Gå til innhold

40+ og assistert befruktning.


Ønskebaby

Anbefalte innlegg

Så trist med ditt negative resultat ønskebaby;(

 

Statistikken er ikke helt på vår side når vi har passert 40 år. Selv hos Hausken er det bare 16 av 100 pasienter over 40 som blir gravide, kanskje av og til flere.

 

Likevel er det ikke umulig, det umulige tar som kjent bare litt lenger tid. Håper det klaffer for deg i neste runde!

 

klm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen jenter og takk for støtten!

 

Jeg har heldigvis kjent en stund nå at dette forsøket ikke gikk, så sjokket er ikke så stort, selv om en selvfølgelig har beholdt et lite håp så lenge blødningen ikke har kommet. Men i morges var det blod på innføringshylsen til Crinoneèn, så da er løpet kjørt for denne gang. Gleder meg til å få hormonene ut av kroppen og skal stålsette meg til neste forsøk. Skal prøve å få til et til før jul. Det er vel bare å smi mens jernet er varmt og en kjenner overskudd til å fortsette :-)

 

Angående Crinone gel, så fikk jeg beskjed om at det skulle settes vaginalt i gang pr dag, og det skulle settes når en valgte å stå opp. Ikke noe fast klokkeslett, men når en valgte å starte dagen. Gelèn fordeler seg når vi beveger oss og så kommer det en del ut, men helt normalt.

 

Ha en fin dag jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Kjempefin tråd :-)

 

Jeg har prøvd lenge og vurderer å ta ivf på Nordica til sommeren (må spare først). Jeg skal først prøve en øko ivf først så får vi se hva som skjer. En ting vet jeg, jeg reagerer dårlig på menopur. Så neste gang blir det gonal f.

 

Det er så godt å lese at noen over 40 har lykkes, jeg kjenner at alderen tynger litt og jeg er redd for at det aldri vil gå. Har vært gravid to ganger, men mistet (+ en gang da jeg var mye yngre). Kjenner at det er tyngre å prøve etter å ha mistet.

 

Men, denne tråden var veldig oppløftende og jeg håper at jeg får ny pågangsmot når det verste mørketiden er over :-)

 

Ønsker dere alle her inne lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter!

 

Ja, da er jeg visst i gang igjen før jul. Sånn ca planlagt uttak i uke 50. Noen flere?

 

Mumrikken, ruger igjen; hvordan gikk det med deg? Håper du ruger fortsatt :-)

 

Håper vi kan holde litt kontakt her inne! Er så godt å være flere i samme situasjon med litt det samme utgangspunkt.

 

Noen av dere som har vurdert eggdonasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan jenter

Joda jeg har planlagt uttak ca uke 49, har hoppet over en syklus for og hvile kroppen litt etter alle disse hormonene :). Gleder meg skikkelig til og komme i gang igjen, og er sikker på at jeg denne gangen får gode nyheter til jul!

 

Nå nyter jeg bare snøen som plutelig har falt her øst. Ha en strålende vinterdag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Poten!

 

Ja, krysser fingrene for gode julenyheter! Tenk for en julegave!!

 

Du kommer i gang en uke før meg, men vi får holde kontakten og støtte hverandre underveis håper jeg. Jeg skal ha Nuva ring først i to uker, deretter kort regime med 300 IE Puregon (økt fra 225 IE ved forrige forsøk). Enn du? Hatt mange forsøk?

 

Nyt snøen, vi har ikke fått snø enda, men masse oppi fjellene, så jeg har sett den og snart er den vel på bakken også....La om til vinterdekk i går :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen :o)

 

Helt enig i at det er veldig kjekt med en slik tråd der vi som er i samme båt kan følge hverandre :o))

 

Jeg testet negativt på man, på dag 12. Og i dag kom mensen :-( Merker jo at forhåpningene blir mindre for hvert forsøk, men fryktelig frustrerende likevel!! Ser litt mørkt på enda en runde med ultralyder, blodprøve og en masse hormoner.... offa me...hadde vi bare visst at vi lykkes til slutt da iallefall???

 

Flott å høre at du kommer igang så fort igjen Ønskebaby :o) Hvorfor skal du ha Nuva ring først forresten?

Jeg kommer nok ikke igang før etter jul, da jeg må bruke lagt regime. Slimhinna mi samarbeider dårlig på kort regime, så det er ikke aktuelt.

Dermed begynner jeg sikkert med spray på dag 20 i neste syklus, og da regner jeg med uttatk i uke 1 eller 2. Sprayer heller noen dager ekstra rundt juletider istedenfor å utsette det enda en syklus...

 

Jeg må si at jeg har tenkt litt på donoregg oppe i alt dette, men tror kanskje at vi er like langt med det, iom at slimhinna mi reagerer såpass dårlig på stimulering. (Beste slimhinne til nå har vært 6,4 mm). Forskning viser at dette ikke behøver å bety noe, men likevel blir forøk i det offentlige avbrutt med såpass tynne slimhinner...Men jeg har jo tre barn fra før, og hvem vet om jeg ikke har hatt så tynne slimhinner hele tiden?

 

Hvor mange egg får dere ut ved forsøkene da? Jeg har som sagt fått ut mellom 8 og 12 hver gang, men av varierende kvalitet. alltid bare to stk som har overlevd til dag 3. Hadde de bare klart å klore seg fast så hadde det jo vært mer enn nok det da :o)))

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Kjenner meg så alt for godt igjen i dine ord, til tross for bare et forsøk bak meg. Utrolig trist at dere ikke fikk positivt resultat...det hadde dere virkelig fortjent. Krysser fingrene for neste forsøk! Er så veldig enig med deg at dette hadde vært enklere hvis vi visste at vi ville klare det til slutt,,,

 

Jeg skal ha Nuva ring først for å "roe" eggstokkene. Det skal visstnok være positivt med tanke på å få like store/modne egg. Sist hadde jeg to av seks som var umodne. Synd du sliter med slimhinnen. Har du prøvd akupunktur for å bedre den litt? Som du sier trenger det ikke ha noen betydning og siden du har fått tre barn fra før har den jo fungert tidligere selv om den kanskje da også var litt tynn. Rart å tenke tilbake på de svangerskapene som bare "dukket opp" i ung alder, som i dag er en heldagsjobb over tid....å få til mener jeg... :-)

 

Vi fikk ut seks egg, to umodne og av de fire resterende var det tre som ble befruktet og to som hang med til innsetting. Ingen på frys. Håper jeg kan få et par på frys dette forsøket, slik at jeg kan slippe hele regimet på nytt. En kan jo håpe...

 

Jeg fikk i dag vite at min søster skal ha baby. Hun var nesten lei seg for å fortelle meg det, men jeg kan jo ikke unnlate å bli glad på hennes vegne fordi vi sliter. Min svigerinne har også blitt gravid og fått baby mens vi har prøvd. Det jeg synes er værst er at min mann skal slite vondt med dette. Jeg har jo to barn, men han har ingen. Jeg blir også redd for forholdet vårt på sikt, selv om han sier at det er meg han vil ha, med eller uten barn.

 

Jeg nevnte donoregg til han i dag, men det vil han ikke. Han tror vi skal få dette til og det er jo godt at han har troen i behold! Min er litt ymse noen ganger, men jobber med å være mer positiv, ikke bare realist!

 

Vi får inngå en førjulspakt om at dette skal vi klare, ikke sant Mumrikken? Vi satser på litt mage til litt utpå nyåret!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Vi skal klare det :o))

 

Det er viktig med positive tanker, selv om vi sliter... Og jeg har det veldig mye som deg mht å forholde seg til en samboer som ikke har egne barn fra før. mannen min blir 40 nå på nyåret, og superglad i barn. Veldig flink med mine, og jeg vet at han inderlig ønsker seg sine egne (sitt eget begrenser det seg vel til :o)), selv om han også sier uttrykkelig at han vil ha meg uansett... Jeg føler vel litt på det at selv om jeg vet at han mener det nå, hva da om noen år?? Vil hans savn etter egne barn ødelegge for oss? Kankje ikke direkte, men indirekte? Kanskje ikke bevisst fra hans side engang? Tusen tanker svirrer jo både før, under og etter hvert forsøk. Jeg/vi vet jo at det er nå det gjelder! Om få år er det for sent for meg, men ikke for han. Jeg vet jo at dette er negative tanker, men man føler seg så maktesløs mange ganger... Det er som du skriver...før var det liksom "bare" å ha sex så ble man gravid. For få år siden hadde jeg aldri drømt om at jeg skulle være på denne karusellen her :-(

 

Vi får krysse fingre for hverandre, hadde vært noe om vi fikk hver vår 2009 baby :o))... supert å kunne lufte tanker og dele erfaringer her inne underveis iallefall :o))

 

Klem c",)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Ja, skjønner veldig godt det som du skriver om deg og mannen din. Tanker rundt situasjonen og fremtiden. Jeg har gått så langt og satt ord på mine tanker rundt dette med barn og forholdet til meg. Det er jo vondt å vite/føle at en skal være årsak til at den en har mest kjær foruten barna, ikke skal oppleve det fineste her i livet. Nemlig å bli forelder. Min samboer roer det hele ned, men som deg tenker jeg, enn om noen år..... Min mann er syv år yngre enn meg og det gjør jo heller ikke situasjonen bedre. Uansett er han også en fantastisk reservepappa for mine barn, spesielt den yngste som fortsatt bor hjemme.

 

Nei, nok at svarte tanker...kjenner jeg har hatt tunge stunder etter forsøket, som jeg mye godt tilegner disse medisinene. Føler meg så utrolig mye mer tander enn hva jeg normalt er. Bruker å være positiv til det meste. Bare dette baby jaget som får frem negative tanker. Tror det skyldes et forsvar mot å bli skuffet og vel mye realisme i forhold til odds.

 

Vi får krysse fingrene for at vi skal være de som får opp statestikken for 40+ til neste år!!

 

Ha en riktig fin helg!! Klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hallo jenter.

Hvordan går det med dere??? jeg teller bare dager for og komme i gang igjen uttak/innsett ca uke 49. Jeg har stor kost meg med en av mine herlige små tante barn på overnatting nå i noen dager nå, og det gir meg jo bare enda flere drømmer og lengsler. Håper så inderlig at det går den rette veien denne gang!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Poten!

Artig å høre fra deg igjen!

 

Krysser alt jeg har for gode resultater i uke 49 og ukene etter!!

 

Jeg hoppet rett i ny stimulering etter en mens, så jeg blir vel "fin" til jul...hehe!! Å jul med din glede heter det jo....

Uansett kjenner jeg både forventning og glede, men også litt redsel og frykt for alle disse bivirkningene..gråter mye dessverre.. Blir ca uttak og innsett i uke 50. Har gjort stort sett alt jeg føler jeg kan for å forberede meg. Tatt det ekstra med ro, sunn kost, ingen negative stimuli, moderat trening osv. Startet i går med Nuva ring og 10 mg Prednisolon og 75 mg Albyl-e. Som jeg har skrevet på en annen tråd her inne er jeg spent på effekten av disse medisinene og litt usikker på hva som er best, med eller uten.. Velger denne gangen å prøve med. Har du eller andre prøvd disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Ønskebaby

 

De medisinene du nå skal gå på har jeg desverre ikke kjennskap til. Jeg skal også forandre litt på medisinene denne gang for og få bedre kvalitet på eggene. De blander menopur og gonal F til en hestekur :).

Ellers så har jeg levd normalt, tror jeg er normalisert med tanke på det og prøve alt for at det skal gå bra. Så det eneste jeg gjør nå er og få i meg omega 3, folsyre, og rører ikke alkohol når jeg starter med medisinene.

 

Har en merkelig følelse på at jeg bare kan slappe av, for denne gangen går det bra!!!! Blir gøy og følge denne linken fremover.

 

Har sendt ønskelisten til julenissen hehehehe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, lurt med ønskeliste til julenissen! Skal sende en jeg og!!

 

Spennende å se hvilke resultat endringene på medisinene våre vil få. Tydeligvis er det flere veier til Roma....

 

Det er så godt å høre at du er så positiv. Skal prøve å tenke slik jeg og. Klarte det godt sist, men etter innsett ble jeg langt mer skeptisk av en eller annen grunn. Uansett, dette skal vi greie begge to!!

 

Har dere hatt mange forsøk?

 

God kveld!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heia :o)

 

Hvorrdan går det med dere her inne? Er du igang igjen Ønskebaby??

Selv venter jeg på mensen og da blir det vel oppstart med spray rundt juletider....

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mumrikken!

Artig å høre lyd fra deg igjen!

 

Er en del her inne og leser, men blir lite skriving....

Jeg håper på sprøytestart nå på torsdag hvis mensen kommer i morgen da... Har hatt Nuva ring i to uker, så da får vi se om den har gjort en positiv effekt. Spennende tid dette, også for deg snart!

 

Enn du da Poten? Du er i gang allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia alle sammen :)

 

Driver og pusser litt opp så jeg har ikke vært innom her på en stund. I dag har jeg time hos gyn, så hvis alt er ok starter jeg enten i kveld eller i morgen med Gonal og Menopur, og da blir det tur til Nordica ca 4 des. Som dere vet har jeg skrevet til julenissen og bestilt positiv test hihihi. Blir spennede og se hvordan det går med dere andre denne gangen. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ja, Poten, det er bra du har skrevet til julenissen!!

Ser stort hell blant uke 46 gjengen, så vi får håpe det er ønskelig med et hav av julebabyer i år!

 

Jeg begynner med Puregon i morgen tidlig. Kjenner meg så utrolig glad for å være kommet til dette punktet da det "virkelig" skjer noe! Det er bare så utrolig spennende tid fremover nå. Jeg kjenner mest til hormonraset når jeg har tatt eggløsningssprøyten, så dagene frem til da skal nytes! Blir ikke mye styr til jul her i huset. Skal prøve å se om mer ro i kroppen kan bidra positivt til forsøket.

 

Beundrer deg da Poten som pusser opp, men du blir kanskje ferdig i god tid til jul og uttak og innsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :o)

 

Jeg blir borte noen dager fremover så jeg ville bare si tusen ganger lykke til Ønskebaby :o))) Jeg kommer innom her så snrt jeg kan for å følge med deg!

 

Lykke til du også Poten :o)) Hadde virkelig vært en flott julegave og kunne skilte med en positiv test gitt :o)))

 

Klemmmer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Mumrikken!

 

Godt å ha en slik god støtte underveis! Har en veldig positiv følelse inni meg i forhold til dette forsøket. Godt å vite hva en går til, slapper litt mer av denne gangen.

 

Klem!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp :) i morgen er det UL for og sjekke hvor mange og store foliklene er blitt. Spent om det blir tur til onsdag!

 

Ha en god advent til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Fikk så lyst til å stikke innom for å si hei. Jeg skal i desember ta min siste AIH med hjelp av trippel pergokur og menopur. Går det ikke denne gang, blir det IVF til våren/sommeren. Jeg opplever at det er utrolig slitsomt å gå på hormoner, har bla gått opp 7 kg pga det.

 

Jeg blir 42 år til sommeren, har litt for høy FSH - ellers normal for alderen ifølge legen. Det er uansett på tide å vurdere IVF :-)

 

Ønsker dere lykke til her inne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

 

Er det noen som vet sånnca hvor stor prosent sjanse det er for oss damer over 41/42 å lykkes med ivf? Har lest at det var under 1% sjanse, noe som jo ikke kan stemme...vel????

 

Er det noen som har hatt ganske mye

blødninger + kraftig mens-smerte under fryseforsøk, og alikavel lyktes??? Selv om dere har brukt progynova???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Lykke til med ul Poten! Håper du får gode resultater!

 

Ønsker også deg satser lykke til med siste AIH!

 

Krysser fingrene for mange befruktninger til jul!

 

Skal selv på første ul i morgen...spent... Noen små endringer dette forsøket, så jeg håper på en mer jevn modning. Har en god magefølelse med dette forsøket. Forrige gikk også fint, men var da litt mer stresset. Nå skal jeg ta bedre vare på meg selv.

 

Send noen ord Poten om hvordan det går på ultralyden din og vi må få høre mer fra deg og satser!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihi 1 fattig % kan vel ikke stemme, da tror jeg alle som kommer under den ene %en chater her inne :))). Nei jeg er veldig optimist spesielt etter og ha lest det siste bladet av Gravid. Og har i bakhode at min farmor var 50 år når min far ble født. Ha troen så kommer det som skal komme når det skal!

 

Ha en fin advent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...