tussemor5 Skrevet 3. desember 2008 #51 Skrevet 3. desember 2008 Herlig å høre at julestemninge er kommet til de aller fleste. Her i gården stikker den innom av og til;) skal pakke inn alle julegavene ferdig nå i ettermiddag tenkte jeg og få sendt av gårde det som skal sendes i løpet av neste uke (venter på julekortene som kan hentes i morgen). Skal kjøpe siste julegaven i morgen også vurdere å kikke litt på baking/snacks og evt vurdere om jeg skal rime av fryseren før helga. D&G: Hørtes deilig ut med en mor som vasker ned og familie som gjerne passer turbo. Skulle ønske det var litt mere slik her også, men det ser dårlig ut. Orker ikke spørre svigers så mye heller, de har en litt rar måte å være på som gjør at jeg opplver at de synes det er fryktelig slitsomt å være barnevakt, men når de først er det, stor koser de seg. De er begge i full jobb også,MEN de lurte veldig på hvilken helg de kunne få ha gullet neste gang og etter å talt over helgene fram til jul fant vi ut at romjula vil passe bra:) Svigermor blomstret nesten og var overlykkelig fordi da hadde jo hun en del dager fri også, så det kom bare til å bli hyggelig. Tror jeg skal få gubben med meg på å bare hvile og kose hjemme da, kanskje gå litt på kafe, ta en Ålesund tur ol!!!!! Liker i utgangspunktet juleforberedelsene veldig godt jeg også, men i år har det vært så mange frustrerende og irriterende momenter at jeg har mistet helt piffen, men jeg tar det som jeg kommer. Bestemte meg for det i dag at det ikke blir bakt flere brød her i huset før jeg får meg ny kjøkkenmaskin, (bortsett fra valnøttbrød som er et must i jule, vår egen tradisjon;)) Snork frøken: Det må jeg si, du har virkelig skjønt d med lagringa ja...hehehe...Disse tuppene kan man bli litt hekta på ja, når man først begynner...hehehe...huff, man kan bli rar av mindre. Synes det er godt gjort at du kun har 1 tupper produkt i hjemmet. Jeg har så mye at det nesten ikke er plass i skapene lengre, men så bruker jeg det aller, aller meste også da. Matlaging og kjøkkenarbeid har for min del (og gubben) fått en helt ny dimensjon etter at jeg begynte å selge. Kjøkkene ser blant annet mye ryddiger ut nå enn tidligere i tilegg til at vi har mye mere og bedre mat nå enn tidligere fordi det meste er så lettvint;) Kanskje jeg får ta med meg bagen sørover når junior er ute å ha ett aldri så lite bim party...hehehe...kunne vært gøy!!!!!!!!!! Hørtes ut som du har fått pyntet nyyyyydelig til jul også, jeg elsker engler selv og ofte når jeg tenner lys tenker jeg på alle de som har mistet noen de siste årene som jeg vet om og kjenner, både små og store. Fikk ei bok en gang som heter om en engel fikk fortelle, ei fantastisk bok synes jeg, den avsluttet med en far som døde, og da han kom til himmelen fikk han som oppgave å være engelen til sitt nyfødte barn, slik at han fikk følge han og resten av familien gjennom resten av deres liv, synes den historien er så god og har valgt å tro at det på en måte må være litt slik!!!!!!!!!! Håper dere får en strålende advent og ei god jul. Godt å høre at dere hadde det bra på ferie også!!!!!!!! Mortine: Du skal liksom få alt du, hørtes ikke dumt ut med full sykemelding fram til jul og få hvilt skikkelig. Jeg skal til legen i morgen og gi beskjed om at nå får nok være nok. Det er kun 1mnd igjen til permisjonen og slik situasjonen er synes jeg at jeg har mer enn nok med å holde hode over vannet. Har bestemt meg for å holde snekkern under kraftig oppsikt for nå er jeg så lei og sint at huff...han har faktisk holdt på litt i dag, dog ikke effektivt, men litt til og fra. Ringte han dog i går å etterlyste han, tror ikke han likte det helt, men det bryr meg midt på stor tåa. Han har faktisk bare litt i overkant av en mnd til huset MÅ stå ferdig!!!!!!!!! Dotten: Hvordan står det til med deg da???? Pappalille: Godt å høre at formen er bedre og at du har en sånn fantastisk mann!!!!!!!!!!! Var det du som pratet litt på hva man skal gi gubben til jul???? Husker ikke helt jeg, mitt problem er at gubben ønsker seg så mye at jeg ikke vet helt å begrense meg. Har kjøpt en sånn ulljakke fra bergans som han har ønsket seg så veldig, også har han ønsket seg ekstern hardisk, ny stero til bilen, parfyme, superundertøy, verktøy, nytt sikte til våpenet han bruker når han skyter hjort (husker ikke helt hva det heter jeg), ny valp osv, osv, men jeg må jo kjøpe noe fra gullet vårt også, og det har jeg ikke fått gjort enda, men satser på at det blir en ekstern hardisk, så har han noe å leke seg med i romjula også Giina: Hvordan står det til med deg? Gikk det bra hos legen? Hvordan går det med juleforberedelsene dine? Maddemor: Huff, hørtes skikkelig kjipt med de husgreiene altså!!!!!! Håper dere klarer å få til en god jul der dere bor middlertidig!!!!!!!!! Ikea er uanset gøy;);) Eva: Håper dere får sånn veiledningstime snart, syntes alt det dere må gjennom hørtes fryktelig komplisert ut. Jeg detter fullstendig ut når det er snakk om genetikk og celler osv... Nei, da tror jeg at jeg skal brette noen flere stjerner mens gullet sover, før jeg begynner på middagen. Har faktisk bakt 4 brød i dag, så er litt fornøyd;), men har lovet gubben en romantisk middag etter at gullet har lagt seg, så jeg må vel forberede den litt også snart. Resten av huset trenger seg også en oppshining, så vi får se hvor mye jeg orker. Ha en god dag videre alle sammen og takk for at dere er her!!!!!!!!!!!
Eva76 Skrevet 3. desember 2008 #52 Skrevet 3. desember 2008 Kort visitt på kveldstid... Mortine: jo, han her ei som er frisk om ikke så rask Det jeg er mest spent på er jo om endringen i genene har skjedd etter at hun ble laget. I tillegg hater jeg sånne masetelefoner, så jeg vet ikke helt om jeg gidder det enda. Må mote meg opp litt først da. Hva var det dere fikk hjelp til ang. gener? Spør og graver jeg, du svarer bare viss du synes det er greit. Søt kommentar fra vesla di da :-)
Pappalille Skrevet 3. desember 2008 #53 Skrevet 3. desember 2008 Hei igjen jenter =) Jeg stilte meg ikke opp for å skifte den pæra jeg. Venta til mannen kom hjem ^^ Følte meg skikkelig hjelpeløs "Duuuu? Kan du skifte pære for meg?" *blunke* Hehe, jeg slapp nå i alle fall å balansere mitt skrøpelige lægeme på ting høyt over bakken =) Jeg har et sånt merkelig "trykk" i hodet for tiden. Det kommer og går litt, men merker det ekstra godt når jeg stresser, så lurer på om det er blodtrykket jeg kjenner. Skal spørre på fredag når jeg er hos doktordamen igjen. Ellers kan det se ut til at det skal bli vanskelig for meg å holde trykket nede, har hatt en aldeles absurd morgen i dag! Det er en historie som er så lang at å fortelle hele er umulig, men i kortversjon ser det slik ut; Jeg har en halvsøster, min fars datter fra tidligere ekteskap, og hun og min mor hadde en liten klinsj for en god stund siden etter at mamma gikk fra faren min. Masse om og men, har bare fått min mors versjon, og det er neppe helt objektiv, jeg kjenner henne, en regelrett dramaqueen er hun ;-) Jeg har selv kuttet all kontakt med faren min, og hans familie. De er en _meget_ spesiell familie, der det meste dreier seg om at det skal _se_ bra ut. Det har vært krangling og drama og hurramegrundt i alle år, og jeg orker rett og slett ikke. Min far er som han er av en grunn ;-) I alle tilfelle; min søster og jeg er svært, svært ulike, har hatt veldig lite kontakt i oppveksten og det har aldri vært noe forhold å snakke om. Ikke noe sinne og krangling, det har bare ikke vært noe der. Etter at mamma og hun hadde klinsjen har heller ikke jeg hørt noe, men har ikke dillet for mye med det. Søsteren min er ikke helt på det rene med den avgjørelsen jeg har tatt i forhold til faren vår, og det er mye sår og vond historie der. I dag morges hadde hun nå uansett sendt meg en tekstmelding der hun skriver at det er en vanskelig melding å skrive, men at at det var enda vanskeligere for henne å ringe. Farmoren vår døde i dag morges, og søsteren min synes jeg trengte å få vite det. I tillegg ville hun gjerne ha kontakt med meg. Jeg synes det var veldig koselig at hun rakte ut en hånd på den måten, og svarte at jeg gjerne ville prate med henne og takket for meldingen. Så kommer det virkelig rare; jeg snakket med mamma på telefonen rett etter at jeg hadd lest meldingen fra søsteren min, og min mors reaksjon var "Hun kunne ikke gitt MEG en melding da?? Det er tross alt min svigermor gjennom 28 år som er død!" og det neste var til meg "Du skal vel ikke i begravelsen??" Jeg sverger; jeg måtte plukke opp kjeven min fra badegulvet! Min mamma er en god dame på mange, mange måter, men hun har sine feil og mangler som oss andre. Én av dem er en ekstrem selvopptatthet etter skilsmissen fra faren min. Det går gjerne på bekostning av meg, og jeg har blitt vant til det, men akkurat denne tok virkelig helt futten fra meg altså. Jeg må jo innrømme at jeg flirer litt nå, og tenker at dette skal jeg sannelig minne henne på en eller annen gang. Jeg klarer ikke ta det helt innover meg. Greit at jeg hadde et anstrengt forhold til min farmor og farfar. Farfaren min var en mann jeg avskydde ganske inderlig, men farmor og jeg har tross alt hatt en del gode stunder, og det vet moren min godt. Hun var også den siste av besteforeldrene mine, og nå står jeg helt besteforeldreløs igjen. Jeg må jo innrømme at jeg synes det "rette" hadde vært å spørre meg hvordan jeg tok dette? Særlig fordi jeg er hormonell og har høyt blodtrykk og allting. Men men... Hehehe, jeg fikk en pangstart på dagen i alle fall =p Det høres jo veldig fælt ut, men som jeg sa til Sanna at jeg føler ingen stor sorg over farmoren min, mest litt vemod fordi hun var den siste og nå er hun borte. Jeg skal heller ikke i begravelsen, rett og slett fordi det er en seremoni for dem som sørger og der har jeg ingenting å gjøre, men å møte så lite omtanke fra moren min, nei dét slo lufta ut av meg altså. Rare greier de foreldrene. Lurer på om jeg blir sånn =D? Jah, det var dagens epistel fra og om meg *rødme* Må liksom bare få det ut... Skal legge meg nå jeg ;-) Nattinatt damer, vi snakkes og da skal jeg prøve å være litt mer alminnelig =p Hvis nå bare den familien min kan oppføre seg ^^
tussemor5 Skrevet 4. desember 2008 #54 Skrevet 4. desember 2008 Åhhhhhhhhhh som jeg misunner dere som klarerer å få i dere Gaviscon, takkler det bare overhode ikke, å nå ser det ut til at halsbrannen har inntatt sin posisjon for fullt her. Natta ble alvorlig kort både pga den og at gubben på død og liv helst skulle ligge "inni" meg (ikke sex altså) og når jeg endelig hadde fått han på litt "trygg" vstand klarte han å prestere å legge nese og munn inntil øret mitt å snorke...sukk...gleder meg til å få mitt eget rom jeg;);) Tenk, snekkern er her på andre dagen - helt utrolig er i sjokk. Har vært til jordmor og lege i dag og nå er jeg endelig 100% sykemeldt og jordmora var fornøyd med alt bortsett fra blodtrykket (som jeg ikke synes det var nooooooooooooe å henge seg opp i, hadde undertrykket vært over 90, kunne hun ha kommentert det, men, men) Pappalille: Foreldre er rare greier, kunne ikke vært mere enig altså Er livredd for hvordan jeg selv kommer til å bli, men vi får vel bare se hva tiden bringer;);) Du får ha lykke til med å roe hjertepumpa litt;) Her hos meg begynner lungene å få litt dårlig plass, så jeg og junior trener vistnok i kapp på pusting;) Gubben tror stadig noe er galt fordi jeg puster så mye, men magedragene må bare til for i det hele tatt opprettholde noe belgfunksjon;) Nå håper jeg bare at gullet slokner snarrt slik at jeg kan få hvilt litt før bytur og shopping (som det ikke ble noe av tidligere i dag..grrrrr) Gubben og gullet skal på hundetrening...hehehe...
tussemor5 Skrevet 4. desember 2008 #55 Skrevet 4. desember 2008 hehehe...skulle tro jeg av og til ikke har annet å gjøre enn å sitte å jabbe her inne. Skal snart hive meg rundt å lage bacalao til i morgen og rydde litt før pappa kommer i morgen ettermiddag, men må bare innom å tømme hode og hjertetanken litt. Har vært såååååå fornøyd med meg selv den siste tiden fordi jeg har gjort unna store deler av julehandelen og ikke minst var ferdig med det viktigste til gubben, nemlig den ulljakken fra bergans som han har øsnket seg såååååååå lenge. Så viser det seg at jeg har vært litt uforsiktig med kvitteringen, så gubben har vist om den jakken i lang tid nå og i dag klarte han ikke å holde tett lengre...snufs...sukk...det betyr at jeg må ut på ny runde og finne noe annet. Blir liksom ikke helt det samme nå da synes jeg. Kjenner at jeg egentlig ble fryktelig lei meg. Hvor romantisk er det med en bajonett sag, jakt kniv, bilstereo eller ekstern hardisk, han ønsker seg en islender også, men det får være grenser for hvor mye ull han skal få på en gang;);) Nei, får vel tenke meg litt om i natt nå å se hva jeg kan klare å komme opp med av ideer. Kan jo sjekke nettet litt og kanskje lage en aldri så liten overraskelses eske til han. Jakken fikk han da vi kom hjem (det værste er at jeg ikke syntes han helt fortjente å få den sånn uten videre, men, men, blir for dumt å levere den inn også. Gla ble han dog). Nok syt og snufs. Får bare brette opp armene. Fikk foresten henta julekortene i dag og de ble kjempe fine, nå gjenstår det bare å skrive alle sammen=)=)=) God kveld og natt da damer
Dotten Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #56 Skrevet 5. desember 2008 Hei! Er bare innom en liten tur. Har ikke skjedd noe nytt å spennende på min kant Driver å småpusler litt før jul, men ellers er dagene like. Snuppa ligger hjemme småsyk (hadde nesten 40 i feber i går da) og jeg er på jobb. Internettlinjen her er så jæv.. treg, så derfor blir det lite dibbing/bimming på meg om dagen. Når jeg kommer hjem er det fullt av alt mulig annet som skal/må gjøres. Er ikke ferdig med å pynte til jul en gang, og adventskalenderen til snuppa (gavekalenderen) fikk jeg først ferdig i går!!!! Huff. Sååå dårlig samvittighet. Men hun fikk jo åpnet 5 pakker i dag da sammen med sambo! He, he. Kjempekoselig å lese om alt vi er opptatt av nå før jul, med pynting, innkjøp osv. Håper alle koser seg. Ellers var det så kos å høre fra Snorke-frøken igjen også Godt det "bare" ble noen blåmerker fra fallet. Og kjempebra Pappalille føler seg bedre. Man skal så absolutt lytte til kroppen sin. En ev. infeksjon/forgiftning er ikke å spøke med. Er du i det minste usikker så ring føden!! De er der for deg og ikke omvendt Har ikke annet enn skummet igjenom innleggene, så det blir lite kommentarer fra meg i dag. Er litt smålei internett for tiden, og orker ikke bruke så mye tid her inne. Meeeen, er innom å leser hver dag da. Det MÅ jeg bare! Dere er så langt fra glemt Kos dere masse i helga. Vi skal ha besøkshjemgutten vår nok en gang, på tur til Hamar og ellers bare pusle litt rundt å rydde, vaske og pynte til jul Klem!
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 6. desember 2008 #57 Skrevet 6. desember 2008 DYYYYYYYYYT! Benytter anl å ønske dere alle en riktig fin 2.advents-søndag:) Ut og ake på akebrett vi nå
godiva med 3 gull Skrevet 6. desember 2008 #58 Skrevet 6. desember 2008 Da har jeg mitt månedlige besøk her inne for å se hvordan alle har det. Har rett og slett ikke tid Jeg trenger flere timer i døgnet mitt. Skjer ikke så mye her heller. Jeg er 16+5 idag, og er i god form. har nok litt for mye å gjøre, men det er mye av det som er selvvalgt så jeg skal ikke klage. Ser dere har hatt treff igjen. Høres veldig koslig ut. Man kunne kanskje fått istand et i januar/februar igjen?? hadde vært så koselig å få med seg et. Ellers har jeg nå pyntet til jul, og min minste på 1,5 har allerede knust 5 nisser. Antagelig godt å bli kvitt noen........ Jeg har ikke hatt tid til å lese gjennom alle inleggene, men fått med meg at det er en ny spire på gang, og et nick bytte. Noe jeg blir veldig forvirret av . he he. Gratulerer så mye med spire hvertfall.!!!!!! skal nå se om jeg ikke får fulgt opp her inne, det er jo så koslig her! ha en fin lørdagskveld alle sammen.
Eva76 Skrevet 6. desember 2008 #59 Skrevet 6. desember 2008 Hei alle sammen! Midt oppe i alt sammen har det nå skjedd en gledelig ting :-) Vi har fått time til genetisk veiledning FØR jul. Vi kunne faktisk fått den så tidlig som på førstkommende mandag, men da kunne ikke sambo, men en uke til klarer jeg. Trodde vi måtte vente til langt på nyåret jeg... God helg til alle sammen!
godiva med 3 gull Skrevet 7. desember 2008 #60 Skrevet 7. desember 2008 Eva76: Så flott da!! (lest meg til historien din lenger oppe) Deilig å slippe å gå og vente. Selv om 1 uke er lenge nok da. Har hørt om enkelte som har ventet på lignenede veldig lenge.... Lykke til!!
bomsa Skrevet 8. desember 2008 #61 Skrevet 8. desember 2008 Hei hei alle sammen....:-) Er det noen som har sett orken min? Jeg hadde den en liten periode for noen uker siden, men nå er den sporløst forsvunnet.... Hvis noen ser den så si ifra fort....har mange ting som skulle vært gjort, nå før jul...:-) Hvordan går det nå med dere da jenter? Mange koselige aktiviteret nå fremover? Juleavslutninger og kakebaking...:-) Vi er ferdige med julegaver og handling, så det er så koselig å gå rundt i kjøpesenterene bare for å se på folk og pynt. Jeg har som sagt mangel på ork så da er det ekstra deilig å ha en mann som min. Han forstår med en gang når det er nok for meg og er en ordentlig gjentleman (det har han nå alltid vært) bærer jakke og poser for meg, "brøyter" vei og holder meg i hånden....sukk, så forelsket jeg er.. Er det noen her i Oslo og omegn som har vært på julemesse på Bærums verk? Vi fikk en reklame på det for en stund siden, men har selvfølgelig kastet den...Hørtes så koselig ut.. Vi skal ha nevøen vår, fra kongsberg, på besøk neste helg. Han er 4år og helt hærlig. Jeg gleder meg masse. Da skal vi pynte pepperkakehus, gå på skøyter( vi har kjøpt hjelm og skøyter til han) og så skal vi på ishockey kamp og se den andre østlandsnevøen vår spille...:-) Det blir artig. Håper bare snyen holder seg slik at vi får leke litt ute i akebakken. Håper dere alle har en super mandag, så skal jeg starte med "søndagsmiddagen" som blei utsatt i går for da gikk vi tur og var på sandvika storsenter...:-)
tussemor5 Skrevet 9. desember 2008 #62 Skrevet 9. desember 2008 Bare innom å dytter litt. Vi har lagt det aller meste av juleforberedelsene på hyllaa og blitt enig om at i år går det som det går, vi orker ikke å slite oss noe mere ut. Kakene kjøper vi og det gjør vi med stort sett all annen mat også bortsett fra valnøtt brød, det må bare bakes til jul...vår lille egne tradisjon;) men jeg har sååååååååå lyst til å lage koldtbord i jula, men den orken min er også sporløst forsvunnet og smertene blir sterkere og mer intens så det blir vel ikke noe av i år. Snekkern er foresten på plass igjen og nå er stilaset på tur opp, det vil si at vi kanskje snart får ett tett påbygg - ikke værst (snekkern trneger sikkert penger til jul han også) Nei, nå skal jeg finne sofaen og holde meg der til gullet våkner fra dubben sin. Håper dere har det flotters alle sammen
så gla' Skrevet 9. desember 2008 #63 Skrevet 9. desember 2008 Flere uten ork jo... Vel, dvs,. nå blir det juleforberedende aktiviteter for fullt. Endelig ble jeg ferdig med, og sendt inn, skoleoppgaven min. Trodde ikke det var mulig å slite sånn med noe en egentlig kan. Men, det er vel sånn når man har tankene alle andre steder.... Denne pp har vi IKKE prøvd, men ikke vært avholdende heller da. Hi, hi....tror vi har vært i nærheten av EL, så det er jo lov å håpe. Hvis ikke satser vi på neste pp. Greier faktisk å roe ned litt her. Vi hadde en fantastisk flott 1. advents helg her hjemme. Eldstemann var her med kjæresten, og vi pyntet og lagde pepperkakeborg. Det ble borg i år... Den ble bare så utrolig fin når vi "kledde" vinduene med gelatinplater. Hvordan skal vi klare å ødelegge den for så å spise den uti januar en gang? Eh, jeg spiser ikke...den har stått og støvet ned i over en mnd....men ungene synes det er greit, og jeg tror ikke de tar skade av det. En stund siden jeg var her inne nå, og jeg har masse å oppdatere meg på. Men, vet vel at det for mange nå begynner å gå mot slutten av svangerskapet. Det blir spennende å følge med dere. Jeg håper, selv om dere får deres herlige lille deilige nurk i deres armer og liv, at dere vil vie litt tid til tråden våres. Den har faktisk ett-års-jubileum nå i disse dager. tror jeg.... Akkurat nå sitter jeg med et glass pils og en aquavit. Jeg er bare så fornøyd med å være ferdig med oppgaven. Nå skal jeg bare kose meg med baking de siste to ukene. Bakte forresten krumkaker i dag, og ble forferdelig skuffet da sambo kom hjem og smakte...de var litt "tørre". Hva faen forventer han av krumkaker??? Tidligere har vi fått av svigermor, og selvfølgelig ble de ikke som hennes. Men, jeg er fornøyd. Jeg har bakt og hatt det koselig. Det blir ikke 7 slag i år, men en 3-4 til blir det nok. Ungene er veldig glad i småkakene til jul, så noen må jeg jo få til. Nå husker jeg ikke helt, men noen snakket noe om hva du bare må ha/gjøre til jul. Vel, jeg må tenne røkelse, spille julemusikk og gjerne ta et glass rødvin eller pils, hver dag! .Ellers er det veldig viktig for meg at ungene er sammen med oss 1. helg i advent så vi kan gjøre de tradisjonelle tingene som lage pepperkakeborg/hus/slott (you name it), bake sjokoladepinner (som vi ikke rakk i år), og kanskje et slag til (som vi heller ikke rakk) Vi pleier å rekke å bake flere slag altså, men i år brukte de jo søren meg 8 timer på den pepperkakeborgen, og da orket vi ikke mer. Så, det ser ut som om det blir snuppa og meg alene som blir stående igjen med resten av kakebakingen. Det blir nok bare koselig :-) I morgen (eller egentlig i dag) blir det hviledag. Torsdag skal jeg ut på lunsj med ei venninne. gleder meg bare til å koble av nå. IKM tenker jeg ikke så mye på. Det som skjer det skjer. Varm klem til dere alle! Og Eva; så deilig å få ting unnagjort før jul. Krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig, og at dere snart er i gang med ass.befr. klem
Eva76 Skrevet 11. desember 2008 #64 Skrevet 11. desember 2008 Takk damer for god støtte :-) Jeg er definitivt glad for å slippe å gå hele jula og tenke på hva som skjer videre. Hååååper på gode resultater/svar og at vi kan starte opp forsøket på nyåret. Ser at det skrter på orken til flere rundt jul. Jeg pleier å hoste opp litt ork da, selv om det er mye på jobb og jeg ikke spar opp for mye ork resten av året. Nå har det derimot kommet inn et nytt element: jeg har orket for mye :-o det hender at jeg får smerter i hoftene pga noe ukjent som får muskelfestene til å bli betent. DET har jeg fått nå :-s Og jeg som skal jobbe hele helga, og vi har allerede en sykemelding fra før. Jeg MÅ jo på jobb. Vi er ikke for mange rutinerte og med bare urutinerte blir det bare rot. (Vi vil da ha tilbake gjestene til julebord neste år og) Så... i dag får ork være ork. Får se om jeg kan bake noe der jeg kan sitte mest mulig. Ellers har jeg jo selskap i internett... *hihi*
*anki * Skrevet 11. desember 2008 #65 Skrevet 11. desember 2008 FORVENTET IKM; - Dotten ikm ca 25. november (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) - Snorkefrøken; har ikm i månedene fremover (36 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler. - så gla': ikm 15.des. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) - Eva76 ikm 16.des. (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag) -Maddemor tanta kom 02.12.08, samboer,1 gutt-07, sørlandet, 5. pp. - anki: ikm 5 jan, gift, 36, to gutter 5 og 8, sunnmøre, 1MA&2SA 21pp GRAVIDE; - nr3hososs: termin i slutten av november... - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten - D&G-the one termin 8.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo) - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen - Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA - Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy. - tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet - Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo) - Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud) - Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal) - Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg -1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo) HAR DE FØDT? - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november HAR FØDT; - Skrekkblanda fryd, (fått jente!!). - Snart 4 barn? (fått gutt!). Heisan! Da har tanta komt etter SA. No håper jeg syklusene mine er i rute, så vi kan starte prøving i jula... Hihi! No bærer det inn i pp nr 21. Men ved godt mot igjen... No er julekort bestillt hos JapanPhoto, så jeg fikk jamman mej ta gjort det i år også. Greide å få et fint bilde med begge mine aktive krabater. Ikke lett å få de fine på ett og samme bilde. Det går liksom litt i hundre hele tiden og masse tull. Men gikk bra til slutt. Baking går det verre med. Jobber hele tiden no i desember. Laaaange åpningstider på butikkene. Blir nok ikke noe aktiv her inne no heller, men stikker no innom av og til. må no følge med om det skjer noe her. Begynner nærme seg termin for noen... Nattaklem fra meg:-)
tussemor5 Skrevet 12. desember 2008 #66 Skrevet 12. desember 2008 Her er 2 stk snekkere på plass og en handtlanger til snekkerne. Guttungen ligger å hyler i senga, håper han sovner snart og bikkja på plass. Vi skal vistnok være bikkje vakt i helga. Påbygget begynner endelig å ta så smått form, i går stavet de opp hele greia og i dag skal de kle påbygget med asfaltplater (for de som har assosiasjoner til slikt) og sette på takstolene, så jeg begynner så smått å bli ved godt mot. Fikk plutselig tilbake litt energi når jeg oppdaget dette, så i går ble det faktisk litt kakebaking på meg. I morgen kommer min mor på besøk for første gang på over ett halvt år, er spent på det. Søndag hiver jeg meg nok rundt å baker litt til. Tar dagene veldig som de kommer da orker ikke så mye i slengen, så prøver å være flink til å hvile også. Kynnerne stopper meg i grunnen ganske så effektivt. Fått unna de siste julegavene i dag, har kun en gave igjen å pakke inn og i kveld skal jeg på posten å få sendt alle pakkene og julekortene som skal sendes. Det beste av alt er at jeg slipper å lage middag i dag også skal vi ha søskenbarnet til gullet på overnatting og hun gir meg nok gjerne en håndsrekning. Mulig jeg skal tilby henne å sove her natt til søndaag også, så får gullet noen å leke med hele helga. Har litt lyst til å se hvordan hun kan fungere som barnevakt. Der slokna jaggu meg bikkja også, nå hadde det gjort seg om gullet slokna også, men må vel skifte en bleie før det skjer kjenner jeg han rett. Begynner ellers å glede meg til fødselen. Bare 4 dager igjen til vi skal på ul og det gleder jeg meg også veldig til, selv om at jeg er ekstremt spent. Får liksom vite da hvordan morkaka ligger og sikkert litt størrelsen på junior. De vil følge med vekta litt ekstra siden gullet var så stor. Gubben tror nykomlingen blir mindre, jeg tror større, så blir spennende. Nei, får vel gå å skifte den bleien så stille jeg kan så ikke bikkja våkner igjen. Ha ei riktig god helg damer og ikke slit dere ut i denne førjuls tida.... Mange varme klemmer fra kulda her oppe...
Mortine Skrevet 12. desember 2008 #67 Skrevet 12. desember 2008 Så fint at det endelig skjer noe på snekker-fronten hos dere Tussemor! Og lykke til med besøket i morgen. Håper det blir bra. "Våre" snekkere pakket sammen og dro på onsdag!!!!!! Det er helt fantastisk!! Spesielt kjæresten, som jobber hjemmefra og er her hele dagene synes at det er deilig å ha huset for seg selv igjen. Det gjenstår noen småting som vi skal gjøre selv, men det er ikke mye. Så på onsdag ettermiddag dro supermannen på Ikea og kjøpte ny sofa, puffer, to høyskap til kjøkkenet(har tetta igjen ei dør og plutselig fått plass til mer skap!!)mm. Det ble jammen meg fint da sofaen osv. kom i hus!! Fra før av er det veldig lyst og nøytrale farger på alt av møbler og sofaer osv. her, så nå drista vi oss til å kjøpe en knall rød en!! Det ble veldig fint! hehe, jeg som er så forsiktig med julepynten synes nesten ikke at jeg trenger mer... Joda, litt så. Men ikke før lille julaften pynter jeg noe mer nå. Nå skal jeg sette igang med julekortene...Har laget noen ganske morsomme i år, synes jeg da:) Noen lyse ideer får man jo av å ligge på sofan.. Vesla og jeg har tegna oss tre som nisser, så klipte vi ut ansiktene våre fra bilder, limte dem på nissene og hun skrev på GOD JUL og navnene våre med sin sjarmerende skrift. Fikk trykt det opp hos et trykkeri. De ble så artige! Var hos legen på kontroll idag. Det gikk fint! Hjertelyden er så god å høre. Det er enormt med aktivitet der inne for tiden, mye turning kjennes det ut som. Fortsetter med 50% sykemelding nå som bihulebetennelsen endelig har gitt seg. Det har ordna seg litt mer på jobb nå. Vikaren har begynt så smått, og jeg får komme og gå som det passer meg og avtalene mine. Kjenner at stresset blir mindre av det. Nå hører jeg at de julekorta skriker etter meg.. God helg da jenter!
*anki * Skrevet 14. desember 2008 #68 Skrevet 14. desember 2008 Hei! Fant oss nederst på side 3!!!!! Lite aktivitet i desse hektiske førjulsdager. Skal egentlig ikke si noe. Er veldig lite aktiv selv. Bare jobber for tiden. Men er innom å dytter oss opp på side 1 igjen... Hehe! Ikke mye nytt her. Ferdig med tantebesøk og venter på at mannen kommer hjem til jul og det er EL-tid. Da blir det vel endel kosing tenker jeg. Satser på en julebebys... Så koselig med hjertelyd Mortine. Kos deg no og fortsett med litt sykemelding. De på jobben klarer seg. Bihulebet er pyton. Pass deg for ettersykdommer. Mye sykdommer som svirrer i desse tider. Ha en flott uke damer. Blir nok ikke logget inn med meg på noen dager no.
Eva76 Skrevet 15. desember 2008 #69 Skrevet 15. desember 2008 Da er siste arbeidshelg før jul unnagjort! I dag skal vi til genetisk veiledning. jeg gru-gleder meg. Gruer meg til hva vi får høre og gleder meg til å få det overstått. Ellers venter jeg tante rød nå i disse dager. Om denne syklusen også er på 28 dager kommer hun i morgen. Greit å være ferdig med alt sånnt før jul *hihi* Kommer innom med oppdatering -iallefall av lista vår når tr har kommet.
tussemor5 Skrevet 15. desember 2008 #70 Skrevet 15. desember 2008 Åh, så spennende Eva!!!!!!!! Venter spent på å høre hva de sier på denne veiledninga deres!!!!!!!!!!!!!!! Håper dere får høre masse positivt. Her i heimen bankes det og bankes det nesten til alle døgnets tider. Er det ikke snekkerne som bruker hammer er det gubben som ligger oppå øret mitt å drar tømmermenn eller gullet som ligger å sparker i veggen evt hopper i senga....=) men jeg klager ikke, værtfall ikke på snekkerne, det er vist snakk om å få huset helt tett i løpet av de første dagene og det liker vi!!!!!! På oonsdag kommer tom en rørlegger som skal se litt på dette fyringsannlegget vårt og hvordan det bør ordnes (skal ha sentralfyring med ved også ligger sløyfene i gulvet med vann i som frakter varme...komplisert for meg, men,men, så lenge det funker og strømregninga blir lavere gjør det ingenting). I morgen skal vi på UL, kjenner at jeg begynner å bli litt spent ja, plutselig var det ikke så lenge igjen til denne fødselen også merker jeg at jeg har lite lyst på keisersnitt, så håper alt ligger tilrette for vaginal fødsel. Ting ordner seg ellers veldig greit her uten at jeg bryr hodet mitt så voldsomt med noe. Får tilsendt gratis dobbeltvogn med softbag fra ei venninne, fikk gratis sprinkelseng til den lille i dag, nesten ny bilstol får vi til en super billig penge (gode tester var det også på den stolen), vippestol og div annet utstyr jeg har ønsket meg, alt til en billig penge. Nå mangler det bare at jeg får ånden over meg til å rydde på soverommet (jeg skal love dere at det ikke bare er en liten jobb;)) for å få plass til senga også organisere klær til gullet og junior fram til gullet får sitt eget rom og han kan få eget kleskap/kommode. Sitter å ser på ett peisgitter her som er ganske så bra redusert pris på, gullet har nemlig begynt å åpne peisen vår også når det er fyr i den, noe jeg ikke liker...han har også funnet stor glede av å skru på platene til komfyren...argh....så nå må vi kjøpe sånn sikkerhetsgreie til den også... Ja også hadde jeg besøk av min mor i helga noe som gikk ganske bra synes jeg, og hun har lovet å fylle opp frysern med div godsaker til jul og fødsel, så det ble jeg kjeeeeeeeeeeeeeempe glad for!!!!!!! Det aller meste er ellers ferdig til jul, så nå skal jeg bare nyte dagene og kose meg som best jeg kan, er jeg riktig heldig tar gubben juleferie på fredag og da kan jeg kose meg enda mere!!!!!!!!!!! Ha en deilig dag da damer
Eva76 Skrevet 16. desember 2008 #71 Skrevet 16. desember 2008 GLADINNLEGG!!!!! Jesssssss! Vi får fortsette og får ass. befruktning! Sambo har en "Robertsonsk translokasjon" Den er ikke farlig for ham og det er minimal sjanse for å få et sykt barn. 0.5% for at jeg blir gravid med et sykt barn og ingen sjans for at det barnet overlever. Det eneste vi må tenke gjennom er om hva vi vil gjøre om jeg blir gravid med et barn som er sykt. Det er nemlig 0 sjanse for at det barnet lever mer enn et par dager etter fødsel. De fleste dør i magen flere mnd før termin. Men med så liten risiko så tar vi den sjansen! Legen var så hjelpsom og informativ! Vi fikk detajert vite hva som var feil og hva som kan skje. I tillegg måtte vi bare ta kontakt senere om det var noe vi lurte på. Veien videre om jeg blir gravid ble fyldig fortalt, og skulle jeg ikke automatisk få de tilbudene han skisserte måtte vi bare ta kontakt, så kulle han sørge for at vi fikk både tidlig ul og en slags blodprøve som kan si om barnet er friskt. Juhuuuu! Nå blir det en god jul i Eva-hjemmet :-) Dette ble vist bare meg og mitt. Jeg har nok vært litt selvsentrert i det siste. Får ta det igjen nå når vi er tilbake til normalen, men først skal jeg farge hår på min mor og så på jobb. Det får bli en annen dag...
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 17. desember 2008 #72 Skrevet 17. desember 2008 FLOTTE DAMER: GRATULERE MED DAGEN DAMER! TRÅDEN VÅR HAR 1 ÅRS JUBILEUM I DAG:) Jeg har ikke hatt tid til å skrive så mye, Turbo er trygt plassert hos svigers. JEG skal på SHOPPING sammen med ei venninne på Ski Storsenter:):) Kommer med utfyllende shopping-rapport i kveld el i morra:) FEIR MED MÅTE! God klem til dere alle:)
bomsa Skrevet 17. desember 2008 #73 Skrevet 17. desember 2008 Ja, gratulerer jenter...:-) Jeg ble da ikke "medlem" før i mars i år. Vi skal til Ski i morgen, skal å kjøpe juletre hos mitt søskenbarn som bor der. Kombinerer det med koselig førjulsbesøk hos tanten min. Det blir koselig, skal røre sammen litt risboller i kveld som vi tar med. Jeg er 100% sykemeldt, legen fant heller ikke orken min og syntes det var meget rart... Tok en masse blodprøver så vi får se om jeg mangler et eller annet som gjør at jeg sover hele tiden. Har en del hjemlengsel nå som julen nærmer seg og jeg må si det er værre iår enn i fjor. Det var første året jeg feiret jul uten min familie i fjor. Mine ambisjoner for julen er også nedsatt...her blir det kjøpkaker og butikk rull (lammerull) Min svigerfamilie er hærlige og hjelper meg masse i jula. De kommer til oss, men setter seg ikke ned og forlanger å bli oppvartet. Vi koser oss sammen på kjøkkenet og ser tv sammen utover formiddagen. Mye latter og kos...:-) Så snakker jeg hjem med jevne mellomrom hele dagen, så jeg slipper ikke de der hjemme helt...:-) Nå svir det i øynene mine av tretthet så da får jeg ta meg en blund før gubben kommer hjem.
tussemor5 Skrevet 17. desember 2008 #74 Skrevet 17. desember 2008 Gratulerer så mye damer...ett helt år, det må jeg si er ganske så bra altså!!!!!!!! Her begynner ting å skje virker det som. Var på Ul i går og alt sto bare bra til med både lillemann og morkaka, så alt ligger tilrette for vaginal fødsel. Vi reiste hjem rett etterpå og kosa oss litt jeg og gullet mens vi ventet på at gubben skulle komme hjem fra jobb. Følte meg i relativt god form tiltross for lite søvn etter at snekkern holdt på til 0300...fikk meg en fri kveld og dro til byen sammen med ei venninde og svidde av kortet bare på meg selv - deilig. Kjente etterhvert da at det begynte å bli vanskelig å gå på den ene foten, men kom meg i bilen og hjem. I natt fikk jeg nesten ikke sove, føltes som beina holdt på å forsvinne og de ble skikkelig urolige, dagen i dag har vært bare smerter irygg, mage og lysker (ryggsmertene er tidvis som mensmurring smerter) hadde ett snev av det forleden dag også, nevnte det til jm på ul og hun gav meg beskjed om å ta det litt mere med ro. Heldigvis sov gullet over 3 t på formiddagen i dag så jeg fikk ligge rett ut, det gjorde godt, men ryggsmertene er der enda, så jeg skal snart finne senga igjen...skal til legen i morgen, så er spent på hva han sier... lurer egentlig litt på hva som er i gjære, om det er forstart på fødsel eller bare lillemann som prøver å feste hodet....noen med erfaringer/råd????? Får finne senga mens jeg kan. Gullet er hos svigers så jeg får hvile før han kommer hjem (gubben måtte på julehandel...hehehe...)
Eva76 Skrevet 18. desember 2008 #75 Skrevet 18. desember 2008 FORVENTET IKM; - Dotten ikm ca 25. november (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) - Snorkefrøken; har ikm i månedene fremover (36 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler. - så gla': ikm 15.des. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) -Maddemor tanta kom 02.12.08, samboer,1 gutt-07, sørlandet, 5. pp. - anki: ikm 5 jan, gift, 36, to gutter 5 og 8, sunnmøre, 1MA&2SA 21pp - Eva76 ikm 14. jan (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag) GRAVIDE; - nr3hososs: termin i slutten av november... - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten - D&G-the one termin 8.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo) - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen - Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA - Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy. - tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet - Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo) - Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud) - Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal) - Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg -1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo) HAR DE FØDT? - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november HAR FØDT; - Skrekkblanda fryd, (fått jente!!). - Snart 4 barn? (fått gutt!). Gratulerer med ettårsdagen som ver dere trådstartere. Jeg har nok bare vært med siden i vår... Her har tanta kommet som forventet, så nå må jula bare komme. Jeg skal ikke på jobb før kl 19 i kveld, så nå må åjeg bare komme meg i gang med juleforberedelser. Masse som står igjen enda, men jula kommer vel likevel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå