*anki * Skrevet 24. januar 2009 #151 Skrevet 24. januar 2009 Her kommer en liten lyd fra meg også en lørdag morgen. Sitter med morgenkaffi og barna ser barnetv. Rolig og avslappende. Fri fra jobb. Deilig. Blir vel vask av hus etter hvert tenker jeg...og i allefall 5 maskiner med klær står for tur til å bli vasket... ugh! Ikke fått vasket tidligere i uken så da hopes det opp. Ellers tok jeg kun en ny ELtest på mandag morgen. Den var svakere enn de jeg hadde tatt de 3 tidligere dagene så da regner jeg med at EL var tidligere enn jeg hadde antatt. Sparer den siste graviditetstesten til ikm 6.feb. Det kan no tenkes vi har truffet da siden el var tidligere. Hvem vet? Blir no lettere frustrert over det her. Skal forresten aldri se på en gravi.test etter 10 min. Den skal kastes. Ble no helt forvirret da det plutselig var en svak strek der etter noen timer... Men på pakken står det at den kan vise falsk positiv etter noen timer.....så det var nok det. Ingen tunge bryster eller andre symptom lenger enn veldig trøtt. Men det er nok andre ting som gjør det... Eva: Spennende med spray. må få høre om alt. Du får tømme deg her dersom hormoner begynner å spille inn osv. Vi er veldig gode til å lytte. Snork-frøken: Koselig å se deg her igjen. Lykke til med valget deres. Enig i at det er kun dere som kan bestemme det og ikke påvirkes av alle andre rundt som tror de vet hva som er best for dere. Det er det kun dere selv som kan avgjøre. Dere har som du skrev flinke leger rundt dere og du vil nok bli fulgt opp veldig ved en ny graviditet. Så stå på. Heier på dere. På nr 3 vil det nok gå bra. Satser på at den sitter snart igjen. Tanke-klem overføres:-) Så gla:satser på den lapen har gjort susen og at du har fått rusket opp i systemet. Tenker det sitter en spire snart for oss alle. Det hadde vel vært på tide... Alle dere andre, dere er ikke glemt. Kos dere med forestående fødsler. Dere som har født får kose dere i lykkeland med deres nydelige små babyer. Ha en flott lørdag alle sammen.
Giinaღ Skrevet 25. januar 2009 #152 Skrevet 25. januar 2009 Halloen, damer. Tenkte jeg måtte dytte litt på lista vår. Hadde havnet nederst på side 2. Er nå 3 dager på overtid nå. Må vel være den eneste her inne som faktisk synes det er helt OK at det ikke har skjedd så mye. Både jeg og typen hangler fortsatt med sykdom...grr, som det skal ta tid å bli frisk da!!! Har fått bronkitt og slitt VELDIG med søvn de siste nettene grunnet hoste. Går i tillegg på pencillin. Legen ville ikke ta sjanse på at jeg skulle pådra meg bakterier i tillegg nå. Ville være veldig uheldig i forhold til en nært forestående fødsel. Faktisk mente legen at kroppen gjerne utsetten fødsel hvis den ikke er "klar" for det. Men nå er det jo vanlig å gå litt på overtid, spesielt som førstegangs også da.... Spennende dager er det nå iallefall og føles veldig fjernt Jeg er sååå spent på tussemor. Har ikke hørt fra henne siden fredag, og vi har mailet litt sånn nå på "privat'n" de siste dagene... Noe sier meg at hun er på vei for å føde ELLER har født... Håper iallfall at alt er bra med henne!!!!!! Tilbake til sofaen jeg nå. Er sååå slapp og innimellom kvalm også. Tipper det er pencillinen. Har vært litt sånn de siste dagene faktisk. Ha en fin kveld da, jenter!!!!
*anki * Skrevet 25. januar 2009 #153 Skrevet 25. januar 2009 Lykke til Giina. og god bedring til dere. Håper du friskner til før det setter i gang. Du må komme innom å oppdatere oss når det har skjedd noe. Spennende med tussemor også. Håper også det er bra med deg. Venter spent på oppdatering derifra også. Leeenge til min ikm enda så har ikke startet jakten på symptomer enda. Men tror ikke vi traff el denne gang, så har ingen håp.
bomsa Skrevet 26. januar 2009 #154 Skrevet 26. januar 2009 Hei hei, ja der er Ul overstått og det er grønt lys for vaginal fødsel..:-) Morkaken hadde flyttet seg godt unna. Litt kald og stiv lege, var ikke forberedt på at det ble innvendig Ul så jeg ble satt litt ut av det...også var det en del løping i dørene...litt ekkelt når jeg lå der naken. Men nå er det nå over og alt er bra..:-) Å så spennende med tussemor..:-) Jeg har nå bursdag i morgen (33år juhu,,) så jeg skal bake en eplekake som vi serverer is til..:-) Kommer ikke så mange folk, men litt kake må man ha. Så har visst gubben noen planer... Var på barselbesøk hos Turid idag, å den bittelille tulla som lå så fredelig og sov...hærlig. Turbo, var også i vigør og lekte masse med gubben, det var uventet for som regelt så er unger litt skremt av kjæresten min, han er stor og mørk...:-) Så det likte jeg. Fikk tlf fra svigerinnen min om at vår nevø kanskje hadde rødehunder, men jeg har fått påvist antistoff i kroppen så da er det vel ingen fare med meg? Gubben er på legevakta med de nå, for å sjekke hva det er. Hvordan går det med dere andre rundtomkring i landet? Jeg kjeder meg litt om dagen og da hadde det vært koselig å høre om andres dager og utfordringer..:-) God mandag...
tussemor5 Skrevet 26. januar 2009 #155 Skrevet 26. januar 2009 Hallais damer!!!!!!!!!! Jeg sitter her fremdeles oversprengt og lengter etter å få en litt slapsete mage;) Jeg er såååååååååååå lei. Stadige murringer og smerter gjør at jeg snart klikker, men,men, helga har vært uten internett derfor har jeg ikke fått gitt lyd fra meg verken den ene eller den andre veien. Følt meg helt invalid uten internettet altså,men nå er jeg tilbake. Skal oppdatere mere senere, har vært hektisk i dag og natta var helt jævlig, så nå kom endelig gubben hjem og vi skal snart spise middag, bare få ut en mann som driver å kobler noe tv greier (til stoooooooor glede for gubben og gullet;)) Resten av kvelden blir hvile, hvile og hvile, bortset fra at vi vistnok skal være hundepassere i kveld, men det får gubben fikse. Har ellers hatt besøk av en aktiv rakkefant med mor i dag og i morgen får vi også besøk, litt godt for da går dagene litt raskere.... Snakkes senere. Ha en god kveld!!!!!!!!!!!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 27. januar 2009 #156 Skrevet 27. januar 2009 Uff, nå er det litt for spennende her.... Beklager at jeg kun prater om meg selv men må bare få det ut til noen: 5 dager til IKM i dag og i går fikk jeg noen skikkelige stikk ved eggstokkene/livmora og da jeg var på do en time etterpå var det pittelitt brun utflod. Så var det ikke mer... I morges var det helt blank utflod, men i stad når jeg var på do så var det tydelig brun utflod igjen på 1 tørk og så var den blank igjen.... Håper virkelig det er en festeblødning og ikke tr som er på vei nå altså! Har ellers symptomer som at jeg svetter og fryser om hverandre, er usigelig trøtt og har hatt mensmurringer siden EL som var mellom 16.-18. januar (dag 16.-18 i syklusen), konstant vondt i hodet og småkvalm i ny og ne. Løper på do for å tisse alt for ofte i forhold til hvor mye jeg drikker. Åååååååhhhhhh; håper håper håååååper nå altså. Har tatt 3. kur med pergo (dobbel dose denne pp) og vet jo så klart at mange av symptomene kasnkje bare er bivirkninger...... Hva tror dere da? Blir vanskelig å vente på testene jeg bestilte i går dersom tanta ikke dukker opp nå Krysser alt jeg har jeg nå!
tussemor5 Skrevet 27. januar 2009 #157 Skrevet 27. januar 2009 Haloen damer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så spennende da maddemor, høres ut som om at du har veldig like symptomer som det jeg hadde da jeg ble gravid nå sist:) Håper at "bivirkningene" er en liten spire!!!!!!!!!!!! Krysser alt jeg har (bortsett fra beina for nå er jeg fødeklar, for at du har lykkes denne gangen) Her er det lite action om dagen, i allefall på fødefronten, men jeg kniper tennene fram til lørdag og har det ikke skjedd noe da, kommer jeg sikkert til å begynne stooooooooooor klaging...hehehe...neida, skal prøve å holde meg så godt som mulig. Det som er greit er å ha både legetime og UL å se fram til i neste uke slik at dagene går raskere. Litt tungt er det dog at jeg tidvis har mye smerter i bekken, underliv og magen, dette synes jeg sliter mye og gjør dagene enda tyngre enn det jeg synes er nødvendig, men,men...snart er det over og jeg, gullet og lillegull skal ut å nyte sola, livet og hverandre;) Sanna: Du lurte litt på hvordan dagene går. Her er det lite spennende som skjer egentlig. Denne uka har vi faktisk hatt litt besøk og det har vært koselig, men jeg er da helt ferdig kl 2000 og piner meg til å sitte oppe litt sammen med gubben. Jeg bruker stort sett all energi på å få i oss 3 middag, blir mye sofa,tv, bøker og litt leking med gullet som heldigvis begynner å bli svært så tålmodig. Vi har bakt litt og laget opp litt middager som vi skal ha til etter fødselen (noe jeg er litt stolt av å ha orket), pga bekkenet mitt er det lite utetid og mye innetid. Vi følger nøye med snekkern da, at jobben blir gjort. Ting tar tid, men nå har han ansatt en til og de har jobbet effektivt nå snart i 2 uker, etter det jeg kunne skjønne på gubben er taket ferdig lektet så nå er det bare å begynne å legge på taksteinen vi skal ha, etterpå det regner jeg med at de setter inn vinduene og verandadøra før bordkledningen kommer opp og da er det vel igrunnen klart til å begynne inne, så sant det er ferdig tørket...med andre ord, mye jobb... Jeg går å venter på at min bror som studerer i Tromsø skal få avklart div slik at vi kan få lokket ham nedover hit for å avlaste meg på dagtid og gi gullet den oppmerksomheten han fortjener,men det ser ut til å ta tid det også...sukk. Jeg er i utgangspunktet ett særdeles utålmodig vesen, så det sier seg vel selv at denne tiden er ganske så utfordrende for meg...hehehe...og gubben...hehehe... Vi prøver å gjøre så mye koselig som mulig og det er kjekt, da går tiden raskere og vi har mye å snakke om som ikke går direkte på fødselen. I kveld blir det handballkamp og vårruller - gleder meg Håper alle dere andre har det bra og dere med nurk stor koser dere!!!!!!!!!!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 28. januar 2009 #158 Skrevet 28. januar 2009 Jo takk! Er ikke noe mindre spent i dag kan du si. Fortsatt litt brun utflod når jeg er på do, men ingen menssmerter slik jeg pleier å ha. Det er liksom sånn at det rykker til i siden ved eggstokkene når jeg reiser meg for fort og strammer godt og verker litt og slik er det hvis jeg hoster kraftig også. Er på dag 28 i dag så egenliiiiiiiig så kunne jeg ha tatt en test nå, men skal holde meg litt til. Venter på billige-tester fra cb i posten og håper de kommer før helga. Bestilte de på mandag, så de er i alle fall sendt. Så med ca 30-dagers syklus og positiv EL-test dag 16.-18 vil det vel si at jeg er dag 10-12 dpo og da er det vel snart mulig å få et sikkert svar på grav-test vel? Må i alle fall prøve å holde meg til fredag hvis ikke tanta har kommet. Har begynt å få såre brystvorter og jeg og er mer kvalm enn i går. Fortsatt hodepine, men det er jeg sikker på er pga pergoen. Så spennede med deg da Tussemor! Hvilken dag har du termin? Hvor gammel er gullet ditt da? Høres ut som du har nok å tenke på med husprosjekt og det hele! Synes du er flink husmor jeg! Jeg har en sønn på 20 mnd og skulle gjerne ikke hatt mer enn 3 år mellom de i alle fall:) men slikt kan man jo ikke akkurat bestille da:) Sender deg masse fødestøv jeg og krysser alt jeg har for at du får en flott fødselsopplevelse! Klem
tussemor5 Skrevet 28. januar 2009 #159 Skrevet 28. januar 2009 Åj så spennende maddemor, akkurat samme symptomer som jeg hadde nå sist. Jeg har bestandig kjent det godt i eggstokkene når jeg har blitt gravid;) så nå håper jeg masse og heier på deg!!!!!!!!!!!!!!! Det skader nå ikke å ta en test, du får kanskje en indikasjon....... Gullet mitt er 23mnd i dag faktisk, så vi får akkurat 2 år mellom disse. Ser at det kan bli hektisk,men tror vi vil ha stor nytte og glede av det senere;). Jeg har termin på lørdag, så det nærmer seg med stormskritt. Mens termin var i går, så nå kan det skje når som helst. Gikk 9 dager over sist, så jeg er forberedt på at det blir noen dager over denne gangen også....Tusen takk for oppmuntrende ord ang å være husmor, kjenner at det er drøyt nå ja, skulle så gjerne avlastet gubben mere, men orker ikke. I dag har jeg han faktisk hjemme fra jobb fordi jeg er så sliten også våknet gullet kl0515 noe han aldri før har gjort. Jeg er i en skikkelig uggen form, akkurat som jeg brygger på omgangssyken eller noe,så det er deilig å bare kunne fokusere på seg selv litt. Nei,nå venter dusjen og forhåpentligvis frokost helt alene foran tvn;) Suger til meg alt fødestøv jeg kan få Ha en god dag
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 28. januar 2009 #160 Skrevet 28. januar 2009 WIIIIIIIIIIIIIIIIII:) Nå blir jeg bare oppgira og enda vanskeligere for å vente med å teste! Meeeeen, skal prøve å holde meg til fredag for da er sambo hjemme også (hvis ikke tanta har kommet enda da). Da er jeg jo på dag 30. Skal på hyttetur med en hel gjen i helga også så det kan jo være greit å vite om det skal styres unna alko og:) Sambo er i DK og kommer hjem i morgen kveld. Forrige gang jeg var gravid, fant jeg det ut dagen før han kom hjem fra guttetur i Europa og denne gangen vil jeg i alle fall at vi skal finne ut av det sammen. Holdt det hemmelig for han til han kom hjem og hadde kjøpt en liten pakke til han med en liten body og bittesmå sokker:) Du kan tro han ble overraska!!!! (Hadde prøvd i halvannet år da og hadde da tatt 2. kur med pergo. Vi hadde hold tpå som kaniner hele veien uten resultat, men akkurat den pp jeg ble gravid så hadde vi bare hatt sex 1 gang pga sykehusopphold på meg! Vi hadde ikke noe tro på den pp akkurat:) Jeg klarer ikke å evt ta en test nå og holde resultatet hemmelig og ta ny test når han kommer hjem og bli "kjempeoverraska" heller:) Har ikke akkurat pokerfjes:) 23 mnd mellom gullene dine er jo flott! Ja, klart det kan bli slitsomt en periode, men jeg tror de får veldig mye glede av hverandre om et drøyt år! Selv er det 6 år mellom meg og min bror og vi har knapt nok noe søskenforhold i det hele tatt. Derfor ønsker jeg max 3 år mellom mine, -hvis man kan velge da:) Skjønner godt du er sliten nå og husk å prøv å hvil deg så mye du kan! Det kan jo skje når som helst nå! Blir spennende å følge med på deg tussemor! Gleder meg til å lese fødselshistorien din! Hvordan var forrige fødsel da? Selv hadde jeg drømmefødsel med 10,5 timer fra første lille rie til han var ute. 5 timer på sykehus:) 3 timer fra 4 cm til han var ute. deilig ja! Men det betyr vel kanskje at neste fødsel kan gå veldig fort..... Tenker ikke på det nå. Først må jeg jo bli gravid:) Stor klem til deg!
tussemor5 Skrevet 28. januar 2009 #161 Skrevet 28. januar 2009 Skjønner godt du vil vente, men samtidig vil ha svar nå syntes den lille pakke greia var genial. Her i huset trenger vi knapt se på hverandre for å bli gravide, så det blir liksom ikke den store hurlumheien når testen er positiv;) Gubben bryr seg i grunn ikke så veldig mye før ungen er ute. Han synes graviditet er noe slitsomme greier og fatter og begriper ikke at jeg tiltross plagene mine synes det er koselig;) men han er jo bare en mann, så hva kan man forvente...hehehe...(er skikkelig irritert på han i dag, så det går litt over stokk og hormoner og stein nå) Forrige fødsel ja, den var ikke stort å skryte av gitt. Først 9 dager på overtid, til termin lå gullet med rompa ned, så det ble mye styr ut av det og jeg ble engstelig. Da riene endelig startet trodde jeg det skulle gå relativt fort, men den gang ei, hadde rier med 5 - 10 min mellomrom fra første ri og de varte i nesten 2 døgn....kom inn på sykehuset kl 04 om natta med hele 2 cm åpning og 5 min mellom riene, gullet var ute 0144 og da hadde de tilslutt måttet sette meg på drypp, legge epidural (noe jeg hadde håpet å slippe da jeg har litt angst for den biten) også endte det med vakum, men da var ungen ute på en ri. Dette var kort versjonen, men det var ufattelig slitsomt skal sies. Håper virkelig denne fødselen ikke drar fullt så mye ut det kjenner jeg at jeg ikke har overskudd til;) men det er vel noe med det at når man først står i fødselen kommer uante krefter fram;) Skal prøve å være litt flinkere til å oppdatere her inne framover. Håper at jeg slipper å gå lengre enn 5 feb:) Stor klem til deg også
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 28. januar 2009 #162 Skrevet 28. januar 2009 Uff, skjønenr du er litt hormonell hvis han ikek bryr seg så veldig ja. Man er jo liksom 2 om det her, men du skal nok se at han bryr seg nok om det hele, men ikek får til å vise det så godt. Typisk mannfolk det:) Høres ut som du hadde en veldig tøff fødsel sist! Jeg tenker som så at førstemann baner vei og så blir det jo for de aller fleste en enklere fødsel med nr 2:) Her har det begynt å murre veldig i livmora og jeg er tygt redd for at tantebesøk er rett rundt hjørnet;( Ting endrer seg fort gitt..... Men prøver å leve i håpet så lenge jeg kan da...
bomsa Skrevet 28. januar 2009 #163 Skrevet 28. januar 2009 Maddemor: Jeg hadde kraftig mensmurring 4 dager før ikm da jeg var gravid. Så det trenger ikke bety at alt håp er ute da..:-) Eplekake(smørja) var en stor suksess....jeg var redd for at det ble for lite for seint så jeg hadde heldigvis laget en blåbærpai i tillegg for da besøket dro hjem i går så var det litt blåbærpai igjen...resten var borte..:-) Liker å lage ting som besøket virkelig setter pris på..:-) Veldig enkel oppskrift også...legger den ut her...:-) Tante Kariin´s eplekake 100g melis 200g meierismør > Smuldres sammen 225g hvetemel ca 4 epler med mye smak litt sukker en pk tine vaniljekrem Legg 2/3 av smuldredeigen i bunn og litt opp kantene på paiformen. Har du ikke paiform så legg aluminiumsfolie på utsiden av en vanlig rund kakeform, for å forhindre lekkasje. Legg epleskiver/båter tett over smuldredeigen, det kan lønne seg å skrelle eplene. Strø sukker over eplene. Legg resten av smuldredeigen over det igjen. Stekes på nederste rille 200 grader i 35-40 min... Dette blir ikke en fast kake, men mer som tilslørte bondepiker. Serveres med krem eller is. Hærlig....:-)
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 28. januar 2009 #164 Skrevet 28. januar 2009 Joda, fortsatt ingen tr her, så jeg lever i håpet:) Måtte løpe på do i stad da jeg kjente at det begynte å murre, men da var det slutt på brun utflod også. På vei til do ble jeg stoppet av sjefen som ville fortelle meg at hun er gravid:) morsomt!
tussemor5 Skrevet 28. januar 2009 #165 Skrevet 28. januar 2009 Sanna: Har du oppskrift på den blåbærpaien??? Hørtes nyyyyyydelig ut!!!! Maddemor: Jeg også kjenner til de mensmurringene i forhold til graviditet, så dette blir veldig spennende;)
Giinaღ Skrevet 28. januar 2009 #166 Skrevet 28. januar 2009 Nam nam blåbærpai. Den oppskriften tar jeg gjerne selv Maddemor: med de murringene dine høres det jo bare såå lovende. Krysser fingre og tær for deg!!!!! Her sitter jeg da hjemme med det jeg tror er maserier. Kommer takvis både i rygg og foran, IKKE systematisk i det hele tatt. Har gått alt fra 3 timer til 5 minutter mellom hver ri. Slimpropp gikk i dag tidlig, så jeg HÅPER det nærmer seg fødsel og at dette ikke bare er narre-rier som skal slite meg ut i flere døgn. Er såå fødeklar, 6 dager over termin (og 1 dag fra menstermin). Alt startet etter å ha blitt strippet på sykehuset i går. Ble en kort oppdatering fra meg dette her. Tankene er litt overalt akkurat nå hehe. Vi høres!!!!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 29. januar 2009 #167 Skrevet 29. januar 2009 BLÆÆÆH! Mensen kom i dag og jeg har dritvondt og er superlei meg. Ringte sambo for å fortelle det og begynte å strigråte i bilen på vei til jobb........ Det er jo bare min 7. pp nå, men likevel er jeg utålmodig. Pergoen tar på psyken og det er ikke noe godt med alle bivirkningene. Det er nok bare de jeg har kjent på som har narret meg til å tro at vi endelig klarte det denne gangen;( Så nå blir det pausemnd fra pergo og ny kur i mars og ny tur til gynekologen da. Skal be om å få lap dersom neste kur heller ikke gjør susen. Og Puregon vil jeg også ha. Vet jeg får det jeg ønsker for han gynekologen er bare superflink og legger løpet slik det passer meg best. Så nå skal jeg være sur og lei et par dager før jeg snur om og håper på positive ting igjen. Om et par uker er det kasnkje ny EL og påan igjen... Giina; det høres jo ut som dette er starten på noe da:) Jeg hadde det som deg med masse maserier fra slimproppen gikk. Gikk 2 uker før jeg fødte, men til gjengjeld hadde jeg en drømmefødsel som varte 10.5 timer fra første lille vondte til han var ute. Tusen takk til alle dere søte damer som har heiet og oppmuntret meg! Dere er så gode atte:) Jeg satser nok på med frisk mot igjen når jeg bare får svelget unna denne kamelen.... Stor klem til dere alle!
så gla' Skrevet 29. januar 2009 #168 Skrevet 29. januar 2009 Oj, oj.. her var det mye action gitt. Kanskje er det blitt fødsel på Giina i løpet av natten. Virker jo som om noe er på gang.Spennende. Tussemor; Håper du slipper å gå alt for lenge over da. Snart din tur! Jeg er som deg, elsker å gå gravid, selv om kroppen sier noe helt annet. Maddemor; dumme, dumme tantekrek!!! Jeg kjenner meg godt igjen. Hadde det sånn når jeg gikk på pergo jeg også. Men, det er jo en del som blir gravide i pausemnd og da. Krysser fingrene for at spira sitter snart. *klem* Her er det ikke så mye å melde. Går og venter på tantebesøk rundt 7. februar, og håper vi da er klare for ny pp. Akkurat nå orker jeg ikke tanken på hverken prøving eller sex, men det tar seg nok opp igjen tenker jeg. Litt vondt i det ene såret etter lap ennå, men det ser ut til å gro fint og snart er det nok full fart igjen :-) Jeg har også igjen en resept på pergo. Lurer litt på om jeg ikke skal slenge innpå den i neste pp også. Men, så er det disse bivirkningene da... Vel, vi får se. Ha en fin dag alle sammen.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 29. januar 2009 #169 Skrevet 29. januar 2009 Så gla' : Håper lapen har gjort jobben sin for deg og at du også blir gravid på neste pp! Hvor lenge har dere prøvd? Nå er det vår tur snart syns jeg! Ang pergo så vet jeg at mange blir gravide i pausemnd, så jeg håper jeg er en av de altså! Det frister lite å vite at jeg kasnkje må være et troll i lang tid fremover! Stakkars sambo får gjennomgå når hormonene bruser over.... I tillegg har jeg hatt MYE vondt i hodet og det er slitsomt nok i seg selv. Men nok klaging nå! Positive ting skjer med positive mennesker og nå har jeg bestemt meg for at kamelen er herved svelget, jeg har reist meg og ristet av meg den verste skuffelsen:) Ja kanskje Giina allerede er på sykehuset? oi oi så spennende! Hvordan er det med tussemor i dag da? skjer det noe? go-klem til dere alle:)
bomsa Skrevet 29. januar 2009 #170 Skrevet 29. januar 2009 He he...blåbærpaien var den fra toro som skal bare tilsettes smelta smør og vann..:-)
Giinaღ Skrevet 29. januar 2009 #171 Skrevet 29. januar 2009 En kjapp tur innom for å si at det ikke har skjedd noe mer her etter jeg skrev sist. Har hatt maserier i nesten et døgn, men det vil visst ingen vei Så da er det bare å smøre seg med enda mer tålmodighet og vente og se hva som blir det neste. Innrømmer at jeg er dritskuffet over at det ikke ble mer action nå når jeg allikevel skulle gå et døgn med vonde tak både i rygg og mage. Æsj. Humøret har synket betraktelig og jeg har gått helt tom for ideer til hvordan å få dagene til å gå.... Jaja, jeg er jo sikkert verdens heldigste da som snart skal få møte drømmeprinsen min, men begynner å gå på psyken løs. Akkurat en uke over termin i dag. Nok om det. Han kommer når han kommer!!!! Maddemor og Så gla': Jeg håper virkelig det klaffer for dere begge snart. Enten på eller uten pergo. Blir nesten flau sånn som jeg sitter og klager på at ungen ikke vil ut når faktisk andre må gjennom det dere går gjennom for å få en spire. Beklager, hormonene løper litt løpsk innimellom. I bunn og grunn vet jeg hvor utrolig heldig jeg er altså. Men er sikker på at det snart er deres tur oxo. Tussemor: Nærmer seg ul-termin nå.... skjønner at det ikke har vært noe action hos deg i natt heller. Håper det skjer noe snart og at du slipper å gå sånn som meg. Håper ellers det går bra med alle dere andre her inne. Den eplekake-oppskriften skal noteres (var vel så gla' sin oppskrift?) og prøves
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 29. januar 2009 #172 Skrevet 29. januar 2009 Giina; du skal vel ikke ha noe som helst skyldfølelse! Det har seg nemlig slik at barn kommer ikke på bestilling og det er heller ingen som kan bestemme om man skal 0-1-2-3-4 osv. Jeg har et pergobarn fra før jeg:) en gutt på snart 20 mnd som er en skikkelig kosegutt og litt bøllete av og til:) Men vi vil ha flere barn, og jeg kan tydeligvis ikke få det til uten hjelp og derfor blir frustrasjonen stor nok en gang. Men junior fikk vi klaff i 18. pp og hadde håpet å slippe å gå så lenge denne gangen også. Det tærer på å slite med å få spiren til å sitte uansett tror jeg. Enten man har barn fra før eller ikke.... Det er jo sånn at har man først bestemt seg for å prøve; ja da skulle man helst vært gravid i går! Sånn er det jo for veldig veldig få..... At du klager og er lei har jeg faktisk full forståelse for! Selv fikk jeg beskjed om at jeg kom til å få prematurt og når det ennå ikke hadde skjedd noe dagen før jeg faktisk fødte så ble jeg drittlei! knadde som bare det på brystvortene for nå ville jeg ha ungen uuuuuut Hadde svangerskapsforgiftning som ble bare værre og værre og kjente at nok var nok. he he..... 6 timer etter at jeg knadde som en gal på brystvortene satte riene i gang for alvor:) Prøv å holde ut og tenkte som så at nå er det max 1 uke igjen uansett.... Men jeg tror nå at det skjer før det jeg da siden du allerde har mye maserier og er 1 uke over. Sender deg trøsteklemmer og fødestøv i hauger og spann:)
litamora Skrevet 30. januar 2009 #173 Skrevet 30. januar 2009 oppdatering av litamora....testet positivt i jula, begynte å blø etter 2 dager. Testet negativt etter enda noen dager. 14 dager etter det: positiv el test - og enda 14 dager etter det, dvs forrige lørdag: positiv grav test. men nå blør jeg jammen igjen. skikkelig ergelig, orker ikke å håpe, får teste igjen om ei stund og se hvordan det står til. sukk........:-(
tussemor5 Skrevet 31. januar 2009 #174 Skrevet 31. januar 2009 Da er jeg også kommet til termindato og mine bange anelser om overtid også denne gangen blir bare bekreftet. Har ingen signaler om at junior har tenkt seg ut snart. De eneste smertene jeg tror jeg mangler nå er rie smertene og de er vel egentlig de eneste jeg "har lyst til å ha";) Fikk mail fra Giina i natt og hun er på sykehuset - gjett om ei som er liiiiiiiiiiiiiiitt spent og enda mere fødeklar....hehehe....gleder meg vilt til å høre hvordan det har gått med henne. I dag venter en "fri" dag. Svigers har gullet noen timer mens gubben skal på skogen å hugge ved. Sola skinner og varmer, så når frokosten er fortært skal jeg prøve meg ut på en aldri så liten spasertur (om ikke lengre enn til butikken for å kjøpe litt lørdagsgodt;);)) Har brukt dagene relativt effektivt med brødbaking og kanelsnurrebaking, rydding og litt vasking. Utrolig hva litt sinne kan føre med seg (stakkars gubben min) han fikk gjennomgå så det holdt i går. Hverdagslivet står litt på vent nå mens vi venter på junior, har en del planer som skal settes ut i livet, men planene kan ikke spikres fullstendig før junior er ute og vi har blitt litt kjent med han. Nei, nå skriker kroppen etter mat. Ha ei god helg damer!!!!!!!!!!!
Cara___ Skrevet 31. januar 2009 #175 Skrevet 31. januar 2009 FORVENTET IKM; - Snorkefrøken; har ikm i månedene fremover (36 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler. -Maddemor Ikm 01.feb, samboer,1 gutt-07, sørlandet, 5. pp. - Dotten ikm ca 19. januar (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) - anki: ikm 6 feb, gift, 36, to gutter 5 og 8, sunnmøre, 1MA&2SA 19pp - så gla': venter tantebesøk omtrent 7. febr. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) - Cara: ikm ca 5.feb (gift, 33, jente f. 05) IGANG MED IVF; -Eva76 spraystart 02.02.09 (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag) GRAVIDE; - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen - Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA - tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet - Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo) - Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud) - Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal) - Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg -1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo) HAR DE FØDT? - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - nr3hososs: termin i slutten av november... - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten HAR FØDT; - Skrekkblanda fryd, (fått jente!!). - Snart 4 barn? (fått gutt!). - D&G-the one (fått jenta si ;-)) -Rose:-) (fått gutt :-)) -Pappalille (fått jente) Hei, hei. Ikke vært her inne før, men håper det er greit at jeg melder meg på... Vi har ei jente fra før, og har prøvd litt over et halvt år nå på å skaffe henne et søsken :-) Forrige gang gikk det veldig kjapt, så kjenner jeg begynner å bli litt frustrert nå - selv om jeg jo skjønner at vi bare må ta tida til hjelp... Har hørt så mye om folk som ikke blir gravide før de klarer å slappe av, så prøver alt jeg kan for ikke å bli stresset... men ikke lett. Fint å ha et sted som dette å dele tankene sine med noen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå