Gå til innhold

**IKM uke 5**


Leah<3Mamma

Anbefalte innlegg

nå starter snart testina igjen her... håper såååååååååååå!!! vil ikke til legen ang. fertilitet den 2. feb...:(

 

hvordan går det med folk med testinga? noen som nermer seg?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Er ny her inne. kan begynne med å fortelle litt om meg selv : )

Sandra er navnet, bor i nordland, 18år. Har samboer som jeg har vært sammen med i 1,5år nå, og vi prøver nå å få barn :) Er ikke så inne på alle forkortelser osv ennå.. men håper dette kommer seg etterhvert som jeg blir kjent her inne. har nå nettopp hatt eggløsning, og håper selvsagt at vi skal få noen resultater. Hadde no småblødning i dag, altså to dager etter eggløsningen, vet ikke hva dette kan være? Håper noen har tips og veiledning, og at jeg blir tatt godt i mot her inne : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, vilhabarn18! :)

Tøft å gå inn for barn så ung - jeg var 31 da jeg fikk første, og ser jo at vi godt kunne startet litt før. Sliter litt med å få nr 3 nå...

 

Vet ikke hva småblødning 2 dager etter el kan være, man kan jo blø litt ved el, så er du sikker på at el var i går?

 

Ellers fikk vi lagt inn aksjer i går også. Woohoo! ;)

Regner med tre dager til el, så det kan jo holde om vi ikke rekker mer. I dag blir det ikke noe siden mannen må jobbe noen sene kvelder framover. satser på at vi får til mandag eller tirsdag, da... ;)

 

El-testen ble forresten litt svakere i går enn i forgårs - noen som har opplevd dette før el? Hadde drukket en del, da - håper det var det som gjorde det og ikke at el har vært...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postitiv EL-test og aksjeleggning i dag :D Dette er andre mnd på rad at EL-testen blir positiv på dag 11. i syklusen. Håper det danner seg et mønster der, sånn at jeg til slutt ikke trenger å teste etter EL lengre. Har kun brukt to tester denne pp :)

 

Jeg trenger forresten noen gode råd ang en fest jeg skal på den 21. Hvis <<HVIS>> det klaffer denne pp, så er jeg på det meste 5 dpo. den dagen. Har dette noe som helst å si? Føler virkelig jeg trenger å slippe meg løs litt etter å ha vært så og si avholds siden midten av oktober! Men jeg vil liksom ikke sitte igjen med en gnagende dårlig samvittighet heller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aksjer lagt i går :) så da er vi i gang igjen.. jeg tester ikke etter el..orker ikke, kjenner jeg, nok med tidlig gr testing - kan ikke forholde meg til flere testemidler enn som så ;)

 

Jeg lar generelt være å drikke mens vi prøver, for jeg kjenner meg selv og mine tvangstanker.. men tror nok det er greit når du evt er så kort på vei.. bare ikke så masse, kanskje..

du må bestemme selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

høytoppåfjellet: jeg har lest en eller annen plass at det ikke gjør noe å drikke de første ukene (2 ukene?) man er gravid, fordi veien alkoholen går når den er i kroppen din og til et evt. barn vil bli gjennom blodet, altså navlestrengen som alt annet man spiser og drikker.. men når det er så tidlig i svangerskapet så har ikke fosteret festet seg til deg enda, så da har den heller ingenting å få alkoholen fra heller..

 

skjønner?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte sånn ca! Hehe :P

 

Jeg tror jeg skal ta det hele som det kommer. Sjansene for at jeg faktisk blir gravid og videre at det gjør noen skade tror jeg er veldig små. Jeg trenger å leve litt kjenner jeg! Mellom jobbing, testing og timing, og det å spise sunt.. trenger jeg et skikkelig avbrekk nå! Tror ikke jeg blir gravid denne pp heller, har en dårlig følelse denne også.. Evig pessimist :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer litt på noe ang El jeg har en helt stabil syklus med EL på 14 og 15 dpo men denne mnd testet jeg positivt på 11 dpo. og negativt idag som er 12 dpo andre som har vært borti dette? jeg er litt redd for at det har vært en tidlig EL og at vi har lagt inn for lite aksjer da siden vi startet aksjelegginga 10 dpo.så er litt skuffet hvis det er tidlig EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høytoppåfjellet: jeg vet hvordan du har det.. Har det akkuratt slik jeg også, føler av og til jeg har ingen liv fordi jeg tester og legger heletiden tilrette for det... Akkuratt nå går jeg på Shake for å kanskje gå ned litt i vekt, (nei er egentlig ikke sånn stor men litt..:P) har veid mye frem og tilbake om Jeg skal gjøre det eller ei Pga prøvinga men nå bare orker jeg ikke tenke så mye på det og heller gjøre meg sjøl til lags med de og Så får ting bare gå... Ikke har je drukket særlig de 3 siste årene heller Pga prøvinga, men nå et det nok.... Skal til legen den 2.februar eng fertilitet, gruer meg som en hest!!!!!!!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så mitt råd: kjøp og ta på den fineste fest kjolen, høyhelte sko, sminke, smykker og armbånd, og storkos deg!!!! Det gjorde jeg forrige helj og det va absolutt verdt det!!!! Go for it:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal egentlg ikke ha el før lørdag men min cb digitale gav meg to streker i dag!!! Noen som husker hvor mange dager den regner før el?:P har helt glemt det trodde det bare var et par dager..?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo! El-slim i bøtter og spann her i dag! (Sorry detaljer, men måtte bare fortelle den gode nyheten...) ;)

 

Lagt inn aksjer senest i forgårs, så nå håper jeg virkelig at jeg får med mannen på en kjapp en i kveld innimellom rapportskrivingen hans.

 

Ta dere en fest, jenter! Det trenger dere. Navlestrengen blir jo ikke dannet før en god stund etter ikm, og dermed kan ikke fosteret ta skade. Er vel litt mindre sjans for å bli gravid etter en real fyllekule da, så går jo an å ta det litt med ro om en ønsker det.

 

Ringfinger: Er det ikke innen 36-48 timer? Trodde det, men litt usikker. Ville lagt inn aksjer i dag iallfall, definitivt! ;)

 

Anepau: Den viser jo positivt før el og ikke under el, så da vil jeg tro el er i dag. Så da er det bare en ting å gjøre! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo men denne viser 1 2 og 3 streker, to streker når det nærmer seg.. Og tre på el. Dagen hehe..

 

Dårlig med noe aksjelegging når man skal jobbe 24 timer..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntringen jenter! Den trengte jeg :D

Det er godt å høre at dere er i gang med EL og aksjelegging ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje et tåpelig spørsmål å komme med siden vi ikke er gravide enda, men har dere også brukt ventetiden til å planlegge alt for mye allerede? :P

 

Jeg har bestemt vogn.. navn (nesten), fargene på barnerommet, hvordan jeg vil føde og ikke minst - BARNEHAGE! Haha.. Jeg har alt for mye tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg har ikke planlagt noenting høytoppåfjellet, meeen.. klarer jo ikke holde meg, så jeg kikker rundt i reklameblad på baby klær, og vogner og senger.. vet akkuratt hvordan seng jeg vil ha:P haha.. huff, litt for tidlig ettersom vi ikke engang vet om vi kan få barn.. noe jeg tviler litt på etter 3 år. hehe..

 

men nå er det full prøvings, med aksjelegging hver dag frem til lørdag om jeg så skal tyne gubben:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er vi i gang med hver dag (siden torsdag), satser hardt denne pp :P mister litt trua for hver mnd som går da, hvorfor skal det gå denne gangen lissom, hehe, blitt pessimist av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke helt klok på disse el-testene, men el-smerter i går, og muligens litt i dag, så el er nok sånn ca nå... har heldigvis fått lagt inn aksjer fredag, lørdag og i går. Satser på i morgen også og baby i oktober ;)

 

Har ikke planlagt noe nei, vet jo ikke om jeg blir så heldig, men barnehagen yngste går i er jo ok... Rom ja, hvilket rom? Her må nok en ev. baby bo på vårt rom en god stund, sånn blir det jo uansett da, men noe eget rom er det ikke snakk om før et av de andre barna er villig til å flytte ned i 1. etasje alene... Vel, den tid den sorg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Da er det nok bare meg som planlegger ALT for mye :P Tror jeg må roe meg litt ned slik at jeg ikke sitter der som en svulmen hval uten noe å ta meg til på slutten! (det er sånn jeg ser for meg at jeg kommer til å bli i uke 39)

 

Sex i forgårs, sex i går og sikkert sex i dag.. Og slik går no dagan'! Hvor lenge tror dere vi bør holde på etter positiv EL-test? Sex er jo vel og bra det, men jeg blir så fryktelig sår av å holde på hver dag.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom for å se hvordan det går med dere damer, savner samholdet her inne på ikm listen;) en flott gjeng! Herlig tid med el og greier! Jeg fikk forresten knallpositiv el test fra billigtester på kvelden, og vi hadde sex rett etterpå, holdt visst det;) Skal på ul imorgen, litt spent ja! Men har troa på at det går veien for oss. Sjekk postkassa Ringfinger! Og lykke til til dere alle, satser på å se dere på 1. tri om litt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger meg meg...

 

Tirsdag 24. 01

-Barn 3 :) 1pp

*********

Mandag, 30.01

- Studenten2010-2013,

-mispire, 2.pp :)

**********

Tirsdag, 31.01*

**********

Onsdag, 01.02

- Høytoppåfjellet, 5 pp.

-anepau, ønske om nr 3, 6 pp

-Leah<3Mamma -kaster oss i prøvinga på nr 2, 1pp

-HeidiL, 2pp

-Smileyone77, Håper ikke på at det blir 4 pp etter denne. nå inne i pp3

**********

Torsdag, 02.02

- stineskj 7 pp, prøver og prøver på nr 1 !

- Cayenne72, håper inderlig på nr 3 nå! 8.pp

-

**********

Fredag, 03.02

-

**********

Lørdag, 04.02

- Ringfinger, prøver fortsatt på nr. 1.

**********

Søndag, 05.02

- Happysmurf pp11

*********

Gravid

**********

Inn i en ny pp

*******************

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fortelle oss hvordan det går på ultralyden Høne_pøne! :D

 

Jeg har hatt vekselvis vondt i eggstokkene siden EL-testen ble positiv. Har aldri kjent det så lenge og ofte.. Håper virkelig ikke at det e noe galt med meg plutselig! :( Det kjennes ikke helt normalt ut. Er det noen andre som har vært borti dette?

 

Det ble forresten ingen aksjeleggning på oss i går eller i dag.. Så nå er sjansen over for oss for denne gang! Får håpe det holder med en gang på positiv-ELtest-dagen og en gang dagen etterpå. Har dere fått lagt inn maksimalt med aksjer eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj bare blitt sex en gang iløpet av den siste uken for har hatt besøk av en kompis og vÆrt på hastetur til tr.heim pga en begravelse. Æsj, hvorfor må alt komme når det passer dårligst? Har ikke troa denne gangen så da er det bare å vente i spenning å se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...