Gå til innhold

**IKM uke 2** ny 06.01**


Hali

Anbefalte innlegg

prinsesse05 , st.hans prins09, så hyggelig at du snoker hos oss!!!

Gratulerer enda en gang med positiv test!! Jeg kan godt bli med deg over i 1.tri : ) hihi

 

LilleFie, så godt å få sagt det til familie. Særlig nå som du har det tungt. Da slipper du ihvertfall å bruke krefter på å skjule det for de :) Hva sa gyn når du "bare" hadde prøvd 8pp? Eller "pyntet" du litt på det? Har på følelsen av at det er noe rart her i gården også. For noen dager siden fikk jeg noe som lignet på el-slim og åpen tapp.... det hadde jeg forrige syklus også, men mensen kom 14 dager etter første el-slim og åpen tapp. Kan jo umulig bli gravid når kroppen holder på sånn!!! Har bare prøvd 4 pp så føler det er litt tidlig å gå til gyn. Redd de bare sier at jeg må prøve lenger...

 

Her er jeg litt pesimistisk pga dette slimet som kom. Samtidig har jeg jo ikke ømme pupper som jeg alltid har. Ahh, lyst å teste nå jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten, dere som bestiller fra billigtester og lignende: Synes det på esken at det er derfra? Lyser det liksom baby-prøving utenpå esken? Og er esken stor? Tror jeg må begynne på det for å bli litt klokere på hva som skjer i kroppen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa babysyk, håper du slår følge:-) hvor lang syklus har du,meg hvor lang lutealfase har du?

 

OG hvor lang;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusen varierer mellom 29-35 dager. Har vel vært mest rundt 35 dager. Trodde jeg hadde ca 14 dager lutealfase, men ettersom el-slim og åpen tapp også har kommet ca èn uke før mensen, begynner jeg jo å lure. Kan den plutselig bare forandre seg sånn?

 

Hadda vært gøy å slå følge med deg, da er vi i septemerklubben begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte nå for første gang babysyk, og de kom i en hvit konvolutt, så det lyser ikke ut at dere er en prøver!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter :) Ja'a.. Dette var ikke dagen for meg altså:( Kanskje noen av dere vet at jeg var hos gynekolog i dag. Tok celleprøver og ultralyd. Jeg har faen meg endometriose på eggstokkene (sorry språkbruket) :'( Det er ikke rart jeg har vondt sa hun:( De er ca. 2 cm lange, og jeg har et endometrie på hver eggstokk. De gjør det vanskelig for meg å få modnet og frigjort egg. Så nå blir jeg satt på pergo jeg også. Begynner i neste uke med pergoen, samt må på sykehuset og ta masse blodprøver 2 dag i menstruasjonen. Jeg har grått masse, men får ikke gjøre annet enn å holde motet oppe! Hvis vi ikke blir gravide innen 4 mnd, må vi gå hardere til verks, og partneren min må også sjekkes. Faen og :( Det positive er at livmor kjennes helt fin ut, og jeg hadde veldig fin slimhinne inne i den, så når lykkespira mi kommer skal den få en god "seng" å lande i:)

 

 

 

Stakkars deg LilleFie! Føler virkelig med dere. Det er slike nyheter man virkelig ikke trenger midt oppi slitet og prøvinga.

Jeg krysser fingrene for at legene enkelt kan fjerne endometriene, og at pergoen gjør jobben sin!!

Krysser fingrene for dere!

Hold oss oppdatert videre da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsesse05: Bra at du snoker hos oss - koselig det :) Gratulere så mye med spiren. Og jeg vil så gjerne bli med deg til 1. tri :D

 

Jeg håper virkelig at det har klaffet, men vil ikke håpe for mye for da blir skuffelsen stor tenker jeg,

 

Idag kjenner jeg at jeg er øm i nedre del av magen ikke sånn typisk murringer/stikkinger/menssmerter - kun øm, et slags svie følelse. Og så små og kortvarig aktiviteter i brystene.

 

Om det er tegn til tr eller spire vil tide vise!! Håper på spire :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag, 09.01

- Dossa

- Milomoffen

- Lillemeto

**********

Tirsdag, 10.01

**********

Onsdag, 11.01

- LilleFie

**********

Torsdag, 12.01

- lykke73

- Julestrømpa

- Babysyk

**********

Fredag, 13.01

- Gutt04+Gutt10+2012?

- Tessy

- Renate

- Ellah84

- Hali

- Klar for nr2

**********

Lørdag, 14.01

- ønsker nr.3 i 2012

**********

Søndag, 15.01

*********

Gravid

- **venter**

************************

Inn i en ny PP

-

***********************

 

MASSE LYKKE TIL ALLE SAMMEN!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :) Ja'a.. Dette var ikke dagen for meg altså:( Kanskje noen av dere vet at jeg var hos gynekolog i dag. Tok celleprøver og ultralyd. Jeg har faen meg endometriose på eggstokkene (sorry språkbruket) :'( Det er ikke rart jeg har vondt sa hun:( De er ca. 2 cm lange, og jeg har et endometrie på hver eggstokk. De gjør det vanskelig for meg å få modnet og frigjort egg. Så nå blir jeg satt på pergo jeg også. Begynner i neste uke med pergoen, samt må på sykehuset og ta masse blodprøver 2 dag i menstruasjonen. Jeg har grått masse, men får ikke gjøre annet enn å holde motet oppe! Hvis vi ikke blir gravide innen 4 mnd, må vi gå hardere til verks, og partneren min må også sjekkes. Faen og :( Det positive er at livmor kjennes helt fin ut, og jeg hadde veldig fin slimhinne inne i den, så når lykkespira mi kommer skal den få en god "seng" å lande i:)
Stakkars deg LilleFie! Føler virkelig med dere. Det er slike nyheter man virkelig ikke trenger midt oppi slitet og prøvinga. Jeg krysser fingrene for at legene enkelt kan fjerne endometriene, og at pergoen gjør jobben sin!! Krysser fingrene for dere! Hold oss oppdatert videre da!

 

Tusen takk Julestrømpa :) Jeg er ved større mot nå enn før undersøkelsen, tro det eller ei! Men nå føler jeg sjangsene våre øker drastisk pga. pergo, for vi greide det ikke på egenhånd :) Vi får bare kjøre på så får vi se hvor langt tid det tar :) Har lest en del om dette nå, og mange greier det på første pergokur! Skal oppdatere dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, sÅ bra LilleFie! :) Dette hørtes veldig positivt ut mÅ jeg si!

Kjempeglad pÅ dine vegne. Dette blir nok bra skal du se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syklusen varierer mellom 29-35 dager. Har vel vært mest rundt 35 dager. Trodde jeg hadde ca 14 dager lutealfase, men ettersom el-slim og åpen tapp også har kommet ca èn uke før mensen, begynner jeg jo å lure. Kan den plutselig bare forandre seg sånn?

 

Hadda vært gøy å slå følge med deg, da er vi i septemerklubben begge to :)

 

Babysyk ; du burde tempe hvis du ikke har prøvd det. De viser så tydelig når el ha vært. Jeg skjønte aldri noe av tappen min, syntes den var åpen titt og ofte,og hvordan den var varierte hele døgnet. Så jeg kuttet ut å sjekke den, de ble for vanskelig å tolke;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble publisert før jeg var ferdig gitt;-). Men nå håper jeg du er gravid da;-). Men hos ikke tror jeg heller du bør tempe enn å tappetafse kanskje.... Lykke til, følger med på dere og satser på at vi treffes i september klubben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ingenting prinsesse05 st.hans prins 09-tappen er åpen titt og ofte?? hva sjekker du da? hvilken tapp??

hvordan temper man, og med hva ?? er dette viktig å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker nr.3 i 2012; hei( sitter å flirer litt) hihihi;-) syntes den tilbakemeldingen din var litt"søt";-). Jo, det er livmortappen jeg snakker om... Den ligger innerst i skjeden, på Pernille.info ser du hvordan man sjekker den. Men personlig ble jeg bare forvirret, for den forandret seg så mye i løpet av døgnet. Hvis man skal tempe bør man kjøpe et termometer med to desimaler. Det får man kjøpt på billigetester.no feks. Det heter basaltermometer. Da tar man tempen hver morgen til samme klokkeslett. Det du vil se er at tempen stiger når el er overstått, som regel stiger tempen dagen etter. Feks så var tempen min 36,66 dagen før el, og dagen etter el var den 37,10. Da harman bevis på at egget virkelig har sluppet! Dette er vel ikke viktig å gjøre, men man får jo en god peiling på hva som skjer i kroppen. Du finner også myeom dette på Pernille.info. Tempen varierer jo litt i dagene før el, feks 36,50, 36,65 etc etc, men det blir likevel veldig tydelig på en graf du kan lage, når dette hoppet i temp kommer etter el. du ser eksempel på en såkalt"trifasisk" tempkurve påpernille.info. Bevegelse forstyrrer tempen, så ta tempen(i stumpen;-)) før du står opp. Det var morsomt å prøve dette, og det beroliget meg for da skjønte jeg at egget virkelig hadde sluppet. Og det var lett å finne den eksakte dato for el. Det er en interessant liten studie i seg selv denne tempingen, og det står virkelig bra forklart på Pernille.info. Det er jo interessant å lærdom kroppen også;-) Om tempen holder seg høy og gjør ytterligere ett hopp, tyder dette på befruktning. Så temping kan også brukes som graviditetstest. Og ser man at tempen faller mot den sannsynlige ikm, ja da er tanta rett rundt hjørnet mest sannsynlig. lykke til;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skjønne noen kan føle at å tempe virker stressende. Men jeg kan virkelig anbefalle det.

 

Jeg temper og har gjort det i hele mine 4pp. Og så når vi prøvde på nr1. Det var lettere å se når jeg hadde EL eller om jeg hadde sluppet et egg i det hele tatt. Det beroliggende!

 

Babysyk: Jeg håper det klaffer for deg denne pp. Men hvis du er så usikker på EL eller er "bekymret" på om det hele tatt har hatt EL, så anbefaller jeg at du temper. Da kan du med sikkerhet se når EL er... Uansett lykke til!! Krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:) håper alt er bra med dere, nå nermer uka vår seg!! Jeg er veldig spent håper det er mange gullegg i denne IKM gruppa:D

Det er jommen blitt mange av oss på fredag 13. Jan...håper vi kan bevise at dette ikke er en ulykkesdag!!

Hadde en rar drøm i natt...drømte at jeg testet positivt...åh, for en lykke om jeg hadde vært sanndrømt. Jeg drømte at jeg løp lykkelig ned trappa hjemme og ute snøde det så fint! Var en riktig fin dag..perfekt rett og slett....da jeg våknet var det jommenmeg det fineste snøværet:) så gjenstår det å se om jeg kan ha vært sanndrømt da?! Hva tror dere jenter? Hehe

 

Fortsatt fin lørdagskveld..hva bedriver dere helgen med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene hjemme. Lillemann sover og mannen er ute på besøk. Så ikke så mye å gjøre. Kjenner at jeg er trøtt men venter litt med å legge meg.

 

Du da, Tessy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo alene hjemme jeg og..har være mye på farta i dag og sovet dårlig i natt så jeg kjenner at jeg bare må krype i seng nå!:o natta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Renate :) Men stod det billigtester på konvolutten?

 

Ikke på den jeg fikk ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ser på mega dårlig film vi.. Så nå benytter jeg muligheten til å titte litt her inne isteden.

 

Tenker på noe.... El kom 3 ,dager for tidlig, tror jeg, hvertfall ifølge slimet, vil det si at min "nye" mens dato da også er tre dager tidligere? Har stabil syklus på 28 dager vanligvis.

 

Og disse ømme puppene er faktisk begynt å bli plagsomme, håper jo virkelig det er ett tegn, men tør liksom ikke håpe. Har jo blitt skuffet 4 ganger før, og hvert overbevist om graviditet hver gang.

 

Har så lyst til å teste, men har heldgvis ikke test, hehe.

 

Føler meg så frustrert og utålmodig. Vil jo så gjerne ha en liten spire i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene hjemme jeg også, som vanlig. Mannen jobber i bar lørdagene og fredagene. Men deilig allikevel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker nr.3 i 2012; hei( sitter å flirer litt) hihihi;-) syntes den tilbakemeldingen din var litt"sØt";-). Jo, det er livmortappen jeg snakker om... Den ligger innerst i skjeden, på Pernille.info ser du hvordan man sjekker den. Men personlig ble jeg bare forvirret, for den forandret seg så mye i lØpet av dØgnet. Hvis man skal tempe bØr man kjØpe et termometer med to desimaler. Det får man kjØpt på billigetester.no feks. Det heter basaltermometer. Da tar man tempen hver morgen til samme klokkeslett. Det du vil se er at tempen stiger når el er overstått, som regel stiger tempen dagen etter. Feks så var tempen min 36,66 dagen fØr el, og dagen etter el var den 37,10. Da harman bevis på at egget virkelig har sluppet! Dette er vel ikke viktig å gjØre, men man får jo en god peiling på hva som skjer i kroppen. Du finner også myeom dette på Pernille.info. Tempen varierer jo litt i dagene fØr el, feks 36,50, 36,65 etc etc, men det blir likevel veldig tydelig på en graf du kan lage, når dette hoppet i temp kommer etter el. du ser eksempel på en såkalt"trifasisk" tempkurve påpernille.info. Bevegelse forstyrrer tempen, så ta tempen(i stumpen;-)) fØr du står opp. Det var morsomt å prØve dette, og det beroliget meg for da skjØnte jeg at egget virkelig hadde sluppet. Og det var lett å finne den eksakte dato for el. Det er en interessant liten studie i seg selv denne tempingen, og det står virkelig bra forklart på Pernille.info. Det er jo interessant å lærdom kroppen også;-) Om tempen holder seg hØy og gjØr ytterligere ett hopp, tyder dette på befruktning. Så temping kan også brukes som graviditetstest. Og ser man at tempen faller mot den sannsynlige ikm, ja da er tanta rett rundt hjØrnet mest sannsynlig. lykke til;-))

 

Hmm.. javel. Ooook. Så det er slik det er, gjØres osv. Kan man ikke bare ta en el-test da?

huff. skjØnner jeg ikke har tatt i bruk hele reportoaret for å bli gravid. Men jeg gjØr nok det om det drØyer fØr det er en spire i magen:)

Takk for info prinsesse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...