Gå til innhold

Enda en ny tråd: Oss over 30!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Cara og velkommen hit!!!!!! Her er det koselig å være skjønner du. Noe varierende aktivitet for tiden, men det har vel litt med at en del har fått babyyene sine, noen venter i spenning (som meg) og andre nyter sengekos på harde livet;) Håper du vil trives godt her inne hos oss.

Jeg er litt rastløs om dagen, så blir ikke så mye skriving akkurat nå. Har termin i dag og er super klar for å få ut denne ungen;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja velkommen skal du være Cara. Alltid kjekt å ha noen å dele tanker med her inne. Er så mye du ikke kan få sagt til venner å familie. Ikke alle skal vite at vi prøver. Men etter at jeg har hatt både 'MA og SA vet de nærmeste at vi ønsker oss en attpåklatt. Men vi sier offentlig at vi ser det litt an og ikke er helt sikre enda på at vi vil ha flere... Så slipper vi alt maset.

Tussemor: skjønner din frustrasjon no. Men det er ikke mange dager til din nydelige lille baby ser dagens lys og mamman og pappan sin for første gang. Littegrann misunnelig der...men lykke til. Gleder meg til å lese fødselshistorie, vitale mål etc. Det facinerer alltid.

Jakten på symptom er igang her. Snart ikm. Vonde pupper, trøtt, uggen i magen etc, men dette kan likegodt være tantereket som er på veg. vi får se hva som skjer iløp av uken... Hadde det bare vert så vel at det hadde klaffet snart.

Har forresten skiftet nick.

Klem fra tidligere Anki *( bare kall meg det fortsatt altså)

Skrevet

Hei, hei.

Velkommen til deg Cara, og grattis med nytt nick Anki!

Det har vært stille fra meg en stund nå. Orker nesten ikke å sitte, ligge, stå, gå etc...derfor er skriving her vanskelig. Men nå måtte jeg bare innom en tur og hilse på!

Bekkenet mitt er i en tragisk forfatning for tiden. Det blir bare værre og værre. Akupunktur hjelper ikke lengre, skal til manuellterapeut til uka.Håper det vil gi resultater.

Det viktigste nå er å holde motet og humøret oppe slik at jeg ikke blir ei sur mor og kjæreste for mine kjære her hjemme. Har ikke for vane å være verken sur eller sint, så det går foreløpig greit! Heldigvis hadde jeg funnet fram og fått oversikt over babyutstyret før dette ble så ille. Mangler bare et eller annet til å ha stellesakene i på tur. Lånte ei stelle veske sist. Kikka litt på nettet og du verden der har det skjedd mye gitt! Det er jo mye lekkert å få tak i ser jeg, men haha - kan ikke akkurat forestille meg kjæresten min trille rundt med en dameveske med sløyfer på!!! Tror det blir sekk jeg. Siden han jobber hjemmefra og har relativt god tid, kommer vi nok til å tilbringe mye tid med babyen begge to. Gleder oss til det!

Jeg deler din begeistring over å kjøpe klær og utstyr på salg Snorke-frøken! Alle her i huset har blitt fullt utstyrt med Bergans klær til halv pris. "Rekorden"er nok skidressen til datteren min- den betalte jeg 100 kroner for!! Rett før jul fikk kjæresten tilfeldig seint en kveld øye på en mail fra Burton hvor de annonserte hele sortimentet til 70% Han bestilte seg litt nytt snowboard utstyr og endel julegaver i full fart før Burton rakk å oppdage at de hadde skrevet feil i annonsen. Så da fikk han alt sammen til den prisen! Kort tid etter var annonsen ganske forandra...

Det var en eller annen her som for lenge siden tipset om et sted hvor man kan bestille crocks på nettet. Kan det tipset komme en gang til? Jeg har blitt anbefalt å gå med det inne nå, så da må jeg jo skaffe meg et par.

Nå er det snart tid for å spise middag. En hel laks stekt i ovnen, nam! Det blir mye sånn mat som bare krydres og puttes i ei gryte eller i ovnen nå, lettvint og godt!

Ha en fortsatt fin søndag alle sammen.

Håper at ingen på denne tråden får TR nå!

Skrevet

Hei, velkommen hit Cara!

Håper manuellterapauten kan hjelpe deg Mortine, sånne beken høres grusomt ut. Jeg har selv slitt med hoftene (vondt nok) men det der høres verre ut. Ta vare på deg selv.

Så koselig å se at du er mer aktiv her inne igjen også snorke-frøken!

Så spennende med Giina, har du hørt noe mer Tussemor? *nysjerrig*

Når skulle du til lap Dotten?

Selv ble jeg offisielt en sprayer i dag. Nå er forsøket ordentlig i gang med medisiner. Jeg er spent på om jeg kommer til å reagere på medisinene. Sambo mener jeg har anlegg til å bli sint, så han tror jeg gruer seg *hihi* Håper jeg ikke får all verdens bivirkninger!

Skrevet

Hei!

Endelig kommer jeg meg innom en tur også. Er vel flere uker siden sist og ting har skjedd her inne ser jeg :)

Gratulerer så masse til pappalille med jenta og rose med gutten. Og ikke minst masse masse lykke til videre med de små! Så koselig. Håper de sover godt, spiser fint og ellers er noen snille små troll :)

Spennende for Giina og tussemor også da. Hjelpes. Giina har kanskje allerede fått den lille gutten sin? Så det var et par dager siden hun var inne på sykehuset i hvert fall og tussemor henger vel ikke så langt etter. Håper du får ut lille junior snart nå slik at kroppen får anledning til å rette seg litt opp igjen snart. Slitsomt å gå sånn du har gjort, i tillegg til oppussing og alt som følger med! Jeg krysser fingre for at det blir en flott og lett fødsel på dere begge :) Lykke, lykke til :)

Ellers er alt bra her. Har hatt sykdom hele desember, ei ukes opphold og så på'n igjen. Jeg fikk forkjølelse nr. 2 og er vel omtrent frisk nå. Har vært så veldig veldig sliten og ikke orket å henge så mye her inne, og i hvert fall ikke skrive så mye. Ikke har jeg hatt så mye tid heller. Nok å gjøre her på jobben (er så mye slemme folk der ute i verden som lager så mye jobb......), og ellers hjemme har jeg mest bare vært sliten... og kun gjort det jeg må av husarbeide, ta meg av snuppa osv. Er utrolig hvor sliten man kan bli. Både psykisk og fysisk... Begynner vel å kjenne at jeg drar på åra :) He, he. Tåler ikke livet mitt lenger og bør nok ta meg selv i nakken å gjøre noe. Har vært støttemedlem hos Elixia i 2 mnd nå, da jeg ikke har hatt sjanse til å trene, men denne uka skal jeg begynne igjen. Hadde kommet så fint i gang og så stoppet alt opp av sykdom og atter sykdom. NÅ er jeg ferdig håper jeg og skal få trent kroppen til biknisesongen :) Har blitt invitert med på Florida-tur, annen sydentur osv. så om jeg slenger meg med, må jo kroppen bare være litt lekker ...... he, he.

Ellers har tantekreket vært her og dratt igjen, og vi er vel nå i 32. pp. Tror jeg har falt litt av lasset ang. antall pp-er. De to siste pp-ene har vi ikke prøvd så hardt, da vi som sagt har vært mer syke enn friske og opplagte til sånt tull :) Nei, vi får vel bestemme oss for om vi skal gå veien til IVF eller "bare gi opp". Koster jo penger dette også (IVF), så vi får sjå. Jeg er vel for gammel straks til å få noe hos det offentlige...

Ellers skjer det ikke så mye her. Vi har nå fortsatt besøkshjemgutten vår hver 3. helg. Skal ha han nå til helga, og håper det blir en forholdsvis stille og rolig helg. Han var syk sist han var hos oss, så sikkert derfor jeg ble dårlig igjen. Ellers så ser det jo bra ut for min søster og hun reagerer veldig godt på cellegiften. Heldigvis. Ellers er dagene veldig "kjedelige" og like om dagen, så jeg har ikke så mye å skrive om.

Ønsker alle her inne masse lykke til som nybakte mammaer, fødsler, prøvere (ikke minst deg Eva76 som er i gang!! Endelig. Håper det klaffer på første forsøk for dere!!!), så skal jeg prøve å komme innom liiit oftere enn jeg har gjort i det siste :)

Klemmis!!

Skrevet

Huff. Er litt ute av trening her... he, he. Glemte jo litt da....

Eva76: Jeg skal ikke ha lap jeg vet du. Tror du blander meg med Så gla'. Hun har nettopp vært til lap :)

Og masse lykke til nå fremover... både med hormoner (stakkars sambo'n din he, he), spray og alt annet gøy :)

Cara: Velkomme inn hit til oss og masse lykke til. Håper det klaffer snart med nr. 2 da. De sier jo at den sitter "lengst inne" og mange bruker litt tid på den, men ikke fortvil enda. Plutselig er den på plass skal du se :) Bare pust ut og kos dere masse :) Lykke til!

Snorkefrøken: Så koselig å se at du også har vært innom igjen. Godt å lese at alt går bedre med dere... og at dere har lyst å prøve igjen. Vi MÅ bare tro at alle gode ting er tre og at dere denne gangen får enda bedre, om ikke minst den beste oppfølgingen som kan tilbys :) Skjønner godt det er tungt å se og glede seg over andres babyer enda, men forstår deg godt (selv om jeg ikke kan sette meg inn i hvordan det må være på langt nær). Kos deg med shopping, din familie og alt annet som måtte gi livet ditt masse positive opplevelser :)

Så gla': Husker ikke alt du har skrevet jeg, men ønsker deg masse lykke til i kommende pp. Om jeg husker rett er det NÅ dere skulle virkelig prøve, da forrige pp ikke var aktuell :) Og godt de ikke fant noe spes. på lappen (selv om det kunne vært litt greit også, for da kunne de fikset det!!), men vi får håpe at det de ev. gjorde uansett var det som skulle til for at en liten spire tar plass i din mage :)

Og de som ikke er nevn er egentlig ikke glemt... Bare det at jeg ikke husker om det var noe jeg burde ha kommentert :)

Håper ellers alt står bra til med D&G, Pappalille, rose osv. som har fått sine små... og igjen. Kjempespent på å høre om Giina og tussemor :)

Og så en liten oppdatering til lista da:

FORVENTET IKM;

- Snorkefrøken; har ikm i månedene fremover (36 år. Gift. Vestfold. Tre barn på 9, 7 og 6 år og to engler.

- Maddemor Ikm 01.feb, samboer,1 gutt-07, sørlandet, 5. pp.

- anki: ikm 6 feb, gift, 36, to gutter 5 og 8, sunnmøre, 1MA&2SA 19pp

- så gla': venter tantebesøk omtrent 7. febr. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Cara: ikm ca 5.feb (gift, 33, jente f. 05)

- Dotten ikm ca 18. februar (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

IGANG MED IVF;

-Eva76 spraystart 02.02.09 (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

GRAVIDE;

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

- 1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

HAR DE FØDT?

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

Skrevet

Halloen damer!!!!!!!!!

Innom bare for en liten, kjedelig oppdatering. Hos meg er det intet nytt. Vi trodde kanskje fødselen var i gang i går kveld, men den gang ei. Hadde sykt vondt, men det var nok bare junior som presset seg noe lengre ned i bekkenet...men noe er på gang virker det som, kjenner at jeg begynner å få litt mere energi og at humøret svinger noe voldsomt, så jeg satser på at det er økende produksjon av oxytocin...hehehe...var hos legen i dag, men han hadde heller ikke noe nytt å berette, satt bare å gliste;) Skal på sykehuset på torsdag, så sant vi ikke allerede er der, regner med at jeg da får time til igangstarting. Vi venter i spenning. Jeg har ikke hørt noe mere gra Giina, så jeg regner med at hun er på sykehuset og kooooooser seg med en liten baby, er kjempespent på å høre fra henne!!!!!!!!

Dotten: koselig å høre fra deg igjen, har tenkt på deg, men hodet mitt funker ikke helt som det skal for tiden;) merkelig nok;)

Anki: Grattis med nytt nick og tusen takk for støtten - gjør alltid godt å høre at noen "forstår" hvordan en har det i slike stunder. Håper spiren sitter hos deg snart!!!!!!!!!

Nei, nå kommer gullet å skal lese leksikon sammen med meg og her stinker det (mildt sagt), så jeg får skrive mere senere.

Ha en god dag.

Klem

Skrevet

Unnskyld Dotten, jeg kan vel ikke skylde på spray-tåka heller enda *hihi* så jeg får ta det på den vanlige rotehue-kontoen. Var Så gla' jeg mente, ja.

Ivf koster endel ja, men max 16500,- Klinikken skal ha 1500,- i egenandel for insett/uttak.... og det du evt betaler over 15000,- i medisiner blir refundert av nav. Eller.. det er kansje 1500,- i egenandel pr forsøk, men 15000,- totalt fo rmedisiner over alle tre forsøkene. Puh! mye tall å holde rede på. Jeg har allerede hentet ut medisiner for over 8000,-!!!

Skrevet

Hei og hopp damer =)

Jeg tror ammetåka har trådt til her, så dere får unnskylde meg om det blir mye rot og rør i innlegget mitt =p Jeg er nå hjemme alene med Oline på andre dagen, og det går så fint =) Jeg gruet meg veldig til å ikke ha mannen hjemme å støtte meg på, men det går bra. Han synes det er verre enn meg tror jeg. Han kan ikke fordra å dra fra oss for å gå på jobb, og misunner meg som kan være hjemme med vidunderet vårt hele dagen =)

Amminga har tråkka seg til, til og med på høyresiden, og jeg har funnet ut at det største problemet mitt var rett og slett å amme liggende. Jeg liker det ikke noe særlig, og spenner meg veldig og da er det ikke rart vi ikke får det til skikkelig. Nå snapper jeg til meg gullungen og setter meg godt til i sofaen med ammepute og koser meg i stedet. Mye bedre!

Jeg har litt såre brystvorter, men skjønner ikke helt hvorfor. Hun har riktig tak, jeg passer på å lufttørke dem, jeg bruker ammeinnlegg i ull, og passer så godt på dem atte. Det er vel kanskje bare et spørsmål om litt herding? Det er ikke sår på dem altså, de er bare litt ømme. Jaja, alt en lurer på som førstegangsmamma =p

Ellers er jeg kvitt to tredjedeler av vekta jeg la på meg, og det er knallfornøyd med knappe tre uker etter fødsel =) Det hjelper sikkert at jeg har fått litt dårligere matlyst, og når jeg har lyst på noe er det gjerne epler og gulrøtter jeg fyser på ^^ Til gjengjeld drikker jeg så mye vann at det skvulper når jeg går.

Kjempespennende med Giina. Håper alt er bra med henne, og så håper jeg jo at du snart kan få komme i gang, Tussemor =) Det er _digg_ å være ferdig med fødsel altså! *danse*

Men nå må fôringsstasjonene frem gitt! Snakkes! =)

Skrevet

Pappalille...tenk du har din første morsdag på søndag....:-)

Datt plutselig ned i hodet på meg...he he...jeg skal kjøpe fin ørepynt til min mamma...hun har fått hull i ørene i en alder av 58...:-)

Jeg vet det er mange som mener mors/fars dag er tull...men i min familie feirer vi alt man kan feire..:-) Har tilogmed feiret et par onsdager og 3.månersdager...:-)

Alt for å ha en liten grunn til å treffes...:-D

Nå er det 2 dager til min søster og hennes hærlige datter kommer på besøk og det gleder vi oss masse til.

He he...har problemer med å klippe tåneglene mine så igår bestilte jeg time hos forterapaut..tror jeg også skal få vokset leggene hos proffer før fødselen..så slipper jeg å tenke på det selv..:-)

Magen er blitt veldig stor, veldig plutselig..:-)

Holder på med babytøyvasking, og er positivt overrasket over hvor godt det lukter av tøy som er vasket uten parfyme i vaskemiddlet..

Må inn på gjesterommet og sniffe med gjevne mellomrom på den hærlige duft...av egentlig ingenting..:-)

Kjeder meg ganske grundig sånn til dagelig så her ble det litt mye tullprat...:-S

Nå skal jeg kose meg med å sortere nøtter i kakebakingsskuffen...:-)

Skrevet

Hallais!!!!!!!!

Da er slimproppen gått her og jeg har ca 10 min mellom riene, varierer fremdeles litt, men skjelden lengre tid. Jeg er litt for trøtt til å følge så nøye med...hehehe...styrken på riene varierer også, men de er korte og vonde stort sett. Puster og peser det jeg makter gjennom dem...hehehe...skal forsøke å få med meg frustrerte fruer før jeg køyer, så får vi se hva natten bringer. Regner ikke med at det blir noen tur til sykehuset før tidligst i morgen i og med at riene roet seg litt etter at slimproppen gikk. Skal gå og stå litt nå, så håper jeg at det ikke tar så veldig lang tid før junior er ute!!!!!!!!!!

Skrevet

Hei! Kjapt innom her for å ønske tussemor masse, masse lykke til. Sååå spennende. Håper dette blir en fin og minst mulig smertefull fødsel :)

Tenk, i morgen er du tobarnsmor. Senest torsdag :)

Lykke lykke til. Skal tenke på deg, og håper du får med deg de Frustrete fruene før dere drar avgårde til sykehuset :)

Klem

Skrevet

Tusen takk for hyggelige velkomshilsner!

Lykke til til deg Tussemor! Du har vel noen slitsomme timer foran deg, men veldig snart er de glemt :-)

Dotten: så fint å høre at dere er besøkshjem. Har dere hatt besøksgutten lenge? Hvordan går ungene sammen? Er det stor aldersforskjell mellom dem? Vi har vært besøkshjem for noen år siden selv, men har liksom ikke helt hatt overskudd til å starte opp noe nytt etter at vi fikk barn. Jobber dessuten i omsorgsyrke, og får vel litt nok på jobb.

Hva er forresten en lap? Har skjønt en god del av forkortelsene her inne nå, men står fast innimellom :-)

Skrevet

Hei hei jenter!

Velkommen til deg Cara. Koselig at du vil være med oss. Håper du slipper å stå alt for lenge på ikm-lista da. Noen av oss som står der, har stått der en evighet....

Også så spennende med tussemor!

Jeg for min del gir snart helt opp. Jeg måtte bytte blodtrykkstabletter for 14 dager siden, og det har vært et helvete. Har hatt så høy puls at jeg har holdt på å tørne helt. Følt meg dårlig, og har også hatt to anfall med smerter i brystet som stråler opp hals/kjeve. Legen tror det er angina. Fikk nye tabletter i går. Får håpe de hjelper. Ny kontroll på fredag. Vet ikke om det er noen vits i å satse på den store prøvingen i kommende pp når helsa ikke er på topp. Det blir i hvert fall ikke pergo. Nå får kroppen nok med å venne seg til de nye blodtrykkstablettene. Æsj, litt nedstemt her. Begynner å miste troen på at det skal bli barn på oss....

Skrevet

Hei!

Må bare en liten tur innom i dag også :)

litamor: Glemte deg sist... Huff så trist at du nok en gang har begynt å blø.... Nå får vi jammen håpe at neste gang du tester positivt er det for tredje og siste gang i denne omgang... for nå må jo spiren sitte!! Lykke til!

Cara: Hei! Vi har hatt han i ca 1 år. Begynte i feb/mars i fjor. Han fylte 2 år i juli og snuppa fylte 3 år i september, så det er ca 9 mnd mellom dem. Stort sett går det bra mellom dem, men litt "søskenkrangel" er det til stadighet. He, he. Hadde nok vært "best" med ei jente på ca 3 år, men snuppa leker veldig fint med gutter også, så det spiller ingen rolle egentlig. Vi har vurdert å gi oss nå når kontrakten går ut, og ta en pause. Men vi kan godt tenke oss å fortsette senere altså, fordi vi gjør jo en flott innsats, i tillegg får jo snuppa noe å glede seg til hver 3. helg. Uansett hvor mye de ev. krangler innimellom, så er de gode venner, og snakker alltid mye om hverandre... He, he. Og så er de jo såååå forskjellige også. Han er sjokolade og hun er melk :) He, he. Så forskjellig som det går ann utseendesmessig!

Så gla': Huff høres skummelt ut dette med høyt blodtrykk vs agina. Vi får nå håpe at de nye tablettene virker og at du blir fit for fight igjen så snart så mulig. Vi har jo liksom ikke så mange pp-er å bare la gå ut i intet heller. Alderen løper og vi vil jo ha baby NÅ, helst i går! Lykke til og god bedring!

tussemor: Venter spent på å høre fra deg...

og Giina da :) He, he.

anki.... eller *jakter på gullegget*: Fint nytt nick :) Vi får jammen håpe det blir vår tur snart. Nå har Så gla', du og jeg vært her altfor lenge! I de andre få på ikm-lista må også få en spire da selvsagt!! Vi deler jo gladelig ut friske og raske spirer til alle :)

Sånn. Det var dagens innsats fra meg! Ha en flott dag jenter!

Skravles!

Skrevet

En liiiten ting til...

Cara: Lap = Lapraskopi

Undersøkelse av eggleder, eggstokker og livmor med kikkertinstrument under navlen.

Man får da narkose da det er et lite inngrep.... :)

Skrevet

Huff, huff, huff... UNSKYLD og skamme meg. Smikk på lanken!

Glemte deg kjære Snorke-frøken... DU står først i køen og så stiller vi oss andre pent i kø på delt andreplass :)

Klem!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Huff. Jeg glemmer hele tiden noe... Dette er siste innlegg fra meg i dag altså. Tror jeg har litt Dib-abstinenser eller noe... Har jo ikke vært her på lenge, og nå lager jeg jo flere innlegg enn de fleste på et par dager. He, he.....!

Eva76: Ikke noe å unnskylde for :) Jeg også roter litt og blander innlegg fra jentene her på tråden. He, he.

Er det privat eller offentlig du går igjennom? Mener du var på St. Olav men mulig det var for andre tester?? Håper det klaffer fort for dere altså. Og det er jo kjekt at man "bare" må ut med 15-16 000,- selv, og alt annet dekkes av Nav... men det gjelder vel bare det offentlige gjør det ikke? Har ikke lyst til det, da jeg har venninner som jobber på ev. samme sykehus som jeg må på, så da blir heller det private et bedre valg.. (Enkelte er litt for nysgjerrig/sladrete). Slipper lange køer (kanskje), men det koster jo litt da... Får i så fall være bursdag- og julegave til oss selv for noen år fremover :)

Hei og hopp :)

Skrevet

jeg bruker offentlig hjelp. og St.Olavs er stedet. Vet ikke helt hvordan det er om du bruker privat forsøk om hvor mye du får dekt da, men det er det helt sikkert noen som vet inne på assistert befruktning.

Ville bare kommentere den om venninner på samme sykehus som du må på. For det første har de taushetsplikt -om du treffer noen tilfeldig når du skal til time kan du jo slenge på en liten hilsen i slutten av samtalen om at "husk at du har taushetsplikt, jeg vil holde dette hemmelig" Viss ikke vet du jo hvor det kommer fra og kan melde den det gjelder. Tror ikke de er så lysten på å få en sånn sak i fanget. Om du ikke møter noen direkte er det jo en grei sak. Ingen har lov til å se i journaler som ikke angår dem. Nysjerrighet og sladrelyst er ikke godkjente grunner. Fler og fler sykehus har journaler på data som man må logge inn med eget navn for å se. Du som pasient har rett til å få se loggen viss du vil. Det skal være mulig å holde sin medisinske historie hemmelig -selv på små steder.

Jøss dette ble langt! Utrolig hva som vil ut når engasjementet tar en.

Skrevet

Okei... Men tror også at om man velger privat må du dekke alt selv.. :)

Ang. venninne og sykehus. Hun klarer IKKE å holde kjeft. Jeg kjenner henne fra vi var babyer, og taushetsplikten eller ei, hun sier det jo baaare til moren sin......osv. Nei, er det ei som ikke kan holde munn er det henne. Dessverre. Hun jobber på en helt annen avd. men om hun ev. snoker i journaler forundrer meg ikke. Selv om mye går elektronisk, logger føres i databaser osv. så er det kun ved sjekk/kontroll at snoking oppdages! Så nei takk :)

Derfor blir det heller Volvat eller noe, OM vi skulle bestemme osv for hjelp :)

Men takk for tips og engasement :) He, he.

Skrevet

Oki, ordentlig snoker ;-)

Men du vet vel at du ikke MÅ privat fordi om du ikke vil bruke ditt nærmeste sykehus? Det er fritt sykehusvalg i Norge, så du kan velge et som er litt lenger unna. Det eneste er vel at du ikke nødvendivis får dekt all transporten.

Sånn helt ute på andre siden: Har du vært inne på sykehuset for noe annet? -Du hadde jo kunnet fått en sjekk på journalen din sånn som den er nå ;-) :-D *elsker å henge ut lovbrytere*

Skrevet

Da var spenningen over for denne gang... TR kom i går kveld... uæh...

:-( Hadde veldig trua denne måneden, men den gang ei.

Skrevet

Halloen!!!!!!!!!!

ENDELIG var det MIN tur!!!!! Natt til 2. februar kom vår kjære Isak til verden. Puh. Fødselen tok fryyyyktelig lang tid og ble veldig tøff, men med litt hjelp av sugekopp på slutten og det som finnes av smertestillende underveis kom han da til slutt. Vi er overlykkelige! Kanskje jeg kommer innom igjen og forteller litt mer siden. Akkurat går jeg mest rundt som en zoombi og forstår ikke helt hva som har skjedd hehe.

Tussemor: Nå er vi spente på deg altså. Tipper du har godgutten din forlengst og nyter dagene på sykehuset til å hente deg inn igjen. Kom hjem i går ettermiddag. Da hadde jeg fått helt nok av sykehus etter det lange oppholdet i forkant av fødsel :)

De er alt jeg orker for nå. VI høres. *klemmer*

Skrevet

Hei alle sammen :-)'

Gratulerer med overståtte fødsler *litt misunnelig, kjenner jeg* - og takk Dotten, jeg håper også at det skal klaffe. Er jammen litt usikker på statusen min nå, er 6 uker i morgen, men har blødd friskt blod i 2 dager, forrige helg, og hatt brun utflod på og av siden da. Har ikke vært til legen da det er så tidlig, men tenker å dra neste uke. Vet ikke helt om jeg skal tørre å håpe på at spira sitter, eller om det er en ma/sa. Har blitt innkaldt til tidlig ul, men det er ikke før mars, og det føles så innmari lenge til. føler for å finne ut ståa før da.

Hvordan er motet til dere jenter som fremdeles er prøvere?

Forresten, velkommen til nye jenter, jeg har vel ikke vært den mest aktive til å skrive her inne, men har fulgt med ;.)

gooo helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...