Gå til innhold

Enda en ny tråd: Oss over 30!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

*dytte tråden vår tilbake hvor den hører hjemme - på førstesiden :-) *

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flottings med ny tråd. Den gamle ble utrolig lang... Har vært litt stille fra meg i det siste. Trengt litt pause, etter at spiren forsvant igjen... Men går å venter på mens no. Vet ikke når den skal innfinne seg... Etter humøret mitt å dømme er jeg VELDIG premenstruell akkurat no. Så innen en uke bør den vel være her. Mista ca 8.nov, så det kan vel stemme.

Julestria har begynt å merkes på jobb. Mye å gjøre. Jobber i butikk. Lurer på å ta ut en 3 dagers denne uka for å lade opp batteriene. Har ikke vært borte fra jobb en dag enda, så bør ikke ha dårlig samvittighet... Men hvorfor har jeg det da? Er ikke sengeliggende, bare nesten... Tar en Ibux og møter på jobb... Men bør lytte til kroppen av og til har jeg fått høre...Æh! Ikke flink til det...

Tussemor. Takk for tips til Tupper... Skal prøve å holde et party i januar jeg da... Blir ikke tid til noe no i Desember uansett. Fy søren kor irriterende med han snekkeren da. Du får finne frem gravidhormonene og kline til med en glose til han neste gang du ser han. Ikke bry deg om at han kjenner samboen din. Klart du vil inn i huset ditt til dere får en liten til i huset...??? Men det skorter litt på tiden, så du må nok slå deg til ro der du er no.

Ellers skjønner jeg både så gla, Dotten og oss andre travere her inne som sliter... Vi er glade for det vi har, men siden vi vil ha en baby til blir tanken ganske besatt av og til. Blir heftig prøving i perioder og mye sex uten at lysta alltid er til stede. Mye plikt. Vi snakker om at vi tar det som det kommer, men når EL nærmer seg, føler jeg at vi må ha sex ofte, og da skjer det ikke så spontant. Har holdt på en stund no. Men det er godt å ha alle dere å dele tanker med når jeg er frustrerte og ingen andre vet at jeg har vært gravid og mistet. Bagatelliserer det litt overfor min kjære, men det går nok mer innpå meg enn jeg vil innrømme. Får satse på at vi får et nyttårsønske som går i oppfyllelse tidlig på nyåret. Det gjelder alle oss her inne...:-)

Dere får ha en fin 1.advent kveld. Klem fra...

Skrevet

Heia jenter!

Jeg har ikke vært her noe særlig da jeg er mest på slitere. Jeg har ikke prøvd mer enn 4 pp ennå, men var sliter sist og ble gravid på dobbel pergo i 18.pp. Er på pergo igjen nå så derfor jeg er mest på sliter-forumet da. Men det er jo veldig koselig her inne også:) Så nå skal jeg prøve å skjerpe meg og bli litt mer sosial:)

Gratulerer til alle som har blitt gravide! Det er jammen ikke mange av oss igjen på forventet IKM-lista..... Og det er jo bra! Måtte vi alle få et etterlengtet kryss før jul!

Goklem fra meg:)

FORVENTET IKM;

- Dotten ikm ca 25. november (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

-- Snorkefrøken; ikm en gang i desember 08. ;-)

(36 år. Gift. Bor i Vestfold. Tre barn på hhv 9, 7 og 6 år. Englebarn i desember 2007 og august 2008)

- så gla': ikm 15.des. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Eva76 ikm 16.des. (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

- anki...: ikm?, gift, 36, to gutter 5 og 8, sunnmøre, 1MA&2SA 20pp

-Maddemor ikm 01.12.08, 1 gutt-07, sørlandet, 4 pp.

GRAVIDE;

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- D&G-the one termin 8.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

-1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

Skrevet

Ja, da var adventstida her! Koselig tid med lys og forberedelser (og mye jobbing)

I kontrast til den koselige tida så fikk vi brev siste uka om resultatatet på kromosomprøvene. Min var fin, men sambo har en translokasjon. Det sto at vi er søkt til genetisk veiledning.

Aner ikke hva dette vil si for forsøket. *sukk* Hadde håpt vi snart skulle vært i gang.

Kjenner at jeg ikke har så mye mer å melde akkurat nå, er litt tom om dagen, hjelper ikke at jeg og sambo knapt møtes pga at jeg jobber når han har fri og omv. Det var godt å ha en halv dag sammen og legge seg samtidig i går.

Kommer sterkere tilbake. (Tror jeg)

Skrevet

Hei og hopp damer =)

Jeg er også litt poofed om dagen. Var på svangerskapskontroll på fredag og fikk beskjed om at en kombinasjon av protein i urinen og litt forhøyet blodtrykk gjør at jeg nå er i faresonen for svangerskapsforgiftning =( Jeg skal tilbake på kontroll på fredag igjen, og har i grunnen slått meg til ro med det, men så våknet jeg med hodepine i dag og er forferdelig bekymret =/

Dundrende hodepine skal jeg visst passe meg for, men hva søtten er dundrende hodepine? Jeg er migrenetiker, og min definisjon av hodepine er såvisst ikke den samme som min manns for eksempel. Nei æsj. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, så legger meg på sofaen til det går over eller blir verre tror jeg.

Er stiv i nakken, så det er sikkert derfor hodet klager... Nei og nei, nå skal jeg gi meg med sytingen før jeg skremmer noen =) Kommer tilbake med oppdatering =)!

*syte syte* *tutle til sofaen*

Skrevet

Uff da.... Hvor langt på vei er du?

Jeg hadde selv svnagerskapsforgiftning sist jeg var gravid. Hadde blodtrykk på 146-95, 3 på ødem, 2 på protein i urinen, men det gikk veldig bra:) fødte til termin.

Det er visst pannehodepine du ikke skal ha. Har selv migrene og var på føden en natt pga kraftig hodepine i panna.

Klødde en del på hender og føtter og da tok de blodprøve for å sjekke leveren min, men den va rogså helt fin.

Men er du i minste tvil; ring føden. De er fantastiske til å ta vare på deg hvis du er bekymret.

dette er ikke for å skremme deg, men svangerskapsforgiftning kan være veldig alvorlig og gå skrekkelig fort fra moderat forgiftning til alvorlig og derfor er det viktig å ta alle signaler på alvor.

Men dette går nok bra skal du se. Husk for all del å drikk masse vann og ta det mest mulig med ro. Det gjorde at jeg slapp innleggelse på sykehus....

Stor trøsteklem

Skrevet

Pappalille: tvi tvi, for at alt går bra.

Lytt til kroppen, og søk hjelp når du lurer istedet for å gå for lenge.

Skrevet

Hmh, jeg skal ringe til legen min tror jeg nok. heller én gang for mye enn én for lite ja =)

Jeg er forresten 32+4 i dag.

Skrevet

Og takk for støtten jenter, det hjelper =)

Skrevet

Pappalille: Huffameg, hørtes virkelig ikke noe godt ut. Godt du ringer legen din og sjekker det opp. God bedring og kom innom for oppdatering når tid!!!!

Skrevet

Håpe du har fått ringt føden Pappalille, de var jo så trivelige sist du snakket med dem..:-)

Håper selvfølgelig at det er bare en "vanlig" hodepine og ikke en indikasjon på svangerskapsforgiftning.

Jeg har forresten en del tuppeting som er dine, må kommet meg opp til deg med dem.

Skal se om jeg har bil i morgen eller en av de nærmeste dagene slik at jeg får levert de.

Jeg går forresten over til å jobbe bare kveld fra i morgen av.

Tapte mange tusen på å gå bare dag, og det gjør ingenting for meg å jobbe kveld.

Kommer til å starte kl 18 hver dag fremover.

Ellers har jeg fått pakket de fleste julegavene og skal få sendt de i morgen håper jeg.

Endelig er det kommet sny til oppsal så det er litt mer julestemning nå enn før helgen.

Tenk det er 1. desember jenter....:-)

Skrevet

Oj,oj pappalille, fikk du ringt legen/føden??? Hvordan har det gått???? Ikke akkurat en gøy beskjed å få da, at man er i faresonen. Må innrømme at jeg er livredd for at det samme skal skje meg. Krysser alt for at det skal gå bra!!!!!!!!!!!!!!!

Tenkte at det var så mye jeg skulle kommentere, men teflon hjernen min er fullt aktivt. Merker at jeg er på vei inn i en tilstand hvor meg, mitt og fødsel er det viktigste, boblen bare vokser og det er ikke plass til så veldig mye mere oppi topplokket. Skulle gjerne hatt husmorfri noen uker nå fra både mann, barn og ikke minst husarbeid og middagslaging. Har store problemer med å tenke. Sitter å drømmer om at noen skal forbarme seg over meg med julebaksten i år, men det ser fårlig ut. Jeg liker å bake og lage mat, men kjenner meg mer og mer friset til å kjøpe alt av kakemat som vi skal ha i jula, men vet at jeg ikke kommer til å bli fornøyd....

Vi fikk oss ei deilig helg i trondheim med mye avslapping og vi var skjønt enig om at det må gjentas litt oftere enn annet hvert år;) gullet oppførte seg så bra at svigers lurte på når de kunne få ha han igjen!!!!!!!!!! Slikt liker jeg!!!!!!!!!!! Blir vel hotellweekend første helga i januar, sponset av gubbens jobb i stede for ordinært julebord, kan bli bra, men er litt usikker...er skeptisk til alkoholforbruket på gubben når det nærmer seg termin...

Tenk at det er desember igjen - helt utrolig, deilig med alle lysene. Skal snart komme igang med julebrevene, men venter bare på rette stemningen og overskuddet. Synes det er så innmari koselig med julebrev....

Nå skal jeg kampe litt på sofaen før jeg tar kvelden, har vært en tung dag i dag (trøtt som f....)

Ha en god kveld damer!!!!!!!!!

Skrevet

Pappalille, håper alt er bra med deg? Oppdater oss når du kan..

Eva76: Ikke gøy å få sånn informasjon av legen. Håper det går bra for dere likevel. Jeg kan litt genetikk, men ikke nok til at jeg tør å uttale meg. Lykke til.

Jeg er visstnok idag inne i min 7.uke-utrolig nok! Har ikke et eneste symptom, syns det er litt ekkelt, så vurderer å ta en ny test, klarer liksom ikke å slå meg til ro.. Droppet forresten julebordet på fredag, ble for mye pes, koste oss hjemme istedet:) Men ikke gøy å komme på jobb i dag, alle syns det var såå kjipt at jeg gikk glipp av det, og lurte på hvordan syk jeg var osv..hvorfor alle disse detaljene da!! Jeg som hater å lyve!

Teflonhjerne her og, og skal jobbe 12 timer imorgen, så må komme meg i seng..gjesp!

Skrevet

Heisann damer =)

Jeg dro en tur til legen og fikk målt blodtrykket mitt. Det var litt høyere enn det var på fredag, men siden jeg ikke hadde andre symptomer, sånn som vondt i magen og slikt, sendte legen meg hjem igjen med beskjed om å ta det med ro, og ha lav terskel for å ringe lege eller føden.

Jeg er litt skremt og utafor, men det går seg til, og det er bedre nå som helten min erhjemme =) Gud så glad jeg er for mannen min! Og for dere jenter som støtter meg og synes litt synd på meg når jeg trenger det =)

Takk =) En stor klem til dere alle sammen =)

Skrevet

Julibarn: Litt genetikk sier du, kansje du kan svare på dette da...? Jeg har nemlig googla litt :$ En balansert translokasjon er ikke farlig står det, iallefall ikke for den som er bærer. Kan han ha een translokasjon som ikke er balansert uten å vite det? Jeg har slett ikke peiling på noe av dette. Prøvde å legge ut en tråd på ass. befruktning, men ser ikke ut til at dette er et vanlig problem :-(

Synd for meg, bra for dere andre ;-)

Skrevet

Bra at du ringte Pappalille:) Du skal se at dette går kjempefint! Men hør for all del på legen og ta det med ro. Det hjelper!

Tenkte jeg skulle oppdatere litt jeg da. Fikk tanta på besøk i dag så da vandrer jeg inn i 5. pp.....

FORVENTET IKM;

- Dotten ikm ca 25. november (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

-- Snorkefrøken; ikm en gang i desember 08. ;-)

(36 år. Gift. Bor i Vestfold. Tre barn på hhv 9, 7 og 6 år. Englebarn i desember 2007 og august 2008)

- så gla': ikm 15.des. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Eva76 ikm 16.des. (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

- anki...: ikm?, gift, 36, to gutter 5 og 8, sunnmøre, 1MA&2SA 20pp

-Maddemor tanta kom 02.12.08, samboer,1 gutt-07, sørlandet, 5. pp.

GRAVIDE;

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- D&G-the one termin 8.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

-1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

Skrevet

Eva76:

Jeg beveger meg nok på tynn is nå, så jeg ville høre med de som gir råd og veiledning, dette kan de.

Men, jeg vil jo tro at det betyr at det ikke gir utslag på personen som har translokasjonen (som er en type mutasjon, endring i genene), men at barna evt vil kunne få endringer som vil kunne gi skader. Men dette igjen kommer ann på HVOR translokasjonen sitter, kanskje den er på et kromosom hvor det ikke har noen betydning. Vet ikke om dere har fått greie på det? Og, i tillegg, så er det alltid enn viss prosent sjanse for at det går bra..Særlig siden du ikke er "bærer," eller hva man skal kalle det.

Lykke til.

Klem

Skrevet

Off, jeg skrev innlegg i stad, men ser ikke ut til at jeg fikk lagret det:( PC'ene her jeg jobber logger seg automatisk ut etter en viss tid dessverre..

Eva76; det var deg jeg hadde svart. Jeg er ikke veldig inni emnet, så håper du får de svarene dere ønsker ved en rådgivning, de har virkelig greie på det.

Men, sånn jeg forstår det så betyr det vel at det ikke gir utslag for personen selv, men for evt "avkom"/barn. Jeg vil tro alvorlighetsgraden avhenger av hvor på kromosomet translokasjonen (mutasjonen; forandring i genene) sitter. Hvis det sitter på kjønnskromosomet, så er det vel mer alvorlig, for et barn arver et kjønnskromosom fra far (x eller y) og et fra mor(x eller x). Det at du er "frisk" er sikkert positivt! Jeg er usikker på hva balansert og ubalansert betyr.

Vet ikke om jeg sa noe mer enn det du allerede har lest deg til..

Uansett, lykke til.

Klem

Skrevet

Hehe, ser ut til at flere har problemer her snorkefrøken?? :) Men alt vi har skrevet er visst lagret likevel!!!

Skrevet

Hei jenter.

Så fint a "se" seg igjen Snorke-frøken!

Her hos oss er det også stas med kalender-og det er jammen ikke mye som skal til for å glede ei lita frøken! hårspenner, ei fin truse. Videre kommer det pepperkakebaking, kafebesøk,kino mm. Jeg er nesten like spent som henne jeg!

Ellers er det lite som er gjort av juleforberedelser her. Jeg ligger for tiden. Sykemeldt med bihulebetennelse.

For noen dager siden spurte Sanna - tror jeg hva som er jul for oss på tråden. For meg er det faktisk litt varierende! Det viktigste er at det er fredelig og rolig i juledagene og at jeg er sammen med all-righte folk! God mat og godt drikke (Santa Clausthaler er godt det!!!) og god tid. Jeg liker ikke at jula bare blir farting fra den ene familiemiddagen til den andre. Hadde det sånn før. Både pappan til vesla og jeg har skilte foreldre som alle ville ha oss på besøk samtidig. Pendling mellom 4 hjem..pust og pes!! Nå er jeg jo ikke sammen med hans foreldre i jula lengre og mine egne takler greit å komme i juleselskap her samtidig. Da får vi vært sammen alle sammen på en gang, enkelt og greit- og koselig!!

Nå har snekkerne stått på i noen dager igjen. De mente at de skulle bli ferdige i løpet av denne uka..vi får se.... Apropos netthandling..jeg bestiller lite på nettet, men får mye inspirasjon! Er ofte innom interiørblogger og får ideer til siste finish i huset. Det er utrolig mye gøyalt barnetøy å finne på nettet også. Har dere sett på Luddeklær? (luddeklar.no) Håper jeg snart får guts nok til å ta fram symaskina!!!!

Hva gir dere til mann og barn til jul da jenter? Vesla ønsker seg lego og refleks (!), det skal hun få. I tillegg flytter hun inn på nytt rom nå med alt nytt!! Men kjæresten? hmmm. Har så lyst til å gi han noe kjempefint, spesielt osv. for å vise hvor stor pris jeg setter på han! men hva??

Må på tampen bare fortelle om en morsom invitasjon til nyttårsselskap som vi fikk i postkassa for et par uker siden. Det var bare masse bokstaver, en kryptisk melding! Vi brukte over ei uke på å tyde den. Til slutt kunne vi lese at det var noen naboer som ville invitere store og små i selskap. Nå har vi jobba lenge med et kryptert svar- med en annen kode selvfølgelig..

Ønsker alle snille, greie jenter en fin ettermiddag og kveld!

Skrevet

Hihi, her har det vært krøll ser jeg =) Godt det _synes_ når du stikker innom tråden Snorke-frøken =D

Jeg har kommet meg litt etter gårsdagen nå, var nok mye hormoner ute og gikk, og alt hjelper og blir bedre når mannen kommer hjem uansett hvor ille det er. I dag er hodet helt fint, og jeg har tatt det med ro og føler meg myyyye bedre alt =)

Når det gjelder Gaviscon så lever jeg på det for tiden. Har akkurat knertet min tredje (eller fjerde) pakke med 120 tabletter i. Jeg har dem overalt; i veska, på soverommet, på stua, på datarommet og på do ^^ Mannen min forbinder snart hvitt skum i munnviken, knaselyder og den lukta av de tablettene med meg =p Mamma sa her om dagen at før var det slik at om en var plaget med halsbrann sa de at du skulle få en baby med mye hår. Om det er tilfelle har jeg en sjimpanse i magen!

Skjønner godt at det blir mye engler hjemme hos dere Snorke-frøken =) Bare pass på så de ikke flyr avgårde med huset! Hvordan gikk det forresten med deg etter akrobatikken i trappa? Gul og blå?

Hva skal en kjøpe til helten ja... Jeg har tenkt og tenkt. Han ønsket seg et spill til ps3, men det fikk han før jul som en gave fra meg bare for å sette litt pris på ham. Han er helt fantastisk, stiller opp, klager aldri, lukter hva jeg trenger og er i det hele tatt helten min. Men så slo det meg at med et vinterbarn blir det mye trilling i kaldt vær, og han trenger definitivt nytt vinterundertøy! Det han har er saggy og svært så usexy, jeg fikk latterkule sist han tok det på seg =p Så det blir fint ullundertøy, og muligens et gavekort på ei tempurpute. Han har hatt litt nakketrøbbel i det siste, og jeg ble kvitt mine vondter etter innkjøp av ei sånn pute =) Klarer ikke finne på noe megaspennende og romlemantisk hvert år, det må bli noe praktisk til slutt ^^

Det eneste jeg har gjort av netthandel er faktisk første sesong av "The L Word". Bestilte den i dag. Blir mye hjemmesitting fremover på meg, så kan like gjerne finne noe moro å se på =)

Bah, pæra gikk akkurat i lyset rett over pc'n min. Da blir jeg helt skrudd i øya x.x

Får vel se om jeg kan få skiftet den uten å balansere på en stol med hjul på =D Snakkes damer!

Skrevet

SÅ bra at du føler deg bedre Pappalille!!! Da må du bare være flink å fortsette å ta det med ro, så skal du se at dette går kjempefint!

Halsbrann ja; husker jeg slet veldig med det da jeg gikk gravid... Tygde Gaviscon til den store gullmedalje og var veldig glad for at jeg har egne tenner og ikke proteser (hi hi).

Snorkeføken: så flink du er å poste innlegg:) hi hi

Det virka som både BIM og DIB låste seg i 9.30-tiden i går. La inn flere innlegg som ikke kom på lista, men i dag så er de der likevel:)

Jeg går allerede på pergo jeg ser du. 2 enkle kurer så langt. I januar blir det dobbel kur og hvis det ennå ikke har klaffa blir det dobbel kur og puregonsprøyter i mars. Men satser på at vi får det til før den tid:)

Julestemning ja; nei her er det ikke mye julestemning gitt....

Vi bor i et lånt hus og hadde trodd vi skulle ha flytta inn i eget hus for lengst, men den gang ei. Vi er rammet av finanskrisen og får ikke solgt huset vårt på en annen kant av landet.... En lang historie som jeg ikke orker å fortelle nå, men vi solgte huset i mars, men ble svindlet og måtte legge ut huset på nytt for salg og da sprakk boligbobla.... Da hadde vi allerede flyttet sørover og trodde at alt var i orden...

Så nå sliter jeg med å finne stemningen rett og slett. Ikke finner jeg julepynten og ikke bor jeg i det huset jeg vil og til fredag skal jeg på IKEA for å skrape sammen noe julepynt så det blir litt koselig for småens skyls i alle fall:) Det går seg nok til etterhvert får vi håpe:)

Skrevet

Oi, nå måtte jeg bla gjennom mye for å finne hvor jeg slutta sist!

Snorke-frøken har satt sine spor *tjihi*

Julibarn: Takk for svaret. Nå håper jeg at det er kort ventetid på veiledninga,

Snorke-frøken: Har du gode kontakter med nissen? I såfall kan du rette opp en feil... jeg har nok mer enn 20 pp. Jeg har ikke talt, men vi har prøvd i snart 3 år, og jeg har en ganske stabil syklus på 27- 30 dager, så nærmere 30pp tenker jeg...

Så fint å høre at ferien ble velykket! Det har dere virkelig fortjent. Gikk det bra etter fallet eller er du stiv og støl?

Pappalille: gravide bør slett ikke balansere på noe med hjul på! Håper du fant en annen stol evt en gardintrapp. Er du fortsatt like hel?

Da er det tid for å finne seg noe frokost, avisa og siden ta fatt på juleforberedelser. Må benytte fridagen.

Skrevet

God morgen damer:)

Nå har jeg sendt avgårde mormor og morfar, vi hadde noen koselige men hektiske dager sammen!

Mamma vasket ned til jul for meg:):):):), nå koser jeg med jule-pyntinga som jeg tar litt etter litt:) ny stor papir stjerne er satt i vinduet, såååååå fin:)

fikk selvfølgelig ikke gjort unna all julegavehandlinga, vanskelig for hormonelle meg som må passe på både mormor,morfar og turbo på kjøpesenter. Ikke soe stas å handle når de parkerer seg utålmodig utenfor hver butikk:(

Søndag hadde vi hele fam til Helten til middag. Svigermor kom med ferdigpyntet vugge. Hun hadde sydd kante-skydd i rosa med små hvite hjerter og prinsesse på erten sengesett. Helt NYYYYYDELIG!

Ang jul, i gode gamle dager var julen forbundet med fest og moro. Sov til langt på dag og våken til laaaaangt på natt:)

Nå elsker jeg å være hjemme, inviterer gjerne venner og familie til både lunsj og middag. Masse ute med Turbo, som er en orntli utegutt! Men en tradisjon har Helten og jeg laget oss: vi lager aldri avtaler 1.juledag! Nå daler sneen her hvor jeg bor i oslo, hadde vært kjempegøy om den ble en stund nå:) tiddelibom:)

Mor kom med kransekake, lefser og smulteringer. Så nå gjenstår pepperkake-baking. Vi skal møte noen venner til helga og gjøre d sammen. Neste helg har vi invitert fetteren til Turbo til overnatting og pynting av pepperkakehus. Om jeg får "ånden" lager vi puffet risboller, en av mine jule-favoritter:)

Eva76: usj, har dere prøvd sååååå lenge! Håper prøven til mannen er harmløs og at dette lar seg lett fixe! Kos deg med juleforberedelsene og fridagen:)

Pappalille: Huff, godt å høre ting har "roet" seg. Nå må du ta godt vare på deg selv, la deg bli pleiet av elsklingen og nyyyyyt førjulstida:)

Maddemor: så kjiiiiipe greier med hussalget:( men godt å høre at dere prøver å gjøre d beste ut av d. Ikea bugner av jule-stæsj:)

Snorkefrøken: hi-hi-ja du setter virkelig spor:) Jeg handler ofte på internett! I fjor kjøpte jeg Kamik vintersko til Turbo for hele 178,- m frakt fra usa:) sånn med gummifot og ulltøffel jeg kunne ta ut og tørke om nødvendig....

Jeg er også så heldig å ha et vennepar som vi ser ca èn gang i året, i sommer kjøpte de Guess klokke til meg for 1/3 av prisen her hjemme. Salong shampo, balsam og kurer er også rå billig "over there" Har også handlet litt ifra england, spes hudpleie..... Kalendreren til Turbo består av lett blaning av nytte-ting, gotterier,og leker( han har helt dilla på tog, så vi har kjøpt en stor pakke med skinner som vi bla har delt opp, pysj, t-skjorter, motorsag, snekkerpakke vi har delt opp osv) tror han blir veldig fornøyd:)

Sender deg mange gode tanker i tiden som kommer!

Mortine: Stakkars deg, hvordan går d med deg? Du har virkelig fått d i høst. Du har jo vært syk i flere runder, kansje kroppen som prøver å si ifra om at du trenger MASSE hvile:) Riktig god bedring!

Luddeklær er en av mine absolutte favoritter, men fyttikatta d koster!

Har du tittet innom engulknapp.no? masse fint:) Må kansje høre med svigers om hun kan sy litt:) Eeeeelsker interiør! Bolia er en absolutt favoritt!

Junibarn: oi, 7 uker allerede. har du vært på første kontroll?

Så glà: savner deg her inne! Godt du har kommet i gang med studier igjen og kansje fokuset er litt på andre ting for en stund fremover! God førjulsklem!

Tussemor: Å styre og stelle til jul er alltid koselig, men ikke når d blir et ork:( kansje du skal ta d som d kommer og om du orker bare litt blir d jo faktisk jul forde:) Kansje svigers kan hjelpe litt mer til med gutten deres? Jeg har fått avtalt at Turbo kan komme og være noen dager i ny og ne før jul. Slik at jeg både får hvilt litt, gått på kafè med veninner og shoppet:)

Sanna: Vi får lunsje en dag nå siden du jobber kun kveld:) Takk for turen i går;)

Huff, nå kaller Turbo! Håper jeg har fått med de fleste nå:) God førjulsklem til dere alle!

Skrevet

Hei igjen!

Godt å lese at du er bedre Pappalille! Og bra at fallet ikke gav deg større vondter Snorke-frøken!

D&G, du har nok et poeng...min kjære er helt enig med deg i at her er det kun hvile som er lov inntil formen kjennes bedre.Tilogmed mamma sier det...hun som lever etter mottoet :bite tenna sammen, stå på,hvile kan man gjøre seinere..(en gang hun var innlagt på sykehus med en infeksjon, dro hun hjem på perm. Da presterte hun å stille seg opp på en krakk for å pusse vinduer ute. Hun falt ned og brakk armen!! slå den!!) I vår familie er det faktisk hun som heter Turbo!!

Har full sykemelding denne uka- har jo 50% fra før, men legen sa at det bare var å ringe hvis jeg fortsatt ville ha 100. Kanskje jeg skal ha det fram til jul? så kan jeg heller rusle de 200 meterne bort til jobben hvis jeg føler for det i blant?

Enig i at Luddeklær er svinedyrt. Men snittet er jo svært så enkelt, så det kan umulig være vanskelig å få til selv. Tok et sykurs for et par år siden. Med min lidenskap for kjole-kjøp er det lurt å kunne sy litt om lommeboka blir slunken iblant!

Eva, har ikke samboeren din ei frisk og fin datter fra før? da kan det sikkert ikke være av særlig betydning det som kom ut av prøve resultatet. Uansett så er de som driver med genetisk veiledning kjempeflinke. Har vært til det selv og fikk god hjelp med spørsmålene våre. Ta en telefon og spør om dere kan få time fort hvis du tenker veldig mye på det!

Det er i grunnen ganske deilig å ligge på sofaen med fyr på peisen mens snekkeren jobber ute! Mureren støper siste rest av trappa ved inngangen idag. Og Turbo-mor kommer snart innom med lefser, smultringer og krumkaker. Pepperkaker og serinakaker skal vi bake sammen med vesla( som i senga en morgen uttalte : mamma, du er verdens beste kose-stativ!!!). I fjor bakte vi en pepperkake-borg, lurer på om kjæresten og vesla har like ambisiøse planer i år også?

Ha en fortsatt fin dag alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...