Gå til innhold

8>?(¯`°?.¸IKM uke 49¸.?°´¯)?<8


**Cayenne**

Anbefalte innlegg

Yohooo! Da er vi i gang, jenter! Ny pp, nye muligheter!

Hvem er med her, da?

 

Jeg går inn i min 6. pp, og det tærer heftig på psyken, siden jeg er bortskjemt fra før med to stk barn som satt 14 dager etter prevensjonsslutt. Men det er seks år siden.......

 

Uansett - er ved godt mot etter et par minutters depresjon etter at tanta kom i formiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir nok med! Har ikke fått TR enda,men er irritabel og veldig godtesyk så den er nok like om hjørnet. Har ingen symptomer som jeg hadde sist jeg var gravid. Ble gravid på 7pp,men endte i MA i 3.mnd. Nå er det et år siden vi begynte prøvinga.Håper at det ikke må 7 nye pp til før en ny spire sitter og at det går bra neste gang. Har en mini slankekur for å kom tilbake til trivselsvekt før jul,for da kommer det vel noen ekstra på igjen;) så fokuserer på det istedet for å bli helt opphengt i at NÅ MÅ det klaffe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Henger meg gjerne på her! Pp2 :) Hadde en evighetsyklus sist, med 41 dager fra TR til TR, utrolig lenge å vente. Uansett, ferdig med TR og klar for en ny runde. Litt vanskelig å regne seg frem til IKM, men innen slutten av uke 49 hvertfall.

Dette blir vårt første barn, vi gleder oss veldig, men tar det med ro. Eneste hjelpen er foreløpig masse sex, sjekke kalenderen (selv om det siste er en utfordring med den lange syklusen) og litt skravling her da :)

 

Skriv dere på lista etter IKM dagen-

*********UKE 49************

Lille2012/28år/PP2/IKM Tors. 8.des/STATUS:hopper i høyet mot EL/

 

********GRAVIDE***********

 

Håper alle spretter ned under streken <3

Og ballongmage, krysser fingrene for at du slipper å være med oss her.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med første barn da, dere! Føles nesten som første gang her også, siden det er så lenge siden sist...

Satser på at dette blir den store GRAVID-tråden!

 

 

Skriv dere på lista etter IKM dagen-

*********UKE 49************

 

Cayenne 72/39år/PP6/IKM Tirs.6.des/STATUS:Denne mnd skjer d!!!

 

Lille2012/28år/PP2/IKM Tors. 8.des/STATUS:hopper i høyet mot EL/

 

********GRAVIDE***********

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, hiver meg med her.. Jeg fikk TR i dag, og da er det bare å begynne på ny runde. Nummer 16 forøvrig, og tålmodigheten begynner å bli tynnslitt. Siden det ikke klaffet denne pp'en heller, skal manne sjekke svømmerne sine. Satser på at spiren sitter snart!!

 

Vi jobber forøvrig med vårt første barn, og jeg sluttet med prevensjon fordi vi ikke hadde noe hastverk, men siden da har vi kjøpt hus og bil, jeg har full jobb, og alt er i grunn klart. Venter bare på et lite mirakel!

 

Skriv dere på lista etter IKM dagen-

*********UKE 49************

 

Cayenne 72/39år/PP6/IKM Tirs.6.des/STATUS:Denne mnd skjer d!!!

Ireyna/26år/PP16/IKM Tirs.6.des/STATUS: Utålmodig!!

 

Lille2012/28år/PP2/IKM Tors. 8.des/STATUS:hopper i høyet mot EL/

 

********GRAVIDE***********

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper jeg på jeg også :) Fikk tr i dag :( Vi prøver også på vårt første barn. Jeg skal igang med utredning allerede til neste uke, blodprøver og tilslutt gyn. undersøkelse.

 

Skriv dere på lista etter IKM dagen-

*********UKE 49************

Cornflake 8pp/29år/8pp/IKM Man.5.des/STATUS: Nå er det vår tur!!

Cayenne 72/39år/PP6/IKM Tirs.6.des/STATUS:Denne mnd skjer d!!!

Ireyna/26år/PP16/IKM Tirs.6.des/STATUS: Utålmodig!!

 

Lille2012/28år/PP2/IKM Tors. 8.des/STATUS:hopper i høyet mot EL/

 

********GRAVIDE***********

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer inn her jeg også, venter tanta på onsdagen, og jeg kjenner godt at den klargjør ting og tang oppi der nå, æsj :-/ jaja, har jo vært gjennom dette før, og går nå inn i 31 pp og er drittlei :-)

 

Venter på blodprøve.rekv i posten nå så jeg får begynt å tatt dem på syklusdag 3 så kanskje får jeg noen svar :-)

 

Ha en fin søndag jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ta blodprøve på syklusdag 3. Men har da ikke fått noe rekvisisjoner, fikk beskjed om å bare komme innom. Hvor skal du på utredning Athina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende om dere forteller litt dere som skal på utredning. Jeg bestilte meg legetime i stad for å høre med legen min om det er en fysisk grunn til at jeg ikke blir gravid.

Så vil gjerne høre alt dere har å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange kjente "fjes" ;-) Og noen nye ;-)

Når vi først får tr er det hyggelig å komme på samme tråd! Jeg venter tr en av de første dagene, og er da ganske sikker på at jeg havner her inne!! En august-baby er absolutt ikke dumt det heller ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk, da! Må ikke være så pessimistisk!! Men kjekt å se deg likevel, da;-)

Og augustbaby er bedre enn julibaby, spør du meg:) Da får man iallfall litt ut av sommeren før det blir amming og nattevåk for alle penga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slo meg forresten at vi sannsynligvis ikke rekker "barnehagefristen" 1. august - har dere tenkt på det, jenter? Hvis man ikke skal ha planlagt ks da. Ja ja, den tid den sorg.

Synes uansett det er i tidligste laget å sende ettåringer i bhg, selv om jeg gjorde det med ene (andre var 15 mnd), men det var den økonomien da... Og sjefen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper j er inne her i løpet av dagen. En dag på overtid nå, men magen har forsiktig begynt å murre. Går vel over til ordentlige menssmerter snart :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ja, beklager. Har ikke satt meg helt inn i disse greiene igjen:) Prøver ellers å jobbe litt her, og holde meg mentalt utenfor bobla så lenge som mulig...

 

Ha en fin mandag, alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornflake:

 

Da har jeg fått rekvisisjonene i posten :-) Måtte vente med å svare deg til jeg visste hva de skal sjekke, men det er AMH og LH, FSH, østradiol(disse 4 er vel eggkvalitet og kvantitet), testosteron, pluss stoffskifte og en haug av andre hormonprøver igjennom syklusen. Skal inn på 4 bp, starter på dag 3 i syklus, så 10, 20 og til slutt 24 og da er det forskjellige prøver fra gang til gang, så skal jeg ta kontakt med Medicus når jeg er ferdig med bp for å svar på de, og da vet jeg ikke mer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Athina :) Jeg skal til Medicus og ta min første blodprøve i morgen, jeg er da på syklusdag 3. Jeg har allerede fått time til gyn., det er ikke før den 22. desember. Så det kan enten bli superfin jul eller veldig trist jul. Håper på det beste :) Er du fra Trondheim Athina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se igjen kjente "fjes" ja :)

 

Her har jeg og mannen fått legetime 5.desember. Får håpe vi får testet oss snarest mulig :)

 

Satser på at dette blir en bedre uke for alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da har tr OG smertene kommet for fullt her!

Nå er det bare å se framover mot neste EL. Veldig usikker på når den blir, for syklusen min gikk fra 35 til 29 dager. Håper den holder seg på 29 dager!! Henger meg på her til jeg vet noe mer, så får jeg heller "flytte" når EL har vært...

 

Ser det er mange som skal til utredning!!! Håper virkelig ikke dere får bruk for den, og heller får positiv test i uka "vår" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at tanta dukket opp da, Babysyk:( Men er jo koselig å ha deg med her da - og veldig bra med kortere syklus! Satser på at den holder seg der:) Og skriv deg på lista!

 

Jeg sliter litt med en mann med kalde føtter for tiden, så jeg håper ikke han skaper seg helt vrang før spiren sitter. Han synes jo igrunn det er mer enn nok med to barn. Føler det haster:(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på når IKM er, siden syklusen ikke er helt stabil, derfor her jeg ikke satt meg opp. Men kan jo ta utgangspunkt i siste syklus, og legge på en dag. Ser det jo lettere når EL har vært.

 

Så "skummelt" med en mann som kanskje får kalde føtter! Da håper jeg virkelig det blir din tur denne gangen!! Har du snakket med han om det? At du virkelig har lyst på en til? Har ingen gode råd, for vi er ikke helt der enda... Men jeg snakket mye med samboer når jeg var superklar, og han ikke var klar. Fikk han til å forstå hvor mye det betydde for meg. Tok litt tid før han skjønte det (de er jo litt treige disse mannfolka).

Ville nok ikke ha pratet alt for mye om baby ditt og baby datt da, i tilfelle han fortere får helt kalde føtter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv dere på lista etter IKM dagen-

*********UKE 49************

Cornflake 8pp/29år/8pp/IKM Man.5.des/STATUS: Nå er det vår tur!!

 

Cayenne 72/39år/PP6/IKM Tirs.6.des/STATUS:Denne mnd skjer d!!!

Ireyna/26år/PP16/IKM Tirs.6.des/STATUS: Utålmodig!!

 

Lille2012/28år/PP2/IKM Tors. 8.des/STATUS:hopper i høyet mot EL

Babysyk85/26år/3.pp/IKM tors. 8.des/STATUS: Spent på hvor lang tid dette tar!

 

********GRAVIDE***********

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalde føtter er ikke særlig all right..

Heldigvis er min mann like gira som meg, men så har vi jo ingen barn heller da :(

Håper det ordner seg for deg Cayenne!

 

Satser hardt på at dette er måneden da vi alle havner på tjukka :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv dere på lista etter IKM dagen-

*********UKE 49************

Athina 31 pp/ Ikm søndag 4. des(vet, er 48'er, men liker meg her jeg)

Cornflake 8pp/29år/8pp/IKM Man.5.des/STATUS: Nå er det vår tur!!

 

Cayenne 72/39år/PP6/IKM Tirs.6.des/STATUS:Denne mnd skjer d!!!

Ireyna/26år/PP16/IKM Tirs.6.des/STATUS: Utålmodig!!

 

Lille2012/28år/PP2/IKM Tors. 8.des/STATUS:hopper i høyet mot EL

Babysyk85/26år/3.pp/IKM tors. 8.des/STATUS: Spent på hvor lang tid dette tar!

 

********GRAVIDE***********

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil bli tjuuuuuuuuuuuukkkk! Men ikke gå opp 20 kg denne gang, da - de siste fem forsvant jo aldri...

Athina, det er jo mye morsommere å være den første enn den siste som kan teste, så bare hold deg her du:)

 

Nå kryper jeg til køys etter alt for lite søvn siste nettene pga bjeffende barn (ja, faktisk - stakkars snuppa:/ )

 

Sweet dreams, ladies!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...