Gå til innhold

*** Skravlings for "ikm uke 46" jentene ***

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter:)

Er dere også spente nå? Jeg har el rundt torsdag. Vi hadde sex i går 4 dager før el, men hvis vi satser skikkelig på ny baby nå, bør vi nok hoppe i køya igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har leddgikt og går uten medisiner og nå som vinteren og kulda kommer så vet jeg ikke hvor lenge jeg klarer meg uten!! Og kan ikke bli gravid når jeg går på medisin dessverre!! Så får bare krysse fingrene:)

Skrevet

Heisann! Jeg fikk positiv EL test i går og i dag, så da er vel EL rundt hjørnet tenker jeg. Kjenner jeg verker på høyre side nå, så da er vel EL i gang..! Hadde sex torsdag, lørdag, søndag og i dag.

Har en liten gutt fra før som snart blir 1 år, spiren satt på 3 forsøk forige gang, så håper denne pp blir vår siste for denne gang!

Ett lite spm: hvor lenge slår EL test ut positiv??

Skrevet

Pfeew: Bar pass på at du blir kvitt betennelsen. De er ekle saker. Jeg gikk dessverre for lenge med en murrende betennelse som jeg ikke tok på alvor, som til slutt ble kronisk. Resultatet etter mange ekle kurer var at jeg måtte under kniven for å fjerne skadene som betennelsen hadde laget. Men er fin nå:) Bar pass på å hvile armen, det er den beste medisinen. Og pass på å ikke begynne for tidlig å bruke den igjen...

Krysser alt som er mulig å krysse (utenom beina:D) for at det skal klaffe snart. Hadde en periode rundt 7-8 pp der jeg bare var frustrert og lei meg. Men er liksom kommet over det stadiet nå. Er bare litt skuffet selvfølgelig over at det skal ta så lang tid for oss. Men slapper mer av nå enn tidligere anngående hele greien:)

Krysser fingrene for at kuren ikke skal ha noen påvirkning på fertiliteten deres og at vi kanskje kanskje kan tusle over på 1 tri i begynnelsen av neste mnd:P

Skrevet

Hei Lillegutt +1pp

Mener å ha lest at el testene kan være positive i 2-3 dager. Men tror du kan finne info om det på pernilleinfo.no eller noe. Husker ikke nettadressen da jeg har slettet den fra mine favoritter. Men det er sikkert noen her inne som kan gi deg adressen hvis jeg ikke skrev den rett.

Jeg har ikke testet denne pp. Men venter EL i løpet av morgendagen. Lykke til:)

Skrevet

Hei hei, ny her også. Andre pp. Litt redd for å komme inn her, bli hekta, hehe. Men men. IKM 14 nov tror jeg. så her skal det has sex hver dag denne uka! ;)

Lykke tl alle sammen!

Skrevet

Icerus - takk for støtten!! Kjenner absolutt at armen må hvile.. Igår fikk jeg nesten ikke sove fordi det verket sånn i armen.. Verker i dag også.. Pillene har ikke begynt å virke enda.. Må innom jobben i dag for å hente noe.. Gruer meg.. Føler at man blir så "uglesett" om man er borte fra jobb..

Snuppas mamma - leddgikt høres ikke godt ut.. Får virkelig håpe det klaffer nå!! For oss begge ;-)

Skrevet

sex hver dag it is!!! juhu

Skrevet

Kjenner følelsen ja. Ikke noe særlig å føle seg uglesett... Har vært borte fra jobb siden slutten av august selv. Så er ikke noe festlig å komme oppom på jobben. Alle spør og graver, og så er det sjefen da som bare ser litt merkelig på meg hver gang jeg er der...

Venter fremdeles i spening på EL slimet her jeg...

Ble litt skuffet når jeg leste på nettet at det ikke anbefales å dykke mens man går gravid... Håpet på å kunne dykke i ferien vår til jul uansett... Selv om det ikke er noen dokumenterte effekter på foster. Så har de jo testet i stor påvirkning på sau og funnet ut at det kan skade. Men det er jo snakk om den typen påvirkning som hadde gitt mennesker dykkersyke. Og det er jo ikke bra uansett... Vet ikke hva jeg skal tenke.. Har ikke lyst til å utsette prøvingen selv om..

Skrevet

Er du sykmeldt Icerus? Jeg var innom jobb i stad. Gikk ikke innom å hilste på noen..bare rett opp til sjefa, gjorde det jeg skulle og dro hjem igjen..

Hvor skal dere på ferie? Du får rådføre deg med en lege ang. dykkingen. Man skal ikke tro absolutt alt på nett :)

Skrevet

Jippiiiii!! Fant el slim på papiret når jeg var på do nå!! Har ikke sett det siden juli!!! =D =D =D

Skrevet

Grattis med el-slim Pfeew! :-D

Jeg tror ikke jeg ville tatt sjansen på å dykke hvis jeg var gravid nei.... Nå er ikke jeg inne i dette, men jeg regner med at det er pga. trykket man ikke skal dykke ved graviditet?

Jeg hadde el i går og har hatt noen voldsomme el-smerter og kvalme i går og i dag. Dritt altså... Skjønner ikke hvorfor man skal bli så dårlig av el, er ganske så prevantivt - naturlig prevensjon....:-/ Vi gjorde jobben vår både i går og dagene før, men orket ikke i morges.... Vi burde sikkert gjort det tenker jeg, så dumme meg tenker at det sikkert ikke klaffer denne pp'en... :) Siden jeg hadde el i går (tempen var steget igjen i dag, så regner med at det var i går ja) får jeg ikm lørdagen i uke 45, men jeg må være litt her inne også...:)

Klem

Skrevet

Forføring av sambo når han kommer hjem ;-) Hehe..

Det holdt nok at dere koste dere igår og dagene før A :-) Tvi tvi!!

Skrevet

A1973: Hvordan gjør du når du temper? Hvordan funker de greian der? Tenkte å prøve hvis det ikke klaffer denne pp.

Skrevet

Hei, hei.

Dette er min 5pp. Jeg skal ha hatt EL søndag eller mandag, altså, i går. Kjente på livmortappen på lørdag kveld og da var den åpen, myk, glatt og høyt plassert, akkurat slik som like før/under EL. Ømme bryster i går, så kanskje det er et tegn da.

IKM 10.11.

Jeg vil, jeg vil. :)

Skrevet

Mission completed :)

Skrevet

Hjelp, trenger råd!

Skjønner ingenting av kroppen min jeg...

Hadde TR 3-5 okt, 2 dager med kraftig blødning.

Så fikk jeg TR igjen 17 okt som varte i 9 dager, helt til 26 okt!

Nå har jeg fått TR igjen (29 okt), eller, iallefall rødbrun utflod...

Hva skjer?

Testet positivt på EL test 13-15 okt OG 27-28 okt!

Herremin, er kroppen min helt tullerusk eller er dette noe flere har opplevd?

Skrevet

prøverpånr2: Tja, ikke lett å si... Har du gått på hormonell prevensjon? I så fall kan det være kluss pga. det. Hvis ikke tror jeg kanskje jeg jeg ville tatt en tur til legen.

Hvordan man temper... Man stikker den inn der bak, holder den inni til det piper og leser av...:-D Neida, bare tuller... :) Man må ta tempen til samme tid hver dag og med en gang man våkner. Før el er tempen litt lavere enn etter el. Det er lurt å bruke et tempeskjema, jeg bruker fertilityfriend.com

Er ikke helt inne på dette med temping selv heller! :)

I går snakket jeg med tannlegen min. Jeg måtte jo spørre hvordan hun gjør det om jeg ev. er gravid. Hun sa at hun helst ikke vil behandle gravide, med mindre det er veldig prekært. Selv om 14 bilder gir mindre stråling enn å ta fly (!!!), vil ikke un være ansvarlig for det. I tillegg kan folk reagere litt på bedøvelse o.l. Haha, og til slutt sa hun at gravide kvinner har nok plager som det er! Så vi har en avtale om at jeg skal ringe henne, rett etter jeg har fått mensen, slik at jeg kan få en sjekk da (hun har det egentlig veldig travelt, men lovet at hun skulle flytte noen andre!)...:-D Jeg vet det er litt å gjøre, så vi er blitt enige om å "peise på" de 10 dagene mellom mensen og el....:-D

Klem

Skrevet

Hormonell prevansjon ja, slutta på p-pilla i starten av mars, men har ikke prøvd aktivt siden juni ca, siden jeg giftet med i juni ønsker vi å vente til etter bryllupet. Syklusene var fine, bestandig på 28-29 dager, helt til midten av sept...

Skjønner ingenting jeg!

Skrevet

Prøverpånr2 - Det er kjedelig når kroppen begynner å klusse med syklusene.. Og det er ikke uvanlig at det skjer en stund etter pilleslutt..det som kanskje kan være litt positivt midt i det hele er at årsaken til sykluskrøll nå kanskje kan bety at pilla er ute av kroppen ;-) Har hørt om noen som hadde stabile sykluser etter pille slutt, så krøllet det seg til..og så ble de gravide.. :-)

A1973 - Min tannlege vil heller ikke ta røntgen hvis jeg er gravid, men hun bruker en egen bedøvelse på meg som er godkjent for gravide.. Xylocain tror jeg hun sa den het..

Skrevet

Pfeew: Det er sikkert den som er uten adrenalin. Hehe, hørs ut som om jeg kan en hel del, men eneste grunnen til at jeg kan noe om det er fordi jeg reagerer litt på bedøvelse og slikt. Og joda, tannlegen min sa at det finnes bedøvelse som kan brukes, men hun var ikke så lysten på å gi meg noe, i tilfelle noe skulle gå galt. Og jeg skjønner henne. Anyway, hun ville selvfølgeloig ha behandlet meg om det var noe som MÅTTE taes...:)

I dag har har jeg pakket og pakket og pakket. Er utrolig lei og sliten av pakkingen, men gleder meg veldig til å flytte inn i det nye lokalet mitt. Da kan jeg gå til jobben! DEILIG! :-D

Klem

Skrevet

Ja, like greit å være litt forsiktig..just in case..

I dag synes jeg at el-ømheten begynner å komme bittelitt.. Så fortsetter det er vel el om to dager som beregner ;) Jippi!!!

Lykke til med pakkingen A :)

Jeg skal rydde litt i heimen, før jeg skal ut å ta en kaffe med en venninne :)

Skrevet

Hører hjemme her, jeg også.

14pp nå og IKM 13.nov.

Tvi, tvi, lykke til... og alt det der:-)

Skrevet

Lykke til og tvi tvi du også :) Ikm dagen etter deg jeg.. *krysser fingre og tær* :)

Skrevet

Jeg aaaner ikke når jeg har el, har aldri kjent noe til den. Det er rundt 14 dager før ikm, slik jeg har skjønt det. Det er akkurat i dag. Vi har turna i senga 3 dager denne pp, fjerna spiralen for en drøy uke siden. Skal vel en del til å få klaff på første forsøk, og blir temmelig overraska hvis så skjer. Men så fort vi har kastet prevensjonen og jeg stikker innom her i ny og ne (oftere enn jeg burde...), så blir jeg så utrooolig utålmodig! Tenker på dere som har prøvd lenge, føler så utrolig masse med dere. Og er fylt med respekt!

Måtte alle verdens rosa og lyseblå skyer sprekke

og drysse lag på lag med babystøv på oss alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...