Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ÅÅÅ, det høres ut som en fiiin helg FruLS:) og ja, det er jo planen det da. Å lære montering av kollegaen min. Jeg kan jo ikke fortsette Å bare sende det vekk hver gang jeg har strikket noe. Skulle jo ta seg ut, voksne dama:D

SÅ morsomt med kul pÅ magen FruLS. Hvor mange uker er du pÅ vei nÅ?

.. og deg Babysyk? hvor mange uker er det for deg nÅ?

dere mÅ være flinke til Å oppdatere hvor langt dere har kommet. For tiden gÅr sÅ fort, og jeg glemmer. Er sÅ morsomt Å følge dere ogsÅ. Ser jo i nicket ditt FruLS at du har en høstspire i magen, men husker aldri hvilken uke hverken du eller babysyk er i, sÅ hold oss gjerne oppdatert:)

Her har mensen ikke kommet enda.. og kom jo pÅ at det jo er idag.. og ikke igÅr jeg har ikm som jeg trodde igÅr!! Tenkte det var 5.mai igÅr jeg;)

sÅ det er i løpet av DETTE døgnet tanta kommer tenker jeg!

Fortsetter under...

Eller IKKE kommer Ønsker3gull!!! Når skal du teste? Håper så på at du er gravid. Når blir termin da? Blir vel sen vinterbaby. Nå som du har snakket om at det kunne være fint med sommerbaby så er du sikkert gravid nå vet du ;)

Jeg er 20 uker i morgen :) Syns tiden bare går fortere og fortere, men det er kanskje fordi jeg slapper mer av.

krØlle, du får virkelig alt du! Håper ikke ting blir værre nå da! Da tar de vel ut prinsen fØr da eller? Du er i uke 34? Er jo litt tidlig å komme ut enda da.

Syns dere er sporty som setter igang med oppussing nå så nærme. Og det er jo ikke bare et malingsstrØk vi snakker om heller. 3 gulv!?! Snakk om latskap de som bodde der fØr da! Blir jo plutselig hØyt under taket nå da, hehe.

Det hØres jo ut som du har vært den "strikkedama" jo Ønsker3gull! Du kommer sikkert inn i det ganske snart. Jeg har heller aldri prØvd rundfelling. HØres jo veldig greit ut å slippe noe montering! Hadde passet meg veldig bra!

Syns det er veldig koselig å hØre om jentene deres MaMi og Lollo!! De har jo blitt så store som har begynt med/prØvd grØt :) Er jo en utrolig herlig alder de er i nå! Eller, aller aldere har sin sjarm egentlig da.

Lollo, du er jo kjempeflink som lager babymaten selv. Bare prØver du deg fram eller har du funnet oppskrift på nettet? Sånn som sviskemos, det hadde jeg aldri kommet på at man kan lage selv..... Flinkis!!

Og super-ammeren vår :) MaMi! Har du blitt herdet, eller gjØr det fortsatt vondt når du ammer?

Camillok, du har vel besØk i helga? Håper du koser deg masse og får tid til litt alenetid men broren og sØsteren din koser med Leon :)

FruLS, så stas med kul på magen!!! Grattis! Er den der fortsatt? Min mage var mest aktiv på morgenen når jeg fØrst merket noe til den. Utrolig morsomt når de er så skjeve at man ser det :)

Den jakka har jeg sett på også. Virker som et veldig raskt og greit prosjekt. Du strikker med dobbelt garn? Hvordan blir tykkelsen? Blir den veldig tykk?

Du er vågal med fargevalgene dine:) Jeg har litt å lære av deg. Er veldig lite variert der. Det har gått mye i off white, beige og brunt og så kommer jeg nok til å strikke endel i blått. Ikke akkurat vågalt!!!

Takk for tilbakemeldig om teppet! Litt morsomt Ønsker3gull, for teppene er helt like, er bare kanten rundt som er ulik :) Går nok for teppe med rillekant, tror det er lettere også. Uansett kan jeg jo kjØpe inn garn.

Igår begynte jeg på en liten vest fra NØstebarn, er av restegarn, så det er litt spennende om jeg har akkurat nok eller for lite garn. Men, da får jeg heller ta den opp og lage noe annet....

Nei, nå er det sofa, godis, film og fullfØring av vesten :)

Ha en fin lØrdagskveld jenter!!

Jeg er 14 uker nå..så det begynner å komme seg. Nei, magen forsvant når jeg sto opp, blir nok en stund til den blir værende. Men utrolig morsomt å følge med.

Når har du termin da Babysyk? Er akkurat 6uker foran meg du tror jeg.

Fargevalget på jakken var egentlig ganske tilfeldig, det var det jeg hadde i kurven. Jakken blir ikke så veldig tykk, men det blir nok en "ytterjakke" tenker jeg. Er for tykk til å bruke som innejakke. Lerkegarnet er litt tynnere enn pickles garnet i oppskriften, så første forsøk ble litt liten. Rekte opp igjen ca 10cm og begynte på nytt med 20m mer. Nå ser den nesten litt stor ut, men bedre det enn for liten.

Holder på med siste armen nå, skal strikke raglan imorgen. En kjapp og grei jakke strikket på en helg. :)

Fant ut i helgen at svigers har en gammel vugge stående fra farmorens tid, så den er ihvertfall 70noe år gammel. Utrolig koselig å få bruke den. De hadde også to senger vi får bruke, og tilbød seg å kjøpe bilsete, så nå er det ikke mye vi mangler. Litt klær bare. :)

Har også lurt på å få sydd om brudekjolen min til dåpskjole. Vi har en familiekjole på pappa sin side, husker ikke hvordan den er da. Må se bilder av den tror jeg før jeg bestemmer meg.

Nei nå må jeg strikke ferdig armen, bare noen cm igjen før raglanfellingen.

26.september. Da er jeg 6 uker forran deg da. Trodde det var 5 jeg... Men kanskje du blir satt litt fram på ul :) Når er det forresten? Skal dere vite kjønn?

å, så heldig dere er som dere kan bruke! Jeg har så lyst på en sånn gammel vugge, men vi har ingen i familien, og ikke samboer heller. Planen er å bruke en skuvseng som er fra mamma var liten, som jeg og søsteren min også brukte. Men kan hende den blir litt for stor, og da blir det nok ingen seng i stua.

Hadde akkurat for lite garn til vesten :( :( Rekket opp litt og prøvde igjen, men det gikk ikke da heller. Hvis jeg rekker opp mer nå blir den synlig kortere forann enn bak... Ikke veldig motiverende å rekke opp halve greia og gjøre hele vesten kortere, men nå har jeg nesten blitt forelsket i den lille vesten :( Fant et blått garn, så jeg vet ikke om jeg bare lager en ny av den først for å muntre meg opp. Det er i ribbestrikk, så det passer ikke helt med striper heller syns jeg....

Babysyk - du har jammen fått termin på samme dato som jeg hadde med prinsen! Morsomt. Husker jeg tenkte at det egentlig var jeg som hadde laget årets nyttårsbarn... Hahaha... :) utrolig fin tid å få barn på. Vi bodde nordpå og fikk nesten tretti minus en mnd etter prinsen ble født, så ble lite trilleturer i starten, men mange koselige barseltreff og en super vår og sommer med baby i sportsvogn :) 20 uker, da er du halvveis, og bare tre uker unna at alt satses på baby om den skulle finn på å komme ut...

Prinsen var på prøveskoledag i dag. Han var så stolt og opplegget virker skikkelig bra. De er tolv stk som skal begynne i første klasse, men de blir for det meste delt i to og plassert i aldersblandete grupper med barn tom fjerde klasse. Montessoriskole hvis jeg ikke har sagt det før... Blir spennende tider for både foreldre og prins :)

All medfølelse til de som må rekke opp... :( Det er noe skikkelig dritt og det burde ringe en alarm idet man har for lite tråd eller har gjort noe feil, slik at man slapp å rekke opp... Blæsj! Gudd løkk med å få alt i orden igjen! :)

I dag har "vi" puttet glava i veggene og gjort ferdig taket på vårt nye soverom. I morgen kommer pappa for å hjelpe til med gipsplater på veggene. Ikke spesielt vanskelig å få til, men platene er så uhåndterlige, og jeg har ikke sjans til å hjelpe til med bæring opp trappene i huset vårt. Peser som en dampveivals av å slepe meg selv og parasitten opp! Og så skal jeg jo bare slappe av :) håper det bare var en feilmåling på fredag pga time tidlig på dagen. Jeg fungerer ikke på morgenen.

Har du testet ennå Ønsker3gull?? Er sååå spent på deg! Du kan med glede få overta stafettpinnen etter meg, jeg trenger den ikke mer!! ;)

Annonse

Ja, deilig å være halvveis :) Er ikke helt halvveis egentlig, for det er 40+3, men disse babyene kommer jo når de selv vil, så det kan jo være jeg er over halvveis også :) Planen er å ha han inni der litt mer enn 3 uker til, så satser på at det går bra.

Så gøy med prøveskoledag :) Ser han for meg, så stolt og stor :)

Spent på om du har fått mensen ønsker3gull!! Eller har testet!?!?

Ikke like motivert med vesten idag, men regner med å bli ferdig.

Ja, det begynte med ca fem, men på tidlig ul ble jeg satt fire dager tilbake. Har nå termin 5.nov. Blir spennende å se på ordinær ul. Skal i midten av juni, min uke 20. Hvis de kan se kjønn vil vi vite ja. :)

Nå er jeg ferdig med jakken, den ser ganske stor ut, menmen..vokser jo uansett inn i den.

Jeg trengte ikke teste. Tanta kom inatt. Idag har jeg da ligget rett ut på sofaen etter å ha kjørt eldste og en overnattingsgjest til badeland. Vesla har hugget ved i skogen sammen med pappaen sin i hele dag. Hun har visst kost seg stort. Ligget på bakken og snakket med maueren, sittet øverst på en kvisthaug og lekt at hun har flydd, spist nisten sin og laget kaffe ( med pulver og varmt vann faktisk)til pappaen sin. Hun har gått litt rundt i skogen og vært på oppdagelsesferd og kost seg stort har jeg hørt:)

Så jeg har fått pleie den vonde magen og strikket masse. Jakken til vesla er straks ferdig, og jeg synes det bilr fiiiin :)

Ok, morsom ivertfall:D

Takk for oppdatering av uker, ul , termin osv FruLS og Babysyk:) det er spennende lesning for meg det vet dere.. som bare går og venter og venter.. ja, og legger inn litt aksjer i ny og ne da :D, på en spire i magen. Jeg er Såååå klar for at magen min skal vokse litt med en sprell levende liten krabat inni, og kjenne liv, å snakke med magen, å bygge rede.. ja, og, og ,og.. aaalt det andre:)) Så det er gøy å følge dere nå :)

Er kjempespent på deg krølle og 23. mai!!

og det er såå koselig å lese om de små nurkene til Camillok, Lollo og MaMi:) tiden går så vanvittig fort!!Det får meg til å tenke på hvor lenge jeg har vært inne her på BIM;)

Så kjedelig med tantebesøk da ønsker3gull, men det er bra du ikke mister motet likevel! :) Høres ut som vesla har hatt en helt super dag med pappaen da! Skikkelig skogslykke!

Idag var jeg på ny kontroll hos legen, og fikk høre hjertelyd!! :D Det var utrolig morsomt og helt herlig!! Ville bare glise fra øre til øre!!! Vi hadde jo sett hjerte slå på tidlig UL, men ikke hørt det. Var utrolig spesielt...dødsgøy!! Stakkar mannen fikk bare høre om det etterpå, han satt å ventet i bilen. Han virket litt skuffet da han sa: "Du sa jo ikke at du fikk sånn da"..for jeg visste ikke om legen hadde doppler.. Jaja, neste gang er det UL, og da skal han ihvertfall være med!!! Bare 5uker til :)

Så gøy med prøveskoledag da Krølle, kan tenke prinsen var stolt ja. Men det er jo såååå lenge til høsten! Han blir nok utålmodig ja. Heldigvis blir han storebror i mellomtiden og kan oppholde seg med det! :) Det høres jo ut som det går fremover med oppussingen da..flinke dere er som pusser opp så mye nå på slutten!

Vi lurer på å pusse opp soverommene, men da blir det bare et malingsstrøk og kanskje ny garderobe..hehe..

Bedre med for stor enn litt for liten. Den blir sikkert god å ha ut over vinteren FruLS. Hvordan ble fargene sammen?

Kjedelig med tanta Ønsker3gull!! Men som FruLS sier, bra du er ved godt mot. Det positive er jo at det virker som syklusen din nå er stabil. Nå har kroppen hatt litt tid til å "rense systemet" etter hormonspiralen, så nå blir du bare mer og mer fruktbar sikkert ;)

Så koselig at vesla koste seg ute i skogen! HØres jo kjempespennende ut. Tenk om vi også kunne gå på en sånn oppdagelsesferd.

Så gØy med hjertelyd FruLS :) Er fantastisk å hØre det. Da vet man at det fortsatt er liv der inne. Stakkars mannen din. På en måte litt sØtt at han ble skuffet da, for det betyr jo at han setter pris på sånne ting. Samboeren min ble så fasinert fØrste gang han hØrte hjertelyden, så han spurte om å få ta det opp :) På slutten av opptaket hØrer man meg si "Ja, sånn, det holder". Vi ble jo sittende helt stille alle tre og jeg tror ultralyd-dama begynte å bli utolmodig.

5 uker går fort. Det virker lenge til nå, men jeg tror tiden kommer til å gå fort. Jeg syns ihvertfall tiden går fortere og fortere, selv om det enda er LENGE igjen.

Hatt noen flere "mageopplevelser"?

Mitt fØrste synlige tegn på magen, på graviditet var nok navlen. Den ble mer åpen på en måte. Har alltid forestilt meg at det gjØr vondt når den spretter ut, hehe, men det gjØr nok ikke det. Tror ikke det er veldig lenge til det skjer.

Oppussing ja. Jeg vurderer å male veggen bak senga i en brun farge. Rommet er så og si helt firkantet og på hele den ene veggen er det skyvedØrsgarderobe med speil på alle dØrene. Så jeg vet ikke om det blir for mye med en speilvegg og en brun vegg. Hva tror dere? Nå er veggene hvite.

Jaaaa. navlen ja..den hadde jeg glemt. La merke til det forrige uke.. Har alltid hatt en "trang, krokete" navle, men nå ser jeg "helt inn"..hehe..morsomt! Men ellers ingen mageopplevelser nei..men jeg føler den vokser da...men tror det bare er viljestyrt...hehe.

Vi har også garderobe på en hel vegg nå. Har også hatt lyst til å male en kontrastvegg, men spørs om det blir. Med speilvegg vil den jo også bli veldig dominant da den vil speile seg hele tiden. Hvordan er speilveggen og evt kontrastveggen i forhold til hverandre og inngangen til rommet da? Det kan gjerne funke hvis de er hjørne mot hjørne og kontrastveggen er den man kommer inn gjennom, for da vil det speile seg i de andre veggene, hvis du skjønner..?!

Hvis vi pusser opp skal vi ha "frittstående" garderobe. Dvs garderoben skal stå som en skillevegg i rommet, med baksiden som en kontrastvegg ut mot soverommet. På den måten får vi et "walk-in" uten å bygge noen vegger. Vi får se hva det blir til.

Idag er det dugnad i borettslaget, alltid like usikker på hva jeg skal gjøre. Har bodd her i halvannet år og kjenner ingen naboer, har ikke vært med på noen dugnader til nå og vet liksom ikke helt hvordan jeg skal bidra. Mannen er absolutt ikke interessert i dugnad, så han er på brannkamp. Har også litt papirarbeid å gjøre...nei, ikke vet jeg.

Egentlig hadde jeg trodd det med navlen skjedde mye senere, når man hadde fått ganske stor mage. Huff, for noen dager siden oppdaget jeg at jeg hadde fått noen mini strekkmerker rett over navlen. Ikke det værste stedet selvfølgelig, men det blir nok bare værre og værre :( Jaja. Jeg har advart samboer ihvertfall, hehe.

Speilveggen og kontrastveggen har hjørne mot hverandre. Døra inn er på en tredje vegg, nesten helt til høyre på den veggen. Da har man speilveggen til høyre og kontrastveggen rett forran.

Har dere stort soverom, siden dere har plass til å ha frittstående garderobe? Høres ut som en veldig lur måte å gjøre det på. Evt kunne dere kanskje trukket skyverødene lenger ut i rommet, og fått et rom/walk in bak der hvis du skjønner? Men da får dere ikke kontrastvegg i form av malt vegg da.

Funnet ut hva det blir til med dugnaden? Hvis du velger å ikke være med så må du ihvertfall sørge for at ingen ser at du er hjemme :) Hadde sikkert vært lettere om mannen din var med også. Men, du kan jo se på det som en mulighet til å bli kjent med noen. Kanskje er det andre gravide der, som du kan gå tur med etterhvert....

Annonse

Sovnet på sofaen jeg, så det løste seg selv med den dugnaden gitt.

hmm...da vil man speile hele kontrastveggen når man kommer inn på rommet deres da. Det kan jo bli fint likevel, kommer an på hvor stor kontrasten er kanskje... Det blir samme her hos oss.

Jeg tror kanskje vi tenker likt, bare at jeg er dårlig å forklare.

Når vi nå går inn i rommet (med dør helt til høyre) har vi garderobe på veggen til høyre, god plass rett frem og sengen til venstre. Vi vil trekke ut garderoben slik at når vi kommer inn ser vi rett inn i "walk-in", med skyvedørsgarderoben på venstre side som en vegg/romdeler. Man må dermed gå rett venstre gjennom "dør" (mellom veggen og garderoben) for å komme videre inn til sengen. Dermed kan man bruke baksiden av garderoben som en kontrastvegg i soverommet. Skjønte du?? hehe, hadde nesten vært lettere å tegne, men skjønner ingenting av dette mac-greiene...

Får tenke litt på det. Men hadde vært greit å male før vi flytter inn alle møblene.

Må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvordan det blir hos dere. Mener du at dere skal snu garderoben 90 grader eller? Så den blir ikke noe større, men vil stå ut i rommet, og man får en slags krok bak garderoben? Hmmm. Må innrømme at jeg er litt dum til å se for meg sånne beskrivelser. Mulig jeg tenker for komplisert.

Har strikket på monsterbuksa, for et kjedelig arbeid. Må få kjøpt noe garn snart så jeg kan ha noe å veksle med....

soverom.bmp

Sånn ca sånn prøvde jeg å forklare. På tegningen til venstre er slik rommet er nå, med seng, to nattbord, et skap og en kommode.

Til høyre er slik vi tenker det. Nattbordene er forsvunnet for å gjøre plass til barneseng i hjørnet, og garderoben er satt midt på gulvet. Kontrastvegg er markert i rosa (baksiden av garderoben). På veggen til høyre lurer vi på å sette opp bokhyller som ekstra "skapplass". Så får vi bare se når vi får penger til å gjøre dette da...hehe.

Er monsterbuksen kjedelig?? Hva da? Synes den var spennende å strikke jeg (men jeg "komponerte" jo striper selv underveis).

Jeg holder på med en bukse fra Garnstudio nå, i samme garn som jakken (men uten alpakkatråden). Skulle strikkes i rillestrikk, men kom på når jeg la meg her forrige kvelden at jeg har jo strikket glattstrik på nesten en hel fot..jaja, da ble det glattstrikk likevel.

Godt dere liker å høre om hva som skjer her hos oss.. Lett for at det blir litt egoinnlegg når man er sjelden innom sånn som meg ;) Babysyk: jeg har faktisk laget all maten lille har fått til nå (utenom grøten da). Frukt og grønnsaker er bare å skrelle, kutte opp i små biter (ca. 1x1 cm), koke i 5-10 minutter og så mose med stavmikser. Superlett og egentlig veldig kjekt! Foreløpig går det bare i smaksprøver på forskjellige frukter og grønnsaker, men jeg kommer nok til å lage middag til henne når hun blir så stor at hun skal få det.

Synes du monsterbuksen er kjedelig?? Jeg synes den er supergøy! Er snart ferdig, men fikk så vondt i håndleddet på søndag så har ikke strikket siden lørdag nå. Lurte på om jeg hadde pådratt meg senebetennelse, men nå virker hånden bedre, så jeg må nok finne frem strikketøyet i kveld til fruene og Grey's ;)

ånei, ønsker3gull, så kjedelig at tr kom da! Men, som Babysyk sier så er det bra at du er ved godt mot enda. Det blir nok snart din tur skal du se ;) Høres forresten ut som om lillejenten din har hatt en fantastisk dag i skogen med pappaen!

FruLS: så herlig at mannen din reagerte med skuffelse på at han ikke fikk høre hjertelyden. Det blir jo liksom mer virkelig for de når de får høre og se på ul, siden de ikke kjenner noe på kroppen. Gled dere til ul! Det er helt fantastisk!! =)

Camillok: hvordan var helgen? Fikk du litt tid for deg selv og Leon litt tid med tante og onkel?

Lurer på å handle litt dropsgarn på tilbud nå. Hva tenker dere om denne vesten til jenter? Eller er den for guttete? Blir selvfølgelig i ordentlige jentefarger. Ikke helt bestemt meg for hvilke, men noe rosa blir det. Har litt lyst å lage den til lillemor nemlig... http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=33〈=no

Aha, nå skjønner jeg. Takk snille FruLS som lagde tegning til blonde meg ;) hehe. Jeg trodde dere hadde garderode over heeeele veggen og fikk det ikke til å stemme. Men nå vet du!! Tror jeg ville hatt noe forran "inngangen" til walk-in for å skjule evt rot.

Kom på igår at et alternativ til å male hele veggen er å lage hodegavl. Tenkte å lage en med stoff, og skumgummi sånn at det blir litt mykt å sitte inntil. Da kan man lett bytte ut stoffet når man er lei. Men er også fristet til å lage den såpass dyp at det blir en hylle på toppen, så kan jeg ha litt pynt oppå der :) Får se hvor sprek jeg er etterhvert!

Skulle aldri nevnt det med monsterbuksa :) Syns det partiet etter vrangborden oppe var så kjedelig ("ansiktet"). Følte det tok evigheter!! Men så kom jeg til munnen og da begynte ting å skje :) Blir nok morsomt når jeg kommer til stripene på beina.

Håper ikke det er senebetennelse du har pådratt deg Lollo!! Det vil vi ikke ha noe av! :( Du får strikke bare litt om gangen så du ikke "ripper opp" i det igjen.

Morsomt at du nevner den vesten, for jeg så akkurat på den før jeg leste her inne :) Jeg syns ikke den blir for guttete. Bare fargevalget som avgjør. Jeg var faktisk innom tanken på beige og hvitt for at den kunne passe til nestemann hvis det blir jente. Jeg har fargen støvrosa i alpakkagarnet, og tror den ville blitt kjempefin sammen med hvitt eller beige. Planen var faktisk å lage den vesten av det garnet hvis vi skulle hatt jente :)

Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal gå for alpakka/baby alpakka eller baby merino. Med baby merino blir den jo litt mer hverdagslig og så er det jo superwash. Hvilket garn skal du bruke Lollo?

I morgen etter jobb skal jeg kjøpe garn på salg. Tror det blir en dyr handletur, for jeg har ganske mye garn på listen....

Nå tenkte jeg å strikke noen bomullpads til meg selv :)

Åh, sitter her og fester trÅder pÅ jakka til vesla jeg. Det er jammen mange trÅder dere!Kommer tilbake til dere om et par dager nÅr jeg er ferdig.. haha.. neida:D men, jo jeg tror det tar et par dager denne jobben;)

Gleder meg til jeg fÅr strikket stolpen og satt i knapper..for DA dere.. da skal jeg begynne pÅ buksa i samme farger:))

Jeg vet liksom ikke helt hva jeg synes om monsterbuksene jeg dere. Ikke akkurat vakkert, men artig kanskje. Sikkert morsomt Å se bleierumpa til barnet sitt vrikke seg fremover under krabbing med et slikt fjes plassert midt pÅ rumpa, men:)

Hihi FruLS.. Å droppe ut av dugnaden i borettslaget er skikkelig fy-fy:D vÅgal du:D

HÅper ikke du drar pÅ deg senebetennelse Lollo! FÅr passe pÅ Å hvile hÅnden endel du da fremover.

Hei jenter.

Bare raskt innom for å si at jeg lever ;) Alt går bra med meg og knøttene. De vokser og er så blide og snille :) Vi har begynt med grøt og de smatter og rynker på nesen ;) Er så morsomt å se.

Har ikke fått strikket noe i det siste. Merker at det er travle dager og jeg er ganske sliten for tiden. Men vi har klart å få til gode leggerutiner, og det er vi veldig fornøyde med.

Ellers så planlegger jeg til dåpen. Mye småpirk å holde rede på, men syns det er moro så da går det bra.

Er ganske trøtt idag, så tror det blir å finne puta mi ganske så snart.

Kort og ego fra meg idag ;)

Klem :)

Kjekt å høre fra deg uansett MaMi, alltid koselig med oppdateringer på hva som skjer. Så godt at rutinene begynner å sitte..og grøt ja, skjønner godt at de rynker på nesen, er jo helt nytt jo! :P Du har nok alt under kontroll til dåpen, så lenge du koser deg og ikke stresser så blir det nok ypperlig!

Og Babysyk da, vi trenger jo ikke noe foran garderoben, det skal jo IKKE være noe rot der! Og er det ingen forheng, så blir vi litt mer tvungen til å ha orden.. ;) skal ikke ha dører på garderoben engang!! :o

åååh, jeg syns det er så fint med sånn hodegavl! gå for det du!! :) Og monsterbuksen ble morsom likevel ja! Der ser du! ;)

Lykke til med garnshopping idag da! Jeg tar meg en tur i helgen tror jeg (lønn på fredag :D ), da skal jeg kjøpe mammabukse også! :)

ønsker3gull, nå er du jo snart ferdig med jakken jo!!! Flinke du! Huff, festing av tråder er noe herk! på monsterbuksen jeg strikket hadde jeg 56tråder, på HVER fot!!!!! Heldigvis festet jeg alle tråder på den ene foten før jeg strikket nr to! Ellers hadde den aaaldri blitt ferdig!

Her har jeg ikke kommet så mye lenger på buksen. Satt på møte i hele går, så fikk ikke strikket noe! Ikveld er det klubb med venninnegjengen! :) Blir koselig!

Ellers går jeg rundt å kjenner etter bevegelser hele tiden, men det er søren ikke lett å vite hva jeg kjenner etter!

Misunner deg overhodet ikke den trådfestingen Ønsker3gull!!! Det er bare gØrr kjedelig!! Og når det er så mange, så minker det jo aldri heller. Tenker alltid at jeg skal være flink å feste litt underveis, men har vel bare skjedd en gang at jeg har gjort det..... Tenk så lett det hadde vært om man bare kunne knytt en knute og klipt av tråden!!

MaMi, veldig hyggelig å hØre fra deg! Bedre med egoinnlegg enn ingen innlegg :)

HØres ut som du har en slitsom hverdag nå. Håper det blir bedre etterhvert, og at du samtidig får tid til å kose og nyte nuet :)

Vil tro du har full kontroll på dåpen selv om du kanskje ikke gir uttrykk for det, kjenner jeg deg rett :)

Så godt at det er noen som er gode på å rydde FruLS!! Det hadde ikke vært hos oss. Trenger litt roteplass vi :) Og resten ryddig. Er snart på stripene på monsterbuksa, men mister litt lysten til så mange striper når jeg hØrer om trådfeste marerittet ditt!!! Får prØve å feste litt underveis..... som om....

Ble litt garn med hjem idag. KjØpte 18 nØster, og da var det også noe jeg ikke kjØpte.... De hadde ikke turkis og mintgrØnn baby merino, og jeg har så lyst å strikke en sparkebukse i de fargene :( Kommer til å bli mye i brunt og blått, så det er greit med litt andre farger også.

Fikk ikke kjØpt inn til hentesettet heller. Hvilken alpakka brukte du til settet til venninnen din FruLS? Vurderer baby alpakka, men garn-damen sa at det var for tykt..... Også babymerino. Hun hadde bare bomull som alternativ og det syns jeg blir litt for slaskete.

Igår ble det 6 bomullpads. Nå gjenstår bare trådfesting, men tror ikke jeg legger sjela mi i den festingen.... Tenkte å prØve meg på vognteppe idag, veldig spent på hvordan det blir :)

Hei og hopp jenter :)

Nå er jeg ferdig med trådfestingen:) prøvde jakka på vesla før jeg strikker stolpen og halskanten. Den er akkurat passe nå den! og hun som skal ha den til vinteren! Strikket den i str. 5/6 år og hun er jo nå 4 1/2 år. Den kommer til å bli litt kort er jeg redd til vinteren, så jeg jukser litt og strikker litt lenger på vrangborden. Men gjett om vesla ble fornøyd da:)) Mor er glad:))

Så nå er det bare å plukke masker og strikke litt til på den + sy i knapper, så starter jeg på buksa som skal høre til:)

Så kjedelig at du ikke fikk med deg alt garnet du ville ha Babysyk. Men du får se positivt på det.. da er det bare å starte på det som skulle strikkes i de fargene du faktisk fikk da:)

De får sikkert inn de fargene de manglet, eller?

Det høres ut som at du har nok å gjøre MaMi. Kjenner til det.. ikke akkurat rolig med fire barn:D

Kjipt kjipt kjipt Ønsker3gull!! Hun kan jo ha det som en hØstjakke da. Eller til litt kalde sommerkvelder. Veldig gØy at hun er så fornØyd da, da er alt strevet verdt det :) Hun vil nok begynne å bruke den med en gang :)

Nei, de får nok ikke inn de fargene, hun visste ikke at de fantes. Måtte slå opp i katalogen, og joda, der var de, men de tok de ikke inn. Hadde ikke alle farger i alle garntyper. Kjedelig. Typisk at de har lille og rosa, men ikke grØnt, bare blått...... Arg!! Får gå i en annen butikk eller bestille på nett.

Har begynt på vognteppe. Har bare strikket rillekanten nede, den er ca 80cm lang/bred, tror dere det blir litt stort? Hadde egentlig tenkt ett på ca 60x80 og jeg syns ikke dette passer med 80x60 om dere skjØnner. Kjedelig å rekke opp, men det går jo fortere å rekke opp og strikke færre masker.... hmmm?

Lurte på å bruke det garnet som står i oppskriften på vesten, Babysyk. Baby alpaca silk er det vel. Har veldig lite erfaring med dropsgarn. Faktisk kun strikket med Karisma tidligere. Var det jeg brukte på Fana-leggisene. Lurer på om jeg må ta meg en tur ned i bygden for å se på fargene før jeg bestemmer meg. Noen som har tanker om hvilket garn jeg bør bruke? Hva er forskjellen på baby merino og baby alpaca silk? Forresten: er det bare på nettet det er salg eller hos forhandlerne i butikk også?

Spenennde med vognteppe. Ble det det fra garnstudio som du viste link til? Med rillekant? Tror kanskje jeg ville hatt det i 60x80 siden det skal passe til vognen. Hva slags garn strikker du med? Og pinnestr?

Så kjedelig at jakken til veslefrøken kanskje blir liten til neste år.. Hun får bruke den til høsten da kanskje. Som du sier så er det jo bare å strikke litt ekstra vrangbord på ermene. Den er nok sikkert nydelig uansett!

Kjekt å høre fra deg også, MaMi. Vi er vel ca like sjelden innom her for tiden.

I dag har vi vært på treff med bergensgjengen fra termingruppen på facebook. Utrolig koselig både for meg og lille. :) Tror vi var 12 eller 13 mammaer som møttes hjemme hos hun ene. Lille sov bare en halv time på formiddagen så hun var litt overtrøtt allerede da vi kom der i 12-tiden. Et par timer med en haug andre babyer og hun var helt punktert. Hylte i bilsetet på vei ut døren: Neineineinei! Hun har begynt å gjøre det når hun er trøtt og sur. Da er ingenting godt nok. Da vi kom ut i bilen sovnet hun med en gang. Men, våknet igjen da vi skulle inn på butikken. Nektet å sove mer og har vært i strålende humør resten av dagen og fjaset med pappaen sin. :) Ville ikke legge seg i kveld, så jeg ble svak og tok henne opp i min seng og ammet henne der til hun sovnet. Dumt å gjøre det, men heller det enn at hun skal ligge å hyle og bli enda mer overtrøtt.

Krølle: glemte å svare deg i forrige innlegg. En klasse på 12 elever høres jo helt herlig ut! Tenk så mye tid læreren får med hver elev! Jeg hadde elsket å ha en så liten klasse. Hadde 30 elever i klassen jeg hadde før permisjonen, og 31 i klassen jeg hadde i engelsk 2 timer i uken... Mange å holde styr på. Montessorri vet jeg veldig lite om (kremt) selv om vi hadde litt om det på høgskolen....

Nei, nå er det leggetid. Hånden går det forresten mye bedre med, så jeg hadde sikkert bare lagt forkjært eller noe. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...