Gå til innhold

Oslo-girlsa :)


Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

Å, så deilig med så lang tur da!! Vi har bakt boller og sett på tv.. Lille valpen vår ligger og sover masse ikveld. Skal ta en luftetur etterpå, før vi legger oss. Vi er trøtte alle tre her i dag..gjesp..

Får se om tr kommer da..du hadde jo på følelsen at tr kom sist også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på dere:)

Hatt en fin start på uken? Deilig med "ferie" pfeew? :) Hvordan går det med Varg?

Ingen møkkamensen enda, men veldig vondt i både mage og korsryggen!! Men har ikke ikm før i morgen/eller onsdag... I morgen er det 14 dager siden første positive EL test, så det kan vel drøye litt til.. Fikk ikke neg el før onsdag... Blæ! Nok spekulering - bli ferdig med det!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ettermiddag :)

Det er deilig med "ferie" ja :) Varg og jeg koser oss hjemme. Han er litt hyperaktiv idag, så jeg tror han er klar for å komme seg mer ut og oppleve litt. F.eks. en busstur/trikketur, tur ned til Akerselva osv. Og jeg må finne på noe lurt som kan gi han mer mental trening. Har du noen lure ideer? Har begynt litt med kontakttrening, innkalling og sitt.

Jeg er veldig spent på dine vegne Amia! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med valpekos! Nyt den tiden - de blir fort store;)

Ja, det er nok greit å gradvis introdusere de for nye ting som buss og trikk, hilse på litt andre hunder osv... Mye nye inntrykk de skal oppleve. Jeg var på tur langs Akerselva igår, det var deilig.. Men hørte litt rykter om rottegift nede ved Waldermars Have, så vær obs hvis du beveger deg dit:/

Mental trening ja... Har du en kong? Legg litt godbiter inni, så får de trent hjernen litt, og så er de opptatt en stund.. Ellers så kan du jo trene litt søking inne, og fortsette ute når han blir større;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støtten angående jobb, jenter. Var på møte med min nye arbeidsgiver idag, og det virker utrolig spennende! Nå har jeg vært på trening og fått svettet litt ut. Deilig!

Amia: Ikke glem at graviditetssmerter og menssmerter føles omtrent likt! Så alt håp trenger ikke å være ute :)

Jeg har gått og kjent på ømme pupper helt siden EL og mye magemurringer. For første gang på lenge gjør det jo ingenting for meg om jeg ikke er gravid etter denne prøveperioden pga ny jobb, men det hadde jo vært typisk om jeg hadde vært det.

Pfeew: Så en lyshåret jente som gikk tur med en liten valp i Vogts gate for en times tid siden, og da tenkte jeg på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amia:

Takk for advarsel om rottegift! Kjekt å vite!

Har en kong, men den er litt for stor enda..han var mindre enn vi trodde han skulle være ;) Men, kan kjøpe en leke som man kan putte godbiter inni. Lurt! Har ikke helt greie på hvordan man trener søk jeg..kan du forklare? :) Si gjerne i fra hvis du kommer på flere tips! Jeg skal søke litt på nett også.. Må gi han noen utfordringer nå! Merker at energinivået er mye høyere i dag.. Våken i lengere perioder, og virker litt "rastløs"...

 

Klar for 09-baby:

Å..heldig som kan trene.. Blir ikke mye trening på meg for tida..men, må få til et system sånn at sambo kan passe valpen mens jeg trener og omvendt..

Hehe, kanskje det er nettopp denne pp'en du blir gravid ;) Blir spennende å se! Jeg er veldig avslappet til prøving akkurat, fordi jeg gjerne vil ha nok energi til valpen.. Men, samtidig er jeg bekymret fordi arbeidskontrakten min går ut i juli 2009.

Hehe..var nok ikke meg som gikk i Vogts gate. Men, lyshåret..det er jeg.. ;)

 

Nå sitter vi inne og ser på 71 grader nord. Lille gullet ligger ved siden av sambo og sover. I natt skal vi prøve å sove sammen i sengen, med valpen i buret sitt ved siden av senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!

Alt bra? Halvveis til helg allerede jo;)

Hvordan går det med Varg pfeew? Hvis du vil prøve på en valpe vennlig variant av "søk", så kan du bare gjemme litt godbiter rundt omkring i leiligheten og la han få jobbe litt og bruke snuta si :) Funker bra her hvis hun er litt rastløs og må aktiviseres litt..

 

Jada, ikm igår - men ingen møkkamensen enda:/ Skjønner ingenting jeg, for nå har jeg hatt murringer siden søndag og føler absolutt hele tiden at jeg får mensen.. Men det kommer jo bare utflod.. Jaja, kan jo garantert være sykluskrøll denne mnd pga SA sist da, så jeg avventer testing til helgen hvis ikke tanta har kommet før det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld:)

Ja, snart helg allerede..og det betyr at ferien min snart er ferdig..snufs..

Det går fint med Varg. Bortsett fra den irriterende bitingen. Søk er nok bra for han. Men, hvordan får jeg han til å skjønne at han skal lete etter godbitene.. :-P

Du får ta en test på fredag hvis mensen ikke har dukket opp Amia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen..

aarghh...nå kom det litt lyserosa på papiret når jeg var på do!

F***, da er nok mensen igang - også var det sykluskrøll allikevel!!!

Møkkamensen!!!!!!!!

(hihi....måtte få ut litt frustrasjon...kan ikke skrike det ut på jobb heller :D)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Amia!

Æsj..så kjedelig da.. Men, kanskje neste pp er bedre! Da har kroppen kommet seg igjen :) Greit å få "rensket" ut litt, og så blir det snart en søt liten spire igjen :) Kanskje verdens beste julegave!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snupper

Så kipt Amia:( Særlig når den der tanta begynner å tulle i tillegg. Må si som pfeew, neste pp, ville jo vært en så fantastisk julegave!!

Pfeew høres ut som du er blitt en kjempe hundemor, er det gøy??

Jeg plages så med den bærbare pc, blir kastet ut ofte og får ikke skrevet, mannen er borte så får ikke "rensket" opp før han er tilbake... Så kipt..... Men jeg følger med å skriver de gangen jeg kommer jeg het hit:) Jeg er tilbake på jobb 50%, jobbet tirsdag og i dag, kjenner det er slitsomt, men går. Er veldig mye som ligger å venter når en har vært bort i flere uker, så blir jo stresset av det... Men forsøker å ta det med ro..

I helgen kommer mamma og pappa, gleder meg så:) Hva skal dere i helgen?

Sender en stor trøsteklem til Amia, og en klem til dere andre å:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei wowo!

Hyggelig å se deg her :) Har du fått virus eller noe? Min sambo måtte oppdatere driveren på min pc fordi jeg ble kastet ut fra nettet hele tiden. Aner ikke hvordan man gjør det da men... :-P

Er det litt deilig å være tilbake på jobb også eller? Eller var det deilig å kose seg hjemme? :) Hyggelig med besøk da! Jeg får også en liten visitt fra mine foreldre i helgen. Papsen skal passe valpen, mens mamma og jeg tar oss en tur innom Alternativ messa for å titte. Sambo skal jobbe hele helgen.

Ellers så skal jeg på "hundetreff" i helgen. Har blitt invitert til å møte noen andre som eier samme rase som oss. Det blir gøy! Godt for Varg å få sosialisert seg litt også :) Koser meg veldig som hundemamma :) Men, det er veldig slitsomt også. Er oppe i 2-3 tiden om natta for å tisse. Og så våkner han i 7 tiden igjen. Så det blir lite søvn... :-) Også er valpebitingen veldig slitsom. Men, jeg synes den begynner å bli litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

Har dere en fin lørdag? Jeg bor på jobb hele helgen, skal ikke hjem før i morgen ettermiddag:/

Ja, mensen kom for fullt torsdag ettermiddag på dag 31.. Men jeg blødde kun i 1,5 dag!? Merkelig, men helt greit å slippe også:) pleier som regel ikke å blø mer enn 3/max 4 dager uansett! Fikk århundrets mensensmerter denne gangen, det var neste uutholdelig - så jeg var sengeliggende hele torsdag kveld:/

Nå er det ikm uke 51, men har bestemmt meg for å ikke fokusere så mye på det denne gangen, og bare slappe av. Fikk litt flashback til SA (pga smerter etc) denne gangen, så det var litt nedtur..

Så gøy med besøk for dere i helgen da jenter, det er koselig!

Hihi...klør lille Varg i tennene stakkar? Mye morsommere å gnage på mennesker enn på lekene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Amia :)

Jeg har vært på Alternativ Messa sammen med mamma i dag. Paps var "barnevakt" siden sambo jobber. Kjøpte meg noen fine anheng i stein og noen i sølv - de i sølv betyr visst evig beskyttelse. Fikk et magnetarmbånd av mamma, som visstnok skal hjelpe mot senebetennelsen. Vi får se ;)

Kanskje mensen din er litt rar nå etter SA. Ønsker deg bedre lykke til i neste pp! Har ikm uka før deg jeg da. Håper vi får spire begge to neste gang.

Vi er vel de nye lekekameratene for Varg, så han biter på oss. Og mye kulere å bite på oss enn lekene sine. Tannfellingen kommer vel når de er 4-6 mnd, så bitingen tar ikke slutt på en stund.. :-S Haha, nå kravler han på fanget mitt og stappet hele snuten sin nedi toppen min.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Kjipt med mensen Amia, det vet jo vi andre alt om. De siste månedene har jeg felt et par tårer når mensen har kommet, men mannen min har vært utrolig flink til å backe meg opp og sagt at det kommer nye muligheter. Jeg tenker litt som så at det er en plan med alt, og at det barnet kommer når det er en mening at det skal komme.

Og grattis med nye "assessoarer", Pfeew! Alltid kjekt å unna seg noe nytt. Jeg har også vært på shopping i dag og kjøpt meg en deilig varm og god Bergans boblejakke. Har vært så kald de siste dagene, og gleder meg virkelig til å kunne være ute lenge uten å fryse.

Puppene mine er fremdeles superømme, og jeg mener at de også har blitt litt hovne. Men det er jo sikkert bare innbilning.hehe. Merker også at jeg har hatt litt kort lunte de siste dagene, men det kan jo også være PMS: Har IKM på tirsdag eller onsdag, så det blir spennende å se hva som skjer :)

Ikveld blir det middag og film med min kjære. Tror det skal bli veldig deilig.

Har dere noen spennende planer for kvelden, jenter?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frøken :)

Ja, jeg hater at mensen kommer om og om igjen hver måned!! Grr!! Blir så frustrert og feller også noen tårer hver gang... Føles så urettferdig!! Jeg er kanskje den i venninnegjengen som alltid har vært klar for barn og ønsket meg det aller mest, men er den siste som får det...

Ikveld skal jeg være alene hjemme med Varg. Sambo jobber. Skal snart lage meg litt middag, så blir det smågodt og film :) Fryser litt, så skal pakke meg inn i pleddet på sofaen og tenne lys her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Håper dere har hatt en fin helg:) Mandag og på an igjen, mens jeg venter i spenning på den kjipe tanta.. Selv om det egentlig ikke "passer" denne måneden pga ny jobb i januar, merker jeg allikevel at jeg kommer til å bli lei meg når jeg får mensen igjen. Men det er nok først og fremst fordi jeg begynner å bli litt bekymret for at dette aldri skal funke. Men jeg vet at jeg har ingen grunn til å henge med hodet enda, og istedet for å deppe skal jeg kose meg med wok (min kjære kokkelerer ;)) og 71 grader nord. Og jeg vet også at det ligger en stor Stratos i kjøleskapet, hehe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Torshovnabo!

Har hatt en veldig fin helg sammen med Varg! Sambo har jobbet hele helgen, så vi har vært alene hjemme. Men, vi har kosa oss vi :) Bare slappet av!

I dag var jeg tilbake på jobb igjen..og det var hardt..gleder meg allerede til helg! Er hardt å jobbe når man er oppe om natta for å gå ut å tisse med valpen. Men, denne uka håper jeg sambo kan stå opp med han, siden det er han som skal være hjemme med han.

Det ble ny jobb på deg i januar ja? Du har takket ja og alt? Spennende!! Når er ikm igjen?

Jeg går og venter på eggløsning jeg. Har beregnet at den skulle komme i dag, men jeg har null tegn til eggløsning. Hmm...... Men, forrige syklus var jo så rar, så kanskje det er noe kluss på gang... :-S

Å, så deilig med wok! Min kjære kokkelerer til oss i dag. Hehe! Avtalen var at han skal lage mat denne uka siden jeg jobber og han er hjemme med Varg. Gleder meg til 71 grader nord jeg også! Og boller fra Deli De Luca :) Mmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nabo! Tror Varg gir deg skikkelig god babytrening :) Tissing om natta og ut på tur- en forsmak på fremtiden! Min pus krever sitt han og. Tror det er dame på gang for øyeblikket, han har nemlig flere turer ut i løpet av ettermiddagen, tross kulden.Og så inn å kose litt med matfar og matmor..

Jeg har takket ja til ny jobb, og starter etter nyttår. Blir veldig spennende!

Tror vi har menn som har litt samme jobberytme. Begge jobber ofte helger og er veldig huslige ;) Min jobber i helsevesenenet, og det blir mye turnusjobbing.

Kos dere med boller og 71 grader nord! Og du får jo lokke han til sengs etterpå, i tilfelle EL ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var den sort den pusen dere har?

Blir spennende med ny jobb da! Gratulerer må jeg jo si da :)

Sambo jobber innen IT, og det blir en del helgejobbing pga datasystemene som skal fikses.

Får se om vi får tatt oss en runde i høyet i dag til tross for en pipende valp på soverommet..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus er sort ja, med rødt halsbånd (matfar mente det måtte til når det snart var jul). Og han er livredd for hunder, eller egentlig alt som lager lyd og beveger seg fort ;)

Ha en forsatt fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søtt av matfar da, å pynte pusen til jul ;)

Nå koser vi oss med boller, saft og isbjørner på tv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På Torshov har det idag skjedd et aldri så lite mirakel. To dager etter at jeg skrev under kontrakt i ny drømmejobb, en dag etter at jeg sa opp min faste nåværende jobb og etter to uker med veldig ømme pupper og vondt i magen, sitter jeg her med en positiv graviditetstest i hånden. Og jeg som var skråsikker på at tanta kom i dag! Jeg har jo mistet før og vet at det kan skje igjen, men dette viser uansett at det hjelper å ha troen, og at det ikke er noe vits å prøve og planlegge alt her i livet, som jeg har gjort frem til nå.

Klarer fremdeles ikke helt å tro på det, og tror ikke jeg kommer til å sove i natt. Mannen min er selvfølgelig på døgnvakt, så jeg får ta til takke med lille,hårete Rasmus som nå kanskje skal bli storebror. ..

Sender masse, masse babystøv over hele Tigerstaden...

Stor klem fra meg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Håper dere kommer etter nå begge to! Jeg har nesten litt troen på at denne akupunktøren har en del av æren for at det har klaffet denne gangen, og jeg har nesten lyst til å sende deg til henne, Pfeew, hvis du er interessert?

Nå feirer jeg med smågodt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...