Bic&Bac Skrevet 24. januar 2009 #201 Skrevet 24. januar 2009 Jepp, 67960600 er nr direkte til fødeavdelingas sentralbord. Du sier hva det gjelder, så setter dama deg over til en jordmor Ekspedisjonen på ahus er 02900, hvis du skulle trenge det, og nr. til kvinneklinikkens poliklinikk er 67960500. Trenger du direktenr til diabetesavdelinga, har jeg det også hehe Og det er tungt å puste for tida, ja! Blir jo andpusten og sliten av ingenting, jo!
vips-77 Skrevet 24. januar 2009 #202 Skrevet 24. januar 2009 Nå er det forresten bare en uke igjen av januar.... Spennende å se om det blir noen januar-mammaer blandt oss........
Elin snart mamma til 3 Skrevet 24. januar 2009 #203 Skrevet 24. januar 2009 åh.. i dag har jeg sovet fantastisk lenge sto opp å lagde en kjempegod frokost til meg og Thomas sånn i 1 tiden Lurer på om lillegull har festet hodet sitt, for bekkenet mitt har vært bedre enn på lenge de siste 2 dagene *krysser fingrene for at det er det* Skal tas med at jeg har tatt det temmelig rolig i tillegg da! Vips: Helt enig utrolig spennende å se om det er noen som får baby tidlig. jeg har begynt nedtelling av antall ganger på trening før termin jeg 4 ganger til er det nå. Får håpe jeg ikke går over (nope har INGEN planer om det gitt ) I dag er vi invitert i bursdag. Får se hvordan formen er på kvelden (for ikke å snakke om føret ute ) om det blir bursdagsfest eller ei på oss
lille H Skrevet 24. januar 2009 #204 Skrevet 24. januar 2009 Hei jenter.... Her er det ikke nye nytt. Formen er lei og her vondt både her og der. Får slike hete tokter og kvalme byer om en annen. Det er ikke så mye som skjer når man ligger fast i 4 etasje, og når det snør ute. Håper det er andre som har en bede helg enn meg...
Bic&Bac Skrevet 24. januar 2009 #205 Skrevet 24. januar 2009 Med en mann som jobber nattevakt og dermed ikke står opp før kl 15, er det ikke så mye bedre helg her... Formen er relativt bra, men sliten... og når eldstemann er krevende i tillegg, og var slitsom i går kveld, tar det på! Håper han blir fort bra nok til å dra i barnehagen igjen!!!!!!
Bic&Bac Skrevet 24. januar 2009 #206 Skrevet 24. januar 2009 Jeg fikk forresten rimi-pakken i går. Så for de av dere som er førstegangs og vil ha tåteflaske i hus før ungen, men ikke har kjøpt, så kan jeg fortelle at det fulgte med en tåteflaske i rimi-pakken.
miak Skrevet 24. januar 2009 #207 Skrevet 24. januar 2009 hei på dere Ja jeg har også fått rimi pakken, flaska var fin den, mye annet nyttig nedi der også :-) Jeg kan fortelle at min lille tulle snudde seg selv för ultralyden på ahus i går, så nå er hodet festet der hvor det skal og det er bare og vente til hun har tenkt til å komme ut :-) Formen er forsåvidt grei om dagen, merker at det begyner å blir tungt og trangt der nede, men tröster meg med at det ikke er langt igjen nå. Vet ikke om det var nåler eller rökelse som fikk henne til å snu seg, men det er det samme, nå ligger hun ivertfall rett vei !!!! Jeg håper vi ses den 2 februar, jeg har ivertfall tenkt å komme, gubben mener at vi ligger på ahus da for det har han liksom bestemt seg for, noe med skebnen babler han om, men jeg vet ikke jeg :-)
Elin snart mamma til 3 Skrevet 24. januar 2009 #208 Skrevet 24. januar 2009 Miak: Så godt at mini har snudd seg hehehe så morro å høre at mannen din er klar som et egg til at minstemann skal komme også Er vel kanskje litt tidlig enda, men er jo heller ikke for tidlig! Hvilket merke var flaske i rimipakken forresten? Her driver Thomas å fokuserer på avent av en eller annen grunn Hvis det var den var det den minste typen? vi har allerede kjøpt den som er hakket over Kom gjerne med en litt mer detaljert oversikt assa. Jeg er nysgjerrig på innholdet Kom akkurat hjem nå etter en tur på Årnes med kjæresten min var ute å spiste på en resturant som het El Nino. Nam nam suuuper god burger (jeg pleier aldri å kjøpe sånt ute, men vi hadde dårlig tid i dag ) å selve stedet var kjempe lekkert! Tror jeg lett skal dit en tur på cafe delen når mini har kommet Ikke var det dyrt heller faktisk! Etterpå ble det kino tur. Droppet bursdagsfest i dag siden været er så elendig. Trenger ikke å være mer på veien enn høyst nødvendig
Bic&Bac Skrevet 24. januar 2009 #209 Skrevet 24. januar 2009 miak: så flott, det var jo gode nyheter! Jeg har bestemt at knøttet mitt kommer før vinterferien, for da kan vi få litt tid alene med den mens eldstemann kan være litt hos farmor Elin: Det var en avent-flaske i rimipakken. Det er den for nyfødte, med ett hull i smokken. Ellers var det med to smokker fra avent, også fra de er nyfødte, prøveflaske på sjampo og balsam til mor, prøveflaske på et par natusan-produkter til babyen i en liten mappe, en bok om graviditet, fødsel og tiden etterpå (helt latterlig at vi får den først nå, like før fødsel, da den skriver om svangerskapet uke for uke...), fire pampers-bleier i den minste størrelsen.. og det var det jeg kom på akkurat nå. Høres ut som en koselig kveld da
JulieF*Victoria* Skrevet 25. januar 2009 #210 Skrevet 25. januar 2009 Jeg venter fortsatt på hentelapp til den rimipakken...men hentelapp på Libero pakken hos Lindex er kommet:) Henter den til uken. Veldig greit å få med seg sånne gratispakker, så får man prøvd litt forskjellig før man går ut å kjøper inn mer selv. miak: så fint at baby har snudd seg:) Vet hvordan det er å gå rundt å bekymre seg for det... Formen her i gården er ok...Jeg har mye strekksmerter og sånn om dagen. Spesielt midt på magen rundt navleområdet. Blir mye verre når jeg beveger meg for mye, så jeg har bare holdt meg hjemme denne helgen. Nå er jeg snart fødeklar:) Var det ikke 21 dager før termin man kan kalle seg det? Hadde vært moro om det ble en januarbaby på en av oss:)
Elin snart mamma til 3 Skrevet 25. januar 2009 #211 Skrevet 25. januar 2009 god søndag folkens Woohoo dette er en toppen morgen! Har våknet uten vondt i bekkenet for første gang på jeg aner ikke hvor lenge. Seff er det stivt, men ikke sånne smerter kanskje lillegull har festet det for mamma eller så er det fordi jeg har vært kjempeflink å ikke belastet det mye. (jeg stemmer veldig for at det er den første gitt ) hehehe Thomas oppforder meg t.o.m til å ta en tur ut Det er temmelig lenge siden sist gitt! Julie: stemmer at vi kan betegne oss som fødeklare når det er 20 dager igjen jeg har 29 dager i dag så her går nedtellingen for full guffe! Har ikke fått et eneste strekkmerke hittil jeg, men det kan snu ufattelig fort det der. Stemmer for at vi kaller de babymerker egentlig istede for strekkmerker!! Mye koseligere ord a gitt Noen fler som merker at mini presser mye på blære om natten? løp lit nm i natt også jeg for å gå på do.
Bic&Bac Skrevet 25. januar 2009 #212 Skrevet 25. januar 2009 Gratispakkene er veldig kjekt Får en del bleier på den måten! Ellers er det bare kjekt med litt ekstra våtservietter og slikt gratis. Elin: Kom på et par ting til som var med i den rimipakken. Var med en pakke éngangssmekker, og en pakke store bind. Fødeklar vet jeg ikke helt når de kaller det, men når det er 3 uker igjen, vil jo ikke ungen kalles prematur når den blir født.. Så det er vel nå, da, ja
vips-77 Skrevet 25. januar 2009 #213 Skrevet 25. januar 2009 Hei hei, det stemmer at i hvert fall her inne på BIM så er det 21 dager som er fødeklar... He he, husker forrige gang jeg var så overraska over at jeg ikke hadde fått noen strekkmerker på magen, men oppdaga etter fødsel at det hadde jeg jo.. Hadde bare ikke sett dem siden de var på undersiden liksom og de var veldig lyse... Men men, driter i det Har ikke hatt smerter av at magen har strekker seg da, det høres ikke godt ut... Æsj er det pampers bleier i den rimi pakken ja... Vil bare ha libero jeg, pampers stinker jo med en gang ungen har tissa pittelitt i dem, men skal ikke klage på gratis ting vel.... I dag skal jeg prøve å være med og gå en liten tur siden det er så fint vær, og prøve å bli kvitt litt av den dårlige samvittigheten for at jeg ikke orker å gjøre så mye sammen med dattera mi...
JulieF*Victoria* Skrevet 25. januar 2009 #214 Skrevet 25. januar 2009 De smertene jeg snakket om kommer ikke av strekkmerker. Det er liksom som om det stikker litt under huden, mer som om livmoren strekker seg. Jeg har bare fått to strekkmerker under magen, og de har jeg ikke merket noe til... Men mulig som vips sier at man ser strekkmerkene først etterpå. Æsj, jeg får hvertfall dårlig samvittighet over at jeg bare sitter inne og sløver...Men jeg tror faktisk ikke at jeg hadde klart å gå noen tur, hvertfall ikke lenger enn noen hundre meter, uten å få vondt både her og der. Liker ikke å være sånn innegris, pleier vanligvis å være masse på farten, så føler meg litt "usunn" om dagen. Men hva kan man gjøre liksom? Det er vel sånn det er å være høygravid:) Kan bare si at jeg gleder meg enormt til å få tilbake kroppen min og bli meg selv igjen!
Bic&Bac Skrevet 25. januar 2009 #215 Skrevet 25. januar 2009 Jeg fikk ikke ett eneste strekkmerke forrige svangerskap, og har foreløpig ikke fått noen denne gangen heller. Håper jeg slipper unna. Ikke at jeg ser på det som krise å få noen, men gjør ikke noe å slippe dem heller. Men har jo dog et annet veldig synlig merke etter forrige gang. Det synes jeg dog på sett og vis er litt koselig faktisk, merkelig nok. Innegris ja... Jeg orker ikke gå tur. Og nå med vannkopper, tør jeg ikke engang gå på butikken i frykt for å smitte noen. Men mine har ikke blitt væskefylte, og dermed er det ingenting som kan tørke ut. Så må ringe legen i morra og spørre om når jeg kan bevege meg offentlig uten å frykte at jeg skal smitte noen. Gleder meg til eldstemann kan dra i barnehagen igjen.... Er fælt å si det, men er så lei av å være hjemme med han så mye alene nå. Jeg er bare såå sliten om dagene, fysisk og også psykisk. Det krever veldig mye å ha han hjemme, da jeg må være veldig tilstede... og det merker jeg tar altfor mye krefter av meg nå som jeg ikke har så mange krefter. Så håper han kan få noen dager i barnehagen snart, så jeg kan få hvilt litt mer før fødsel... For nå er jeg for sliten til å føde, for å si det sånn! Ang. bleier, foretrakk vi pampers ganske fort. Av de aller minste, brukte vi begge deler, men når vi måtte begynne å kjøpe valgte vi fort pampers. Syntes de satt best på vår sønn. Så jeg er bare fornøyd med å ha mest pampers liggende i skapet Her satte vi opp lekegrinda i går, og jeg festa leketeppet oppi og putta oppi bittelitt leker. Kan tro den lekegrinda er spennende for en viss annen kar i dag... Prøvde å klatre opp i den i stad, men heldigvis er kanten akkurat for høy... Og ville ha tak i lekene der. Hehe...
Elin snart mamma til 3 Skrevet 25. januar 2009 #216 Skrevet 25. januar 2009 hahaha er det nå man virkelig kan si at smaken er som baken?? Jeg fikk akkurat en kjempe koselig tlf da fra en venninne i Bærum. Skal hente en stoooor pose med klær og div som lillegullet hennes har vokst ut av på onsdag Har nesten bare nytt til lillegull vi, men det er jo så sykt begrenset hvor lenge de får brukt de minste str så det å få arve litt av Theodor er ikke feil. Tror jeg skal lure både mor og barn med ut på en kafe tur også siden jeg først er hjemme. Julie: jeg har en helt ny bukse som jeg fikk i gave i høst som definitivt er jente. Vil du ha?? Tok av lappen i går for jeg la den til vask, men så etterpå at det var en jentebukse (er en olabukse str 62 mener jeg med noen sommerfugler på å en jentebamse : )
JulieF*Victoria* Skrevet 25. januar 2009 #217 Skrevet 25. januar 2009 Elin: Det sier jeg selvfølgelig jatakk til:) Det er jo kjempe snilt da! Så hyggelig at du "arver" klær av venninne til gutten din. De vokser jo fort ut av de små størrelsene, så det er masse penger spart på å få etter andres barn. Vi har flere vennepar og folk i familien som vi hadde trodd ville tilby oss å arve litt etter deres barn, men ingen har tilbudt oss noe...syns egentlig det er litt rart...jaja. Bic: Uffameg, jeg bør vel ikke klage egentlig...høres ut som om du har det hakket verre enn meg, med vannkopper på både deg selv og sønn i tilegg til å være høygravid. Håper gutten din blir bedre snart slik at du kan tenke på deg selv litt:) God bedring da hvertfall:)
lille H Skrevet 25. januar 2009 #218 Skrevet 25. januar 2009 Hei, hei... Her er formen litt bedere i dag. Vi hantet ikke postene i gå så vi fant brevet fra Tingretten i dag. Angående det huset som var til tvangsalg. Det som vi hadde lakt inn et bud på. Vi fikk huset:) Vi skal også overta det noe før det vi hadde tenkt men det går fint det... Ha en forsatt god søndag....
Elin snart mamma til 3 Skrevet 25. januar 2009 #219 Skrevet 25. januar 2009 tjoooohoooo gratulerer så mye regner med at du går på skyer nå!! jeg har sånn mimrestund med meg selv her nå hormonfull som jeg er så er det nesten (nesten ja ) sånn at jeg får klump i halsen. Sitter i allefall å smiler for meg selv å nynner med Her er det jeg titter på: Noen som husker?? http://www.youtube.com/watch?v=xPHBHYMes-U http://www.youtube.com/watch?v=TAFiCK6Op0s hahahaha det her er den beste. syntes den serien var sååååå bra
Bic&Bac Skrevet 25. januar 2009 #220 Skrevet 25. januar 2009 Julie: Tusen takk lille rose: GRATULERER (her også) Gleder meg masse til du flytter hit!!!
vips-77 Skrevet 25. januar 2009 #221 Skrevet 25. januar 2009 Lille Rose: gratulerer så mye med huset Herregud, jeg prøvde akkurat et antrekk jeg tenkte jeg skulle ha på meg i en dåp jeg skal i om to uker..... For et syn!!!!! Det var ikke akkurat lekkert nei.... Har heller lyst til å bare krølle meg sammen hjemme i jogge buksa mi i noen uker til.......................
Elin snart mamma til 3 Skrevet 26. januar 2009 #222 Skrevet 26. januar 2009 * danse danse danse på bordet * Der gikk slimproppen hos meg gitt nå begynner kroppen å gjøre seg klar til at lillegull skal komme hahaha rart at man kan bli glad for noe sånt egentlig
JulieF*Victoria* Skrevet 26. januar 2009 #223 Skrevet 26. januar 2009 Elin: Særiøst!!!! Så moro:) Spennede dette altså! Hva skjedde på en måte? Hvordan oppdaget du det?Hehe, hvis du vil fortelle? Lille rose: Så gøy at dere har fått huset dere ville ha:)
Faylinn Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #224 Skrevet 26. januar 2009 Lille Rose: gratulerer med hus! :-) Kjekt å ha noe å drive med mens du går hjemme. Hahahaha. Vi bygde hus det første året, og det anbefales IKKE. Håper det ikke er alt for mye å gjøre. Hørtes forresten ut som du kan gå et kurs hos Bic&Bac ang flytting, det var jo utrolig effektivt. Bic&Bac: Så leit at dere fikk vannkopper! Jeg vet litt om hvordan det er å ha ansvaret for en syk toåring når man ikke er i form selv, og skjønner at du har hatt noen veldig tøffe dager! Jeg har heldigvis fått mye assistanse av mamma i de dagene poden har vær syk og mannen ikke hjemme. Enda jeg ikke har vært syk selv, "bare" gravid sliten og vondt. Sist mandag var det slutt på at jeg kunne bære, og da blir det vanskelig å passe sykt barn.. Heldivis er han nærmest frisk nå. Han er hos mamma i dag, men regner med han skal i bh i morgen. Nå skal jeg av gårde på ny akupunktur time, snakks!
Elin snart mamma til 3 Skrevet 26. januar 2009 #225 Skrevet 26. januar 2009 julie: JAAAAA hahaha dere som ting er ekkelt får bare droppe å lese nå Var på en av mine fantstiske doturer i natt rett før jeg skulle legge meg. (Skal tas med at jeg var på do nede, gikk opp trappen å rett inn på do oppe. Partyblære... nei ikke akkurat) Tisset å tørket, skulle bare brette papieret å fikk øye på en sånn stor (str vepsebol godis) blank geleklump. Skjønte ikke en dritt først, før det plutselig gikk opp et lys for meg at det måtte være den fantastiske proppen. Hahaha brakk meg faktisk litt da Er litt pysete egentlig når det gjelder sånt jeg. Så var det bare å ta en liten seiersdans inn på soverommet for å fortelle Thomas den gode nyheten haha ( må jeg vite så må han vite )Så nå er han helt klar over at hvis jeg ringer når han er på jobb så er det bare å slippe alt som er i hendene å reise hjem! Laget en avtale om det i natt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå