Gå til innhold

<3 *** skravletråd uke 52 *** <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med el og prøving om dagen? Fikk "lurt" gubben i går (han er nok trøtt i dag, stakkars), følte egentlig at jeg brygget på noe, men tror jeg har el i dag, så det var viktig å gjennomføre oppdraget. :-) Måtte bli hjemme fra jobb i dag, ja, så håper jeg er bra igjen i morgen slik at vi kan fortsette prøvinga. Skal etter kalenderen ha el 9., men tester ikke. Sitter her og ser på adventskalenderen til datteren min, og i motsetning til de foregående adventstidene, håper jeg kalenderen snart er tom for pakker og at tiden går fort fram til julaften (ikm 26/12). Så får julegaver være julegaver og rengjøring være et fremmedord. Ikke plass til så mye annet enn babytanker og -drømmer i hodet mitt om dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må få ham til å sende litt hjem i en kjølepose, 'jobber med saken'! ;-) Eller fikk han gjort jobben før han dro?

Skrevet

her prøver vi annenhver/hver dag som gyn sa til meg..

Stikker så veldig i magen om dagen, men på mange forskjellige steder...

Aner ikke jeg altså..

Er vel umulig å være gravid allerede?

Tok siste pergo for en uke siden..

men "alle" rundt meg mener jeg er det, så..

Prøver å ikke få for store håp, men er ikke lett.

Vi fortsette hvertfall å prøve, selvom det ikke har vært like romantisk hver kveld..

Mannen kommer liksom å legger seg "skal vi ta en kjapp en, eller orker du mer?"

og jeg vil helst bare sove, sove, sove..

Han: " men vi MÅ annenhver dag, kom igjen, bare 10 min"

haha

Skrevet

vi prøver også annenhver dag : ) Ingen problem å få det til for noen av oss =)) men aner jo ikke når el er, så vi må bare fortsette frem mot IKM !!så håper jeg at jeg har el iallefall!!

Skrevet

Jeg har også IKM på julaften.

Har EL rundt 15 tror jeg ca..

Vi tenkte å ha sex annenhver dag vi også, så hadde sex på dag 10. ( 10 av 28). Så tok jeg EL test i går, på dag 12, men det var ingen stigning. Itilegg var gubben veldig sliten og trøtt, så da la jeg ikke opp til noe i går. Jeg må passe på så jeg ikke stresser det for mye for han, og siden det ikke var noen LH stigning, så tenkte jeg at jeg venter til i dag. Håper kanskje det er stigning i dag. Siste mnd hadde jeg stigning på dag 13, og jeg har veldig stabile sykluser.

Kjøpte sink i går jeg også! Noe han gledelig skulle ta. Han vil ha barn like mye som meg, han bare orker ikke ha sex så ofte som jeg egentlig mener at vi burde. Så der ligger egentlig utfordringen vår...

Hvilke sink har dere kjøpt? Jeg kjøpre en boks "SInk med C-vitamin". Har lest at selen er bra også, men det leste jeg først etter jeg hadde vært på apoteket.

Selv tar jeg B-vitamin med folat, og Omega3 for damer. Kan man bli kvalm av folat??... Jeg har faktisk vært litt kvalm de siste dagene.. Kan det være det?....

Klem

Skrevet

spennende at vi er så mange som har IKM i den tiden : ))

Jeg tror jeg blir kvalm av folat, så har pause fra den...og ikke vært kvalm siden!! Må starte opp igjen nå kanskje...Ikke noe særlig å gå rundt å føle seg uvel!! men alt for å blir gravid : )

Skrevet

Men er det slik at folat også skal gjøre tjansene større for å bli gravid??? Eller der det bare for at det er bra for barnet om man blir gravid???....

Skrevet

tror det bare er fordi man KAN få et sunnere barn dersom man tar det..

Tror ikke det øker sjansene.. Mener hvertfall det er det som er sagt her inne :)

Skrevet

Ja, folat er med på å skape et "sunnere" barn :) blirjegsnartmam.., føler du fortsatt de samme symptomene? Ser du skrev over her at alle tror du er gravid? Utrolig spennende da!

Skrevet

nei blir ikke fortere gravid av folat, men godt for babyen...husker ikke alt det hjalp for, men hareskår og slike ting! Har 2 friske flotte barn fra før, og da tok jeg aldri folat....blir mindre av det denne gangen og pga kvalmen!

noen som merker el?

Skrevet

Folat er med og reduserer risikoen for ryggmarksbrokk.

Jeg har EL i disse dager, tidligst i morgen. Jeg får ikke utslag på EL-testene, så det er ikke så lett å vite akkurat når. Spennende dager framover ja, og ei spennende jul!

Lykke til, alle sammen!

Skrevet

får du aldri treff på de testene?? Jeg har aldri prøvd, men vurderer det til neste pp. Må sikkert ta rimelig mange pga lang syklus og ingen el symptomer....når starter du å ta de?

Skrevet

Det er bare 2. mnd jeg prøver, men fikk ikke utslag forrige måned, og burde fått det nå denne måneden. Temper i tillegg, for første gang, for å se om jeg i det hele tatt har EL.

Mine sykluser har variert litt etter fødsel i mars 2007, men er jevnere enn noen gang likevel... Har de siste mnd variert 28-34 dager. Har starta testinga på dag 11.

Skrevet

okei =) noen sier man skal starte testingen på dag 7, men når man har lange sykluser kan vel ikke det være vits??

Kjenner forresten 2 som ble gravid siste dag i mensen...så man kan ha el tidlig : )) de vet det 100 % sikkert, for kun da de hadde sex den mnd! =D

Skrevet

Tjorven og rugesjuk: Vi hoppet til køys med en gang han fikk beskjed om jobben... Vet ikke når jeg har el, håper cellene overlever til egget kommer...

Hvordan går det ellers med dere her inne?

Skrevet

Hei melamin!

Ja, bortsett fra metallsmaken, så er alt likt.. Stikker ikke like ofte magen da, men er blitt mer kvalm..

Mannen min har enda ikke helt skjønt det med hvor lang tid det tar før man kan teste, så han spør nesten hver dag, og hver dag må jeg forklare at vi nok må vente litt til :) hehe

Er så nervøs - sikker på at jeg bare har innbilt meg alt sammen og får mensen iløpet av jula/nyttår.

Skrevet

krysser fingrene for deg jobber med saken : )) Håpe el kommer snart så sellene når frem =)

blirjegsnartmamma...har du hatt metallsmak lenge? Jeg fikk det i går...merkelig. Men vet ikke om jeg har hatt el engang!! har enda den smaken i munnen!! ugh...kan umulig få symptomer på graviditet sååå tidlig, så kanskje det er et el symptom...??? Noen som vet?

Skrevet

hadde den et par dager.. Men det kan umulig være grav. sympt. så tidlig.. Enig med deg Tjorven!

Aner ikke jeg altså.. Er så forvirra, for jeg har hatt alle symptomer i boka - unntatt den store magen ;)

Så får bare vente og se.. Vet jo ikke om jeg har hatt el - eller om når den skulle være.. Kanskje jeg har hatt innbilt EL og nå et innbilt sngerskap??

Skrevet

Tjorven: håper vi alle blir gravide snart:) Jeg tror jeg skal ha eggløsning mellom 10 og 18 desember. Mannen min er ganske sta, så jeg får håpe at cellene er like sta som han:)

Skrevet

ja vi har bare en ting å gjøre : *ule i vei ; ) !! Beste måten å bli gravid på : D min el er forhåpentligvis denne uken... stae seller som finner veien vil vi ha ja : D

når man tester el ( noe jeg aldri har prøvd) Kan man da ta bare en dag midt i den tiden man tror man har...eller må man starte tidlig å teste hver dag...? Kanskje et teit spørsmål...men men : )

Skrevet

He he... skulle gjerne ha vært aktiv, men er jo lite jeg kan gjøre når han ikke er hjemme:( Han kommer kanskje hjem til helgen:) Men senest om 2 uker. Tror ikke desember er min måned...

Skrevet

kommer ny måned så da får du binde han fast til sengen under el ; )) eller så får du reise en tur på jobb til han =) nei ikke så lett med jobb langt borte....Men må jo klaffe snart!!

Skrevet

Vi har tenkt å ta oss en prøve pause etter denne måneden. Er litt lei av å være liksom gravid hele tiden.

"hiver meg å båten og kjører til nordsjøen".. kanskje de slipper meg inn hvis jeg later som om jeg er i nød... :)

Ordner seg alltid:)

Skrevet

Er sikker på at de Nordsjø-cellene til mannen din har ekstra overlevelsesdrakter og lever i minst fem dager, Jobber med saken, så alt ligger klart før egget kommer. :-)

Her murrer det no veldig, så ikveld må jeg legge oss tidlig, tror jeg. Gubben er storfornøyd med at jeg "overtaler" ham til sengekos i tide og utide, så har en mistanke om at han håper prøvetiden vil vare en stund til...

Aldri kjent den metallsmaken jeg, Tjorven. Men jeg har aldr kjent så mange symptomer som nå i prøvetiden...

Skrevet

Rugesjuk: Cellene er vist utstyrt med både overlevelsesdrakt, vernebriller, vernesko og hjelm... og nødproviant.. hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...