Gå til innhold

40+ og assistert befruktning.


Ønskebaby

Anbefalte innlegg

Da hiver jeg meg med her, er 40 år, barnløs, i full gang med sprøytene og skal til UL på fredagen. Er spent, første gangen jeg gjør dette.

 

Godt å finne en egen "tråd" for oss i samme alder her :-)

 

Hvordan gikk det Poten og Ønskebaby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hopp, kjempe glad! alt gikk strålende på UL i dag, 7 store gode folikkler og noen små, skal til ny Ul på onsdag for og sjekke nærmere når eggløsnigssprøyten skal taes:). Enn dere andre hvordan gikk det med dere på UL???. Her laver det ned med snø....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit Piccolina!

 

Jeg blir så glad når jeg ser at vi kan holde denne tråden "levende" og dele felles erfaringer og gleder!

 

Så fint at det gikk bra med ul din Poten!

 

Jeg var også på ul i går og fikk målt 8 folikkler. Skal på ny ul i morgen. Skulle egentlig ha vært på ny ul først på fredag igjen, men siden folikklene har større størrelse enn forventet, blir det altså i morgen. Da kan det hende at uttaket også blir to dager tidligere enn forventet. Det synes vi er helt ok, bare ikke en slik "hurtigmodning" forringer kvaliteten på eggene.... Vi får se. Blir spennende uansett!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle jenter 40+

Er nå en stund siden sist jeg besøkte disse sidene. Fikk ei jente vha ivf i desember 2005, og da var jeg 37. Dvs. at jeg nå er blitt 40, og skal ha mitt aller siste forsøk (om det da ikke blir fryseforsøk i tillegg). Har for første gang gått på menopur, og har hatt nokså store doser (300 ml.). Gjett om det ga resultater! Fikk tatt ut 16 egg i går, og meningen var at de skulle ta ICSI på alle, men pga av mengden, så valgte vi å kjøre 50/50. Har nettopp fått befruktningsresultatet: 13 befrukta egg!! Har aldri hatt så mange!!! Dermed er jeg sikker i min sak: 40-åringer kan også. I morgen får jeg satt inn to egg (måtte lykken være med meg :)), og så får jeg forhåpentligvis noen på frys også. Gikk inn i mitt siste forsøk med små forventninger, da de tre siste forsøkene har vært så som så (etter svangerskapet), men kjenner nå at optimismen har tatt meg helt! Det kommer til å bli en skikkelig nedtur dersom dette går i vasken...

 

Ønsker dere alle masse lykke til!

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse lillemaja!

En god historie for oss rundt 40! Håper det gikk bra med innsettingen av egga!

 

Jeg var på ul i dag og resultatet ble eggløsningssprøyte i kveld! Altså uttak to dager før forventet!

 

Økte dosen med Puregon fra 225 til 300 ie og det gjør vel sitt. Har ellers mer ro i kroppen og det er sikkert bra det og. Så mye som 16 egg får jeg ikke, men håper på 6-8 stk. Fikk ut seks sist.

 

Kanskje jeg må prøve Menopur neste gang, hvis det blir en neste gang....., men det skal det ikke bli!!

 

Enn dere andre da? Hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Jenter.

"lillemaja" her. Har bare skiftet nick (var meningen at min datter skulle hete maja, men endret det før fødselen :)), så nå går jeg for "fru Olsen" istedet :-)

 

Har selvfølgelig fått stor tro på menopur etter denne siste runden, og kan jo ikke annet enn å anbefale den til oss "modne kvinner".

 

Var i Haugesund på onsdag, og fikk da satt inn to fine egg :-) Fikk til og med 3 stk på frys (en stund siden sist det skjedde). Har aldri hatt særlig med egg som er egnet til frys, så jeg er strålende fornøyd med de tre. Men...jeg håper jo selvfølgelig at jeg ikke vil ha behov for de!

 

Så er det ventetiden da... Evig lenge å vente i 13 dager... Kroppen føles også veldig merkelig etter uttak/innsetting. Kjennes ut som "tante rød" er på vei hele tiden, har fryktelig vondt i magen til tider.

 

Var jo også fryktelig optimistisk da jeg fikk resultatet av befruktningen, men landet nok litt på jorda da eggene skulle inn igjen. Legen klarte faktisk å ta med seg begge (!) eggene ut igjen av livmora, så det blei en ekstra omgang for å få de til å bli igjen inne i meg. Noen av dere som har opplevd lignende? Etter det tok pessimisten i meg litt overhånd, og jeg tenkte: "Javel, hvor ble de av til slutt? Er de virkelig inne i meg, og ikke minst: er de på rett plass?". Ja, ja, svaret får jeg 16. desember, okke som :-)

 

Lykke til og masse klemmer til alle dere tålmodige, modne kvinner :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fru Olsen!

 

Gratulerer med så flott resultat! Du skal se at egga er der de skal være og det blir en baby eller to til jul! Håper på det!

 

Vi fikk tatt ut 7 egg i går og var godt fornøyd med det. Nedturen kom i dag....Av de 7 var kun 3 befruktet og det synes vi er veldig lite. Blir nok ingen på frys og vi trenger jo bare to inn, men er jo så redd for at det faller fra ett eller flere egg og da er jo ikke lykken på vår side.

 

Sist hadde vi også kun tre befruktede egg og ett falt i fra på dag to. Dermed to inn og ingen på frys. Denne gangen skal innsettingen skje på dag tre og jeg er jo redd enda flere da faller fra. Huff, nervepirrende dette!

 

Har jo brukt Nuva ringen for å få mest mulig jevn modning, men denne har ikke virket på denne syklusen slik vi håpet.

 

Må bare holde motet oppe og håpe på det beste! Det skal jo bare ett egg til for å få en baby!!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia jenter

Jeg fikk bare ut 2 egg i går, så her er det mye skuffelse og spenning i luften. Prøver og være positiv, men #¤%&/ det er vanskelig. Forigegang fikk jeg ut 7 egg som ikke ble befruktet, gangen før der fikk jeg ut 3 egg hvorav to ble befruktet. Så vi for håpe på få egg = befruktning sukk.

 

Lykke til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Poten!

 

Skjønner godt at dere er spente på situasjonen. Det er en følelsesmessig berg og dal bane vi går igjennom, og det å klare å være positiv kan være vanskelig. Jeg tror vi begge får ha positive tanker til det motsatte er bevist!

 

Ble begge egga befruktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Stikker innom her jeg. Jeg er nå i dag 2 i syklusen, jeg har nå i en mnds tid tatt helsekosttilskudd wheatgrass pga høy fsh. Har tatt det i ca en mnds tid og vet dere hva? Jeg har for første gang siden jeg var 15 år fått smertefri mens og er null oppblåst :-) Har t.o.m fått store betente kviser, har ikke hatt kviser på over 10 år :-) Så nå håper jeg inderlig at det er hormonene som har endret seg til bedre. . . krysser fingrene for at kroppen responderer positiv på hormontilskuddet denne gang. Begynner med trippel pergokur i morgen og 3 dagers 150ie menopur etterpå. . . Har time for ul 12 desember. Er sikkelig spent denne gang. . .

 

Lykke til jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Ønskebaby

 

Takk for gode støtende ord, godt og få de i disse tider. Jeg vet ikke før på mandag om eggene er befruktet. Har time eggopplegg da. Håper dine 3 egg også blir befruktet, slik at vi begge kan teste positivt i juleuka. :) Når skal du legge opp dine egg?

 

Lukke til deg og satser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Vi har innsetting av egg(a) på mandag vi og. Har bedt om å få tilbakemelding i morgen også. Synes det er greit å vite hvordan "ståa" er før vi møter på mandag.

 

Ja, vi skal teste positivt til jul! Krysser fingrene for oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle at våre tre egg også i dag er under utvikling. Et perfekt 4 delt, et 5 delt og ett 2 delt. Bioingeniøren har god tro på at vi får inn to i morgen. Kanskje det 2 delte ikke klarer å henge med, men det får vi se i morgen. Jeg er bare så utrolig lettet for at det så langt er lov å ha gode forhåpninger :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅ så bra da Ønskebayby!!. Blir glad på dine vegne. Men jeg er så nervøs nå for morradagen, håper ikke jeg får samme telefon kl 8 i morgen tidlig som sist, (ingen egg er befruktet) kjenner jeg er så nervøs at jeg svetter i hendene. Glad når dette er overstått, har time til innsett kl 13 i morgen. Vil hjem nå lei av og være her i Køben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Jeg skal krysse alt jeg har for deg og håper virkelig du får ett egg eller to med i magen når du forlater Køben i morgen!!

 

Jeg er nervøs jeg også for morgendagen, men har god tro på at minst ett egg er med hjem i morgen. Vi har time kl. 14.00 og kjører hjem etter innsettingen er over. Lang kjøretur, men skal legge meg godt til rette og ruge på tur hjem!!

 

Vi får oppdatere hverandre i morgen hvis vi rekker!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ønskebaby, og dere andre!

Er det lov å være med her? Jeg er 40 om ikke lenge...Pliiiiis

;-)

 

Ønskebaby:går d bra m ruginga? Hvordan ble eggene delt til slutt?

 

Jeg lurer på hvordan jeg skal få tiden til å gå helt til imorgen da j skal ringe Riksen å høre om eggene har delt seg.Dette er egentlig det værste.Mye værre enn spray,sprøyter og ruginga egentlig...

 

Ha en fin kveld alle gamle gode hønene :-) Dere er supre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jiiiippi hei og hopp dere alle, begge egga mina var supre! 6 delt og greier tidlig på morran, så nå er jeg ruger på to vakre småtroll. Hihihi jeg fikk ultralydbilde av de småtrollan..

 

Ønskebaby håper du nå er kommet hjem etter den lange kjøreturen, og at alt gikk slik du ønsket. Veldig spent på og høre hvordan det gikk med deg, har tenkt på deg i dag og sendt lykke ønskninger!!!

 

Rose39 du er hjertelig velkommen, bare hyggelig det....

 

 

ÅÅÅÅÅ jeg er så glad i dag, men dere skulle sett meg i morrest da var jeg så nervøs som jeg ikke kan huske. Men det gikk bra!!! så når er det testing 22 des.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Skrev et langt innlegg her inne i går kveld, men kan ikke finne det nå, så enten var jeg trett og glemte å lagre, eller så sviktet systemet et annet sted! Hvis dere finner det, så får dere mine nyheter to ganger!

 

Uansett; jeg roper jiiiiippi sammen med deg Poten! Kjempeglad på dine vegne!

Tusen takk for gode lykkeønskninger og velkommen hit Rose39!

 

Vi fikk inn et 6 delt og et 8 delt egg. Noe fragmentering på det 8 delte. Det siste egget var 6 delt og havnet på frys. Vi er godt fornøyde!

 

Jeg leser en del i boka fra Z. West og hun anbefaler å ligge de tre første dagene etter innsettingen av eggene. Hva gjør dere? Jeg prøver å ta det med ro, men å ligge hele tiden er ikke jeg vant til....

 

 

Hvordan går det med rugingen din Fru Olsen? Noen positive symptomer?

 

Hvordan går det med deg Satser? Nærmer seg ul nå......

 

Rose39: hvordan gikk det med delingen av egga dine?

 

Krysser fingrene for oss alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ønskebaby:-)

Ingen av eggene ble befruktet dessverre.Alt til ingen nytte.

Skal på samtale imorgen.Får se hva de sier...håper de ikke sier at de ikke r vits i å fortsette.Alt r jo bra m oss.Noe dårlige svømmere, men helt greie.Og meg alt vel.Kun denne alderen da...

J har jo blitt gravid på egen hånd for 1 år siden...

 

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var trist å høre.

 

Du skal ikke tenke så hardt på det med alderen, siden de private klinikkene gir hjelp i mange år enda. Vi gikk rett til det private, siden jeg var fylt 40 år. Vi får masse god hjelp og ingen har sagt noe på alderen.

 

Fikk du babyen du ble gravid med for ett år siden?

 

Lykke til på samtalen, det går nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid for 1 år siden, men endte i MA dessverre.Utskrapn uke 10.

Ble gravid på egen hånd, på 1 pp.Trodde ikke d var sant!

 

Så det ER liv der nede...tross alt.

 

Riksen vil nok j skal vente 3mnd til evt neste forsøk (hvis j får flere da...)

J har jo "til gode" 3 søskenforsøk enda.Men fyller 40 om ikke mange mnd..får vel litt svar på mine spørsmål imorgen.

Vi tastes da.Takk for gode ord.

 

Nattaklem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Hvordan går det med dere?

 

Som jeg skrev til deg Rose39, på en annen tråd, var det triste ord du fikk høre på riksen, men du vet det er masse håp igjen, ikke sant??

 

Symtomjakt på gang Fru Olsen og Poten??

 

Jeg har prøvd å ta livet med ro til det kjedsommelige og må innrømme at min tålmodighet er satt på prøve..... Leter etter tegn, men finner lite som kan gi meg et lite tegn på ferden videre!

 

Krysser fingrene for oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...