Gå til innhold

Flere som nylig har begynt å prøve på sin første baby?


Babysyk85

Anbefalte innlegg

Jeg er akk ferdig med tr. så får ikke testet før ikm 24 okt.

 

Kjenner til symptomene hehe kommer nesten før man har sex:P

 

Jeg må være enig. jeg har prøvd ei god stund nå så er også litt på "slitere" håper dere slipper det og att det klaffer med en gang:))

 

Lykke til :DD spennende å se hvordan det går=)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også akkurat ferdig.. dvs før helga. Vente perioden blir laaang, men litt spennende også. Jeg har egentlig bestemt meg for at jeg ikke skal kjenne etter symptomer, men jeg ser allerede nå at det kan jeg bare drite i.. jeg er litt som du beskriver.. leter etter symptomer før EL faktisk..hehe..Jeg har en veldig lang syklus så EL er ikke forventet før i neste uke. Men enn så lenge så får jeg se etter andre syklussymptomer. Det er faktisk ganske gøy å følge med på kroppen. Har aldri gjort det før og aldri vært bevist at ting endrer seg igjennom syklus.

 

Vi har en pp bak oss, uten at det ble et skikkelig forsøk. Fokuset var egentlig å bli litt bedre kjent med meg selv. Pluss at jeg tok en EL test som var falsk positiv tror jeg..

 

Du sier du har forsøkt en stund.. hvilken pp er du i?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk tr i april for fult etter p-sprøyte slutt i fjor så tok litt tid. Har ikke testet EL så veit ikke om jeg har begynt og få det enda. Men sånn til og fra er jeg nok i PP 4. Men vi har kun sex da det faller seg inn i stedefor "nå må vi" så det kan det være att man taper litt på- men jeg ønsker det skal skje naturlig å, så jeg kan skylde på att det var ett uhell:P hehe.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Vi går nå inn i vår første pp. Vi er to jenter på 25 og 26 år og har kommet fram til at vi ikke ønsker å vente lenger med å sette i gang ;)

 

Har vært til konsultasjon på IVF-klinikken i Oslo og skal etter planen inn for inseminering nå i oktober. Venter mensen denne uken, for så å starte med EL-testene :)

 

Navn: Kosedottene

Alder: 26 (og 25)

Bosted: Sørlandet

Prøveperiode: 1

Hvor er du i syklus: Venter mensen

Hjelpemidler: Inseminasjon

Sykluslengde: 28 dager

Sivilstatus: Gift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke testa enda... venter IKM i morgen eller onsdag, tenkte å teste på onsdag om ikke TR har kommet ;)

 

Må erkjenne at jeg innimellom freaker litt ut med tanken på å være gravid. Har en barndom uten trygghet bak meg og som så mange andre som har det, har jeg også et kanskje litt overdrevent kontrollbehov i hverdagen min. Ikke sykelig kontrollbehov altså, men på grunn av mangel på trygghet i livet, så har jeg klart å skape en form for trygghet gjennom å ha litt kontroll på ting, altså å føle trygghet i det man vet kommer. Alt jeg har opplevd har jeg behandlet emosjonelt, men barndommen min kan ingen gi meg tilbake, derfor har jeg funnet en liten måte for meg å selv å gi meg trygghet på. Sambo vet alt og vi har et veldig fint forhold.

 

Det å bli gravid, at hormoner tar kontroll over kroppen min, at et barn tar "kontroll" over kroppen min og etter hvert kommer som en vind inn i livet til meg og min elskede gjør at usikkerheten fra barndommen trigges...

 

Og hvorfor skriver jeg dette? Kanskje bare for å få høre fra noen at "alt kommer til å gå bra"... vet ikke helt. Bare godt å dele, kanskje noen forstår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på dine vegne!

 

Kjenner meg igjen i utfreakingen din... Er selv veldig glad i å vite hva som skjer - ha en plan. Du skjønner hva jeg mener håper jeg. Og nå skal vi plutselig skulle ha ansvar for en liten en, som er fullstendig avhengig av deg... Det er overveldende! Jeg ble kjempestressa når sambo sa han var klar til å begynne. Nå er jeg jo klar selv, men får stadig vekk litt småpanikk...

 

Tror vi bare får ta tingene som de kommer jeg - vi får satse på at vi takler det som kommer (selv om det ikke kan planlegges).

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, litt smågodt å få et sånt svar ;)) Jeg har bare tatt litt avstand fra det hele, og det er ikke helt bra... Håper jeg klarer å finne tilbake til de følelsene jeg hadde når jeg og sambo bestemte oss for å prøve, for de er der, jeg har bare stukket litt av fra dem :P

(puh, godt å bare få "sagt det litt høyt", hjelper litt på) :)))

 

Du har nok helt rett i at det beste er å ta ting som de kommer, og det kommer nok til å gå bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Kosedottene!

Det er vel større sjangs for at det klaffer med inseminering enn ved vanlig samleie, så da håper jeg det klaffer fort!

 

Hvorfor har dere valgt IFV-klinikken i Oslo? ser dere bor på sørlandet. Bare nysgjerring jeg ;-)

 

Shina, kjenner meg litt igjen i det du skriver, jeg liker også å ha kontroll, og planlegge, uten at jeg har noen grunn for det (slik som du har med barndommen). Tror det er ganske vanlig å få den følelsen, for man går jo inn i noe man egentlig ikke aner hva er før man står midt opp i det. Men på en annen side syns jeg det er spennende å ikke ane hva som skjer, at man ikke kan påvirke det, men bare må la veien bli til som den kommer! Ser du har IKM nesten likt med meg! Blir jo kjempespennende å se om det klaffer på første forsøk!

 

Jeg har IKM på lørdag (tror jeg) Foreløpig ingen uvanlige symptomer, bare de vanlige jeg alltid har hatt før tr kommer. Men allikevel merker jeg at jeg er veldig spent! Kan jeg virkelig ha så flaks at det har klaffet på første forsøk!?!

 

Flere som nærmer seg IKM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere osm føler at dette er litt "scary" :)

 

Jeg har hatt en del symptomer, som "festeblødning" og veeeeeeldig øm livmor i 1,5 uke etter EL, ble også "syk", altså at jeg fikk sånn kroppsvondt som varte i 2 dager, så ble jeg helt fin igjen, uten forkjølelsen som kommer ganske heftig etter en sånn "kroppsvondt"-kule. Pluss at jeg er (sorry detaljen) ganske så forstoppa. Ble forstoppa med én gang etter EL... har egentlig ganske så god kontroll på fordøyelsen og la derfor fort merke til at ting forandret seg der.

 

Kommer til å få meg en diger "slap in the face" hvis jeg tester negativt. Da skjønner jeg iiiingenting! På den annen side så gikk jeg på p-pillen i 3 mndr uten opphold før jeg sluttet nå i alutten av august, kanskje kroppen bare reagerer på det...? Vi hadde også bare sex "sånn når vi følte for det", så vi har vært ganske forberedt på at det ikke kom til å skje noe denne pp.

 

Vi får se, vi får se... litt spennende dette altså ;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt scary?? Jeg må si for min del at det valget vi tok da vi bestemte oss for å begynne å prøve, var sannsynligvis det skumleste jeg noen gang har gjort og sannsynligvis kommer til å gjøre. Og det synes jeg sikkert helt frem til testen er positiv. Da er det nok det skumleste som noen gang har skjedd. Jeg blir også ukomfortabel når jeg ikke har kontroll over det som skal skje. Det gjelder uansett jobb eller privat. Jeg forbereder meg i det meste laget mange ganger.

 

Shina80: Det høres veldig bra ut når du nevner symptomene dine da... Vi får virkelig håpe at du har en spire nå:)

 

Jeg har IKM uke 43 tror jeg så det er lenge til enda. Litt ustabile sykluser men tipper EL rundt den 11.okt.

 

Gleder meg hver dag til å lese det dere har skrevet her. Godt å være i selskap med noen som tenker de samme tankene og har de samme bekymringene:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig melding :) Ja, vi får håpe det ikke tar så lang tid før det klaffer. Har jo ingen anelse om hvordan det står til med fruktbarheten, for vi har ikke akkurat fått testet den biten på egenhånd ;) Vi er begge forholdsvis unge og i god form, så det skal i utgangspunktet ikke være noe galt. Men man vet aldri..

 

For oss var det egentlig aldri noen diskusjon om hvor vi skulle. Offentlige tilbud tar altfor lang tid og Danmark var aldri aktuelt for oss etter at ekteskapsloven kom. Aleris vet jeg rett og slett veldig lite om og Medicus er litt for langt unna. Da falt valget ganske enkelt på IVF-klinikken og vi har bare gode erfaringer med de så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shina, har liksom ikke tenkt på at forstoppelse kan komme av p-pille slutt. Vil heller tro det er pga graviditet, men kan selvfølgelig bare være tilfeldig. Ellers har du jo ganske mange symptomer som taler til din fordel! Du må oppdatere med en gang hvis du får tr eller tar en test! Er kjempespent! Virkelig heldig hvis det klaffer på første forsøk da!!!

 

Kosedottene, tror også at IVF.klinikken er et godt valg, uten at jeg har så mye peiling egentlig. Hvem av dere skal gå gravid? Begge? Eller har dere trukket om det? Hvordan finner man ut av sånt egentlig... Hvis du syns det er for privat, så trenger du ikke svare ;-)

 

Syns mens-smertene har tatt seg opp egentlig. Er ikke smertefullt heller, trenger ikke ta smertestillende, men en svak smerte. Har en følelse av at det bare er psykisk jeg! Tror Shina er gravid jeg! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å spørre ;) Min kjære kone er den første ut, så blir det min tur neste gang. Grunnen til dette er at hun har vært i jobb lengre enn meg, er litt eldre og i tillegg kommer hun fra en veldig fruktbar familie, hehe :P Det hadde derimot ikke vært noe problem å byttet på rekkefølgen, for vi ønsker jo begge å gå gravid og ønsker ikke at det blir for mange år mellom smårollingene :)

 

Det er en utrolig spennende tid og artig å følge hvordan løpet går for dere andre førstegangsprøvere :) Får håpe det kommer mange positive tester her inne i tiden framover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja vi får vente å se ;)

Ang "mens" smertene dine så har jeg hørt om flere som har hatt akkurat de samme symptomene som de normalt får før mens, men at det viser seg at TR ikke kommer da det er et resultat av at livmor gjør plass til embryoet/ene.

Ikke ta sorgene på forskudd Babysyk ;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å høre om konen din blir gravid for da, er det bare du som er her inne, eller hun også, Kosedottene?

 

Shina, leste også akkurat om ei som hadde menslignende symptomer og er gravid. Det dummer er at jeg ikke husker helt hvordan det var forrige syklus, vet bare at jeg har vondt i eggstokkene i hele dpo-perioden.

 

Tror mest av alt jeg er så pesimistisk for at jeg ikke vil bli skuffet dersom det ikke har klaffet. Tror det gjør det lettere for meg.

 

Om du ikke har fått tr i morgen, så er jo sjansene veldig store hos deg!!!

 

xxxxxxxxx alle fingre og tær!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å så betryggende å se flere synes det er skummelt. jeg har skikkelig kalde føtter om dagen, men veit det ordner seg sikkert:) Min samboer har ikke kalde føtter så da får jeg bare være med på den;) er nok en grunn til att man har 9 måneder på seg å bli "klar" i tillegg til tiden i forkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi deler konto her inne, men det er stort sett jeg (25 år) som skriver foreløpig. Vi sitter og leser her sammen da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser deg der ja. Jeg har bare tatt avstand fra alt som heter følelser nå om dagen. Sambo er bortreist, så får lite hjelp der også. Men han er også klar for dette og sier han føler seg sikker og trygg. Jeg er så på jordet at jeg frykter jeg ikke kommer til å bli glad engang hvis/når jeg tester positivt! Kan kjenne en liten spenningsfølelse mtp testingen, men ellers så har jeg tatt avstand fra det meste... er skikkelig dritkjipt! Shina = Zombie :-/

Men jeg vet det kommer til å bli bra snart, har hatt det sånn før i andre sammenheng, er bare så kjedelig når det står på :S Du har rett i det der med 9 mndr som forberedelsestid ja, hehe. Er veldig glad for det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er ikke noe gøy, man tenker tilslutt på om man i det heletatt vil klare og ta vare på noe så lite som ett barn og tillegg att man mister all "fritid" man har nå.(sofa sliting) Jeg selv har hunder som krever i for seg det samme som en unge vil. men det blir på en måte ikke det samme alikevel. Man binder seg jo også til barnefaren i enn vis grad også så man må være trygg på han å. Noen ganger kjenner jeg selv att det er godt og bare ta avstand, tørr ikke lengre teste heller:P sagt jeg tester den dagen jeg spyr hehe. Men jeg har også hatt tider som jeg er så klar att jeg har kjøpt inn litt og ordna litt på det rommet som blir fremtidig barnerom hehe.

 

men sånn er nok livet, opp og nedturer og spenning osv:)

 

Skal bli morro og se tilbake også den dagen det evnt blir kids også å se hvordan det ble i forhold til tanker man satte seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona mi begynte å ta folat i mai, men da var vi enda ikke sikre på når vi skulle sette i gang første pp. Visste bare at det er en fordel å begynne å ta folat i ca 3 måneder før man planlegger å bli gravid. Nå er vi jo igang med 1pp og glad for at vi begynte med folat så tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men jeg må spørre om noen vet når man regner første dagen i syklusen. Er det den dagen man spotter litt og blør bitte litt, eller den dagen tr kommer for fullt?

 

Jeg tror nemlig at jeg skal ha EL rundt nå, dersom jeg har telt dagene i syklusen riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar folat!! Begynte med det 6 DPO (siden det var først etter jeg spottet/hadde festeblødning dagen før jeg fant ut at jeg burde begynne med det). Tror nok det er lurt å gjøre som kosedottene sier, altså å starte før man prøver, MEN om man ikke har gjort det, så er det overhodet ikke for sent å begynne. Det er nok anbefalt å begynne med det så raskt som mulig! Så ta folat *G*!! ;D

 

Har IKM i dag, men ingen antydning til TR :) :S Fikk ei skikkelig kvalmekule i sta, fytti! Men det kan komme av at jeg, litt smådesperat, tok meg en ganske så heftig kaffe espresso i morges i håp om å få igang det forstoppa systemet mitt (sorry details), og det funka ihvertfall :P

Vet man skal være litt forsiktig med koffeininntaket, så tror det blir koffeinfri te etter lunch i dag :P;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...