Gå til innhold

Enda en ny tråd: Oss over 30!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

I dag kommer jeg nesten gjennom skjermen for å skrive!

Jeg har fått bekreftelse av oppstart og ringte i dag. Vi får prøve på neste syklus som trolig starter i morgen. Riktignok tar det en stund etter mensen før jeg skal starte med medisin og jeg må gå ganske lenge på spray før jeg kan starte med sprøytene, men da slipper jeg i allefall å vente til etter påske med oppstart og til mai med innsett av egg.

Gratulerer med jenta D&G! Håper det står bra til med dere og at du orker å gi en oppdatering her inne etterhvert.

Dotten: satser på at lap gjør susen. Om ikke så kommer du og kansje inn i det samme som jeg ->prøverør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God kveld damer!!!!!!!!!!

En stund siden jeg var innom å skrev noe, men jeg er innom å leser stadig vekk, har bare ikke orket å skrive så mye. Her går dagene med til kontroller i hytt og pine, snekkerarbeid og mye irritasjon og frustrasjon. Har heldigvis fått ordnet soverommet så nå driver gubben å maler litt slik at vi kan flytte tilbake dit til helga, da håper jeg også at vi kan få opp senga til babyen. Så får vi håpe at gubben kan få ned litt klær fra loftet i morgen slik at jeg kan få begynt å vaske (kanskje han gjør det i kveld). Vi har lite klart og det verste av alt er at det ikke skremmer meg....junior gir stadig livstegn og det er godt. Var hos legen i dag og hanvar så ivrig på å kjenne etter om hodet var festet at jeg ikke har vært gangfør siden, så jeg har vel ett snev av bekkenløsning. Gleder meg til å komme tilbake i dobbeltsenga å få litt kvalitetssøvn;) Legen mente på at jeg slipper å gå så mye på overtid og det var jo positivt, men av erfaring tar jeg allt slikt med en klype salt.

Har vært litt flink i dag å laget en stooooooor posjon med risotto som gubben og gullet kan ha når jeg er på sykehuset (litt bekymret hønemor...hehehe), greit for meg å ha litt når jeg kommer hjem også,er jo bare å steke opp!!!!!!!!!!!

Uanset, håper på fødsel snart nå er lei av alle vondter her og der, dårlig søvn og lite barnevakt i ukene. Skal til gynekolog og ul på torsdag og er spent på hvordan det blir.

Håper alt står bra til med dere andre her og at gravid lista snart fylles opp...

Skrevet

Hei jentene mine:)

TUSEN TAKK for alle hilsner! Huff, frøkna vår er ei uke i morra så jeg tenkte nå MÅ jeg få ut fingeren og oppdatere dere flotte damer her inne:) Jeg er forelsket:)

Så her kommer d:

Jeg våknet før hanen gol (kl 0500) på torsag, veldig spent og usikker for etter å ha ringt til ullevål kvelden før fikk vi vite at vi var nr 4 el 5 til keisersnitt.Dvs vi sto i fare for å bli utsatt til dagen etter.......

Men vi møtte opp som avtalt til kl 0800. Vi ble møtt av verdens søteste jordmor og ble forberedt om masse venting..... Så skulle jeg dursje igjen, nå med spesialsåpe. He-he- måtte vaske håret på nytt også, og dere kan tro jeg var søt siden jeg hadde hårbørsta liggende i veska i bilen. Men fikk dradd ut de verste flokene med fingrene:)

Så begynnte ventinga:)

Kl 1130 fikk vi beskjed om at vi var neste par ut:) På med "stayupps" som forebygger blodtrykksfall og inn med kateter..... Og Helten fikk ei hvit CSI drakt, som Turbo har omtalt som "pappaspøkelse" siden:)

Vi ble møtt med et flott "team" hvor d var høy humorfaktor og flotte damer som hele tiden passet på at vi hadde d opptimalt:)

Frøkna ble hentet ut rett før kl 1300. Etter en rask tur inn til sjekk, fikk jeg henne på brystet og der var hun til jeg var ferig tråkla:)

Så bar d til oppvåkninga, tett fulgt av Helten og frøkna.Der tok hun jaggu puppen, som en selvfølge:) Vi koste oss der og tidlig kveld kom vi ned til føden.

Hun er en skjønn skapning! 3502g 52cm lang og 36 rundt hodet. Kjempelik storebror:)

Jeg fikk etter 2 søvnløse døgn komme hjem èn dag før planen. Har gått litt i svime siden d, øm i såret men lite søvn har vært mest plagsomt!

Nå roper Turbo, så jeg får leke litt slik at Helten får kose seg med Nyfrøkna:)

PS: juppppiiiiiii.vi har fått barnehageplass til Turbo fra feb. SÅÅÅÅ glad på hannes vegner! D blir topp!!!!!

Helt klart et rotete innlegg............sikkert mye jeg har glemt, men d kommer kansje senere:)

Klem alle sammen, jeg får kommentere dere en annen gang!

Skrevet

Så moro å høre fra deg D&G =) Gratulerer massemasse igjen, og kos dere massevis med lillefrøkna =)! Jeg er en smule babysyk selv nå, så jeg er litt, men bare litt, misunnelig ;-)

*stor klem*

Skrevet

Heisann alle sammen..:-)

D&G, kommer rekende på barselbesøk etterhvert...:-)

Jeg har dessuten tillatelse fra Pappalille å legge ut litt slarv ang henne.

Hun er nå på A-hus i full gang med å få den lille babyen...:-)

Hun har hatt vannavgang og ca 4 min mellom hver rie.

Spennende!!

Hun ringte meg litt etter kl 14 idag og lurte på om jeg kunne kjøre henne til A-hus da hun hadde blødd og hadde menssmerter.

De mente på føden at det var best for henne å komme inn pga sykehistorien.

Hun mente selv at det ville bare bli en kontroll og ut igjen. så hun ville ikke at mannen skulle trenge å komme fra jobb for det.

Han hadde mye å gjøre på jobben idag og burde være tilstede....he he..men menn jobber fort når de må og han kom frem til sykehuset før oss..:-)

Der ble hun tatt inn til kontroll nesten med en gang og da hadde hun allerede rier...Så da ble det familierom...:-)

Jeg fikk lov å være med inn å se hvordan alt var, riene tok seg raskt opp og ved undersøkelse var det 1cm åpning.

Da ble riene virkelig harde...Så jeg dro hjem...feigingen meg...men de ville sikkert være alene nå...:-D

Gleder meg så til å høre hvordan det går videre...tvi tvi...

Er meget babysyk jeg og...men må nok vente noen måneder til...:-D

Skrevet

Koselig å høre fra deg D&G!

Spennende med Pappalille... alle gode ønsker for en fin fødsel.

Jeg har ringt inn mens i dag (vet ikke helt om jeg kan oppdatere ikm-lista, da jeg skal gå på spray på slutten av denne perioden og kansje ikke får mens i det heletatt...)

Jeg skal ha egguttak og innsett i uke 12! :-) :-D Kunne godt vært nærmere dagens dato, men, men. Nå skal jeg få medisin og nærmere dato-oppsett i posten, så får vi se hva vi har gitt oss ut på. Kansje blir det baby rundt juletider, men mest sansynlig er dette en prøverunde med tanke på medisiner og så må vi til med en runde til senere.

Babysyk? JA Misunnelig? JA men ikke sykt misunnelig, ønsker dere som har alt godt... men... æ å vil ha!

Skrevet

FORVENTET IKM;

- Snorkefrøken; har ikm i månedene fremover (36 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

-Maddemor tanta kom 02.12.08, samboer,1 gutt-07, sørlandet, 5. pp.

- så gla': ikm 8. jan. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Eva76 ikm 14. jan (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

- Dotten ikm ca 19. januar (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- anki: ikm 6 feb, gift, 36, to gutter 5 og 8, sunnmøre, 1MA&2SA 19pp

GRAVIDE;

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

-1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

-Rose:-) (fått gutt :-))

Hei alle sammen. Da har jeg fått en gutt:-) Kom til på nyåret:-) ikke vært her inne så ofte i det siste. Men tenkte jeg ville oppdatere litt:-)

Ha ett flott 2009 år alle sammen:-)

Måtte alle bli gravide å få baby i 2009 :-)

Gode lykke ønskninger og gode tanker til alle her inne på oss over 30 tråden.

Skrevet

Ojoj, da er det litt action her inne :):) Da vil jeg vel tro at Pappalille har fått babyen sin nå...åhhh spennende!!!!

Gratulerer såååå mye til Rose og til Dolche&Gabbana!!!!!!!!

Så er vel jeg eller Tussemor nestemann ut her... ligger rett ut med forkjølelsesrunde nr. 2, så nå håper jeg at jeg skal bli 100% igjen før det skjer noe her. En ganske nervepirrende tid dette her. Det kan skje plutselig eller det kan skje om nesten 3 uker liksom.. hm.. jaja.

Håper alt er bra med dere alle sammen. Har ikke helt skrive-energien her nå, jeg. Får komme tilbake sterkere senere :)

Skrevet

Jeg ble mamma til Oline i dag klokka tre på halv ni på morgnen. Jeg er gåen, og lykkelig=) Hun er STOR, 4660 og over 50 cm lang. Au. Skriver mer hjemmefra, her er det håpløs touchscreen.

*vinke*

Skrevet

GRATULERE Pappalille og velkommen til verden OLINE:) (kjempefint navn) Guuuuuud ja, AU-AU- hun er jo kjempestor:) Gleder meg til å hilse på henne:)

Rose: GRATULERE med gutten! Vitale mål?:)

Jeg er ennå litt i svime, men vi storkoser oss alle 4. Tar dagene som de kommer, og kjenner overskuddet begynner å komme tilbake:)

Begynner å bli klar for å vise verden hvilken skjønn lita prinsesse vi er så heldig å ha fått:)

Eva: Gud så spennende tid dere går inn i! Jeg gir ikke slipp på "venninnene" mine her inne så jeg skal være med på å heie dere frem!

Riktig god helg til dere alle!

Skrevet

Hei alle sammen...

Ja i natt har jeg ligget å sett på telefonen...:-)

Ventet på melding fra pappalille, fikk et nydelig bilde på morrakvisten og jubelen sto i taket..:-)

Det var starten på en hærlig dag...

Har vært hos legen idag, der gikk alt som det skulle..ja, forruten at jeg hadde litt lite blod(6,3)..så jeg fikk igjen beskjed om å ta jern...ja, det gjør jeg sa jeg...men de trodde meg visst ikke..ja ja...føler meg nå i bedre form nå enn når jeg hadde 10,1...så da regner jeg med at alt er greit.

Har fått levert alt av papirer, permisjon og sykemelding.

Har fått meldt meg ut av SATS...endelig...jeg er et typisk støttemedlem..eller var..:-)

Har vært på besøk på jobben og hatt 2 kafebesøk sammen med ei venninne...så var jeg og gubben på middag hos venner og kom ikke hjem før kl 22.30...hele dagen ute på vift er hardt i uke 31...så det gikk tregt opp trappene...men for en dag!!!

Har ikke hatt en så produktiv dag på mange måneder.

I morgen skal gubben på poker så da blir det alenekveld med film og ananas...:-)

God helg damer....

Skrevet

GRATULERER SÅ MYE MED OLINE pappalille!!!!!!!!!!! Så herlig at det endelig er over og at dere kan starte ett "nytt liv" sammen!!!!!! Gratulerer så mye til pappan også og ett STORT velkommen til Oline, øsnker deg atl godt i livet!!!!!!!!

Har stor forståelse for det Auet, men håper fødselen ikke ble avskrekkende. Spent på å få referat;)

Masse gratulasjoner til deg også Rose!!!!!!!!!!

Dere er så heldige!!!!!!!!!!!!! (les: Jeg begynner å bli lei...hehehe....) Blir spennende å se hvem som blir den neste som får nå....

Her går nå dagene på ett vis. Dagene er jamt over tunge både for små og store (kanskje mest for oss store). Vi er helt tomme for energi og omtrent bare skuler på hverandre når vi er i samme rom. Jeg merker at noe hormonelt skjer for jeg kan ikke lage middag en gang lengre uten at jeg står å tuter og griner (sist grein jeg på starten av svangerskapet, det gjorde jeg ikke denne gangen, men tydeligvis kommer det tilbake nå;)) I morgen skal jeg trolig få helt fri, har tenkt å sende gubben og gullet på fjelltur slik at jeg kan sove og hvile og kose meg og på mandag har jeg gitt klar beskjed om at gubben skal holde seg hjemme fra jobb hvis jeg skal klare hele uken på dagtid med gullet.

Ja, var på UL her på torsdag for vektestimering (noe jeg tar med en klype salt), det var utrolig gøy å se så stor junior var blitt og få hilse på igjen. JM hadde med seg verdens mest fantastiske gynekolog. Jeg lo fra jeg kom til jeg gikk og lenge etterpå, skikkelig omsorgsfull var han også, så nå håper jeg at han er på jobb når jeg skal føde, da vet jeg værtfall om en som kan oppmuntre litt i sluttfasen...hehehe...Så pappalille, i hans øyne er nok også du med i superklubben som har født ett stort barn på egnehånd;)

Nå skal jeg kose meg mere med casainteriør katalogen og mnd tilbud, var sykt mye fint;) og sykt gode tilbud, så er jeg smart gjør jeg meg ferdig med de fleste bursdags og julegaver for inneværende år;) pluss pynt til nybygget vårt når det en dag muligens strå ferdig....

Ha ei god helg da damer. Klem

Skrevet

God kveld!

Har ikke skrevet på lenge så jeg har ikke fått gratulert de nybakte mødrene skikkelig!! GRATULERER!!!! Så fint å lese at ting har gått bra!!

Veldig spennende å følge pappalille nesten online da-med Sannas rapport! Enig med de andre her at Oline er et veldig fint navn!

Kjekt med en ok lege tussemor! På sykehuset her har vi også en fantastisk fin fyr av en gyn. Hvis jeg får behov for en slik, håper jeg det blir han! Ellers så har jeg ordna meg bra..hahaha på julebord med vinklubben ble mannen til ei av de andre- han er anestesilege på sykehuset her- ganske "fin i farta" og lovte meg at det bare var å ringe så skulle han trå hjelpende til med epidural hvis det ble behov for det!!

Jeg har hatt ei kjip uke. Sovet svært lite pga. vondt i bekkenet, verking i hofter og kramper i leggene klage, klage.... Jobber 50%, men tror det blir mer sykemelding hvis det ikke bedrer seg raskt! Kan jo ikke holde på sånn. Det er jo fortsatt 10 uker igjen til termin.

Kjæresten tar seg av det meste... I dag stod han og vesla tidlig opp og dro i slalombakken mens jeg fikk ligge i senga. Da de kom hjem dro vesla og jeg på barnekonsert, det var veldig fint! I morgen skal vi faktisk til Oslo for å se på "Sound of music". Fikk billetter av pappa til jul. Det blir sikkert kjempefint. Det hadde vært så gøy på slalom idag, så de vil gjerne ta en liten morgentur da også...mens jeg slapper av hjemme...

jaja nok om meg og mitt. Nå får jeg finne sofan..

Ha en fin lørdagskveld!

Skrevet

God morgen jenter!

Gratulerer så mye til Rose og Pappalille, og velkommen til verden til deres små nurk! Her kommer jo de små som perler på en snor. Må si jeg er litt misunderlig på alle dere gravide og nybakte stolte mødre, men det betyr ikke at jeg ikke gleder meg med dere, for det gjør jeg virkelig!

Tussemor; Nå er vel du en av de neste som står for tur. Snart gråter du av glede *klemme* Håper du får en deilig dag mens mannen tar med seg gullet til fjells.

Sanna; Deilig å føle seg i form og føle at en virkelig får noe ut av dagene. I hvert fall inni mellom. Men, en jernprosent på 6.3 høres veldig lavt ut. Ikke rart du føler deg trøtt og sliten da. Tar du c-vitaminer ved siden av? Skal ikke det hjelpe kroppen med jernopptaket...(?) Ikke veldig lenge til det er din tur heller nå. Hvordan ligger du an i løypa med forberedelser da?

Mortine; Au, au...bekken som krangler er ikke godt. Du må være forsiktig nå, og ta det alvorlig. Slitsomt nok med alle smertene og lite søvn, men tenkt på at den helst ikke bør bli vedvarende etter fødselen. Jeg hadde bekkenløsning med de to første, og det har vært litt småvondt til tider. Da jeg ble gravid med lille englen vår, fikk jeg bekkenløsning før det var gått 12 uker, og det krangler stadig.

Ellers synes jeg du og Sanna er heldige som har termin i slutten av mars. En deilig tid å få barn på med årstiden som ligger foran dere. Kos dere masse med "Sound of music). En herlig musical som jeg desverre bare har sett på film.

Giina; Håper du kommer inn og oppdaterer oss. Så spennende med alt som skjer her inne for tiden. Lykke til med fødselen.

Eva; Åh, så spennende tider dere går i vente. Du må holde oss oppdatert da. Hvis det ikke funker med lap, får vi se hva vi gjør. Jeg fikk rimelig mye bivirkninger bare av pergoen, så vet ikke om jeg orker mere kunstige hormoner.

Dotten; Hvordan går det med deg? Jeg håper dere alle er blitt ordentlig friske igjen.

Anki; Vi har ikm omtrent likt vi jo. Nå blir det ikke noe testing på meg neste mnd siden vi garantert ikke er gravide da. Kan vel ikke hoppe rett til køys etter lap tror jeg. Men, krysser fingrene for deg.

D&G; Og dere bare koser og koser dere. Høres helt fantastisk ut. Vesla er jo så skjønn da. Godt du ikke har tenkt å forlate oss. Omtrent på denne tiden i fjor var det vel vi ble "testevenninner" hi, hi...det var tider det, men gud så fort tiden har gått.

Snorkefrøken; Lenge siden vi har hørt fra deg. Håper alt er bra *klemme*

Her er det ikke noe stress med prøving om dagen. Nå står lap for døren til fredag. Vi får bare være helt avholdende til den er over. Jeg spiser nemlig ikke sjokolade med papiret på ;-) Ellers begynte jeg på nye blodtrykkstabletter på onsdag. Det har ikke vært så bra. Har hatt mye hodepine, utrolig høy puls og hjertebank så jeg har nesten ikke greid å sove. Tror ikke det var rette medisin for meg, men dette kan visst rette seg. Skal til kontroll om halvannen uke. Legen sleit litt for å finne noen som ikke er farlig for svangerskapet. Det fant han jo ikke. Men, de forhindrer i hvert fall ikke et svangerskap, og jeg skal bare slutte med dem med en gang jeg blir gravid. Hvis jeg blir gravid da. Nå har det vært sånn de siste to gangene at jeg har kunnet slutte med medisiner når jeg har blitt gravid. Da har nemlig blodtrykket sunket kraftig. Vel, vi lever nå i håpet en stund til da.

Ja, ja...det var nå litt her i fra. Jeg har korrigert ikm, men egentlig har jeg vel ingen ikm kommende mnd. Når tanta da dukker opp, da er det frem med monitoren igjen, så får vi bare ta det fra der. Ha en fin søndag alle sammen.

klem

FORVENTET IKM;

- Snorkefrøken; har ikm i månedene fremover (36 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- Eva76 ikm 14. jan (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

- så gla': venter tantebesøk omtrent 7. febr. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

GRAVIDE;

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

HAR DE FØDT?

HAR FØDT;

Skrevet

Hei..no må denna skubbes litt..:-)

Har vært på utstyrssalg på barnashus idag og på baby shop...

Har fått kjøpt barselsgaver til D&G og pappalille...:-)

Men vi var det for å se på stellekommode....fy for et dårlig utvalg...

Og dårlig kvalitet og svindyrt...

Så vi drar på ikea og kjøper en vanlig kommode og legger på en stellematte...:-)

Ellers har jeg ikke noe mer på hjerte...:-)

Forruten at jeg har en følelse på at jeg kommer til å gå 14dager over termin...vet ikke hvorfor, men jeg tar det veldig rolig...:-)

Får jeg bare den kommoden ihus så er vi godt igang med "redebyggingen"...

Idag kom vel pappalille hejm fra sykehuset også....?

Skrevet

No har jeg bytta nick for no er jeg såååå frustrert altså. Hatt merkelig mens som var slimete og kun 2-3dager, er småkvalm og veldig trøtt. Men hadde negativ test 2 dg etter ikm og blødde litt... Så antar det var tanta som var her.

Har testet med EL tester siden fredag da jeg regnet ut at EL skulle være mellom tirsdag( i morgen ) og kommende fredag. Noe dritt siden mannen er på jobb og ingen håp om å treffe der... Men EL testene har vært kjempepositive siden fredag!!!!! Nesten en uke før de burde være det... Rart. Tok en ny gravi. test idag (men ikke på morgenurin) og den var ikke positiv med en gang. Slengte den i veska. Tok den ut da jeg kom fra jobb for å kaste den. Såg tilfeldigvis på den og der var en svak strek... Det står på pakken at resultat etter 5 min skal en se bort ifra, men blir no veldig frustrert da... Må vel ta en til test i morgen tenker jeg på morgenurin... HVA TROR DERE??? Noen som har en ide? Kan der være at jeg har en gryende spire?

Huff - ble visst langt og rotete dette innlegget her...

Dersom jeg ikke er gravid no blir det ingen testing neste mnd på meg heller siden mannen er vekke no under EL. Så vi følges nok videre så gla.

Ellers GRATULERER så masse til dere nybakte mødre. Er ikke så lite misunnelig. Men har en liten jeg er tante til som jeg koser med iblant da, så får stillet lysten litt... Hi hi...!!!

Skrevet

Heisann damer =) Jeg og vidunderet er i hus, og alt er vel. Utslitt og med ekstrem puppespreng, men lykkelig så det gjør vondt i hele kroppen! Eller det var vel kanskje fødselen? Jaja, bra er det nå uansett ;-)

Jeg hadde en rask og fin fødsel til førstegangs å være, og er slett ikke avskrekket fra å gjøre dette igjen. Bare ikke... enda =D Nå er det ting som må på plass og rutiner som skal tilpasses, og regner med å være mye sliten fremover. Jeg orker jo ingenting! Ble sliten av å gå ut av sykehuset i dag jo for søtten =) Skal gi meg tid her hjemme nå og nyte det å ha mannen hjemme hver dag i to uker =)

Han er forøvrig aldeles oppslukt og stormforelsket. Akkurat nå ligger han på sofaen med henne sovende på brystet fordi han orker ikke legge henne fra seg. Han synes det er godt å ha oss hjemme. *sukke* Han er vel søt ^^

Jeg orker ikke skrive stort mer, men det blir vel jevnlige rapporter. Dette ble jo forferdelig meg meg meg, men sånn er det litt akkurat nå *rødme* Blir så altoppslukende liksom =)

*klem*

Skrevet

Heisann, damer

Pappalille: Igjen GRATULERER med den lille og velkommen hjem. Er ikke mange dagene igjen før jeg kan oppleve det samme som deg....åhhh så uvirkelig altså. Hvordan var Ahus? og et spm jeg MÅ stille er: Fikk du en baby med mye hår? Hehe, husker moren din hadde sagt at iflg gammel overtro får de som er veldig plaget med halsbrann baby med masse hår. Dette har jeg også hørt, ikke at jeg tror veldig på det, men spennende å se om det stemmer :) Kos dere masse med lille prinsessa deres og nyt dagene med far hjemme. *klem*

Anki: Hm... positivte eggløsningstester altfor tidlig... Vet jo at el-tester gjerne slår ut dersom man er gravid da :) Tror du bør ta noen nye graviditetstester, jeg... spennende!!!!

Ellers er det lite nytt å melde fra min kant. Dagene går med til å VENTE. Det har jeg blitt god på gitt. Akkurat nå venter jeg mest på at forkjølelsen og hosten skal gi seg til fødselen. Har legetime om et par timer, så da får jeg se om hun kan gi meg en vidunderkur både mot det ene og det andre hehe. Har hostet typen ut av soverrommet i natt og føler ikke oppladningen til fødsel blir helt optimal. Men det kan jo forstatt ta noen dager før lillegutt vil ut også da selvom termin er om to dager.

Ble ikke så mange kommentarene nå. Hodet er ikke helt med... Ha en fin tirsdag, så høres vi snart.

Skrevet

Heisann, og takk for gratulasjoner =)

Da er det første døgnet hjemme "ånkli" påbegynt. Det har vært rimelig frustrerende med en baby som ikke liker høyrepuppen min i det hele tatt, men nå har vi skjønt hvordan brystpumpa funker, så nå er alt fryd og gammen igjen =D 100ml fra én pupp, så det er nok der i alle fall.

Oline kom ut blond, og med en del men slett ikke veldig mye hår, så det er nok bare overtro Giina ^^

Ahus er nytt og fint, og en helt utrolig flott opplevelse faktisk. Føden var nesten litt hotell synes jeg. Eget rom med seng, stol og bord, "mellomrom" med stooooort badekar, do, dusj og vask, og så dør rett inn til fødestue med fancy fødestol/seng. Og så lystgass.... Jeg skal starte forening; "Lystgassens Venner" heter den. Det blir søsterforeningen til "Epidural Ruler". *knis* Sykehuset er flott og det er bare å glede seg =) Jeg er ikke så glad i sånne steder, men måtte jeg ligge der er det greit at alt er rent og nytt og fint =)

Ok, der gikk hodet tomt gitt. Tror jeg skal se om jeg kan få meg en lur. *trøtt*

*vinke*

Skrevet

FORVENTET IKM;

- så gla': venter tantebesøk omtrent 7. febr. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

IGANG MED IVF;

-Eva76 spraystart 02.02.09 (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

GRAVIDE;

HAR DE FØDT?

HAR FØDT;

-Pappalille (fått jente)

Jeg kan jo ikke stå med en ikm som er godt overskredet når jeg er ferdig med mensen. Laget min egen overskrift jeg.

Flyttet Pappalille ned blandt de som har født også. Ikke å vente at du skal huske på alt i ammetåka ;-)

Nå har medisin kommet (FY det var dyrt) og oppskriften på når og hvor mye kom i går. Så fra 2. feb er jeg en sprayer og da er vi i gang for fullt. Gruer meg litt til å se hvordan kroppen reagerer på dette. Det er jo nesten en forsmak på hvordan det blir å komme i overgangsalderen *grøss*

Så gla: Det er ikke samme type medisin du går på tl ivf som ved pergo, så om du er usikker kan vel en samtale med gyn avklare om du burde la være eller rett og slett forsøke?

Husker ikke hvem jeg har gratulert og ikke, men gratulerer så mye til alle som har født og kooos dere med knøttene (og fedrene deres.)

Skrevet

Heisann jenter...

Her har listemonsteret tatt over....

Jeg har lister for alt....

Hva jeg skal ha med på sykehuset, hva som skal handles inn til helga, hva som skal inn i vaskemaskinen (i hvilken rekkefølge)...

Starta som vanlig redebygging og nå har det utviklet seg til forberedelser til hvasomhelst....tornado????

Jauda...jeg vet aldri når jeg skal stanse...

Hva annet skjer i mitt liv....? tja....meget lite må jeg si...:-)

Jeg fikk jo besøk i julegave og det var utrolig deilig..:-) De har vært her og vi kosa oss masse.

Men så har jeg en til søster..som har bursdag i desember..og hun fikk i gave å komme ned til oss en helg, så hun og den minste kommer til oss 6. februar...åååå, så jeg gleder meg...:-)

Dagene går jo så fort når man har besøk.

Da skal jeg og tantedyret bade i basseng ( vi er meget glad i vann i min familie) mens søstra mi skal på shopping.( hun og mamma har ikke badegenet)

Sågla: Du spurte om jeg tok C vitamin til jernet og det gjør jeg.

Men jeg er i kanonform nå så jeg skjønner ingenting..:-)

Nå må jeg vel lagre her før pcén min konker ut igjen...

Vi snakkes..:-)

Skrevet

Puh, da var den kvelden omme også gitt uten tegn til noen fødsel, men jeg skal vel ikke klage, har jo ikke bikket termin enda...Har hatt casa interiør party i kveld og det var veldig hyggelig, kom så mye folk også, kjempe kos å tenke og gjøre på noe heeeeeeelt annet enn stor mage, vondter og bekymringer. Fikk shoppa masse...hehehe...så nå skal det bli fint i ny stua vår gitt;) og på platten ute som vi skal ordne til sommeren;) Jeg har allerede fått i oppgave å rake/plukke stein...hehehe...Skulle nå egentlig ikke ordne så mye i dag da, men det endte nå med at jeg lagde en voldsom porsjon med pizza snurrer, så nå har vi frysern full i tilegg til at det ble spist masse, passer bra for da er det bare for gubben å ta med seg en pose når vi skal på føden en vakker dag;) Det endte vertfall med at det ble litt for mye styr og det begynte å murre voldsomt i magen, så ett par slike dager til, så kanskje fødselen er i gang....*håpe*

Jeg har dog begynt å bekymre meg for at junior har snudd seg med rompa ned, føles slik, presset mot lungene har økt de siste dagene og presset mot bekkenet er ikke like intenst som det har vært, Bekkenet er stivt og noe kranglete, men ikke de intense smertene som har vært, det har vært lite liv siden helga også, slik var det også med junior til termin, men han hadde vett til å snu seg med hode ned igjen en uke etter termin. Skal til jordmor i morgen, så da får vi se hva som skjer. Skal bli godt...

Ellers skjer det ikke så mye nytt her annet enn at snekkern enkelte dager får ut fingern og jobber som en helt. Fra mandag blir de to, så da håper jeg på litt fortgang på hele prosjektet.

Anki: Har du funnet ut noe mere????

Pappalille: Kjekt å høre at fødselen ikke tok knekken på deg og at dere koser dere hjemme med lillejenta deres, håper hun er snill med dere;)

Sanna: Høres deilig ut å ha så mye å se fram i mot og glede seg til!!!!!! Kos deg masse nå mens formen er på topp!!!!!!

D&G: Godt å høre at dere koser dere masse også. Har jenta deres fått navn? Håper hun er snill med dere og at nettene går bra;)

Så gla: Lykke til på lap, håper virkelig de finner ut av hva som gjør at spiren ikke sitter, sånn at dere endelig snart kan få den etterlengtede babyen!!!!!!!!!!

Snork frøken: Hvordan står det til med deg og dine??? Tenker mye på deg i forhold til den fantastiske beskrivelsen du hadde av fødselen du hadde med Anna, gjør det litt lettere for meg vertfall å forberede meg på smertene som venter.

Dotten: Hvordan står det til med deg og dine???

Eva: Masse lykke til, dette høres virkelig spennende ut.

Nei, nå kjenner jeg at jon blund innhenter meg hvert øyeblikk. Junior har også våknet til liv, så nå er det bare å kapitulere!!!!!!!!!

Ha ei god natt og en god torsdag.

Skrevet

FORVENTET IKM;

-Maddemor Ikm 01.feb, samboer,1 gutt-07, sørlandet, 5. pp.

IGANG MED IVF;

-Eva76 spraystart 02.02.09 (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

GRAVIDE;

HAR DE FØDT?

HAR FØDT;

-Pappalille (fått jente)

Ja da var jeg tilbake en kort vending igjen da!

Så leit å høre at du har 2 engler Snorkefrøken, men jeg synes nå at det er kun deg og din kjære som vet når dere er klar for å prøve igjen.

Jeg ahr ikke fått med meg hva som har skjedd her med deg egentlig. Prøvde å scrolle meg gjennom for å lese din historie, men det spørs om den ligge rpå en annen tråd. Ønsker deg uansett masse lykke til!

Gratulerer til alle nye verdensborgere og nye spirer!

Selv hadde jeg positiv EL test fra 14.-18.01. og lagt inn mange aksjer:) he he

Har tatt dobbel eprgo denne syklusen og håper at jeg får positiv test snart. Har ikm rundt 1. feb.

Ellers har jeg vært mye på farten og det ser ikke ut til å roe seg på reisefronten med det første. Jeg og sambo veksler på å reise og møtes i døra både titt og ofte. bare flaks at vi fikk til å være sammen rund EL faktisk. Så jeg håper at fra februar av en eller annen gang så vil det roe seg og vi får mer tid til hverandre.

Klem til dere alle

Skrevet

God morgen alle sammen. Ja, her sitter jeg da, kl 06 en lørdag morgen. Er visst tilbake i gamleslaget, og har begynt å våkne litt for tidlig på morgenen. Ok i uka, men hadde jo vært digg å kunne sove litt lenger i helgene da. Sambo bruker alltid å være så flink med frokostene i helgene, så kanskje jeg får snike meg tilbake under dyna om noen timer.....

Ellers var jeg da endelig på lap i går. Det gikk helt greit, og de fant hverken tette eggledere eller noe annet galt. Men, har lest om flere som har hatt lap og ikke hatt tette eggledere, men som etter gjennomskyllingen har blitt raskt gravide. *håpe, håpe* Er litt støl i magen og vondt skuldrene av gassen, men føler meg i fin, fin form! Nå er det bare å vente på neste pp. Da skal det legges inn mange aksjer, igjen, og de forventer jeg har en skikkelig avkastningsgaranti..he, he..

Snorke-frøken; Det er første gang jeg har lap, så er ikke så ofte i Sfj.

Jeg var der på onsdag også, men da var jeg hos hudlegen. Tenkte jeg skulle sendt deg en sms, men jeg formen var ikke helt på topp i dagene før, så da ble det ikke noe til. Nå blir det ikke noe flere besøk hos han hudlegen heller, siden han har søkt meg til Tbg for å få fjernet "dritten" jeg går med på armen. For 4 år siden fikk jeg ved et uhell revet av toppen av en føflekk, og har siden gått med et sår som ikke vil gro skikkelig. Prøvde å fryse vekk for halvannet år siden, men gikk ikke. Biopsien viste at det var en svulst, godartet, men den har begynt å vokse. Så, da skal de fjerne den kirurgisk.

Ellers var det godt å lese at dagene går sånn ganske greit, og at dere kommer dere videre. Det er tøfft av dere å prøve igjen, men som du sier har dere jo så god oppfølging av flinke leger. Håper for din del, som for min egen, at alle gode ting er tre! Krysser fingrene for oss, ja og resten av prøverene. Nå er det snart vår tur" Også håper jeg disse bakteriene holder seg borte for fremtiden. Flagylen tar nok kjapt knekken på dem. Jeg sender deg en pm eller en sms etter hvert jeg, så avtaler vi en kaffe :-) Det blir koselig!

Maddemor; Koselig høre fra deg igjen. Håper aksjene gir god avkastning snart :-)

Eva; Lykke til med spraying osv. Ja, de medisinene er visst svindyre. Men, noe dekkes vel av folketrygden. Blir spennende å følge deg.

Tror ikke det blir ivf for våres del. Vi prøver en stund til på gamle-måten. Alt tilsier jo at vi skal kunne få det til. Nøkkelen er kanskje å slappe litt mer av. Vel, lykke til med behandlingen. Blir spennende å følge deg.

Ellers håper jeg det går bra med resten her inne, både rugere og nybakte mammer med sine små.

Ha ei fin helg alle sammen! Masse fin sport på tv i helgen, og det passer meg ypperlig!!! God Helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...