Gå til innhold

Flere som nylig har begynt å prøve på sin første baby?


Babysyk85

Anbefalte innlegg

Ja, og så mange symptomer som man får etterhvert!!! Hehe....

 

Egentlig overrasket over hvor lite jeg snakker med samboer om dette. Men det er kanskje fordi han ikke er så veldig interessert i å høre på baby ditt baby datt, utflod, tapp +++++

En gang holdt jeg på å spørre om ikke han kunne kjenne på tappen, og lære seg dette, så vi kunne være to om å tolke, men fant ut at nei, et sted går grensa!!!

 

Jeg også lar meg styre litt av syklus. Er lit dumt egentlig, men vil jo ikke gå glipp av prøving. Må tross alt vente 35 dager til neste gang da!!

 

Her er det en daff søndag, er litt fyllesyk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hahahahaha jeg tipper at min sambo ville svimt av om jeg spurt ham om hjelp til å kjenne på tappen.. hahahaha jeg ser det for meg!!! Nei jeg tror det er greit at de ikke kjenner til alt vi observerer å ser i løpet av en syklus! VI snakker endel om det å bli gravid, det som evt. skjer etterpå osv.. men veldig lite om meg og min kropp i denne prosessen. Han får jo frysninger når jeg snakker om at man faktisk blør når man har mensen.. det takler han ikke. så da unngår vi slike samtaler.. hehehe..

 

Her har vi hatt en aktiv søndag. Har hatt besøk av endel venner på pizza i dag, og nå er det bare slarafenliv på sofaen som gjelder.. av og til så lurer jeg veldig på om jeg klarer overgangen fra dette til det å få barn. Det er utrolig deilig å ligge på sofaen på søndagene og ikke gjøre en dritt... MEN igjen så går nok det helt greit.. ønsket om å få barn er sterkere enn ønske om å ligge på sofaen hver søndag kveld.. hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi kommer til å snakke mer om det når jeg får positiv test. Og så snakker vi mer om det når det nærmer seg IKM, "tenk om jeg er gravid" og sånne ting, Og så har jeg jo strikket litt til babyen. Så jeg spør han noen ganger hva han syns om forskjellige oppskrifter.

 

Ser for meg samboeren din svime av under fødsel!!

 

Har også tenkt tanken, om jeg er klar for det aktive livet med barn, men har kommet fram til at det går jo gradvis, og at det er verdt det!! Slappe av kan vi gjøre når vi blir gamle ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.. jeg er ganske sikker på at han kommer til å svime av under fødselsen. Han har sagt at han nekter å se noe annet enn ansiktet mitt om han må være med inn i det rommet.. og jeg skjønner ham godt siden han er så ømfintlig på det blod området.. hehe

 

Du har strikket allerede ja.. hva har du strikket da? Jeg har også lyst til å begynne å strikke.. men det er et par utfordringer. Jeg kan ikke å strikke.... og jeg har litt lite tid til å strikke... Men jeg tenkte at det skal bli min "meditasjon" for da kan jeg konsentrere meg om en ting som ikke er så viktig på en måte... men jeg synes kanksje det er litt tidlig å begynne å strikke til babyen nå.. og hva skal jeg evt lære meg dette på? Jeg har jo strikket endel før, men nesten aldri fullført et plagg. Kun ting som tar kort tid å bli ferdig med... Noen tips?? Eller noen nettsider der jeg kan finne inspirasjon? Trenger forsåvidt ikke være strikking. Jeg er ganske glad i alt av håndarbeid selv om jeg ikke gjør så mye av det for tiden..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble dårlig av å ta blodprøver før, men har blitt "kurrert".

 

Ja, egentlig litt tidlig å strikke. Jeg begynte for en ganske god stund siden også, men om vi ikke kan få barn, så tror jeg det blir trist strikkeplagg eller ikke.

På garnstudio.com har de masse gratis oppskrifter. Og de har strikkehjelp, så da kan du oppfriske litt. Når det gjelder hva du skal strikke, hmmmm... Ikke votter eller sokker, det er knotete! Tror jeg ville valgt noe med litt store pinner og lite montering - jeg hater montering. Men du har jo strikket endel før, så du kommer sikkert fort inn i det igjen.

 

Har strikket to tepper, ett off white og et brunt, to par sokker/tøfler, en jakke og bukse i sett, en dress - ala sparkebukse med armer og så holder jeg på med en sparkebukse. Og en sparkebukse som jeg muligens skal gi i barselgave, men vet ikke om jeg ble helt fornøyd! Alt er i nøytrale farger.

 

Nøstebarnteppe er jo veldig populært, men det tar jo litt tid, og er kjedelig å strikke . fin tv-strikking da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå var nettsiden til garnstudio ekstremt tregt.. tar jo en evighet å bla mellom de ulike sidene der. Har du andre tips til inspirasjonssider? Jeg tror det blir vinterens prosjekt.. jeg må lære meg å strikke igjen.

 

Vil veldig gjerne se nøstebarnteppet også om du har en link der.. var inne å så på nøstebarn, men finner liksom ikke helt frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er nøstebarnteppe:

http://hannes-strikkerier.blogspot.com/2011/04/nstebarnteppe.html

 

pickles.no har også oppskrifter ;-) Er kanskje mest til jenter der da.

 

Ellers søker jeg på google og velger blogger, der er det mye inspirasjon. Bruker nesten mer tid på å lete etter inspirasjon enn å strikke noen ganger ;-)

Prøver å tenke hva du kan strikke for å komme i gang, men kommer liksom ikke på noe.

 

Disse tøflene er jo forholdsvis enkle:

http://ullenteventyr.blogspot.com/2008/11/babysokker-igjen-og-igjen.html

Kan bruke babyull fra Nille eller Europris ;-)

 

http://grosblog.wordpress.com/2007/01/18/her-er-den/

Populær lue. Er ikke bilde der da, men her;

http://komadyret.blogspot.com/2010/05/djevellue.html

 

Bare å spørre om råd ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

 

Jeg er ny her :) Har vært innom om myst litt (lest MASSE) i noen måneder nå :P Vi har bestemt oss for å prøve på vårt første barn sammen (samboer har en fra før) Jeg er 24, han er 30. og vi har vært sammen snart 3 år :)

 

Vi er i vår 2pp nå. Ble ganske skuffet sist måned da jeg var bombesikker på at vi traff EL, men at det allikevel resulterte i TR. Den vondeste TR noen gang! Måtte pøse på med naproxen og paracet i hopetall før jeg fikk noen lindring. Jeg har aldri hatt smerter før så regner med det er fordi jeg sluttet med p-pillene for ikke så lenge siden.

 

Nå satser jeg på at denne pp blir den siste (hååper vertfall). Jeg har kjøpt meg CB digital eltest for anledningen og har sålangt testet i 3 dager nå. Er kjempespent på når smilefjeset dukker opp! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk babysyk. Jeg skal sjekke ut teppet ihvertfall. Det burde være enkelt nok til at jeg kommer igang selv om det tar litt tid. Jeg har jo goood tid enda hvis det skal bli til min egen baby som ikke er laget enda;)

 

Høytoppåfjellet: velkommen til oss:) Her er vi mange som er i samme situasjon som dere. Vi er nok alle like spente før hver IKM og alle like skuffet når TR kommer.

 

Nå er det på tide å komme seg i seng. Ny og travel uke venter. Men denne uka er kanskje ikke travlere enn at jeg rekker å være innom her innimellom også:)

 

God natt jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Det visste jeg faktisk ikke! Har kun tatt den ene gangen og kun 2 piller. Håper ikke dette er noe som vil spille noen rolle for denne pp :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss Høytoppåfjellet!!

Det er jo dessverre sånn at p-piller kan gjøre det vanskelig å bli gravid en stund etterpå . Ikke alltid selvfølgelig, for noen blir jo gravide ved bruk av p-piller. Men det kan. Gjennomsnittstiden det tar å blir gravid er 6 måneder, så må ikke bli skuffet om det tar litt mer enn 2 mnd! Alle blir jo skuffet når TR (mensen) kommer, men det er greit å ha i bakhodet at det kan ta tid! Jeg ble overrasekt over hvor mange som slet med å bli gravide!

 

Tenker at nå blir du sikkert gravid med en gang, siden jeg har kommet med en sånn "tale" ;-)

 

Lykke til ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk: Nå har jeg vært å kjøpt meg garn, pinner og mønster og starter med ikke mindre enn en genser til meg selv. Nå skal det strikkes:) Tenkte å gi meg selv seks mnd og dersom den ikke er ferdig innen det så er ikke strikking noe for meg.. hehe.. Og jeg må jo kunne gå i min egen genser om jeg skal strikke noe til barnet mitt..

 

Men jeg tittet veldig mye på mønster på butikken i dag og jeg fant mye jeg har lyst til å strikke etterhvert dersom jeg får til dette. Men jeg tørr ikke strikke noe til en baby jeg ikke vet om jeg kan få enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke dårlig chamira!! Du begynner ikke i det små skjønner jeg! Er det tynne eller tykke pinner? Er det nettside til oppskriften, så jeg kan se bilde? Hva slags garn valgte du?

Strikker til meg selv, og andre innimellom, så babystrikk er bare bi-prosjekt. Har strikket litt barselgaver og sånn også.

 

 

Fant denne på nett, er jo utrolig smart da!! men har ikke funnet oppskrift. Denne ville jeg laget til meg selv!

 

Venter og venter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. ja jeg begynner i det små. Jeg har jo strikket litt før.. men det er så utrolig lenge siden... Også må jeg ha noe jeg faktisk har motivasjon til å strikke... Det er sandnesgarn, og jeg kjøpte oppskriften i butikken. Strikkepinnestr: 3,5 og 4 rundpinne. Kom hjem litt sent i dag så jeg har ikke fått strikket så mye, men jeg har ihvertfall kommet igang med vrangborden og det ser så langt veldig bra ut.. hehe.. det går ihvertfall opp hver runde;)

 

Ja den var smart.. skjønner ikke helt hvordan den er satt sammen men...

 

Jeg lover å legge ut et bilde eller noe etterhvert som det går fremover her.. men kan ikke love at det går fort. Jeg har jo tross alt eksamen om tre uker også.. kremt.. burde kanskje prioritert å lese litt istedet for å sitte med strikking om dagen.. men men..

 

Garnet heter Smart forresten..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har et sp.mål, hadde TR 14.oktober forventet EL var da 28.okt, men plutselig idag fikk jeg EL-slim, er det sånn at EL kan komme senere enn på dag 14 i syklusen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chamira, var det oppskrift fra sandnesgarn også? Hvilket heftenr og sidetall? Så kan jeg kikke på internett! Gleder meg til å se resultatet.

Bør vel prioritere lesingen ja, men når du trenger en pause så kan du strikke! Pinnestørrelsene var jo ikke så ille, går forholdsvis raskt med de pinnene ;-)

 

Arthug, EL kan egentlig komme når som helst. Kanskje ikke de aller første dagene i syklus, men den kan drøye mer enn 14 dager! Er mange som har lenger syklus enn 28 dager, særlig etter pilleslutt! Det som er fast (men som varierer fra kvinne til kvinne) er antall dager mellom EL og mensen. Anbefaler å ta en titt på pernille.info, der finner du masse nyttig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Tenker at nå blir du sikkert gravid med en gang, siden jeg har kommet med en sånn "tale" ;-)*

 

Håper virkelig du har rett Babysyk85! Jeg er blitt litt motløs etter 6 dager med El-testing og fortsatt negativt resultat. Nå er jeg tom for tester også, da den ene ble sånn feiltest. Har nå testet på dag 11-17. i syklusen. Forrige syklus uten p-pillen var 28 dager og da jeg gikk på p-pillen kom TR på dag 24. Er nok ikke godt å vite hvor lang syklusen er etter p-pillestyret nei.. Akk, hvis jeg noen gang skal tilbake på prevansjon så blir det ikke pillen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk85: når startet du med grapefruktjuice? og hvor mye? Har el neste uke, og tenker at jeg skal kjøpe meg i morgen.. artig å prøve ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet litt før det var en uke før antatt EL. Fikk fortalt at man skal begynne en uke før, men jeg var så ivrig, så jeg startet litt før.

 

Ett par glass hver dag ble jeg fortalt. Og mer de to siste dagene før EL. Jeg passet på å drikke når jeg var tørst.

 

Hos meg ble det bare kluss, fordi samboer var borte, så jeg stoppet opp å drikke det underveis. (Har jo ingen ting å si, for det påvirker ikke når EL dukker opp, men tok ikke sjangsen).

 

Har alltid bare fått slim på en dag, ved ett dobesøk - nå fikk jeg mer over flere dager. Om det er tilfeldig eller ikke vet jeg jo ikke.

 

Du må fortelle hvordan det gikk da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver også for første gang! Sluttet på p-ring siste helga i august. Fikk "mensen" da jeg tok ut ringen som vanlig og ordentlig mens kom en uke for sent neste gang. Hadde mye sex rundt forventet EL, ca 14 dager etter mens, og tok test i helga som var. Negativ:( Så venter nå på min andre mens som skulle kommet i dag, men som ikke kom. Håper den kommer snart eller at jeg er blitt gravid senere enn antatt slik at det ikke slo ut på testen. Kan jo være at syklusen ikke er stabil ennå. Har tross alt gått på prevensjon i 12 år! Ca 4 år med piller og 8 år med p-ring sammenhengende. Frykter at nettopp det gjør at dette tar laaaang tid:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Jeg tenkte at jeg skulle vente noen pp'r før jeg skrev i denne tråden, for jeg ville ikke få for store forventinger for denne prøvingen.. Men nå når jeg er enten 4 eller 6 dpo, klarer jeg ikke vente lenger.. Jeg er full av symptomer og har vanskeligheter med å holde det for meg selv.. Så nå trenger jeg dere på bim å snakke med=) Litt kort info om oss;

24 & 38 år, vært sammen i 7 år, mannen har to barn fra før på 15 & 17, er inne i 1.pp etter å ha gått på p-piller i 9 år.

Hvilke symptomer kjenner dere på som er i samme situasjon som meg? Når skal dere teste og hvilke tester er de beste? og evnt hvor kjøper man de?=) Lykke til alle sammen! Og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sen oppdatering fra min side, men TR kom til slutt sist helg og jeg er endelig ferdig og klar for PP2 :) Mest skuffa over at TR ikke kom før dag 41 etter sist, har alltid hatt litt lang og ustabil syklus, men typisk at den blir ekstra lang når jeg vil at den skal være kort. Men nå har jeg masse overskudd etter en roligere periode på jobb, så tipper det blir mange aksjer denne mnd.... og siden syklusen er så lang så skal vi holde på noen uker for å si det sånn :)

 

*************************************************************

-norskepigen, 29 år, Aarhus, DK, *GRAVID*

-HønePøna80, 30 år-Vestfold *GRAVID*

-GlædeMæMasse, 25 år, Trondheim, *GRAVID*

-Krusedilla, 26 år - Troms *GRAVID*

*************************************************************

 

-Siigmitz,21, Stavanger, IKM uke 43/44

-Lennis83, 28 *Vestby/Akershus, *IKM uke 44*

-Kosedottene, 26 og 25-Sørlandet *IKM uke 44*

- Liberty84, 26, Akershus *IKM uke 44*

-Babysyk85, 26år-Akershus *IKM uke 45*

- minimikro, 23 år, Trøndelag, *IKM uke 45*

-ArtAug,24-Buskerud*TR nå*

-Lystpåbaby_Gift*Oppland, * Neste EL rundt 3 nov* vis vi ikke fikk det til denne EL :)

- FrøkenLilje??? *???*

-Chamira, 29-Oslo *IKM uke 47*???

-*G*, 24-Hedmark *IKM uke 47????

-LK+baby?, 25. *IKM uke 47

-Lille2012, 28 år- Oslo, *IKM uke 49??* Ustabil og laaang syklus

 

-Venterpå, 24år, ?? *IKM uke 41*???

-Beritmidt, ?-? *Har 2 barn, prøver*

-CVH, 24-Trondheim *IKM ??*

 

- Bolleklar, 28 år, Trondheim *IKM 21.okt*

 

-Shina80, 31-Trøndelag *Har en pause fra prøvingen*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi testet i dag tidlig som planlagt, og der kom det raskt fram "Gravid 2-3" på Clear Blue Digital! Vi føler oss utrolig heldige som har hatt en så fin prosess og faktisk fått det til å klaffe på første forsøk :)

 

Vi har helt siden inseminasjonen hatt en god følelse og kjent at noe er annerledes. Deilig å få det bekreftet. Er utrolig glad for at vi ikke testet før det vi fikk beskjed om fra klinikken. Hadde IKM 1. nov og 3. nov var det 14 dager siden inseminasjonen. Vi fikk derimot beskjed om å teste 6. nov og da var det liten tvil ;)

 

Vårt beste tips til andre er å ta eggløsningstest! Vi brukte den digitale fra Clear Blue og det var utrolig greit. Vil også anbefale å ikke g-teste før et par dager etter IKM. Vet det er vanskelig, og min kone maste flere ganger, men jeg er overbevist om at det bare fører til stress og depresjon uten å få et skikkelig svar man kan stole på.

 

Uansett, lykke til videre til dere andre! Husk at selv om sjansen for at det går på første forsøk er liten, er det fortsatt mulig :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...