Gå til innhold

Enda en ny tråd: Oss over 30!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden tråden nå var blitt så suuuperlang med over 250 innlegg, var det på tide med en ny.....:)

Kopierte inn de siste innleggene jeg:

------------------------------------------------------------------------------

Hei!

Bord er bestilt for 7 personer på Mona Lisa til kl 1700 torsdag 20. nov.... Står på mitt fornavn pluss Bim-treff! Altså "navnet mitt"- Bim-treff :)

Meeen, siden to av dere dessverre må trekke dere, så ringer jeg bare tilbake og sier at vi blir 5 stk. i steden for. Synd at dere ikke kan, men skjønner dere jo godt da :) Men håper at 1 snart 2? kanskje kan rekke innom alikevel :) Gjør som meg... Bare kom når det passer, selv om det tar noen timer :) Vi får kose oss vi 5 da :) He, he.

Så gla': Skjønner godt du er demprimert og nedfor..... :( Men ta den tiden du måtte trenge for deg selv..... kom innom her på sidene når du orker.... om så bare en sjelden gang i blant, men kun når du føler at du orker.... :) Det blir sikkert mer stille her etterhvert som barna popper ut :) Man får liksom litt mindre tid her inne da :) Men jeg håper jo ikke alle forsvinner, men at vi fortsatt kan ha kontakt her, og ev. treff i ny og ne... :) Ønsker deg så masse lykke til, og håper jula bringer med seg noe ekstra godt for deres del Så gla' :) DET fortjener du! Masse tusen ganger lykke til :) Meeen, det hadde vært hyggelig om du tok turen... Jeg er også uten bim vet du :) Og tviler på at denne pp-en bringer noen spire heller! Hadde jo vært koselig for deg å kommet deg en tur ut :)

tussemor: Misforstå meg rett også :) He, he. Jeg skrev ikke innlegget for å kjefte på deg altså. Jeg tviler jo ikke på at du er der for mannen din... og svigers. Skjønner jo at du trenger litt annet en bare triste ting også. Man er jo ekstra følsom når man er gravid, både når det kommer til sinne, sorg, latter osv.... Jeg tror IKKE at du ikke er der for dine altså :) Vi får håpe svigers vil ta gullet deres litt ekstra nå da, slik at de også får noe annet å tenke på, og så får du og mannen din litt alenetid :) Ikke minst får du litt avlastning i hverdagen, og det må jo være deilig når man går rundt med mage og føler at mye og alt er tungt :) Sender over en trøsteklem til dere alle jeg :) Og en ny hund får kanskje anskaffes etter at babyen har kommet, for å unngå ev. sjalusi kanskje? (Fra valpens side altså). Hva slags rase er det dere hadde/vil ha da?? Lykke til da, og la oss håpe de triste tankene og følelsene snart bare går over i de koselige minnene etter hunden deres :)

Pappalille: Skjønner at du ikke nødvendigvis er så mye her (de andre forumene her inne)... og blir litt "skremt" av hvordan enkelte er her inne på Dib/Bim. Holder meg stort sett her inne og på Skravlesiden, men det er mye rart folk trøkker ut av seg når de kan gjemme seg bak et nick. Noen er jo slett ikke seriøse brukere. Heller noen fjortiser som har det gøy (om man kan kalle barnslighetene deres gøy).

Uansett gleder jeg meg til i morgen. Skal bli koselig å treffe dere alle igjen. Håper 1 snart 2? kanskje dukker opp også da :)

Er forresten hjemme med snuppa i dag også, men hun er i 100 så ikke så lett å sitte her å få fred... He, he. Må nok avslutte nå å pusle litt puslespill! Ha en flott dag!

Klem

Dotten

---------------------------------------------------------------------------------------------

[svar på dette innlegget]

Sv: Ny tråd: Oss over 30!!! NYTT 12:20 19.11.2008

Hvor mange kan den 20.november kl 17.00 på Mona Lisa?

- Mortine

- D&G

- Dotten

- Sanna32

- Pappalille

Ny oppdatert liste :)

Dotten

----------------------------------------------------------------------------------------------

Sv: Ny tråd: Oss over 30!!! NYTT 13:25 19.11.2008

God dag damer!!!!!!

Da har jeg jaggu meg klart å fortære en rull med krokanrull og nesten 1/2 l pepsi max - kosen min det når gullet har sovnet og jeg bare kan sitte her i ro og mak å ikke gjøre noe. Rett og slett ganske deilig!!!!!! Som den snille husmor jeg tidvis kan være hadde jeg ordnet mat og kaker til gubben, gullet og svigers i går, jeg tok meg en tur på tupper møte;) tror dere ikke svigers klarer å prestere å komme hit og bare syte og klage, dog ikke over den avdøde hunden vår, men over bestemora til gubben, hun har vært mye syk den siste tiden, og har forandret mye personlighet i den anledning og tar regelrett knekken på svigermor. Dette har pågått en god stund og de har vært her å klaget utallige ganger, men viser ingen interesse i de rådene og den hjelpen jeg faktisk kan gi (har jo visse begrensniger da jeg ikke er nærmeste pårørende ol). Svigerfar var så knust etter hunden vår at jeg rett og slett ikke turte å la han være alene sammen med gullet...huff, stakkar, han har nok mye skyldfølelse. uanset gubben var storfornøyd dda jeg kom hjem over god middag osv. Jeg knakk sammen i hikstende gråt og var så forbanna på svigers at jeg kunne tilte. Når jeg så i tilegg fikk vite at ny hund nærmest var bestillt trodde jeg at jeg skulle klikke....men,men...Det var deilig å være vekke litt hjemmefra og bare tenke på ingenting:) og nå har jeg sagt til gubben at jeg må få ett par dagers pause fra svigerfar (sliter og har gjort det lenge i forhold til kommunikasjon og han) De er ellers ganske snille altså, men det har vel bare blitt alt for mye for dem også. Ja, og om ikke alt dette var nok fikk vi vite i går at bestekompisen til bror til mannen min hadde tatt livet sitt, så nå synes jeg det begynner å bli nok!!!!!!!!!!!

D&G: Så godt at du har fått sykemelding da og kan få bruke tiden fram til fødsel til avslapping og kos. Tida går sikkert like fort for deg nå vil jeg tro (den går i turbofart her i huset). Jeg stresser sånn med at jeg ikke får bakt noe pga at frysern er full av hjort og rådyr...hehehe...det er ikke plass til ei knappenål og jeg som har såååååååå lyst til å fylle frysern med deilig bakst både til jul og fødsel...grrrrr...sukk, men tror kanskje jeg får med gubben på fryseskap shopping i morgen=)=)=)=)og da skal vi kjøpe de aller, aller siste julegavene!!!!!!!!!!!!!!!

Mortine: Hvordan står det til med deg????

Dotten: Tusen takk for klem;) holdt på å begynne stor grininga igjen, så det sier vel noe om hormonutviklingen her i huset:):) Vi hadde en belgisk sjefer groendal heter de. Ganske fine, men ikke helt min type hund. De andre vil ikke ha noen annen type hund, så det får bare være. Det er IKKE vi som skal ha den nye valpen, det er svigers. Gubben er enig med meg at vi ikke har kapasitet til det enda og skal gjøre ferdig graviditeter og unger før vi får hund igjen, men da kan vi godt fylle hele garasjen for min del;) Han har dog veldig lyst til å "hjelpe til" med den nye hvalpen og der kjenner jeg at jeg blir litt engstelig for han er mye flinkere til å prioritere hund framfor gullet og meg, men det er mulig at jeg bare tar sorgene på forskudd. Jeg skal også innrømme at jeg er livredd for at svigers tar seg vann over hode nå i forhold til å ta på seg en hvalp så raskt etter den andre hundens død. Det er MYE jobb og de kan ikke forlate valpen enda, og jeg må innrømme at jeg ikke vet helt hva de tenker i forhold til at de er på jobb mye av dagene og har lite mulighet til å ta seg fri. Jeg orker ikke stille opp annet enn når jeg kjenner at jeg har kapasitet til det. Jeg begynner tross alt å bli høygravid og nærmer meg fødselen med stormskritt. Jeg merker det veldig godt ved at jeg kjenner mors innstinkte boble over for denne stakkars valpen som skal komme i løpet av helga......stakkars liten kan ikke være alene på en ny plass de første ukene, håper de vil leke med den osv, osv osv...og det ender alltid i at jeg tar på meg mer enn jeg orker...grrrrrrrr...gullet vil dog bli hennrykt over en liten lekekompis. Ang sjalusi, tror jeg kanskje det vil gå greiere denne gangen enn det gikk forrige gang i og med at hunden ikke skal bo hos oss og at de vil være delvis jevngamle og at vi har gullet som vil komme til å leke myyyyyyye med hunden. Nei nok hund. Takk uanset for omtanken!!!!!!! Skjønner at du har ett sterkt engasjement for dyr=)=)=) det er bra!!!!!!!!!!!

Pappalille: Koselig at du er innom av og til!!!!!! Er du fremdeles i jobb eller er du mest hjemme? Hvordan går det med bekkenet, fødselsforberedelser og juleforberedelser????? Jeg må innrømme at jeg syntes ammetåke begrepet var oppskrytt etter fødselen, synes den trer i kraft myyyyyyyye tidligere!!!!!!!!!!!!!!!! Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om ikke å huske noe. Jeg går stort sett bare rundt meg selv...hehehe...

Eva: Har dere fått prøvesvar? Har du noen tips om gode restauranter i Trondheim? Gubben og jeg skal oppover nå i slutten av august på kjærestetur, men jeg er så innmari lite kjent også har vi lyst til å spise godt (og romantisk...hehehe...) og kose oss masse!!!!!!!!!!! Hvis noen av dere andre har gode tips tas de i mot med takk!!!!!!!!!!!!!

Anki: Hvordan går det med deg? Hatt tupperware party???? Mye flott som kommer nå framover i desember/januar altså!!!!!!!!!!!!! I Januar kan du få quick chefen som vertinnegave (bare ett tips).

Tror jeg skal plane sofaen litt nå og kanskje strikke litt...hehehehe...kos dere så vanvittig masse på treff damer!!!!!!!!!

tussemor5

----------------------------------------------------------------------------------------

Sv: Ny tråd: Oss over 30!!! NYTT 20:39 19.11.2008

God kveld.

Lang tråd nå. Skal vi lage en ny?

En liten klage-rapport fra meg..Føler meg elendig.. sover så dårlig og går rundt i "svime" hele tiden føler jeg, gele i beina. Det er så masse å gjøre på jobb nå og i tiden fram til 1.mars at jeg blir helt kvalm. Jeg digger jobben min og stortrives når jeg står midt i "kjøret", men nå kjenner jeg at det er altfor mye for meg i denne tilstanden. Snakket med rektor om det idag og skal ta kontakt med legen for større sykemelding en av de nærmeste dagene. Heldigvis er det en god kollega som skal være vikar for meg da jeg går ut i permisjon. Hun var vikar da jeg fikk vesla også. Nå skal vi prøve å få henne inn i kanskje 50% allerede nå. Håper vi får ordna det!

Pga.formen er jeg usikker på om jeg kommer i morgen, selvom jeg har aldri så lyst. Må se an dagsformen og kommer garantert hvis den er tilfredsstillende og godkjent av min kjære. Han er så omsorgsfull og opptatt av at jeg må få nok hvile! Hva skulle jeg gjort uten han (ja, da hadde jeg jo ikke vært gravid da hahaha).

Uff, dette var mye klaging om meg og ingenting annet! Får ta det igjen seinere.

zzzzzzzzzklem

Mortine

----------------------------------------------------------------------------------------------

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og så lager jeg det første "svaret" :)

Huff og huff da Mortine. Håper formen er bedre i dag... Du kan jo ikke svikte oss du heller... He, he. Nei. Tenk på deg selv først... Vi fire som er igjen på listen kan kose oss for det vi da... Ikke sant jenter? Får vel nesten ringe Mona Lisa og si i fra, så de ikke ev. dekker til 7.... for nå trenger vi jo bare et vanlig 4-mannsbord!

Rekker ikke å skrive så masse nå.. Skal se om jeg ikke får skrevet noe mer etterpå. Om ikke skriver jeg litt imorgen, og til dere andre jentene ser jeg jo om bare noen timer :)

Kos og klem

Skrevet

Ja, for min del kan du bare ombestille til 4-mannsbord, ikke sjans i havet for meg:( Gubben kommer i 8-tida-kanskje..

Mortine; Så dumt at du ikke er i form. Men husk at det er lov å klage, særlig her inne hos oss, vi tar vare på deg vet du, og klager ikke på klagingen:) Hvil masse og tenk på deg selv! Ellers orker du jo ikke ta vare på vesla heller.

Så gla' ;Skjønner deg godt jeg, ta en pause hvis du føler for det. Vi er jo flere uten bim, som Dotten sa, så jeg kjenner óg frustrasjonen.. Stor klem til deg.

Ja, jeg har altså ikke testet positivt, ikke overraskende, men like skuffende:( Skal teste igjen over helga, bare for gøy, hehe. og så skal vi bestemme om jeg starter med pergo nå. Kjenner jeg ikke helt tør, av en eller annen grunn. Innbiller meg at syklusen er på vei til å bli stabil, men så er det jo å vente på det da. Fikk en biiitteliten blødning /brun flekk på dag 30, og tenkte det var mensen, men ikke hatt no siden. Nå er jeg på dag 33, og har oppblåst mage, men det kan være fordi jeg propper i meg clementiner;) Ingen ømme pupper. Jeg VIL ha ømme pupper!!!

Jepp, da ble det litt klaging fra meg og gitt! Godt å få det unnagjort før middag liksom;)

Det var det jeg rakk,

klem

Skrevet

Ja, da sitter vel noen av dere å stoooooooooooor koser dere i Oslo. Jeg for min del sitter fornøyd, men dog helt knekt etter ett par timers shopping med gubben og gullet. Rakk ikke over halvparten av det jeg hadde tenkt, men,men, koselig var det. Gullet var i stooooor form og nøyt middagen på burger king i store drag;) Nå blir det nok horisontalen på sofaen en stund før jeg skal vurdere å fortsette med kalender jobbinga mi fra i går. Har utrolig mye press smerter nedover for tiden og det virker som det bare skal bli værre. Værst er det når jeg sitter eller står/går lengre enn 10 min, men, men...

1 snart2: Må glise litt, sitter å funderer på dette fenomenet vi kvinnfolk er når det kommer til graviditet, alt vi nesten ønsker å utsette oss for for å få disse barna. Kjenner at jeg nærmer meg det stadiet at nå kan tiden gjerne gå litt fortere, nå er jeg lei av vondter og trøtter osv, men vet innerst inne at det ikke vil ta lang tid etter fødselen før jeg er klar for nr 3=) merkelig...hehehe...Håper virkelig det klaffer for dere snart, må være utrolig slitsomt å prøve å prøve å prøve, tror jeg hadde kommet til å gått på en kjempe smell. Vi er kjempe heldige og har ikke hatt noe problem med å bli gravid hverken nå eller sist (alt planlagt fra min side;)) Gubben synes det er litt kjedelig da, for han synes det er "så koselig" å prøve...hehehe...han vet jo at etter at jeg er blitt gravid tar det lang tid igjen før det blir noe sengehygge...stakkar...hehehe...

Hvordan har dere det på treff da damer???? Håper vi får rapport =)

Lurte på om noen av dere har tips til en eller flere gode juleplater, har så lyst på litt ny julemusikk. Var å kjøpte amarylis i stad og adventslys, så nå begynner jeg å komme i litt stemning gitt:):):)

Ha en fortsatt god kveld.

Skrevet

Hehe, ja det er vel riktig å kalle oss et fenomen, sært er det ihvertfall:) Men med vondter så vet man at det funker!

Høres så koselig ut med julestemning, tenker jeg beynner i helgen med litt lys og kanskje ett par gaver som jeg vet jeg skal ha. OG fint papir, det er viktig, pleier å kjøpe masse stæsj på Panduro, og koser meg med innpakning og julemusikk:) Har bare en gammel jule cd med de tradisjonelle engelske sangene, masse menn som synger litt sånn trist:) Kan ellers anbefale mammas Bjøro Håland, da får jeg barndomsminner da, hihi!!

Endelig fredag imorgen..gjesp, får komme meg i seng tror jeg.

Skrevet

FORVENTET IKM;

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)

-Maddemor ikm ca 21. september (samboer, gutt født 07, arendal)

- Samsyn og lille Camilla: ikm ca 29 sept, gift, snart 33, Jente 18 mnd, bor i Oslo.

- Mor, far og en liten med tut: ikm ca 4.10, gift, gutt 18mnd, bor i Oslo, men snart på Skedsmo

-- Snorkefrøken; ikm en gang i desember 08. ;-)

(36 år. Gift. Bor i Vestfold. Tre barn på hhv 9, 7 og 6 år. Englebarn i desember 2007 og august 2008)

- Eva76 ikm 16.des. (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

-1snart2? ikm ca 16.nov. (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

- så gla': ikm 17.nov. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Dotten ikm ca 25. november (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- anki...: ikm?, gift, 36, to gutter 5 og 8, sunnmøre, 1MA&2SA 20pp

GRAVIDE;

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

- D&G-the one termin 8.jan2009 (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- rose:-) termin 15.jan 2009 ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- Kiss. termin 10.januar (33 år, gift, ingen barn fra før)

- BigDogMamma69: Termin 15.01.2009, 39 år, gutt'98 & gutt'06, Bergen

- Giina: Termin 22.01.09, 33 år, forlovet. Første barn/1MA

- Pappalille: Termin 24.01.09,Gift, 0 barn, opprinnelig fra Nøtterøy.

- tussemor5: Termin 31.01.2009 (gift, gutt 07, møre og romsdalen)

- Kassi: Termin 12.februar 2009 (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet

- Sanna32, termin 21.mars. (Sambo 0 barn fra før og bor i Oslo)

- Mortine, 30.mars.(34 år. Gift, jente 03. Buskerud)

- Godiva. 21.mai (33,sambo 2 jenter 04 og 07, Arendal)

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

HAR FØDT;

- Skrekkblanda fryd, (fått jente!!).

Tar med denne over på nye fine tråden og jeg.

Justerte bare litt. Har glemt å oppdatere. Fikk tr på tirsdag så denne syklusen ble på 27 dager. Begynner å kjenne meg mer igjen nå. Ingen lurerier i starten, men litt spotting et par dager før og så rett på med syndefloden *hihi*

Tussemor5 Der fikk du ene svaret, restauranter er det mange av, men i august? DET er lenge til. Tror jeg skriver det på gravid-kontoen og kaller det november...?

Når vi har vært i Trondheim i det siste har i havnet på kinarestauranter (sambo eeeeelsker kinamat!) Sechuan i Fjordgata og en til som jeg ikke husker navnet på i farten. Bra begge to. Jeg vet ikke hva dere vil spise og hvilken pris dere har tenkt å legge dere på? Rop ut så kan jeg kansje hjelpe.

Håper dere hadde en fin kveld i Oslo dere som kom dere dit. Her er det et forferdelig vær!!! Fyker og snør vannrett og er glatt og all verdens fæle ting. Glad jeg kom meg hjem fra jobb i hel tilstand både for meg og bilen.

Skrevet

Jepp jepp jenter...

Er helt i sjokk.

Skal ut med en venninne ikveld, så for sikkerhets skyld tok jeg den siste testen i dag morges, så jeg kunne ta et glass vin hvis jeg ville.

Den var positiv!!!

Tenker at det er for godt til å være sant! Regnet ikke med å se no strek, så måtte kikke og kikke og kikke...

Lo og gråt og lo og gråt..

Får bare håpe at det går bra da. Det må man jo tenke at det gjør!

Håper dere koste dere igår jenter på julebord:)

Jeg svever videre..

Stor klem og masse babystøv til ALLE som vil ha:)

Skrevet

Oppdateringer, hihi..

FORVENTET IKM;

- Frida drømmer om baby, ikm 9. juni, (forlovet, gutt 12 år, jente 6 år, bor i Tønsberg)

-Maddemor ikm ca 21. september (samboer, gutt født 07, arendal)

- Samsyn og lille Camilla: ikm ca 29 sept, gift, snart 33, Jente 18 mnd, bor i Oslo.

- Mor, far og en liten med tut: ikm ca 4.10, gift, gutt 18mnd, bor i Oslo, men snart på Skedsmo

(36 år. Gift. Bor i Vestfold. Tre barn på hhv 9, 7 og 6 år. Englebarn i desember 2007 og august 2008)

- så gla': ikm 17.nov. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

GRAVIDE;

- Mamma til 2 gutter og en engel - 30.mai (gift, engelgutt 02, gutt 03, gutt 05, bor i Tønsberg

-1snart2? Termin 28.juli (32 år, samboer, jente 2 år, bor i Oslo)

HAR FØDT;

Skrevet

Tjohoooooooo...GRATULERER så mye 1snart2, dette var gode nyheter på en tung og snøfylt fredagsformiddag!!!!!!!!!!!! Kjempegøy!!!!!!!!!!! Håper du får ett behagelig svangerskap!!!!!!!!!!!

Sitter å leser litt på terminlista. Det er jaggu meg ikke lenge til mange av oss har termin, vanvittig så fort tida har gått....

Ikke så mye nytt herifra i dag. Kjenner jeg er veeeeeeeeeeeldig sliten, så vurderer å stenge både tlf og dører i helga og la gubben ordne med alt slik at jeg bare kan hvile. Skal egentlig på jobb da,men har jo mulighet til å være hjemme om jeg føler for det. Skal snakke litt med gubben så får vi se.

Ha ei riktig god helg damer!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Hei!

Er bare suuuuuperkjapt innom :)

Tusen takk for i går jenter. Var kjempekoselig! God mat og selskap :)

Vi får gjenta det på nytåret en gang, og kanskje få med flere :)

Vel, gratulerer såååå masse 1snart 2?. Må gjøre om nicket ditt nå :)

Så koselig altså. Masse, masse lykke til!

Jeg må bare løpe igjen, men kommer sterkere tilbake over helga :)

Stor klem

Skrevet

Hærle måne sier no jeg bare...:-)

Fantastisk artig å høre 1snart2...:-)

Ja, tusen takk for treff igår jente det var som alltid kjempekoselig...:-D

Kanskje på tide å "rydde" litt i lista vår...ser det er noen med ikm i juni, hvis jeg ikke husker feil...er en stund siden...

Tenker på deg snorkfrøken, synes å huske at du spurte om bronsje engler....Det finnes en steinhugger på Helsfyr som kanskje har det, du kan jo prøve å ringe hvis du vil...

http://www.steinskulptur.no/

Godt at det er helg nå ja, ønsker alle som en ei trivelig nesten førjulshelg..:-)

Skrevet

FORVENTET IKM;

GRAVIDE;

HAR DE FØDT?

HAR FØDT;

Skrevet

Hei! Må følge med litt her inne, og vil ikke for alt i verden bli en av dem som ikke lenger står på noen av listene... Selv om vi tar en pause nå, har jeg likevel en ikm ;-) Litt sprøtt å tenke på at tråden nå begynner å bli 1 år gammel, og at flesteparten av de som har vært med fra begynnelsen av er blitt gravide. Jeg tenker det snart er oss "gamle slitere" som står for tur :-) I år som i fjor, er den beste julegaven en positiv test. Håper vi er flere som kan få flytte inn på gravid-lista. Det fortjener vi alle sammen.

1snart2; Gratulerer så masse med graviditeten. Det er så godt at ikke alle må slite for å komme i mål. Ta godt vare på deg selv og lille spire!

Ellers har jeg ikke hørt noe mer om lap. Men, det bekymrer meg ikke så mye akkurat nå. De første dagene etter at tanta kom var tunge, tyngre enn tidligere, men nå går det greit. Det er litt godt å tenke på at vi nå ikke på død og liv må ha sex for å prøve å bli gravide. Nå ser jeg bare frem til å finne tilbake til kjærsten min og et sexliv uten plikt. Så får vi bare ta tingene som de kommer.

Ha en fin søndag alle sammen.

FORVENTET IKM;

- så gla': ikm 15.des. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

GRAVIDE;

HAR DE FØDT?

HAR FØDT;

Skrevet

God morgen damer!!!!!!

Tenk at jeg er oppe på denne tiden av døgnet, det er jo heeeeeelt unormalt, men gullet holdt det gående så lenge at mor måtte opp og da mor var oppe var gullet helt ferdig, så da var det bare å putte han i seng igjen...Håper han våkner om ikke alt for lenge, vi skal til en nabo å bake pepperkaker kl 10.

Her har det vært ei relativt rolig helg, har prøvd å jobbe litt, men i går måtte jeg bare gå hjem. Virker som om at smertene mine bare skal bli værre og værre. Må innrømme at det tærer både på humøret og tålmodigheten. Stakkar gubben min...

I går kom hvalpen til svigers, gud for ett nydelig vesen, ble fullstendig forelsket. Skal opp å hilse på litt senere og la gullet få hilse på. Også skal vi være "barenvakt" en liten stund i kveld!!!!!!!!!!!!!

Håper dere alle har hatt ei god helg. Må opp å bevege meg litt å se om smertene gir seg ei lita stund.

Ha en god dag

Skrevet

Heisann folkens! Her har det jo skjedd ting =D Gratulerer 1 snart2 =)! Så utrolig moro =)

Jeg er nummen for tiden, mellom øra altså. Sliter veldig med halsbrann, og våkner ørten ganger hver natt>< Slitsomme saker, men sånn er det og alt er jo egentlig bare bra =)

Takk for koselig treff, lite, men godt =) Vi får satse på at vi får større og mer bråkete treff på barnevennlige steder etterhvert ^^

Nå skal jeg kaste meg over ende på sofaen, legge hånda på panna og kjenne etter om jeg har feber. Ikke helt i form i dag. Kanskje se på Dr. Phil eller noe =p

*vinke* Snakkes =)

Skrevet

Bare oppdaterer listen bittelitt... Snart4barn har jo fått :)

FORVENTET IKM;

- så gla': ikm 15.des. (40 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

GRAVIDE;

HAR DE FØDT?

HAR FØDT;

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

Skriver litt mer senere i uka jeg.. :) Ha en god dag jenter!

Skrevet

Hei-Hei damer!

Jøss, hvor dagene flyr....... Og jeg som trodde at jeg skulle kjede meg nå som jeg er sykemeldt, men for å være helt ærlig: JEG STORKOSER MEG! Masse kos med Turbo, deilig å kunne være ute på bare Turbos premisser og endelig ha overskudd til min fantastiske kjæreste som har måttet bo sammen med et troll den siste mnden. Livet er herlig dere!

Meeeen, gleder meg over tiden nå men jeg som alltid har hatt gull i shopping og esker å rusle rundt i sentrum å se på all jula i butikkene: jeg har ennå ikke gidda......D må jeg få gjort noe med:)

Tusen takk,forresten for et lite men kjempekoselig treff torsdag! Godt selskap og grei mat! Synd d ble litt kort, men kjenner jeg oss rett tar vi d igjen! Dette er jo d siste treffet for min del med mage: sprøtt å tenke på:)

Fredag var jeg ute med mammaene i nabolaget på Santinos og spiste, deretter dro vi til Smuget for å høre på LoveShack. Vet ikke om dere har hørt om gruppa, men annbefales på d varmeste! Orntli rå stemning med de gode gamle 80`talls cover- groove:) Heldigvis var jeg ikke alene om å ha baby-mage, og at vi kunne sitte hele tiden var topp!

Lørdag koste jeg meg sammen med gutta, vi gjorde omtrent ingenting! Søndag dro vi til østføldbadet! Perfekt sted for Turbo som var et eneste stort smiiiiiiiil fra vi kom til vi dro:) Siden vi var så nærme Tuckfors dro vi dit! Fikk kjøpt bilstol og babycall til en billig penge. Så nå begynner jeg å se enden på allt som MÅ i hus til ho kjem, litt sånn småtteri som bare er kos: som står igjen:)

Torsdag kommer mamma&pappa, da får jeg hjelp til julenedvasken:):):) og mamman min har vært så god og snill og baket kransekake, smulteringer og lefser til oss:) D blir noen hektiske dager, men mest kos også:)

Oi må jo ikke glemme: GRATULERE med spira 1snart2! Har den fantastiske nyheten sunket inn? Formen god?

Dere andre må jeg få komme tilbake til, vi får leke-besøk snart:)

Ha en strålende tirsdag alle sammen:)

Skrevet

Hei, alle sammen!!

Jeg bare må innom for å se hvordan det går med dere!! Gratulerer til 1snart2? !!!! Blir så glad hver gang jeg ser flere som går over til gravid-lista vår!!

Her i hjemmet er det bare fryd&gammen. Koser oss veldig med Øyvind. Han er en mønsterbaby som sover og spiser. I dag er han 13 dager, og nå begynner han å bli litt mer nysgjerrig på verden rundt seg. Litt mer våken og gir mer blikkontakt. Det er så moro! Det rareste er at jeg allerede savner å være gravid! Men, her er det nok stengt for flere babyer (selv om mannen min godt kunne tenkt seg en til ! :) ).

D&G: Nå er det ikke lenge til det er din tur!! Lykke til!!!

Til dere andre her inne: Lykke til videre!! Dette er en fantastisk tråd. Må sjekke den ut hver gang jeg er her inne, selv om det nå ikke er så ofte som før. Dere fortjener alle å komme dere videre nå. Krysser fingrene for dere, og så skal jeg jevnlig innom for å følge med dere!

Klem!!

Skrevet

Hei,hei!

Et lite livstegn fra meg.

Er hjemme idag og har sovet i flere timer nå. Er 50% sykemeldt fra denne uka. Jeg jobber 80 til vanlig og dermed blir det ikke så mye igjen.Denne uka tar jeg 2 hele dager på jobb og resten hjemme fordi det er tentamen på skolen nå og lite jeg får gjort der de dagene, mens seinere blir det antakelig 4 halve dager. Det kjennes godt å endelig ha gjort noe med situasjonen,men jeg tror nok det tar litt tid før jeg kommer meg til hektene. Godt jeg sa fra meg den teaterrollen-hvis dere husker det? Jeg var med i oppstarten i april/mai, men trakk meg etter sommerferien da jeg hadde blitt gravid. Nå på torsdag er det premiere og kjæresten og jeg er invitert på premierefest. Det blir stas! Det er godt at magen synes godt nå, for da er det lettere å forklare hvorfor jeg ikke skal være med selvom jeg henger på en svær bildebanner i byen! Den var ikke så lett å forklare i starten av graviditeten! ..banneret var visst bestilt og betalt før jeg trakk meg.. Kjenner ikke antydning til kribling i teaterfoten engang! er klar for ruging og familiekos jeg!!!!

Jeg er så lei for at det ikke ble noe treff på meg! Håper det blir flere anledninger! Jeg var faktisk i Oslo på søndag..hadde kjøpt billetter for en god stund siden til Vamp konsert sammen med ei venninne. Det var helt supert! Tror det var 10.gang jeg var på konsert med dem. Både vesla og jeg digger Vamp her hjemme-hun bare elsker dem! Har funnet ut at de skal ha konsert i Skien på søndag (i et kulturhus med sitteplasser) og vurderer sterkt å ta henne med dit. Hun hadde ja..elsket det! Hun liker forresten mye forskjellig..igår spurte hun meg hva jeg likte best av Kiss og AC/DC. Hun liker AC/DC best...(tror nok pappa'n har en hviss påvirkning her!!)

I heimen her jobbes det. Snekkeren sier at han vil gjøre seg ferdig nå...det gjenstår å se...Er vi heldige kan vi flytte inn i det siste nye rommet før helga. Gleder meg sånn til å sette bøker inn i bokskap osv. det er jo en fin aktivitet for meg nå. Da det rommet blir ferdig behøver vi ikke lengre veslas nye rom til oppbevaring, så da skal hun få flytte inn dit. Lillebror skal få hennes gamle.

Forresten: har jeg gratulert deg 1snart 2? Uansett gratulerer!!! Du har jo venta i ingenmannsland lenge, men jeg må jo si at når du først kom i rute, var du ikke sein om å komme igang!!

Og du også 4barns mamma'n! høres fint ut. Gratulerer og kos deg med babyen.

Ønsker alle en fortsatt fin dag.

Skrevet

Hei alle sammen:)

Takk for alle lykkeønskninger, er veldig veldig glad..:) Har lite symptomer, men har på følelsen at magen kommer fort denne gangen, syns allerede den begynner å synes..er ikke så trent som jeg var sist heller, så må nok være forsiktig..

Så gla' : Håper på den fineste julegaven til deg i år:)

Pappalille: aldri hatt halsbrann i mitt liv jeg, men høres ikke mye godt ut nei! Stakkars..

D&G: høres fint ut å være hjemme, virker som du koser deg ja! Hvil ut, hvis du klarer, på forskudd.. Jeg husker forresten veldig godt Loveshack! Utrolig kul party musikk syns jeg;)

Snart4barn?prøver igjen!. Det er jo så kos med de små, jeg gleder meg, men kjenner at jeg må venne meg litt til tanken først..

Mortine: Den ford.. snekkeren, blir han aldri ferdig...?? hehe..

Nei, nå må jeg løpe til bussen!

Tror kanskje jeg har klart i skifte nick..

i så fall er det ikke 1snart 2? som står nederst..men

Skrevet

Heisann alle sammen.

Da har jeg vært på kontroll igjen, denne måneden har endelig vekta stabiliser seg og jeg har faktisk gått ned 100gram..:-)

Enda jeg hadde på meg full uniform og sko, det bruker jeg ikke.

Har litt lite blod så jeg har startet på jern og tran...deilige greier....:-)

Hvordan går det med juleforberedelsene?

Jeg tror helgen blir fylt med julegavepapir og glitter her, jeg skal få pakket inn alle gavene som skal sendes og det er ca 90%..

Jeg prøver iherdig å få vasket dette kjøkkenet rundt til helgen slik at jeg får opp julestjernen og gardinene...men her går det TREEEEGT!!!!

Skylder på blodmangel jeg...:-)

Hjemme i nord er det sny og noen minusgrader...perfektførjulsver vil jeg si....så her i Oslo får man bare tenne røkelse, stenge gardiner og persienner, hive litt julemusikk på anlegget og drømme seg bort i bjelleklang og englesang...Så da blir det vel jul her og.

Hva er deres absolutt "må ha" ting til jul?

For meg blir det ikke jul uten kongerøkelse og sånn møbelpolish...

Skrevet

Jul for meg...hmm..de forventningene og den barnslige gleden jeg hadde da jeg var liten, er vel blitt mindre med årene, dessverre. Jeg husker at vi våknet tidlig og sjekket nederste del av sengen-der lå alltid julestrømpen som på mystisk vis dukket opp i løpet av natten:) Fylt med godis og en liten gave, som vi koste oss med utover dagen, iblandet Askepott, Disney og lukten av ribba som begynte å bli ferdig...mmm..

Ja nå drømte jeg meg helt vekk her:) Men MÅ ihvert fall ha masse lys, julestjerne, og pynt! Og kakemenn, altså de hvite! Hm, har ikke feiret jul hos meg selv enda, så har faktisk ikke tenkt på hva "min" jul skal inneholde, har liksom alltid fått full pakke hjemme hos mor:)

Men, et lite viktig spørsmål som jeg sliter litt med:

Vi har julebord imorgen, drar fra jobb og skal ha seminar halve dagen, så fest med åpen bar på kvelden. Seminaret er ikke noe å skryte av, og mange som ikke skal være med, så gjør ikke noe om jeg går glipp av det forsåvidt. Og det med drikkingen, hva skal jeg si??? Alle vet at jeg drikker (masse, hehe) på fest! Vurderer å ringe imorgen og si jeg er syk..Noen ideer??

Ønsker ikke at noen skal vite om graviditeten enda, spesielt med tanke på at jeg bare har jobb ut mars, og selv om det ikke er LOV til å diskriminere meg på bakgrunn av bim, så skjønner jeg det hvis det skjer likevel. De trenger folk til å jobbe for å få resultater for å få penger til videre forskning! Rett og slett! Lurer bare på om dere har noen synspunkter?

Nei, må gjøre meg ferdig. Hvis jeg skal bli "syk", må jeg jo forberede meg på ikke å komme på jobb imorgen..

Klem

Skrevet

Julibarn igjen:): Kjør bil, gå i baren selv å be om alkoholfrie drinker/munkholm i halvliters glass osv. Du kan sikkert forklare saken overfor bartenderen, så hjelper han deg sikkert mer enn gjerne. Vin skal vistnok ikke vøre så veldig godt uten alkohol etter som jeg har hørt, men det vet jeg yderst lite om, var bare på polet å spurte å de anbefalte det rett og slett ikke...Du kan jo si noe om at du ikke kan bli så full fordi det er fullt kjør dagen etter og resten av helga...tror du glatt finner ut av dette!!!!!!!!!!!!!! Lykke til skal du nå uanset ha!!!!!!!!!!!! Jeg for min del må innrømme at jeg synes det er fryktelig kjedelig å være på fest nå når jeg begynner å bli høygravid og folk drikker seg snydens. Vi skal på julebord med jobben til gubben i januar og jeg må si jeg har delte meninger om den saken i tilegg til at jeg ikke stoler på gubben når det gjelder alkohol. Dessuten er det da bare 4 uker igjen til termin og jeg vil helst slippe at han drikker i det hele tatt,men,men....mulig jeg dropper hele greia også, satt faktisk i går å tenkte på at det hadde vært deilig å få føde alene....(den tanken forsvinner nok)

Sanna: Jul ja...hmmmm...selv om jeg ikke spiser pinnekjøtt må jeg bare ha lukta i huset på julaften. Snø er igrunnen også ganske viktig for å få meg i julestemning, men det ser dårlig ut med det her nå ja. Også synes jeg det er veldig koselig med julesokk og askepott;) Ser vel at den tiden snart er forbi, så merker at jeg driver å jobber med hva som skal bli våre juletradisjoner, sånn sett gleder jeg meg til ungen(e) blir litt større, forstår mere og har egne meninger for da har jeg mye rart jeg kunne tenke meg å fylle både adventstiden og selve jula med...

Prøvde meg på litt julestemning i sta med julemusikk og levende lys, men med det været som er her var det vanskelig gitt. Det regner så ille at bekken hadde gått over sine bredder og tatt med seg store deler av veien litt lengre opp her og naboen har over 1m med vann i kjellern. Gubben har bodd her i maaaaaaaaaaange år og han sa at han aldri hadde opplevd noe slikt....Ellers sitter jeg her å forbanner den h...snekkern som vi ikke har sett på over ei uke tiltross for at takstolene er kommet, materialet er kommet og alt bare ligger klart. Han har jo lovet oss ett innflyttingsklart hus til jul....noe jeg ser mørkt på, så her sitter jeg å vurderer om det snart begynner å bli på tide å ta fram "høygravid sinnet" snart. For å si det slik, det ligger lett tilgjengelig. Har bestemt meg for det at neste gang jeg treffer på den j....snekkern skal han få beskjed om at huset MÅ stå klart til 10 jauar, hvis ikke trekker vi han 15 - 25% av totalsummen. Dette fordi det da er 3 uker igjen til termin og ungen kan komme når som helst. Kommer ungen før huset er ferdig, tar jeg inn på hotell på snekkerns regning for jeg orker f...ikke å bo på en byggeplass med en nyfødt baby og en sjalu 2 åring - det funker ikke!!!!!!!!!!!!!!!!! Puh, beklager bannskap og syting, men jeg er så siiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnsykt lei og det gjør ikke saken noe bedre at han snekkern er kompis med gubben.......

Ellers har det kommet ett nytt "familiemedlem"siden sist. Lille leo kom til svigers på søndag, en nyyyyyyyydelig (desverre;)) liten valp som har lagt sin elsk på meg...desverre er det alt for gøy med denne valpen, så jeg tar på meg alt for mye ansvar i forhold til den, samtidig merker jeg at jeg får trent gullet også litt når det gjelder sjalusi - kanskje ikke så dumt;) Hunden er uansett ufattelig lettlært og tar komandoer som bare det, han kommer når jeg roper og er stort sett ganske flink til å signalisere at han må på do, men det blir mye løping inn og ut noe som merkes når en begynner å bli relativt framtung;) men lille Leo gir mye glede inn i hverdagen og det er egentlig litt godt.

Graviditeten begynner ellers for min del å bli mer en belastning enn glede, så det skal bli godt å få krabaten ut og kunne bli mer mobil. Det meste er for tiden vondt, jeg er mye trøtt og sliten og blir lei meg når jeg blir så mye hemmet av smertene (i rygg og nedre del av magen) av og til kommer det sånne grusomme ilinger nedover skjeden at jeg omtrent går i gulvet, klarer ikke bevege meg en mm, noen av dere andre som har det sånn? Skal til jordmor og lege på torsdag og ul den 16 for å sjekke morkaka, skal bli gøy å se poden igjen.

For dere som husker min konflikt med moren min, så har jegg altså bestemt meg for å gi henne en sjanse til, det er mye blandede følelser i det, men tenker som så at da er det ingen som kan komme til meg i etterkant å si at jeg ikke har prøvd. Jobber med ett brev til henne og det er ikke helt enkelt heller, men håper å få sendt det avgårde før helga.

I morgen reiser gubben og jeg til Trondheim for helga, det skal bli helt nyyyyyyyyydelig, bare oss to ei hel helg. Da skal det shoppes litt mammajuleklær, ikea skal invaderes og toys'r us. Skal kose oss med god mat og bare være kjørester. Fantastisk!!!!!!!!!!!!

Håper det står bra til med dere alle sammen (ble litt mye meg her, men hadde vist behov for å "tømme" meg litt).

Ha ei riktig god helg damer

Skrevet

Ja, sitter nå her enda jeg da..hehe. Litt småslapp og ikke overivrig på å gjøre no fornuftig..

Høres ikke ut som du har det godt tussemor. Husker jeg hadde veldig vondt i nedre del av magen og underlivet mot slutten, pga jeg var så hoven og hadde nedtrykk eller hva man skal kalle det. I tillegg knakk det godt i bekkenet hver gang jeg snudde meg litt for brått i en annen vinkel.. Jeg lå med pute under rompa og beina opp for å få unna det verste trykket, men er jo ikke sikkert det vil hjelpe deg da. Det er jo godt at det ikke er såå lenge igjen da, skjønner godt du er lei!

Kos dere masse i Trondheim da:)

Ang julebordet mitt..vi skal busse sammen til der vi skal være, og overnatte, så det med bilen går liksom ikke..og det er full oppvartning med 3-retters og vin og avec og alt, så blir vanskelig..Får se hva jeg finner på-helt sikkert god mat, men har egentlig ikke så lyst.

Skrevet

Bare en kjapp tur innom for å ønske GOD HELG til dere alle sammen!!!!

julibarn igjen:): Jeg kjenner igjen julebordsdilemmaet ditt. Jeg er også en som synes alkohol er moro på fest, så det er vanskelig å si at man ikke orker å drikke på en slik dag. Det aller beste er å late som man drikker og heller si at man har vondt i hodet så du tar det med ro for å se om det forhåpentligvis blir bedre. Evt. kan du jo ta et glass vin og bare nippe... dette er selvsagt enklere hvis man går rundt og ikke sitter stille til bords. Ellers så er det aller enkleste å si man er syk og bli hjemme, men det er dumt hvis du virkelig har lyst på festen. Lykke til iallefall! Du får oppdatere hvordan det har gått :-)

Kommer sterkere tilbake med skrivingen senere. Akkurat nå kjenner jeg at sofaen kaller for en lite power nap :-) GOD HELG!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...