Gå til innhold

Flere som nylig har begynt å prøve på sin første baby?


Babysyk85

Anbefalte innlegg

En oppdatering fra min side: Tanta kom som forventet natt til lørdag, så nå er det bare å starte på ny pp. Jeg har bestillt EL-tester, så får vi se om det funker. Noen som vet når i syklusen man bør starte å teste?

 

Kjenner meg godt igjen når du sier at samboer ikke forstår at de fleste bruker lang tid på å blir gravide. Min er til og med sykepleier, men han har åpenbart hoppet over forplantningslære pensumet.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da slenger jeg med på denne lista også :-)

 

*************************************************************

-norskepigen, 29 år, Aarhus, DK, *GRAVID*

-HønePøna80, 30 år-Vestfold *GRAVID*

-GlædeMæMasse, 25 år, Trondheim, *GRAVID*

-Krusedilla, 26 år - Troms *GRAVID*

*************************************************************

 

IKM denne uka:

- Bolleklar, 28 år, Trondheim *IKM 21.okt*

-Lille2012, 28 år- Oslo, *IKM- ca 22. okt- neg. test 21. okt, mensensmerter*

 

-Chamira, 29-Oslo *IKM uke 43*

-*G*, 24-Hedmark *IKM uke 43*

-LK+baby?, 25-Sogn og fj. *IKM uke 43*

-Siigmitz,21, Stavanger, IKM uke 43/44

-Lennis83, 28 *Vestby/Akershus, *IKM uke 44*

-Kosedottene, 26 og 25-Sørlandet *IKM uke 44*

- Liberty84, 26, Akershus *IKM uke 44*

-Babysyk85, 26år-Akershus *IKM uke 45*

- minimikro, 23 år, Trøndelag, *IKM uke 45*

-ArtAug,24-Buskerud*TR nå*

-Lystpåbaby_Gift*Oppland, * Neste EL rundt 3 nov* vis vi ikke fikk det til denne EL :)

- FrøkenLilje??? *???*

 

-Venterpå, 24år, ?? *IKM uke 41*

-Beritmidt, ?-? *Har 2 barn, prøver*

-CVH, 24-Trondheim *IKM ??*

 

-Shina80, 31-Trøndelag *Har en pause fra prøvingen*

 

**********************************

 

Jeg blir mer og mere sikker på at EL-testen viste feil og at EL kom en uke etter testen viste.... Satser på å fortsette med testen neste pp, men da ikke nødvendigvis tolke den med 100% sikkerhet, men heller bruke den som en pekepinn. Ser ut som om jeg havner på en sykluslengde på 37 dager denne mnd, og det er jo sånn ca det den har vært de siste månedene. Så kanskje den begynner å stabilisere seg litt... Hadde jo være veldig deilig det da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er oxo tanta kommet, 2 dager før enn vanlig. Men men flere muligheter.

 

Har nå også vært ute prev 1 år, så kan nå søke om utredning også så da får man se hva det bringer!

 

 

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at tanta kom Bolleklar og *G*!!!

 

Her oppdaget jeg plutselig el-slim når jeg var på do istad. Jippi! Før antatt, og det er bare bra når syklus var beregnet til 35 dager!

 

Ekle detaljer: Jeg har jo som dere kanskje vet drukket grapefruktjuice i håp om å få mer el-slim. Alt må jo prøves! Syns slimet nå var mer slimete, litt tynnere, og så var det mer slim!!! Joho! Har tidligere bare hatt slim en dag, ved ett dobesøk, så håper jo det er litt mer nå! Har ikke sjekket om tappen er åpen enda. Vil helst ikke risikere at alt slimet følger med ut. Vil jo ha det der så svømmerne kanskje kan benytte seg av det!

 

Så, grapefruktjuice anbefales virkelig. Nå er det bare å vente og se om det fører til en spire ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg også skal prøve Grapefruktjuice til neste gang....

 

Får jeg spørre - hvordan kjenner du om tappen er åpen? Skjer det etter slimet har kommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å lese på pernille.info - der har jeg lest masse, også om tappetafsing - som det så fint(?) heter.

 

Tappen forandrer seg gjennom syklusen, Den er åpen i fruktbar periode (rundt el) og ved mensen, ellers er den lukket.

 

Jeg er ingen mester i tappen, syns det er kjempevanskelig egentlig. Litt usikker på når den åpner seg opp i forhold til slimet. Tror også det kan variere fra kvinne til kvinne. Vil tro at en kvinne har samme mønster hver syklus. Igår var tappen min lukket ihvertfall, men tror den kan endre seg ganske raskt, så egentlig vet jeg ikke.

 

Er nok lurt å kjenne på tappen igjennom en hel syklus. Min erfaring er at den kan være nyttig rundt el, men i forhold til graviditet, blir jeg ikke klok på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, morsomt sagt!

 

Har du blitt noe klokere i forhold til når el kan ha vært? Eller går du bare ut ifra at dere har bommet, og venter på neste el?

 

Jeg har ikke helt stabile sykluser, varierer med 31-35 dager og har en gang hatt 42 dager(!!!) så jeg syns det er vanskelig. De første syklusene etter pilleslutt fikk jeg tr 15 dager etter el-slim, og jeg tenkte at dette var jo lett, og var veldig fornøyd med det! Men de to siste syklusene har jeg fått tr 2 dager senere enn det jeg hadde trodd. Nå må vi bare legge inn aksjer en stund etter antatt el også, bare for å være sikre. Kan jo selvfølgelig ha oss etter dette også, men da går det litt mer på lyst og ork ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok el var i går eller på fredag. Men er ikke helt sikker... Sambo er bortreist hele uka, så uansett får vi ikke gjort noe med det... Fikk jo utslag på el-test på søndag for en uke siden, og da fikk vi jo lagt inn noen aksjer så vi kan jo hatt flaks. Men jeg har alltid hatt endel slim, så tar veldig sjelden feil av det. Tr kommer som regel 15 dager etter slimet, og siden slimet kom på fredag, så regner jeg med el var i går...

 

Høres som om vi har ganske like sykluser da. Min varierer jo litt, og har vært oppe i 42 dager også... Tror vi kjører en mnd til nå med el-tester, også skal jeg prøve å finne denna tappen ;-) Om ikke, så kanskje jeg begynner å tempe. At det skal være så mye styr liksom! Kan man ikke bare ha sex og være fornøyd med det...? Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville stolt på slimet da ja. Du kan jo kjenne om tappen fortsatt er åpen da, bare for å kjenne hvordan det er, så vet du det til neste gang. Kjente på min nå, og den var åpen, så her blir det aksjelegging i kveld!

 

Min plan var å bare ha sex jevnt i hele syklusen, og finne ut ved hjelp av slim og el-smerter når el var, sånn at jeg hadde noe å ta utgangspunkt i. Og så telle dager i syklus, for å vite ca hvor lange de er. Men så leste jeg om tappen, og da ble det jo til at jeg begynte å sjekke den også. Men el-tester og temping holder jeg meg unna.

 

Er jo egentlig bare å ha sex og vente på positiv test ;-) Men blir jo så ivrig i å lykkes ;.-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det stabiliserer seg nå da? Jeg har også variable dager i syklusen min og det er litt frustrerende.. Men det positive med dette er at du fikk startet en ny pp allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja håper det blir mer stabilt nå :) Det har jeg ikke tenkt på, nå kan vi starte å prøve igjen om noen dager hihi. Jeg har TR i kun 3-4 dager, så denne mnd blir det å legge inn aksjer med en gang etter mens.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da er det bare 2 dager til ikm...veldig veldig spent!! har nedtelling til testing i helgen, viss ikke tr kommer;)

har en veldig blandet følelse på hele greien.. tenker at det er bare første pp, så innbiller meg selv at det ikke kommer til å klaffe, samtidig så har jeg hatt ømme og harde bryst i flere dager nå.. og det er ikke noe jeg har til vanlig rundt mensen. så går jo seff å tenker på at det kanskje er et lite tegn på noe:) :)

er så spent så spent!! :) :)

hvordan er det med dere andre som snart nærmer dere ikm? spent? og noen symptom?? :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikm på mandag og det som forhåpentligvis er festeblødninger kom både i går å idag! andre som vet noe mer om festeblødning?

igår var blodet nokså mørket, mens idag var det helt rødt! morgenkvalmen har gitt seg og humøret har blitt litt bedre så hadde lagt hele håpet til side, helt til nå! eg like spent igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikm på mandag og det som forhåpentligvis er festeblødninger kom både i går å idag! andre som vet noe mer om festeblødning?

igår var blodet nokså mørket, mens idag var det helt rødt! morgenkvalmen har gitt seg og humøret har blitt litt bedre så hadde lagt hele håpet til side, helt til nå! eg like spent igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke så mye peiling på festeblødning, har ikke vert bort i det selv. men har en kusine som trodde hun ikke var gravid, blødde.. men så viste det seg at det var festeblødning:) hun ble da senere framskyvet med termin.. :)

så tror blødningen kan vere bra lik mensen :) er vertfall lov å håpe :) lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre kom TR i går... blør såpass mye at jeg ikke tror at det er noen festeblødning.. menmen:( får hoppe videre til neste pp.

syklusen stemte akkurat på 28 dager, så det er nå bra:) full kontroll der..

 

hvordan går det med dere andre?? :) noe nytt?

vi må oppdatere listen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*************************************************************

-norskepigen, 29 år, Aarhus, DK, *GRAVID*

-HønePøna80, 30 år-Vestfold *GRAVID*

-GlædeMæMasse, 25 år, Trondheim, *GRAVID*

-Krusedilla, 26 år - Troms *GRAVID*

*************************************************************

 

-Siigmitz,21, Stavanger, IKM uke 43/44

-Lennis83, 28 *Vestby/Akershus, *IKM uke 44*

-Kosedottene, 26 og 25-Sørlandet *IKM uke 44*

- Liberty84, 26, Akershus *IKM uke 44*

-Babysyk85, 26år-Akershus *IKM uke 45*

- minimikro, 23 år, Trøndelag, *IKM uke 45*

-ArtAug,24-Buskerud*TR nå*

-Lystpåbaby_Gift*Oppland, * Neste EL rundt 3 nov* vis vi ikke fikk det til denne EL :)

- FrøkenLilje??? *???*

-Chamira, 29-Oslo *IKM uke 47*???

-*G*, 24-Hedmark *IKM uke 47????

-LK+baby?, 25. *IKM uke 47

 

-Venterpå, 24år, ?? *IKM uke 41*???

-Beritmidt, ?-? *Har 2 barn, prøver*

-CVH, 24-Trondheim *IKM ??*

 

- Bolleklar, 28 år, Trondheim *IKM 21.okt*

-Lille2012, 28 år- Oslo, *IKM- ca 22. okt- neg. test 21. okt, mensensmerter*

 

-Shina80, 31-Trøndelag *Har en pause fra prøvingen*

 

 

Dere får rette på, viss det er noen feil :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi slutta med prevensjon for litt over 1 mnd siden, og i dag, 2 dager etter IKM viste 2 tester positivt! :o :O :D Hadde aldri i livet trodd det kom til å gå så fort! Har igrun følt det på kroppen den siste uka, men ble likevell litt redd, og tenkte et lite sekund litt sånn: Ånei, hva har jeg gjort! :P

 

Det er veldig VELDIG rart at JEG er GRAVID! :o Har litt vanskelig for å fatte det, men gleder meg veldig til denne ''ferden'' videre <3

 

Er selv 20 år, og samboer 22 :) Vi tok det med ro og har bare kosa oss, null stress, så det var vell derfor det ble så overraskende :)

 

Lykke til alle sammen! Synes selv dette er skikkelig spennende, og har satt meg inn i alt som har med før svangerskap og befruktning å gjøre :P

 

Jeg fant foressten en side med oversikt over alle forkortningene de bruker her inne, men husker ikke hvor.. Dere kan lete etter den og dele den her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jenter, nå må jeg lufte frustrasjonen her (og muligens få noen synspunkter fra dere).

 

Syklusen min har alltid vært ustabil, og alltid vært lang. Og når jeg sier alltid, så mener jeg virkelig alltid! Den er aldri kortere enn 35 dager, og som regel nærmere 40.

 

Vi er i 1.pp nå, og for to uker siden slo EL-testen ut som positiv - minst en uke før forventet. Vi hoppet jo til sengs med en gang og fikk lagt inn noen aksjer. I dag, nøyaktig to uker etter, blør jeg litt og har litt mensmurringer. Regner jo med dette er mensen. Festeblødninger kommer vel ikke så sent som 2 uker etter EL-løsning (eller kanskje 12 dager da, siden testen viser LH stigning, og ikke nødvendigvis EL-løsning). Da sambo har vært bortreist siden testen slo ut, så kan jeg ikke ha blitt gravid etter dette.

 

Erfaringer med festeblødninger?

 

Uansett da, så er jeg på dag 30 nå, og da kan det jo se ut som om jeg kanskje er litt mer regelmessig. Ikke negativ egentlig... da kan vi jo begynne på neste pp tidligere enn forventet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LK+Baby: jeg fikk også besøk av TR i går.. som forventet. Syklus har nå vært på 34 dager to ganger på rad.. kanskje det stabiliserer seg litt nå da:)

 

Liberty84: Jeg har erfaring med at jeg har hatt positiv el-tester også har jeg hatt tempøkning en hel uke etter som indikerer EL. Det er mulig jeg er inkompetent når det gjelder EL tester, men jeg stoler ikke blindt på de testene ihvertfall.

 

Nå er jeg da påstartet pp3 etter at TR dukket opp på lørdag. Jeg hadde egentlig ikke forventet tanta før søndag, men når den først skal komme så kan den like gjerne komme med en gang. Jeg krysser fingrene for at det er i denne perioden det skal skje. Merkelig så optimistisk jeg merket jeg ble når jeg snakket om at dette er starten på en ny spennende periode:)

 

 

Hvordan er det med resten av dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liberty; Jeg bruker ikke EL-tester, så det vet jeg ikke noe om. Festeblødning er vel litt tidligere tror jeg. Men man kan blø og fortsatt være gravid. Er jo noen som har blødninger gjennom hele svangerskapet. Om det ikke tar seg opp og blir vanlig mensen,. så kan du jo ta en test om noen dager.

 

Jeg er i dpo-land nå. Har akkurat hatt EL. Har en dårlig følelse, så jeg tror ikke det blir positiv test på meg denne gangen. Har liksom på følelsen av at vi ikke fikke lagt inn nok aksjer....... Kjipt! Men det finner jeg ikke ut før om to laaaaaange uker!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de to lengste ukene det babysyk.. men man må bare holde seg aktiv slik at man klarer å tenke på andre ting også:) Jeg har så mye å gjøre på jobb om dagen så jeg satser på at jeg klarer å holde hodet okupert med andre tanker enn baby:)

 

Det begynner å bli en veldig lang tråd dette nå.. koselig å se at vi er så mange som prøver på vår første baby:) Det er utrolig godt å ha flere i samme situasjon å snakke med.. ingen og da mener jeg ingen er så interessert i å snakke om baby som det vi er akkurat nå.. hehe.. kan ikke plage alle andre med alt dette.

 

Sitter nå og har en deilig søndag, men med den bismaken at nå er helga over nok en gang. I morgen begynner jobben igjen og det er nok en travel uke. Neste helg skal jeg fly hjem til min mor da hun har bursdag... Blir godt å komme seg bort litt. Og det passer bra med syklus også;) Går ikke glipp av noen fruktbare dager selv om jeg reiser bort i helga. Flaks for min mor at hun hadde bursdag akkurat da. Hvis det hadde vært midt i EL så hadde jeg ikke kommet.. hihihi.. det er ikke helt sant, men jeg kjenner at jeg styres veldig av syklusen min... hehe..

 

Har dere en fin kveld jenter? Er det dirty dancing på FEM som er søndagsfilmen i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...