Gå til innhold

Flere som nylig har begynt å prøve på sin første baby?


Babysyk85

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være greit å ha en egen tråd. Ser det er mange tråder her, særlig for de som sliter, men ikke for oss ferske.

 

Her er litt om meg:

Selv er vi i første pp, etter å ha ventet ett år på at samboeren skulle bli klar. Jeg har vært superklar hele tiden. Sluttet på p-piller etter ca 10 år i mars, for å bli kjent med syklusen, og håpe på at den ble stabil. Nå som vi ENDELIG skulle starte prøvingen, (egentlig fra idag hadde samboer bestemt) kom el før forventet, fredag. Jeg ble superstressa, "tvang" han til å ha sex, for nå måtte vi lage barn, - det hele ble litt komisk og jeg tror ikke vi rakk el. Såååå typisk når man har ventet så lenge!

 

Akkurat nå kommer jeg ikke på mer å skrive, men jeg lurer jo veldig på om vi klarer å lage barn, og evt hvor fort det klaffer! Prøver så godt jeg kan å ikke tenke så mye på det og ikke stresse, men det er vel lettere sagt en gjort!

 

Hvem er dere?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Har vel egentlig begynt sånn først nå, men sluttet på pilla i februar. Har også ventet på at samboeren skal bli klar, men kanskje like mye meg selv også, selv om jeg alltid har ønsket meg barn. Venter på EL nå, har handlet endel på lavpristester... Hadde to måneder uten mensen nå i sommer (Juli/August), så hele syklusen endret seg plutselig(skyldes nok stress)! Ikke like lett å begynne sånn rett på da, når ting ikke helt kommer som forventet.

 

Ble visst litt rotete det der, men ønsker deg veldig masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sambo er førstegangs prøvere ;) Har nettopp vært igjennom EL og fått en liten blødning i dag (spottblødning?? eller kanskje bare en helt normal liten blødning :P ) Vi er ganske så avslappa til dette med å prøve og tenker at det skjer når det skjer... ;))) Synes egentlig at alt dette er litt småskummelt... :S

 

Lykke til!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaa, vi skal begynne å prøve nå vi også :)

 

LItt om meg: Jeg er 28år og sambo er 30år. Jeg har vel allid vært klar for barn. Siden jeg var liten har jeg alltid sett på meg selv som en som kommer til på bli mamma, og ENDELIG på fredag så sier plutselig sambo at nå kan vi sikkert begynne å prøve, nå følte han seg klar :) JIPPI!

 

Det rare er at da ble jeg nesten litt "redd" hehe plutselig ble det virkelig og ikke bare noe jeg ønsker meg!

 

Nå går jeg bare å venter på mensen slik at jeg kan begynne å "telle" dager og ta el. tester, men jeg har veldig lang syklus denne mnd, over 35 dager og når jeg virkelig vil at en skal komme så kommer den ihvertfall ikke :(

 

Jeg tror vi starter med el. tester med en gang jeg, syntes det er like så greit. Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeluren: Kjedelig med syklustull! Men da er vel el.tester til god hjelp!!

 

Shina: Høres nesten ut som du har hatt festeblødning! Spennende! Heldig dere som er avslappet. Tror samboeren min er ganske avslappet, så jeg prøver å ikke plage han alt for mye, men jeg er veldig spent, og som du sier er det jo litt skummelt!

 

Glemte å si lykke til jeg! Lykke til alle sammen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ikke jeg kommer til og klare å slappe av, kommer sikkert til å tenke på det mye. Kjenne etter tegn osv, herregud jeg kommer til å bli helt gal hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lennis, skjønner hva du mener med å bli redd. Man har jo fantasert så mye, og plutselig er det alvor. Når samboer sa "ja" på søndag, var det nesten så jeg ikke trodde det. Ble kjempeglad, men samtidig klarte jeg ikke helt å tro det. Jeg spurte, er du sikker? Er du heeelt sikker? Du vil ikke vente? hehe, måtte bare forsikre seg.

 

Jeg har ikke begynt med el-tester. Har hittil hatt endel murringer (nesten litt plagsomt) før el, og tydelig el-slim. Denne syklusen var de plutselig mye mildere og varte kortere, så jeg ble litt "tatt på senga" -var ikke sånn jeg hadde sett for meg første prøving.

 

Har dere sett på utstyr og sånn som dere ønsker dere? (eller er det bare meg som er heeelt gal?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en tråd for oss i første pp!!

 

Dette er en utrolig spennende tid, og det er veldig deilig å føle at man er klar for dette steget i livet. Sluttet på p-pillen 29.aug og fikk mensen 3 dager etter...derfor ikke helt bombesikker på hvor lang syklusen min er, men fikk påvist med gynekolog at jeg hadde hatt el i de tidene jeg selv hadde regnet ut, så vi får håpe det klaffet bra:) (har iallefall ikke "ligget" på latmanns siden ;)

 

Såå etter beregningene er jeg nå ca 14 dager dpo i dag, og tanta er ikke kommet på besøk...(enda) Tror jeg venter til neste helg med å teste siden jeg ikke kjenner et eneste tegn til graviditet (som jeg kjenner iallefall, og jeg kjenner virkelig etter ;)

 

Lykke lykke til med dere alle!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier til slutt at dere bare skal slutte med prevensjon og bare prøve synes jeg høres fornuftig ut ;) Dette er jo helt avhengig av hvor gira man er på å bli gravid. De som er veldig lysten vil jo gjerne at det skal gå så raskt som overhodet mulig og kjøper gjerne EL testere, men (oss) andre tar det litt som det kommer. Psyken *kan* ha påvirkning på fertilitet, men når man først er gira og har bestemt seg så er det kanskje litt vanskelig å ikke tenke på det, og det skjønner jeg.

HUSK at sædcellene kan leve opp til 8 dager inne i livmor!! Og hvis dere (som meg og "babysyk" nevner) merker EL i form av "blankt slim" og dere har sex da, så vil jeg tro at sjansen for å bli gravid vil være til stede :))) Jeg har vært borti dette før...

Jeg merket det som vanlig denne gangen også, men fikk den 2(!!!) ganger med et par-tre dager imellom... Min mor er to-egget tvilling (Dvs at jeg er arvelig belastet for dette) og har merket flere ganger før at jeg har hatt to EL. ENDA skumlere!!! Men får vel vente og se om mens kommer først...eller ikke ;)))

Til slutt vil jeg bare si til det du nevner ang jobb og vente med graviditet pga dette, at jeg forstår tankegangen din og tenkte veldig slik før jeg også.. men livserfaring har lært meg at jeg skal gjøre som jeg føler for NÅR jeg føler for det. Ikke la jobben din styre livet ditt (dette er bare godt ment altså). Det kan jo ta litt tid før dere blir gravid og man skal jo også jobbe mens man er gravid, VIPS så har du jobbet der i ett år før du går ut i fødselspermisjon ;))) Tror NAV har noe regelverk på at man må ha hatt fast jobb og vært jobbaktiv i 6 mndr for å få full fødselspermisjon. Noen som kan bekrefte dette? Men du skal uansett gjøre det du føler deg mest fortrolig med :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spennende å være førstegangs prøvere. Alt er jo så nytt! Bare det å sette seg inn i hva alle forkortelsene betyr er jo en liten jobb i seg selv:))

Jeg bare lurer på hvor lang tid etter el at du fikk blødning?

 

(Jeg er 14 dager dpo nå, og her har det ikke vært noen blødning enda..men kanskje det kommer siden det er i disse tidene at den lille skal feste seg...)

 

og jeg er enig... det er litt småskummelt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig i det der med uttrykkene, hehe... dop=dager på overtid, ikke sant? men er ikke det dager på overtid siden forventet mens?? Har jeg misforstått kanskje? :P

Jeg hadde EL (slim) på tirsdags kveld/onsdag og fikk en liten blødning i dag. Men som sagt, det kan jo være en helt vanlig liten blødning... hvem vet ;) Har som nevnt, lenger ned, vært borti dette før og mener å huske at blødning kom ca 4-5 dager etter EL.

Hadde første dag i forrige mens den 4. sept. (etter å ha sluttet på p-piller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dpo er dager etter eggløsning (slik jeg har forstått det iallefall...hehe vi trenger virkelig denne tråden)

 

Ok, får krysse fingrene for at det var en festeblødning:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke begynt å se på utstyr enda, men så er jo jeg veldig avslappa da :P Men tror nok jeg kommer til å være raskt på pletten den dagen testen viser positiv. Slik jeg kjenner meg selv så tror jeg at jeg bare blir anspent av å kikke på utstyr før jeg vet noe mer og er redd for at psyken kan påvirke fertilitet... er vel jeg som kanskje er litt på tuppa i motsatt retning der, hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaster meg på her:D

 

jeg sluttet med p sprøyte i nov i fjor. har vinglet mye fram og tilbake på om vi er klare eller ikke. men har nå kommet frem til att vi tar det som det kommer.

 

blir så skuffet da tr kommer, selv om det til tider er en lettelse. :P

 

 

*håper* lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde det klart med permisjon, så bra, og tusen takk for info. Hadde ikke det der helt klart jeg :)

 

Kjenner at det nesten ikke helt har gått opp for meg at vi prøver engang... virker så fjernt alt... :P Har ikke den der elleville følelsen som mange her har...

 

Håper det vil gå som dere ønsker og planlegger ;) Og at du trives godt i din nye jobb, gratulerer med den forresten! Spennende!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennede at det er så mange i 1 pp (betyr det prøveperiode??)

 

Det har ikke gått opp for meg ordentlig enda, at jeg forhåpentlig innen 1 år er på vei til å bli eller er MAMMA!! Herregud som jeg gleder meg!

 

Det jeg nesten gleder meg mest til er å si et til min mamma, hun kommer til å gråte av glede, for det blir hennes første barnebarn, noe jeg vet hun har ønsket seg lenge :) Og hun har vært så flink og ikke mase på oss.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, forstår følelsen din ;) Når vet man EGENTLIG når man er klar???

 

Men samtidig er det vel ikke så uvanlig at det kan ta litt tid når du har gått på p-sprøyte/p-stav da hormonene som hindrer EL lagres i fettvevet vårt og skiller ut dette hormonet lenge etterpå... Blir nok tomt snart ;)))

 

X fingrene for deg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :)

jeg også slenge meg på den her..

sluttet på p-pillen i mai og har nå fått nokså kontroll på syklusen (27-29 dager) hadde litt EL-slim for en uke siden. så tror jeg har kontroll...men jeg er jo også veldig usikker og synes alt er litt skummelt. er vårt første barn.

Men gleder oss veldig. er så kjekt når sambuer sier han også er klar :)

tenker å vente en måned til før vi prøver. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si noe mer om oss da... jeg er snart 26, og han snart 30. Har så og si alt i boks, med både hus, jobb og hele pakka. Må innrømme at jeg er redd for at det skal være noe som gjør at vi ikke kan få barn. Veit at det ikke er noe særlig å tenke på, men tanken kommer liksom snikende hele tiden. Argh! Derfor tør jeg liksom ikke helt planlegge hva jeg tør ønske meg. Men jeg var på min første utelandstur da jeg var 18, og kjøpte da barnetøy. Og det ligger fortsatt i skuffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Slenger meg på denne tråden jeg også..:)

 

Vi er ett par på 21 år, jeg slutta på pillen 1. januar i år etter å ha gått på den i ca 5 år. Har vært babysyk leeenge, og nå har gubben også endelig beg. å bli klar..:D jippi, er så spennende!! Har vært sammen siden vi var 15. Har gått til innkjøp av el.tester og gr.tester fra billig-tester.no, men har fremdeles ikke fått noe res. av el.testene..:S og så utolmodig så jeg er så har jeg kjøpt meg cbfertilitetsmonitor her på dinbaby, gleder meg til den kommer i posten!! noen som har erfaringer med den?:o) har veldig uregelmessige sykluser, ene mnd. varer den i 21 dg å neste mnd kan den vare i over 30 dg. Ser at det ikke er uvanlig at det kan ta 1 år før spiren sitter, syns det er leenge jeg!! vil det ska skje NÅ:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå mange som har skrevet ;-) Merker det oser av spenning i tråden, det er morsomt!! Tenk, nå er alle så spente og uvitende! Vi får bare nyte dette jenter!

 

Som en sa her, det er bare så rart å tenke på at om ett år er vi kanskje mamma'er eller gravide ;-)

 

Har ikke vært på butikken å sett etter utsryr, men har smugtittet litt på internett, og når jeg ser en vogn jeg liker, eller ikke liker, ser jeg etter merke på den.

 

Misunner skikkelig de som klarer å roe det ned og bare la det gå sin gang. Det kan nok virke inn på fertiliteten å tenke mye på det, samtidig syns jeg det kan være greit å vite når el er, og ikm! Min plan er å ikke teste før noen dager over ikm.

 

Kanskje vi skulle laget en liste eller noe om hvem som er her, litt fakta? Vet ikke helt hva som skal stå i den da, men noen må gjerne ta initiativ ;-)

 

Alle har vel begynt med folat? De som ikke har begynt, må hive seg rundt å kjøpe det!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja merket det tok tid bare å få tr. satser på den er ute snart. gikk ned 4 kilo første mens hahah så er ikke sunt og ta den:PP kroppen ble glad da den slapp. men merker jeg savner å være uten helvetes uka hehe, men kansje blir jeg kvitt den straks igjen:)

 

Ser dt er flere som har kjøpt litt. hadde ett kikk selv i sommer. Men er det salg er det salg:P

 

 

Lykke til alle sammen:))) koselig og være flere om saken:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig til att det er skummelt:) Men man tar det som det kommer:D Tror selv jeg må kjøpe EL tester og se om det er noe håp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...