Gå til innhold

8>?(¯`°?.¸IKM uke 49¸.?°´¯)?<8


**Cayenne**

Anbefalte innlegg

Så leit å høre at dere har prøvd så lenge Ringfinger!! Hadde det ikke vært greit å tatt en tur til legen? Hvis det viser seg at dere ikke klarer å bli gravide uten hjelp er det veldig dumt å prøve og prøve. Det må jo være en stor påkjenning for dere begge å ha prøvd så lenge!!

 

Det har hendt at samboer har vært trøtt, men som regel har jeg fått trumfet gjennom en kjappis. Skjønner at det er veldig frustrerende!!

 

Virker som det er mange som ikke har trua denne runden!! Jeg har heller ikke det. Ikke fordi vi ikke fikk lagt inn aksjer, tror vi traff ganske bra egentlig! Men har liksom ikke trua allikevel.

 

Driver å kjenner etter festesmerter da, men har ikke kjent noe ;-(

 

Nå er det vel siste innspurt med el for de som ikke har hatt el.... Lykke til med aksjeleggingen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, det er jo kjedelig å prøve så lenge:( hva kan man lissom få hos legen om man trenger hjelp til å bli gravid? vil helst ikke ha prøverørsbarn, ikke det at det er noe galt med det altså, ikke forstå meg galt, men for meg betyr det litt mye det å "ha klart det sjøl" hehe.. men må man så må man... jeg har jo også vært hos apoteket å spørt om de har noe som kan øke sjansene for å bli gravid, og de har svart nei, men stemmer dette? jeg har ei venninne som snakka om ei ho visste om som tok noen tabletter men kanskje det var med resept?:P

 

finnes det ingenting uten resept, untatt folsyre da..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg drevet og sendt mail med dem jeg kjøpte fertilitetsmonitoren min av.

Konklusjonen ble, slutte å bruke den denne måneden og restarte og begynne på nytt neste mnd. Funker den fortsatt ikke skal jeg sende den i retur.. Får vel ny da, men alikevel. Kjedelig! Jeg som var så spent på å begynne å bruke denne monitoren:/

 

Men, vi har tatt det på gamle måten da og lagt inn aksjer ca annen hver dag.

Jeg har ikke mistet trua denne måneden:) enda iallefall;) må holde på håpet litt lenger;)

 

Ellers så bruker jeg å pynte sånn smått til jul dagen før første søndag i advent, men idag er huset ett eneste kaos og julefølelsen jeg bruker å ha på denne tiden er så fraværende sim det går ann:p

Vi holder på å pusse opp stua så der er det bare verktøy og kjøkkenet er fylt av det som skal være i stua:/ ferdig snart heldigvis så jeg håper vi får begynt å rydde på plass møbler senere i kveld;)

Noen som har begynt å pynte til jul/advent eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynte og pynte Mammamio, men vi hang opp julelys ute i dag :) Vi kjøpte hus i oktober, så det er første gang vi har tre til å henge lys i :) Det var litt koselig!

Ellers er det jo bare oppussing på oss hele veien, vi bor ikke der, så blir vel lite pynt ellers. Skal ha juletre og litt pynt da, men det er fordi vi skal ha folk på nyttårsaften.

Gleder meg til julegrantenning imorra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig tid til å sitte her me dere:)

Vært en del fraværende i det sist på grunn av jobb og juleforberedelser.

Samboer er i kveld på julebord så nå sitter jeg hjemme å kjenner litt av stemningen komme innover meg, med kongerøkelse masse telys og kakao:)

Etter kalenderen skal min el være i dag, å vi fikk lagt inn aksjer to ganger på torsdag og samme fredag, så da er det kanskje håp:)

 

Er enda ved godt mot, å ser fram til jul:)

 

Ha en fantastisk lørdagskveld damer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere;-)

 

Ringfinger;

Ja jeg Føler også at mannen svikter når det gjelder! Og det er ikke prestasjonsangst, for jeg informerer ikke om at det er EL tid, nettopp fordi han ikke skal føle noe press hehehe... Men det er jo rart da....

Ang tbl for å øke sjansen for å bli gravid... Denne pp har jeg begynt på bidronninggele før EL og wild yam fra 3 dpo og frem til ikm som er 5 des. Jeg vet jo ikke om dette fungerer, men jeg har jo litt trua;-). Mang som sier det har hjulpet dem i å bli gravide. Kjøpte dette på urtesenteret.no. Får sikkert kjøpt dette på ordinære helsekostbutikker også, men veldig kjapp levering fra denne nettbutikken . 2 dager..

 

Jeg er sykepleier og jobber natt, med to små og alt annet som skjer i hverdagen så er det faktisk veldig trøblete å få lagt inn aksjer til rett tid altså!! Så har jeg de siste pp hatt EL i helgene, og enten har jeg jobbehelg eller så er det jo julebord liksom. Har regnet meg frem til neste EL hvis det ikke klaffer denne mnd heller, og da skal jo seff samboer på julebord i Oslo og sove over til søndag... Jaja skal ikke være lett;-//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg vel sistemann ute med EL. Er idag 1 dpo ;)

Så nå er det bare å vente :)

 

Vet ikke om jeg optimistisk eller pestimistisk. Men vil ikke dvele på det. Enten så klaffer det eller ikke. Det vil tiden vise :)

 

Men jeg tror jeg holder meg inn på uke 50. For jeg tror det er der jeg tilhører. Men titter innom i ny og ne!

 

Babysyk: godt å se deg tilbake i "gamet" ;) Masse lykke til denne pp!

 

Lykke til alle sammen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er igrunnen usikker på når jeg hadde EL, prøvde å teste denne mnd, brukte billigtester, og synes kanskje de var noe vanskelig å tyde.... begynte på dag 11 som det stod i det skjemaet som fulgte med. Har nå testa i 5 dager, og alle dagene har jeg fått positiv test. Strekene er iallefall like sterke. Skal de være positive så lenge?

Har 28 dagers syklus, så skal vel i utgangspungtet ha EL på dag 14?

La inn aksjer på dag 11, 13 og 14.

Håper det klaffer denne mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

**********

Søndag, 4.12(uke 48)

 

- Mes/31år/pp1/ IKM muligens 2 des.evt litt før...

- Cornflake 8pp, ikm mellom 3.-5. des, tror jeg. Er ikke sikker hvor lang syklus jeg har denne gangen :)

- Athina, 31 pp.

 

**********

Mandag, 5.12:

 

- Mammamio* 15pp, 23år, 15pp. Utolmodig og spent!

- Prinsesse05, St.hansprins 09/4pp, 34 år,utålmodig!!/ prøver på barn nr 3.

- Cayenne 72, 39år, PP6.Denne mnd skjer d!!!

 

**********

Tirsdag, 6.12:

 

- Ireyna/26år, PP16, Utålmodig!!

 

**********

Onsdag, 7.12:

 

- stineskj, 25år, pp5. Lengter og venter!

- Ballongmage, pp 2 etter ma,prøvd ett år på baby

- Høytoppåfjellet, 24 år, PP3. Prøver på første baby!

- Stinea*2011?<3, 22år, 11.pp, Satser alt!

 

**********

Torsdag, 8.12:

 

- Lille2012, 28år, PP2, Traff blink på EL- spent

- romheg <3mammas skatt<3, egentlig prøvenekt i 2-3 mnd av legen etter SA.

-grønnsakshagen, på àn igjen :-)

- Høne_pøne, 31 år, 2pp, Det som skjer, det skjer;)

- Vivica, 28år, 1pp. Sitter spiren på første forsøk denne gangen og?

- Babysyk85, 26år, 3.pp. Har en dårlig følelse denne pp!

 

**********

Fredag, 9.12:

 

-Ønsker ny spire, 28år, pp 9, IKM fredag eller lørdag

- ringfinger, 24 år, 2,5 års prøveperiode, håper inderlig denne gangen..

 

**********

Lørdag, 10.12:

 

- Yoggy, 36år, 3pp. Denna gången MÅ de ske!

- Amedillo, 29år, 3.pp

 

**********

Søndag, 11.12:

 

- Hali, 24år, 3.pp. Håper, lengter og venter!

 

**********************************

<3 Gravid <3

-

**********************************

Inn i ny PP - negativ test på slutt av uke 49 eller TR:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt å lese om sekret inne på pernille, men fant ikke helt svar på det jeg lurte på, så jeg må spørre her: I dag har jeg sekret som ser ut som den strengen i eggehviten i egget, altså farget hvitt, ganske seigt, og legger seg uten på papiret.

Er dette el-slim, eller er det noe som kommer etter el?

 

Setter stor pris på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ireyna, jeg ville trodd det var el-slim ja. Mener å ha lest på pernille at det kan være blankt, blankt med blod eller blankt med hvitt. Da har du kanskje bare masse hvitt i da.

Ifølge det skjema til pernille om sekret, så har man klebrig utflod etter el, men ville ikke trodd det la seg utenpå papiret!

 

Håper du får lagt inn aksjer, og at du holder deg her i uka vår!!

 

Jeg "fant" el-slim når jeg skulle sjekke tappen istad. Utrolig irriterende, for jeg hadde jo det på mandag også! Så nå aner jeg ikke hvor jeg er!! Sånn var det forrige syklus også, Liker ikke sånt tull!! Tappen er fortsatt åpen, den har vært åpen i en uke nå. Syns det er litt vel lenge!! Kanskje kroppen sliter med å slippe egget!!

 

Hali, håper du titter ofte innom her også ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja.. Vente, vente..

 

Har ikke klart å finne el med billigstrimmel denne syklus. Har ca. 26 dagers syklus og er idag på dag 16. Har testet siden dag 9 tom dag 16 (bortsett fra dag 10, da glemte jeg å ta test), og har bare fått negativt. Dvs. svak svak teststrek, ikke i nærhet av like sterk som kontrollstrek. Men jeg har lagt merke til at streken muligens har blitt litt sterkere dag for dag. Idag var den nesten like sterk som kontrollstrek. Da den var helt tørket altså.

 

Så aner ikke når jeg har el. Testa forrige mnd også uten å finne den.

 

Har to barn, så eggløsning må jeg jo ha..

 

Lure, lure..

 

I mangel av bedre å gjøre akkurat nå på jobben;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg testet også med sånne billige test strimmeler før... Og fikk aldri noe konkret svar... Men så plutselig fikk jeg en sterk strek på en av de men ikke på noen andre... Tenkte tanken "er de mulig jeg ikke har noen el"... Men så begynte jeg å teste med cb digitale el. Tester og de funker jo helt toppers:) ingen streker å tyde:) men jeg tror at de billigtest strimmlene rett og slett ikke funket på meg kanskje de ikke gjør det for deg heller...? Eller at bare enkelte av de gjør det slik som hos meg..? Jeg tenkte hvertfall første gangen jeg fikk en sterk el. Strek at "jøss er det så sterk streken skal være da har jo jeg ikke hatt el. Tidligere..." sjøl om cb sine el. Tester er litt dyre (350 kr for 7 stk) mener jeg det er verdt det pr mnd... Det er jo tross alt bare litt mindre blader og dill til meg sjøl som går til en enda bedre sak:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CB digital ELtest (7 stk) koster forresten 199,- på billigetester.no nå! Ikke så verst å spare en god slant og samtidig få testene rett hjem i postkassen =) Hvis ikke det blir fulltreffer på oss denne mnd så skal jeg garantert kjøpe disse til neste pp.

 

Jeg tror forresten at EL er over for denne gang for min del. Slimet har tørka inn igjen og humøret har stabilisert seg =P Dagene frem til ikm føles eevig lange ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høytoppåfjellet:

 

Takk for tips! Er jo masse å spare der :-) Sto på apoteket i dag og tenkte å kjøpe en pakke, men slo det fra meg, og det var vel en mening med det for nå vet jeg hvor jeg skal kjøpe de fra nå av :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har tempen steget - så da er jeg helt sikker på at EL er forbi hos meg.

Men er litt usikker om EL var på dag 18 eller dag 19 - er på dag 20 idag.

Så det blir spennende å se når Fertility Friend mener at jeg hadde EL. Tappen har vært åpen/mykt siden dag 16. Åpen idag òg. Det ble aksjelegging på dag 16, 17, 18 og 19 - det får holde, så krysser vi fingrene for at det klaffer.

 

Jeg er iallefall 1-2 dpo.. Testdato 10.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde el. på fredag, så la inn aksjer på lørdagsmorgenen og lørdags kvelden.. gubben var for trøtt søndagskvelden... (som vanlig...) føler han aldri har lyst på meg lengre jeg.. føler vi er på et sånn stadie at vi har sex kun når jeg har el. og ikke ellers.. altså ca 1-2 ganger i mnd..:( noen som har noen forslag til hvordan man kan "sprite opp" sexlivet sitt??

 

Det er jo en grei diskusjon å ha gående så lenge vi alle nå bare venter på å få det store svaret om vi er så heldige å ha blitt gravid eller ei..

 

og jeg skal bestille cb tester fra billigtester!! er jo MASSE å spare nå som de har tilbud på de digitale testene. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringfinger: Det er viktig at sex ikke identifiseres med kun prøving. Vi har sex til vanlig 2-3 ganger i uken ellers - litt mer i EL tider. Men vi koser oss samtidig, ikke bare hopper i det. For eksempel 3 dager før EL planla jeg en avslappende aften hvor vi skulle massere hverandre (naken) med olje. Det trengte vi virkelig og det var så utrolig avslappende og godt. Og så utviklet det til sex og så lå vi og pratet, og så så vi serie sammen.

 

Det går ann å ha en romantisk aften. Ut og spise eller hjemme. Men vi har det sånn at vi skal ha minst 1 dag i uken som er vår - kjærestetid. For det kan fort bli tid til andre ting i en hektisk hverdag.

 

Mannen kjøpte faktisk en sånn "voksen" spill fra kondomeriet, som vi bruker noe ganger. Og det er sånn spill hvor man trekker opp et lapp og så står det på lappen hva den andre skal gjøre - det kan enten være "gi din partner en massasje" eller "sett på din partners favoritt sang og dans med henne/han" eller... "fortell din partner om fantasien(e) dine". Mye forskjellige og variende utfordringer/beskjeder på lappene. Anbefalles ;) Gøy etter en romantisk middag med vin og kos - avslutte aften med det, for det kan fort ta flere timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jobbet med å ikke tenke så mye på prøvingen, men å kose oss når vi har lyst på sex :) Ellers har det jo kommet flere gode forslag her, kjærestekveld, voksenspill, date..

 

Vi prøver iallefall å legge oss litt tidligere vi da, sånn at vi kan ligge i senga og kose og prate uten å være stuptrøtte, og da hender det seg ofte at det ender med sex ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hali: hvilke spill er dette?

 

jeg prøver også å legge meg litt tidlig og få han med i senga litt tidlig for å ligge å prate og bare kose litt, men han er skjelden me på det.... :( han skal alltid "bare" se en serie først eller "bare" ta en røyk... og så søvner han midt oppi det hele.. virker som om han ikke har lyst på meg lengre.. han spør om jeg tviler på forholdet vårt, jeg gjør jo ikke det, men er bare uendelig skuffet over at han aldri vil sitte å kose sammen med meg eller andre ting. jeg er sånn at jeg må ikke ut av huset for å ha det koslig med han, men bare det at om han hadde slått av tv`en og bare sotte å pratet med meg, og ikke hatt noe bakgrunns støy...:(

 

finnes det noen andre spill som er par-spill som er gøye?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringfinger: Så at dere hadde lagt inn aksjer etter el, håper dere la inn før også;-) Man er mest fruktbar når man har mest el-slim, dvs. ofte 2-3 dager før el. På selve el-dagen synker sjansen for å bli gravid veldig, og dagen etter er sjansen omtrent null.

 

Når har dere som har ikm søndag/mandag tenkt å teste? Jeg ryker nok på en smell noen dager får tenker jeg, selv om jeg hadde tenkt å vente. Har ikke helt trua på denne pp'en selv om akupunktøren mente jeg hadde festesmerter. Har nemlig av flere blitt spådd gravid "ikke helt enda". Åååå, blir gal av å vente/ikke vite om vi får flere barn! Men stresser ikke så mye med dette som tidligere iallfall. Kanskje litt resignert... Håper det hjelper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel på 3dpo nå, å har nå hatt litt rød brun utflod på deler av dagen, og litt stikking i eggstokkene..

Skjønner ikke, har aldri hatt slik utflod midt i en syklus før..

*rister på hodet*

Begynner å bli oppgitt over min egen kropp nå..

Har heldigvis fått svar på mine hormonprøver, å de er perfekte sa legen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å kløø i fingrene! Hvor tidlig kan en egentlig teste? Ikm er om 8 dager. Når tid kan en forvente positiv test liksom, og ikke sånn mirakel-tidlig-positiv som bare en av 10000 får =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...