Gå til innhold

8>?(¯`°?.¸IKM uke 49¸.?°´¯)?<8


**Cayenne**

Anbefalte innlegg

Hmm, da har du jo kommet ganske langt da!

Prøver du å bli gravid for å bli "frisk" av UVI? Syns det er litt rart at gyn kom med den anbefalingen, for jeg har hørt at UVI kan føre til for tidlig fødsel. Har ikke lest om det, for jeg er jo kvitt problemet nå. Men husker jeg tenkte tanken da det stod på! Ikke legg for mye i det før du evt har lest noe om det for det er ikke noe jeg har undersøkt videre.

Jeg var i tillegg hos urolog. Skulle ta cystoskopi - grudde meg kjempemasse, men slapp!! Jeg ble isteden satt på en kur, med sheriproct og alkosanal (mmmm), gikk på det i ca 4 mnd og så trappet jeg ned på sheriprocten gradvis. Gikk på de to pillene annenhver uke eller noe. Har nesten ikke hatt UVI etter dette. Og har sovnet rett etter samleie UTEN å våknet til uvi dagen etter ;-)

Gikk forresten også på Hiprex før jeg var hos urolog og syns ikke det hjalp noe særlig! Hvor i landet bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Off!! Jeg har heldigvis aldri tisset blod da! Men sitron i vann høres jo kjempesmart ut! Skal fantisk hive i meg et glass med en gang bare for sikkerhetsskyld :) Tusen takk for tipset! :D

 

Hvordan ble du kvitt uvi for godt? Føler min konstant kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitron var lurt! Men hiprex har jo samme funksjon, så når ikke den hjelper, vil jeg tro at ikke sitron hjelper heller. Jeg tok forresten C-vitamin for å surgjøre urinen også. Hjalp ikke mye, men det kan jo gjøre det for deg. Selv om jeg tror hiprex ville ha hjulpet da. Skader uansett ikke å prøve ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Er ikke derfor jeg prøver å bli gravid da! Hun kom med dette da jeg sa at vi forresten skulle prøve å bli gravide snart :) Dette var i juli.

 

Jeg vet egentlig ikke om det er hiprexen eller tranebærene som har funket i det siste, men jeg tør vertfall ikke slutte på noen av de for å finne det ut :P Den kuren du ble satt på, hva slags medikamenter er dette? Jeg har fått så utrolig mange antibiotika-kurer siden jeg var 16. og disse har til sammen fucka opp (unnskyld uttrykket) hele underlivet mitt. Har tidligere slitt skikkelig med vestibulitt pga dette, men dette er så godt som borte nå! Takk gud for det :D Så jeg ønsker virkelig ikke å ha det sånn igjen. Samleie og så bare SOVNE? Det hadde vært noe det! ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje det var den sitronen som gjorde at jeg ble kvitt det. Men husk at hvis du får symptomer må det drikkes rent, ikke blandet med vann!

Ellers, ha litt sitron i alt vann du drikker. Verdt å prøve.

Har bank i bordet ikke hatt uvi på godt og vel 10 år:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe at du aldri får det igjen heller! :)

Ren sitron, suurt! Men ikke så surt som å gå på jobb med uvi vertfall. Igjen tusen takk for tipset! :)

 

Nå er det visst sovetid her! Natti natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndag, 4.12(uke 48)

 

- Mes/31år/pp1/ IKM muligens 2 des.evt litt før...

- Athina, 31 pp.

 

**********

Mandag, 5.12:

 

- Mammamio* 15pp, 23år, 15pp. Utolmodig og spent!

- Prinsesse05, St.hansprins 09/4pp, 34 år,utålmodig!!/ prøver på barn nr 3.

- Cayenne 72, 39år, PP6.Denne mnd skjer d!!!

 

**********

Tirsdag, 6.12:

 

- Ireyna/26år, PP16, Utålmodig!!

 

**********

Onsdag, 7.12:

 

- stineskj, 25år, pp5. Lengter og venter!

- Ballongmage, pp 2 etter ma,prøvd ett år på baby

- Høytoppåfjellet, 24 år, PP3. Prøver på første baby!

- Stinea*2011?<3, 22år, 11.pp, Satser alt!

 

**********

Torsdag, 8.12:

 

- Lille2012, 28år, PP2, Traff blink på EL- spent

- romheg <3mammas skatt<3, egentlig prøvenekt i 2-3 mnd av legen etter SA.

-grønnsakshagen, på àn igjen :-)

- Høne_pøne, 31 år, 2pp, Det som skjer, det skjer;)

- Babysyk85, 26år, 3.pp. Har en dårlig følelse denne pp!

- Cornflake, 29 år, 8 pp. Begynt på utredning, skal til gyn. den 22. des.

 

**********

Fredag, 9.12:

 

-Ønsker ny spire, 28år, pp 9, IKM fredag eller lørdag

- ringfinger, 24 år, 2,5 års prøveperiode, håper inderlig denne gangen..

 

**********

Lørdag, 10.12:

 

- Yoggy, 36år, 3pp. Denna gången MÅ de ske!

- Amedillo, 29år, 3.pp

- pauline og knerten, 26 år, 2pp

 

**********

Søndag, 11.12:

 

- Hali, 24år, 3.pp. Håper, lengter og venter!

 

**********************************

<3 Gravid <3

-

**********************************

Inn i ny PP - negativ test på slutt av uke 49 eller TR:

- tør_vi_prøve_på_nr_3? TR 3 dager før IKM , inn i 2pp

- Vivica, 28år, vet ikke om det er vits å fortsette...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår kveld, 2-3 dager etter EL fikk jeg TR! Jeg er så lei meg akkurat nå! En lutealfase på et par dager gjør det jo helt umulig å bli gravid! Aner ikke hva vi skal gjøre nå! Hva kan man gjøre for å få større lutealfase?

:'-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja d var løpet kjørt for meg IGJEN:-(((( i går ettermiddag, 4 dager før ikm, kom TR. Så da var det mensen murring jeg har kjent. Er såå skuffa nå.. Tror jeg tar meg en tur til lege, har lyst til å ta noen hormonprøver, bare for å slippe å lure på om det er noe galt med det. Selv om vi bare har prøvd i underkant av 4 mnd, så kan vel ikke legen "nekte" en liten sjekk på området?? Noen som vet hvilke dager i syklus man skal ta blodprøver? Har lest et sted her om de forskjellige dagene i syklus ulike bp skal tas... Blir jo ikke så aktiv her nå, men kommer til å heie på dere fra sidelinja!! Lykke til alle sammen, håper jeg har tatt med meg TR ut av hele denne tråden......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vivica;

 

ta deg en tur til gynekolog og forklar om den korte lutelfasen. Det står på forskjelligesteder, bl.a Pernille.info at om man har veldig kort lutealfase bør man oppsøke gynekolog. Selv ligger jeg litt i grenseland, med lutealfase på 10 dager denne gangen, og vanligvis 10- 12. Jeg bestiller meg time jeg nå altså, orker ikke å drive å lure på det er noe galt ... Vet jeg ikke har prøvd lenge nok for noe utredning, men noen blodprøver kan vi vel begynne med for å sjekke hormonforstyrrelser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så kjedelig! Vi har ikke kommet til uka vår enda å allerede er det 3 stk som har fått besøk av tanta:(

Jeg har hatt veldig tro på denne pp, men merker at troen begynner å minske når det starter så negativt:/.. Lykke til neste pp dere som har fått besøk av tanta allerede!!

 

Vivica: hadde jeg vært deg så hadde jeg kontaktet lege. Jeg mener også å ha hørt at lutealfasen ikke skal være kortere enn 10 dager.

 

Prinsesse 05, st.hans prins09: det skader jo selvfølgelig ikke å spørre legen om å ta noen prøver, men håper du har en lege som er villig til å gjøre det etter 4 pp da:) jeg har en lege som er vanskelig. Jeg spurte min lege om han kunne ta noen prøver når vi hadde vært prøvere i 12 pp, men han ville vente i 6 til 12 pp til:( håper ikke din lege er like vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høytoppåfjellet, sovnet før jeg rakk å svare deg, så svarer nå ;-)

Hadde heller ikke sluttet på hiprex eller tranebær hvis jeg var deg, da har du det gående igjen sikkert. Ikke før du har vært hos lege. Anbefaler urolog altså. Han jeg var hos var veldig flink og dette virket som et veldig vanlig problem hos han. De tablettene (som er stikkpiller i nr 2) er egentlig mot hemorider. Den ene fås kjøpt uten resept, men det hjelper jo lite når du må ha begge. Grunnen til at jeg skulle gå på de var at urologen mente at etter så mange uvi'er og antibiotikakurer, så var blæreveggen slitt. Dette gjør at bakterier fra oppi/inni nr 2 kryper gjennom blæreveggen og lager uvi. Så da hjelper det lite om du tar alle forhåndsregler, dette skjer jo inni kroppen/ikke utenpå. Jeg fikk ingen bivirkninger av pillene. Annet enn at det var litt ekkelt! Men det er det verdt! Det var viktig å drikke biola og fiberrik mat mens man holdt på. Dette ble langt, men håper du skjønte hva jeg mente ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dritt vivica og prinsesse05 , st.hans prins09!! Alt for tidlig!

Vivica, bestill deg time hos legen, for om du blir befruktet, så rekker jo uansett ikke egget å feste seg! Håper legen kan hjelpe deg!

prinsesse05 , st.hans prins09, er ikke sikkert legen vil hjelpe når du har prøvd så kort, men hvis du har for kort lutealfase så hjelper det jo ikke å prøve i 5 år heller! Du får nok trekke fra en dag eller to hos legen!

 

Mammamio, jeg ville byttet lege hvis jeg var deg! På forskjellige ivf-klinikker står det at paret kalles ufrivillige barnløse etter ett år, så da har du jo all rett til hjelp! Kan jo hende dere bare har vært uheldige og det ikke har klaffet, men alltid greit å sjekke ;-)

 

Virker jo som dette også er den store mensentråden! Forrige tråd jeg var med på var jo like ille!! Nei, vi må få en positiv test tidlig i uken så vi får opp håpet litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjipt at flere har fått TR :( Huff..masse lykke til videre, jenter!!

 

Håper noen tester positiv snart, så får vi litt håp her!!

Lykke til dere andre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittante! Har på følelsen at hun er på vei hit også:( På den annen side merker jeg for første gang litt kvalme i stad, men det er vel noe som går...

 

For å se positivt på det: Statistisk sett skal mye av uflaksen være brukt opp nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at kvalme er noe som går inne på 1.trimester Cayenne ;-p hihi

 

Ja, føler uflaksen forfølger oss!! Blir en rolig sommer for jormødre rundt om i landet dette ;-) Håper de får en supertravel høst da!!

 

Jeg har ikke så mye murringer lenger! Lurer jo veldig på hva det kan være. Tankene flyr: Hadde jo murringer for noen dager siden. Men nå skulle vel egget ha festet seg og gitt beskjed til kroppen om at den er gravid = murringene har sluttet.. Mulig jeg er heeelt på villspor!! Nå er det snart helg, syns alltid den går fort.

 

Hvis jeg hadde el når jeg først trodde, så skal jeg begynne å spotte på søndag. Huff, blir spennende å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger ;-)). Jeg har STOR tråd på denne Tråden, her blir det maaaassse positive tester!! Nå har uløkka forsvunnet fra denne lista, og ferdig m det;-). I.o.m at TR kom så tidlig så håper jeg fortsatt at jeg kan få en julegave på selveste julaften i år;-), eller så blir det kjipt å få mensen på selveste julaften synes jeg...

 

Haha babysyk!!! Det var lurt å trekke fra et par dager på lutelfasen ja. Det skal jeg jammen gjøre;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk85, dette hørres ut som et kjempebra alternativ for meg! Hvis uvi dukker opp igjen (noe det garantert gjør) så skal jeg presse på alt jeg kan for å få denne behandlingen! Vet at urolog er nestemann på lista for meg, men jeg slo det litt ifra meg når gynekologen prata om hvor smertefullt det kunne være med sånn slange "oppi der". Og hun mente at det ikke var sikkert de fant noe heller.. Rar gynekolog eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hadde glemt å refreshe siden! Åå så dumt at TR allerede har kommet for noen :( Hadde et kjempehåp om at alle vi skulle bli gravide denne pp! Det hadde jo vært en real førjulspresang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, rikelig med symptomer men alle har sin naturlige forklaring.

Svimmel på spinningtime = lenge siden sist

Murring = ingenting et toalettbesøk ikke fikset (for mye fiber..)

Kvalm = "En sjokolade i kalenderen, en til meg..." osv.

Trøtt = har nettopp trykket i meg stor kantinelunsj

 

IKM 8 desember, og de symptomene melder seg ikke før 3 dager før. Så får bare senke forhåpningene og glede meg til en helg med juleforberedelser - og stemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høytoppåfjellet, du trenger ikke ha uvi for å ta behandlingen. Det er jo en langtidsbehandling. Litt usikker på om fastlegen vil gi deg dette, tror ikke de har nok kunnskap. Og så er det kanskje greit å ha vært hos en urolog. Syns det var teit av gyn å si at det gjør vondt. Det er jo mye utredning som gjør vondt, men man må jo gjøre det allikevel. Det gjør nok litt vondt, men ikke så du ikke holder ut ;-) Og så får du bedøvelse. Er jo ikke sikkert du trenger cystoskopi engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæææ - trøøøøøtt! (I tillegg til sprengte pupper og et ørlite anfall av kvalme i stad.)

Har ikke spist diger kantinelunsj heller, bare en passe stor salat - skulle ikke bli sååå trøtt av det? Nei, vil ikke inn i bobla igjen!;)

 

Ellers lurer jeg på om jeg bør teste i dag - har ikke lyst siden jeg testa negativ i går, men har såå lyst å drikke rødvin i dag hvis jeg ikke er gravid. Over en uke siden sist!:(

 

13 dpo i dag, ikm på søndag/mandag. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg må tygge litt på det :) Sålenge jeg ikke har smerter så har jeg lyst å nyte tiden som er tror jeg, uten legetimer. Har vært hos legen så mange ganger nå at jeg spyr snart. Men hvis jeg kjenner vondt igjen så trapper jeg opp hos legen med en gang! Er trossalt verre med smerter enn å gå til legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sv: 8>♥(¯`°•.¸IKM uke 49¸.•°´¯)♥<8

NYTT 07:08 2.12.2011

Søndag, 4.12(uke 48)

 

- Mes/31år/pp1/ IKM muligens 2 des.evt litt før...

- Athina, 31 pp.

 

**********

Mandag, 5.12:

 

- Mammamio* 15pp, 23år, 15pp. Utolmodig og spent!

-

- Cayenne 72, 39år, PP6.Denne mnd skjer d!!!

 

**********

Tirsdag, 6.12:

 

- Ireyna/26år, PP16, Utålmodig!!

 

**********

Onsdag, 7.12:

 

- stineskj, 25år, pp5. Lengter og venter!

- Ballongmage, pp 2 etter ma,prøvd ett år på baby

- Høytoppåfjellet, 24 år, PP3. Prøver på første baby!

- Stinea*2011?<3, 22år, 11.pp, Satser alt!

 

**********

Torsdag, 8.12:

 

- Lille2012, 28år, PP2, Traff blink på EL- spent

- romheg <3mammas skatt<3, egentlig prøvenekt i 2-3 mnd av legen etter SA.

-grønnsakshagen, på àn igjen :-)

- Høne_pøne, 31 år, 2pp, Det som skjer, det skjer;)

- Babysyk85, 26år, 3.pp. Har en dårlig følelse denne pp!

- Cornflake, 29 år, 8 pp. Begynt på utredning, skal til gyn. den 22. des.

 

**********

Fredag, 9.12:

 

-Ønsker ny spire, 28år, pp 9, IKM fredag eller lørdag

- ringfinger, 24 år, 2,5 års prøveperiode, håper inderlig denne gangen..

 

**********

Lørdag, 10.12:

 

- Yoggy, 36år, 3pp. Denna gången MÅ de ske!

- Amedillo, 29år, 3.pp

- pauline og knerten, 26 år, 2pp

 

**********

Søndag, 11.12:

 

- Hali, 24år, 3.pp. Håper, lengter og venter!

 

**********************************

<3 Gravid <3

-

**********************************

Inn i ny PP - negativ test på slutt av uke 49 eller TR:

- tør_vi_prøve_på_nr_3? TR 3 dager før IKM , inn i 2pp

- Vivica, 28år, vet ikke om det er vits å fortsette...?

-prinsesse05, st,hansprins 09, TR 4 dager før ikm, inn i 5pp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...