Gå til innhold

Kan noen vaksinere meg med tvang?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke meg du har "diskutert" med. Men saken er veldig enkel. Ser en kun på et enkelt individ (barnet mitt) så er det ingen tvil at det tryggeste valget er uten vaksine pga eventuelle bivirkninger. Vi kan "flyte" på alle andre. For barnet mitt er kun det beste godt nok. Så kan du "ofre" dine barn for fellesskapet. God helg.

 

Fy fader, du gjør meg kvalm. Du er klar over at det finnes endel barn som ikke kan vaksineres, eller? Som er alvorlig syke og som derfor ikke tåler vaksiner? Tror du disse barna har godt av en runde meslinger?

 

Du aner nok heller ikke hvor ekstremt sjelden det er med alvorlige bivirkninger av vaksiner. Det er lett å sammenligne med alvorlighetsgraden av sykdommene det vaksineres mot. Ca 1 av 1000 barn som får meslinger dør av det (ja, også ellers friske barn). Tror du 1 av 1000 som får MMR-vaksina dør av den?

 

Jeg priser meg forøvrig lykkelig over at jeg har et friskt barn som har kunnet få alle vaksinene han trenger, så jeg slipper å bekymre meg over sykdommer som i utgangspunktet er lette å beskytte seg mot, men som sånne selvutnevnte eksperter som deg, som her lest to kristiske blogger og dermed føler seg utlært på temaet, bidrar til utbredelsen av. Gratulerer.

 

Jeg utfordrer deg: gi meg én eneste solid vitenskapelig studie som viser at vaksiner er mer skadelige enn nyttige. én! Kom igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt enig med deg at vaksiner er nyttige i felleskapet osv, men som forklart tidliger, ikke om en ser kun på et enkelt individ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese :D

 

ja, mange får en slags merkelig glede av å observere andre krangle/diskutere. Ikke rart det blir krig i verden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg at vaksiner er nyttige i felleskapet osv, men som forklart tidliger, ikke om en ser kun på et enkelt individ.

 

Nehei, så det er ikke nyttig for ditt barn å være immun mot meslinger, altså - til tross for at vi vet at rundt ett barn per 1000 som blir smittet, dør av det? Og at svært mange som blir smittet får komplikasjoner slik som lunge- eller hjernebetennelse?

 

Og hvor går egentlig grensen for din egoisme? Dersom ditt barn får røde hunder, og smitter noen som er gravid - hva føler du egentlig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man først fått en alvorlig sykdom så er det ikke alltid at kroppen helbreder seg selv, trodde det var unødvendig å nevne, men noen må tydeligvis ha alt inn med teskje og om man ikke er tydelig nok får man virkelig høre det her!

 

jeg nevnte at kroppen er selvhelbredende og at man burde stole mer på kropp og naturen før man propper seg fulle med kjemiske legemidler for å unngå både det ene og det andre.

 

ahh, så kroppen er bare selvhelbredende når den ikke er syk? Greit å vite.. Underholdene er du iallefall :D

 

Nå er jeg Så spent på hva svaret på dette blir, hahaha....

 

Alle praktiserende leger vet at kroppen har en fantastisk evne til selvhelbredelse. Ellers ville ikke sår kunne gro og kroppen restitueres etter akutte sykdommer! Kroniske sykdommer skyldes for en vesentlig del en svikt i dette naturlige helbredelsessystemet. Mange alternative behandlingsformer søker å stimulere kroppens helbredelsesevner.

 

Kroppen vår er sterkt undervurdert pga hjernevasking av offentlig helsepersonell om at vi trenger piller og medisiner i både hue og ræva for å kunne virke.

 

Og hvor hentes legemedisin fra? Jo, naturen!! Men de fremstiller det kjemisk i labratorium for så ta patent på det. For ingen kan jo ta patent på naturen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese :D

 

ja, mange får en slags merkelig glede av å observere andre krangle/diskutere. Ikke rart det blir krig i verden

 

Jeg vil tro krig kommer av de som elsker å krangle, ikke de som synes det er underholdende å observere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig med deg at vaksiner er nyttige i felleskapet osv, men som forklart tidliger, ikke om en ser kun på et enkelt individ.

 

Nehei, så det er ikke nyttig for ditt barn å være immun mot meslinger, altså - til tross for at vi vet at rundt ett barn per 1000 som blir smittet, dør av det? Og at svært mange som blir smittet får komplikasjoner slik som lunge- eller hjernebetennelse?

 

Og hvor går egentlig grensen for din egoisme? Dersom ditt barn får røde hunder, og smitter noen som er gravid - hva føler du egentlig da?

 

Det er ikke meg eller den uvaksinerte som har skylda da. Da er det den gravide kvinnen som ikke har tatt sine fohåndsregler som har skylda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese :D

 

ja, mange får en slags merkelig glede av å observere andre krangle/diskutere. Ikke rart det blir krig i verden

 

Jeg vil tro krig kommer av de som elsker å krangle, ikke de som synes det er underholdende å observere?

 

Hvem elsker å krangle her? Jeg ser bare mennesker som har sterke meninger de gjerne vil ytre men som dessverre ikke klarer la være å være å krangle.

 

Det er de som står på sidelinjen av en slosskamp som smiler og fryder seg som er verstingene mener nå jeg! Kvalmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese :D

 

ja, mange får en slags merkelig glede av å observere andre krangle/diskutere. Ikke rart det blir krig i verden

 

Jeg vil tro krig kommer av de som elsker å krangle, ikke de som synes det er underholdende å observere?

 

Hvem elsker å krangle her? Jeg ser bare mennesker som har sterke meninger de gjerne vil ytre men som dessverre ikke klarer la være å være å krangle.

 

Det er de som står på sidelinjen av en slosskamp som smiler og fryder seg som er verstingene mener nå jeg! Kvalmt.

 

Nå er det vel et ganske stort skritt fra å synes det er underholdende å følge en diskusjon på et nettforum til å smile fra sidelinjen over en slåsskamp? For ikke å snakke om til å bidra til krig i verden?

 

Jeg syns personlig det er ganske underholdende å følge en diskusjon mellom voksne mennesker, men jeg er sterkt imot vold/mobbing/krig etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flere av innleggene her er da på grensen til mobbing, latterliggjøring av flere personer. og vær så snill å ikke ta alt så veldig bokstavlig. har du ikke hørt mange si "ikke rart det blir krig i verden" uten å mene det HELT bokstavelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at dette er et veldig ømt punkt. Virker som at de som har valgt å vaksinere barna sine, er veldig i forsvarsposisjon. Det er vel kanskje naturlig i og med det ikke er mulig å ombestemme seg i det vaksinen er satt. Jeg selv er veldig skeptisk til vaksiner, men vi har bare gitt noen av vaksinene.

Jeg selv har kjent på angeren etter en vaksine er satt, og da er det jevlig å vite at det ikke går å gjøre om på valget sitt. Det er kanskje derfor de fleste er usikre før de skal vaksinere barna sine, men skifter mening til å bli skråsikkre rett etter vaksinen er satt. En må liksom forsvare valget sit, og overbevise seg selv og de rundt seg om at en har tatt det riktige valget.

Dette synes jeg viser godt igjen om en ser på svineinfluensavaksinen. Mange forsvarer fortsatt valget sitt, men jeg tviler sterkt på at noen hadde tatt den samme vaksine på ny nå i ettertid. Men for noen sitter det veldig langt inne å innrømme det.

 

takk!! ja, er nok dårlig samvittighet som driver de fleste til å bli både kvalme og sinte her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

flere av innleggene her er da på grensen til mobbing, latterliggjøring av flere personer. og vær så snill å ikke ta alt så veldig bokstavlig. har du ikke hørt mange si "ikke rart det blir krig i verden" uten å mene det HELT bokstavelig?

 

Grenser til mobbing?? Hvem som mobber? Når noen slenger ut av seg det ene udokumenterte utsagnet etter det andre må man jo få lov å stille spm ved det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske oppsiktsvekkende påstander fra antivaksinecampen her altså. Dere mener at vi andre egentlig er enig med dere, men at vi har så dårlig samvittighet at vi ikke tør innrømme det?

 

Prøv denne: jeg har lest gode studier og systematiske oversikter som gjelder hver eneste vaksine i barnevaksinasjonsprogrammet. All tilgjengelig forskning viser at vaksinering i henhold til dette er fornuftig. Dette er mitt fundament for å diskutere med dere, og dette er mitt fundament for å ta helsevalg for meg selv og barnet mitt.

 

Ingen av dere har i denne diskusjonen vist til en eneste studie. Ikke en dårlig studie en gang! Og hva slags grunnlag tar dere disse beslutningene på? Det beste jeg har sett til nå er henvisning til noen billige blogger som heller ikke viser til forskning.

 

Dere kan si at det er mobbing eller hva dere vil, men nå er det engang sånn at vitenskap og forskning som kunnskapsgeneratorer IKKE ER ET DEMOKRATI. Hvis dere lurer, så sett dere inn i forskningen! Ikke lat som dere er fagfolk hvis alt dere vet har dere lest i en kiropraktorblogg på nettet. Det er litt som om jeg skulle hatt sterke meninger om astronomi fordi jeg leste horoskopet mitt jevnlig.

 

Og jeg bidrar selvsagt med lenker til relevante studier og råd om lesning av disse dersom noen av dere skulle være interesserte. Men det er dere vel ikke, kjenner jeg dere rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tullmusa83

La nå antivaksine folka være i fred. At folk har så skylapper at de tror at man lir frisk av seg selv uten moderne legekunst er jo imponerende når levealderen før pencilin var under 50 for gjenomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske oppsiktsvekkende påstander fra antivaksinecampen her altså. Dere mener at vi andre egentlig er enig med dere, men at vi har så dårlig samvittighet at vi ikke tør innrømme det?

 

Prøv denne: jeg har lest gode studier og systematiske oversikter som gjelder hver eneste vaksine i barnevaksinasjonsprogrammet. All tilgjengelig forskning viser at vaksinering i henhold til dette er fornuftig. Dette er mitt fundament for å diskutere med dere, og dette er mitt fundament for å ta helsevalg for meg selv og barnet mitt.

 

Ingen av dere har i denne diskusjonen vist til en eneste studie. Ikke en dårlig studie en gang! Og hva slags grunnlag tar dere disse beslutningene på? Det beste jeg har sett til nå er henvisning til noen billige blogger som heller ikke viser til forskning.

 

Dere kan si at det er mobbing eller hva dere vil, men nå er det engang sånn at vitenskap og forskning som kunnskapsgeneratorer IKKE ER ET DEMOKRATI. Hvis dere lurer, så sett dere inn i forskningen! Ikke lat som dere er fagfolk hvis alt dere vet har dere lest i en kiropraktorblogg på nettet. Det er litt som om jeg skulle hatt sterke meninger om astronomi fordi jeg leste horoskopet mitt jevnlig.

 

Og jeg bidrar selvsagt med lenker til relevante studier og råd om lesning av disse dersom noen av dere skulle være interesserte. Men det er dere vel ikke, kjenner jeg dere rett.

 

hvem betalte for denne forskningen, ostepop?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvem betalte for forskning på stevia for å "bevise" at det "ikke er besvist at det IKKE påvirker fruktbarheten" og masse annet piss. Jo, SUKKERPRODUSENTE!!

 

De største vinner alltid. Ikke rart det ikke finne så mye dokumentert forskning rundt alternative metoder, ingen gidder betale for forskning på naturen når man likevel ikke kan ta panent på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#119: Sier du at fordi én type forskning er ugyldig så er all forskning det? Kan noen av dere ta inn over dere at ikke all forskning har kommersielle interesser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#119: Sier du at fordi én type forskning er ugyldig så er all forskning det? Kan noen av dere ta inn over dere at ikke all forskning har kommersielle interesser?

 

nei, jeg kom med et eksempel på hvordan det fungerer der ute. de anbefaler oss ikke vaksiner og medisiner fordi de er så utrolig godhjertede og snille, de tjenes massevis av penger på det. og selv om det virker betyr det kke at det er det beste for deg.

 

og "offentlige instanser" til å være så "informert" var du veldig diffus her må jeg si. det er veldig viktig hvem som står bak denne forskningen bør du bruker det som argument.

 

hørte til og med at tyskeren som var med å godkjenne pandemrix samtidig er eier av en av de støreste apotekkjedene, så ikke kom her å si at ikke verden er korrupt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#122: Hvem er "de"? Helsestasjonen? Helsedirektoratet? Folkehelseinstituttet?

 

Det ER altså forskning som gjøres av offentlige instanser som ikke har legemiddelindustriens inntjening som første prioritet. Jeg spurte om du var interessert i eksempler, og det er du kanskje nå?

 

Denne, for eksempel (http://adc.bmj.com/content/73/6/498.full.pdf), sammenligner vaksinerte spedbarn med uvaksinerte mtp krybbedød. Den finner at uvaksinerte spedbarn faktisk har litt høyere risiko for å dø i krybbedød enn dem som er vaksinerte (antivaksinefolka har en tendens til å påstå det motsatte, forøvrig). Uansett. Studien er utført ved universitetet i Auckland på New Zeakand, og finansiert av Health Research Council of New Zealand (HRC) og the Hawke's Bay Medical Research Foundation (HBMRF). ALtså ingen legemiddelindustri involvert.

 

Det finnes altså utallige slike studier som er finansiert av det offentlige. Jeg kan selvsagt gi deg flere eksempler om du er interessert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...