Gå til innhold

Flere som nylig har begynt å prøve på sin første baby?


Babysyk85

Anbefalte innlegg

jeg har sikklig magesmerter i dag.. shitt.. hva skjer??

 

jeg er midt mellom tr og el, så i ingenmannsland.. hadde kosestund på lørdag, og i dag føler jeg meg sikklig oppblåst og menssmerter. har lest noe om at det er mulig å kjenne at egget fester seg?.. men det skal jo vere mange dager til el. godt mulig jeg stresser for mye med dette. men jeg vart sikklig nervøs nå. noen som vet? :)

kan egget ha komt litt tidligere enn normalt? jeg har ikke testet meg med el-tester.. men har hatt mye el-slim i de siste syklusene, så har ikke vert i tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stikker innom for å ønske alle en riktig fin uke:) Ser dere har gjort en strålende jobb med å oppsummere alle aktive her inne.. så lang som denne tråden har blitt så må det ha vært litt av en jobb:) Om vi skal starte en ny tråd så burde kanskje den der vært øverst?

 

LK+Baby: Det kan godt variere når EL er i forhold til siste TR, men om du har hatt mye slim i forbindelse med EL de siste mnd så tror jeg du kan stole på det. I tillegg til temperatur så er det den beste indikatoren du har i forhold til EL.

 

Jeg har forsåvidt EL denne uka her etter planen så om dere ser mye til meg her inne så får dere kaste meg ut. Burde bruke tiden mer fornuftig i disse dagene:) Legger planer i hodet mitt for å finne ut hvordan jeg skal komme i humør hver dag i en uke, uten at det skal oppleves som "plikt".. noe tips?? Den største jobben er faktisk å konsentrere seg om nåværende tidspunkt og ikke la tankene vandre til det som kan skje.. hehe.. patetisk, men sånn er det. Litt klar for baby kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LK+Baby, har ingen erfaring med dette. Men det kan jo bare være vanlig mageknip også. Er vel rart om du plutselig ikke skulle ha el-.slim denne syklusen.

 

Skal dytte deg ut igjen jeg chamira! Hehe. Men hver dag? Er det ikke annenhver dag som er anbefalt da? Mannen må jo spare opp også. Mener å ha lest at om man har for ofte, så er det mest spermvæske som kommer ut, uten så mye spermier. Har ingen tips, tar gjerne imot selv. For jeg tror det kommer til å føles ut som babylaging og ikke sex uansett hva jeg gjør.

 

Etter denne uka, får du komme inn og si hva som funket, om du kom på noe bra!

 

Lykke til da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok bare mageknip eller noe sant.. og jeg kjenner nok ekstra godt etter symptom for tiden:p skal prøve å slappe av og roe meg:p hehe.. har som sagt tydelig EL-slim så skal ikke tulle med syklusen min... :P

 

Chamira: jeg har også lest at annenhver dag er annbefalt. greit å samle opp litt :) også bør vi vell prøve å tenke sex og ikke babylaging:p selv om det er sinnsykt vansklig for tiden!! :P leste noe om at når enn får orgasme så opner det opp for bedre passasje for spermien...??? :) :)

 

Babysyk85: jeg har ikke lest noe om solvipect, men viss du finner ut noe så si i fra:)

jeg har gått på folat i 1 måned og har startet med trankapsler. :)

 

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si ifra når jeg har funnet ut av det med Solvipect. Det er jo slimløsende, så om slimet ditt ikke virker for tykt, ville jeg prøvd uten først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/bligravid/article251484.ece

 

Her er en artikkel fra en fertilitetsklinikk som sier at det optimale er å ha sex to dager før EL. Det som er litt kjipt er jo at man ikke vet når man har EL før det er over som regel. Det står også i artikkelen at det ikke er nødvendig å ha sex mer enn annenhver dag, men om man orker så kan man godt ha sex hver dag:) Det betyr sikkert at kvaliteten på spermen ikke blir dårligere av å ha mye sex. Så da satser jeg på å ha så mye kos jeg orker før tempen stiger:)

 

Nå er jeg våken midt i natta.. jeg har trening så sent på mandager at jeg ikke er ferdig i dusjen før kl. halv tolv stort sett.. og da er jeg jo SÅÅÅÅÅ våken:(

 

Men jeg må vel finne frem en bok for å få tankene over på andre ting før jeg skal sove...

 

God natt allihopa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da satser jeg på annehver dag og litt etter lyst i tillegg. Og så skal samboer mye bort fremover, så tror ikke det blir noe problem. Håper bare ikke det krasjer meg el!!! Da blir jeg sur!

 

Noen som nærmer seg IKM og kan teste? Jeg har tr, så her er det ingenting som skjer! Merker at jeg prøver å nullstille kroppen og gjøre meg klar for ny innsats!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi har nettopp for alvor startet med prøvelagingen av vår første baby og det er så utrolig bra :)

 

Håper jeg kan henge meg på sammen med dere her, er 28 år og bor i Oslo. PP1 og IKM 22. oktober.

Har kjent på symptomer i et par dager allerede, så hodet mitt spiller meg et "nå skal du tro du er gravid"-puss, men regner med at jeg ettrhvert blir mer og mer vant til dettte. Drømte faktisk gang på gang i natt at jeg fikk en positiv graviditetstest. Ha ha...

 

Tenker hvertfall at dette skal bli en koselig og spennende periode og jeg synes det hadde vært kjempefint å ha dere å dele den med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Æ hiver mæ med hær æ! Deilig å se at det e nån andre som også e fersk i det hær ;) og e på samme alder, blir sjøl 26 år straks =)

 

Vi blei enig i april om at vi skulle begynne å prøve etter sommern, men så va vi på hver vårs kant av landet når første EL kom så da begynte vi i september =) Nu e på PP2 og har IKM på førstkommende søndag, håper masse men trur ikke egentlig =p

 

I begynnelsen va æ kjæmpestressa og tenkte at vi måtte ha oss som kanina, men nu e æ blitt vældig mye mere avslappa til prøvinga. Først tenkte æ at vi måtte ha sex uansett ka, men æ følte at det ødela litt mellom oss så nu har vi liksom ikke sex for å lage barn men for å kose oss. Naturlig nok så blir det ikke masse akkorat på EL-dagen, men én gang blir det alltids. Og sjansen e sikkert ikke så stor hvis det bare e én sjans per syklus =/ men håper uansett at det klaffer!!! For det e utorlig kor mye man kan glæde sæ fordet om man akkorat e starta!! =D

 

Blei et langt innlegg, men men.. Lykke til alle sammen!! Skal følge med ka som skjer med dåkker videre =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: ArtAug

Alder: 24

Bosted: Buskerud

Prøveperiode: 1

Syklus: Aner ikke!

Hjelpemidler: Ingen

Sykluslengde: 26

Sivilstatus: Samboer

Yrke: Student

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært en knapp for å komme til det nederste innlegget her inne, irriterende å måtte "skrolle" helt ned hver gang :P hehe

 

Vi startet for alvor prøvingen igår :) :) Det er 1 pp så er ikke super optimistisk, men tenk så deilig og moro det hadde vært om det klaffet på første forsøk!

 

Jeg driver å dagdrømmer om å fortelle det til kommende besteforeldre på julaten,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen GlædeMæMasse og Lennis!

 

Misunner deg GlædeMæMasse, som tar det så med ro! Det klarer ikke jeg. Kanskje etter noen mnd, at jeg gjør det. Det skal jo i prinsippet holde å ha sex èn gang rundt el, men det føles vel litt bedre å kjøre på, da har man liksom ihvertfall gjort sitt. Blir spennende på søndag da!!Det er jo IKKE lenge til, selv om det sikkert føles som en evighet for deg ;-)

 

Enig Lennis, det skulle vært en knapp. En annen ting jeg savner er å kunne lese de andre innleggene mens man svarer. Ser jo bare det rett over, og det er jo som regel mer enn en som har skrevet og man vil svare til. Mye hjernetrim blir det ihvertfall og huske hva alle har skrevet ;-)

 

Det er en liste litt lenger opp her, med alle som er på tråden, kopier den og legg til dere selv ;-) En liten mini-oversikt.

 

Lykke til med prøving!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-CVH, 24-Trondheim *IKM overtid?*

-HønePøna80, 30-Vestfold *IKM uke 41*

-Venterpå, 24- ? *IKM søn uke 41*

-Kosedottene, 26 og 25-Sørl. *Insiminering 20.-21. okt*

-Chamira, 29-Oslo *EL NÅ, IKM uke 42/43*

-*G*, 24-Hedmark *IKM uke 43*

-Babysyk85, 26år-Akershus *IKM uke 45*

-Shina80, 31-Trøndelag *EL 25.-26. okt, IKM uke 45*

-Beritmidt, ?-? *Har 2 barn, prøver*

-LK+baby?, 25-Sogn og fj. *IKM uke 43*

-Lennis83, 28 *Vestby/Akershus, *EL 16-17 okt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-CVH, 24-Trondheim *IKM overtid?*

-HønePøna80, 30-Vestfold *IKM uke 41*

-Venterpå, 24- ? *IKM søn uke 41*

-Kosedottene, 26 og 25-Sørl. *Insiminering 20.-21. okt*

-Chamira, 29-Oslo *EL NÅ, IKM uke 42/43*

-*G*, 24-Hedmark *IKM uke 43*

-Babysyk85, 26år-Akershus *IKM uke 45*

-Shina80, 31-Trøndelag *EL 25.-26. okt, IKM uke 45*

-Beritmidt, ?-? *Har 2 barn, prøver*

-LK+baby?, 25-Sogn og fj. *IKM uke 43*

-Lennis83, 28 *Vestby/Akershus, *EL 16-17 okt*

-Lystpåbaby_Gift*Oppland, * Neste EL rundt 3 nov* vis vi ikke fikk det til denne EL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye!! :D

 

Tips hvis dere sitter på pc og skal lese siste innlegg er å trykke på "End" knappen (da kommer dere helt nederst på siden og kan skrolle litt opp eller trykke én eller to ganger på knappen "Page up" for å bevege dere én side opp. (Beklager hvis dette ble litt vel detaljert) :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye!! :D

 

Tips hvis dere sitter på pc og skal lese siste innlegg er å trykke på "End" knappen (da kommer dere helt nederst på siden og kan skrolle litt opp eller trykke én eller to ganger på knappen "Page up" for å bevege dere én side opp. (Beklager hvis dette ble litt vel detaljert) :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kjenner meg SÅÅÅ igjen! Har allerede begynt å sammenligne priser på bleier o.l på dagligvarebutikkene... Og i dag satt jeg en hel time på nett og så på babyklær! Såååå mye fint! sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lennis 83: Jeg drømmer også om å fortelle det til svigerforeldrene mine.. Det blir deres første barnebarn! Ikke like stas med mine foreldre, de er allerede besteforeldre til 6 barn... hehe :) Tenkte å gi dem to kaffekrus som det står verdens beste bestemor og bestefar på! Kjenner jeg får tårer i øynene bare av å tenke på det magiske øyeblikket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HønePøna, ser du har IKM denne uka, hvordan går det? Heia heia!

 

Jeg også drømmer om å si det til foreldre(besteforeldre i jula. Passer jo perfekt hvis man blir gravid nå. Jeg fikk det selv i gave for noen år siden, at jeg skulle bli tante. Syns det var stor stas, selv om jeg allerede var tante! Driver og funderer på hvordan jeg kan overraske de mest mulig!

 

Dagdrømmer egentlig om alt som har med baby og gjøre; Handle utstyret, første møtet, hjemreisen, gå tur med babyen, ligge å se på babyen i timesvis. Gleder meg så utrolig mye!!!! Og også til jeg får positiv test da selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-CVH, 24-Trondheim *IKM overtid?*

-HønePøna80, 30-Vestfold *IKM uke 41*

-Venterpå, 24- ? *IKM søn uke 41*

-Kosedottene, 26 og 25-Sørl. *Insiminering 20.-21. okt*

-Chamira, 29-Oslo *EL NÅ, IKM uke 42/43*

-*G*, 24-Hedmark *IKM uke 43*

-Babysyk85, 26år-Akershus *IKM uke 45*

-Shina80, 31-Trøndelag *EL 25.-26. okt, IKM uke 45*

-Beritmidt, ?-? *Har 2 barn, prøver*

-LK+baby?, 25-Sogn og fj. *IKM uke 43*

-Lennis83, 28 *Vestby/Akershus, *EL 16-17 okt*

-Lystpåbaby_Gift*Oppland, * Neste EL rundt 3 nov* vis vi ikke fikk det til denne EL :)

-Lille2012, 28 år- Oslo, *IKM- ca 22. okt*

 

Puttet meg selv inn i lista her! Har fått g-tester i posten i dag, så nå er jeg klar for neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-CVH, 24-Trondheim *IKM overtid?*

-HønePøna80, 30-Vestfold *IKM uke 41*

-Venterpå, 24- ? *IKM søn uke 41*

-Kosedottene, 26 og 25-Sørl. *Insiminering 20.-21. okt*

-Chamira, 29-Oslo *EL NÅ, IKM uke 42/43*

-*G*, 24-Hedmark *IKM uke 43*

-Babysyk85, 26år-Akershus *IKM uke 45*

-Shina80, 31-Trøndelag *EL 25.-26. okt, IKM uke 45*

-Beritmidt, ?-? *Har 2 barn, prøver*

-LK+baby?, 25-Sogn og fj. *IKM uke 43*

-Lennis83, 28 *Vestby/Akershus, *EL 16-17 okt*

-Lystpåbaby_Gift*Oppland, * Neste EL rundt 3 nov* vis vi ikke fikk det til denne EL :)

-Lille2012, 28 år- Oslo, *IKM- ca 22. okt*

- minimikro, 23 år, Trøndelag, *IKM ca. 21. okt*

 

Legger meg til her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...