Gå til innhold

**IKM uke 2** ny 06.01**


Hali

Anbefalte innlegg

Nå har jeg utsatt det for lenge nå - stikker og legger meg!!

God natt, jenter!!

 

Krysser fingrene for en KNALL positiv uke for oss!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønsker nr 3 i 2012; jeg tar el tester, men selv om man får positivt utslag på den så er det ikke sikkert at egget har sluppet alikevel dessverre.. Man kan få LH stigning(som er det hormonet el testen slår ut på) men at kroppen likevel ikke slipper egget av diverse årsaker. Det er det tempingen viser, for når egget slipper begynner det gule legemet (corpus luteum) å produsere Progesteron som øker kroppstemperaturen. Fra" corpus luteum "kalles fasen fra EL til ikm for Lutealfase. Hvis befruktning skjer, fortsetter det gule legemet å produsere Progesteron, hvis ikke befruktning skjer så faller Progesteron som igjen utløser mens. Har hatt litt tid å lese litt om dette de 4 mnd jeg var prøver. Det var det jeg kan om temping, men mange som er mer erfarne på området enn meg her;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker nr 3 i 2012; jeg tar el tester, men selv om man får positivt utslag på den så er det ikke sikkert at egget har sluppet alikevel dessverre.. Man kan få LH stigning(som er det hormonet el testen slår ut på) men at kroppen likevel ikke slipper egget av diverse årsaker. Det er det tempingen viser, for når egget slipper begynner det gule legemet (corpus luteum) å produsere Progesteron som Øker kroppstemperaturen. Fra" corpus luteum "kalles fasen fra EL til ikm for Lutealfase. Hvis befruktning skjer, fortsetter det gule legemet å produsere Progesteron, hvis ikke befruktning skjer så faller Progesteron som igjen utlØser mens. Har hatt litt tid å lese litt om dette de 4 mnd jeg var prØver. Det var det jeg kan om temping, men mange som er mer erfarne på området enn meg her;-)

 

SERIØST?? :o Det er jo oppsiktsvekkende! Kanskje jeg ikke har sluppet egg likevel den ene syklusen jeg fikk positivt på LH da jo! AaaarrghhH!!!

 

Kom menstruasjon så jeg pergo kan ta sier jeg bare!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer:) er inne å titter litt hos dere:) er egentlig på uke 1, men kan se ut som om jeg har tatt feil av ikm dag, eller er på overtid. Har en veldig lang og forskjellig syklus fra mnd til mnd så vanskelig å regne ut:(

 

prinsesse 05: veldig bra info:) jeg har hørt mye her inne at folk temper og sjekker tappen, men egentlig ikke vist hvor denne tappen er:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tante besøk idag *arg*

Kjenner det er litt tungt akkurat nå men jeg veit at imorra ser jeg lysere på alt *smiler*

Må bare brette opp arma og satse på at neste runde blir min!

 

Masse lykke til alle dere herlige jenter og jeg håper dere alle sammen får en positiv test som er så sterkt ønsket *smiler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jo kjipt dossa, men neste gang klaffer det! :) jeg har ikke noen tegn til tr enda. Krysser fingre å tær, men skal nok litt til at det har klaffet for meg denne pp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det var da som søren da Dossa!! Da MÅ det bli neste gang, ellers!!! :D Alt skjer for en grunn tror jeg! Det kommer til Å klaffe nÅr det er best for oss at det klaffer tror jeg :) Imens fÅr vi bare prøve for Å se nÅr det blir vÅr tur <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Lillefie og prinsesse 08 *smiler*

Varmer at dere blir sinte på tanta som banka på døra mi ;)

Jeg får bare brette opp arma og håpe at neste gang blir det min tur. Har en enkel runde med pergo att på resepten min som nå skal brukes. Første pergo pille slukes på dag 5 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir vi to på pergo i den nye ikm uken Dossa, jeg begynner med dobbel en gang i neste uke hvis jeg får mensen da ;) Spent på hvor lenge syklusenvarer denne gang.. Akk o ve!! Er spent på hvor mange bivirkninger jeg får også, hvis jeg får noen. Frykter jeg kommer til å bli meget humørsyk, så har begynt å planlegge hvordan jeg skal takle det best mulig!

 

Får du noen sånne effekter av pergoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg rundvasket leiligheten og ryddet! Alt fra lister og vegger, til møbler og hyller er skrubbet i grønnsåpe, og badet skinner :) Blir nye sengklær til kvelds og vasker 3 maskiner klær som henges ut i kulda <3 Nå funderer jeg på hva vi skal mekke til middag! Hmmmmmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så flink du har være da lille fie!! Jeg har hatt null tiltakslyst i dag jeg...men tenkte å rydde litt og sette på en aske kanskje når suppa er lagt ca kl 19...nå er det barnets og soffadaffing!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillefie, så flink du har vært idag *smiler*

Jeg fikk ingen bivirkninger av de to rundene med pergo. Varierer vel fra person til person tenket jeg.

Så spennende det blir å følge deg Lillefie :) :) beggo to på pergo, måtte det lykkes for oss *juhu*

Håper du får mens snart da så vi kan slå følge snuppa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er LilleFie!

Har shinet huset selv denne helgen, tatt bort jula og fram det den vanlige pynten.

Godt å ha noe å drive med når tiden går så sakte.

 

Om 40 min skal junior i badet, men nå leker han og gubben så godt sammen. Lego er favoritten her i huset, noe jeg syns er bare Såååå kjedelig, hehe. Håper nestemann blir ei jente, så jeg kan være med å leke litt også. Er jo med på lego bygging innimellom jeg også da så klart, men syns det er så kjedelig å bruke 70 % av tiden på å lete etter bitene man trenger.

 

I dag har vi hatt fisk og skalldyrs gryte til middag, hjemmelagd helt fra bunn av, og junior var Så skeptisk! - Men gjett hvem som åt som en gud!! Hehe, godt å se han får i seg litt ordentlig mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag jenter:)

 

Jeg var I dusjen istad og da jeg skulle kle av meg merket jeg en rosa flekk på trusa. Kan det være festeblødning? Tørket meg med papir og det var ikke spor til noe mer rosa ... Skal jo ikke ha mensen før til fredag, så det er jo litt tidlig med mensen nå? Har begynt å kjenne litt symptomer også: kvalme, ømme bryster og litt øm livmor!

Bah,lenge til IKM og håper ikke tanta velger å komme uanmeldt...

 

Noen som kan svare meg på det?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på pergo-jentene!!!!:)

 

Så mange som er flinke med skikkelig middag i dag da..her har begynner med kjøpepizza. Orker ikke gjøre i stand noe, har en litt sånn down dag i dag...

 

Ellah, har ingen erfaring med festeblødning, men det kan jo med all sannsynlighet være det! Vi har IKM samme dag vi da:) hadde jo vært spennende hvis det er det!!! Noen av dere andre som har hatt festeblødning ved tidlige svangerskap?? Jeg har ikke hatt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk snupper :) Jeg har støv på hjernen :) Har mange allergier så er godt vant med å holde det rent, liker faktisk å vaske! Det blir kalkunrester fra julen i dag (dypfryst), så skal varme den i stekepose med hønsebuljong, så blir det hjemmelaget potetmos på mandelpotet med litt matfløte og smør i, rødkål og smørdampet brokkoli :) Får vel prøve å være litt sunn.. Blir fort lett å stikke og hente take away i helgene!

 

Jøsses, dere har jo vært flinke selv med deres i dag da! :)

 

Dossa, så godt å høre, frykter jeg blir et troll med pergo, men får håpe jeg klarer å oppføre meg fint :)

 

Høres ut som festeblødning Ellah :D Evt. en sen eggløsning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med tanta Dossa! Jeg som håpet du skulle klare det denne runden som du ikke gikk på pergo!! Dårlig gjort! Håper du klarer det neste runde med pergo! Skal ihvertfall heie på deg, du fortjener det nå syns jeg!!!

 

Ellah, det kan ha vært festeblødning, men trodde den skulle komme litt tidligere (?) Men det er jo endel som har bittesmå blødninger i svangerskapet uten at det er farlig. Det kan være spotting også. Hos meg begynner den som rosa.

 

Så flinke dere har vært. Ryddet bort julen tidligere, så i helgen har jeg hatt fri ;-)

 

Herregud, jeg oppdaget slim når jeg var på do istad. Minner veldig om EL-slim!! Hva skjer!?!? Nei, får nok gå til innkjøp av et termometer så jeg blir litt klokere. Sitter her som et spørsmålstegn jo!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, når har man eventuelt festeblødning da?

Grunnen til at jeg er litt "hysterisk" er at jeg ikke har opplevd rosa flekk på trusa de andre tidligere pp der jeg ikke har blitt gravid:)

 

Lillefie: eggløsning hadde jeg sannsynligvis enten på torsdag eller fredag forrige uke da jeg fikk positiv på EL testen onsdagen før:)

 

Oj,får håpe det ikke er spotting da:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker nr 3 i 2012; jeg tar el tester, men selv om man får positivt utslag på den så er det ikke sikkert at egget har sluppet alikevel dessverre.. Man kan få LH stigning(som er det hormonet el testen slår ut på) men at kroppen likevel ikke slipper egget av diverse årsaker. Det er det tempingen viser, for når egget slipper begynner det gule legemet (corpus luteum) å produsere Progesteron som Øker kroppstemperaturen. Fra" corpus luteum "kalles fasen fra EL til ikm for Lutealfase. Hvis befruktning skjer, fortsetter det gule legemet å produsere Progesteron, hvis ikke befruktning skjer så faller Progesteron som igjen utlØser mens. Har hatt litt tid å lese litt om dette de 4 mnd jeg var prØver. Det var det jeg kan om temping, men mange som er mer erfarne på området enn meg her;-)

å? det visste jeg ikke. At selv om man har egglØsning så har kanskje ikke egg lØsnet. Jeg trodde det alltid lØsnet egg ved egglØsning jeg. Så lite visste jeg da gitt:o)

Da skjØnner jeg jo absolutt hvorfor dere temper!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker nr 3 i 2012; jeg tar el tester, men selv om man får positivt utslag på den så er det ikke sikkert at egget har sluppet alikevel dessverre.. Man kan få LH stigning(som er det hormonet el testen slår ut på) men at kroppen likevel ikke slipper egget av diverse årsaker. Det er det tempingen viser, for når egget slipper begynner det gule legemet (corpus luteum) å produsere Progesteron som Øker kroppstemperaturen. Fra" corpus luteum "kalles fasen fra EL til ikm for Lutealfase. Hvis befruktning skjer, fortsetter det gule legemet å produsere Progesteron, hvis ikke befruktning skjer så faller Progesteron som igjen utlØser mens. Har hatt litt tid å lese litt om dette de 4 mnd jeg var prØver. Det var det jeg kan om temping, men mange som er mer erfarne på området enn meg her;-)
SERIØST?? :o Det er jo oppsiktsvekkende! Kanskje jeg ikke har sluppet egg likevel den ene syklusen jeg fikk positivt på LH da jo! AaaarrghhH!!! Kom menstruasjon så jeg pergo kan ta sier jeg bare!! :D

Ikke sant?? uff. Jeg som trodde man slapp egg hver gang man hadde el!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag oppdaget jeg litt brun utflod, litt slim på en måte. Jeg vet ikke om det er mensen eller festeblødning som kommer. Det kom litt, jeg la på truseinnlegg, og det har ikke kommet mer... enda!

Men kommer det mer , så er det nok tanta som har kommet til meg også. Men det er klart.. hvis det er mensen som kommer, så har jeg veldig kort lutealfase da ivertfall( blir det rikti prinsesse? ).. for jeg hadde el den 31. des. Hva tror dere ? mens eller festeblødning på dag 8 etter el?? Huff. Håper ikke tanta kommer:((

Så utrolig kjipt Dossa:( jeg synes VIRKELIG du fortjener det etter 17pp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Babysyk og ønsker nr 3 :) for snille og gode ord *smiler*

Føler at jeg fort kunne ha havnet i kjelleren etter 17pp men jeg har tre gull som trenger sin mamma :) så jeg må bare holde mote oppe og krysse fingra for at neste runde med pergo blir min *smiler*

 

Ellah, kan høres ut som en festeblødning :) spennende. Jeg har opplevd festeblødning en gang og det fikk jeg 6 dager etter EL.

Krysser fingra for deg :) :)

 

Jeg håper virkelig at dere alle snart får en positiv test. Unner ingen å vente så lenge som jeg gjør :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg har forstått det kommer festeblødningen når det befruktede egget fester seg til livmora. Det varierer hvor lenge egget "surrer" rundt før det fester seg, men alt fra ca 5-9 dager eller noe sånt. Står mer om dette på pernille.info.

 

ønsker nr.3 i 2012, det kan godt være festeblødning du har på dag 8.

 

Ellah, du er 11 dpo? Kan jo være festeblødning. Eller bare en liten blødning, mange som har det! Blir spennende å se hva det var da!

 

Istad hadde jeg mini mini menssmerter, men det er borte nå. Pleier å ha en del murringer mellom el og mens, men har ikke vært plaget at det denne gangen. Men dette slimet plager meg!! Her er det enten veldig klare menssymptomer eller graviditetssymptomer.

 

Noen som skal teste i morgen? Da begynner uka vår!!! HIhihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...