Gå til innhold

Flere som nylig har begynt å prøve på sin første baby?


Babysyk85

Anbefalte innlegg

Takk skal du ha, Babysyk85 :)

hihi..

 

Tråden full av forventning høres ut som noe for meg.. Jeg kjenner en haug av symptomer nå.. Men har en ekkel følelse at det må mer til for å bli gravid.. :(

 

Har TR 16.10, så er fortsatt en uke igjen iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg ringte og bestilte timen, opplyste jeg om alle prøvene som skulle tas. Jaja, det gikk jo bra til slutt :) Jeg husker ikke hva slags prøver det var, bare at det var mange forkortelser og ellers vanskelige ord, og nå har vi jo ikke skjemaet lenger siden sykehuset tok det. Beklager :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testa negativt med CB Plus i dag. Forvirra!!! Fortsatt ingen tegn til tr...

Tør ikke ta et glass vin enda heller... TR har ALDRI vært så forsinket før... men er bare 3-4 dager over IKM....................... what 2 do???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre om hva alle forkortelsene betyr, har to barn fra før, men dette var gresk ;) El er vel eggeløsning, og g test er graviditetstest, så hva er tr?

og ikm?

Jeg er spent, har ny partner nå og er noen år eldre. De to jeg har ble til på første forsøk. Jeg sluttet på p pillen nyttårsaftan og begge er født i oktober :) Hadde ikke mens imellom heller...

Derfor er jeg noe skuffet nå som det er en stund siden jeg sluttet og har hatt en mens allerede.... :/ men er jo ny partner og jeg er eldre.... håper det blir om ikke altfor lenge da. Sambo er veldig klar og han blir nok bekymret for sin sædkvalitet om det tar lang tid...

Spennende er det iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tr= Tante Rød = Menstruasjon

ikm=Ikke Kommende Mens = dagen du forventer menstruasjon

dpo = Days Past Ovulation = dager siden el

 

Håper du ble klokere ;)

 

Skjønner du er litt småoverrasket over at det ikke klaffet på første forsøk som sist, men det er jo et par faktorer med i bildet som du sier, dessuten trenger det overhodet ikke være noe galt med noen av dere allikevel om det tar litt tid ;)))

 

Jeg og sambo prøver på vår første, er 3-4 dager over IKM og negativ test i dag. Lever it j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tr= Tante Rød = Menstruasjon

ikm=Ikke Kommende Mens = dagen du forventer menstruasjon

dpo = Days Past Ovulation = dager siden el

 

Håper du ble klokere ;)

 

Skjønner du er litt småoverrasket over at det ikke klaffet på første forsøk som sist, men det er jo et par faktorer med i bildet som du sier, dessuten trenger det overhodet ikke være noe galt med noen av dere allikevel om det tar litt tid ;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått tr på besøk, og er over i 2. pp! Litt kjipt at det ikke klaffet, men det skal vel litt til at det klaffet på første forsøk.

 

Bretter armene opp og er klar for ny innsats! Juli-baby er ikke så ille det heller ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Babysyk85,26år-Akershus

-Drømmeluren,25-Buskerud

-Krusedilla,26-Troms

-Lystpåbaby_Gift,20-Oppland

-Shina80,31-Trøndelag

-Lennis83,28-Akershus

-*G*,24-Hedmark

-CVH,24-Trondheim

-HønePøna80,30-Vestfold

-LK+baby?,25-Sogn og fjordane

-Gawi,20-Oppland

-Minima,23-Oslo

-Chamira,29-Oslo

-Kosedottene,26 og 25-Sørlandet

-Venterpå,24- ?

-Beritmidt,?-?

 

 

 

Dette er kort oppsumert oss alle her inne nå=)) Skal bli spennende å følge hverandre fremover.

 

Kopier gjerne lista og legg deg til vis du er ny. Eller du har endringer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at det ikke gikk denne gangen, Babysyk85 :/ Men som du skrev i det første innlegget her, så trodde du ikke at dere rakk el - og i så fall er jo det absolutt noe dere kan gjøre noe med i neste pp ;)

 

Nå starter vi jo denne pp ganske likt, så vi får krysse fingrene for at vi er gravide i løpet av november ;)

 

Da vi for alvor begynte å planlegge å bli gravid, tror det var ca da kona mi begynte å ta folat i mai, satte vi oss et mål om å bli gravid innen jul. Det er fortsatt vår målsetting :)

 

Kona mi husker forresten hva hun skulle testes for. Det var ulike tester for å se på hormonnivåene i blodet under mens. Dersom det er noen hormonforstyrrelser, må klinikken vite dette i forhold til en eventuell hormonbehandling før inseminering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra tiltak *G*! Har lenge tenkt på det samme, men aldri kommet så langt! Litt lettere å holde oversikten når listen er litt kortere! ;-)

 

Nå får jeg legge meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver det samme her inne som på IKM uke 40;

 

Her har tr kommet for fullt.................. med de velkjente smertene!!

 

Jeg hadde jo mange symptomer og ikke minst den kvalmen, men kvalmen bråstoppet på torsdag og siden har jeg ikke hatt noen symptomer. Til og med fordøyelsen min kom igang. Siden tr aldri (noen gang) har vært så forsinket så tror jeg nok at spiren forsøkte å klore seg fast, men at den mått gi opp...

 

Vet jeg egentlig ikke skal si dette, men er litt letta altså. Dette er jo 1. pp og tanken på å bli gravid var veldig spooky! Jeg har jo ikke vært så suuuperklar for dette som så mange andre her inne, derfor er det ganske fint at tanken får modnes litt mer ;)

 

Når jeg sto opp i dag og så at tr hadde meldt seg, kauka jeg inn mot soverommet til sambo "Æ ska ha et glass vin i kveld!!". Hehe, så vi tar dette ved godt mot.

 

Tror min IKM neste periode blir i uke 45. Enn din Babysyk??? Litt vanskelig å regne ut nå som alt bare ble tull til meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempebra tiltak *G*!!

 

Tilføyer statusrekkefølge ifht når ting skjer også jeg. De jeg har skrevet "???" i status har jeg bare gjettet.

 

Aktive på tråden;

-CVH, 24-Trondheim *IKM overtid?*

-HønePøna80, 30-Vestfold *IKM uke 41*

-Venterpå, 24- ? *IKM søn uke 41*

-Kosedottene, 26 og 25-Sørl. *Insiminering 20.-21. okt*

-Chamira, 29-Oslo *EL NÅ, IKM uke 42/43*

-*G*, 24-Hedmark *IKM uke 43*

-Babysyk85, 26år-Akershus *IKM uke 45*

-Shina80, 31-Trøndelag *EL 25.-26. okt, IKM uke 45*

-Beritmidt, ?-? *Har 2 barn, prøver*

 

Aktive på tråden???;

-LK+baby?, 25-Sogn og fj. *IKM uke 40???*

-Minima, 23-Oslo *IKM uke 41???*

-Drømmeluren, 25-Buskerud *IKM uke 41???*

-Krusedilla, 26-Troms *IKM uke 41/42???*

-Gawi, 20-Oppland *EL 7.-8. okt, IKM uke 42??*

-Lennis83, 28-Akershus *Legetime 14. okt, venter på mens*

-LystpåbabyGift, 20-Oppland *???*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Shina! Kanskje vi skulle hatt med pp også? Eller er det ikke noe vits. Minima er jo blitt gravid, fra superuke 40! Så hun har vel kanskje vandret videre!

 

Blir ikke helt klok her jeg, for mensen kommer liksom aldri ordentlig igang. Trente istad for å se om det satt opp farten, men neida! Men får se til uka. Har lest at det er bra med en stor blødning, for det renser opp systemet og slimhinnene blir nye og friske, så jeg hadde jo håpet på litt mer enn dette!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikm min tror jeg skal være rundt 3 nov, ikke helt sikker etter som jeg akk har sluttet på p-piller, men hadde mensen fra 26 nov ca til 3 okt, men vi prøver ikke sånn kjempe masse enda, vi tar det litt som det kommer. når ca kan jeg ha eggløsning ? vis mens er lik hver måned.. ser mange skriver om el.utflod hva er det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da teller du deg 14 dager tilbake fra 3.november. (14 dager er gjennomsnittet ihvertfall) så har du ca el. Eller så kan du bruke el-kalkulator. Da må du vite dato for når siste mens begynte og hvor lang syklus du har ;-)

 

http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/bligravid/egglosningskalkulator/

 

El-slim er slim eller utflod som kommer like før eggløsning. Det gjør at spermiene lettere kan svømme fram til egget. Det er ikke absolutt alle som har det. Men det finner du ut etterhvert. Det tar noen sykluser å bli kjent med kroppen sin. Ca to uker etter dette el-slimet er IKM! Du kan lese mer om det her:

 

http://pernille.info/ Der finner du masse nyttig informasjon ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall;)

 

Ser jeg har glemt noen, er litt vanskelig og få med alle, da det er så langt.

 

Så dere som ikke er på lista, kopier og lim inn og føy på deg selv;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er.. jeg har ramlet ut noen dager, og det var veldig gøy å se hvor mange vi er blitt. og så mye folk har skrive.. jeg brukte lang tid på å lese gjennom alt:p

 

er minima blitt gravid?? i så tilfelle gratulerer så mye:) og jeg håper vi er flere som følger etter i oktober og november... spennede å følle meg hverandre altså :) kjenner jeg blir helt gira:P hehe.. det er virkelig spennede tider i møte.

jeg håper vi alle får en super julegave i magen:)

 

jeg hadde tr sist helg, så venter på el uti neste uke :) bare så synd samboer skal bort med jobben fra tirsdag- lørdag... håper vi rekker el altså..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får legge inn rikelig med aksjer på tirsdag hvis det er mulig, slik at du er godt rustet til el kommer!

 

Du får flytte deg selv om til "Aktive på tråden" og rette på når du har IKM! Skikkelig spennende! Åhh, jeg er bare sååå utolmodig! Vil ha vil ha!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktive på tråden;

-CVH, 24-Trondheim *IKM overtid?*

-HønePøna80, 30-Vestfold *IKM uke 41*

-Venterpå, 24- ? *IKM søn uke 41*

-Kosedottene, 26 og 25-Sørl. *Insiminering 20.-21. okt*

-Chamira, 29-Oslo *EL NÅ, IKM uke 42/43*

-*G*, 24-Hedmark *IKM uke 43*

-Babysyk85, 26år-Akershus *IKM uke 45*

-Shina80, 31-Trøndelag *EL 25.-26. okt, IKM uke 45*

-Beritmidt, ?-? *Har 2 barn, prøver*

-LK+baby?, 25-Sogn og fj. *IKM uke 43*

 

Aktive på tråden???;

-Minima, 23-Oslo *IKM uke 41???*

-Drømmeluren, 25-Buskerud *IKM uke 41???*

-Krusedilla, 26-Troms *IKM uke 41/42???*

-Gawi, 20-Oppland *EL 7.-8. okt, IKM uke 42??*

-Lennis83, 28-Akershus *Legetime 14. okt, venter på mens*

-LystpåbabyGift, 20-Oppland *???*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert ;-)

 

Jeg lurer litt på om jeg skal begynne med solvipect, er det noen som har lest om dette? Og har noen tips og råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk85: jeg er enig med deg!!! jeg og vil ha vil ha.. og er så utolmodig!! jeg tok meg selv i å gå litt sakte forbi barnehyllen på kiwi i går.. haha.. lo litt for meg selv. folk må tro jeg er gal :P haha..men jeg er jo bare verpesyk :P :P

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...