*anki * Skrevet 1. januar 2009 #101 Skrevet 1. januar 2009 Heisan alle sammen og godt nytt år til alle. Har ikke bimmet på en stund no. Har hatt en hektisk førjulstid med lange åpningstider på butikken og masse sykdom. Vi har selv blitt råka av denne influensaen i jula. Ikke gøy. Vi hadde prosjekt babylaging rundt julaften, men det spørs om ikke celler og egg var i dvale pga feber de også. Har ikm 5 januar, så ikke lenge til testing testing... Vi orket ikke så mange runder i senga som vi hadde planlagt...Men håpet er der helt til tanta kommer rekende, Ellers var det synd å lese om deg litamora. Hadde en sånn veldig kortvarig sist jeg også. Noe dritt altså. Det må snart klaffe for noen flere av oss snart. Lykke til D&G. Ikke lenge igjen. Du blir vel først ut no. No roper senga på meg. Tidlig opp i morgen og varetelling... Så kjedelig som det er... Natta:-)
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 2. januar 2009 #102 Skrevet 2. januar 2009 Godt nyttår alle sammen! Ja jeg startet det nye året flott: tanta kom kl 23.45 akkurat da vi skulle til å gå ut for å se på rakettene:( Var litt kjip start må jeg si, men samtidig greit å få tanta på ca riktig da mtp syklusen. Skal i gang med dobbel pergo fra søndag og mandag 12.01. skal jeg inn på sykehuset til gyn for å sjekke om dobbel kur gir meg EL. Enkel kur gjorde i alle fall ikke det..... Gyn er der bare på mandager og derfor var jeg på en måte heldig som slapp å utsette timen og kanskje få time på feil syklusdag.... Så når jeg kommer meg i gang med ny pergo nå, er jeg nok over kneika med skuffelse og øyner nytt håp igjen:) Rart det der; tanta kommer og vi er superdeppa og når vi nærmere oss EL er vi håpefulle og rundt IKM veldig spente..... opp og ned:) Håper det klaffer for deg også snar Anki:) Klem
Eva76 Skrevet 3. januar 2009 #103 Skrevet 3. januar 2009 Godt nyttår, damer! Må alle som vil bli gravide få positiv test -og de gravide få friske og velskapte barn :-) Hyggelig å se at de fleste ser innom rundt nyttårstider! Ønsker alle et godt og fruktbart år!
*anki * Skrevet 4. januar 2009 #104 Skrevet 4. januar 2009 Må bare innom å dytte oss opp på side 1 igjen. fant oss på side 3!!! Ikke mye nytt her. Hatt selskap idag og feiret bursdag som er til uka. No er det slutt på is og kaker og alt anna usunt... Det som ikke ble spist idag gikk i søppel. Jaja har igjen noe salt potetgull i skapet da... Hehe! Må prøve å sette meg selv på en kur. I allefall spise mer regelmessig og sunnere. Skal ned endel til sommeren. Eller om magen vokser, skal jeg prøve holde meg på det jeg er... Så er det ikm-dag i morgen... Spennende!
Mortine Skrevet 4. januar 2009 #105 Skrevet 4. januar 2009 Godt nytt år jenter! Mitt nyttårsønske er det samme som ditt Eva! Her ble nyttår feiret grundig med fest hos naboen. Barna storkoste seg- vesla vår danset hele kvelden. Vi voksne hadde det veldig hyggelig med god mat og godt drikke(blir aldri lei SantaClausthaler jeg altså...). Dette har vært en deilig jul og juleferie! I morra er det tilbake på jobb igjen. Er glad for at det bare blir i 50% Det går opp og ned med energien gitt. Mye kynnere og endel dårlige netter. I går var vi på salg for å kjøpe noen nye bukser til vesla som har blitt så lang i det siste. Da kom vi over et stativ med guttebaby-tøy. Vi har egentlig alt vi trenger i skapet, men lot den kommende storesøster få velge litt til lillebror. Det var stor stas!!! Hun må nok få ta stor del i klargjøring av seng, vogge og vogn også. Har fått låne ei gammel vogge av søsters svigermor. Har fått behov for et ekstra sovested nå som vi har fått større hus;) Rommet med senga blir så langt borte fra stue og kjøkken. Hvordan ligger dere an med navn dere som snart har termin? Vi har som nevnt to alternativer igjen nå! Nå skal jeg "trøkke" i meg noen gulrøtter før jeg finner senga og armkroken. Natta!
litamora Skrevet 4. januar 2009 #106 Skrevet 4. januar 2009 alle og enhver, har nyttårsforsettene klare, og nå lurer jeg på hvordan det skal bli med prøvinga framover. Skal på en lengre ferietur til totalt fremmede breddegrader i mars - og hvordan vil det være om jeg er gravid da? ....men kjenner jeg meg selv rett, så greier jeg ikke å holde igjen, og prøver likevel *øyeblikk av selvinnsikt* :-) Har hatt tidenes roligste jul med bare hjemmekos, masse besøk, og en lang og god hyttetur siste uka. Kom hjem i kveld. Helt herlig. Ærlig talt så gleder jeg meg ikke akkurat til å begynne på jobb i morgen, men må man så må man. Lykke til d&g, heier på deg, og medsøstre som fremdeles prøver, anki, eva76, dotten og maddemor *har jeg glemt noen så er det ikke meninga*. Kjør på :-) nytt og fruktbart år! :-D
så gla' Skrevet 6. januar 2009 #107 Skrevet 6. januar 2009 Hei, hei jenter, og riktig godt nytt år til dere alle sammen. Det er lite jeg er her på bim for tiden, men jeg snikleser litt inni mellom ;-) Det har vært utrolig deilig å greie å legge prøvingen på "is" for en stund, og nå ser det ut til at vi rett og slett må unngå, eller ha beskyttet sex i pp som kommer. Har fått time til lap den 23. januar, og da kan jeg jo ikke være gravid. Men, først kommer ikm nå til torsdag sånn ca. Tror kanskje vi "hadde oss" rundt el i romjulen, men har ingen symptomer på noe som helst så antar at tanta dukker opp som hun skal. Torsdag er det D&G sin store dag. Dere har vel alt i boks nå ;-) Lykke til med den forestående begivenheten. *klemme* Ellers håper jeg som mange andre her inne at 2009 blir et godt og fruktbart år for alle oss som lengter etter spire, og at dere, som nå står i kø for å føde, får et godt og deilig år med deres små nurk. Nå må jeg kaste meg over skolebøkene.. Jeg er veldig på etterskudd (som jeg sikkert har nevnt hundre ganger før), men er på god vei til å ta igjen det fortapte :-)) Ha en fin uke alle sammen. Klem
tussemor5 Skrevet 6. januar 2009 #108 Skrevet 6. januar 2009 Da er det litt i overkant av 3 uker igjen til termin og det er godt!!!!!!!!! Her er det kontroller i sleng, så jeg føler at jeg slenges rundt i en løpestreng fra den ene helse instansen til den andre, men det skal vel være slik nå. Jordmor i dag var ikke helt fornøyd med formen min, men ungen har det bare bra. Har vist fått bekkenløsning, så da vet jeg hvorfor jeg har så mye smerter, var igrunnen greit å få det "bekreftet", gjør det kanskje lettere for gubben å forstå. Begynt å jobbe hardt for å få barnepass på gullet også, så nå venter jeg i spenning på svar fra 4 barnehager. Håper virkelig det ordner seg snart!!!!!!!!!!!!!! Har dog mine tvil. Får hvile litt nå mens gullet sover. Håper dere har det bra alle sammen
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 6. januar 2009 #109 Skrevet 6. januar 2009 Hei damene mine:) Nå nærmer d seg vettu! Torsdag kjem frøkna:) og jaggu har jeg navnedag samme dag, d er jo ekstra stas! Visste ikke d når datoen ble satt:) Ja, da har jeg fått tørka litt støv, rydda og støvsugd i dag. Vært en tur hos kiropraktoren i dag, d gjorde godt siden hoftene lever sitt eget liv om dagen og ryggen var litt kjei! Sykehusbaggen er mer el mindre pakket. Vugga er ferdig-redd med laken over. Bilstol fremme, Hardbag "bekledd" med voksiposen, allt av tøy er vasket og lagt i skuffen. Olje og refil til bleiebøtta er i hus:) Stellebordet gjør vi klar i kveld tenker jeg. Sikkert noe jeg har glemt, men d er jo ingen krise da:) Har ligget de siste mnd på lammeskinnet, MÅ huske å pakke d ned i sykehusbaggen:) I morra kommer 2 venniner til lunsj, så reiser Turbo og jeg og møter Helten hos svigers. Hvor vi har invitert oss selv til middag:) Turbo er booket dit, noe han gleder seg veldig til:) Ellers er han sånn passe opptatt av lillesøster-magen:) Vi skal ringe ullevål etter kl 18 for å få "kø nummer" Om vi er 1 el 2 skal jeg møte opp nydursjet og fastende (gjerne tatt klyster, sorry detaljer) 0645. Gjesp! Ellers er d kl 0730 tror jeg..... Så skal jeg på nytt dursje der med en spesialsåpe og bli klargjort med veneflon og div til kl 0745..... Ellers er jeg vel helt ute av fokus på andre ting om dagen..... Men: Så glà: juppiiiii, endelig lap! Men holder en knapp til ikm på torsdag:) tussemor5: wiiiiiii, nå er d jo ikke lenge igjen for deg heller! Kan jo skje når som helst nå da:) gikk du over tida med gullet? Krysser fingre om at dere får barnehageplass! Mortine: Godt å høre magen vokser og at han virkelig sparker fra seg;) Sanna32: takk for koselig selskap i går:) Myrtel m blåbær: hun har fått en gutt, tror den 27.des:) GRATULERE! Jeg er vel kansje litt i vakuuum nå, gleder meg MASSE. Men ennå litt uvirkelig:) Så om ikke jeg rekker å komme innom, får dere fullt referat så fort som mulig:) Litt sladder pr sms blir d jo til flere her inne:) WIIIIIIIIIIIIIIIII:)
Dotten Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #110 Skrevet 7. januar 2009 Hallo jentene Endelig et lite livstegn fra meg også! Godt Nytt År! La oss håpe dette året bringer oss alle mye godt! Jeg har rett og slett ikke orket å være på nettet i det hele tatt (med svært korte og meget få unntak) i hele desember. På jobben hadde jeg lite tid og hjemme hadde jeg ikke overskudd. Har vært syk sammenhengende i 4-5 uker nå. Hoster litt enda, men er ellers omtrent helt frisk. Har starte stille og rolig denne uka på jobb. Var borte i går da jeg har fått betennelse på øyelokket, og ser ut som om jeg har fått meg en på trynet Skikkelig lekkert! Eller kanskje ikke... Er på 5. dagen nå, men har fått øyedråper og salve, så vi får håpe det tar knekken på det. Om ikke må jeg stikke/skjære opp. Au. Er jo ingen vits med bedøvelse, da den ikke virker på betente deler av kroppen... Har gjort det samme i den ene fingeren for noen år side og det var vondt Snufs. Ellers har tanta vært på besøk og dratt igjen. Hun skulle komme 24, men dukket opp allerede den 22. desember! Tror ikke det skjer så mye mer her snart. Snart er jeg jo 38 år også, og da er det i hvert fall ikke noe hjelp å få fra det offentlig. Vet ærlig talt ikke om jeg orker en baby-periode til jeg. Nå som snuppa begynner å bli så stor og klarer veldig mye selv......??!! Meeeen, vil jo ikke at hun skal bli enebarn heller. Ikke lett dette! Alle vi tre har vært dårlige i hele desember. Startet med forkjølelse, potte tett, null lukt- og smakssans et par uker. Var på lutefisklag med jobben (og smakte lutefisk for første gang), men vet fortsatt ikke om jeg liker det, da jeg ikke kjente smaken av baconet en gang! Etter 2 uker med forkjølese gikk det over i hoste og jeg hoster enda. Tror ikke jeg har hatt sammenhengende søvn en eneste natt i desember p.g.a. min egen sykdom og ikke minst snuppas. (Sovet maks 1-2 timer sammenhengende før jeg våknet/ble vekket av en eller annen grunn). Sambo hoster også enda, så hjelpes meg. Ikke mye utvilt fra denne ferien.... Nei, skal slutte å syte, men er bare såååååå sliten! Enda godt jeg ikke er gravid i tillegg nå altså... he, he. Får ev. ta den biten når alt av sykdom å dratt avgårde!! Vel, vi feiret julaften på Lillehammer. Pynta treet den 23. med god hjelp av snuppa. Hun klatret i stigen osv. Jepp. Måtte ha stige da treet var sikkert 2,5 meter høyt! Nissen kom på besøk på julaften og snuppa synes nok det var spennende! He, he. Første året for hennes del med nisse.... Det var den ene søstra mi som var nisse da, men snuppa er jo altfor liten til å skjønne det enda (Nissen hadde jo maske). Hun fikk en haug med gaver. Telte ikke men sikkert mellom 15 og 20... Hun var i hvert fall godt fornøyd Selv jeg fikk mange gaver, selv om jeg ikke hadde trengt noen. Stort sett har vi venninnene kun kjøpt til hverandres små og droppet oss selv. Bare tull. Vi store har mer enn nok som oftes. Får heller ønske seg noe til bursdagen heller Nyttårsaften ble feiret hos ei venninne ved Hamar og det var stille og rolig. Det var oss tre, pluss henne og hennes to barn. (Hun er enke, så derfor ingen pappa. Går heldigvis veldig bra med henne nå da. Andre jul og nyttår uten mannen). Jeg og snuppa var hjemme i Oslo et par dager mellom jul og nyttår, så det skal bli godt og ikke gjøre noe nå i helga. Nå trenger jeg litt ro. Har vært nok reising. Vel, en liten og sutrete oppdatering fra meg. Har ikke klart å oppdatere meg på alt dere skriver, men håper alt står bra til med alle sammen. Nå nærmer det seg med stormskritt for flere, og om ikke lenge har flere av dere en liten baby i armene Blir koselig. Ønsker dere fortsatt lykke til og spes til D&G som blir mamma i morgen Dere andre får nyte siste delen av svangerskapet. Snart deres tur God bedring til de som sliter.... Dere kan i hvert fall trøste dere med at dere får igjen noe av "sykdom og andre plager", mens jeg der i mot kun får lite lekkert utseende i form av likblek hud, svart under øyene og utslitt Fnis! Skal prøve å være litt mer her inne nå i januar... og håper dere som blir mammaer etterhvert også orker å følge opp tråden litt Vel, hei då snupper! Sjabbas! Klem
Pappalille Skrevet 7. januar 2009 #111 Skrevet 7. januar 2009 Hei på dere alle sammen =) Nå kiler det vel godt i magen D&G =D? Det kiler i min på dine vegne i alle fall =) Det hørtes skikkelig moro ut med det øyet Dotten O.o *au* Ta det nå litt med ro og bli helt frisk. Det er vel litt typisk at sånne infeksjoner kommer på toppen av forkjølelsesperioder og skit =/ Jeg for min del har tilbragt starten på denne uka på føde observasjonsposten på Ahus. Ikke moro kan jeg fortelle. Hvite vegger er ikke interessante spesielt lenge. Unni Lindell skriver dårligere enn Liza Marklund er min observasjon. Jeg var på kontroll hos fastlegen på mandag, og hun likte ikke proteinet i urinen min, eller det høyre blodtrykket. På toppen synes jeg det hadde vært lite liv i magen de siste dagene, så hun fikk meg inn på UL på Ahus. Dro rett fra legen til Ahus med Mannen på slep, og der målte de også høyt proteininnhold i urin, høyt bt, men alt så bra ut på UL da. Vektestimering i uke 37+4 = 4,5 kg!!! Jeg har panikk! Hun _sa_ de tok hardt i da, og at hodet ikke var spesielt stort, men helledussen. Fire og en halv kilo? Jeg ble så sendt opp på Føde Obs, og der ville de legge meg inn til overvåking. Der har jeg vært og blitt målt og proddet, og i dag fikk jeg dra hjem =) CTGer har vært fine, urinen har blitt bedre, og blodtrykket har roet seg. De er helt sikre på at det er svangerskapsforgiftning, men ikke verre enn at det går greit om jeg har vett på å holde meg i ro. Det er nå uansett ingen krise om de må sette meg i gang nå =) Så nå sitter jeg her foran pc'n og prøver hardt å gje hønn i at det er rotete rundt meg og at oppvaskmaskinen skulle vært tømt>< Da er det greit med forum gitt =) Ikke at hodet mitt klarer å henge helt med, men så fikk jeg skrevet en liten oppdatering i hvert fall. Snakkes, damer =)
*anki * Skrevet 7. januar 2009 #112 Skrevet 7. januar 2009 LYKKE TIL D&G...:-) Gleder meg til å høre... Lykke til til deg også pappalille. Høres ikke bra ut med svangerskapsforgiftning. Men bra du følges godt opp og den lille i magen din er sterk og stor nok om hun fødes no. Tenker på dere...:-) Her tror jeg tantereket er på vei igjen. Spottet litt idag. Hadde ikm mandag men siden ingen tante var kommet idag, hadde jeg et lite håp. Men den gang ei. Får bare fortsette å prøve. Men oppdatere ikke lista før jeg er helt sikker. Har en test igjen som jeg tenkte ta fredag om ikke jeg begynner blø for fullt. Dotten og dere andre som er inne i pp nr ????, no er det vel snart vååååår tuuuuur...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Blir nr 22 her no
Giinaღ Skrevet 7. januar 2009 #113 Skrevet 7. januar 2009 En kjapp tur innom for å ønske D&G KJEMPELYKKE til i morgen!!! Dette er en stor dag for dere. Håper du nå får sove godt i natt. Pappalille: Godt å høre du blir nøye fulgt opp. Det værste som skjer nå er jo at du blir satt igang og nå er jo babyen så ferdig så... Kanskje vi to møtes på Ahus, vi. Blir spennende!!! Ja, så er jeg også ute i permisjon og nå er det bare å gå og vente på at det store skal skje. Er så uvirkelig alt, synes jeg. Føler liksom at jeg ikke får forberedt meg nok. Er heldigvis i veldig god form, så blir ikke mye sofasliting på denne damen selvom jeg føler at det egentlig er det denne tiden er ment til. Soving er det også så som så med. Sliter med halsbrann døgnet rundt og ekstra ille når jeg skal sove. I tillegg så har jeg blitt enda litt mer b-menneske, på bare disse 3 dagene med fri. Jaja, NÅ er det på tide med køya. Vi høres!!!!
Pappalille Skrevet 8. januar 2009 #114 Skrevet 8. januar 2009 Jeg også sliter med halsbrann, men det har hjulpet veldig å bygge opp med ei dyne under hodet og overkroppen min. Brenner mindre da. Jeg er helt sliten av å ikke gjøre noe jeg O.o Mulig det er "kjeeeeedeeeer meg" syndromet som har slått til =) Problemet mitt er at jeg føler meg i god form. I hvert fall før jeg begynner med noe, men så kjenner jeg jo at det er så mye vann i beina mine at det egentlig ikke er plass til alt, jeg blir andpusten og oppkjaset av en liten, rolig gåtur og det å sette inn i oppvaskmaskinen krever at jeg setter meg ned og puster ut sånn innimellom =p Jeg sverger dyrt og hellig; neste gang jeg skal gjøre dette skal utgangsvekta mi være tredve kilo mindre enn den var denne gangen >< Ja, Giina, nå er det gruforskrekkelig kort tid igjen =D Jeg fikk hilse på en liten guttebaby på knapt en time på sykehuset i går. Klump i halsen da ja! Jeg gleder meg samtidig som jeg gruer meg. Helt som rett før en tur i berg- og dalbane dette ^^ *vimse rundt*
tussemor5 Skrevet 8. januar 2009 #115 Skrevet 8. januar 2009 D&G: GRATULERER SÅ MASSE SOM MAMMA igjen!!!!!!!!!! Hvordan gikk fødselen????????? Kjempe spent, håper alt gikk veldig bra. Jeg gikk 9 dager over med gullet, så regner med at det blir overtid denne gangen også. Barnehage ser det dårlig ut med, men vi får bare fortsette å søke og søke og søke....Kos deg masse nå i barseltiden!!!!!! Gleder meg til å få junior ut jeg også!!!!!!!! Pappalille og Giina: Jeg må bare få anbefale link og love hearts mot halsbrann, helt vidunderlig fantastisk spørr dere meg. Jeg ligger faktisk nesten helt flatt (bare 2 - 3 puter under hodet), men da får jeg også sove!!!!!!!!! Også kan jeg anbefale ett barn på 15 kg som helst skal sitte oppå mammas mage til en hver tid og det presser jo nedover, sånn at magesekken og spinkjtern får litt bedre plass...hehehe... Jeg har utrolig nok hatt en nesten smertefri dag i dag og det har vært ganske rart, men vi har utnyttet det med å kaste jula på dør - faktisk en fantastisk god følelse. Fikk liksom stua tilbake nå og kan starte innvandring av babyutstyr;) også lagde jeg en gedigen porsjon med pølsegrateng å frøys ned deler av den slik at gubben og gullet har litt mat når jeg er på sykehuset. Prøver å være så god og snill som mulig. Gubben stakkars er kjempesliten og det forstår jeg godt, gir meg fryktelig dårlig samvittighet, men med det skranglete bekkenet mitt, så blir det vel bare sånn. Håper virkelig at junior er like behagelig som spebarn som gullet var, så slipper vi så mange våkenetter....Å der våknet junior, så da blir det vel ei heller laber natt (han ligger så langt ned i bekkenet at hver gang han beveger på seg kjennes det ut som han skal sprenge seg ut - med andre ord, de stundene gruer jeg meg noe sinnsykt til fødselen) Pappalille: 4,5 kg står det respekt av. Gullet mitt var 4680g da han kom ut, men han var lang også da, men husk at det er hode størrelsen og skulderpartiet som utgjør den værste belastningen ved fødsel, så hvis hode ikke er så veldig stort har ikke vekta sånn alt for mye å si (etter det jeg har skjønt) Gullet var 38 cm (de målte først 39, men landet på 38) og det er stort. Du må uanset ha masse lykke til, er spennende dette her. Jeg tror også at kjedeseg syndromet er sunnt for fødselen, for når den endelig kommer er du så lei av å ikke ha noe å gjøre at man har ekstra krefter og vilije til å gjennomføre fødselen (bare en liten tanke). Nei, får finne loppekassa å se om det roer seg hvis jeg får strukket ut litt. Natti natt
bomsa Skrevet 9. januar 2009 #116 Skrevet 9. januar 2009 Hei hei.... Innom en tur med besøket fra nord..:-) I går va vi 7timer på spa..:-) deilig!!! Klarte å tryne på isen så her sitter jeg med besøk og blått kne... Ja ja,skal vel være vant til det...er en gammel fortballskade som jeg har slått opp igjen...jee jee.. Satt selvfølgelig og "otra" på telefonen etter melding fra Turid og gleden va stor når vi fikk beskjed om at alt hadde gått bra. De kommer vel hjem fra sykehuset på søndag, så vi får håpe hun får tid til en tur innom for rapportering..:-) Ellers går alt som før her...God helg
Pappalille Skrevet 9. januar 2009 #117 Skrevet 9. januar 2009 Gratulerer så mye til D&G med vel overstått, og venter i spenning på rapport =) I dag var jeg på oppfølging på Ahus, og fikk beskjed om at proteinet i urinen har sunket enda, litt, blodtrykket er helt greit og blodprøvene var fine=) Masse gode nyheter =) Jeg tygger Gaviscon tabletter mot halsbrannen, har vel snart stått for et årsbudsjett tenker jeg =p For øvrig kan jeg opplyse om at den venstre ankelen min for øyeblikket måler fantastiske 33 cm... Det ser så utrolig grotesk ut >< Sanna; holde seg på beina da! Nytter vel ikke å gå på spa og kose seg og skjemme seg litt bort når du skal ut og lage hull i asfalten med knærne etterpå vel! *streng* Nå har jeg ei ønskeliste her som er som følger; Føde, komme meg sånn noenlunde etter fødsel, få massasje og knekk i ryggen! Jeg har så vondt i høyre siden av ryggen etter å dra meg rundt med høyrearmen om natta. Jeg klarer ikke snu meg ved hjelp av beina lenger. Jeg vil på spaaaaaaaaaaaaaa! Jeg vil bli knadd og massert, klådd på med varme hender og gode oljer og kunne ligge på magen og sikle og grøsse av velvære. NÅ! *sukk* Men først og fremst vil jeg føde. (Sa den førstegangsfødende som ikke aner hva hun går til =p) Ok, nå er det bare mer syting inni meg, så nå skal jeg avslutte, logge ut og gå i dusjen med meg. Kanskje overtale den utrolige, fantastiske mannen min til å klå litt på meg og så finne senga. Sov fem timer i natt. Max ^^ Jeg øver meg på å bli mamma =D Snakkes, damer =) *vinke*
tussemor5 Skrevet 9. januar 2009 #118 Skrevet 9. januar 2009 Da er det nøyaktig 3 uker igjen til termin, tjoho, og jeg er offisielt ikke sykemeldt lengre, bare gravid...hehehe....Holdt gubben hjemme fra jobb i dag pga smertene mine og det har vært fantastisk deilig. Han har smisket litt med svigers, så svigerfar stiller opp som barnevakt i morgen mens gubben tar seg en tur på vedskogen, så da blir det vel 2 gode alene dager, kjenner at jeg har trengt det. Søndag må vi rydde og ordne litt for å forberede slik at snekkeren får gjort jobben sin. Hadde en aldri så liten konfrontasjon med han i dag, men skjønner jo at han overhode ikke har mulighet og evne til å sette seg inn i vår situasjon og at hans egne unnskyldninger overhode ikke strekker til. Ble litt imponert over at jeg klarte å holde hodet kaldt å ikke la hormonene ta overhånd!!!!!!!!!!!!! Men gud så forbanna jeg er på den mannen, ser stort frem til å slippe å se han noe mer!!!!!!!!! Apropo spa, satt å kikket på nettet i sta og vurderer kraftig om jeg skal unne meg en fotterapi time nå før fødselen, hadde vært så deilig med en skikkelig legg og fot massasje....mmmmmmmmm....fikk det i tyrkia og det var bare sååååååååååååååååååå nydelig deilig...får se ann økonomien litt denne mnd først tror jeg. Må vel sponse gubben litt for å få ha han hjemme de første 14 dagene etter fødselen også har jeg vært litt aktiv med nettshopping den siste tiden...knis... Pappalille: Jeg prøvde Gaviscon på førstemann, syntes det var helt grusomt, hører flere som sier at lovharts funker best, ikke vet jeg, er vel en smaksak...håper uansett at du slipper unna den plagen så mye mere framover. Fantastisk at prøvene dine var bedre!!!!!!!!!! Skal ta med meg boka mi nå og krype til køys, kjenner at jon blund er på tur tiltross for mye søvn i dag Håper det står bra til med dere alle (merker at fokus er litt snevert om dagen, beklager det så mye, håper på å komme sterkere tilbake om en mnds tid eller noe slikt) Natti natt
*anki * Skrevet 10. januar 2009 #119 Skrevet 10. januar 2009 FORVENTET IKM; - Dotten ikm ca 25. november (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) - Snorkefrøken; har ikm i månedene fremover (36 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler. -Maddemor tanta kom 02.12.08, samboer,1 gutt-07, sørlandet, 5. pp. - så gla': ikm 8. jan. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) - Eva76 ikm 14. jan (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag) - anki: ikm 6 feb, gift, 37, to gutter 5 og 8, sunnmøre, 1MA&2SA 19pp GRAVIDE; - D&G-the one termin 8.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo) - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen - Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA - Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy. - tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet - Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo) - Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud) - Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal) - Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg -1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo) HAR DE FØDT? - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - nr3hososs: termin i slutten av november... - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten HAR FØDT; - Skrekkblanda fryd, (fått jente!!). - Snart 4 barn? (fått gutt!). Heisan jenter! Her har jeg hatt tantebesøk, så har fått endra ikm-lista litt igjen. Trodde vi kunne ha truffet denne mnd, men denne influensaen vi hadde rundt EL tenker jeg brente opp alle egg og celler som prøvde møtes... Hadde vanvittig med feber. Kommende pp er det ingen håp. Da er mannen borte på jobb.... Ugh! Så vi får satse på april tenker jeg. Mars er ikke så veldig nøye. Da blir det desemberbarn. Ikke at det gjør så masse lenger. Ikke like lett å tenke seg ut praktisk mnd for fødsel. Det gjorde jeg med nr to. Han satt på andre forsøk. Nr en kom selv om jeg gikk på prevensjon... Så alder spiller vel inn. Egga blir surere og mer rotne med alderen tenker jeg... Nok suring fra min kant... Gleder meg til å lese om din opplevelse D&G. Gratulerer så masse med den lille jenta di. Stor sendeklem til deg.... Tussemor: holder helt med deg i å unne deg selv en fotpleie. Det er noe som alle burde unne seg når en har stor mage. Ikke mye annet en kan unne seg i den siste tiden... Kos deg i denne permisjonstiden før fødsel. Må si jeg er bittelitt misunnelig på dere som er nærme fødsel no... Pappalille: spennende som førstegangsfødende. Husker godt alle følelser i forbindelse med det. Husker nesten bedre den første enn den andre. Med nr to hadde jeg så mye annet å styre med enn å bare kose meg å vente på det som skulle skje. SÅ KOS DEG MASSE, med hovne ben, halsbrann og dårlig søvn. Alt er verdt det. Det glemmes fort. Dotten: vi satser på at vi er mer fruktbare i 2009 og at 2008 bare var et blæh-år. Må snart gjøre om nicet mitt. Blir nok 2010-baby på meg, om det blir baby i det hele... Alle dere andre, ha en flott lørdag! No skal jeg på jobb.
så gla' Skrevet 10. januar 2009 #120 Skrevet 10. januar 2009 God lørdag jenter! Og gratulerer så mye til D&G som fikk frøkna si på torsdag. Det var så godt å få høre at alt hadde gått bra, og at det sto bare bra til med mor og barn. Her var ikm på torsdag, men tanta har ennå ikke dukket opp. Tok en billig-test i morges, men den var blendahvit. Har ikke noen symptomer på at noe er i gjære heller, så da er hun vel for første gang i historien forsinket. Ventet henne egentlig allerede onsdag, så dette er litt nervepirrende kjenner jeg. Men, ikke et eneste symptom her, så hun har vel bare bestemt seg for å holde meg på pinebenken en stund. Vi skal i 40-årslag i kveld, og jeg skulle så gjerne vite helt sikkert. Det skal være 80-talls inspirert party, og kommer sikkert til å bli fuktig. Lurer på om jeg for sikkerhets skyld skal kjøpe en digital test og ta i ettermiddag. Blir jo ikke på morgenurin, men den burde gi rett resultat uansett siden jeg har gått såpass over. Vel, får se hva jeg gjør. Ellers begynner det å nærme seg termin for mange her inne nå. Spennende. Lista med gravide er jo blitt mye lenger enn ikm-lista. Nå håper jeg vi "sliterne" også kan komme over på ei anna liste. Stå på folkens, det blir vår tur :-) Pappalille; 33 cm rundt ankelen høres ikke godt ut, men det står det respekt av ja. Så godt at prøvene er bedre. Nå kan jo egentlig bare lille vidunderet komme rett som det er. Når det gjelder den halsbrannen - har du prøvd flytende garviscon (eller hva det heter) Den bruker jeg, og den er utrolig effektiv. Sanna; Spa hørtes deilig ut, men du kunne jo utelatt det fallet. Fy, fy. Ikke tid for å sette i gang noen fødsel hos deg riktig ennå ;-) tussemor; fot- og leggmassasje synes jeg absolutt du skal unne deg. Så deilig, og du trenger litt god pleie nå som det går mot slutten. Blir et ordentlig res med fødsler her inne i nærmeste ukene. Spennende! Dotten; så godt å høre fra deg igjen, selv om det bare har vært sykdom og elendighet i flere uker på dere. Håper dere har fått kvota nå da, og at styggdommen på øyet forsvinner kjapt. Jeg har "hentet" ned lista vår, og redigert litt på den. Ha ei fortsatt god helg alle sammen. FORVENTET IKM; - Dotten ikm ca 25. november (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) - Snorkefrøken; har ikm i månedene fremover (36 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler. -Maddemor tanta kom 02.12.08, samboer,1 gutt-07, sørlandet, 5. pp. - anki: ikm 5 jan, gift, 36, to gutter 5 og 8, sunnmøre, 1MA&2SA 21pp - så gla': ikm 8. jan. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) - Eva76 ikm 14. jan (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag) GRAVIDE; - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen - Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA - Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy. - tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet - Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo) - Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud) - Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal) - Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg -1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo) HAR DE FØDT? - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - nr3hososs: termin i slutten av november... - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten HAR FØDT; - Skrekkblanda fryd, (fått jente!!). - Snart 4 barn? (fått gutt!). - D&G-the one (fått jenta si ;-))
Dotten Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #121 Skrevet 10. januar 2009 Hallo! Innom en liten tur i helga. Satte på Små Einsteins til snuppa og sambo er opptatt med sitt, så da får jeg sneket meg inn hit en tur Her skjer det ikke så mye. Denne pp-en har vi omtrent bare lagt helt på is, så kan vel nesten ikke regne at jeg er lenger enn 30. pp enda heller (selv om det egentlig er 31). Jau, jau... Gratulerer så masse med lille snuppa D&G. Fikk jo sms av deg og det var koselig. Dere skal vel sikkert hjem om et par dager, så jeg håper dere koser dere masse og at du ikke har for vondt. Husker selv at jeg ikke plagdes i det hele tatt, med unntak av når jeg skulle sette meg opp eller legge meg i senga, pluss at jeg måtte stå for å løfte snuppa. Klarte ikke det liggende på sykehuset. Ellers var det overraskende lite smertefullt etter ks. Masse lykke til, og håper vi får se gullet snart Nå går det virkelig med stormskritt mot fødsel for flere. Er ikke sikker om det er pappalille eller tussemor som står først i køen, men heier på dere begge to. Så får vi se om det kommer småtroll med eller uten tut hos dere da He, he. Blir spennende. Pappalille tror vel jente og tussemor enda en liten gutt! Masse lykke til altså. Selv om dere har en del plager nå, vet dere at det er litt av en medalje i enden av denne "tunnelen" Er ikke så ofte innom for tiden. Klarer ikke helt å holde meg 100 % oppdatert på alt dere skriver heller. Er veldig lei av internett generelt, men klart så er jeg ikke lei av dere jentene her inne. Vi får jo se da om dere får tid etterhvert til å komme innom å oppdatere oss etter hvert som de små kommer løpende som perler på ei snor. Vet at tiden flyr, men ikke glem oss "sliterne" som blir hengende igjen her på tråden helt da... Det gjelder alle dere gravide damene her inne Anki, Så gla', jeg, litamor osv... vi satser jo på at vi kommer oss over på en annen liste, men tiden vil vise. Litt spennende med Så gla' nå da. Krysser alt for deg!!! Ellers håper jeg det går bra med alle sammen, og at selv om noen får noen blåmerker etter knall og fall, vondter i forbindelse med graviditet og annet som henger med, så er alt i bunn og grunn bare helt topp Ble veldig mye bla, bla her nå, men det skjer så lite å skrive om, men jeg klarer da å skrive en del tull alikevel. Ha ei knakenes god helg damer, så stikker jeg innom igjen snart. Klemmis
Dotten Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #122 Skrevet 10. januar 2009 Kanskje på tide at jeg også oppdaterer lista for min del. Har ikke gjort det siden ikm november... og hatt to tantebesøk siden da gitt. FORVENTET IKM; - Snorkefrøken; har ikm i månedene fremover (36 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler. -Maddemor tanta kom 02.12.08, samboer,1 gutt-07, sørlandet, 5. pp. - anki: ikm 5 jan, gift, 36, to gutter 5 og 8, sunnmøre, 1MA&2SA 21pp - så gla': ikm 8. jan. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) - Eva76 ikm 14. jan (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag) - Dotten ikm ca 19. januar (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) GRAVIDE; - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen - Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA - Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy. - tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet - Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo) - Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud) - Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal) - Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg -1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo) HAR DE FØDT? - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - nr3hososs: termin i slutten av november... - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten HAR FØDT; - Skrekkblanda fryd, (fått jente!!). - Snart 4 barn? (fått gutt!). - D&G-the one (fått jenta si ;-))
*anki * Skrevet 10. januar 2009 #123 Skrevet 10. januar 2009 FORVENTET IKM; - Snorkefrøken; har ikm i månedene fremover (36 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler. -Maddemor tanta kom 02.12.08, samboer,1 gutt-07, sørlandet, 5. pp. - så gla': ikm 8. jan. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) - Eva76 ikm 14. jan (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag) - Dotten ikm ca 19. januar (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) - anki: ikm 6 feb, gift, 36, to gutter 5 og 8, sunnmøre, 1MA&2SA 19pp GRAVIDE; - rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før) - BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen - Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA - Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy. - tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet - Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo) - Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud) - Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal) - Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg -1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo) HAR DE FØDT? - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - nr3hososs: termin i slutten av november... - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten HAR FØDT; - Skrekkblanda fryd, (fått jente!!). - Snart 4 barn? (fått gutt!). - D&G-the one (fått jenta si ;-)) Tror jeg og så gla var inne å korrigerte lista på samme tid. Såg jeg låg inne med gammel ikm. No har jeg rettet meg. Heier på deg så gla. Fortsatt håp for deg siden tanta ikke har dukket opp. Tok du digital test idag eller?
Mortine Skrevet 11. januar 2009 #124 Skrevet 11. januar 2009 Hei, hei! Gratulerer til D&G!!! Spent på rapport!! Veldig spent på deg også Så gla'. Synes virkelig at det burde klaffe for deg, Dotten, Anki og de andre sliterne. Det er urettferdig dette her. Hvis det ikke har klaffa nå, får vi håpe at lapraskopien kan finne ut noe. Husker ikke helt med deg Eva, men har dere time for oppstart av behandling? Lenge siden 1snart2 har vært her inne- hallo-hvordan går det med deg?? Her går det bra! Formen varierer veldig, både med bekkenet og energi. Jeg har begynt å gå tur hver kveld, ikke mer enn i 30-40 min., men det er da noe. Vært litt på trening faktisk også. Akupunktøren- som også er er fysio oppfordrer til det. Nå etter nyttår har jeg liksom fått det for meg at det ikke er lenge igjen til termin enda det er 11 uker,og hvis det blir som sist går jeg sikkert et par uker over også. Så nå har jeg gått over dyner, sengetøy, tepper, håndklær og kluter for å se hva som mangler. Det er ikke så mye som må handles inn, men det er jo greit å passe på nå som det er salg. Jeg er jo veldig glad i å handle på salg. Årets foreløpige fangst er kjempefine Viking gummistøvler til vesla og meg, nye dunputer til å støtte opp rundt magen(funka utmerket i natt!!) litt julepynt, klær til vesla. I tillegg kom den vordrende far hjem med en pose med smått guttetøy her om dagen! Han hadde ikke klart å dy seg og var storfornøyd med å ha fått så masse for så lite penger! Det var veldig fine plagg han hadde kjøpt!! Var hos legen på fredag. Hun mente at lillebror hadde lagt seg med hode ned nå. Jeg purret litt på jordmorsamtale, men det kan jeg visst ikke vente å få før i uke 35-36. Det er sikkert lurt for da har det sikkert dukket opp flere spørsmål i hodet på meg. Har litt jeg går å tenker på nå ifht. fødselen, men det kommer sikkert mer. Denne helgen har vært meeget behagelig. Vesla har ikke vært hjemme, og noen ganger er jo det godt selvom jeg gleder meg til å få henne hjem igjen i ettermiddag. Kjæresten og jeg har kost oss med god mat og hverandre )) Håper prøvene dine fortsetter å bli bedre Pappalille! Uansett er det ikke lenge igjen for verken deg eller Tussemor- det kan vel egentlig skje nårsomhelst? Sanna oppfordres til å kjøpe brodder til skoene! Da jeg var gravid med vesla var jeg en skikklig snublefot faktisk. Senket ikke tempoet i det hele tatt og gikk mye i skogen(hadde ikke vondt i bekkenet da...) og glemte ofte at jeg var ganske for-tung. Det ble det mye skrubbsår av!!! Nå må jeg legge vekk denne maskina slik at jeg får gjort noe praktisk her før vesla kommer hjem. Kjæresten er så flink og jobber masse med maling, sparkling og rydding. Jeg har som mål å få rydda i klesskapet. Skal sende masse til fretex og slutte å spare på alt mulig!! Nemlig!!! Ha en fortsatt god søndag.
så gla' Skrevet 13. januar 2009 #125 Skrevet 13. januar 2009 Hei hei alle sammen! Kjøpte test, men hadde vel ikke før kjøpt den før tanta meldte sin ankomst. Så, da har jeg en test liggende til neste pp som ikke blir før uti mars en gang tror jeg. Nå er det lap den 23. så da holder jeg en knapp på at det vil hjelpe. Mange som har blitt gravide etter lap. Nå skal jeg til legen og få nye blodtrykkstabletter. De jeg har brukt er plutserlig tatt av markedet. Men, må vel være noe annet jeg kan bruke.Har ikke regnet ut noen ny ikm, så kommer tilbake til oppdatering av lista senere. Håper det står bra til med alle sammen. Ha ei fortsatt fin uke alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå