Gå til innhold

Kan noen vaksinere meg med tvang?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Hvis dette er alt vaksinemotstanderne klarer å hoste opp av dokumentasjon, har dere et problem. Hallo, det er en blogg! Ikke én eneste vitenskapelig studie, men et sammensurium av youtube-videoer og løse påstander. Det er altså ikke Stoltenberg-familien som har funnet opp vaksiner her i verden, hva enn dere måtte tro. Vaksinering foregikk i stor stil også før Camilla Stoltenberg begynte å jobbe for FHI.

 

Dere skremmer meg. At dere bruker DETTE som grunnlag for å fatte viktige helsebeslutninger for deres barn? Hallo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

til dere som ikke har vaksinert barna deres; tar dere noen ekstra forhåndsregler? hva om barna får disse sykdommene?

 

hilsen ei som helst ikke vil gi sitt barn vaksine, men som ikke vet om hun tør :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ostepop123 tall på hvor mange som har dødd i krybbedød i norge, som ikke har tatt vaksiner?

 

På ingen måte, men så er det også svært få uvaksinerte i Norge. Jeg vil derimot tro at vi er ganske sammelignbare med New Zealand, både mtp befolkning og sosioøkonomi, men også i forhold til klima. Eller mener du det finnes en god grunn for at data fra New Zealand ikke skulle være relevante for Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn er fullvaksinert og er ekstremt sjeldent syk, nå er han omtrent den eneste i barnehagen som ikke har hatt omgangssyken i vinter. Han har ingen allergier heller.

 

Beviser det noen ting? Nei.

 

Jeg tror det fungerer slik:

 

Imunforsvaret blir svekket av vaksine, på samme måte som en muskel blir svekket av trening, begge bygger seg opp igjen, og da sterker en før. så at barn som nylig er blitt vaksinert lettere kan få en forkjølelse er logisk.

 

hva med å bygge opp imunforsvaret på en naturlig måte da?? ved å bli forkjølet, få influensa o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at Japan har sluttet med vaksiner til barn under 2 år, og at det reduserte barnedødsfallene. Noen som har hørt lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis dette er alt vaksinemotstanderne klarer å hoste opp av dokumentasjon, har dere et problem. Hallo, det er en blogg! Ikke én eneste vitenskapelig studie, men et sammensurium av youtube-videoer og løse påstander. Det er altså ikke Stoltenberg-familien som har funnet opp vaksiner her i verden, hva enn dere måtte tro. Vaksinering foregikk i stor stil også før Camilla Stoltenberg begynte å jobbe for FHI.

 

Dere skremmer meg. At dere bruker DETTE som grunnlag for å fatte viktige helsebeslutninger for deres barn? Hallo.

 

hvis du leser deg oppover i tråden så ser du at det ikke er det eneste. og du vet at mye forskning er manipulert?! veldig enkelt skjønner du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vi gjør det enkelt? Det er ca 40000 uvaksinerte barn i norge, det ser ut som de overlever. Ca 70% av den voksne befolkningen har ikke beskyttelse for de har ikke revaksinert seg og det også går det bra med. Resten av befolkninga er vaksinert, og de klarer seg de også. Kan nesten virke som det går godt åkke som :) Der er feks. ca 1000 ganger farligere å kjøre bil en å være uvaksinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ostepop123 tall på hvor mange som har dødd i krybbedød i norge, som ikke har tatt vaksiner?

 

På ingen måte, men så er det også svært få uvaksinerte i Norge. Jeg vil derimot tro at vi er ganske sammelignbare med New Zealand, både mtp befolkning og sosioøkonomi, men også i forhold til klima. Eller mener du det finnes en god grunn for at data fra New Zealand ikke skulle være relevante for Norge?

 

nå så jeg hverken tall fra norge eller new zealand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis dette er alt vaksinemotstanderne klarer å hoste opp av dokumentasjon, har dere et problem. Hallo, det er en blogg! Ikke én eneste vitenskapelig studie, men et sammensurium av youtube-videoer og løse påstander. Det er altså ikke Stoltenberg-familien som har funnet opp vaksiner her i verden, hva enn dere måtte tro. Vaksinering foregikk i stor stil også før Camilla Stoltenberg begynte å jobbe for FHI.

 

Dere skremmer meg. At dere bruker DETTE som grunnlag for å fatte viktige helsebeslutninger for deres barn? Hallo.

 

hvis du leser deg oppover i tråden så ser du at det ikke er det eneste. og du vet at mye forskning er manipulert?! veldig enkelt skjønner du!

 

Nei dette er ikke den eneste bloggen dere motstanderne har linket til.... Men hva har det med forskning å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at ostepop123 er veldig opphengt i tall og "dokumentasjon"

 

hun hadde vel spist larver også, om hun hadde funnet en dokumentasjon på nettet om at det var sunt

 

det GåR an å bruke hodet SELV også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ostepop123 tall på hvor mange som har dødd i krybbedød i norge, som ikke har tatt vaksiner?

 

På ingen måte, men så er det også svært få uvaksinerte i Norge. Jeg vil derimot tro at vi er ganske sammelignbare med New Zealand, både mtp befolkning og sosioøkonomi, men også i forhold til klima. Eller mener du det finnes en god grunn for at data fra New Zealand ikke skulle være relevante for Norge?

 

nå så jeg hverken tall fra norge eller new zealand.

 

Skjønner. Jeg lenkte tidligere idag til en studie fra NZ som undersøkte nettopp det. Den fant at uvaksinerte hadde litt høyere sjanse for å dø i krybbedød enn vaksinerte. Her: http://adc.bmj.com/content/73/6/498.full.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis dette er alt vaksinemotstanderne klarer å hoste opp av dokumentasjon, har dere et problem. Hallo, det er en blogg! Ikke én eneste vitenskapelig studie, men et sammensurium av youtube-videoer og løse påstander. Det er altså ikke Stoltenberg-familien som har funnet opp vaksiner her i verden, hva enn dere måtte tro. Vaksinering foregikk i stor stil også før Camilla Stoltenberg begynte å jobbe for FHI.

 

Dere skremmer meg. At dere bruker DETTE som grunnlag for å fatte viktige helsebeslutninger for deres barn? Hallo.

 

hvis du leser deg oppover i tråden så ser du at det ikke er det eneste. og du vet at mye forskning er manipulert?! veldig enkelt skjønner du!

 

Nei dette er ikke den eneste bloggen dere motstanderne har linket til.... Men hva har det med forskning å gjøre?

 

hvem snakker om forskning? må du også ha et dokument på at du lever og er til for å tro det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at ostepop123 er veldig opphengt i tall og "dokumentasjon"

 

hun hadde vel spist larver også, om hun hadde funnet en dokumentasjon på nettet om at det var sunt

 

det GåR an å bruke hodet SELV også

 

åååå, du tar kaka! Ja, så når jeg skal søke på nettet, så finner jeg opp min egen søkemotor og min egen datamaskin, for det er lov å tenke selv! Jeg stoler ikke på noen!

 

"Dokumentasjon"?? Hva mener du? Er det feil å etterlyse dokumentasjon? For viktige beslutninger som gjelder helse? Om du får kreft, føler du deg da frem til korrekt behandling, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest at Japan har sluttet med vaksiner til barn under 2 år, og at det reduserte barnedødsfallene. Noen som har hørt lignende?

 

det stemmer nok helt sikkert men du kan ikke skrive noenting her om du ikke har "dokumentasjon"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har av forskjellige grunner bestemt meg for å aldri mer ta en vaksine. Kan noen i en eller annen tenkt situasjon vaksinere meg med tvang? Tenker da spesielt på stivkrampevaksine om jeg skulle være uheldig å skade meg. Har jeg da fortsatt mulighet til å takke nei?

 

Orket ikke lese alle svarene, men vet at om du skal til enkelte land der de sliter med gulfeber så kommer du ikke inn i landet uten vaksine. Bortsett fra det vet ikke jeg om noe. Men dumt er det, i alle fall om du noen gang skal ut av trygge Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i mot vaksiner, og kan kun hente grunner fra min egen familie...

 

To i familien døde nesten av vaksine (hun ene fikk motgift så vidt i tide, nr. to fikk en alvorlig betennelse på vei inn til hjerte) Jeg og min bror ble syke av de, min bror lå med store smerter i over et døgn mens jeg selv ble sengeliggende i ei uke med sterk feber og smerter. Symptomene startet like etter vaksinen var satt.

 

Jeg vaksinerer ikke min datter pga dette, og helsestasjonen vet om det. Men de lo av meg og latterlig gjorde meg, siden hun selv aldri har opplevd at barn har en gang fått lett feber av vaksinen.

 

Jeg gikk forresten gravid med mulighet (i følge legen, som ikke forsto hvordan det gikk an) med å få rødehunder, som jeg har hatt som barn. Jeg fikk beskjed om eventuell vaksine ved et større utbrudd, og jeg måtte ta forhåndsregler. Ikke vanskelig egentlig å holde seg smittefri.....

 

Hvis dette er noe du har opplevd forstår jeg at du frykter vaksiner selv om jeg tror frykten er ubegrunnet. Hvilken vaksine var det foresten dere reagerte på og hvilken bestanndel?

Jeg står totalt på den andre siden. I min familie har hele familie dødd av tuberkolose og et en som jeg vet om fikk pukkelrygg mens en annen fikk alvorlig hjerneskade, jeg vet om 5 småbarn som døde av colera, 2 voksne menn døde av stivkrampe, en gutt ble døv etter meslinger og dette er bare de tilfellene jeg vet om. De fleste an disse tilfellene skjedde for me renn 70 år siden, men eter å ha lest en del om familiehistorien er je blitt veldig glad for at vi kan beskytte barna våre mot disse sykdomene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ostepop123 tall på hvor mange som har dødd i krybbedød i norge, som ikke har tatt vaksiner?

 

På ingen måte, men så er det også svært få uvaksinerte i Norge. Jeg vil derimot tro at vi er ganske sammelignbare med New Zealand, både mtp befolkning og sosioøkonomi, men også i forhold til klima. Eller mener du det finnes en god grunn for at data fra New Zealand ikke skulle være relevante for Norge?

 

nå så jeg hverken tall fra norge eller new zealand.

 

Skjønner. Jeg lenkte tidligere idag til en studie fra NZ som undersøkte nettopp det. Den fant at uvaksinerte hadde litt høyere sjanse for å dø i krybbedød enn vaksinerte. Her: http://adc.bmj.com/c.../6/498.full.pdf

 

en 17 år gammel studie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at Japan har sluttet med vaksiner til barn under 2 år, og at det reduserte barnedødsfallene. Noen som har hørt lignende?

 

det stemmer nok helt sikkert men du kan ikke skrive noenting her om du ikke har "dokumentasjon"

 

Jeg har faktisk "dokumentasjon" (herregud, at noen noengang skulle mene at dokumentasjon var noe negativt.....)

 

Vaksinasjonspåastanden fra Japan er direkte løgn og fanteri - selvsagt. En studie som tok for seg obduksjonsrapportene fra spedbarn som døde i Tokyo fant nemlig at antall krybbedødtilfeller faktisk steg fra 1975 til 1993. (Funayama M., et al. "Autopsy cases of sudden unexpected infant deaths examined at the Tokyo medical examiner's office, 1964-1993" Am J Forensic Med Pathol. 1996;17(1):32-7)

 

Spørsmålet er altså hvordan den som har fabrikert det hele (Viera Scheibner, geolog) allikevel kan påstå det motsatte? Det er fordi hun refererer til to studier (referanser under) som finner at antall forsikringskrav vedrørende krybbedødsfall til Japan falt til 0 på det tidspunktet vaksinealderen ble økt. Det er en helt selvsagt opplysning, siden krybbedød (SIDS) ble definert til å gjelde dødsfall som skjedde mellom 0 og 12 måneder. Når vaksinasjon skjer ved 24 måneder/2 år, sier det seg selv at ingen kan be om slik kompensasjon. Når man får vaksine som 2-åring kan man per definisjon ikke dø i krybbedød (da ville man vært død allerede). Det å bruke disse forskringskravene som bevis for at heving av vaksinealderen forhindrer krybbedød er derfor helt og komplett meningsløst.

 

Dette er de to studiene:

 

Cherry J.D., et al. "Report of the Task Force on Pertussis and Pertussis Immunisation - 1988" Pediatrics 1988; 81 (suppl): 939-84

 

Noble G.R., et al. "Acellular and Whole-Cell Pertussis Vaccines in Japan: Report of a Visit by US Scientists" JAMA 1987; 257(10): 1351-6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ostepop123 tall på hvor mange som har dødd i krybbedød i norge, som ikke har tatt vaksiner?

 

På ingen måte, men så er det også svært få uvaksinerte i Norge. Jeg vil derimot tro at vi er ganske sammelignbare med New Zealand, både mtp befolkning og sosioøkonomi, men også i forhold til klima. Eller mener du det finnes en god grunn for at data fra New Zealand ikke skulle være relevante for Norge?

 

nå så jeg hverken tall fra norge eller new zealand.

 

Skjønner. Jeg lenkte tidligere idag til en studie fra NZ som undersøkte nettopp det. Den fant at uvaksinerte hadde litt høyere sjanse for å dø i krybbedød enn vaksinerte. Her: http://adc.bmj.com/c.../6/498.full.pdf

 

en 17 år gammel studie?

 

Er det noen grunn til at den ikke er gyldig fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at ostepop123 er veldig opphengt i tall og "dokumentasjon"

 

hun hadde vel spist larver også, om hun hadde funnet en dokumentasjon på nettet om at det var sunt

 

det GåR an å bruke hodet SELV også

 

åååå, du tar kaka! Ja, så når jeg skal søke på nettet, så finner jeg opp min egen søkemotor og min egen datamaskin, for det er lov å tenke selv! Jeg stoler ikke på noen!

 

"Dokumentasjon"?? Hva mener du? Er det feil å etterlyse dokumentasjon? For viktige beslutninger som gjelder helse? Om du får kreft, føler du deg da frem til korrekt behandling, eller?

 

nå overdriver du veldig her. nei, men jeg stoler ikke blindt på noen fordi de har et papir å vise frem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at ostepop123 er veldig opphengt i tall og "dokumentasjon"

 

hun hadde vel spist larver også, om hun hadde funnet en dokumentasjon på nettet om at det var sunt

 

det GåR an å bruke hodet SELV også

 

åååå, du tar kaka! Ja, så når jeg skal søke på nettet, så finner jeg opp min egen søkemotor og min egen datamaskin, for det er lov å tenke selv! Jeg stoler ikke på noen!

 

"Dokumentasjon"?? Hva mener du? Er det feil å etterlyse dokumentasjon? For viktige beslutninger som gjelder helse? Om du får kreft, føler du deg da frem til korrekt behandling, eller?

 

nå overdriver du veldig her. nei, men jeg stoler ikke blindt på noen fordi de har et papir å vise frem

 

Hva skal til for at du stoler på en studie da? Det er bra å ikke tro på alt selv om det står med trykte bokstaver, men det er også viktig å finne ut hvem du kan stole på. Jeg synes ostepopp 123 har vært veldig flink til å legge ut linker til troverdige sider. Jeg ville ikke tatt det for 100% god fisk i en liv og død situasjon. Da måtte jeg sjekket kildene hennes bedre, men i en slik diskusjon som dette virker de vesentlig mer troverdige enn motstanderens linker. Noe av det farligste vi gjør i slike tilfeller er å stole på magefølelsen og tenke selv uten å ta inn over oss hva forskningsraporter konkluderer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ostepop123 tall på hvor mange som har dødd i krybbedød i norge, som ikke har tatt vaksiner?

 

På ingen måte, men så er det også svært få uvaksinerte i Norge. Jeg vil derimot tro at vi er ganske sammelignbare med New Zealand, både mtp befolkning og sosioøkonomi, men også i forhold til klima. Eller mener du det finnes en god grunn for at data fra New Zealand ikke skulle være relevante for Norge?

 

nå så jeg hverken tall fra norge eller new zealand.

 

Skjønner. Jeg lenkte tidligere idag til en studie fra NZ som undersøkte nettopp det. Den fant at uvaksinerte hadde litt høyere sjanse for å dø i krybbedød enn vaksinerte. Her: http://adc.bmj.com/c.../6/498.full.pdf

 

en 17 år gammel studie?

 

Er det noen grunn til at den ikke er gyldig fortsatt?

 

ehh ja!! vi har da kommet mye lenger siden det! 17 år er ganske lang tid. ble ikke akkurat overbevist

 

og hvordan forklarer du når avisene skriver hele tiden "nyere forskninger viser..." også stikk motsatt måneden etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jenta til Henrik

sHa_popcorn.gif

 

På tide å legge ut denne igjen, "himmel og hav".. hehe..

 

Jeg er fascinert over deres utholdenhet, selv datt jeg ut av diskusjonen for leeeeenge siden ;)

Endret av Jenta til Henrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan finne studier og forskning på absolutt alt.

Man må bare velge selv hva man skal tro. Selv om ostepop har tid til å bruke hele dagen til å lete etter forskning på nettet fra tidlig 90 tallet betyr det ikke at hun har rett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 år er relativt kort tid i denne sammenhengen. Til sammenlikning brukte vakstinemotstanderene raporter skrevet for omtrent 50 år siden i sin argumentasjon. Det tar tid å etterprøve forskning. Helt ny forskning som avisene ofte slår opp er i virkligheten ofte en enkelt studie som andre ikke har hat tid til å forsøke å gjennta og dermed sjekke gyldigheten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...