Gå til innhold

**IKM uke 2** ny 06.01**


Hali

Anbefalte innlegg

Mandag, 09.01

- Dossa

- Milomoffen

- Lillemeto

**********

Tirsdag, 10.01

**********

Onsdag, 11.01

- LilleFie

**********

Torsdag, 12.01

- lykke73

- Julestrømpa

- Babysyk

**********

Fredag, 13.01

- Gutt04+Gutt10+2012?

- Tessy

- Renate

- Ellah84

- Hali

**********

Lørdag, 14.01

- ønsker nr.3 i 2012

**********

Søndag, 15.01

*********

Gravid

- **venter**

************************

Inn i en ny PP

-

***********************

 

MASSE LYKKE TIL ALLE SAMMEN!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kult med ny tråd! Takk Hali, den andre begynte å bli lang :)

 

Nå er det snart helg her, venter bare på at de siste 45 min skal tikke avsted.

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, skulle nesten ønske jeg og hadde arbeidshelg, Hali:-) Tiden går mye raskere da!

Dere får ha en god helg alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Ja'a.. Dette var ikke dagen for meg altså:( Kanskje noen av dere vet at jeg var hos gynekolog i dag. Tok celleprøver og ultralyd. Jeg har faen meg endometriose på eggstokkene (sorry språkbruket) :'( Det er ikke rart jeg har vondt sa hun:( De er ca. 2 cm lange, og jeg har et endometrie på hver eggstokk. De gjør det vanskelig for meg å få modnet og frigjort egg. Så nå blir jeg satt på pergo jeg også. Begynner i neste uke med pergoen, samt må på sykehuset og ta masse blodprøver 2 dag i menstruasjonen. Jeg har grått masse, men får ikke gjøre annet enn å holde motet oppe!

 

Hvis vi ikke blir gravide innen 4 mnd, må vi gå hardere til verks, og partneren min må også sjekkes. Faen og :(

 

Det positive er at livmor kjennes helt fin ut, og jeg hadde veldig fin slimhinne inne i den, så når lykkespira mi kommer skal den få en god "seng" å lande i:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleFie:

 

Så trist å lese! Sender deg en trøsteklem!!

Men "bra" at de har funnet ut hva det er. Håper du får all hjelpen du trenger, vennen!! :) Og ikke minst at det ikke tar ALTFOR lang tid før spiren sitter!! Krysser fingrene for det!!

 

Du får ta deg en velfortjent helg - gråt mer hvis du må. Bedre å få det ut enn å holde det inne! :) Og så har du mannen din ved din side.

 

Og hvis du trenger å få ut mer frustrasjon så er vi her! :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Hali :) Ja, hun sa vi måtte bare kjøre på så fort som mulig, før det evt. blir værre. Jeg skal få fin oppfølging og sjekkes ofte. Det som er spennende er jo at vi får hjelp nå da, dvs. sjangsene i teorien skal være bedre enn de var :) Og beroligende at jeg vet hva som er galt, slik at vi kan trikse det til likevel!

 

Det er helt vidunderlig å ha dere her, og ikke minst de i samme situasjon som meg med både endo'en og pergo! Jeg er ikke alene <3 Håper jeg ligger å spyr til jeg blir grønn mot våren av svangerskapskvalme :D Skal gå kvalm med glede etter dette! Hehe!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med spiren **venter**

 

Hadde EL en uke før meg du da, så enda en stund til jeg kan teste meg!! ;)

 

 

LilleFie; det er jo godt du har fått vite hva som er galt. Sender deg en stooor klem, og håper at nå når dere får ekstra oppfølging at den lille spiren sitter snart ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en god klem Lillefie *klemme på*

Dette var trist å lese men på en måte må de jo være godt å få beskjed om at noe var galt, men kan ordnes :)

Håpe og ønsker at pergo skal hjelp deg til å få din kjære etterlengta spire *smiler* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente at det må være greit å få vite at noe var i veien og at du nå får den hjelpen som trengs for å få en positiv test :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir spennende å se hva som skjer fremover nå:) Har lest på forum at noen har fått tvillinger på pergo, sjangsen for flere egg er 5-10% per løsning :) Hehe! Skal se jeg blir bønnhørt med ikke bare en, men to spirer samtidig :P Krysser fingre for alle dere andre denne pp, jeg er forhåpentligvis med igjen på neste med pergoegg!

 

Gratulerer med spire Venter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa'a, de er velkommen begge to isåfall :D Mannen min fikk litt "kalde føtter" når jeg nevnte dette med tvillinger, han gikk og la seg litt nedpå og tøyset med at han ikke greide å takle to babyer som skriker, hahah :D Han tullet bare da, litt ironisk siden vi prøver så hardt på 1 baby, og nå kan vi plutselig øke sjangsene til dobbelt opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, men LilleFie, det er bra de har funnet ut hva som er galt ivertfall. Og nÅ fÅr du hjelp. Endimetriose kan være svært smertefullt:(

NÅ kommer ting til Å bli sÅ mye bedre for deg. Det er jeg sikker pÅ;)

.. skal se det kommer to spirer pÅ samme tid hos deg:o)

Uansett.. nÅ øker sjansene for Å fÅ til èn etterhvert ivertfall:)

Klemmer sendes herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsom tanke. Jeg plutselig kom til å tenke på ukenummerne. Dersom vi damer med ikm uke 2 er gravide nå, så har vi vel termin i uke 42 i uke 42 2012.. følger?

Altså, når vi er to måneder inn i svangerskapet, så er vi i uke 8 i 2012. Hmm.. vinterferien med andre ord. Ja, + - noen dager hver og en av oss da;) Jeg hadde EL 31. des.

Blir ikke det riktig da mon tro?

Artig og spesielt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Ønsker nr.3 :) Det er uendelig deilig å slippe spekuleringen nå, analyseringen av seg selv, sammenlikning av andres historier på nett osv osv. Jeg har fått klart svar og vet hva jeg har å forholde meg til nå :) Hun gjØr alt i sin makt for å få meg gravid den flotte spesialisten min! Det er så deilig å bli tatt på alvor, få klare svar og bli undersØkt med en gang istedet for alt det våset med ventetid og reising hit og dit på henvisninger osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det forstår jeg bare så altfor godt LilleFie! Det er verre å ikke vite. Sannheten tåler man bedre enn usikkerheten og fortvilelsen i lengden, eller hva?! :(

Så godt du har en så fin spesialist som tenker kjapt og høres ut som tar dette skikkelig på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sannheten er deilig, samme hvor hardt det er å takle den. Jeg har fått værre beskjed før (er operert for alvorlig sykdom i hjernen som var livstruende), så jeg har fått en kraftig trøkk fra før og :) Skjønner ikke hva jeg har gjort for å ha sånn uflaks hele tiden. Jeg bor ca. 1 mil unna sjøen, men med flaksen min havner jeg sikkert i sjøen likevel, heheh :D Skal søke om "Donald" til mellomnavn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer ** venter**:):) når har du eqgentlig IKM??

 

Lille fie, stor klem til deg. Veldig kjedelig med det svaret, men samtidig så er det vel også godt at det er en årsak til smertene du har hatt og at du når får behandling!!! Masse lykke til:D jeg heier på deg:) du fortjener det beste

 

Jeg sitter nå her alene på en fredagskveld, trøtt som bare det..sovna på badegulvet i sta...hahah, lekte på gulvet med Simone og plutselig gikk øya igjen...blir kvelden her om ikke lenge!!

God helg jenter...blir gal av ventinga jeg, en uke til IKM og bare noen dager til uka vår begynner! Spent på å høre om flere kommer etter:) jeg krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer ** venter**:):) når har du eqgentlig IKM?? Lille fie, stor klem til deg. Veldig kjedelig med det svaret, men samtidig så er det vel også godt at det er en årsak til smertene du har hatt og at du når får behandling!!! Masse lykke til:D jeg heier på deg:) du fortjener det beste Jeg sitter nå her alene på en fredagskveld, trøtt som bare det..sovna på badegulvet i sta...hahah, lekte på gulvet med Simone og plutselig gikk øya igjen...blir kvelden her om ikke lenge!! God helg jenter...blir gal av ventinga jeg, en uke til IKM og bare noen dager til uka vår begynner! Spent på å høre om flere kommer etter:) jeg krysser fingrene!

 

Jeg skulle hatt IKM på tirsdag som kommer (10. ), men tipper jeg har i morra (7. ) pga tidligere el enn ventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til deg **venter**!! Det har du virkelig fortjent! Tar til meg litt babystøv og håper det hjelper.

 

Leit å høre om LilleFie, men som mange her sier, så er det jo bedre å finne ut hva som er galt enn å ikke vite! Utrolig bra du har en flink gyn!! Det har mye å si. Har troen på at det går ganske kjapt med deg nå som du har fått pergo : )

 

Nå er det snart vår uke, bare helgen igjen, og den går alltid fort!! Syns egentlig tiden fram til nå har gått fort. Men nå begynner jeg virkelig å kjenne etter symptomer. De ømme puppene som pleier å komme en uke før mens har ikke kommet enda. Enten er jeg gravid eller så er EL forsinket. Har egentlig ikke troen på at jeg kan ha så flaks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er lønnsomt å oppsøke spesialist/lege når man kjenner at noe er galt! Er så utrolig viktig å lytte til kroppen sin! Håper den sitter snart :) Katta er sluppet ut av sekken, så nå vet de fleste at vi er prøvere da. Litt deilig å ikke holde prøvingen hemmelig også, særlig overfor familien.. Nå kan mamma støtte meg, noe jeg virkelig trenger.

 

Hun fortalte i dag at lillebroren hennes ble til selv ommormor hadde bare en kvart eggstokk!! Så håper mine eggstokker er like sterke som hennes! Det som er lit morsomt er at jeg har en tante som sanndrømmer. Et par mnd før jul drømte hun om 3 nye babyer i slekten.. Kanskje jeg står for to av dem med pergoegg om noen måneder? :D PERGO PERGO PERGO! Heheheh :D

 

Er suuuperspent på deres vegne nå jenter, krysser fingre for at **venter** tar med seg mange fler over i 1.tri!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!

 

Imorgen er vi enda en dag nærmere uken vår...hihi :D

Gleder meg - selv om jeg er en av de med ikm nesten på slutten av uken (mer ventetid). Men men det får gå :)

 

Vel, denne pp har jeg hatt svært lite symptomer/pms. Hmm, la meg kjenne - ikke noe særlig øm/støl i nedre mage og rygg, minimalt aktiviteter i brystene, mindre leggkramper, lite murringer og menssmerter. Får bare vente og se!!

 

Jeg skal jobbe i helgen, og det er jeg glad for. Helgen går alltid så fort når man jobber :)

 

God natt!

Snakkes imorgen kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!

 

Imorgen er vi enda en dag nærmere uken vår...hihi :D

Gleder meg - selv om jeg er en av de med ikm nesten på slutten av uken (mer ventetid). Men men det får gå :)

 

Vel, denne pp har jeg hatt svært lite symptomer/pms. Hmm, la meg kjenne - ikke noe særlig øm/støl i nedre mage og rygg, minimalt aktiviteter i brystene, mindre leggkramper, lite murringer og menssmerter. Får bare vente og se!!

 

Hei Hali; er inne å snoker

 

Jeg skal jobbe i helgen, og det er jeg glad for. Helgen går alltid så fort når man jobber :)

 

God natt!

Snakkes imorgen kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!

 

Imorgen er vi enda en dag nærmere uken vår...hihi :D

Gleder meg - selv om jeg er en av de med ikm nesten på slutten av uken (mer ventetid). Men men det får gå :)

 

Vel, denne pp har jeg hatt svært lite symptomer/pms. Hmm, la meg kjenne - ikke noe særlig øm/støl i nedre mage og rygg, minimalt aktiviteter i brystene, mindre leggkramper, lite murringer og menssmerter. Får bare vente og se!!

 

Hei Hali; er inne å snoker

 

Jeg skal jobbe i helgen, og det er jeg glad for. Helgen går alltid så fort når man jobber :)

 

God natt!

Snakkes imorgen kveld!!

 

Herlig, ble feil dette hehehe;

Hali; er inne å snoket her hos dere fra uke 52. Er på utkikk etter noen "kjente" nick som kan bli med meg over til 1 tri. Foreløpig ser det dårlig ut med følge fra ikm uka mi! Det jeg skulle si da, var at denne pp jeg har blitt gravid har jeg ikke hatt pms symptomer, ei heller noe som helst symptomer!! Jeg gikk 8 dager over ikm før jeg turte å teste! Lykke til, håper på følge;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...