Gå til innhold

40+ og assistert befruktning.


Ønskebaby

Anbefalte innlegg

Hei og hopp

 

Så flott at også du er super ruger Ønskebaby, jeg var veldig spent og høre hvordan det var godt med deg. Jeg har ingen andre symptomer enn veldig veldig oppblåst mage, skikkelig bongomage.

 

For tiden koser jeg meg bare med håndball EM, nyter advendtstiden, også har jeg feiret min burdag i dag med stor familieparty. Så jeg prøver og gjøre noe hele tiden for og ikke tenke om det går bra eller ikke denne gangen.

 

Har dere andre noen symptomer da???? kansje litt tidlig. Har dere bestemt dere når dere skal tyvteste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen, ønskebaby

 

Nå er det en stund siden jeg har vært her og det var så veldig hyggelig å lese at du er igang igjen og har fått satt inn egg! Jeg sender deg de beste ønsker om at dette skal ordne seg. Og også hilsen til dere andre som er i prosessen.

 

Jeg er nå i uke 16+2 og alt står bra til, så det viser at det går an!

 

Lykke til!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk Poten og Pash!

 

Godt å høre at alt går vel med deg og svangerskapet Pash!

Du får "bane" vei for oss andre slik at vi kommer på rett spor!

 

Ja, Poten, vi er rugere for fullt nå begge to! Jeg har vært veldig oppblåst jeg og, men i dag er det bedre. Har ellers ingen tegn som sier noe. Har egentlig vært veldig lite hormonell dette forsøket. Har ikke engang ømme pupper, det fikk jeg sist av progesteronstøtten. Det er nå litt tidlig enda til å kjenne så mye regner jeg med.

 

Enn du da Pash? Fikk du tidlige symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si.. Jeg følte meg også ganske oppblåst i flere dager, og det ble gradvis bedre og gikk over til en slags utspilthet/stramhet i livmorområdet (mindre enn oppblåst...). Brystene ble strammere og ømme, spesielt brystvortene ble veldig følsomme, nesten såre.

 

Men om det går an å skille slike symptomer fra de som kan komme av progesteronstøtten, det vet jeg ikke.. Og siden det lyktes i første forsøk kan jeg ikke sammenligne med noe.

 

Kanskje det er noen som kommer forbi tråden som har både mislykkede og vellykkede forsøk bak seg og som husker om det var noe forskjell i symptomene?

 

Det bør vel også nevnes at jeg ikke er førstegangsfødende, men første svangerskap ligger ganske mange år tilbake i tid (ikke ivf). Jeg merker at jeg er mye mer følsom for alle forandringer som skjer denne gang. Jeg var nesten ikke i nærheten av å kjenne noe som helst de første tre-fire månedene første gang, hverken i livmor eller resten av kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar pash!

 

Skjønner godt at det er vanskelig å definere symptomene du kjente. Det er ikke enkelt og jeg har ikke hatt spesielt sterke symptomer jeg heller når jeg har vært gravid tidligere, selv om det er noen år siden. Sist gang for seks år siden. Har som regel ikke merket mer enn bedre matlyst før jeg ventet mensen og det gjør jeg jo hver gang jeg venter den! Og litt utspilt mage og generell tretthet, men alt er jo normalt før mens.

 

Nei, får bare vente og se! Svaret kommer om ikke lenge uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Hvordan går det med dere?

 

For min del anser jeg meg som ferdig med rugetiden, selv om jeg ikke har fått mens enda. Kjente hvilken vei dette forsøket gikk for flere dager siden og har grått noen tårer i fortvilelse.. Kjenner at jeg har lite mot for å gå på ny giv igjen og må nok bruke litt tid på å finne tilbake til trua på at dette kan gå!

 

Krysser fingrene for dere andre rugere!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

 

En aldri så liten korreksjon.........

 

Jeg er GRAVID!! HIPP HURRA!!

 

Enn at en kan gråte så mye uten grunn... Dette sier nå sitt da, så stå på å rug dere som ruger eller planlegger ruging!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Gratulere, så artig å lese dette! Ha en riktig god jul og kos deg med de gode nyhetene!

 

Vi skal i gang med nytt forsøk ganske snart - skal inn med nuvaring først og så sprøyter i slutten av januar. Går alt bra blir det uttak og innsett i uke 6. Innen den tid hører også jeg hjemme på denne linken.

 

God Jul alle sammen og lykke til med rugingen dere som er i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk forsøk2!!

 

Ønsker deg lykke til med kommende forsøk og krysser fingrene for dere! Spennende tider!

 

Kos at du tar del i linken vår :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Stikker innom her i juleferien. Må jo se hvordan det går med dere 40+ :-)

 

Ønskebaby, så artig. Gratulerer så mye!!!

 

Forsøket mitt måtte avbrytes, UL viste en overmoden folikk og tre umodne folikk på syklusdag 8. Fikk beskjed av legen om å slutte med medisinene og heller satse på IVF neste gang. Pga høy FSH responderer jeg dårlig på lave doser, det må mer krutt til. .

 

Jeg kommer til å forsette å følge med tråden her inne :-)

 

Ha en forsatt god jul jenter :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei satser!

 

Det var triste nyheter å høre at forsøket ditt ble avbrutt. Det er sikkert godt å vite at dere kan velge IVF i stedet. Som du ser inne på denne tråden så kan det virke!!

 

Jeg mistet symptomene mine noen dager og trodde løpet var kjørt for vår del, men nå er de tilbake og jeg håper de ikke forsvinner så lenge neste gang.....ble ordentlig redd..

 

God jul alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Ville bare fortelle at nå er vi i gang igjen, og jeg er sååååå spent!Skal til Nordica, for ICSI,assisted hatching samt sjekke eggene mine med dette berømte spindelmikroskopet.Noen med erfaring??

Først UL hos dr Blakstad for å sjekke om eggstokkene er klare, så spray-start forhåpentligvis om 2 uker.

 

Romjulsklem til dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rose39

 

Jeg skal ta IVF med ass hatching til våren, men er usikker på spindelmikroskopet pga prisen. Jeg finner ikke den på prislisten deres, vet du hvor mye det koster?

 

Blir spennende å se hvordan det vil virke for deg. For min del vil utfordringer bestå av for høy FSH (12), jeg har respondert dårlig på hormoner.

 

Ønsker deg lykke til, skriv gjerne hvordan det går med deg her inne. Jeg kommer til å følge med deg :-)

 

Nyttårsklem til alle dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Satser!

 

Jeg vet ikke hva spindelmikroskopet koster, har sendt de mail.Skal gi deg svar.

 

Måtte du ha høye doser sist forsøk? Brukte du Puregon?

 

Natta-klem til alle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg sendte mail til Nordica for par dager siden med div spm som bla prisen for spindelmikroskopet. Fikk mail i dag om at de skal gjennomgå journalen min og gi meg svar neste uke.

 

Jeg har fram til nå kun brukt inseminering. Av medisiner har jeg prøvd pergotime, menopur og gonal f. Responderte dårlig på dem. Men, jeg håper wheatgrass vil hjelpe til å få ned fsh verdien.

 

Planlegger IVF til våren, jeg trenger litt pause akkurat nå + spare litt ekstra penger. .

 

Har du også høy FHS rose39? Jeg hadde på siste målingen FHS på 12, men de andre verdiene var innenfor det normale. Det gir meg litt håp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Mye tanker dukker opp nå som jeg forbereder meg til IVF til sommer. Jeg begynte å tenke på i dag om hvor stor er sjansen for gravidtet med prøverør for de som er over 40 år og har høy FSH. Er det noen som vet sånn ca?

 

Muligens dere har skrevet om det tidligere, men jeg kan ikke huske å ha lest det et sted - så derfor prøver jeg her inne :-)

 

Natta

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg hadde FSH på 18 og var 41,5 år da prøvene ble tatt. Klinikken ga meg under 10 % sjanse for å lykkes.

Jeg ble gravid på fryseforsøk ett år etterpå, da var FSH på 12.

Veslejenta er nå 8 mnd :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår alle sammen og tusen takk maria isabell...

 

Jeg må dessverre fortelle at det ikke lengre er grunn for oss å glede oss over kommende baby...

Var på ul mandag denne uken og det var ikke mulig å se tegn til et voksende foster. Antagelig har det stoppet opp for en liten stund siden. Skal tilbake til ny ul neste uke, men har ingen forhåpninger om at det er liv. Har også mistet det meste av symptomer. Går nå og venter på at kroppen skal støte ut restene av dette svangerskapet. Vil jo helst at det skal skje hurtigst mulig når tilstanden er som den er.

 

Det er så utrolig trist det hele og jeg vet ikke om jeg skal se det positive i å ha vært gravid, eller om jeg sitter igjen med en angstfylt følelse av at det kanskje kommer til å gå galt neste gang også... Sist jeg var gravid for seks år siden mistet jeg i uke 13+1. Statestikken sier jo at det skal være liten sjangs for gjentakelse, men så er det dette med aldre da....

 

Noen med tilsvarende erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ønskebaby - dette var trist!

Kan fortelle deg litt om min erfaring. Har to tenåringsbarn fra før som jeg fikk i 20-åra.

Livssituasjonen endret seg og ønsket om et felles barn med ny mann meldte seg da jeg omtrent var rundet 40.

Ett år gikk uten resultat, så ble jeg plaget av spotting/brun utflod - trodde ikke selv at jeg var gravid, men etterhvert oppdaget jeg det. Endte i MA ca 9, var sluttet å vokse for en god stund siden. Ble raskt gravid igjen, kjempegod HCG med riktig økning, tidlig UL viste riktignok et bankende hjerte - men stemte ikke med størrelse. Var inn igjen en uke etter og da var det ikke liv :-(

Startet opp IVF, alderen jobbet mot meg, og vi ønsket å bruke de mulighetene som fantes. Hadde ett avbrutt forsøk (ingen befruktning), 2 mnd etterpå ble jeg naturlig gravid mens jeg gikk på nesespray. Fulgte med HCG stigning og så tidlig at dette ikke gikk bra.. Ny nedtur...

Gikk igang med ny IVF en mnd etterpå. To egg inn, testet negativt. Så på fryseforsøk ble det klaff.

For mitt vedkommende mente legen at det var snakk om flaks/uflaks. Pga av alder så ville det være en del egg som ikke var bra, men som tydeligvis lot seg befrukte. Disse sluttet og utvikle seg etter 5-9 uker. Så traff vi på et friskt egg, og da gikk det bra :-)

 

Å gå og vente på ny UL er tøft, når det er ting som tyder på at det er noe galt. Håper det går bra for deres del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ønskebaby, dette var virkelig trist å høre.

 

Hvor langt var/er du på vei - er det noen mulighet for at dere rett og slett ikke så fosteret pga størrelse og/eller beliggenhet?

 

Du må absolutt se det positive i at du ble gravid! Det betyr jo at du kan bli gravid - og det er jo et langt steg videre. Det er i alle fall det jeg trøster meg med, og jeg har jo også mistet nylig.

 

Så lenge eggene dine er friske nok til å bli befruktet og til å implantere så tror jeg også at dette er et slags lotteri - dvs at med det riktige egget så kommer dere helt i mål neste gang. Så håper jeg at kroppen rydder opp raskt hvis det viser seg å være nødvendig, så dere kan komme videre.

 

Tenker på dere. Klemmer fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist Ønskebaby! Heiet slik på deg jeg nå, vi som er i noenlunde samme båt...

Jeg har ikke orket å være noe innpå her på en stund, da jeg akkurat har opplevd det samme som deg. Jeg ble spontant!! gravid, etter 4 negative ivf forsøk. Sterk positiv test 3 des, men litt usikker på hvor langt jeg var på vei pga det var første syklus etter et forsøk, og da er jeg litt uregelmessig. Jeg ville ikke rope det ut her inne heller, ville være sikker først... klok av skade!

Var på første UL 15 des, og han kunne ikke se noe foster, men plommesekken og slimhinna så fin ut. Rund og fin fostervannshule. Pga usikker befruktningstidspunkt ville han ha meg tilbake etter ei uke, det kunne veldig gjerne være at jeg var for tidlig ute. Hcg på første kontrollen var 4400. Neste uke var Hcg 16800, men ingen utvikling av noe foster. For sikkerhets skyld ville han vente enda ei uke, men levnet meg ikke mye håp. Hcg stigningen viste at alt i svangerskapet var riktig, untatt fosteret som manglet!! Legen mistenkte nå sterkt Blighted Ovum (manglende foserutvikling). Jeg hadde graviditetssymptomer i fleng, og følte meg virkelig gravid! Etter enda ei uke, 30 des, var det som forventet enda ikke noe foster å spore. Fikk heldigvis komme inn på sykehuset samme dag, da var jeg ganske ødelagt etter uker i uvisshet! På sykehuset dobbeltsjekket de selvfølgelig, og med samme nedslående resultat. Livmorhalsen var helt lukket så jeg måtte ta noen stikkpiller to timer før selve inngrepet slik at det ikke skulle være så voldsom påkjenning for livmorhalsen. Inngrepet gikk vel etter boka, og nå sitter jeg her etter ei uke med en tom og trist følelse. Jeg har hatt en MA for 5 år siden også, men den gangen følte jeg ikke denne kampen mot klokka slik på kroppen som jeg gjør nå :o((

 

Håper virkelig at den lille spiren din er inntakt og at den dukker opp igjen på neste UL, du får klamre deg til håpet så lenge du kan. Jeg har faktisk funnet mange solskinnshistorier på nettet, så alt håpe er enda ikke ute! :o)) Selv slikker jeg sårene og skal manne meg opp til et nytt forsøk på Medicus etter neste mens :o)

 

God klem til deg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære,kjære Ønskebaby.Dette var trist å lese.Og vi som hadde håpet så sterkt for deg.Ord blir fattige...

 

Har ingen erfaringer selv.Ble gravid på naturlig måte ifjor, men MA og utskrapning i uke 10.Jeg fikk beskjed at jo eldre - desto lettere er det å abortere.

 

Nå ser jeg bare frem til neste forsøk.Må ha noe å strekke meg etter..orker ikke denne ventingen.Vil bli ferdig m baby-prøvinga, og en vakker dag sette den på hylla.For godt.Føler at hele hverdagen min fylles av baby baby baby baby baby og atter baby-tanker.

Blir så lei.

 

Varm klem til deg,Ønskebaby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Satser!

 

Vedr. FSH nivået mitt må jeg si at jeg ikke har målt den siden 2005.Da lå den på 5.Som er bra.Men d r jo leeeeeenge siden...

 

Men da j nylig spurte legen ved Nordica om j skulle sjekke den før dette forsøket (starter spray fredag), sa han d ikke var nødvendig.

 

Hmmm...må sjekke mer...en riktig FSH er jo viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...