Gå til innhold

Kan noen vaksinere meg med tvang?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Heartbroken

Utrolig morsomt å se hvor iltre noen blir når de blir motsagt :)

 

Siden jeg ikke er hverken lege eller forsker velger jeg å følge myndighetenes anbefalinger og har fulgt vaksineprogrammet for mine barn. Og jeg syns ærlig talt at de som ikke gjør det er både arrogante og egoistiske......og en tanke dumme faktisk.

 

Men gøyal diskusjon, for all del, så bare fortsett, det er god underholdning når jeg klarer å ikke tenke på at det faktisk er barn oppi denne galskapen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 år er relativt kort tid i denne sammenhengen. Til sammenlikning brukte vakstinemotstanderene raporter skrevet for omtrent 50 år siden i sin argumentasjon. Det tar tid å etterprøve forskning. Helt ny forskning som avisene ofte slår opp er i virkligheten ofte en enkelt studie som andre ikke har hat tid til å forsøke å gjennta og dermed sjekke gyldigheten av.

 

hvorfor ikke da vise til en nyere oppdatering av denne forskningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig morsomt å se hvor iltre noen blir når de blir motsagt :)

 

Siden jeg ikke er hverken lege eller forsker velger jeg å følge myndighetenes anbefalinger og har fulgt vaksineprogrammet for mine barn. Og jeg syns ærlig talt at de som ikke gjør det er både arrogante og egoistiske......og en tanke dumme faktisk.

 

Men gøyal diskusjon, for all del, så bare fortsett, det er god underholdning når jeg klarer å ikke tenke på at det faktisk er barn oppi denne galskapen deres.

 

er det galskap å engasjere seg i vaksinedebatten og veie opp både for og i mot?

de er mye mer gale de som tar med barnet sitt til helsestasjonen for å ta vaksine og så vidt vet hva vaksinen er for..

 

alle vil jo barnet sitt det beste, nå synes jeg du er skikkelig urettferdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 år er relativt kort tid i denne sammenhengen. Til sammenlikning brukte vakstinemotstanderene raporter skrevet for omtrent 50 år siden i sin argumentasjon. Det tar tid å etterprøve forskning. Helt ny forskning som avisene ofte slår opp er i virkligheten ofte en enkelt studie som andre ikke har hat tid til å forsøke å gjennta og dermed sjekke gyldigheten av.

 

hvorfor ikke da vise til en nyere oppdatering av denne forskningen?

 

Normalt sett foregår slike diskusjoner slik at den som først finner ut ett eller annet legger ut en raport om det. Deretter er det motstanderens oppgave å motbevise eller på andre måter forklare hvorfor denne raporten er gal. Senere forskning som konkluderer med det samme som den første raporten får som regel liten oppmerksomhet.

Jeg er ingen ekspert på vaksineforskning, men jeg stoler mer på den som legger frem en troverdig 17 år gammel raport enn den som bare sier at de vil se en annen raport om det samme, uten å kunne si noe om hvorfor de mener den første raporten ikke holder mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig morsomt å se hvor iltre noen blir når de blir motsagt :)

 

Siden jeg ikke er hverken lege eller forsker velger jeg å følge myndighetenes anbefalinger og har fulgt vaksineprogrammet for mine barn. Og jeg syns ærlig talt at de som ikke gjør det er både arrogante og egoistiske......og en tanke dumme faktisk.

 

Men gøyal diskusjon, for all del, så bare fortsett, det er god underholdning når jeg klarer å ikke tenke på at det faktisk er barn oppi denne galskapen deres.

 

er det galskap å engasjere seg i vaksinedebatten og veie opp både for og i mot?

de er mye mer gale de som tar med barnet sitt til helsestasjonen for å ta vaksine og så vidt vet hva vaksinen er for..

 

alle vil jo barnet sitt det beste, nå synes jeg du er skikkelig urettferdig

 

Nei, det er fornuftig hvis du er i stand til å vurdere hva som er sann og relevant informasjon fra alle uasnnheter og prat. De færreste av oss kan nok om dette til at klarer det godt nok. Derfor er det lurt å høre på fagfolk slik som vi gjør ellers når det kommer til medisinske spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hørte på fagfolk når det gjaldt svineinfluensaen, nå angrer jeg bittert.

 

Jeg hørte også på fagfolk og angrer ikke. Vi ble ikke syke. Naboen ble derimot skikkelig syk siden han ikke vaksinerte seg. Veldig glad vi slapp. Ble du syk vvaksinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken

Vi hørte på fagfolk når det gjaldt svineinfluensaen, nå angrer jeg bittert.

 

Vi tok svineinfluensavaksine alle mann - og slapp unna både bivirkninger og flonså, så igjen, jeg stoler på myndighetenes anbefalinger.

 

Det er tross alt i landets interesse at vi holder oss friske, så hvorfor skal myndighetene pøse på med millioner i vaksine hvis man ikke holder seg friske av de? Fordi de er onde og i lommen på legemiddelindustrien?

 

Det blir bare for dumt å argumentere mot sunn fornuft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at ostepop123 er veldig opphengt i tall og "dokumentasjon"

 

hun hadde vel spist larver også, om hun hadde funnet en dokumentasjon på nettet om at det var sunt

 

det GåR an å bruke hodet SELV også

 

Ja, det går an å bruke hodet selv. Jeg bruker hodet mitt til å vurdere hvem som har mest kunnskap, er mest kompetent, har mest erfaring og er mest troverdig, til å trekke velfunderte konklusjoner om f. eks vaksiner. Er det meg, som har årelang erfaring fra å jobbe med mennesker i ulike situasjoner, og som leser aviser, ymse nettsider og er sånn rimelig interessert i emnet, eller er det noen som har satset år på å studere fagområdet, år på å forske, som får all resultatene sine gransket og vurdert opp og ned før de blir publisert.

 

Om man setter det opp mot hverandre, så skal man være rimelig sterk i troen på egen fortreffelighet for å mene at man som lekperson vet best. Hodet mitt tilsier at jeg lytter til fagfolk (jeg stiller gjerne kritiske spørsmål) enten det gjelder å få reparert bilen, plante bærbusker eller i helsespørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i mot vaksiner, og kan kun hente grunner fra min egen familie...

 

To i familien døde nesten av vaksine (hun ene fikk motgift så vidt i tide, nr. to fikk en alvorlig betennelse på vei inn til hjerte) Jeg og min bror ble syke av de, min bror lå med store smerter i over et døgn mens jeg selv ble sengeliggende i ei uke med sterk feber og smerter. Symptomene startet like etter vaksinen var satt.

 

Jeg vaksinerer ikke min datter pga dette, og helsestasjonen vet om det. Men de lo av meg og latterlig gjorde meg, siden hun selv aldri har opplevd at barn har en gang fått lett feber av vaksinen.

 

Jeg gikk forresten gravid med mulighet (i følge legen, som ikke forsto hvordan det gikk an) med å få rødehunder, som jeg har hatt som barn. Jeg fikk beskjed om eventuell vaksine ved et større utbrudd, og jeg måtte ta forhåndsregler. Ikke vanskelig egentlig å holde seg smittefri.....

 

Hvis dette er noe du har opplevd forstår jeg at du frykter vaksiner selv om jeg tror frykten er ubegrunnet. Hvilken vaksine var det foresten dere reagerte på og hvilken bestanndel?

Jeg står totalt på den andre siden. I min familie har hele familie dødd av tuberkolose og et en som jeg vet om fikk pukkelrygg mens en annen fikk alvorlig hjerneskade, jeg vet om 5 småbarn som døde av colera, 2 voksne menn døde av stivkrampe, en gutt ble døv etter meslinger og dette er bare de tilfellene jeg vet om. De fleste an disse tilfellene skjedde for me renn 70 år siden, men eter å ha lest en del om familiehistorien er je blitt veldig glad for at vi kan beskytte barna våre mot disse sykdomene.

 

Jeg stivkrampe, polio, difter og kikhoste, min bror var det MMR hvis jeg husker rett... BCG gav alvorlig infeksjon på en i familien, og den siste vaksinen husker jeg ikke hva det var.

 

Broren min og hun ene som nesten døde var vel knapt året gammel, jeg var over 18 og han siste var voksen og i militæret.

 

Har flere i familien som har dødd av tubekaose og difteri, men dette var under krigen. Min mor døde nesten av kombinasjonen av svineinfluensa og fiskeallergi, hun var ikke vaksinert og hun bodde hos meg da hun ble syk. Jeg var da uvaksinert og gravid, hadde en ekkel influensa som "bodde" hos meg annen hver uke. Fikk ikke svineinfluensa og har et friskt barn :)

 

Vi vaksinerer ikke i familien pga reaksjonene vi har hatt på vaksinen, jeg skal heller vente til jentungen kommer i skolealder siden hun ikke skal i barnehage på noen år (har jobb som ikke kan kombineres med barnehage).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er det triste er at Helsemyndighetene hører på Helsedirektoratet. Helsedirektoratet er en privat organisasjon som ble startet av den amerikanske farmasi-industrien i 1945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Jeg er i mot vaksiner, og kan kun hente grunner fra min egen familie...

 

To i familien døde nesten av vaksine (hun ene fikk motgift så vidt i tide, nr. to fikk en alvorlig betennelse på vei inn til hjerte) Jeg og min bror ble syke av de, min bror lå med store smerter i over et døgn mens jeg selv ble sengeliggende i ei uke med sterk feber og smerter. Symptomene startet like etter vaksinen var satt.

 

Jeg vaksinerer ikke min datter pga dette, og helsestasjonen vet om det. Men de lo av meg og latterlig gjorde meg, siden hun selv aldri har opplevd at barn har en gang fått lett feber av vaksinen.

 

Jeg gikk forresten gravid med mulighet (i følge legen, som ikke forsto hvordan det gikk an) med å få rødehunder, som jeg har hatt som barn. Jeg fikk beskjed om eventuell vaksine ved et større utbrudd, og jeg måtte ta forhåndsregler. Ikke vanskelig egentlig å holde seg smittefri.....

 

Hvis dette er noe du har opplevd forstår jeg at du frykter vaksiner selv om jeg tror frykten er ubegrunnet. Hvilken vaksine var det foresten dere reagerte på og hvilken bestanndel?

Jeg står totalt på den andre siden. I min familie har hele familie dødd av tuberkolose og et en som jeg vet om fikk pukkelrygg mens en annen fikk alvorlig hjerneskade, jeg vet om 5 småbarn som døde av colera, 2 voksne menn døde av stivkrampe, en gutt ble døv etter meslinger og dette er bare de tilfellene jeg vet om. De fleste an disse tilfellene skjedde for me renn 70 år siden, men eter å ha lest en del om familiehistorien er je blitt veldig glad for at vi kan beskytte barna våre mot disse sykdomene.

 

Jeg stivkrampe, polio, difter og kikhoste, min bror var det MMR hvis jeg husker rett... BCG gav alvorlig infeksjon på en i familien, og den siste vaksinen husker jeg ikke hva det var.

 

Broren min og hun ene som nesten døde var vel knapt året gammel, jeg var over 18 og han siste var voksen og i militæret.

 

Har flere i familien som har dødd av tubekaose og difteri, men dette var under krigen. Min mor døde nesten av kombinasjonen av svineinfluensa og fiskeallergi, hun var ikke vaksinert og hun bodde hos meg da hun ble syk. Jeg var da uvaksinert og gravid, hadde en ekkel influensa som "bodde" hos meg annen hver uke. Fikk ikke svineinfluensa og har et friskt barn :)

 

Vi vaksinerer ikke i familien pga reaksjonene vi har hatt på vaksinen, jeg skal heller vente til jentungen kommer i skolealder siden hun ikke skal i barnehage på noen år (har jobb som ikke kan kombineres med barnehage).

 

På meg høres det nesten ut som du hadde svineinfluensaen da, ettersom den på friske, normale mennesker som regel opplevdes som en influensa som kom og gikk.

 

 

Det som forundrer meg litt er de av dere som argumenterer med at ja dere har hatt dødsfall i familien på grunn av diverse sykdommer man i dag vaksinerer mot, men dette var jo så lenge siden...?? (De er like dødelige i dag, disse sykdommene vet dere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er det triste er at Helsemyndighetene hører på Helsedirektoratet. Helsedirektoratet er en privat organisasjon som ble startet av den amerikanske farmasi-industrien i 1945

 

ja, hva sier vaksinetilhengere til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

de fleste er utryddet eller finnes nesten ikke i norge

 

 

Og siden vi nordmenn ikke har verken innvandring eller turisme, og ei heller selv reiser utenlands, så har du selvfølgelig helt rett i at dette er et godt argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Det som er det triste er at Helsemyndighetene hører på Helsedirektoratet. Helsedirektoratet er en privat organisasjon som ble startet av den amerikanske farmasi-industrien i 1945

 

ja, hva sier vaksinetilhengere til det?

 

Ja det har dere jammen ta helt rett i, hvordan kunne vi unngå å se dette...Helsedirektoratet er kun en samling konspirerende mennesker ansatt i et eller annet hemmelig amerikansk selskap som kun er ute etter å utrydde menneskeheten eller få oss alle uføre og trygdede, slik at de kan tjene penger på medisiner og helsetjenester. Jeg kan dermed trygt begynne å røyke igjen med andre ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken

de fleste er utryddet eller finnes nesten ikke i norge

 

Nettopp pga av vaksine!!!

 

Er det virkelig så vanskelig å forstå?

 

Hellepelle altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste er utryddet eller finnes nesten ikke i norge

 

 

Og siden vi nordmenn ikke har verken innvandring eller turisme, og ei heller selv reiser utenlands, så har du selvfølgelig helt rett i at dette er et godt argument.

 

vaksinerer vi oss for malaria selv om vi har innvandring fra land hvor dette

Det som er det triste er at Helsemyndighetene hører på Helsedirektoratet. Helsedirektoratet er en privat organisasjon som ble startet av den amerikanske farmasi-industrien i 1945

 

ja, hva sier vaksinetilhengere til det?

 

Ja det har dere jammen ta helt rett i, hvordan kunne vi unngå å se dette...Helsedirektoratet er kun en samling konspirerende mennesker ansatt i et eller annet hemmelig amerikansk selskap som kun er ute etter å utrydde menneskeheten eller få oss alle uføre og trygdede, slik at de kan tjene penger på medisiner og helsetjenester. Jeg kan dermed trygt begynne å røyke igjen med andre ord!

 

Klarer du ikke svare ordentlig på spørsmålet? Bare spøke det bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste er utryddet eller finnes nesten ikke i norge

 

 

Og siden vi nordmenn ikke har verken innvandring eller turisme, og ei heller selv reiser utenlands, så har du selvfølgelig helt rett i at dette er et godt argument.

 

hvorfor kan vi ikke like godt vaksinere oss mot alle sykdommer som finnes i verden da, så er vi på den sikre siden?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste er utryddet eller finnes nesten ikke i norge

 

Nettopp pga av vaksine!!!

 

Er det virkelig så vanskelig å forstå?

 

Hellepelle altså!

 

hvorfor vaksinere seg mot sykdommer som er utryddet da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken

de fleste er utryddet eller finnes nesten ikke i norge

 

Nettopp pga av vaksine!!!

 

Er det virkelig så vanskelig å forstå?

 

Hellepelle altså!

 

hvorfor vaksinere seg mot sykdommer som er utryddet da??

 

Sykdommene finnes andre steder i verden vet du. Og noen av oss reiser faktisk fra Norge noen ganger, og noen ganger kommer det tilogmed noen utlendinger til Norge også!!!

 

Så da kan det være greit å slippe å pådra seg en dødelig sykdom.....liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...