Gå til innhold

Flere som nylig har begynt å prøve på sin første baby?


Babysyk85

Anbefalte innlegg

tror kansje det begynner å rable litt for meg nå, men etter denne el har alt forandret seg, er skikkelig morgenkvalm, vondt i ryggen og humøret er helt på trynet. jeg blir sinna av ingenting også går det over i gråt, MYE gråt! jeg har ikke felt en tåre på 3 år så dere skjønner mistanken min. Flere som har det slik?

 

Håper virkelig kroppen ikke bare lurer meg nå! Samboeren holder på å gå gal over humøret mitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønte hva du mente Lille. Har også tenkt tanken, for den er skikkelig rotete som den er nå. Men da må folk være flinke til å oppdatere ;-) Ellers blir det bare rot. Skal se hva jeg får til, sitter på jobb nå. Men andre kan også bare bidra!

 

Siigmitz; ikke får å minske håpet ditt, men jeg følte meg også morgenkvalm før forrige tr. Med humøret merket jeg at jeg var skikkelig følsom. Husker ikke at jeg ble sinna, bare at jeg nesten tok til tårene. Tenkte at "nå MÅ jeg jo være gravid", men nei da. Men utifra beskrivelsen din virker dine symptomer hakket værre enn mine!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som fikk TR rundt 3. oktober?? Når er deres EL egentlig? Jeg har så forskjellige sykluser så er vanskelig å regne ut, men moro å se når dere tror dere har EL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morges våknet jeg opp med sinnsyke smerter i magen og en voldsom kvalme... IKM er i morgen, så jeg tenkte at NÅ måtte jeg jo være gravid.. Det skal sies at jeg ikke har hatt "naturlig" mensen på rundt 5 år, så jeg husker jo jammen ikke hvor vondt i magen jeg faktisk pleide å ha... men midt under forelesninga i dag kom den berømte tanta på besøk, og jeg går nå inn i 3. pp! Forbanna dritt, hehe... lykke til til dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjipt.

 

Kjenner igjen den følelsen med at "nå må jeg jo være gravid" Det kribler liksom i magen og man klarer ikke heeelt å tro det!

 

Gir deg en trøsteklem jeg! Når blir neste IKM? Kanskje uke 45 ;-) Der er jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krusedilla

 

Gratulerer!! ;))

 

 

Babysyk85: jeg har ikm 24. så blir jeg veldig mye senere enn det, tester jeg da:) men har kun en test igjen så prøver og spare den til jeg ikke klarer vente lengre hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går kom det en svært overraskende tidlig positiv EL-test og da bar det rett inn til Oslo og IVF-klinikken for inseminering. Med unntak av noe ubehag ved insemineringen, gikk alt veldig greit. Vi fikk beskjed om å teste søndag 6. november, så vi får bare håpe på det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har regnet meg frem til at jeg har IKM den 13. november, altså søndagen i uke 45... men jeg er litt skeptisk på om det er riktig. Denne syklusen varte i 25 dager, men det trenger jo ikke å bety at neste gjør det... Jaja, spennende å se! Tenkte jeg skulle prøve tranebærjuice for å få enda mere slim, så jeg vet nøyaktig når EL er. Syns det er vanskelig å vite egentlig. Er jo så ny i gamet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fremdeles lov til å slenge seg med? Har akuratt oppdaget dette nettstedet :-)

 

Navn: Bolleklar

Alder: 28

Bosted: Trondheim

Yrke: Finansrågiver

Prøveperiode: 5

Hvor er du i syklus: IKM i morgen

Hjelpemidler: ingen spesielle

Sykluslengde: 28 - 35

Sivilstatus: Samboer

Favorittmat: Thai

Elsker: Musikk, dyr, og selvfølgelig min kjære

 

Hvis ikke TR dukker opp i morgen skal jeg vente til mandag med å teste. Er ikke optimistisk da jeg ikke har noen symptomer, og en veldig uforutsigbar syklus,-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolleklar, selvfølgelig er du velkommen her!

 

Kanskje du bare rekker en svipp-tur innom før du drar videre til 1.tri ;-) Du får oppdatere om TR kommer ila helgen! Håper hun holder seg laaaangt borte! Lykke til!

 

Dette er et supert nettsted! Kan spørre om alt, så er det alltid en eller annen som kan svare ;-) Legger deg til lista vår jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fikset og ryddet litt i lista vår. De med IKM denne uka er øverst, og med et

mellomrom så vi lett kan se hvem det er og heie! Håper alle er flinke tl å oppdatere ;-)

Hvis det er noe jeg har glemt eller noen har bedre forslag, så bare slå dere løs ;-)

*************************************************************

-norskepigen, 29 år, Aarhus, DK, *GRAVID*

-HønePøna80, 30 år-Vestfold *GRAVID*

-GlædeMæMasse, 25 år, Trondheim, *GRAVID*

-Krusedilla, 26 år - Troms *GRAVID*

*************************************************************

 

IKM denne uka:

- Bolleklar, 28 år, Trondheim *IKM 21.okt*

-Lille2012, 28 år- Oslo, *IKM- ca 22. okt*

 

-Chamira, 29-Oslo *IKM uke 43*

-*G*, 24-Hedmark *IKM uke 43*

-LK+baby?, 25-Sogn og fj. *IKM uke 43*

-Siigmitz,21, Stavanger, IKM uke 43/44

-Lennis83, 28 *Vestby/Akershus, *IKM uke 44*

-Kosedottene, 26 og 25-Sørlandet *IKM uke 44*

-Babysyk85, 26år-Akershus *IKM uke 45*

- minimikro, 23 år, Trøndelag, *IKM uke 45*

-ArtAug,24-Buskerud*TR nå*

-Lystpåbaby_Gift*Oppland, * Neste EL rundt 3 nov* vis vi ikke fikk det til denne EL :)

- FrøkenLilje??? *???*

 

-Venterpå, 24år, ?? *IKM uke 41*

-Beritmidt, ?-? *Har 2 barn, prøver*

-CVH, 24-Trondheim *IKM ??*

 

-Shina80, 31-Trøndelag *Har en pause fra prøvingen*

****************************************************************************************************

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en fin liste:-) Så flink du er

 

Tanta har ikke meldt sin ankomst foreløpig, men jeg holdt på å bli gal på jobb så jeg måtte bare løpe å kjøpe en test for å roe spenninga. Den var desverre negativ (som forventet), så tanta kommer vel ila. helga vil jeg tro.... Jeg sitter her å lurer på om jeg skal ta med en øl i kveld, men jeg vet ikke om jeg tør. Så lenge TR ikke har kommet er det jo fremdeles håp er det ikke? Testene er jo bare 99% sikkert. Hehe.

 

Ha en trivelig fredagskveld, og lykke til med "helgekosen" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en fin liste:-) Så flink du er

 

Tanta har ikke meldt sin ankomst foreløpig, men jeg holdt på å bli gal på jobb så jeg måtte bare løpe å kjøpe en test for å roe spenninga. Den var desverre negativ (som forventet), så tanta kommer vel ila. helga vil jeg tro.... Jeg sitter her å lurer på om jeg skal ta med en øl i kveld, men jeg vet ikke om jeg tør. Så lenge TR ikke har kommet er det jo fremdeles håp er det ikke? Testene er jo bare 99% sikkert. Hehe.

 

Ha en trivelig fredagskveld, og lykke til med "helgekosen" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for det!

 

Om du produserer hcg sent, så er er det fullt mulig at den er negativ men at du er gravid. Regner ikke med at du testet med morgenurin heller.

 

Nei, håpet er ihvertfall ikke ute! Er jo ikke ute før tanta viser seg!

 

Ang. øl, så må du nesten bare gjøre det du føler for. Det er veldig mange som drikker alkohol fram til positiv test. Man vet jo aldri hvor lang til denne babylaginga tar, så er mange som lever helt normalt til positiv test. Jeg prøver å begrense mengden litt, og syns liksom ikke det smaker like godt rett før IKM.

Men, gjør det du føler er rett! Jeg dømmer deg ikke om du tar deg en kald øl ;-) Men du trenger jo ikke akkurat bli sørpefull heller da;-p

 

Krysser fingrene for at du snart får en klar og tydelig positiv test!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lurer sannelig på om jeg skal joine her. Er veldig fersk på dette, både med prøvinga og forumet her, men en gang må jo bli den første!

Vi er i 1. pp nå, men tror toget har gått for denne gang. Jeg har fryktelig ustabil syklus, nesten umulig å beregne, men den ligger et sted mellom 28 og 42 dager (rundt 35 de to siste mnd...). Derfor begynte jeg rett på EL-test med en gang. Fikk utslag forrige helg (ble såååå glad), og hadde en god følelse, men i dag kom EL-slimet, og sambo er bortreist stort sett hele uka, så tror nok vi var litt tidlig ute denne gangen. Jeg bruker CB digital EL-test. Noen flere som er kjent med den og om den kan vise feil? Den har jo tydligvis gjort det hos meg... Noen som evt. har noen andre anbefalinger? Nå har jeg riktignok hamstret EL-tester fordi jeg så for meg å bruke minst 2 pakker pr syklus, men føler på meg at dette ikke kommer til å bli så lett, så trenger helt sikkert flere etterhvert... hehe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo slenge på denne også da :-)

 

Navn: Liberty84

Alder: Tviholder på 26 et par uker ti

Bosted: Akershus

Yrke: Konsulent

Prøveperiode: 1

Hvor er du i syklus: IKM 4 nov tipper jeg

Hjelpemidler: EL- test

Sykluslengde: 28 - 42 (!) blir aldri klok på den....

Sivilstatus: Samboer

Elsker: Musikk og samboeren min såklart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ILiberty84: Ikke så lett når syklusen er vanskelig...jeg ville kjøpt strimmeltester fra billigtester.no, de er mye billigere en de dyre fra cb, også viser de like bra resultat...god bruksanvisning også. Husk at på el tester så skal streken være like kraftig eller helst kraftigere enn kontrollstreken for å vise positiv. En god regel er også at det alltid er EL 14 dager før mens starter... så hvis syklusen din hlder seg på 35 dager slik som de siste to gangene så blir jo EL på dag 21.

masse lykke itl uansett=)

Vi prøver på baby nr to, men siden jeg ble gravid på p-pilla sist så er det jo første gang vi skal gå inn for å prøve! Er jo så spennende!! og ikke minst nervepirrende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Tessy. Ulempen med CB er at der viser det liksom bare enten-eller. Og ved LH stigning så får man ett sånt fint smilefjes :-) Det er jo nesten bedre med tester som har streker da, for om streken ikke er kraftig, så kan den jo tolkes. Det kan man ikke med CB sine... så kanskje jeg skal bytte... billigere er det jo også. Lykke til med nr 2 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, aldri testa cb sine, enkelt og greit fordi jeg var redd det ville bli dyrt i lengden, 7 sånne tester koster jo mer en 21 billigtester, pluss at man får med 5 graviditetstester også...

Takk for det og lykke til med prøvinga:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super liste du har laget Babysyk85!

 

Her kommer min oppdatering, selv om IKM ikke er før i morgen. Skal legges til at jeg har litt ustabil syklus av og til, men i morgen er det 31 dager siden sist mens. Det er det vanligste for meg.

Neg test i dag, mensensmerter som har vart i et par dager, men ingen TR enda. Føler likevel at hun er rett rundt hjørnet.

Hadde jo mange symptomer sist uke, helt vilt faktisk. Svak positiv test mandag og tirsdag, men neg hver morgen etter det. Ellers har jeg blitt meg selv igjen, ikke svimmel, ikke kvalm, ikke hodepine, ingen ekstremt aktiv mage, ikke smerter i lysken og ikke hårsår (som forrige uke). Eneste er at jeg er unormalt våt nedentil, føles nesten som om jeg er klar for sex hele tiden. Men det har jeg aldri hørt at kan være et symptom, mulig jeg bare er litt mer bevisst meg selv enn jeg pleier.

 

 

*************************************************************

-norskepigen, 29 år, Aarhus, DK, *GRAVID*

-HønePøna80, 30 år-Vestfold *GRAVID*

-GlædeMæMasse, 25 år, Trondheim, *GRAVID*

-Krusedilla, 26 år - Troms *GRAVID*

*************************************************************

 

IKM denne uka:

- Bolleklar, 28 år, Trondheim *IKM 21.okt*

-Lille2012, 28 år- Oslo, *IKM- ca 22. okt- neg. test 21. okt, mensensmerter*

 

-Chamira, 29-Oslo *IKM uke 43*

-*G*, 24-Hedmark *IKM uke 43*

-LK+baby?, 25-Sogn og fj. *IKM uke 43*

-Siigmitz,21, Stavanger, IKM uke 43/44

-Lennis83, 28 *Vestby/Akershus, *IKM uke 44*

-Kosedottene, 26 og 25-Sørlandet *IKM uke 44*

-Babysyk85, 26år-Akershus *IKM uke 45*

- minimikro, 23 år, Trøndelag, *IKM uke 45*

-ArtAug,24-Buskerud*TR nå*

-Lystpåbaby_Gift*Oppland, * Neste EL rundt 3 nov* vis vi ikke fikk det til denne EL :)

- FrøkenLilje??? *???*

 

-Venterpå, 24år, ?? *IKM uke 41*

-Beritmidt, ?-? *Har 2 barn, prøver*

-CVH, 24-Trondheim *IKM ??*

 

-Shina80, 31-Trøndelag *Har en pause fra prøvingen*

****************************************************************************************************

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå skjønner jeg ingenting. Hadde egentlig IKM rundt 21. oktober.. men jeg begynte å blø allerede 19. oktober etter en uke med ganske heavy magesmerter. Testet negativ den 18. Jeg hadde for det meste brunlig blødning, veldig lite friskt blod å se... Nå har blødningene omtrent stoppet. Men magesmertene vedvarer, og i dag er det skikkelig ille. Men nå føler jeg at smerten ligger under magen..... Uff, hva kan det være? Kan jeg være gravid likevel? Skulle gjerne tatt en test, men har ingen for hånden.. Må kjøre 30 min for nærmeste apotek, og kjæresten mener jeg bare overtolker alt, og at jeg ikke er vant til å ha naturlig mensen lengre (5 år siden sist)... Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Får slenge meg å jeg også!

Jeg har akkurat fylt 25 og min samboer er 30. Sammen i 4 år, som har vært helt fantastiske... etter ett dårlig forhold før det var jeg ikke klar over at man kunne ha det så bra....

 

Vi ble enige 21.januar 2011 at nå var tiden inne (han sa til meg at nå var det på tide), jeg sluttet med p-plaster

18.februar etter at jeg da hadde brukt prev. 10år.

 

Vi har ikke stressa med det før nå i fra september, men jeg har tatt EL tester for å ha litt kontroll. hatt 28 dagers syklus i 6mnd men denne mnd ble det plutselig 33dager :( hmmm.. merkelig.

 

Nå har vi rett og slett kjøpt fertilitetsmonitor for å kartelegge for de 2 siste mnd har jeg ikke fått no smiletegn på EL testene :(

 

Er egentlig rolig på det ettersom det er normalt å prøve 12-18 mnd men det skjønner ikke han samboeren min ;)

 

Spesielt å sitte i en sånn situasjon, man blir rett og slett stressa. Man vil jo helst at ting skal gå av seg selv.... Men men... spennende å lese om alle dere andre og lykke til!

 

håper dere legger inn her når det sitter også så man kan se hvor lang tid hver enkelt faktisk bruker.... så ser man at ting tar tid ;

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye!

Sleng dere på den lista vår, så er det lettere å vite hvor alle er i syklusen ;-)

 

Minimikro: Har ikke opplevd lignende selv, så jeg vet ikke helt hva det kan være. Tenkte litt på om du kanskje kan ha mistet? Men har lest at man da har litt klumper i blodet. Om du tar en test i morgen vil den nok fortsatt være svak positiv, og så bli negativ etter noen dager/en uke. Men har en følelse av at det ikke er det. Jeg har sterke menssmerter, men de blir milde etter første dagen, og er borte før mensen er over. Syns det er litt rart å ha menssmerter etter at mensen er over, men det kan jo være. Eller så er det en liten spire som lager krøll inni der ;-) Tror jeg ville tatt en test, for å være sikker.

 

Hmm, husker ikke hvem av dere det var som først hadde fått positiv el-test og el-slim uka etter. Det at man får positiv el-test, er ingen garanti for at egget virkelig har løsnet. Det kan være at kroppen prøvde og ikke klarte det, og så klarte den det uka etter. Vanskelig å si. Jeg ville også valgt billig-tester, for det blir veldig dyrt i lengden! Kjedelig at dere ikke får lagt inn aksjer, men husk at spermiene kan leve i opptil ett døgn, så kanskje det er håp likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...