Gå til innhold

Oslo-girlsa :)


Egget/pfeew med lille nurk

Anbefalte innlegg

Åå, hvem er det da?? Mye koster det der?? Ja, det kan godt være pga akupunkturen!! Mange som opplever å bli gravide etter å ha blitt "nålet"... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Torshov Naturmedisinske klinikk, in tha neighbourhood! Det koser 500 eller 550 første gang, og 350 for videre behandlinger. Akupunktøren tar seg veldig god tid, og jeg har vært der inne i halvannen til to timer flere ganger. Og hun har veldig god erfaring med å gjøre folk gravide!

Hun er veldig opptatt av helheten, og tar seg veldig god tid til å snakke med deg først. Og det kan kanskje være at hun feks mener det er en sammenheng med senebetennelsen din og at ikke har blitt gravid enda, hvis du skjønner hva jeg mener.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, da skal jeg virkelig vurdere det så fort jeg er ferdig med alle julegavene ;)

Hvor ofte gikk du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå....gratulerer så masse!!!!!! :) SÅ fortjent - da blir det 09 baby da ja :D

Så utrolig heldig du er! :) Nå har du mye å glede deg til - spira skal sitte godt denne gangen vet du :o)

Jeg har hatt en utrolig hektisk helg på jobb, og dager etter helgen.. Så prøver jeg også å roe ned baby tankene litt, for jeg merker at jeg er litt overfølsom etter at mensen kom forrige uke! Har liksom mista litt trua jeg nå...ble bare irritert og oppgitt over at det ikke satt med èn gang...

Jaja, gratulerer så utrolig masse!! Fantastiske nyheter :) Har du ringt sambo eller forteller du når han kommer hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk tre ganger mellom TR og EL, og så hadde vi planlagt pause frem til neste eventuelle prøveperiode. Så du kan regne ca. 1000 kr i måneden. Litt dyrt, men det var verdt pengene for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1000 kr i mnd skal jeg ofre..men tror det må vente til januar..

Jeg holder på å bli gal her siden el ikke kommer..og samtidig får jeg tanker om at jeg kanskje ikke kjenner el mer..og så har jeg gått glipp av den nå.. *hyyyyl*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Jeg bare måtte ringe ham å fortelle de gode nyhetene. Han ble kjempeglad! Og vi håper at spira sitter denne gangen ja. Tror nok jeg kommer til å være veldig på vakt de neste ukene, i frykt for å miste.

Litt rart å kanskje være 10 uker på vei når jeg starter i ny jobb etter nyttår, men det får jeg ta som det kommer. Nå får jeg bare prøve å nyte de neste ukene, og håpe at formen holder seg sånn som den er nå.

Og jeg lover å ikke forlate dere her inne selv om jeg også kommer til å gå over på 1 trimester:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje sylusen din er blitt litt lengre? Du får bare fortsette å hoppe i høyet et par ganger i uke i noen uker til, slik at det alltid vil være noen svømmere der inne. Jeg fikk jo EL to uker etter at jeg trodde jeg skulle få det i flere PP, og da sov vi selvfølgelig vegg i vegg med svigers, og det var såpass lytt at vi kunne høre svigerfar kremte gjennom veggen. Grrr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan være syklusforandringer eller krøll på gang her.. Vi får se hva som skjer.. Vi har ikke hatt muligheten til å hoppe i høyet enda denne pp'en, pga valpen vår.. Men, må vel krype under dyna og gjøre det i stillhet snart, just in case :) Etter at lille "babyen" vår har sovnet..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde havnet på side 3 vi nå.. Huff da.. :) Hva driver dere med for tiden jenter? Endelig helg!! Jippi! Håper jeg får sovet litt mer da... Sover vel 5-6 timer i snitt hver natt pga valpen vår... :-P

Jeg tror ikke jeg har fått el enda... Har ihvertfall ingen av de vanlige symptomene enda.. Men, jeg har hatt el-slim i tre dager nå!!! :D Ny rekord!! Har ikke sett det mer enn én dag tidligere...... Ligner i hvert fall veldig på el-slim..så det må være det... Sambo og jeg har ikke hatt anledning til noe sengekos enda pga lille gullet vårt..men, jeg har sagt til han at vi må benytte sjansen i disse dager pga slimet..hehe.. Stakkars mann som fikk sånne detaljer, men vi må jo satse nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! EL-slim er veldig godt tegn, Pfeew. Jeg har lest at sædcellene liker VELDIG godt å svømme i dette slimet, så du får jo lokke ham til sengs idag. De pleier jo ikke å være så vanskelige å be, hehe. Ellers så har jeg selvfølgelig passet på å strø masse babystøv over Torshov de siste dagene, og håper at det hjelper:)

 

Jeg har nå overlevd en helg med to middager, der jeg har gått på "antibiotika". Tror jeg klarte å lure fire tidligere studievenninner på fredag, og i går var vi bedt på fire retters hos en venninne og samboeren hennes. Siden vi hadde fått i oppgave å ta med vin til forretten og alt ble mye styr, måtte jeg bare fortelle det til henne på forhånd. Og hun passet på å understreke under hele middagen hvor viktig det var at man ikke drakk hvis man tok antibiotika. Hehe.

Ellers så kjenner jeg at jeg er livredd for å miste, og er omtrent spent hver gang jeg går på do i tilfelle jeg har begynt å blø. Men jeg får bare la naturen gå sin gang, og håpe at spiren sitter denne gangen. Da vi skulle legge oss igår, kysset mannen min meg på magen, og sa "god natt" til denne lille celleklumpen.Tror faktisk han har skjønt hva som skal skje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå, herregud så søtt av mannen din!!!

 

Jeg tror jeg har hatt el-slim i tre dager nå..ligner i hvert fall veldig.. Vi har ikke hatt mulighet til å hoppe i høyet pga valpen. Men, i går kveld på selveste bursdagen til sambo gjorde vi det i all stillhet for å ikke vekke valpen som sov i buret sitt ved siden av senga :-P

 

Men, jeg har ikke fått positivt utslag på el-test enda. Tester nå siden el er forsinket, i tilfelle de vanlige el-smertene er borte. Var redd el kanskje var gått forvi i stillhet, men siden jeg har hatt slim, så er nok el ikke over enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

Hvordan står det til med dere?! Deilig med 1 Desember, og ikke lenge til jul!! Jeg er så glad i jula, så gleder meg allerede jeg:D

Hvordan går det med EL pfeew?

Jeg har tatt det litt rolig med bim`ing i det siste, og det hjelper...slapper mye mer av, og spekulerer lite! Tenker mye mindre på graviditet, og det er ganske deilig! Nå har jeg slått meg til ro med at det "skjer når det skjer", og vi har sex når vi har sex...ikke noe timing, ikke noe stress :)

Har ikm i uke 51, og EL denne uka en gang, så litt kontroll har jeg jo..hehe! Men nå skal jeg bare kose meg i førjuls tida, være sosial, shoppe julegaver og kose meg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Amia :)

Jeg har enda ingen EL.. Buhu!!! Trodde jeg skulle tenke mindre på bim og graviditet etter vi fikk valp..men den gang ei..

Har vært hos fysio i dag pga armene mine og jeg har masse betent muskulatur i skuldreområdet og på albuen... Masse aktive triggerpunkter sa han, som gjør at det stråler ut i armene mine... Så han anbefaler egentlig 100 % sykmelding 1-2 uker..mens jeg får behandling.. Men, jeg vil ikke..så skal ha 50 % sykmelding til å begynne med for å se om det hjelper litt. Men, får jo ikke tak i legen min..så må jobbe fullt i morra også..så håper jeg at jeg får fikset det i morra. Ringte henne fredag+i dag og kontordamen skulle gi henne beskjed. Men, jeg hører ikke noe fra henne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at du ikke blir bedre i armene dine, Pfeew :( Du er jo helt avhenging av at de fungerer i jobben din. Har du fått betennelse pga trening eller tunge løft i barnehagen? Får uansett håpe at han kan gi deg en bra behandling slik at du blir bra igjen.

Nå venter 71 grader nord, og plutselig lå det en pose med smågodt ved siden av meg gitt! Vel, får ta treningen imorgen. Ikveld blir det bare kos:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er kjipt..og som fysio sa, så er det litt tidlig i min alder å slite med betennelser i rygg, nakke og armer. Har litt såkalt musearm pga pc-bruk, men det i ryggen kan være så mye..f.eks. stress..dårlige gener..mye belastning..

71 grader nord her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!!!!!!

Hvordan er det med dere??

 

Nå har mannen tatt med pc hjem fra jobben så jeg kan chatte med dere:) Går alt for lang tid mellom hver gang, når jeg blir kastet ut hele tiden.. Grattis med spire "baby 2009"! Ellers er det mye som har skjedd siden sist. Så kipt med armene dine pfeew, tror du bør høre på fisoen, vet nok hva han snakker om.. Får håpe det hjelper med behandling. Hvordan går det med Varg?? Amia, jul, jippi.... Er så kos, og høres ut som du nyter førjulstiden!?!

Jeg jobber 50% fortsatt, det går ganske greit, selv om det tar på. Men er så fantastisk å være ute i "det normale" livet igjen:) Så nei pfeew er har ikke vært så kos å vært hjemme.. Jeg er også i gang med juleforberedelser, julgaver, julkort, kalender osv... Synes det er en hærlig tid. Eller er det litt julebord fremover er spent på de, da jeg er en del uggen på kveldene ennå... Har planlagt stor partyveske, så jeg har litt mat å putte i meg utover kvelden når jeg kjenner kvalmen kommer:) Var så bekymret for vekten, da jeg spiser hele tiden, spesielt på jobben, men hadde kun lagt på med 1 kilo da jeg var hos legen. Var godt det for vil helst prøve å unnå masse unødvendig kilo ifbm. graviditeten.. Nå skal jeg pakker litt gaver:) Snakkes jenter:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei wowo :D

Hyggelig å se deg her igjen!

Varg har det veldig fint, og han er skjønn! Men, begynner å bli veldig rampete nå og har mer energi... Puh! Blir sliten av han noen ganger.. Hehe! Men, nå har han i hvert fall sluttet å pipe når vi skal legge oss. Og sover 4-5 timer i strekk :)

Jeg venter og venter på EL..8 dager på overtid nå.. Arrrrgh!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei pfeew..

tihi, kan vel bli litt slitsomt så lenge han er valp, godt at han er sluttet med å pipe. Skjønner at det ikke kunne vært noe kjekt å høre på, tydelig at han har funnet seg til rette:) 8 dager på overtid, er en stund det. jeg hadde jo el-løsning på dag 17-19, så ikke de magiske 12-14... tester du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!

Ingen EL i dag heller..har testet i cirka en uke nå..uten noe utslag.. Jeg tror heller ikke at EL har vært uten at jeg merket det før testing..for da burde jeg jo fått de ømme puppene slik jeg pleier før mensen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei girls:)

Hvordan går det med dere? Noen positiv EL test på deg enda pfeew?

Jeg tror ikke jeg har hatt EL enda selv jeg...er på dag 19 idag, og ikke hatt noe som er i nærheten av EL ubehag... Men men, det vil tiden vise. Jeg er veldig avslappet i forhold til alt som heter graviditet nå, så jeg tar det som det kommer :)

Koooser meg i førjulstiden nå - jobber på spreng for å rekke å ha ferie fra fredag av - det blir deilig! Men stresser litt med alt som skal gjøres før ferien på jobb.. Må vel inn en gang eller to iløpet av jula for å ikke å ha altfor mye når 2009 kommer :)

Hatt en fin helg da jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Amia!

Long time no see :) Jeg fikk positiv el test i går (nesten 14 dager på overtid)!!! Endelig!!! Idag var den negativ igjen, så i natt slapp egget!! Og det kjente jeg godt! Husker at det gjorde skikkelig vondt i siden i natt..men var ikke sikker på om jeg hadde drømt eller ikke.. Men, det må ha vært egget som slapp! Klarte nesten ikke å snu meg i senga..

Ellers har jeg hatt en veldig fin helg og kosa meg supermasse! Valpen og jeg har vært i Tønsberg på besøk hos familie og venner. Det gikk kjempefint og vi storkosa oss! Jeg fikk sett alle venninnene mine og besøkt ei som har fått tvillinger! Håper det gjør at kroppen min klarer å lage en liten spire denne gangen....... Nå vil jeg sååå gjerne!!!! Med andre ord..jeg klarer ikke å slappe av sånn som deg Amia.. Selv om jeg har fått en valp som krever masse, så forvant ikke babytankene.. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for EL, Pfeew! (fra 09baby som har skiftet nick). Og så for vi for guds skyld håpe på at alt babystøvet jeg har sendt deg kommer frem. . Vi gjerne ha dere med inn i "1.trimester", jenter. Synes det er alt for mange hysteriske jenter der, og blir nesten deppa og redd selv av å lese alle innleggene om folk som har mistet. Merker at jeg ikke tør å tenke på at det er noe inni magen min før jeg har vært hos legen etter jul og fått en endelig bekreftelse.Får bare håpe at det går bedre enn forrige gang...

 

Nå holder jeg på å bake grove horn som jeg skal fylle med ost og skinke. Hvis jeg er heldig, blir de kanskje ferdige til 71 grader nord.

Hvordan går det med armer og skuldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...