Gå til innhold

Flere som nylig har begynt å prøve på sin første baby?


Babysyk85

Anbefalte innlegg

okey, men da begynner jeg:) fikk kjøpt nycoplus gravid på salg her. ettersom den går ut i nov, så greit og få brukt den å:) kroppen har ikke vondt av litt tilskudd. eneste jeg tenker på 400 folat er max. og jeg spiser veldig mye mat som inneholder folat. kansje jeg burde holde meg til 1 tablett om dagen da i stedefor 2??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

8 oktober Dag 1 av syklusen. -Dagen jeg sist fikk mens.

9 oktober Dag 2

10 oktober Dag 3

11 oktober Dag 4

12 oktober Dag 5

13 oktober Dag 6

14 oktober Dag 7

15 oktober Dag 8

16 oktober Dag 9

17 oktober Dag 10

18 oktober Dag 11

19 oktober Dag 12

20 oktober Dag 13

21 oktober Dag 14

22 oktober Dag 15

23 oktober Dag 16

24 oktober Dag 17

25 oktober Dag 18

26 oktober Dag 19

27 oktober Dag 20

28 oktober Dag 21

29 oktober Dag 22

30 oktober Dag 23

31 oktober Dag 24

1 november Dag 25

2 november Dag 26

3 november Dag 27

4 november Dag 1 av den nye syklusen. Fikk mensen idag.

 

denne tok jeg fra ett annet forum. hun har da syklus på 27 dager. men må si att spottinga første dagen er nok ikke noe å bry seg om, må vel bli da det blir litt mere. men det veit jeg ikke altså. spotter som regel bare dagen før. sikkert noen andre her som veit bedre enn meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*G*: Skjønte ikke helt hva du mente med 1 eller 2 tabletter? Er det det gravid-kosttilskuddet du mener? Står det at du skal ta 2 tabletter, og det blir tilsammen 400? Da ville jeg tatt 2 tabletter, for mener ganske sikkert at folat skilles ut av kroppen, så det er ikke farlig å ta for mye, men man trenger selvfølgelig ikke overdrive heller ;-)

 

Lurt å begynne med folat før man starter prøvingen ja, men det er bedre sent enn aldri!! Så det er bare å begynne!!

 

Kaja, litt usikker på det med spotting, jeg har også samme problemet! Hvis du spotter i mange dager ville jeg ikke talt de med. Jeg teller første dag med ordentlig blod som første syklusdag. Men er alltid litt i tvil om hvor grensen går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er gravid tilskuddet, og der står det daglig dose to tabletter:) tok en til og begynne med, men vis det skilles ut av kroppen kan jeg jo ta to. for dem burde tatt i beregningen att folk spiser variert kost.

 

 

Jeg veit jo ik om det klaffer denne måneden, men det ser man :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*G*.

Når jeg var på apoteket for å kjøpe folat, fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte noe annet siden jeg hadde variert kosthold. Så nå får du jo litt dobbelt opp da. Hvis du spiser veldig sunt og variert trenger du vel ikke noe kosttilskudd da ;-) Jeg tar tran i tillegg da! Men du får vurdere selv;.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja hehe, jeg spiser jo nesten daglig brokoli og leverpostei osv. bare det har folat i seg. men da tar jeg en også spiser jeg som vanlig. da tenker jeg att det ikke er noe problem:) vi er flinke her å varierer kosten godt. fisk,kjøtt, grønt osv;) Alt etende er ett pluss til tider;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter,

 

Jeg spurte en farmasøyt om folat og han sier at anbefalt dagsdose er 400, men at det ikke er noe problem å ta 1000. Folat skilles ut i urinen og lagres ikke i kroppen.

 

Det andre diskusjonstemaet deres leste jeg på Pernille.info. Første dag i syklus er første dag med rent og friskt blod og ikke dagene med spotting.

 

Hvordan står det ellers til? Jeg har en alene hjemme dag i dag og da blir jeg nok sittende her inne å lese på hvordan dere har det:) Kan underholde meg selv lenge med det..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere her som nærmer seg IKM kanskje?

 

Det er jo så spennende at det nesten ikke er morsomt ;-) Føler meg gravid og ikke gravid om hverandre! Skal vel en stooor porsjon flaks til at det klaffer på første forsøk, samtidig er sannsynligheten like stor som i 2 og 10 pp for eksempel! Spennende er det ihvertfall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Babysyk85:) Jeg nærmer meg ikke IKM, men jeg er helt med på at det er spennende. Jeg har fulgt dere litt på IKM uke 40 og det er jo helt sykt hvor mange som har blitt gravide denne uka:) Skjønner godt at det gjør ting litt ekstra spennende for dere som ikke har testet enda.. hehe. Jeg hadde nok sittet med en følelse av misunnelse og spenning. OG en stor dose nervøsitet.. Det skal sikkert litt til for at det klaffer på første forsøk, men samtidlig så har det jo skjedd før da...

 

Jeg ble litt ekstra gira i dag på flyplassen fordi det var en rimelig fersk baby som satt ved siden av meg ved gaten. Utrolig nydelig unge faktisk... da ble jeg nesten (nei ikke nesten) litt utålmodig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei chamira!

 

Ja, det er kjempemange som har testet positivt i den tråden. Og rett etter hverandre. Nå kommer vel vi andre til å teste negativt ;-(

Ja, er misunnelig, men allikevel fortjener de det jo absolutt. Har jo nesten ikke prøvd, så sånn sett er det mange som burde komme før meg i køen. Kjenner pulsen er ekstra høy når jeg tenker på at jeg kanskje er gravid. Nesten så jeg er fristet til å teste i morgen, bare for å bli ferdig med det. men om den blir negativ, så er jeg nesten like langt, for jeg kan jo fortsatt være gravid. Ahh

 

Jeg også kjenner at jeg blir utålmodig når jeg ser en liten baby. Ekstra mye nå som vi har begynt prøvingen. Er så rart å tenke på at om ett år sitter jeg forhåpentligvis her med en liten baby, eller er høygravid!

 

Nei, nå er jeg helt rar i hodet. Tror samboeren hadde blitt sprø hvis jeg skulle fortalt han hva jeg tenker om dette hele tiden! Hehe.

 

Hvordan var det med deg, skulle du bruke el-tester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt utrolig å tenke på at om ca et år så er vi der.. forhåpentligvis.

 

Jeg hadde min første pp sist periode og da startet jeg med første EL test på dag 13 og den var positiv. Tok nr. to dagen etter og da var den negativ. MEN... så fikk jeg noe som jeg i ettertid ser at var EL slim på dag 17, 18 og 19. Dvs at jeg sikkert hadde EL dag 20. Hvilket stemmer godt med at jeg fikk TR på dag 35. Så jeg vet ikke helt om jeg stoler helt på de EL testene jeg har... Har ikke hørt at det går ann før heller.. men men..

 

Nå tenkte jeg at jeg skulle prøve litt av hvert for å se hva som passer meg best... Jeg tenker på det som at jeg skal bli kjent med meg selv og ikke nødvendigvis gravid... og da er det ganske spennende... Men som jeg skrev i et annet innlegg her så skjønner jeg ikke helt det der med tappen.. så det må jeg nok "øve" litt mer på.. hehe..

 

Hehehe.. har full forståelse for det med samboer:) Hver gang jeg forsøker å snakke om alle tankene mine så sier han bare at: Nå har vi snakket nok, eller MÅ du virkelig fortelle meg alt du tenker?? Holder det ikke med høydepunktene? hehehe.. Jeg skjønner at han ikke har samme fokus som meg, men jeg skulle vel ønske at han hadde like lyst til å snakke om det som meg. DET har han ihvertfall ikke... Men igjen så er vel jeg over gjennomsnittet interessert i å snakke om det akkurat nå;)

 

Så spennende å høre om DPO land hos deg... jeg syntes det var et mareritt selv.. men det er veldig spennende og følge med dere andre.. jeg håper virkelig at du er gravid nå:) Du har jo ventet en liten stund på samboer før han ble klar.... så for deg så føles det sikkert som om du har "prøvd" i en evighet.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hadde jeg skrevet det lange svaret til deg, chamira, men så klikka internett, og det ble borte!

 

Men; Har ikke prøvd el-tester, så har ingen hjelp å komme med. Tenker jeg drøyer det noen mnd. Tror bare jeg blir stresset.

 

Du virker så avslappet som klarer å fokusere på å bli kjent med deg kroppen. Jeg er veldig glad for at jeg sluttet med pilla i mars, så jeg hadde litt tid til å bli kjent med kroppen før gravid-symptomene også kommer inn. Begynte vel å lese om eggløsnig og sånn for hmmm..... ett år siden, da jeg virkelig var klar for prøving.

 

Det er mer nervepirrende å være i dpo land selv enn å følge andre! Det merker jeg nå, som jeg er der selv! Det er også mer nervepirrende å være prøver, enn å vente på samboer!

 

Jeg har tro på at du blir gravid ganske fort, du virker så avslappet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. det er mulig dette tekniske hjelpemidlet gjør at jeg virker roligere enn jeg er.. er til tider ganske fokusert på baby og graviditet.. og det kan vel være en stressfaktor i seg selv. Jeg forsøker ihvertfall å være rolig og ha fokuset på andre ting enn det å bli gravid. Selv om ejg merker det nå når det nærmer seg EL at jeg har veldig stor trang til å rydde kalenderen og sørge for at jeg og min sambo får mye kvalitetstid.. hehe.. MEN du skulle sett meg i forrige DPO runde.. jeg var en smule på tuppa... hehe.. Jeg har jo brukt ulike typer prevensjon, men dog i 15 år uten opphold.. så når min første pms kom nå så hadde jeg aldri opplevd det før.. Men nå vet jeg hvordan det føles også. Spent på om det blir likt denne runden:)

 

Hvilken dag var det du skulle teste da? Jeg smugtitter litt rundt om og innbiller meg at du skal teste snart??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel umulig å ikke tenke på baby og graviditet. Særlig når man ønsker det så sterkt!

 

15 år er lenge. Bra du har fått igjen mensen da. Har jo lest om de som har måttet vente 6 mnd eller sånn. Jeg fikk mensen tilbake med en gang, etter 10 år, og var veldig fornøyd med det! Man kan jo aldri vite.

 

Ser for meg deg, super pms, skal ta igjen for 15 år uten, hehe. ;-p Samboeren din må jo ha fått seg en overraskelse! Denne runden får du aldri pms, men gravid-hormoner kjære deg! hihi

 

Jeg hadde litt lyst til å teste idag, men har slått det fra meg. Hvis den hadde blitt negativ, så hadde jeg vært like langt, for det kan jo være for tidlig. Tester på lørdag, dersom ikke tr kommer meg i forkjøpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehehehe... jeg ler høyt!! SuperPMS ja det kan sikkert stemme.. jeg ble så sinna (og helt uten grunn) en dag her... og midt i kjeftinga mi så tok jeg meg selv i å ikke ha peiling på hvorfor jeg var sinna.. hm.. litt pms:) Jeg bare kjente at jeg ble sint.. uten å ha noe grunn til det.. 15 år med oppsparte humørhormoner er skummelt:)

 

Jeg fikk faktisk tilbake mensen med en gang, men så byttet jeg til p-ring så jeg har brukt det det siste året.. det kan ha vært utløsende årsak.

 

Du er utrolig flink som ikke tester og du har helt rett.. Det er så teit å ta en test før IKM fordi om den er negativ så er det skikkelig bortkastet.. og om den er positiv så er den gjerne så svakt positiv at man er i tvil da også.. så må man ta mange flere tester i dagene som kommer. Hold ut og vær flink Babysyk85:) Jeg skjønner at du hadde endel symptomer også ikke sant? Og IKM er på lørdag eller?

Jeg kjenner at jeg blir litt ivrig og nysgjerrig på dine vegne her.. jeg er jo flere uker bak deg i prosessen:)

 

Jeg håper du har rett med tanke på dine spådommer og at jeg aldri får oppleve pms den perioden her:) Håper håper håper...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere hjelpe meg/ oppmuntre meg :-)

 

Igår ettermiddag fikke jeg plutselig en stikkende "hold" verking nederst på den ene siden av magen. Det varte i et kvarter ca.

Så kom jeg hjem noen få timer senere, og da så jeg at det var littegrann blodspor i utfolden (litt brunaktig bare). Det er nå litt under to uker før neste forventet mens..

 

Tror dere at dette kan være den eggeløsningsblødningen som man snakker om?? Tror dere EL kom igår eller at den allerede hadde vært?

 

Jeg stresset samboern min hjem, for jeg tenkte at her var det bare å sette igang i tilfelle det var EL! (hehe) Etterpå merket jeg den samme stikkingen i noen få minutter, men denne gangen på den andre siden av magen....

 

Så nå sitter jeg og lurer på om jeg har tolket tegnene riktig, og at jeg derfor har en sjanse for å være/bli gravid..

Hva tror dere, jenter????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har TR kommet for fullt (for oss begge, artig nok). Dvs at det mest sannsynlig blir Oslo-tur rundt 20.-21. okt :)

 

I dag skal kona mi skal ta noen blodprøver (må tas en av de tre første dagene av mens) som skal sendes til klinikken. Føler virkelig at det nå det hele begynner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaya25: Det er en mulighet for at det kan være EL.. kjør på for sikkerhetsskyld du:)

 

Kosedottene: Så utrolig spennende!! Nå starter forhåpentligvis eventyret deres:) Dere må holde oss oppdatert om hvordan det går:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å lese chamira, at du skriver at jeg er så flink som ikke tester. For igår kveld testet jeg nemlig. Forventinger til tusen og en puls på 440!! Hehe. NEGTIV, ikke skyggestrek engang! (Forsåvidt greit det da) Så neida, så flink var jeg ikke. Idag har spottingen tatt seg op, og humør er på bunn!!! Såååå kjipt. Begynte å få forhåpninger også. Nå er det bare å håpe på at tr kommer, så el kan komme!

 

Kaya, det kan ha vært el. Jeg kjenner murringer i den ene siden noen dager før jeg får el-slim. El-slimet er ganske lett å kjenne igjen, (ihvertfall mitt) for det er liksom helt forskjellig fra annen utflod. El kommer siste dag med el-slim eller dagen etter. Om du er usikker, så får dere bare fortsette å legge inn aksjer vet du ;-)

 

Kosedottene, så spennende! Hele reisen forran dere ;-)

 

Merker at jeg syns dette var kjipt. Nesten så jeg blir litt sinna. På hvem? Det blir vel kjæresten det går utover, stakkars! Blir vin i kveld ihvertfall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Har egentlig ikke lest igjennom alle de.... Var det 125? innleggene som var her, men tenkte uansett slenge meg på. Jeg er i 2.pp, og dette er første pp. vi har prøvd skikkelig :-P

 

Jeg er 24 år, og vi prøver oss på barn nr. 1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne blodprøven var visst ikke bare bare.. Hadde time hos fastlegen kl 14.20 og leverte arket med info om de blodprøvene som måtte tas og sendes videre til klinikken. Tiden gikk og vi fikk til slutt beskjed om at de ikke kunne ta disse blodprøvene i dag. Hadde et eller annet å gjøre med at det var fredag og at de måtte sende blodprøvene innen et tidspunkt tidligere på dagen(?). Vi hadde altså fått tildelt en time for å ta blodprøver på et tidspunkt som ikke passet for legesenteret. Hvordan er det mulig? :|

 

Klokken var da 14.43 og vi fikk beskjed om å skynde oss opp til sykehuset for å be om å få ta prøvene der - innen kl 15. Vi ble ganske så stresset. Disse prøvene måtte jo tas en av de tre første dagene i mens, og nå begynner jo helga!

 

Heldigvis rakk vi å komme til sykehuset i tide, og for en drøm det var å komme dit! Bare god hjelp, trivelige mennesker og ikke skulle de ha betalt for noenting heller :D

 

Alt dette styret bare for noen blodprøver. Trodde et øyeblikk vi måtte utsette hele pp en hel måned pga dette surret. Takk og lov for at det ordnet seg. Vi er fortsatt helt satt ut av det utrolig hyggelige besøket på sykehuset :)

 

Etterpå fikk vi kjøpt oss EL-test, så nå er vi gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Jeg er "ny" her. Vi prøver å bli gravid. Sluttet med p-piller for 1 - 2 mnd siden... husker ikke dato.. Tar det hele med ro, bruker ikke tester annet enn graviditetstester når jeg tror den kan være noe... Håper det ikke tar for lang tid da. Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venterpå - kravet for å være med her er selfølgelig å lese igjennom alle innleggene, ;-p NEIDA. Hyggelig at du vil henge deg på! Du også beritmidt!!!

Dette er tråden full av forventninger! Masse spenning!

 

Selv venter jeg tr i morgen. Har ikke tro på graviditet, så jeg skulle egentlig ønkse at tr kom idag så jeg fikk startet på nytt, i 2.pp!

 

Kosedottene, det er enkelte prøver som må spesialbehandles, og kan derfor ikke tas på legekontoret. Andre prøver har kort holdbarhet og kan ikke tas fredag, fordi de har bud som henter prøvene og kjører de til sykehuset, hvis budet har gått for dagen og prøven ikke holder til mandag, får man ikke tatt den der. Dette burde de jo selvfølgelig ha undersøkt før de ga dere timen! (Men kanskje de ikke visste hva slags prøver dere skulle ta). Hva slags prøver var det kona di tok egentlig? Nysgjerrig ;-) Som regel er de flinkere på sykehuset til å ta blodprøver, de tar mange mange prøver daglig! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til Kosedottene, hvis dere skulle komme ut for samme problem en gang til, og døren til blodprøvetakning på sykehuset er stengt, ville jeg ringt laboratoriet på sykehuset og forklart problemet, at prøven må tas på en bestemt dag, så er de nok snille og lar dere få tatt prøven. Da kan dere helt sikkert få avtalt et passende tidspunkt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...