Gå til innhold

Enda en ny tråd: Oss over 30!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter! Bare innom for å oppdatere lista. Her kom tanta et par dager før hun skulle. Hadde ikke høye forventninger denne pp siden vi nå ikke har telt dager, timer og beregnet antatt EL. Deilig å ta et litt lengre friminutt fra denne aktive prøvingen. Ble endelig ferdig med skoleoppgaven min, og fikk bestått. Skuldrene senket seg godt da. Nå skal jeg ha juleferie fra studiene med god samvittighet. Julebakst og ALLE gaver er i boks. Julevaska også :-) Vi skal feire jul her hjemme og blir 12 stykker. I år har jeg tenkt å forberede julemiddagen lille julaften. Må vel steke ribbe i to omganger, og det kan være godt å ikke ha så mye å styre med akkurat på julaften.

Sanna; Håper blodprøvene dine er fine. Noen er bare rett og slett veldig trøtte. Når jeg har vært gravid har jeg sovet meg gjennom hele svangerskapet jeg. Slitsomt, men ikke farlig, og lite en kan gjøre med det. Godt at du har fått sykemelding da. Jeg oversender herved litt av min energi, for nå er jeg klar for bare å slappe av litt jeg.

Eh....Plutserlig stoppet det helt opp her. Hjernen har visst tatt juleferie alt. Jeg får se om jeg er litt mer produktiv på skrivefronten senere.

Ha ei fortsatt god adventstid alle sammen, og ikke slit dere ut da. Stor førjulsklem fra meg *klemme*

FORVENTET IKM;

- Dotten ikm ca 25. november (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Snorkefrøken; har ikm i månedene fremover (36 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

-Maddemor tanta kom 02.12.08, samboer,1 gutt-07, sørlandet, 5. pp.

- anki: ikm 5 jan, gift, 36, to gutter 5 og 8, sunnmøre, 1MA&2SA 21pp

- så gla': ikm 8. jan. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Eva76 ikm 14. jan (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

GRAVIDE;

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- D&G-the one termin 8.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

-1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann damer =)

Jeg er her altså, bare ikke helt i skriveform for tiden. Jeg er nummen og rar mellom øra for tiden =) Ting tar tiiid, jeg føler jeg vasser i sirup! Jeg føler meg også himla gravid. Ting er tungt, meg mest av alt, magen er stor, kynnerene mange og orken min gikk og gjemte seg sammen med Sanna sin tror jeg, men det er vel helt normalt og akkurat som det kan og skal være med mindre enn 40 dager til termin.

Magen min er et eneste stort jordskjelv for tiden, og her om natten våknet jeg av at jeg lo og kniste ganske høyt. Da ble jeg sparket i ribbeina og det kilte noe _infernalskt_! Helt rar følelse siden jeg normalt ikke finnes kilen noe sted =)

Begynt å sove veldig dårlig på natta nå, men ligger og holder meg på magen og planlegger hvilke hobbyer det stakkars kreket skal ha =p Det hjelper jo ikke å stresse, blir bare irritert av det, og dét gidder jeg ikke altså!

I dag har jeg laget hjemmelaget marsipan for første gang. Det smakte godt i alle fall, så får vi se hvordan konsistensen blir etter noen timer i kjøleskapet. Spist blir den uansett =D

De fleste gavene er i boks, og godt er det siden det er mindre enn ei uke igjen til jul! Snakk om lyn fra klar himmel...

Hvordan er det så med dere andre da? Noen gaver som mangler? Jeg mangler den siste delen til mannens, og jeg kan ærlig talt si at jeg er litt bekymret for hvordan jeg skal få tak i den om ikke formen snart bedrer seg. Noen som har en rullator til låns =D?

Ellers har jeg plutselig fått mye vann i kroppen. Strammer liksom når jeg knytter nevene. Rare greier. Har hatt lite vann så langt, men det kommer visst for fullt nå. Kan snart brukes som vannballong jeg ^^

Godt å høre at det gikk så bra med konsultasjonen Eva76! Jeg er så glad vi har vært helt fri for sånne bekymringer her i gården. Det hadde gjort meg ganske sprø kjenner jeg.

Det var sikkert noen fler jeg hadde tenkt å si noe til, men jeg har en fire, fem sauer mellom øra som vikarierer for hjernecellene mine, og de er _overbetalt_!

Tror jeg skal slepe mitt lægeme i dusjen jeg... Ja, det høres svært bra ut =) Snakkes, damer!

Skrevet

Hei damer!

Ja da var det en stund siden jeg har vært her også. Det ble en brå overgang til ekstrem kvalme, og jeg skal ALDRI mer si at jeg vil ha symptomer, LOVER!! Kommer meg gjennom dagene på et vis..

I tillegg så begynte jeg med småblødninger forrige mandag, så det litt ann, men fredag ble det litt for mye av det, trodde jeg aborterte, kom meg til lege som fikk sendt meg til ultralyd. De sa jeg fikk være klar for det verste, men utrolig nok var det et hjerte som slo:) De kunne heller ikke forklare hvorfor jeg blør (ikke så mye nå), dette er ikke et risiko-svangerskap, men jeg måtte være forsiktig og ta det rolig og ikke bære for tungt (dvs min lille klump på nesten 13kg som IKKE skjønner hvorfor mamma ikke vil bære..) Så jeg ble sykemeldt 5 dager, og jobber nå 50% resten av desember. Kunne sikkert jobbet fullt nå, men pga kvalmen er jeg bare glad til. Er klar for jul, men ligger stort sett bare på sofaen og klarer ikke matlukter, så vi får jo se hvor populær jeg blir hos svigers i jula..

Ja, det ble mye meg og mitt, måtte bare få det ut, er nesten ingen som vet at jeg er gravid enda, bortsett fra nærmeste familie og ett par kolleger. Og etter dette så har jeg mest lyst til å vente til over nyttår.

Håper alle har det bra, og gleder seg til jul!!!!

Kommer nok innom i løpet av jula vil jeg tro, ellers får alle ha GOD JUL OG TAKK FOR DET GAMLE-måtte 2009 gi oss mange babyer og store mager:)

Klem

Skrevet

Heisann damer! *dyyytte*

Jeg har et spørsmål til dere; med litt forhøyet blodtrykk og proteiner i urinen, ville dere bekymret dere om dere plutselig fikk masse vann i kroppen når det ikke har vært et problem tidligere? Jeg våknet opp i går med LRS (Låra Rett i Skoa) og noen salige kleptopølser der hendene mine pleide å sitte fast i håndledda...

Jeg veit ikke helt om jeg trenger bekymre meg, eller om det er helt normalt at vann i kroppen kan komme så himla kjapt =) Som det er nå ville jeg vært en uvurderlig ressurs i tørkerammede områder.

Skrevet

Hei pappalille!

Jeg tror nok jeg hadde kommet til å blitt rimelig bekymra ja og ringt lege/føden og rådført meg/ fått det sjekka. Tror jeg hadde blitt engstelig uten forhøyet blodtrykk og protein i urinen også:S Har du hodepine, kvalme ol i tillegg???? Vil ikke bekymre deg altså, men siden vannet har kommet så kjappt ville jeg ha fått det sjekka ja. Lykke til og hold oss gjerne oppdatert.

Ha en riktig god søndag alle sammen, her ska vi fortsette med kjefting, smelling og sure miner resten av dagen har jeg en følelse av...sukk...O jul med din glede....;)

Skrevet

Hallo girls

Tenkte jeg måtte innom for å ønske dere alle GOD JUL!!!!!! Håper de fleste er godt i rute til julaften og at dere ikke stresser livet av dere nå desiste dagene. For min del har jeg vært ferdig med julegaver en god stund. Det har vært VELDIG deilig å ikke ha det å tenke på i tillegg til alt annet akkurat nå.

Denne helgen har vært helt toppers. Har fått vasket kåken (med hjelp av typen faktisk....som vasket bad grundig i går... men glemte gulvet. Da jeg spurte hvorfor han ikke hadde vasket gulvet spurte han om det virkelig var nødvendig siden det var støvsugd der... haha.. jaja, hadde ikke hjerte til å klage på jobben som var gjort, så det ble iallefalll rent bad MINUS gulv), ryddet, bakt julekake, laget brente mandler (fyttgrisen for en klinete jobb), var på julebesøk hos typens farmor og avsluttet helgen med å sette opp lillegutts vugge. Synes det er ganske rart å tenke på den korte tiden som er igjen til han faktisk skal ligge oppi den... sprøtt!!!!

Vi var tilbake på ultralyd for en uke siden for å se til at lillegutt har lagt på seg godt. Han har vokst men ikke nok. Så vi starter nyåret med enda en ny ultralyd for å se at veksten ikke stagnerer på han. Morkake ser ut til å fungere som den skal, men det kan altså skje at babyen ikke tar nok næring allikevel, så heldigvis følges det nøye opp. Estimert vekt var på 2150g mot 2500g "normalt". Det er klart at jeg ikke helt liker denne situasjonen og synes to uker er helt forferdelig laaaang tid å vente på svar. Angrer selvsagt at jeg ikke stilte flere spm når jeg var på sykehuset, så egenetlig vet jeg ikke hva som skjer dersom veksten blir enda dårligere. Antar de vil sette igang fødsel tidlig på nyåret.

Jeg får jobbe litt igjen jeg nå, men da håper jeg iallefall at dere får en super jul alle sammen og GODT NYTTÅR også om jeg ikke er innom før. Måtte 2009 bli et fruktbart år for de av dere som ikke enda er graverte og et utfordrende og for ikke å snakke om superspennende år for oss som vagger og venter. Blir gøy å følge dere videre....

Juleklem fra meg

Pappalille: Håper formen er bra og at du har fått vært inne til kontroll. Hold oss oppdatert!!!!

Skrevet

Jeg har vært hos legen til sjekk og alt er stabilt og som før =) Mot at jeg lovte å ha lav terskel for å ringe legevakt/føden får jeg feire jul som planlagt =) Det var en lettelse gitt =)

Jeg har fullstendig ballonghender og føtter, så jeg føler meg litt ubrukelig og rar, men det kunne jo vært mye verre =)

God jul, damer! Vi drar til Tønsberg i dag, og blir der til tredjedag =) Kos dere masse!

*vagg vagg*

Skrevet

Juleferien er herved startet. Kom fra jobb for en liten stund siden, og har tatt meg en dusj. Jeg måtte innom bim en tur før jeg la meg da...

I morgen skal det vaskes gulv og pyntes hus.

God natt og god jul til dere alle!

Skrevet

Endelig kommer jeg meg inn på BIM igjen etter et par ukers fravær:)

Her har dagene flydd med hasting hit og dit for å handle julegaver og julepynt og jobbe her og der og kundebesøk her og der og ta vare på poden mellom slagene:)

En dag her var jeg så suuuuuperstressa for å rekke barnehagen før den stengte at jeg til slutt måtte klype meg i armen og smile og si at "slapp av; i førjulstida er man stressa og det er helt normalt" :)

Alle gavene er i boks, huset er rengjort og i kveld skal det pyntes og gjøre klart klær til i morgen kveld.

Nå kjenner jeg endelig at jeg gleder meg til julaften:)

Ellers har vi brukt førjulstria til å legge inn masse aksjer i håp om en positiv test til nyttår:) Vet jo ikke om jeg har hatt EL denne pp, men hadde i alle fall alle symptomer, så vi kjørte på en ukes tid vi:)

Eva 76; Jeg har ikke fått med meg hele historien din, men det var godt å høre at dere kan prøve med god samvittighet:) Det er jo liten sannsynlighet for at barnet skal feile noe etter som jeg forsto:)

pappalille: Bra at du dro til legen og fikk gode nyheter. Men som legen di sier; du skal ha lav terskel for å ringe føden nå. Hadde selv SF og det skremte meg hvor fort det endret seg... Skal ikke skremme deg for det virker som du hører på legen din. Nå er det uansett ikke lenge igjen til du skal få møte nurket ditt:)

Ønsker dere alle en riktig god jul:)

Stor klem

Skrevet

Hei jenter!

Lenge siden jeg har skrevet her! Dagene nå før jul har gått så fort..

Nå er alt klart, så nå kan jula bare komme! Det meste i huset her har blitt ferdig- og det er helt supert!

Jeg har såvidt passert 100 dager til termin. Magen blir større og jeg kjenner at den presses oppover mot ribbeina. Det er litt ubehagelig og jeg husker fra sist at det ble ille etterhvert. Har ikke plass til så mye mat heller, blir fortere mett. å bli flinkere til å spise oftere.

Kjenner masse sprell der inne- det er behagelig og koselig!!!

I ettermiddag var vi sammen med jentene fra vinklubben min og deres familier i skogen og spiste grøt.En tradisjon vi prøver å skape, veldig hyggelig. Det var 12 barn! Aking og kos!

Nå er det så seint og jeg vil gå for å finne armkroken til kjæresten.

Har planer om rolige juledager og regner med at jeg skriver mer da.

God jul til alle sammen!

Klem

Skrevet

Har vært passiv her lenge, men har fulgt med :-)

Måtte bare si at verdens beste julegave er min: GRAVID!! hurra hurra, er så glad :-)

GOD JUL til alle sammen!!

Skrevet

FREDELIG JUL til dere alle sammen!

litamora: GRATULERE, ja en bedre julegave kan en ikke få:) når er termin? Lykke til!

Her har dagen gått unna! Tror jeg lider av sovesyken, godt Helten har ferie og jeg kan fritt blunde som d passer:) Julefreden senket seg hos oss litt over midnatt i går! Da hade vi fått pynta juletreet, vasket d siste og kost oss med pinnekjøtt-middag tidligere på kvelden:) Nå står 3 nøtter til askepott på i bakgrunnen, gutta tar sitt årlige bad;) nå er d jul:)

Magen er stoooor og frøkna gir stadig tilbakemelding om at hun er høyst tilstedeværende:) Nå gledervi oss til at vi snart skal få hilse på henne! Er jo bare 15 dager igjen:)

Rekker ikke å skrive mer i denne omgang, hører nok ifra meg i romjula:)

SKAL OGSÅ HILSE I FRA DOTTEN! Hun har ligget syk i 3 uker stakkar, men tenker på oss og ba meg ønske dere alle RIKTIG GOD JUL:)

Take care beibs!

Nisseklem!

Skrevet

Da er jeg også kommet meg innom nettet igjen. Har ikke hatt årk til noe den siste uka. Blir fort trøtt, sint og hissig og sm deprimert uten grunn...ja,ja,er vel litt sånn det blir med stor mage, hormoner som svirrer rundt (må bare bruke den unnskyldninga for det det er værdt;)), smerter rundt omkring til alle ugusntige tider;) og ett gull som stadig utvikler seg og bare MÅÅÅÅÅ teste ut ting, selv om han vet at han ikke helt har lov;) I går, på selveste julaften lærte han seg selv å åpne dører....say no more;) Det er gøy, men litt slitsomt akkurat nå.

Julefreden senket seg her i går kveld etter at pakkene til gullet var åpnet og han i seng. Da kunne vi endelig hvile litt. Det er godt at gubben har fri ene lengre periode nå, men han har ikke vett til å legge seg om kveldene, så det er vanskelig å få avlastning fra han. Innstillingen er at "jeg er ikke bra nok likevel"...grrrrrrrr...men, i morgen skal vi avlevere gullet til svigers for 2 overnattinger og 3 juledag får jeg heeeeeeeeeeeeelt for meg selv - kan ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg. 5 juledag har brodern sagt ja til å passe gullet noen timer, så da skal jeg å gubben kose oss i Kristiansund, gleder meg masse til det også!!!!!!!!!!!!!!!! (Knis, nå tissa valpen inne, straffen for at gubben er treig...knis, huff, litt slem nå ja...hehehehe...) Nå er det ikke lenge til vi skal opp til svigers for å spise middag, digger å slippe å ordne til selv i dag, deilig, deilig;)

Det må jeg fortelle ja, gullet fikk bodøglimt drakt til jul av min far og min bror, svigerfar som er stoooooooooooor molde fan, fikk hakeslipp da han kom på besøk i formiddag å fikk se barnebarnet sitt i gult og svart. Jeg lo så jeg måtte tørke ett par tårer gitt. Ufattelig festlig!!!!!!!!!

Pappalille: Så bra at du fikk sjekket formen og at de tar deg på alvor. SF er min store skrekk altså.....håper du slipper unna altså og at fingre og føtter ser sitt snitt til å minske i størrelse. Jeg hovnet opp etter forrige fødsel pga epidural, fikk ikke beina inn i verken slippers eller andre sko...hehehe...

Dotten: Stakkar deg, det hørtes forferdelig kjedelig ut da, håper du blir skikkelig frisk snart!!!!!!!!!! Håper du har fått litt overskudd til å feire jul.

D&G: Tenk bare noen skarve dager igjen, så utrolig deilig da!!!!!!!!!!!!! Det er nesten så jeg misunner dere. Er alt klart til å få frøkna hjem????

Mortine: Oj, så fort tida går, bare 100 dager igjen...også så heldig dere er som har fått huset mer eller mindre ferdig. Vi har fått huset tett faktisk, snekkern fikk beskjed om å jobbe som ett h...når han kommer tilbake etter juleferien...huff ja, sa han, må vel bare det...hehehe...stakkar, tror jeg har skremt han litt, men han har nå i det minste jobbet ganske effektivt den siste tiden;)

Eva: Fantastisk at dere kan begynne prøvinga, gratulerer!!!!!!!!! Håper det ikke tar lang tid før spira er på plass altså. Skal krysse fingre og tær for at det smeller til snart.

Maddemor: Her krysser jeg fingre og tær for dere, håper spira sitter som støpt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lillemor: GRATULERER SÅ KJEMPEMYE med spire og lykke til med graviditeten.

Giina: Du har nå fått litt å bekymre deg for ja, men supert at de følger deg så godt opp!!!!!!!! Håper lillegutt tar til seg tilstrekkelig med næring framover slik at fødselen kan starte normalt og at dere slipper noe styr...så flink gubben din er da ( gubben min kunne funnet på å si noe lignende, han mener at badekaret blir like reint om du vasker det kun med varmt vann som hvis du i tilegg bruker såpe...hehehe)

Snork frøken: Hvordan har jula vært hos dere?????? Håper dere har fått kost dere mye sammen og at savnet og sorgen etter dine 2 engler ikke har vært alt for tung.

Da er gullet våknet og klar for litt fart igjen og gubben har begynt med gulvvask på stua;) med valpen på slep=)=)=)

Ha ei fortsatt god jul damer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

God kveld damer!

Fannt oss på side 3, så jeg tenkte jeg kunne sende en liten romjulsoppdatering fra meg i samme slengen:)

Her har vi storkost oss! Lille goe Turbo endte opp med feber utpå juleaften, etter en god lur på dagen og en paracet holdt han koken helt til kl 2230:) dro fra svigers slitne og fornøyde allerede kl 21, og med forsikringer om at ALLE julegavene var med. Bablet Turbo seg fornøyd hjem:) (tar bare ca 15min kjøring) Jeg fikk et designersmykke (thomas sabo om d sier dere noe) som jeg ble kjempeoverrasket over å få fordi jeg synes d var svinedyrt:):):) Og av Turbo fikk jeg 2 charms jeg kunne feste på armbådet jeg fikk til bursdagen. Hva fikk dere hos deres respektive da?

Jeg tror forresten jeg holder på å sprekke:) om jeg ikke passer på å spise lite, "hilser" jeg på maten mange timer etterpå og halsbrannen tar helt over om kvelden:( men nå er d jo ikke så lenge igjen da:)

fikk meg en real nedtur hos fastlegen lilledagen, +2kg på èn uke, men heldgvis tror jeg d er vann.....

Tilsammen har jeg nå gått opp ca 6kg, ikke verst synes jeg siden jeg la på meg over 25 med turbo......

Begynnte sånn smått å pakke den berømte sykehusbaggen i dag: huff, godt vi skal ut å shoppe i morra, for frøkna trenger flere bodyer både i bomull og ull.......hadde visst bare 3 stk og d synes vi var litt lite.....

På min store shoppingrunde før jul fannt jeg masse fint til meg selv:) Nå har de fått ammebh med ullflece, kosta litt og døll farge (creme) men d er innkjøpt, og så kjøpte jeg med boob ammegenser med flece stoff bare ober boobsa:) har tatt den i bruk allerede, kjempefin:) God kosebukse jeg kan ha på sykehuset og hjemme som ikke er falmet i fargen er også innkjøpt:)

Imorra skal Turbo til overnatting hos svigers, vi skal på infomøte på ullevål før keisersnittet og helten etterlyste en siste kjærestekveld med lat morning, så da er d herved booket:)

Ellers så er d lite å sladre om fra meg,vi har kosa oss masse! jeg trenger mye søvn og sover gjerne 2timer midt på dagen selv om jeg sover ganske greit om natta..... Litt sosialt med venner og hatt familien til pinnekjøttmiddag 3.dagen med deilig multekrem til dessert:) æsj: ryggen er litt plagsom. men klager ikke.

Frøkna er seige i bevegelsene og helt klart at hun har sine akrobat-stunder der inne.Gleder meg masse til å lære henne å kjenne på utsiden nå:)

Dett var dett fra meg i denne omgangen, dere får kose dere i romjula:)

Skrevet

Vel, gleden varte ikke lenge for min del, etter 2 dager begynte jeg å blø. Æsj, æsj, æsj!!!!! Tok ny test i dag, som var nesten negativ, så håpet er ute. Æsj. Men men, det er vel bare å prøve på nytt.

Lykke til med forestående fødsler etc, ser mange har kommet en del lengre enn meg med dette "opplegget". Hmf... litt misunnelig.

Skrevet

Huff, høres trist ut litamor...:-(

Her inne har de fleste av oss mistet, så er det noe du vil ta opp er det ingen problem å gjøre det her.

Håper det går bedre neste gang...og det fort..:-)

Her er det ro og jul i huset, har vært noen deilige dager.

Svigermor kom tidlig på julaften og fiksa alt, jeg var inne på kjøkken og spurte om hun trengte hjelp og da sa hun at jeg bare skulle sette meg i sofaen og slappe av...og der satt jeg...:-)

Litt mye hormoner og vissheten om at det er en stund til jeg skal hjem til nord gjorde at denne jula var ganske så tung, med tanke på de der hjemme.

En DVD fra søstra mi med film fra hjemme og intervju men mange av mine kjære satte igang en surkekonsert..:-)

Heldigvis har jeg en svigerfamilie som forstår hjemlengsel..:-) De er fra Tyrkia.

I slutten av filmen var det intervju med min søster og hennes mann...og da sa de..."Du trodde vel ikke at dette var all julegaven".. (noe som jeg faktisk trodde, og var veldig fornøyd med)..-"Julegaven fra oss er at vi kommer ned 7.januar....." hørte ikke så mye etter det da jeg hadde nok med å stå i sofaen og hyle...:-D

Jepp, jeg fikk i julegave besøk av min familie....Guuuuud, så godt det skal bli...:-)

Hørte og at jeg fikk spa da jeg hørte på DVDen igjen, men det var besøket som gledet mest...:-)

Jeg fikk serien om Isfolket hos min kjære og det var deilig..:-)

Vi har hatt besøk, middagsselskap og vært ute på div aktiviteter.

Nyttårsaften blir rolig med middag hos svigers også skal vi opp til Ekerberg for å se på raketter...:-)

Fortsatt god jul til dere alle....

Skrevet

Oj....jeg er faktisk i 3.trimester...:-)

12 uker igjen....

Skrevet

Kommer etter om få dager Sanna!!

Så leit at det var så kortvarig Litamora. Tipper at det snart ordner seg igjen. Krysser fingra.

Jeg koser meg veldig med ferie!!!!! Julaften var fin, juledagene enda bedre for da er det roligere synes jeg. Her har det vært avslapning, turgåing, trening og mer avslapning. Mye kos med vesla og mye kjærestekos også. Vesla har fått mye lego til jul, så vi har sittet sammen alle 3 og bygget. Det ble mye fint på oss alle. Vi fikk billetter til "Sound of music" i januar, det skal bli gøy. Kjæresten hadde kjøpt et veldig fint sjal til meg. Jeg ble veldig overraska fordi jeg hadde sett på det, men kunne ikke huske at jeg hadde nevnt det for han. Så hadde han kjørt helt til Sandvika og kjøpt det!!

En tur i slalombakken har det også blitt på de to andre her i huset, jeg står over denne vinteren. 3.dag hadde vi et realt juleselskap med stort og smått i familien. Det var veldig trivelig. Niesen og nevøen min ble igjen her og overnattet, så da var det full baluba med madrasser på gulvet hos vesla til seine kvelden.

I dag har vesla og jeg vært på Sandvika storsenter. Hun fikk nemlig gavekort på Build a bear til jul. Det måtte jo brukes fort!!!! Det var kjempestas. Hun fikk velge seg litt av hvert, og det er absolutt ikke vanlig for henne (jeg er jo så snerpete og streng på hva hun får..).

Formen er som dere kanskje forstår mye bedre enn på lenge. Energien har inntatt kroppen min igjen. Det var på tide!! Har noen dårlige netter fortsatt, men ikke så mange som tidligere. håper det fortsetter sånn. Skal være 50% sykemeldt på nyåret også.

Lillebror i magen spreller masse! Gleder meg sånn til han kommer ut!! Hvordan ser han ut?

Føler meg skikkelig "stappa" og sprengt i magen. Orker ikke å spise så mye før det blir fullt.

I kveld har vi titta på navnelista vår og slått opp i navneleksikon. Det begynner å utmerke seg noen få favoritter nå! Vi har også kikket litt på nettet etter det lille vi mangler av utstyr; bilstol og vippestol. Noen som har prøvd Emmaljunga first class bilstol med base og sånt adapter til å sette på vogna? Det ser så kjekt ut når vi har Emmaljunga vogn.

Nå tror jeg at jeg skal legge vekk maskina og heller vie litt tid til min kjæreste.

Skrevet

Hei og hå:)

Ja da er jeg tilbake på jobb igjen et par dager nå i romjulen. Var faktisk litt deilig å jobbe igjen etter mange dager med mat mat mat og atter mat. og ikke minst øl, kaffe og baileys:) Må kose seg den som kan og da:)

Men jeg skulle mye heller ha vært i samme båt som mange av dere; meg mage og hele pakka. Her er det bare slapp julefleskemage...

Må vel se på komme meg i gang med trening etter jul igjen.

Jula hos oss har vært veldig stille og rolig og vi har vært litt småsjuke. dvs; jeg har vært forkjøla med tette bihuler,mens sambo stakkar ligger strak ut med halsbetennele og bihulebetennelse og hestekur med antibiotika;;( Og syke mannfolk; ja jeg trenger vel ikke utdype det så veldig; men herreguuuuud så syyyyyyk han er.....

Guttepjokken vår på halvannet år har vært superduper med soving i desember, men fra julaften av startet helvetet. Hyler og skriker i 1-2 timer når han skal legge seg og våkner midt på natta og tror det er fest og nekter å sove og skal bare kose og klemme på meg.... stønn, det er slitsomt å være alenemor. Ja for det er det jeg føler meg som nå som gubben er sjuk.... Han klarer jo ikke å rydde inn koppene etter seg engang, så pr i dag er jeg mamma, kjæreste, karierredame, husmor og dulledame for sambo som ikke klarer noe selv. PHUH, da fikk jeg tømt meg for det også:)

Ellers har jeg IKM i dag og inten tr ennå. Har ikek spes med symptomer, men tenker å løpe ned på apoteket en tur og handle inn en test likevel. Man vet jo aldri:)

Litamora, så trist at spiren ikke ville bo i magen din! Håper det etterhvert går bedre med deg og at du klarer å se fremover mot ny prøving.

Sanna; så utrolig koselig julegave da! Kan tenke meg du ble kjempeglad og gleder deg masse til besøk! Også spa også da! Det er kjempedeilig med gravidspa!

Tussemor; bor du i KRS eller? Kommer selv derifra, men bor på sørlandet nå. Du får se å strkke opp mannen din litt:)

Dolce & Gabbana; ja nå er det jommen ikke lenge igjen! Krysser fingrene for at du får en fin opplevelse på sykehuset og en herlig barseltid!

Mortine: Så deilig at du har fått energien tilbake! Blir spennende å høre hvilket navn dere velger:)

Vel, nå tror jeg at jeg skal lage et tilbud til en kunde og så skal jeg pakke snippveska og vende nesen hjemover. Kjenner forøvrig tanta komme nå;(

Skrevet

Hei og hopp damer =)

Her har høygraviditeten inntatt kroppen min fullstendig. Alt er tungt og et ork, jeg sover ræva og beveger meg som ei vindskeiv grind. *syte* Jeg tenker av og til at nuh er det pokker meg nok, men så setter jeg meg ned, og så beveger det seg der inne, og så er alt i grunnen greit igjen ;-)

Vi har fått antikk/brukt kommode i hus, den står nymalt og og nå nyvasket og fin på rommet og skinner. Det er godt å ha noe å legge klær og dill i. Over nyttår kommer det vugge i hus, og da er det meste greit. Fikk Mei Tai til jul, det var en veldig fin overraskelse. Hadde tenkt å kjøpe selv, men så sparte vi oss dét gitt =) Det er sånne julegaver vi liker =D

Jula har vært fin, mye stillesitting og mat, men det er jo sånn det er med latterlig hovne ben og jula.

I dag er det... *teller* 24 dager igjen til termin, og jeg begynner å lure alvorlig på hvorfor jeg har valgt å gjøre sånn en grusom ting mot meg selv? Gå tung og rund, med bekkenløsning, halsbrann og kvalme bare for å påføre meg selv smerte =p Sannelig godt jeg ikke har tenkt på det før nå =D

D&G, du må jo virkelig begynne å kjenne kriblinga nå? Det kribler i meg på dine vegne i alle fall, så vet du dét =) Ikke lenge igjen i det hele tatt!

Jeg er stuptrøtt, veit det var noe mer jeg skulle skrible til noen andre her men hjernen motarbeider meg og roper monotont "senga, senga, senga!" Jeg får vel adlyde og gå og legge meg på min prinsessen på erten seng. Den er bygget opp med puter og dyner og gode greier for at jeg skal få ligge godt. Gubben mobber meg. Godmodig, men jeg skriver ned hver minste fornærmelse og planlegger gruuuusom hevn *hynf*

Natta, damer =)

Skrevet

VIL ØNSKE DERE ALLE ET RIKTIG GODT NYTT ÅR!

MÅ 2009 BLI ET FRUKTBART ÅR!

SUPERKLEM FRA MEG!

Skrevet

Et riktig godt nytt år til dere alle...:-)

Helt utrolig å tenke på hvordan det var for et år siden....også nå...

Hva trodde man skulle skje og hva har virkelig skjedd....ja, både på godt og vondt...

He he...en dag til ettertanke...

Skrevet

Godt nytt år damer!!!!!!!!!!!!!!! Håper det blir fruktbart for de flest og for oss andre som kan tenke seg å vente litt med nestemann håper jeg livet bare blir masse kos med nykomlingen!!!!!!!!!!! Ut over dette vil jeg bare signere på Pappalilles innlegg om høygraviditet, prinsessen på erten seng osv. I tilegg har mr tett nese tatt bolig her, så jeg og min evig gode venn otrivin er på datern igjen...sukk...hadde kunnet tenke meg en litt bedre oppladning til fødsel, men, men...Ja, og i går på selveste nyttårsaften begynte vi å lure på om fødselen var i gang. Det er lenge siden jeg har følt meg så innmari dårlig, svimmel, kvalm, ryggsmerter osv og alt kom takvis. Jeg hadde mine forklaringer,men da det ikke gav seg utover kvelden og middagsgjestene våre begynte å bli alvorlig bekymret, begynte jeg å tenke. Heldigvis roet det seg da jeg fikk hvilt litt (selv om at det hadde vært helt greit med fødsel;)) I dag har det ikke vært så ille, så vil tro at det bare var en beskjed om at jeg må ta det med ro;)

Huff, ble mye klaging gitt...hehehe...det finnurlige er at det stort sett også er fantastisk å gå gravid også. Jeg stor gleder meg til fødsel de stundene jeg ikke har smerter og med en gang smertene tar meg gruer jeg meg som en hund...hehehe...

Heldigvis er jula over nå og vi kan begynne å forberede oss på å få div utstyr på plass, blir sikkert kjekkt. Har ett lite gull som gråter av all sin hals, så jeg får vel gå å dulle litt med han. Blir vel senga vår nå, men han er ikke helt frisk han heller så da er det vel lov;)

Ha ei deilig helg folkens!!!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...