tjorven- nr 3 Skrevet 22. november 2008 #1 Skrevet 22. november 2008 Jeg starter en skravletråd for oss med IKM i juleuken.... Fikk mensen i dag...på dag 45...skikkelig kjipt!! 2 1/2 uke over tiden..så håper at IKM kommer når den skal neste gang ..eller helst at den ikke kommer i det hele tatt så klart!! Har tatt 4 tester disse dagene...og like kjedelig å se resultatet for hver gang!! Frustrerende når mensen ikke kommer når den skal når man alikevel ikke er gravid!! Håper det dukker opp noen koselige skravle syke her inne da : )) Godt å "prate" med ande i ventetiden!!
snoopy81+tigergutt+plomma ツ Skrevet 22. november 2008 #2 Skrevet 22. november 2008 Jeg melder meg på her!!! Driver nå med dobbel pergo kur, og jeg håper virkelig at jeg snart får EL!!! Forrige syklus var på 63 dager, og før der igjen på enkel pergo kur kom TR på dag 39. Så jeg tror jeg har IKM rundt julaften et sted... Tenk å få positiv test på julaften!!!
tjorven- nr 3 Skrevet 22. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2008 åh...enda lengre syklus en meg du da..er ganske så pyton den ventetiden! Tar du el tester eller? Jeg har ikke prøvd det enda, men planlegger å bestille noen for et forsøk...men om man får like lang syklus denne gang så kan det bli mye testing... Krysser fingrene for positiv test på julaften ja !! Må jo være den beste gaven =D
snoopy81+tigergutt+plomma ツ Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 Jeg hater lange, uregelmessige sykluser!!! Ting hadde vært såååå mye lettere hvis jeg hadde hatt det regelmessig. Jeg bruker ikke EL tester, fordi det kan gi falsk utslag når man går på pergo. Isteden så har jeg begynt å tempe. HVor lang syklus har du?
tjorven- nr 3 Skrevet 23. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2008 Ja sant nok, men ikke alle forunt med 28 dagers syklus desverre. Jeg var ganske regelmessig før SA i juli, men etter den har jeg hatt 33, 31, 31, 45....så da jeg trodde at det ble bedre- så ble det verre..spent på denne da!! Ble "lurt" av noe som kunne vært festeblødning på dag 25, men det er 3 uker siden, så kunne ikke vært el heller....Forstå det den som kan : / Fryktelig irriterende!! va gjør pergoen? At du får el eller? Temping gjorde jeg 1. gang jeg skulle prøve å bli gravid, men det fungerte ikke på meg...var bare tull!
tjorven- nr 3 Skrevet 23. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. november 2008 dytter på denne...for fra mandag er det kanskje flere som joiner oss her inne.
Gjest Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 Hei! Jeg henger meg på her, jeg Har varierende syklus (31-28-36-35- og nå 37). Fikk mensen i natt, så mye mulig jeg bikker over til uke 1. Men føler meg alene i ingenmannsland, og godt å ha noen å skravle med i den lange ventetiden! Har brukt el-tester de to siste pp, men vi har bestemt oss for å holde oss unna det nå. Blir så stresset og opphengte. Så håper for all del at syklusen ikke endrer seg veldig, så vi går glipp av el denne pp... Men jeg kjenner som regel når jeg har det, så vi får prøve å kose oss da - i stedet for å stresse )
tjorven- nr 3 Skrevet 25. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. november 2008 da passer du godt her inne : D Jeg var lenge i ingenmannsland før jeg fikk denne mensen...2 1 /2 uke over tiden...så egentlig usikker når neste IKM blir...men satser på positiv test til jul iallefall : )) Hadde og planer m el tester, men tror jeg skal prøve uten denne mnd og...redd for å bli stresset av de!! selv om jeg ikke kjenner det noe særlig når jeg har el...prøvd å lære meg det i det siste da : D koselig å skravle i denne ventetiden iallefall =)
tjorven- nr 3 Skrevet 26. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. november 2008 liker ikke lige på side 2, så dytter denne jeg : D Venter bare på å bli fedig med den hersens mensen, så vi kan fortsette å prøve : D Noen flere som har IKM uke 52?
Gjest Skrevet 26. november 2008 #10 Skrevet 26. november 2008 Off... kjedelig å vente til mensen er over.. mest fordi jeg savner kos da Har sannsynligvis ikke el før midten av desember, så er leeenge til prøvinga starter for min del.. Men moro å øve og.. *fnis*
Skogshuldra Skrevet 27. november 2008 #11 Skrevet 27. november 2008 Hadde egentlig bestemt meg for å holde meg unna BIM denne pp, men man ser hvor lenge det holdt... Forrige pp ble en skikkelig skuff... Gikk 6 dager over IKM, men bare ned. graviditets tester... Og så kom jo TR til slutt på dag 40.. (har vanligvis sykluser på 30 - 32) Men hvis jeg er tilbake på vanlig syklus denne gangen så burde IKM være rundt 22. En possitiv test da ville jo vært helt knall!! Ville fått meg til å smile hele jula i hvertfall!!! Igjen håpeful, så får vi se hva tiden bringer!! Og denne gangen vil jeg være sikker på å være sammen med mannen min på el (har reisejobb), For el faller på helga vi skal på kosetur alene... Lykke til alle sammen!! (8pp.)
tjorven- nr 3 Skrevet 27. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 27. november 2008 perfekt timing med kosehelg under el da : D Tester du el, eller vet du når du ha den? Jeg skal ikke teste, men klaffer det ikke denne pp heller, så tror jeg det blir el testing i januar!!! Nå er jeg litt utålmodig...hadde mest lyst på sommer-høst barn...så ser det ut som det heller blir vinterbarn....tenker på bursdag sent på året...ikke så kjekt bestandig ; )) men men tar det jeg får så klart : D spennende å se hvor mange vi blir som kan smile i jula da : D masse lykke til !!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 28. november 2008 #13 Skrevet 28. november 2008 Heisann Jenter slenger meg på her jeg. Har IKM på julaften om syklusen er det samme som den var nå i forrige pp. Har hatt følgende sykluser etter SA i august: 32, 22, 29 Så satser på 29 dager igjen denne gangen ;-) Forrige pp tok jeg el tester og Tanta kom eksakt 14 dager etter positiv test. Har mange el-tester igjen men tror jeg skal droppe dem denne pp, vi får se :-) Ellers så har jeg begynt på sink da, sa til mannen i går at han også måtte ta, da bare fnøys han og sa neeeida....men hvem var det jeg så snek i sinkboksen 5 minutter etterpå? hihi Er dere førstegangsprøvere eller har dere barn fra før? Jeg har ei herlig datter på 20mnd som er solstrålen i livet vårt. Så om vi blir gravide med nummer 2 så er jo det bare en super bonus :-) Hadde jo vært kjekt for henne også senere med en liten søster eller bror.
Gjest Skrevet 28. november 2008 #14 Skrevet 28. november 2008 Haha.. pussig! Kjøpte sinktabletter her om dagen jeg og, så i går kveld når jeg tok spurte jeg om ikke han og ville ha, og "spøkte" med at det er bra for sædkvaliteten. Men det skulle han ikke! Så slang jeg på snufsete som jeg er om dagen at det er bra for immunforsvaret og, da tasset han bort og tok en han og Hehe.. lettlurt ) (men jeg løy jo ikke da...) Har til og med somlet meg og kjøpt folat også
♥Vesla-nov 09♥Baby-juni 12♥ Skrevet 28. november 2008 #15 Skrevet 28. november 2008 *Grøss* Kan ikke denne mensen som akkurat har begynt bare bli ferdig a? Har så menssmerter nå. Slutta på pillen i oktober, så dette er min første mens uten p-piller på 9 år, og p-pillene har tydeligvis tatt av for mange smerter. Hehe:) Men da ble det på'n igjen, og dette SKAL bli vår måned jenter:) Det tipses om sink og folat, så får vel handle inn det nå da skjønner jeg:)
tjorven- nr 3 Skrevet 28. november 2008 Forfatter #16 Skrevet 28. november 2008 Jeg har snart spist opp et glass med folat, men tar pauser innimellom under mensen osv...forrige pp var jeg små kvalm hele veien...spiste folat hver dag, men sluttet da mensen kom...og da forsvant kvalmen og...kan det ha en samenheng? Flere som føler seg småkvalm?? Forresten ferdig med mensen i dag, så nå gjelder det å finne en oppskrift som virker..at det blir skikkelig "heving " ; ) hihi..
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 29. november 2008 #17 Skrevet 29. november 2008 Melder meg inn her jeg også. Forventet ikm ca 26. desember (har som regel syklus på 30 dager + -), men jeg testet ikke positivt før flere dager etter ikm forrige graviditet (sa i oktober), så det kan bli en nervepirrende romjul. Sink ja, kanskje jeg skal kjøpe et glass, tviler på at jeg får i gubben noen tabletter, har prøvd å fore ham med vitaminer og kosttilskudd i flere år, uten hell. Ellers har jeg en liten folatpause nå under mensen, men på'n igjen på mandag. Har planer om å kjøre løpet med annehver dag fra dag 10, så håper bare vi har energien midt i julestria. Men det er jo en fordel også da, at det er mye å gjøre og at tida går fort nå fram mot uke 52. Lykke til med all prøvinga!
Globox Skrevet 29. november 2008 #18 Skrevet 29. november 2008 Joiner dere med ikm 26/27 desember. Tr kom en dag over denne pp, masse symptomer, som vanlig, men jeg har nok bare fått en haug med nye pms-symptomer så hvordan jeg skal se symptomene når spiren sitter det skjønner jeg virkelig ikke...Dumt med en slik tøysekropp, men men, har tester liggende så jeg får bruke de til å avgjøre når tiden kommer =) Enig med deg Rugesjuk, en stoor fordel at julestria nå begynner så man får andre ting å tenke på også, kanskje tiden frem mot el og så ikm går fortere. Lykke til alle sammen =)
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 29. november 2008 #19 Skrevet 29. november 2008 ... og jeg må bestille ti nye tester, tror jeg, blir nok ikke mindre testoman selv om tida går litt fortere ...
Baby-bea Skrevet 29. november 2008 #20 Skrevet 29. november 2008 Sniker meg inn jeg også :-) Fikk TR for 8 dager siden, så jeg vet hva vi kommer til å gjøre mye av til uka... he,he... Jeg har rimelig stabile sykluser på 28 dager. MEN jeg er av den typen som har flere eggløsninger per syklus. Ikke alltid morro, for da vet jeg aldri når jeg får den. Da jeg ble gravid med den minste hadde jeg EL 2 dager før forventet mens - og ble gravid! Ul og lady computer (som jeg brukte da) bekreftet det. Jeg hadde MA i uke 13 i slutten av sept, blødde i 4 uker etterpå og nå hadde jeg tantea på besøk for første gang. Nå håper jeg alt ligger til rette slik at vi får verdens fineste julegave :-) Å da håper jeg at jeg kan juble sammen med flere her inne :-) Jeg starter med EL tester i morgen. Kanskje litt sent med tanke på mine sære EL, men men...
tjorven- nr 3 Skrevet 30. november 2008 Forfatter #21 Skrevet 30. november 2008 morsomt at vi er flere i samme "båt" nå : ) Blir mye *uling i heimene nå fremover ja =D Midt i advents styret : ) Kommer til å gå kjempefort disse ukene illefall, og det er godt!! Jeg har bestemt meg for å ikke teste EL denne gangen og...men neste pp om ingenting skjer nå heller!!
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #22 Skrevet 1. desember 2008 Fy flate for en kjedelig prøvetid vi er i nå! Ingenting som kan skje liksom. Har ikke el før om 2 uker antakeligvis, og det har allerede gått 1 uke av syklusen min ( Dødtid! Men heldigvis går dagene litt lettere her i hvertfall. Har styra med adventskalendere i helgen til både mann og barn, og til og med startet julegavehandel *fornøyd*. Så har ikke tenkt sååå mye på prøving. Men har jo blitt avhengig av å gå inn på bim da. Bare for å se om det har skjedd noe nytt.. makan.. hver dag! Ellers er det ikke mye øving heller.. Har en mann som klarer seg helt fint i 1-2 uker uten sex (*frustrert*), så "sparer" han til det virkelig gjelder!! *Haha* Må jo bare fortelle at jeg har lagt inn et par pliktsex-akter bak lukene rundt el-tiden.. hihi.. Ellers knasker jeg folat og sink om dagen ) Hvordan går det med dere da jenter?
Skogshuldra Skrevet 1. desember 2008 #23 Skrevet 1. desember 2008 Har noen el tester liggende, så tror jeg skal bruke de denne mnd. Sist ble den klart possitiv på første forsøk på dag 16, men da var jeg alene i Frankrike.. (Måtte teste bare for å se om den slo ut.. første gang jeg brukte el test..Så da er i hvertfall el blitt konstatert). Men denne mnd håper jeg på full klaff, begynner å el teste til fredag!!
snoopy81+tigergutt+plomma ツ Skrevet 1. desember 2008 #24 Skrevet 1. desember 2008 Endelig et lite lys i tunnelsen! Var hos GU idag. Hun skrev søknad for meg til Ullevål sykehus om lap. Så da blir det vel til at jeg skal dit i februar. og så tok hun innvendig ultralyd. Og der lå det 2 store fine egg. Så jeg håper de slipper snart!!! :)Får bare krysse fingrene mine for at det skjer noe snart. Og alle de små cystene som jeg hadde sist, var borte nå!?? Merkelig... Håper de ikke kommer tilbake!
tjorven- nr 3 Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #25 Skrevet 1. desember 2008 Akkurat nå er jeg glad for at det er en stund til EL her, for jeg er full av innfluensa for tiden= lite sex : / så død tiden akkurat nå er helt greit ; ) Men så snart jeg er kvikk igjen, blir jeg nok sinnsykt utålmodig ja!!! På dag 9 i dag!! så deilig at det skjer litt med deg da Snoopy81!! Godt å være i systemet når du prøver...sa han noe om de systene? Jeg vet de an forsvinne...mange babyer blir født med syster på livmor, som mest sansynlig forsvinner av seg selv =) Krysser fingrene på at du er kvitt de for godt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå