over det:)

Skrevet

Uff da Krølle, det er så utrolig kjedelig når sånne små blir syke. Ikke bra for mammahjertet det nei. Krysser fingre og tær for at han blir fort bra :) Virkelig på tide at dere får kommet dere hjem for å bli snart - du må jo få litt tid av foreldrepermisjonen utenfor sykehus også ;)

Måtte forresten flire av de vispende beina inni magen med hengebein - sånn var det her i gården også i starten, men nå har lillegull blitt nesten 60 cm så nå er det slutt på den slags. Hentesettet passer forresten fortsatt utmerket, holder seg godt frem til det blir for varmt :) Var veldig merkelige str i det settet, lua er fortsatt stor og var minste str, sokkene er altfor små og jeg fikk ei venninne til å strikke neste str (de er perfekte nå), buksa var i 0-2 mnd og jakka i 3 mnd.??? Hvorfor gjøre det så vanvittig komplisert? Traff tydeligvis godt da, men lua er fortsatt for stor så den har vi måttet ha en annen tynn lue under for at den ikke skal gli ned i øynene (men jeg har funnet han med lua helt ned til haka likevel... sov godt lillegull ;) ).

Jeg og Leon har vært på stranda i dag!!! :) Litt kjølig, men småtten hadde kun på seg ull/bomulls body og bukse samt babyalpakka silk lue. God og varm :) På vei tilbake ville han sitte i vogna (genial den plata man kan støtte opp under madrassen på emmaljunga edge)! Han var såååå fornøyd med å titte ut, men likte dårlig å få sola i øynene. Redningen var babysolbriller - og jammen likte han det :) Hadde jeg aldri trodd. Så satt han der da og smilte til mammaen sin med solbriller :)

Er i tenkeboksen når det gjelder rosehekken min, desverre ser det ut til at jeg må begrense meg til en meter høyde pga siktlinje, det var kjipt... Men tror kanskje jeg kan ha den litt høyre i ene enden hvor den står inntil noen syriner. Blir kanskje en blandet hekk da??? Uff, vanskelig. Det var mye lengere enn jeg trodde også, 30 m, så jeg vurderer å ta halve nå og halve neste år. Blir dyrt og tidkrevende med en så lang hekk!

ønsker3gull; skal fore gardinene uansett, silke falmes veldig i sollys så man må fore silkegardiner. De blir også mye mer eksklusive i utseende og får penere fall. Er ikke helt sikker på hva slags stoff skredderen har, men jeg presiserte bomull. Han lager i hvertfall dresser med utrolig flotte detaljer - innsiden på mannens dresser er virkelig fine - så jeg regner nesten med at han er nøye på skikkelig arbeid. Men selvsagt skal jeg presisere det når jeg bestiller- beste tråd og skikkelig arbeid :) Jeg har heller aldri sydd liftgardiner, men det ser da rimelig rett frem ut - de hadde sett på stoff og stil tll alle standard vindusstr. Så greit nok ut.

Strikkinga går det sakte med, skal straks begynne på beina til monsterbuksa, men slik har strikketøyet stått i en uke nå...

Natta alle sammen!

Skrevet

Oj, her var det lite aktivitet!!

Har akkurat kommet hjem fra kveldsvakt. Og skal på dagvakt i morgen, så det er opp igjen om 6 timer :/

Ville bare si at jeg skal bort i pinsen, så det er ikke sikkert jeg får kommet meg inn her. Så da vet dere det :) Blir deilig med fri nå som det er så fint vær!!

Kos dere masse i finværet alle sammen, så snakkes vi etter pinsen :) Strikketøyet er med i baggen :)

Klemmer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...