Gå til innhold

<3 *** skravletråd uke 52 *** <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

hmmm, når jeg tenker meg om..

Er ikke økt utflod et symptom?

Er seriøst våt hele tida nå - ubeskrivelig irriterende!!

Og det kan jo ikke fremdeles være el-slim?

*jakter på symptomene med håv*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Idag skal jeg ta første runde med blodprøver..

De måler progesteronet og HCG..

Skrevet

Så spennende da, Blirjegsnartmamma..., lykke til med prøvetakinga!

Skrevet

Lykke til blirjegsnartmamma. Håper du har masse hcg:)

Hvordan går det med dere andre?

Skrevet

spennende blirjegsnartmamma =)) vet ikke om den utfloden...tror det er normalt med en del FØR ikm...så er det mer tørt etter mensen..frem mot el...Men ikke 100 % sikker altså!! Når får du svar på prøvene??

Nå har vi den kjedelige ventetiden foran oss....ååååh....leeeenge igjen!!

Skrevet

Hei tjorven!

får svar 16 januar, da skal jeg tilbake til gyn..

Skal ta blodprøver idag, og de neste 2 ukene. Så det blir 3, 4 og 5 uker etter første dag i siste mens..

Bør jo da kunne få svar på grav test hjemme før jeg får svar på blodprøver, men.. Hvis det ikke skulle klaffe, så får jeg hvertfall vite om jeg har hatt el og vi bare bomma!

Kan teste om 8 dager - men vet ikke helt hvordan pergo påvirker, så jeg prøver å være tålmodig.

Skrevet

såpass mange prøver ja !! Håper virkelig du blir gravid før prøvesvaret kommer !!! Så slipper du så mye styr!!! Men veldig greit å finne ut om el da!!

Skrevet

skal nok ta den gyn timen uansett.. For å få en liten prat, og kanskje jeg er så heldig at jeg får en liten ultralyd, for å være helt sikker på hvor langt jeg er på vei..

HVIS jeg er gravid da..

Men har vært litt kvalm hver dag nå, ikke sånn "nå kaster jeg opp" kvalm, men sånn man blir når man er sulten.. Uten å være sulten..

Skrevet

Ja er sikkert greit å få tatt den GU uansett : )

forferdelig mye tull på BIM sidene for tiden.....Hva skjer?

Skrevet

ja, her mangler det mange innlegg!!

De har byttet plattform og server tror jeg, men det skal visst være i orden nå.

Tok en test igårjeg da - klarte ikke holde meg lenger.. Så mye for selvkontroll liksom ;)

Den var jo negativ, alltfor tidlig såklart, men tenkte at kanskje, siden de tok blodprøver..

Hvordan er det med deg da tjorven?

Skrevet

ja mye er skjedd med siden....håper alt er i orden nå iallefall da!!

Tok du en hjemme test?? Er det ikke aaaaaltfor tidlig ; ) ??

Her er det ikke mye nytt nei....litt murringer i magen innimellom...men det er jo normalt. litt små kvalm i dag...men går vist spy syka over hele landet virker det som : / Håper jeg ikke blir syk nå !!! Dag 25 i dag ...så mange dager til jeg kan teste..skikkelig utålmodig nå!! Og veldig spent om mensen blir som sist...da kom den 2 1/2 uke over tiden...så for tidlig å være utålmodig nå allerede..men men...huff jeg er skikkelig spent =)) men ingen ømme pupper iallefall...

Skrevet

Forresten, får du ikke svar før 16. januar på blodprøvene??? tar lang tid da!!!

Skrevet

jo, altfor altfor tidlig :)

Er jo enda 8 dager til det jeg TROR er IKM..

Vi reiser til Molde på tirsdag, opp til svigers, så da tenker jeg at jeg tester den morgenen.. 1 dag før min mulige ikm.. For da kan jeg fortelle til mamma og pappa før vi drar hvis det er noe ;)

Snakker om slagplan!!

Får ikke svar på prøvene før jeg skal tilbake til gyn, og det er 16 jan, hvis jeg ikke husker helt feil..

Prøvde å ringe for å få timen litt tidligere nå, men tror du ikke de har tatt juleferie allerede da!! Typisk :)

Skrevet

Håper sidene snart begynner å virke skikkelig. Ganske irriterende dette her:(

Nå er det den kjedelige ventingen som står for tur. Hater å vente. Skal på julebord til helgen, men tror ikke jeg tør å drikke. Hva sier dere? Sønnen min fikk seg en fyllakule før jeg viste at han var der, og det gikk jo bra. Men tenk hvis ikke det hadde gått bra:( Hadde sikkert dødd av dårlig samvittighet..

Skrevet

vel, jeg er nok litt mer avslappet enn de fleste på det der..

Men de sier jo at man må være så og så mange uker på vei før fosteret deler blod med mor.. Er det 6 eller 8 uker tro??

Så før det merker de jo ikke om man drikker....

Men som sagt, jeg er ganske avslappet.

Skrevet

Er 6 uker jeg har hørt jeg og ja, blirjegsnar.. :)

Uff, så spennende den neste uka er, og eventuelt uka etter der igjen. Har jo egentlig lyst til å ta en test hver eneste morgen, bare sånn i tilfelle det kommer en liitten skyggestrek opp. Hehe, men får vel prøve å være flink :) Jeg og mannen avtalte vel egentlig at vi bare skal ta ting som det kommer, ikke prøve intensivt å bli gravide, men la ting gå sin gang :P Men vil jo gjerne at det skal treffe på første forsøk uansett da,

Skrevet

Jeg får vel hive meg inn her:)) jeg har ikm rundt 26/27 des. har en syklus på 29-30 dager. Vi har en sønn på snart 6 år, så det er vel på tide å prøve på en til:))

Merker ikke noen symptomer ennå, men er vel tidlig også. Fant ut at jeg var gravid når jeg var 8 uker på vei, Merket ingenting før det...

Dette her blir jo spennende.

Når har dere tenkt å teste???

Skrevet

Jeg får vel hive meg inn her:)) jeg har ikm rundt 26/27 des. har en syklus på 29-30 dager. Vi har en sønn på snart 6 år, så det er vel på tide å prøve på en til:))

Merker ikke noen symptomer ennå, men er vel tidlig også. Fant ut at jeg var gravid når jeg var 8 uker på vei, Merket ingenting før det...

Dette her blir jo spennende.

Når har dere tenkt å teste???

Skrevet

Jeg har IKM 23. eller 24. desember. Er ikke helt sikker da syklusen har variert litt i det siste. Men jeg tviler på at det blir positiv test. Jeg har mensmurringer i magen og har hatt det nesten helt siden el så regner med det blir OB og rødvin i stedet for positiv test og forklaringsproblemer på hvorfor jeg plutselig er blitt avholds :)

Vi har prøvd siden august så det er jo ingen krise, men fy søren det hadde vært koselig med klaff nå altså. Fikk vite på søndagen at bestevenninna mi skal ha nr 2!! Det er flere andre også i omgangskretsen så vi hadde jo blitt den hormongjengen :)

Frykter at kroppen og psyken spiller meg et lite puss, men er faktisk små kvalm om dagen, prøver å ikke la det gå meg til hodet.....

Får bare vente til julaften med å ta en test! Lykke til alle sammen :)

Skrevet

Stemmer dette altså? At det er bare til å drikke før man er ca 6 uker på vei? Har jeg vært totalt avholds uten at det har vært nødvendig?

Da tenker jeg at jeg kommer til å bli god og full til helgen... hehe

Skrevet

Siterer fra babyverden.no:

"Det finnes ikke noe tidspunkt i svangerskapet hvor det er bedre å drikke alkohol enn andre, men man bør være ekstra forsiktig de tolv første ukene. Da formes barnets organer, og alkoholbruk kan gi varige skader. Fordi kvinnen ofte ikke er klar over at hun er gravid før det har gått noen uker, anbefales kvinner som prøver å bli gravide å holde seg helt borte fra alkohol."

Ikke for å være festbrems og humørdreper, altså, men har lurt endel på dette selv.

Blir ikke mye festing på meg jul og nyttår, hvis ikke mensen kommer når den skal den 26. ... Heldigvis skal vi på fest med det ene venneparet som vet at vi prøver, så trenger ikke forklare så mye. Og ellers er det jo ikke så verst med "Cuba libre" uten rom ...

Skrevet

Hei Gutteprinsen,

Vi er i nesten "samme båt" som dere, har ei jente på snart seks (som har ønsket seg småsøsken i lange tider).

Har ikm ca. 26. Tror jeg brenner av første test på julaften. :-)

Skrevet

Jeg drakk faktisk litt alkohol i helgen...men ikke sånn at jeg kjente det i hodet!! Får garantert dårlig samvittighet om det viser seg ay jeg er gravid ....skal også teste julaften...men tviler for at resultatet vil vises da...aldri testet så tidlig gravid før iallefall! Men så lenge jeg har 3 tester liggende så klarer jeg IKKE vente en dag lengre... : D 32 dager i syklusen på julaften. morsomt at vi er flere som blir å teste da=)) Må inn å sjekke 1. juledag om dere har skrevet inn resultatet iallefall =))

Skrevet

Hadde vært kjekt med en drink eller to på julebordet:( Vi har prøvd så lenge å bli gravid, så hvorfor skal det klaffe denne måneden? Får vel vente til lørdag og se om det dukker opp noen symptomer...

Skrevet

var slik jeg tenkte...har vært alkohol fri siden mars eller før!! Så fant ut at jeg tar meg litt!! Man kan jo drikke med måte. Klaffer sikkert ikke denne gangen heller...har itillegg slurvet med folat..startet opp igjen i dag.....Blir kvalm av den. så tok en pause i denne pp...skader sikkert ikke det heller : ) Selv om det er veldig bra å ta ja!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...