Gå til innhold

Kan noen vaksinere meg med tvang?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn, så vi får se hva han mener om saken når han er gammel nok. Men ja, jeg håper han får HPV-vaksinen, ja.

 

du er redd han skal få livmorhalskreft?

 

Artig. Nei, du skjønner, vaksinen beskytter mot HPV-virus også hos menn, og dermed bidrar vaksinering av gutter til å hindre spredning av HPV-virus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en sønn, så vi får se hva han mener om saken når han er gammel nok. Men ja, jeg håper han får HPV-vaksinen, ja.

 

du er redd han skal få livmorhalskreft?

 

Artig. Nei, du skjønner, vaksinen beskytter mot HPV-virus også hos menn, og dermed bidrar vaksinering av gutter til å hindre spredning av HPV-virus.

 

Ja, for stemmer det ikke at det er menn som er bærere av viruset og som smitter kvinnen? At menn er smittekilden, men det er kvinnene som får konsekvensene, på en måte? Mener jeg har hørt det, men kan være jeg er helt ute og kjører nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sønn, så vi får se hva han mener om saken når han er gammel nok. Men ja, jeg håper han får HPV-vaksinen, ja.

 

du er redd han skal få livmorhalskreft?

 

Artig. Nei, du skjønner, vaksinen beskytter mot HPV-virus også hos menn, og dermed bidrar vaksinering av gutter til å hindre spredning av HPV-virus.

 

Ja, for stemmer det ikke at det er menn som er bærere av viruset og som smitter kvinnen? At menn er smittekilden, men det er kvinnene som får konsekvensene, på en måte? Mener jeg har hørt det, men kan være jeg er helt ute og kjører nå.

 

Jeg tror både kvinner og menn kan være bærere, men man unngår ihvertfall å spre smitte videre ved å være vaksinert mann. HPV-viruset står også for noen kreftformer hos menn, så helt bak mål er det uansett ikke. Mer her: http://www.sciencedaily.com/releases/2011/02/110204142257.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sønn, så vi får se hva han mener om saken når han er gammel nok. Men ja, jeg håper han får HPV-vaksinen, ja.

 

du er redd han skal få livmorhalskreft?

 

Artig. Nei, du skjønner, vaksinen beskytter mot HPV-virus også hos menn, og dermed bidrar vaksinering av gutter til å hindre spredning av HPV-virus.

 

selvsagt anbefaler de til gutter også, det blir jo dobbel fortjeneste det!

 

http://www.dagbladet.../24/501608.html

 

OG, anbefalt alder på de som skal ta vaksinen er 12 år! Og vaksinen varer kanskje 5 år, ikke mye lenger. Og gjennomsnittsalderen ¨på de som får livmorhalskreft er 52 år og SJELDEN hos de under 25. Lurt å ta den synes du? Logisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sønn, så vi får se hva han mener om saken når han er gammel nok. Men ja, jeg håper han får HPV-vaksinen, ja.

 

du er redd han skal få livmorhalskreft?

 

Artig. Nei, du skjønner, vaksinen beskytter mot HPV-virus også hos menn, og dermed bidrar vaksinering av gutter til å hindre spredning av HPV-virus.

 

selvsagt anbefaler de til gutter også, det blir jo dobbel fortjeneste det!

 

http://www.dagbladet.../24/501608.html

 

OG, anbefalt alder på de som skal ta vaksinen er 12 år! Og vaksinen varer kanskje 5 år, ikke mye lenger. Og gjennomsnittsalderen ¨på de som får livmorhalskreft er 52 år og SJELDEN hos de under 25. Lurt å ta den synes du? Logisk?

 

Heh, ja, nå har du kanskje ikke skjønt hva det er HPV-vaksinen beskytter mot, men det er altså HPV-virus, som igjen kan forårsake livmorhalskreft. Det er ikke slik at man får dette i en alder av 12, men om man blir smittet av HPV-virus når man er ung og har flere sexpartnere, kan man utvikle kreft SENERE. Ikke nødvendigvis SAMTIDIG. Skjønner?

 

Og selv om noen tjener penger på en sak, betyr vel ikke det at det er et dårlig produkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten en meget nyttig gjennomgang av HPV-skepsis. Med vitenskapelige henvisninger og alt!

 

http://tjomlid.com/?p=4997

 

Jeg vil forøvrig vise til en viktig del av innlegget bak lenken, som omhandler bivirkninger ved HPV-vaksinen.

 

"Av de 12.424 innrapporterte bivirkningene var 94% ikke alvorlige, dvs at det var vanlige reaksjoner på sprøyter (eller blodprøver eller andre nålestikk) som besvimelse, hevelse på vaksinasjonsstedet, svimmelhet, kvalme eller hodepine. Når det gis placeboinjeksjoner ser man det samme antallet av denne type bivirkninger, noe som tyder på at de ikke skyldes vaksinen, men nålestikket i seg selv.

 

6% av bivirkningene, dvs 772 tilfeller av 23 millioner vaksinerte, ble ansett som alvorlige. Dette er de mest interessante tilfellene å se på. Først og fremst ble det innrapportert 32 dødsfall. Det er selvsagt et skremmende tall, men det Haug unnlater å si er at dette tallet ikke er høyere enn det man forventer hos 23 millioner uvaksinerte jenter. Med andre ord, man forventer at rundt 30 jenter vil dø av ulike årsaker i samme periode og i samme aldersgruppe enten de vaksineres eller ikke. Husk at dødsfallene rapporteres inn til VAERS selv om de ikke antas å ha noen sammenheng med vaksinen, og i de tilfellene hvor det ble gjort en obduksjon eller det forelå en dødsattest viste det seg uten unntak at dødsfallene skyldtes noe annet enn vaksinen, for eksempel diabetes, virusinfeksjon, narkotikabruk eller hjertestans."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest UndrendeUllteppe

Hoho, fantastisk bra å fastslå at vaksinen er årsaken til autisme ved å se på TO år....dessuten har forskeren som fabrikkerte denne teorien for lenge siden innrømmet at han løy....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært litt skeptisk til vaksiner, men har alltid trodd at alle var pålagt å vaksinere. Etter å ha lest denne tråden, ser jeg at det ikke er tilfelle. Nå tror jeg at jeg vil vente til barna er blitt større før vaksinering. Noen som vet når tid imunforsvaret er ferdig utviklet? Ser noen skriver 3 år mens andre mener 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Immunforsvaret blir aldri ferdig utviklet, og det tar enda lengre tid hvis man velger ikke å vaksinere.

 

Immunforsvaret bygges opp ved at man danner antistoffer mot det man blir utsatt for, og man må nødvendigvis bli utsatt for smitte eller vaksine hvis man skal bli «immun» mot noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Immunsystem er ikke ferdig utviklet før barn er 5-6-7 år

 

http://biopharmia.no/index.php?sideID=41

 

 

Vårt immunforsvar består av to slags immunsystem:

Det medfødte - innate - immunsystemet vårt

er et uendelig nettverk bestående av milliarder av celler som sirkulerer gjennom hele kroppen med formål å finne, identifisere og fjerne sykdomsfremkallende og ukjent materie (bakterier, virus, sopp, mutasjoner, parasitter og kreftceller). Immuncellene ser forskjell på mikroorganismene og de cellene og proteinene vi selv har i kroppen, slik at det normalt kun rettes et immunforsvar mot mikroorganismene. Immunsystemet bruker flere måter å slåss effektivt på, og fungerer som et helsepoliti. Dersom immunforsvaret blir svekket, mister deler av immunsystemet sin evne til å gjenkjenne farer. Det blir ikke i stand til å takle ovennevnte situasjoner, og sykdomsprosesser begynner å utvikle seg.

 

Det andre immunsystemet vårt – det adaptive eller ervervede -utvikler vi gjennom livet, og dette kan vi ”forsterke” gjennom vaksinasjon mot bestemte sykdommer. Det medfødte immunsystemet vårt er det aller viktigste.

 

Hva kan svekke immunsystemet?

  • Alder - Når en blir eldre har immunsystemet en tendens til å bli svakere, og risikoen for å bli syk , øker. Barns immunsystem er ikke ferdig utviklet før de er 5-6-7 år, og bør ha ”utviklings-trening” fra 1-års alder.
  • Stress – Fysisk og psykisk kan denne sinnstilstand svekke immunsystemets ”energiressurser”, og føre til at organismen blir mer følsom for å bli angrepet av sykdom.
  • Omgivelser – Luft- og miljøforurensning, ekstremt rent miljø, feil leve- og spisevaner, angrep av forskjellige typer stråling (røntgen, UV, gamma, kosmisk gjennom langdistanseflyging m.fl.) kan føre til svulstsykdommer.
  • Kosthold fysisk aktivitet – Feilernæring er i dag et betydelig problem, som sammen med for lite mosjon svekker vårt immunforsvar.
  • M.fl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HPV vaksinen varer sansynligvis også mye mer enn 5 år. Det de vet er at etter 7 år er den fortsatt helt i orden. Hvis de finner ut at beskyttelsen blir vesentlig redusert etter hvert vil de vurdere om det skal anbefales å revaksinere seg senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sønn, så vi får se hva han mener om saken når han er gammel nok. Men ja, jeg håper han får HPV-vaksinen, ja.

 

du er redd han skal få livmorhalskreft?

 

Artig. Nei, du skjønner, vaksinen beskytter mot HPV-virus også hos menn, og dermed bidrar vaksinering av gutter til å hindre spredning av HPV-virus.

 

selvsagt anbefaler de til gutter også, det blir jo dobbel fortjeneste det!

 

http://www.dagbladet.../24/501608.html

 

OG, anbefalt alder på de som skal ta vaksinen er 12 år! Og vaksinen varer kanskje 5 år, ikke mye lenger. Og gjennomsnittsalderen ¨på de som får livmorhalskreft er 52 år og SJELDEN hos de under 25. Lurt å ta den synes du? Logisk?

 

Heh, ja, nå har du kanskje ikke skjønt hva det er HPV-vaksinen beskytter mot, men det er altså HPV-virus, som igjen kan forårsake livmorhalskreft. Det er ikke slik at man får dette i en alder av 12, men om man blir smittet av HPV-virus når man er ung og har flere sexpartnere, kan man utvikle kreft SENERE. Ikke nødvendigvis SAMTIDIG. Skjønner?

 

Og selv om noen tjener penger på en sak, betyr vel ikke det at det er et dårlig produkt?

 

nei, men den vaksinen varer til frem man er rundt 17 år og man har ikke akkurat mindre sexpartnere fra 17 år og oppover, heller fler. Derfor bortkastet å ta den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde lest litt rundt hadde du sett at vaksinen er virksom i MINST fem år. Om dette er sånt et stort problem for deg, er det vel bare å ta vaksinen senere? Og argumentet med 52 vs 25 år, vet ikke om det var du som fremførte det, men du ser vel hvorfor det ikke er et spesielt godt argument?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Immunforsvaret blir aldri ferdig utviklet, og det tar enda lengre tid hvis man velger ikke å vaksinere.

 

Immunforsvaret bygges opp ved at man danner antistoffer mot det man blir utsatt for, og man må nødvendigvis bli utsatt for smitte eller vaksine hvis man skal bli «immun» mot noe.

 

Menneskekroppen klarer å bygge opp et imunforsvar UTEN å få sprøyte i armen. Vi ble skapt slik for de som ikke vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde lest litt rundt hadde du sett at vaksinen er virksom i MINST fem år. Om dette er sånt et stort problem for deg, er det vel bare å ta vaksinen senere? Og argumentet med 52 vs 25 år, vet ikke om det var du som fremførte det, men du ser vel hvorfor det ikke er et spesielt godt argument?

 

det er veldig mye "tror" "minst.." og "mest sannsynlig" her. hvis dere setter deres liv på spill for at forskere og leger "tror" så vær så god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Immunforsvaret blir aldri ferdig utviklet, og det tar enda lengre tid hvis man velger ikke å vaksinere.

 

Immunforsvaret bygges opp ved at man danner antistoffer mot det man blir utsatt for, og man må nødvendigvis bli utsatt for smitte eller vaksine hvis man skal bli «immun» mot noe.

 

Menneskekroppen klarer å bygge opp et imunforsvar UTEN å få sprøyte i armen. Vi ble skapt slik for de som ikke vet!

 

Du forstår altså ikke at årsaken til at vi har så godt som utryddet en del tidligere vanlige sykdommer her i landet, er nettopp barnevaksinasjonsprogrammet? Det var ikke "kroppen" som fiksa den biffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså overhodet ingen tvil knyttet til at vaksinen virker mot HPV-virus, om det var det du lurte på. Her var det snakk om hvorvidt vaksinen har effekt utover de forventede 5 år. Du får lese det jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså overhodet ingen tvil knyttet til at vaksinen virker mot HPV-virus, om det var det du lurte på. Her var det snakk om hvorvidt vaksinen har effekt utover de forventede 5 år. Du får lese det jeg skriver.

 

hvordan kan de vite det når vaksinen er ny??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså overhodet ingen tvil knyttet til at vaksinen virker mot HPV-virus, om det var det du lurte på. Her var det snakk om hvorvidt vaksinen har effekt utover de forventede 5 år. Du får lese det jeg skriver.

 

hvordan kan de vite det når vaksinen er ny??

 

det tar vel en god del år før de klarer å bevise at vaksinen virker, med å sammenligne tall før og nå. de jentene som har fått vaksinen er ikke engang gamle nok til å få livmorhalskreft så hvordan er det mulig å vite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså overhodet ingen tvil knyttet til at vaksinen virker mot HPV-virus, om det var det du lurte på. Her var det snakk om hvorvidt vaksinen har effekt utover de forventede 5 år. Du får lese det jeg skriver.

 

hvordan kan de vite det når vaksinen er ny??

 

Den er jo testet ut før den ble godkjent! Det er altså ikke sånn at man kan selge legemidler før man har bevist at de virker.

 

Wikipedia har en meget god oversikt over studier som viser dette: http://en.wikipedia.org/wiki/HPV_vaccine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså overhodet ingen tvil knyttet til at vaksinen virker mot HPV-virus, om det var det du lurte på. Her var det snakk om hvorvidt vaksinen har effekt utover de forventede 5 år. Du får lese det jeg skriver.

 

hvordan kan de vite det når vaksinen er ny??

 

Den er jo testet ut før den ble godkjent! Det er altså ikke sånn at man kan selge legemidler før man har bevist at de virker.

 

Wikipedia har en meget god oversikt over studier som viser dette: http://en.wikipedia....iki/HPV_vaccine

 

men for å bevise at den virker så må man jo se resultater (burde du være enig i som er så opptatt av dokumentasjoner)

og som det står over her så er jentene som har fått vaksinen ikke engang gamle til å få livmorhalskreft så da er det umulig å si at den virker. Hvordan kan den være testet ut at den virker? Har de tatt vaksinen og satt seg i en tidsmaskin da kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ai ai, ja, der har vi konspirasjonsteoretikerne sine. Snakk om å vri på virkeligheten... et eksempel: studien de viser til i JAMA, som de hevder viser at vaksinen ikke har effekt, er en studie på hvorvidt vaksinen bidrar til å behandle dem som ALLERDE er smittet av HPV-virus før vaksinering. De finner at det gjør vaksinen ikke. Det betyr jo ikke at vaksinen ikke virker for å beskytte MOT smitte!

 

Tror du på dette, anonym? "De ser ut til å være basert på en nøyaktig plantet meme – en idé som tilfeldigvis spres fra en persons sinn til den nestes som et virus (eller gen), og som får momentum når media, helseautoriteter, FDA, Folkehelseinstituttet (i Norge) og representanter for farmasiselskapene gjentar memet regelmessig. Og hva er dette meme? At HPV forårsaker livmorhalskreft, og som følger herav, at HPV-vaksinen kan stoppe livmorhalskreft og redde liv."

 

Mener du altså, stikk i strid med all verdens ekspertise, at HPV-virus og livmorhalskreft ikke har en sammenheng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså overhodet ingen tvil knyttet til at vaksinen virker mot HPV-virus, om det var det du lurte på. Her var det snakk om hvorvidt vaksinen har effekt utover de forventede 5 år. Du får lese det jeg skriver.

 

hvordan kan de vite det når vaksinen er ny??

 

Den er jo testet ut før den ble godkjent! Det er altså ikke sånn at man kan selge legemidler før man har bevist at de virker.

 

Wikipedia har en meget god oversikt over studier som viser dette: http://en.wikipedia....iki/HPV_vaccine

 

men for å bevise at den virker så må man jo se resultater (burde du være enig i som er så opptatt av dokumentasjoner)

og som det står over her så er jentene som har fått vaksinen ikke engang gamle til å få livmorhalskreft så da er det umulig å si at den virker. Hvordan kan den være testet ut at den virker? Har de tatt vaksinen og satt seg i en tidsmaskin da kanskje?

 

Ja, hvis du altså leser Wikipediaartikkelen, finner du mange referanser som viser at det virker. For eksempel: "Final results of a large phase 3 trial recently showed Cervarix® substantially reduced the overall burden of cervical precancerous lesions (cervical intraepithelial neoplasia 2+) by 70.2% in an HPV-naïve population approximating young girls prior to sexual debut". Det betyr altså at i en populasjon av jenter som ikke har debutert seksuelt, er vaksinen gitt og har redusert forekomsten av forstadier til kreft med 70%. Og faktisk har man funnet beskyttende effekt av vaksinen i opptil 8 år: http://www.landesbioscience.com/journals/vaccines/RomanowskiHV7-2.pdf

 

Når man gjør en slik studie, følger man altså dem som er vaksinert i flere år fremover i tid. Man måler ikke effekten samtidig som man gir vaksinen, slik du ser ut til å tro. Og nå finnes det altså studier som følger vaksinerte jenter i 8 år, og finner at vaksinen fortsatt beskytter mot HPV-virus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså overhodet ingen tvil knyttet til at vaksinen virker mot HPV-virus, om det var det du lurte på. Her var det snakk om hvorvidt vaksinen har effekt utover de forventede 5 år. Du får lese det jeg skriver.

 

hvordan kan de vite det når vaksinen er ny??

 

Den er jo testet ut før den ble godkjent! Det er altså ikke sånn at man kan selge legemidler før man har bevist at de virker.

 

Wikipedia har en meget god oversikt over studier som viser dette: http://en.wikipedia....iki/HPV_vaccine

 

men for å bevise at den virker så må man jo se resultater (burde du være enig i som er så opptatt av dokumentasjoner)

og som det står over her så er jentene som har fått vaksinen ikke engang gamle til å få livmorhalskreft så da er det umulig å si at den virker. Hvordan kan den være testet ut at den virker? Har de tatt vaksinen og satt seg i en tidsmaskin da kanskje?

 

Ja, hvis du altså leser Wikipediaartikkelen, finner du mange referanser som viser at det virker. For eksempel: "Final results of a large phase 3 trial recently showed Cervarix® substantially reduced the overall burden of cervical precancerous lesions (cervical intraepithelial neoplasia 2+) by 70.2% in an HPV-naïve population approximating young girls prior to sexual debut". Det betyr altså at i en populasjon av jenter som ikke har debutert seksuelt, er vaksinen gitt og har redusert forekomsten av forstadier til kreft med 70%. Og faktisk har man funnet beskyttende effekt av vaksinen i opptil 8 år: http://www.landesbio...nowskiHV7-2.pdf

 

Når man gjør en slik studie, følger man altså dem som er vaksinert i flere år fremover i tid. Man måler ikke effekten samtidig som man gir vaksinen, slik du ser ut til å tro. Og nå finnes det altså studier som følger vaksinerte jenter i 8 år, og finner at vaksinen fortsatt beskytter mot HPV-virus.

 

hvordan kan de vite det da? Har de blitt utsatt for hpv viruset etter å ha fått vaksinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...