Gå til innhold

Flere som nylig har begynt å prøve på sin første baby?


Babysyk85

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hehe ja tr kom endelig etter 3 ukers venting :) Så jeg tar bare utgangspunkt i "normal" syklus denne mnd jeg, så vi staret å legge inn aksjer i går og fortsetter annenhver dag i et par uker fremover tenker jeg :)

 

Du sa noe der, for den legetimen har jeg glemt å avbestille :P Kanskje jeg bare skal dra og ta en helsjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at tanta kom da!

 

Hehe, ja, du får nok bare dra dit. Kan jo ta noen blodprøver nå før du starter å prøve, så har du noe å ta utgangspunkt i når du blir gravid. Be om at de sjekker folat-nivået ditt, så vet du hvordan du ligger an før fosteret begynner å forsyne seg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde jo IKM igår... Ingen TR ennå, men etter den negative tidlig-testen min ble jeg litt deppa. Føler meg ikke gravid lenger lissom... Har masse symptomer, men innbiller meg nå at det bare er PMS :/

 

Tenkte å ta en test i morgen tidlig dersom TR ikke dukker opp i løpet av natta/morgentimene. Krysser fingrene for positiv test, men føler det litt mye å håpe på i 1. pp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til da HønePøna! Du får oppdatere når du har testet!

 

Det er jo egentlig like stor sannsynlighet for å bli gravid i 1.pp som i 9 eller 10 egentlig ;-) Håper det blir klar positiv test på deg i morgen!!

 

Krysser fingre og bein for deg jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-CVH, 24-Trondheim *IKM overtid?*

-HønePøna80, 30-Vestfold *IKM uke 41*

-Venterpå, 24- ? *IKM søn uke 41*

-Kosedottene, 26 og 25-Sørl. *Insiminering 20.-21. okt*

-Chamira, 29-Oslo *EL NÅ, IKM uke 42/43*

-*G*, 24-Hedmark *IKM uke 43*

-Babysyk85, 26år-Akershus *IKM uke 45*

-Shina80, 31-Trøndelag *EL 25.-26. okt, IKM uke 45*

-Beritmidt, ?-? *Har 2 barn, prøver*

-LK+baby?, 25-Sogn og fj. *IKM uke 43*

-Lennis83, 28 *Vestby/Akershus, *EL 16-17 okt*

-Lystpåbaby_Gift*Oppland, * Neste EL rundt 3 nov* vis vi ikke fikk det til denne EL :)

-Lille2012, 28 år- Oslo, *IKM- ca 22. okt*

- minimikro, 23 år, Trøndelag, *IKM ca. 21. okt*

-GlædeMæMasse, 25 år, Trondheim, *IKM søn uke 41*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig velkomst! =) Artig å høre at d ikke e bare æ som har fantasert om å fortelle svigers det på julaften, men hvis det ska gå så må det klaffe NU! Glæder mæ mæst til å fortelle svigermor, ho e så utorlig gira på å få barnebarn men har ingen aning om at vi prøver. Nu har æ ikke akkorat nån symptoma anna enn at æ dautrøtt (nåt som kan ha hundre andre grunna..), men man håper jo helt villt uansett!!

 

Æ krysser alt av fingra og tær for HønePøna og Venterpå som har IKM samme dag som mæ! Og selvfølgelig for alle dåkker andre som har IKM seinere =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk positiv test i morges, to dager etter IKM!!! Tok en tidlig test på søndag, den var blendahvit, og etter det følte jeg meg ikke gravid, bare full av PMS. Sur, ømme pupper og litt oppblåst.

 

Med i dag var testen positiv med en eneste gang! Måtte ikke vente på at streken skulle komme frem engang. Skal ta en CB test også idag etter jobb. Sånn for sikkerhets skyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-CVH, 24-Trondheim *IKM overtid?*

-HønePøna80, 30-Vestfold *IKM uke 41*

-Venterpå, 24- ? *IKM søn uke 41*

-Kosedottene, 26 og 25-Sørl. *Insiminering 20.-21. okt*

-Chamira, 29-Oslo *EL NÅ, IKM uke 42/43*

-*G*, 24-Hedmark *IKM uke 43*

-Babysyk85, 26år-Akershus *IKM uke 45*

-Shina80, 31-Trøndelag *EL 25.-26. okt, IKM uke 45*

-Beritmidt, ?-? *Har 2 barn, prøver*

-LK+baby?, 25-Sogn og fj. *IKM uke 43*

-Lennis83, 28 *Vestby/Akershus, *EL 16-17 okt*

-Lystpåbaby_Gift*Oppland, * Neste EL rundt 3 nov* vis vi ikke fikk det til denne EL :)

-Lille2012, 28 år- Oslo, *IKM- ca 22. okt*

- minimikro, 23 år, Trøndelag, *IKM ca. 21. okt*

-GlædeMæMasse, 25 år, Trondheim, *IKM søn uke 41*

-norskepigen, 29 år, Aarhus, DK, *IKM fredag 14. okt.*

 

Bra tråd "Babysyk85" :-)

 

Jaa, vi er på oppdrag "Baby #1" :-D

 

Jeg er 29 år og bor i DK sammen med min kjære på 32 år.

Sluttet på p-piller mars 2010.

Fikk en SA i 7. uke i november 2010. Begynte på p-piller igjen, pga. en lang ferie vi skulle ut på, pluss at jeg mistet litt motet.

I mars 2011 (merkelig nok) sluttet jeg igjen på p-piller.

IKM er i dag, d. 14.10. Jeg testa, og jammen meg ligger det ikke en liten bolle og klamrer seg fast der inne <3

Er så glad, så glad, men tør ikke glede meg for mye heller :-P

Er jo ennå fryktelig tidlig.

 

Lykke til alle sammen -Gleder meg til å følge dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse til dere HønePøna80 og Norskepigen!!

 

Jeg blir gal av all denne ventinga, slutta på p-pilla etter 5 år i august, så lurer på om dette kan ta sin tid.... men det hadde vært sååååå gøy å avsløre nyheten om en liten spire på julaften :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye HønePøna80 og Norskepigen!! heldiggriser! Håper vi andre snart kommer etter også! Lykke til videre på 1.tri og videre ;-) Morsomt!!

 

Nå er det ikke lenge før din IKM dag,GlædeMæMasse, hvordan ligger du an? Har du testet?

 

Fikk et tips her om dagen. Istedenfor Solvipect. Det var grapefruktjuice. Da fikk man visst masse el-slim! Drikke noen store glass en uke før el og fram til el. 1 liter de siste 2 dagene. Kan kanskje bli litt i meste laget, har hørt rykter om at det ikke er så supergodt, men hva gjør man vel ikke for å få en positiv test og baby. Tenkte ihvertfall at jeg skulle prøve dette!!

 

Ha en finfin helg jenter!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja gratulerer kjæmpemasse til HønePøne og Norskepigen!! =D

 

Æ har testa ja.. men e nok ikke nåkka vakker stræk å se =/ bli litt skuffa hver gang æ tester, fordet om det e nån daga før IKM enda. Æ har lovt mæ sjøl at æ ikke ska teste imårra, men heller vente til søndag, man bruker jo sinnsykt med testa på det hær hysteriet ;p

 

Kordan går det me dæ da Babysyk85? E motet på topp for tida? Selv om æ e kjæmpegla på andre sine vegne så kjenner æ at æ blir litt misunnerlig på dæm som allerede har fått en liten en som gror inni magen.. føler mæ litt råtten =/

 

Håper alle sammen får en kjæmpefin hælg og at det blir nån positive testa på oss alle snart! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi snakket litt om dette med baby og funnet ut at vi venter litt...

 

Ønsker dere så masse lykke til videre!! Rister av meg babystøvet og legger det igjen på denne tråden også!

 

Stor klem fra Shina <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjælpe mæ.. ka e d som skjer?!? Æ lovte jo mæ sjøl at æ ikke sku ta test før imårra (søndag), men så blei det jo til at æ tok en idag mårrest alikavæll =p Oxo va det ikke nå som skjedde det første minuttet, men så kom det en svak, svak, svak strek. Den e skikkelig svak så æ tenker at det kanskje ikke e en positiv test, men på den andre sida så har æ tatt mange testa dem siste måneda og det har ikke vært antydning til nå svak strek engang på nån av dæm andre. Æ friker helt ut hær nu... Har et sånt sinnsykt sterkt håp inni mæ, men så prøver æ å tenke at det sikkert ikke e nåkka. Klarer ikke la være å håpe masse, masse, masse og e så redd for å bli skuffa.. ska ta en ny test imårra, trur ikke det blir nåkka søvn på mæ inatt =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg og samboeren har nå bestemt oss at vi skal prøve, fikk mensen igår, så nå er det bare og begynne å telle dager! Noen tips som øker sannsynligheten for å bli gravid?

Hilsen ei jente på 24 som venter spent på om det blir en rødstrek de nærmeste mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer HønePøne og Norskepigen:) så gøy. lykke til videre med 1 trimester:) jeg håper vi er mange som snart følger etter:)

 

hvor lenge børr man vente med testingen?? jeg er såå utolmidig:p rundt ikm dato?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best og vente så lenge som mulig iallefall:)) Men man skal kunne gå utslag Ikm. mens mange må vente flere uker etter det å.

 

Men vi satser på klaff alle sammen her:) hadde vært knall =))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det det å huske hva alle skrev da!

 

Jeg venter på EL jeg, så her er det ikke så mye som skjer. Merker at jeg bare slapper av og lader opp til EL og til VEEEEEEENTINGEN!!

 

Vanskelig å si om den testen er positiv eller om det bare er en skyggestrek. Du får vente til i morgen eller mandag med å teste. Ser det er veldig mange som får sånne svaaaaaake tester, virker så grusomt og ikke kunne vite! Man vil jo så gjerne!

 

Skjønner hva du mener med å bli misunnelig, det blir nok alle, selv om man blir glad på andres vegne. Men det blir jo vår tur en vakker dag også! Håper bare ikke det tar så lang tid.

 

Jeg vil vente litt med Solvipect pga faren for SA. Leste bare litt om det, så det er jo ikke sikkert at det stemmer, men tenker at jeg prøver grapefruktjuice nå i første omgang. Kan jo ikke være helt bra å kjøre på med hostesaft heller da. Har du funnet noe mer ut om det? Da vil jeg vite om det, for jeg er fortsatt veldig i tvil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til:

 

Velkommen til oss ArtAug! Så gøy at dere skal prøve. Har du gått på noe prevensjon? Eller vet du hvordan syklusen er og sånn? Har ikke noe tips. Men jeg skal prøve å drikke masse grapefruktjuice fra en uke før EL og fram til EL (eggløsning) og håper det hjelper ;-) Ellers hjelper det jo med en god porsjon flaks ;-p

Skriv deg på lista vår som er litt lenger oppe ;-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: ArtAug

Alder: 24

Bosted: Buskerud

Prøveperiode: 1

Hvor er du i syklus: Har TR nå

Hjelpemidler: ingen spesielle

Sykluslengde: ca 28..

Sivilstatus: Samboer

Favorittmat: Sushi

Elsker: Kjæresten min, og mine to nåværende "barn" (hundene mine)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt en uke der jeg kun har vært inne her for å lese mens jeg venter på tog ol...(EL UKE:)) så da går jeg glipp av litt. Ser det er kommet til flere nye her og ønsker alle dere velkommen. Det er en god følelse og vite at man kan si akkurat det som man har på hjertet og alle "lytterne" forstår hva du snakker om:)

 

Jeg så litt lenger opp i tråden her at dere diskuterer babyting og at dere sitter å ser på utstyr til baby osv... er dere ikke redde for at dere skal bli litt ivrige også veldig deppa dersom det ikke går med en gang?? Jeg tør ikke se på noe utstyr før jeg sitter med positiv test.. kanskje ikke da heller. Må vente til etter første legebesøket tror jeg. Går forbi barnas hus så kjenner jeg at jeg er spent, men det er ikke realitetsnært nok til at jeg klarer å gå inn..

 

Jeg går nå inn i skrulleland og håper jeg klarer å holde nok fokus på andre ting til at jeg ikke blir helt gal.. Men jeg har et spørsmål. Dere som får vondt i brystene rundt EL.. når starter det og når slutter det? Jeg innbiller meg at jeg har vondt i brystene fra den dagen EL kommer til jeg får TR.. og det er et superluresymptom (fant akkurat opp et nytt ord) som jeg ikke er spesielt fornøyd med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...