Gå til innhold

**IKM uke 5**


Leah<3Mamma

Anbefalte innlegg

Hei:) Melder meg inn her. Er i min 19 pp, å prøvingen har gått i berg og dal bane.. Hadde El i går tror jeg. La inn aksjer på onsdag og i går, så håper jeg litt på i kveld :) Men har av en eller annen grunn veldig tro på denne mnd. Har PCOS,har gått på Femar-kurer i 3 mnd nå, tatt av over 10 kg, så var på kontroll på sykehuset på tirsdag. og de sa at nå var det ikke lengre kroppen min som skulle stoppe oss i å bli gravid, eggløsningen var på plass innen 5 dager:) *endeeelig*

Og nåå håper jeg den sitter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da kan du ha testa for tidlig. Ta en test til du, snuppa. :)

Graviditet kan vel kanskje forklare at den viser to streker hele tiden, ikke vet jeg. Men krysser fingrene her nå - tenk om...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kan jo kjøpe meg en test på mandag og sjekke om ikke monitoren slår ut i morra.. Rart også for har ikke noenring slim heller.. Har noen hørt om slikt? At den gir 2 streker 7 dager før el?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Cayenne:) Har lest meg gjennom alle innleggene på IKM uke 5, kan heller ikke huske at det har vert så stor pågang på et IKM innlegg:) Blir skikkelig spennende dette! :) Håper vi er mange som får en liten inn i oss ;)

Men hvilke EL-tester er d du har Ringfinger? For vil det ikke ofte bli to streker, men rundt el er teststreken like sterk eller sterkere enn kontrollstreken? jeg tror heller ikke det er alle som har like mye el-slim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier alltid å ha el slim, har vært prøver i 3 år... Jeg bruker clearblue digitale monitoren (ja den dødsdyre) håper den er verdt alle pengene 2. Periode den blir brukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er såå kjedeli med denne ventinga!! Er jo vår første pp, så er fryktelig spent samtidig som jeg ikke forventer at det skal klaffe med en gang:)

 

Har så lyst å snakke om det hele tiden, men har en mann som ikke snakker så mye om noe egentli:) føler jeg snakker i vei hele tiden og bare får mumling til svar!! Argh!!

 

Krysser fingrene for oss allesammen, hadde vert kjempekoselig å gå inn i første trimester sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cayenne: takk for støtte - prøver å ikke stresse,men klarer det tydelig ikke så bra ;) var litt el slim liknende på papiret i står,så kanskje det ordner seg?... men ikke aksjer i dag pga besøk, så håper det holder med i morgen. Forrige satt første pp, så er nok derfor jeg er så grinete på syklustullet - hvorfor kan det ikke gå like greit som sist,liksom? Men skal klare å være mer tålmodig - mange som har slitt myyye lengre enn meg.

 

Nå er det natta - Snuppetulla er oppe før halv seks om dagen, så det er best å sovne fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har au hatt skikkelig med pms de siste dagene skal null til for at jeg bare flipper på gubben... Føler det er over nå da men trodde man kun hadde pms før mensen og ikke før el...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt enormt med romstering og murringer nedi der.. (men jeg er ikke vant til å ha el) men tenker d e kanskje slik det skal vere rundt el..

ja tenk på desse gubbene våre, de er jammen d bra tålodige med oss:) vi hadde nok ikke tålt det samma fra dem ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har jo ofte litt smerter ved el. Så det er jo helt normalt etter hva jeg vet, har lest og erfart.. Det rare er at jeg ikke har hatt noe el enda eller slim eller noe... Hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rngfinger - ikke for virkelig å få opp forventningene dine her, men graviditetshormoner kan ha omtrent samme effekt som de man har ved pms... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man får ikke utslag på el når man er gravid? Får jo bare vente til i morra å se hva som skjer, merker detta blir ein laaang natt... Skal heldigvis opp kvart på sju:p haha og da skal jeg love deg at gubben skal legge inn litt aksjer, uansett hvor tidlig han syntes det er:p siden det ikke blir i dag og ikke i går.. Hehe...

 

E vil bli gravid nå altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ok.. Men da har man el sjøl om man er gravid?! spesiellt... D trodde e ikke..:) Skal reise bort fra søndagen til torsdagen så om det skal skje noe denne gangen må det skje i morra:p haste hast:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw... D e til mensen man får ømme

Vonde pupper? Ikke til el? Blei skikkelig usikker her e ligger å funderer.. Plutselig har man "glemt hvordan det var igjen":s herregud, jg begynner å miste hukommelsen!!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alle ferdige me aksjelegging og klare for de lange ventedagene? :P Jeg er litt lei av å vente allerede om jeg må si det sant!

 

Siden jeg har så god tid så har jeg også fundert litt på hvorfor TR kommer etter 28 dager, og ikke 26 dager som hadde vært det mest riktige (?) når EL-testen blir positiv på dag 11. Det betyr nok ingenting for sjansene for å bli gravid, men jeg hadde ikke sagt nei takk til 2 dager kortere ventetid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten bakrusen fra helvete akkurat nå.. Så fint om noen kan syns litt synd på meg! Haha ;)

 

Jeg skal aldri drikke igjen. Aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ferdig med aksjer her i gården :o) nettopp lagt inn depositum (he he) og har blitt enige, jeg og mannen, at denne mnd så holder vi på til tanta evt kommer så ikke vi misser evt sen el (siden syklusen ble så rar sist).

 

Så da er det hygge i heimen støtt og stadig :)

 

Ringfinger: tatt graviditetstest? eller fått "mer positive" el tester??

Blir jo nysgjerrig av slike mysterier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt gr test nei, fikk to streker i dag også og ikke Max nå har e fått det i 7 dager... Skjønner ikke noentingen e.. Skal se om jeg finner et apotek i dag forhåpentligvis e som er åpent i Oslo??(på vei dit nå) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med inn her, ettersom jeg har ikm uke 5! Har nettopp startet prøvingen, og er ny som bruker på forumet..

Kjenner etter symptomer, men kan ikke si at jeg kjenner annet enn litt ømme bryster. Noe jeg som regel har uansett i tiden før mensen... Det er skal vel litt flaks til for å få klaff på første forsøk, så får innstille meg på å være litt tolmodig.

Selv er jeg 34, og min samboer 44, så alderen gjør sitt til at jeg stresser litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen mammadrøm! 34 er da ingen alder ;)

 

Ringfinger: Det er åpent på Jernbanetorget. Rett over veien for Oslo S hvis du kommer dit... Krysser fingrene for et lite mirakel!

 

Høytoppåfjellet: Trøst deg med at kvalmen går over i morgen, det hadde den ikke gjort om du var gravid ;) (Det kan du vel for såvidt nesten være, men egget har nok ikke festa seg enda!)

 

Ellers har du en helt normal lutealfase - hvis el er en dag etter pos test, dvs dag 12, så er jo lutealfasen på 15 (ikke 16) dager. Når tanta kommer er det jo 1. dag i ny pp.

 

Synes også vi har venta nok nå, ja! Ikke av den mest tålmodige typen, nei... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...