Gå til innhold

40+ og assistert befruktning.


Ønskebaby

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjære satser! Så fint med 5 egg :-) Da krysser jeg alt jeg har for dere.Dette døgnet dere har fremfor dere nå er mitt lengste.Uff, denne ventingen...lange dager.Du får prøve å gjøre noe hyggelig imens, så følger vi spent med fredag (eller skal du ringe til lab'en imorgen?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott !!! Det er hønemora si, det tenker jeg.Dette går nok bra skal du se.Nå skal de bare godgjøre seg litt, og vips så går du og ruger!

 

Krysser fortsatt fingre og tottisser :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk rose39 :-)

 

2 av eggene har delt seg i 4 :-) Det blir innsetting :-)))) Snart går jeg over til ny epoke med 14 dagers venting.

 

Rose39 når har du testdag? Jeg kommer til å følge med deg her inne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser, det var gode nyheter !!! Velkommen som ruger :-) J tester tors 26 feb.Skal prøve å ikke teste hjemme!!

Men "pleier" å få mens på RD 12.....hhmmm....

 

Nervepirrende dager!

 

Lykke til med innsetting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia. De satte inn 2. firedelt gode egg + 1. todelt dårlig egg som ikke kunne fryses. Jeg har testdato 5/6 mars. IKM dukker nok ikke opp pga progesteronkuler.Jeg har iallefall hamstret 4 tester her hjemme ;-)

 

Tvitvi for oss alle som ruger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei og takk for sist jenter!

 

Gratulerer til deg satser som har spire i magen!

 

Hvordan går det med dere andre?

 

Jeg har vært til tredje ferskforsøk nylig med negativt resultat. Har holdt en lav profil, da jeg føler at det blir vel mye fokus på "babygreier" og kjenner jeg blir sliten av det.

 

Vel, en kan jo ikke gi opp da og vi gjør oss mange tanker på hvor grensen går for når en skal legge baby-prosjektet på hylla. Hvilke tanker gjøre dere dere når en ikke lykkes etter for eksempel tre forsøk? Jeg tenker at vi kanskje bør gå for en tre pack til og blir glad hvis noen deler sine synspunkter med meg på dette området... :-))

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ønskebaby! Lette etter denne tråden igår og så det ikke hadde vært aktivitet på en stund.Veldig bra at du tok den opp igjen :-)

 

Jeg starter snart på det 3.øsken ICSI forsøket, og jeg i likhet med deg gått og tenk; hvor mange ganger orker man totalt?

 

Vi har en 3-pakk v Nordica, så vi har 2 igjen (det 1.søsken var v Riksen.Avbrutt)

J reagerer greit nok fysisk på medisinene så j orker nok en 3-pakk til hvis denne runden ikke går.

 

Hvis d viser seg at mine egg ikke er liv laga lenger blir d kanskje å prøve eggdonasjon..? Litt usikker...men er ikke helt der ennå.D r langt fremme.Men det er greit med en plan B.

 

Veldig fint at du tar opp dette,Ønskebaby.Hvor mye skal man gjøre for å få ønskebabyen..? D beror vel mest på hvordan man reagerer på medisinene,økonomi...og om man orker nedturer etter nedturer...man er så forskjellige som individer.Men j tenker som så at d r mange der ute som sliter med andre typer sykdommer osv - også kroniske gjennom hele livet - og som går på en masse medisiner.

 

J har god helse, et godt liv...føler jeg har det overskuddet til å prøve litt videre.Men når det er sagt har j 1 deilig ICSI-baby på 2 år.D gjør nedturene ikke så harde ved negative forsøk..

 

Uff, dette ble langt...

 

Trist at ditt siste forsøk var negativt.Håper du får mot og den styrke til videre fremdrift.

Veldig flott at du kommer hit inn igjen...Håper vi kan holde kontakten.Tror jentene lurer på hvor du ble av ;-)

 

j synes d r godt å lette på hjernen - det er mange tanker og følelser om dagen...

 

 

Ha en fin lørdagskveld :-)

 

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rose og tusen takk for langt og klokt svar!

 

Jeg har gjort meg en del av de samme tankene som deg. Lykken er at jeg har vært gravid ved ivf, selv om jeg mistet, og at jeg har to barn fra før. Det triste er at jeg og min samboer ikke har felles barn og han har heller ikke barn fra før.

 

Jeg opplevde noe rart ved dette forsøket. På rugedag 10 testet jeg negativt og regnet med at løpet var kjørt. Blødde også litt denne dagen, men det stoppet. I går kveld, rugedag 12, skulle jeg drikke litt vin og se film sammen med en venninde og bestemte meg for å ta en test sånn for sikkerhets skyld. Den slo ut positivt. Jeg kjente at jeg nesten ble irritert fordi jeg kjente på meg at mensen var rett rundt hjørnet. I morges sto jeg tidlig opp og testet igjen og ja, det sto gravid. Gikk så og la meg igjen og da jeg på ny sto opp begynte jeg å blø.... Er jo rimelig sikker på at jeg ikke ender opp som gravid denne gangen, men syntes det var underlig at jeg fikk positiv test til tross for blødning. Hva skal jeg tro? Vi satte inn to egg. Orker ikke håpe på at et har "løsnet" og ett sitter igjen, men har jo tenkt tanken...

 

Ivf er virkelig oppturer og nedturer på rekke og rad...:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Ønskebaby!

 

Vet ikke om du husker meg? Vi fulgte hverandre under forsøk i høst. Jeg er i gang med nytt forsøk, jeg også, og skal ha uttak på tirsdag som kommer. Nå ser jeg at du ligger litt foran meg, og at du har hatt positive tester? Det høres da unektelig ut som noe er i gjære hos deg..? Er veldig spent - håper på en oppdatering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for sist Astra71!

 

Husker da deg fra første forsøk! Da var jeg veldig aktiv her inne, men det har dabbet av for hvert forsøk. Jeg ble gravid på andre forsøk, men mistet i uke 7. Så nye positive tester på mitt siste forsøk nå i helga, men blør nå så mye at jeg antagelig har spontanabortert igjen. Jeg har ikke tatt blodprøve enda Rose, men skal høre med klinikken i morgen. Har jo rekvisisjon fra dem og skulle ha tatt prøve i morgen hvis jeg ikke nå hadde fått denne blødningen. Kanskje lurt at jeg tar den uansett og så en ny et par dager senere, for å se at hcg nivået går ned.

 

Skal nå høre med klinikken om jeg bør utredes for habituell abort, siden jeg har mistet de tre siste gangene jeg har vært gravid. Første gang for 6 år siden, men dog. Det skal jo ikke skje hver gang....

 

Lykke til med egguttak på tirsdag Astra71!! Håper de finner gullegget!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Ser det er flere som er igang igjen, dette blir spennede!!! Starter selv i kveld på kortversjon. Så nå for vi håpe på at det blir flotte desember troll på oss alle :))

 

Lykke til alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ønskebaby!

 

Veldig leit å høre at du har blødninger. Men jeg hører jo mange her inne si at blødninger - også til dels store - er helt normalt i et svangerskap, så det er sikkert lurt å ta blodprøver slik du skissererer. Og for å se det positive i situasjonen: De som blir gravide og mister, ender som regel opp med baby til slutt! Det sier Hausken (leste det et annet sted her inne). Det er altså et godt tegn at egget fester seg, da er det bare et tidsspørsmål før dere lykkes. Jeg for min del har opplevd én gang på mine fire tidligere forsøk å få positiv test. Etter den opplevelsen mente jeg at det var bedre om egget ikke hadde festet seg i det hele tatt, fordi nedturen ble så mye større da jeg først fikk kjenne på gravid-følelsen, for deretter å miste. Men i dag

 

ser jeg litt annerledes på det. Nå er det dette ene positive resultatet som gir meg håp om at vi kan klare det hvis vi bare holder ut. Jeg skjønner godt at det må være utmattende å miste flere ganger, men hvis du klarer å fokusere på at det egentlig betyr at du har gode sjanser for å bli gravid, så hjelper det muligens litt. Men det skader jo ikke å sjeke om muligheter/behov for utredning. Om ikke annet så bare for å få bekreftet for seg selv at alt er normalt.

 

Jeg ønsker deg masse lykke til, og jeg har ihvertfall stor tro på at dere kommer til å lykkes!

 

Egguttaket mitt gikk bra, 15 egg og 11 befruktet. Men kvaliteten var bare middels. Så har ingen supergod følelse, men forsøker egentlig å kjenne minst mulig etter ;)

 

Håper vi snakkes igjen seinere, selv om du ikke er like aktiv her inne som før.

 

Stor klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg blir 42 til sommeren og har tilsammen hatt ikke mindre enn 11 forsøk, inkludert fryseforsøk + operert bort skilleveggen i livmoren som var grunnen til at eggene ikke festet seg. Ble gravid med det første fryseforsøket etterpå! Har nå en vakker sønn på vidunderlige 2 1/2 år! Er i dag på RD 2, ISCHI. Hadde 6 egg der bare det ene ble befruktet. Fikk en stor nedtur da. Men oppturen ble større da legen sa det var et perfekt egg, delt i 5, og vi fikk gjort assisted hatching pga. meget god erfaring med det! Så jeg er kjempespent, for alderen innhenter meg, selv om jeg er veldig sprek både fysisk og psykisk. Hadde hestedose med Menopur: 525 IE! Professoren som satte inn egget mitt sa at man enten har gode eller dårlige egg, ikke enten eller. Og det er jo en trøst i og med at jeg bare fikk ut ett egg. Da jeg ble gravid i desember 2005 fikk jeg satt inn 3 fryseegg, alle hatchet. Jeg har meget god erfaring med Ciconia, Århus!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk for fine og støttende ord Astra71! Det gir håp og pågangsmot igjen! Lykke til med forsøket ditt! Så utrolig mange egg ut, tross i noe redusert kvalitet.

 

Velkommen hit 2barnsmor og lykke til med forsøk!

 

Jeg målte hcg på mandag denne uken og den var på 47. Altså ikke spesielt høy. Blødde ca 3-4 dg, noe som jeg synes virker litt kort tatt i betraktning at denne kan tolkes som en tidlig sa. Normalt blør jeg en dag ekstra ved vanlig mens. I tilllegg hadde jeg tatt albyl-e frem til første bløningsdag. I dag fredag får jeg fortsatt positiv graviditetstest. Synes det også er litt rart, da hcg på mandag var så lav. Kjenner ellers ingen svangerskapssympomer, så jeg prøver å ikke ha håp. Lettere sagt enn gjort da......!!! Skal ta ny graviditetstest på førstkommende mandag og er den og positiv, da tar jeg ny hcg på blod.

 

Som du sier Astra71 er det smertelig å miste, selv om det er tidlig, men som deg henter jeg også mot i tanken på at jeg faktisk ble gravid og det to ganger på rad!! Vi ønsker å fortsette, men siden vi har et egg på frys etter første 3 pack tror jeg vi må forsøke det før vi kjøper en 3 pack til.

 

God helg alle flotte jenter her inne!! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du fortsatt positiv graviditetstest i dag?? Etter å ha hatt en hcg på 47 på mandag? Vil jo helst ikke skape falske forhåpninger hos deg, men dette må da virkelig være en indikasjon på at løpet ikke er kjørt?? Jeg tror absolutt du skal vente til du har testet mandag før du konkluderer!

 

Da jeg hadde positiv test for ett år siden, begynte jeg å blø samme dag. Jeg tok blodprøve få timer etter at blødningen hadde startet, og den viste en hcg på 50. Ikke så veldig mye, men nok til at legen kunne si jeg var/hadde vært gravid. Jeg hadde bare småblødninger utover dagen, men allrede neste dag fikk jeg negativ test. Så i mitt tilfelle gikk det altså fra 50 til 0 (eller deromkring) på ett døgn. Og nå har du gått i fire dager, og du tester fremdeles positivt!

 

Jeg kan bare si én ting: Dette blir spennende! Og uansett, du har egg på frys, det viser at du har egg av god kvalitet, og helt sikkert kommer til å lykkes :)

 

God helg til deg, jeg skal krysse fingrene for deg hele helga!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen; tusen, tusen takk!! :-))

 

Ja, jeg må innrømme at jeg er spent jeg og! Synes jo det var rart at testen slo ut fortsatt. Til og med billigtest (BioNexia kjøpt på nett) med dårlig holdbarhetsdato. Har brukt så mange dyre Clearblue tester i det siste at jeg fant ut at jeg skulle "spare" litt!! Dessverre ble jeg syk i går, forkjølelse, så da er det ekstra vanskelig å kjenne symptomer, så jeg venter virkelig i spenning.

 

Den som venter får se, klem til deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du reagerer sent på HCG? J hadde HCG på kun 60 på RD 16 i mitt svangerskap.

Vi venter i spenning på neste blodprøve,ønskebaby!!!!!!

 

Og god bedring forresten!

 

Klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...