Gå til innhold

<3 *** skravletråd uke 52 *** <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun trodde kanskje at jeg hadde PCO først, men idag så snakket hun om at de små cystene kom av etter ppille bruk... Spennende å se hva som skjer i ukene fremover!

God bedring til deg da tjorven - nr3 :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.Tror kanskje jeg lusker meg inn hit:) Vet jo aldri med denne tanten:( Bedre å satse på ikm i denne uken, for da slipper jeg unødvendig testing og stressing før.

Noen som har noen gode råd til hvordan vi skal bli gravid denne mnd?? Hjelper det med eggløsningstester? tror kanskje jeg bare vil bli mer stresset av det.

Mannen min og jeg har bestemt oss for at vi skal ta en lang pause fra prøvingen om jeg ikke blir gravid denne mnd (kjenner presset ikke ble mindre av den grunn..)

Lykke til:) Det må jo lykkes for noen av oss:)

Skrevet

1000 takk snoopy : ) Bedre i dag, så dette blir bra !!

Velkommen hit" jobber med saken" - kult navn =)

Jeg har aldri prøvd el tester pga jeg er redd for at det blir mere stress av det!! Men mange anbefaler det når man ikke vet nøyaktig når el er...det gjr ikke jeg....merker den stort sett ikke! sist trodde jeg at jeg merka den..men mensen kom 2 1/2 uke for sent...så kunne jo ikke vært den! Burde sikkert prøvd med de testene , så om det ikke klaffer denne gang skal jeg bestille billige på nett!! Hvorfor tar dere pause om det ikke klaffer nå? jeg tenkte tanken..pga jeg ikke syns det er ideelt å få barn i desember for det er så mye som skjer da, men og pga det er litt kjipt å være yngst i klassen ; ) så litt egoistiske grunner. Men tror nok vi kjører på uansett =)

Lykke til med prøvingen du og =)

Skrevet

Hei jenter :-) Nå er jeg spent og glad på en gang! For første gang i mitt liv har jeg prøvd EL-test - og i dag var den positiv!! Dvs at jeg har EL om 24-36 timer.... Egentlig trenger jeg ingen tester, for jeg er så utrolig sykluspreget! Så i dagene rundt EL er jeg ekstra "horny" (så gubben får kjørt seg.. he, he...) og rundt "tantetid" føler jeg meg som verdens tykkeste og minst attraktive menneske. Mao lite lysten på sex. Flere som har det sånn?

Men nå har jeg altså prøvd test. Sååå spent da! Har ikke fortalt gubben det, men han merker jo at jeg er inne i "brunst-uka" mi ;-) He, he...

Er det flere som føler at de er rundt EL-dag?

Ønsker dere alle lykke til! Jeg har allerede sendt ønske til Nissen om hva jeg vil ha i julegave i år...... :-)

Skrevet

Slenger meg på her.

Trodde virkelig vi hadde klaff nå, men nei da. Tror vi rett og slett må ha mer sex. Fikk pos.utslag på El test på dag 13, og hadde sex på dag 14, 15 og 16. Men det satt ikke gitt.

da har jeg Ikm på julaften faktisk!! For en julegave da, å få positiv test den 24 desember!!! :) Jeg har El ca rundt 11 des. Men tenker å bruke El test denne ganegn også, fra dag 10.

Lykke til alle sammen- håper alle får den julegaven de ønsker seg. Mitt største ønske er at jeg får GRAVID på pinnen.... Og jeg skal gjøre mitt beste for at det skal skje..hehe

hvor ofte har dere sex? Vi hadde jo bare sex 3 ganger, rundt den rette tida.. Er det kanskje litt lite...??

Klem

Skrevet

tester ikke el, men har planer om sex annen hver dag frem til jul ; )) og kanskje litt ekstra om jeg merker noen el symptomer. Dag 10 i dag etter mensen..og med ustabile sykluser er det ikke lett å vite når el er...

Skrevet

Takk tjorven -nr 3:)

Vi kommer til å ta en pause fordi det er så mye som skjer fremover. Vi har planer om å gifte oss til neste år, og vi skal sende inn søknad om å få bygge hus om et par uker:)

Håper vi klarer å bli gravid denne mnd:)

Lykke til alle sammen!!

Skrevet

Ja da skjønne jeg godt dere vil ta en pause i prøvingen!! Greit å ikke ha baby med i bryllupet...blir ikke helt det samme tror jeg : ) Selv om det sikkert er koselig! Men husbygging fører med seg mye jobb, så da er det iallefall greit å ikke ha små barn..spesielt når man vil male å styre om kveldene=) Greit å ha alt på stell til babyen dukker opp en vakker dag =)) mye spennende ting som skjer hos deg da iallefall !!

Krysser fingrene for at du blir gravid denne mnd uansett jeg ; )

Skrevet

Ja, her er det mye spennende som skjer:) Men det hadde jo absolutt vært kjekt med en baby, blir jo ikke akkurat yngre med tiden:(

Håper vi alle blir gravide:)

Skrevet

Ja du har masse å se frem mot =)) Hvor gammel er du da?? Jeg kjenner at det haster for min del iallefall, men samtidig har vi 2 barn, så om det ikke blir noe mere er det sånn sett ingen krise !! men lysten er fryktelig stor ja =D

Skrevet

Tjorven: Jeg har også to barn på 8 og 5 år :) De har jeg fra før, så vi prøver på en liten en sammen :) Hvor gamle er dine?

Kjenner det begynner å haste litt jeg og. Er 32 og han 34, så syns det er på tide å bli ferdig snart..hehe..

Skrevet

idag så har jeg vært å prøvd ut refleksologi. Og fytti rakkern så vondt det gjorde!! au au au, kjente det godt i eggsttokkene mine når hun masserte føttene mine... Hun sa det var første gangen hun hadde sett noen som merket det så kraftig... Så jeg håper det er et tegn på at det virker!! :)

Skrevet

tjorven: vi er 30 begge to. Jeg har en sønn på 11 år fra før.Han har ingen. men det ordner seg vel snart?? Var innom apoteket i dag, men synes det var litt vel dyrt med eggløsningstester. Kommer bare til å kjøpe meg mer stress.:(

Skrevet

Koselig at det er flere over 30 her da : )) Jeg er 35..og ungene er 9 og 6 , så blir en evt attpåklatt : )) Skulle være ferdig med barn før jeg ble 30 hadde jeg bestemt, men så kom lysten på en til da : D Og ungene ønsker det og veldig!!! så litt hast med saken har jeg ja!!

"jobber med saken" om du vil kjøpe deg stress, så er billig testene myyye billigere en de på apoteket!! Kan bestille over nett. Jeg bestilte graviditets tester, så har enda 3 liggende klar til rom julen når det skal testes : D

Skrevet

Hei!

Så ikke denne før nå jeg :)

Jeg har IKM 24 desember :) tror jeg..

Dette er første runde med pergo, har prøvd i 1 år nå.. Håper så inderlig den sitter!!!

Men har skjønt at det kan ta litt tid før den blir positiv, elskerbarn her inne testet jo positiv først et par uker etter IKM, og det har gyn sagt til meg også..

Så jeg har egentlig bestemt meg for å ikke teste før jeg skal til gyn igjen i januar....... Men tviler på at jeg klarer det ;)

Skrevet

så spennende da : ) da er vi flere med eventuelle julegaver i magen ; )) Jeg vet ikke heller om det er vits for min del å teste julaften...men har tester liggende, så blir å ta en itilfelle ; ) Men kan være den ikke slår ut pga for lite hcg om jeg evt er gravid!! med de 2 andre var jeg lengre på vei før jeg testet.

Har du noen bivirkninger med pergo? Er den for å få syklusen stabil eller? kjempe spennende uansett!!!

Skrevet

Tjorven: vet jeg kan kjøpe slikt på nett. Men er ikke sikker på om det er vits. Vi har sex stortsett hele tiden, og tror ikke det er så mye jeg kan gjøre til eller fra om jeg vet jeg har eggløsning.

Hvor ofte bør en egentlig ha sex?

Skrevet

Tjorven:

Har en test liggende hjemme jeg også, er nok stor sjans for at jeg ryker på den :)

Har ikke el på egenhånd, og dermed sykluser på alt fra 60-160 dager.. Så pergo er for å få el :)

Håper det klaffer! Har hørt om de som er inne og får ultralyd for å vite om det har virket, men jeg skal bare ta blodprøver fra uke 3-5 i syklusen, også får jeg vite i januar om jeg hadde el i desember.. De skal også teste blodet etter HCG..

Har hatt alle bivirkninger i boka tror jeg :) Kvalm, sliten, oppblåst, svimmel, hodepine..

Men nå har det gått over da.. Var 3 dager midt i kuren bare.

typisk at bivirkningene er akkurat som grav. symptom. :)

Skrevet

Sorry "blirjegsnartmamma" men jeg må bare spørre. Du trenger ikke svare hvis du ikke vil.

Når du har sykluser på 60-160 dager, vil det si at det går så lang tid mellom hver mens? Og jeg som har klaget på ustabil syklus som har variert mellom 23 og 33 dager... jeg har herved sluttet å klage. Huff!

Håper du får eggløsning i desember:)

Skrevet

ikke noe problem "jobber med saken"

Ja, stemmer det..

Den korteste syklusen jeg har hatt i år var på 65 dager..

Den etter det var på 162, så en på 80, og så fikk jeg provera.. Det begynte jeg på rundt dag 50 tror jeg, husker ikke helt nå, men.

Da teller jeg dagen jeg får mensen som dag 1, også fikk jeg mensen på dag 162 i syklusen igjen.

Utrolig kjipt, det gir ikke mye mening å prøve engang liksom..

Så jeg håper virkelig at det sitter denne mnd!

Skrevet

Hm man lærer noe nytt hver dag. Tusen takk for infoen "blirjegsnartmamma"

Da fatter jeg ikke hvordan du holder ut. Håper virkelig at du får mye kortere sykluser, slik at du iallefall stiller på lik linje på det området.

Lykke til!!!! Sender videre noe av det babystøvet jeg har plukket opp av andre som nettopp har blitt gravide...

Skrevet

Tusen takk :)

nicket "elskerbarn" har jo akkurat testet positivt, og vi har liggi ganske likt i løypa.. Hun begynte bare på pergo et par uker før meg..

Så håper jeg også tester positivt :)

Lykke til du også :)

Skrevet

Håper jeg og at du gjør!!! Lykke til iallefall!!

Skrevet

okei...huff det høres forferdelig ut...jeg som trodde min syklus var ustabil.......hmmm....forrige gang gikk det 45 dager.....skjønner ikke hvordan du har det når jeg hadde det så ille med vente tiden...ikke noe man blir vant til heller!! Håper virkelig kuren hjelper for deg og at syklusen stabiliserer seg fort!!

Vurderte å teste med el tester for å se om jeg finner ut av min syklus, men føler meg stresset v tanken....så enda ikke prøvd det....MEN om jeg ikke blir gravid denne gangen heller så skal jeg vurdere det sterkt i neste pp....men ikke så lett å vite når man skal starte å teste...blir jo mange tester hvis syklusen er lang....

Kunne tenkt meg å prøve homeopat ...men lang vei til nermeste, så gidder ikke det heller.

Planen her er sex annen hver dag fremover og litt ekstra my mellom mandag og fredag...er vel da jeg evt har el ...sex er jo den beste måten å bli gravid på ; D

Skrevet

Jeg har gått utifra en normal syklus ved hver mens, og har prøvd el tester noen ganger, men det er jo nytteløst :)

Denne pp hadde det jo vært et poeng, men skal ikke stresse meg selv noe mer enn "nødvendig" så ingen tester her i gården!

Håper jeg ikke trenger flere pp :)

Ifjor på denne tiden hadde vi bestemt oss for å kutte ut pillene, la vekk resepten, og gledet oss til å gå tur med barnevogn til høsten :) Så på hus osv med barnerom, bad med plass til stellebord :)

Nå har vi kjøpt oss huset da, og har bilen med plass til vogn.. Og kan jo fremdeles rekke det til høsten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...