Gå til innhold

40+ og assistert befruktning.


Ønskebaby

Anbefalte innlegg

Ønskebaby, jeg må bare spørre deg om en ting: Har du i noen av dine graviditeter hatt mens-murringer (eventuelt noe som minner om dette) i slutten av rugeperioden? Og har du opplevd å ikke ha noen andre symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for din positive tanke 2barnsmor!

 

Jeg er spent på morgendagen da jeg skal til lege og få "dommen". Jeg har i dag tatt s-hcg og får svar på denne når jeg kommer til lege. Jeg har ingen symptomer som er klassiske og tydelige. Mest diffuse tegn og en masse hormoner (eller sliten psyke...!!), så skepsisen er stor. Testet positiv på urin senest i går.

 

Astra71: Mens murringer har jeg hatt ja, men det har vært litt andre symptomer også, men har jo opplevd at disse har vært så vage at jeg ikke har trodd at jeg har vært gravid. Tror jo etter hvert at alt er mulig og at en ikke har noen fasit i dette gamet. Mitt problem er at jeg tror jeg skal kjenne så mye, siden jeg har opplevd dette noen ganger, men der tar jeg nok feil. Prøver nå å ha i bakhodet at jeg for fremtiden ikke skal foregripe begivenhetens gang, men heller gi ting tid. Jeg har grått mange tårer uten grunn, men så må jeg få legge til at jeg tror jeg er ganske sensitiv på hormoner. Har derfor aldri hatt prevensjon som inneholder hormoner. Har prøvd, men kutter dem ut etter kort tid. :-))

 

Må få høre hvordan det går og hvordan magefølelsen er. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Litt nytt....

 

Livet skal ikke være enkelt og i går kveld fikk jeg ekstreme smerter som vedvarte et par timer. Sov godt i natt, men øm og smerter i dag morges. Hadde time til min fastlege, som ikke kunne fastslå annet enn at det ikke så helt ok ut på ul. Videre til gynekolog som kunne si at det ikke var mulig å stadfeste noe annet enn flere cyster og væske i buken. Den ene egglederen bar preg av å ha hatt cyster på seg som hadde sprukket og den andre hadde også tegn på noe. Han så ikke noe som tydelig kunne si at jeg har et svangerskap utenfor livmoren, og kunne heller ikke se noe fosteranlegg i livmoren, da denne ligger litt vanskelig til. Skal tilbake til ul om tre dager. Ellers hadde hcg steget til 1100 (tatt 23/3). Det er jo en alt for lav stigning etter hva jeg har funnet ut. Siste hcg var 275 (tatt 15/3).

 

Jeg har ingen forhåpninger etter dette. Det positive er at gynekologen hadde god tro på at vi skulle lykkes til slutt. Det var godt å høre! Skal ta hcg i morgen og på fredag, det vil jo kunne gi ett litt bedre bilde. Det står jo at hcg stigningen bør være jevn. Da er det jo ikke nok at den stiger..... Noen kloke hoder???

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Ja, da nærmer jeg meg et svar på denne situasjonen.... Hcg tatt i går hadde sunket til 913. Skal ta ny i morgen og også møte min lege, så jeg får høre om det skal gjøres noe eller om vi skal la naturen gå sin gang.

 

Jeg blir nok å ta en pause fra "babyprosjektet" og dermed også ha en pause fra dere flotte damer her inne!!

 

Ønsker dere all hell og lykke til! Stå på!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ønskebaby! Det var leit å høre! Hvor langt var du på vei? Jeg ønsker deg alt godt videre og lykke, lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poten; takk for nyttig link (Nordica) :-)

 

Kjære kjære Ønskebaby; dette var trist lesing..kjempetrist at det ikke gikk denne gangen.Tenker på deg.

Stor klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei damer! (Eller jenter da...)

 

Slenger meg inn her jeg...prøvde å lese litt over, men jammen var dette en laaaaang tråd.

 

Har noen spørsmål:

- Har mange av dere vært i Danmark? Hvor og hvorfor?

- Får dere noe ekstra støtte for å få eggene lettere til å feste seg?

 

Lett å misste motet...hatt 6 icsi og i dag gikk det galt igjen...en del trøst å finne her da....

 

Noen gode råd ellers?

 

Takk tapre damer!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Beklager dere ikke har hørt fra meg *flau*. Jeg testet positiv og er nå 8+4. Da jeg fikk positiv test fikk jeg en akutt depresjon (tok en stund før jeg greide å definere følelsene). Jeg følte nemlig ikke noe glede da jeg så den positive testen. Følelsen fra da jeg mistet sist gang -og frykten for å miste igjen dukket opp. Jeg måtte bearbeide det og si til meg selv at jeg må ta en dag/uke ad gangen. Det har vært en nervepirrende tid (heldigvis ikke på en hysterisk måte), nå er jeg i uke 9 og føler meg litt mer avslappet. Jeg tar dag for dag, uke for uke :-) Jeg er sliter med kvalmebølge og tretthet for tiden. Hver gang jeg kjenner mensmurringen, kvalmen blir jeg så glad selv om det er pyton å spy innimellom. I motsatte tilfelle blir jeg urolig; hvor er kvalmen, hvor er mensmurringen..... Det går i bølgedal. . .

 

Jeg har fått tett oppfølgning av fastlegen, vi har målt hcg stigningen to x to ganger og alle prøvene var fine. De var over gjennomsnittet, så vi lurer på om det er en eller to der inne. Jeg personlig har på følelsen av at det er en her inne.

 

Jeg bestemte meg tidlig å ikke ta UL før jeg må. UL er for meg ikke et garanti på at alt er i orden. Sist gang da jeg tok ul i uke 8 pga blødninger så jeg den lille, hjertet banket og gynokologen fant ikke ut hvor blødningen kom fra. Noen timer senere fikk jeg rier og mistet. Så det ble en sikkelig opptur til nedtur. Derfor bestemte jeg meg for å måle hcg stigningene isteden, disse prøvene gjorde meg tryggere for hver gang jeg fikk resultatet. Min første UL blir på duotesten. Venter nå på dato for det, jeg er veldig spent!

 

Ellers vil jeg nevne at jeg begynte med vitex agnus etter 1, 5 års prøving. Ble gravid md det etter 3 mnds bruk, men mistet. Og jeg forsatte med det fram til første IVF. Vet ikke om det gjorde utslaget, men jeg tror det gjorde noe med meg. "Tro kan flytte fjell" ;-)

 

http://www.helseriet.dk/shop/vitex-agnus-castus-861p.html

 

Ønsker dere god påske! Har lest at lyse dager øker sjansen for fruktbarheten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Huff Satser...håper du får det bedre...men tenker det samme selv...ikke bare bare når det går bra heller...da er man redd for at man skal misste...

 

Spørsmål:

Hausken: bruker de Assisted hatching der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle damer.

 

Jeg er innom her for å orientere meg litt. Er 41 år, var gravid i høst etter å ha brukt akupunktur noen måneder, men måtte avslutte svangerskapet på grunn av alvolig kromosomfeil.

 

Har ikke blitt gravid etterpå, og det begynner å stresse meg. Har fremdeles tro på at det kan skje naturlig, men merker at jeg må begynne å tenke på alternativer. Blir jo eldre måned for måned. Da jeg begynte å prøve, trodde jeg at jeg etter en stund ville kunne være i stand til å si at jaja, det blir visst ikke flere barn, og dermed glede meg over henne jeg har. Men jeg merker jo nå at det ikke vil gå, jeg må prøve alt jeg kan for å få et barn til, aller helst to til!

 

Så ja, jeg begynner å tenke på assistert befruktning hvis vi ikke lykkes snart. Tenker også at et sånt håp (hvis det er det) kanskje kan få meg til å slappe litt av nå.

 

Hva vil dere anbefale? Når bør man starte denne prosessen? Priser i Norge og Danmark? - jeg må jo gjøre hele greia privat. Lenge å vente på behandling?

Og - er det noen "kvalitetssikring" av eggene? Jeg er selvsagt ekstra nervøs fordi forsteret jeg mistet hadde kromosomfeil, og jeg er redd det skal skje igjen - eventuelt at jeg ikke har brukbare egg igjen.

 

Håper noen kan gi meg noen innledende svar!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det her inne?

 

Må liksom få denne tråden opp igjen :-)

 

Hvor mange av dere bruker AH? Nytter det tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tobarnsmamma neste år

 

Det er ingen venteliste på private klinikker.Det er bare å sette i gang etter de vanlige prøvene (rubella,hiv,kromosomprøver,hans sædceller,de spør om du har tette eggledere...etc..Du får all beskjed derfra) Og så er det bare å cashe ut og sette i gang :-)

 

(klirr klirr...*kronene ruller*)

 

Har hatt 1 forsøk v Volvat i 2005, veldig fornøyd m de.Og nå holder j på v Nordica i Danmark da de bl a har ass hatcing.Men det har ikke fungert ennå på meg... De har også dette såkalte spindelmikroskopet som kan sjekke evt feil på eggene.

Har 1 forsøk igjen på 3-pakk..neste mnd.Fornøyd med de, de er profesjonelle men en smule samlebånd for meg da de er ekstremt effektive.

 

Går d dårlig på Nordica nå, har j Hausken i tankene.Har hørt MYE positivt om de.Og de har 3-pakk IVF til 44 000,- Et lite tillegg får man ICSI i pakka.Max alder er 40 år, men de ser det an.Har du gode eggstokker og egg tilbyr de deg pakken.Hvis ikke må du betale et og et forsøk.

 

Priser er vel ca d samme med eller mindre.Det er mye uansett!Så en tusenlapp fra eller til tenker vi, og lukker øynene.

 

Det var trist å høre at d gikk galt for deg sist grav.

Du får holde oss oppdatert om hva dine planer er.Vi er her vi :-)

 

Klem/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Tobarnsmamma neste år, glemte å skrive en ting; jeg vurderer eggdonasjon om det viser seg at mine egg ikke holder mål.Er i tankeboksen ennå..skal fullføre noen ICSI-forsøk først.Så får vi se..må bearbeide mannen først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det er liv her, skal starte opp med kortversjon ca. 30 april. Må bare på en Harrytur først for og hente nye medisiner :). Ser det er flere av oss som vil være i gang igjen disse vår månedene.

Lykke til! til alle oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Poten!

 

Godt å høre at du er i gang igjen (selv om vi helst skulle vært i 1.tri..)

 

Vi er i samme båt ja..det blir sent mai el tidlig juni forsøk her.Sprøytestart om 1 mnd ca.Hadde for store follikler liggenes fra forrige uttak..1 stor på 15 mm og 4-5 stk på 8-9 mm...

Forsøket ble avbrutt pga ingen deling...sukk

 

Dette var i påsken, så d var nok litt tidlig å starte rett på tydeligvis.Skal roe ned eggstokkene og systemet litt og venter 1 mens.Synes d er helt greit, selv om j er utålmodig...Kan jo prøve å lage en hjemmelaget imens...haha..evig optimist ;-)

 

Kan du bruke norske resepter i Sverige? Bare ringer du apoteket og bestiller? Kjempesmart,Poten! Får håper svensekrona holder seg lav..

 

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei JENTER!

 

Takk for svar...

 

Dette med "Harrytur" er nok lurt...flere som har prøvd det?

I tillegg vet dere vel at det er mye i en ampulle så man kan få litt ekstra...oppdaga plutselig det....(Det er ca 420ie i en ampulle på 300ie). Stikker man to ganger sparer man mye penger...

 

Jeg skal prøve Hausken nå...

 

Noen som har tips om hva jeg bør sjekke/spørre om?

 

Nurket på veg over fjellet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Rose *har råtne egg* og dere andre :)

 

Joda jeg bruker den danska resepten jeg får fra Nordica, og ringer inn og bestiller, fungerer helt topp. :)))

 

Hvis mine beregninger er riktige så har jeg sprøytestart 2 mai.

 

Ha en strålende vårdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hvordan går det her inne da?

 

Noen gode babynyheter snart?

 

Nurket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nurket1! Hvordan går d m deg?

 

Det er stille på denne kanten ja...stille før stormen for min del. R på stikkedag 6 og det kjennes på begge sider.Så da blir d Danmarkstur om ikke mange dagene tenker jeg. Stor dose denne gangen; 300 Puregon+150 Menopur.

Siste gang vi får dekket medisiner fra NAV og siste forsøket v Nordica i 3-pakken.

Hmmm...

 

Flere som er i gang?

 

Satser er jo gravid og d r jo fantastisk gledelig! Noen flere j ikke har fått med meg??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei Rose...

 

Hvordan har det gått?

 

Er det mange her inne som misster? Hvilke råd får dere?

Er det bare "sånn er det når du er så gammel" eller får dere hjelp?

 

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen...og en god klem til deg, Nurket1..(vi har fulgtes ad i forsøkene) :-)

Hva tenker du videre? Skal du i gang med nytt forsøk? Jeg starter med spray den 25.07, blir mitt 3. søskenforsøk (+ 2 frys + 1 avbrutt forsøk). Er 41 år nå, så jeg har ikke allverdens med tid. Håper bare vi kommer så langt som til uttak denne gangen.

Har begynt (i går) med Bidronninggele, intet skal være uprøvd.

 

Ha en fortsatt fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nifficat!

Så hyggelig at noen henger med her...

 

Jeg skal ha en syklus pause...så tenker det blir spray i august en gang...og nytt forsøk i september?

 

Hvor lenge skal du spraye?

Jeg skal i gang med 8. søskenforsøk...er det mulig, sier jeg...

 

Vi får støtte hverandre!!!

 

heia -68!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger innpå med bidronning jeg og...men så er problemet at jeg misster spirene og da...

 

Hva gjør jeg med det?

Gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Nå er det stund siden jeg var her sist. Jeg har ferie og er lys våken pga snuppa som sparker i vei :-)

 

Så langt har alt gått bra, duotesten viste fine verdier og jeg takket nei til fostervannsprøve. Får tett oppfølgning av jordmor pga alder, har kontroll en gang i mnd + en ekstra ul i uke 36. Etter duotesten ble jeg roligere og klarte å kose meg med gravidteten. Nå kjenner liv hver dag

:-)

 

Jeg har tenkt masse på dere og lurer på hvordan det går med dere :-)

 

Ha en forsatt fin sommer jenter 8-)

 

Gnatta!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...