Gå til innhold

bollus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hmm...så stille her var ; ) Bli nå ferdig med den mensen deres snart og kom inn igjen haha...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, Tjorven!

Jeg er her jeg :-)

Det er litt stille her, ja!

Jeg er ferdig med mensen, og har tenkt til å begynne med el-testing i morgen (for å være sikker). Imorgen er det gyn, og på mandag homeopat, så det blir jo veldig spennende!

Hvordan er det med deg? Har du hatt el nå tror du? Har dere gjort et helhjertet forsøk denne runden?

Det er jo ikke så lenge siden du fikk barn, så det bør jo gå bra dette her! Hvor lang tid brukte du de to andre gangene?

Skrevet

HEEEI =) åh så bra!!! følte meg alene her et øyeblikk ; )

Endelig ferdig med mensen du ja, så denne uken skjer det jo masse med deg!! Gleder meg å høre hva de sier til deg...både homeopaten og på Gyn!!

Har hatt sex søndag, mandag og onsdag...."mensmurringer" i dag og enda litt slim...kan kanskje høres ut som EL ? Men vi må nok stå på til over helgen tror jeg for å være sikker...Håper det kan klaffe...Men sikkert ikke...litt pessimistisk her ja...

Brukte 2 år og 3 mnd på nr 1

ca 5-6 mnd på nr 2

1.forsøk på nr 3 - som endte i SA i uke 13 (og 2 dager) Mista 4.juli, og ventet med å prøve på denne til etter 1. mensen var ferdig. Så er nå i 2. pp -. Kan ikke tenke meg at det går så fort denne gagen. Men prøver å være optimist iallefall =)

En du ? Hvordan var det med deg? brukte du lang tid på det barnet du har?

Skrevet

Oj, så kjipt å miste så sent! Trøsten er jo at du vet du kan bli gravid - du blir sikkert fort gravid igjen!

Jeg ble gravid med en gang jeg sluttet på pilla sist, men det er 13 år siden nå, jeg var 26 og det var med en annen mann :-)

Kjæresten min brukte mange år på å få til datteren sin med sin ex, men jeg vet ikke hvem sin "feil" det var.

Er litt redd han har trege svømmere, men det får vi jo vite når han leverer prøve!

Du får hoppe litt i høyet i kveld eller i morgen også da! Detta blir sååååå spennende!!! Når jeg ikke selv venter på IKM er det jo morsomt å følge med på deg da :-)

Skrevet

Hallo, jeg er her jeg også! :-D

Hahahaha, kjekt å bli litt høy på andres vegne ja! :-D

Jaja, så lenge var Adam i Paradiset (eller noe i den duren). Lurekroppen min fortsetter å lure meg her...:-D Blødde mandag og tirsdag og litt i går. Heldigvis blødde jeg skikkelig denne gangen, så jeg regner med ting begynner å stabilisere seg. Bortsett fra noe sykt merkelig... I dag fikk jeg EL-SLIM og el-vondt!!! Hahahahahaha, tror dere jeg klarer å la være å teste etter el nå da???? Og så jeg som skulle slutte å kjenne etter alt mulig... Hmmmm... Tror muligens jeg må sjekke med en el-test i kveld, bare for å finne ut litt mer om denne dustekroppen... :-D Here we go again...:-D Fordelen denne pp er at jeg antageligvis kommer til å være opptatt med flytting og rydding, som minner meg på at jeg må fortsette med ryddingen her....

PS. jeg føler meg fortsstt normal.... Er det et godt eller dårlig tegn??? :-D

Klem

Skrevet

Nei, den kroppen din er ikke til å bli klok på! Tror med ganske stor sikkerhet at du kommer til å teste og teste og teste til du blir gravid hahahaha :-) Håper det skjer veldig raskt da!

Tror det er veldig lurt å holde på med noe helt annet, som f.eks. flytting, så blir man ikke helt gal.

Er mennene deres helt avslappa på dette her? Min virker som han tar det med fullstendig, knusende ro! Han er liksom helt sikker på at detta går bra, og stresser ikke i det hele tatt ..... hvordan ker det mulig a? Kankje bra at vi er skrudd sammen forskjellig, ellers hadde man jo gått rundt å vært helt på styr begge to :-)

Skrevet

Ja det var skikelig trasig å miste når jeg var så langt på vei...men etter 10- 14 dager gikk det veldig bra. Var veldig bestemt på å prøve ganske kjapt igjen så her er jeg ... =) Håper virkelig det går litt fort ja!! Med tanke på at jeg kunne vært over 6 mnd på vei nå...!! men men kan ikke tenke sånn. Mannen var litt i tvil, men han vil ha en til han og ja =) Tar d ganske rolig han og ; )

Blir jo spennende å se hvor fort det går med dere og nå ja...spesielt du ØA som har en annen mann =) har dere vært lenge sammen?

A 1973 med lurekroppen ja....ser du, de der EL symptomene dine styrer jo voldsomt.... ikke begynn med testing...trur du blir stresset av de....Nå får du jo masse å gjøre på job, så kanskje kroppen din blir mer normal igjen da hihihi...men testoman som du er så har du vel sendt inn en bestilling med nytt lager med tester ; )

jeg kan nesten ikke vente til IKM nærmer seg for min del...om det kommer noen symptomer =D Skal ikke teste før 5 dager etter IKM !! ca dvs 10 oktober!!!.....det er planen iallefall ; ) ååååå så lenge til!!!

Skrevet

kremt.....gal gal gal....nå har jeg til og med regna ut at hvis jeg blir gravid denne gang...så blir terminen min 15. juni 2009...*LER HØYT*

Er det mulig......hihihihi.....

murringe i dag og...ingen sex i går, så må nok holde oss våkne i kveld ja!!! ; )

Nå er det helg !!!

God helg!!

Skrevet

Hei hei!

Nå har jeg vært hos en skikkelig hyggelig gyn-dame! Hun synes alt så bra ut. Jeg har bakoverliggende livmor, men det sa hun ikke spilte noen rolle. Videre så hun mange fine eggceller i den ene eggstokken, men måtte lete litt etter den andre eggstokken....hun fant den til slutt da :-)

Tok endel blodprøver og skal tilbake på dag 22 etter mens å ta igjen. Fikk også rekvisisjon til sædprøve, så nå føler jeg at vi er igang :-)

Jeg spurte henne om alle symptomene jeg kjente, og hun mente at det ikke var unaturlig å kjenne mer iløpet av syklusen når man ikke går på p-piller og kjenner veldig etter. Det betyr ikke nødvendigvis at man er gravid! Skal prøve å ikke kjenne så mye etter......hmmmmmm!

Hun ba med droppe eggløsningstestene og prøve å slappe av - stresshormoner ødelegger veldig for prøvingen - lettere sagt enn gjort!

Tjorven, jeg har vært sammen med kjæreste min i 1 år og 2 mnd....det er ikke så lenge, men vi kan jo ikke vente så veldig lenge med å prøve på baby for vi er jo ganske voksne :-)

Ha en flott helg begge to!

Klem :-)

Skrevet

Ja, ja Tjorven du får kjøre på i helgen! Siste sjanse denne pp, og så blir det kjempespennende! Grusom tid den mellom el og IKM - vi må legge en plan for hvordan man sal komme seg igjennom uten å gå fra konseptene :-) Skal du virkelig ikke teste før 5 dager etter IKM? Da er du virkelig standhaftig!

Jeg tror jeg skal ta el-tester denne mnd ihvertfall, selv om gyn sa jeg ikke skulle. Vil bare sjekke en siste gang om eggløsningen kommer!

Når den har vært skal jeg ikke teste med graviditetstest før IKM. Det er jo egentlig ikke noen vits i å teste før, for man blir jo bare nedfor! Hører du A1973!!!! Ikke test så mye! Det bare gir deg stresshormoner, og det er ikke bra!!! :-) :-) skjønner at det er vanskelig altså!

Skrevet

så godt å høre at dere er igang nå ja!!! Så når sæd prøven er levert er det bare å vente på de svarene =) Er et styr med den sjekkinga, men bedre en å prøve uten at det skjer noe. Håper bare at alt er i skjønneste orden : )

Skjønner godt at dere prøver så fort å bli gravide. Tror at vi som er såpass voksne vet bedre hva man går til med ny mann. Har litt andre kreterier en da vi var unge. =) Så bare å kjør på ja =))

Nei her skal det ikke testes før 5 dager etter IKM!! pga at de to forrige menstrajonene var 5 dager forsinket! Så derfor er det jo litt vanskelig å vite. bedre å drøye med den testinga =) Og stress hormonene skal bare holde seg laaaaaangt unna meg ; )

men regner med det blir endel symptom jakt etter som dagen går ja.....

Klem : )

Skrevet

Nei, symptomjakt er vel ikke til å unngå! Bare greit å ha i bakhodet at disse tegnene kan være vanlige tegn i kvinnekroppen uansett!

Nå kjører jeg på i både helgen og i begynnelsen av neste uke - vet jo ikke helt om jeg skal regne syklusen min som 23 eller 26-dager....derfor synes jeg det er greit med el-testene da vet du :-) Tror ikke vi får levert inn sædprøve før uke 41 - må jo være avholdende i hvertfall 2 dager før testen, og det er jo fryktelig dumt nå mitt i hekkesesongen hahaha ;-)

Skal dere noe morsomt i helgen da?

Vi skal på hytta en tur :-)

Skrevet

nei man klarer ikke la være å jakte på dem : ) Men men.....sånn er det jo bare ; ) sånn sett er det jo greit med de EL testene...men jeg gidder ikke styre så mye enda...men går måneden uten at noe skjer så skal jeg vurdere det !!!!

Ja du får kjøre på nå ...heeelt til dere må ha 2 dagers "pause" ; ) Kan jo ha sex om kvelden når han levert inn testen uansett da : D Må ikke la hekke sesongen gå upåaktet hen nei!! : )

Får besøk her i helgen, så det blir koselig. så skal vi i bursdag på søndag : ) Ellers blir det avslapping og god mat =))

Klem

Skrevet

åååååååååå...enda 12 dager til jeg skal teste !! mensmurringer for tiden!! utålmodig!

Skrevet

Hei, hei dere!

Jeg har faktisk klart å holde meg, både med å ikke bim'e så mye og å ikke teste etter el. Og ikke minst, ikke tenke så mye på "vil-ha-baby". Disse dagene har vært utrolig befriende, så jeg kommer til å fortsette i samme "tralten". Har klart å distansere meg litt og innrømmer gjerne at jeg har vært inne i et slags vakuum der babylaging har vært det eneste viktige og humøret har svingt i takt med testene, el-slim., fravær av el-slim, blod, gørrr osv... :) Ikke bra for hverken meg eller de andre rundt meg...

De siste dagene har jeg også tenkt mye på hva som vil skje om jeg rett og slett ikke blir gravid og vi har snakket litt om det hjemme. Vi gir det litt tid nå, men om det ikke skjer noe, så får det bare være. Mulig jeg er "tøff i trynet" nå, så jeg skal aldri si aldri. Foreløpig tenker jeg at vi allerede er en lykkelig, liten familie. Det som skjer, det skjer, og skjer det ikke, så er ikke det verdens undergang. Livet mitt blir ikke "ufullkomment" om jeg ikke får et barn til!

Jaja, litt tanker fra meg en søndags ettermiddag.

Jeg kommer nok til å stikke innom en gang for dagen, eller to, må jo følge med! Kommer sikkert til å skrive litt også, men ikke bli forbauset om jeg ikke skriver noe! :-D

Klemmer

Skrevet

Så bra for deg da : )) Men ikke bli helt borte for oss da !!! Selv om du ikke skal drive med den testingen ...

Kjenner at mitt humør og svinger til tider, men det hører vel med for tiden kanskje....Må bare prøve å tenke positivt her. Vi kommer ikke til å prøve så lenge vi heller, så håper på å bli fort gravid. : ) Samme håper jeg for dere !!! Masse lykke til...og gi livs- tegn innimellom =)

Mange gode klemmer : )

Skrevet

God morgen!

Har dere hatt bra helg?

Vi har kost oss i høstværet, og begynt babylagingen så smått for denne pp. Har ikke hatt positivt utslag på el-test ennå, men jobber med saker allikevel :-)

A1973: Så flott at du slapper litt bedre av, og har holdt deg unna testene!

Det er sikkert lurt å å prøve å senke skuldrene litt! Skla prøve det jeg også :-)

Tjorven: Hvordan er magefølelsen nå da? Er det fultreffer denne pp tror du?

I dag skal jeg til homeopat/akupunktør - det blir superspennende!!

Skrevet

God morgen : )

Hatt ei koselig helg her ja ! men litt kjedelig vær eneste!

Så bra dere har startet med prøvingen igjen ja : ) Må jo gjøre det, for vet ikke om man kan stole 100 % på de el testene?

Gleder meg å høre fra homeopaten!! så inn å skriv så fort du har sjansen ; )

Jeg har ingen magefølelse enda nei...men er utålmodig ...til jeg skal ta testen...og til IKM ...dagene kommer til å liste seg av gårde fremover tror jeg... Må innrømme at jeg kjøpte bladet " Gravid" på fredag....hmm...helt i smug ; ) Hadde så lyst å lese til graviditets ting. Men det er sikkert ikke så lurt....ingen symptomer heller annet en litt mens murringer til tider.men de hadde jeg jo i 19 dager i forrige pp...

Lykke til i dag =D

Skrevet

Det kan da ikke gjøre noe å smugles litt i det :-)

Er det et bra blad forresten?

Som gynekologen min sa, alle symptomene er normalt selv om man ikke er gravid, så prøv å ikke kjenne etter så veldig!

Det går jo fort til du kan teste da! Hvilken dato var det du sa igjen?

Er veldig spent på homeopaten, ja! Håper de kan sette litt svung på sakene Hahahaha :-)

Hvor holder du til i landet? Jeg er fra Oslo :-)

Skrevet

nei var det jeg fant ut : ) Kan jo smug lese litt!! ja liker det bladet...litt for mye reklame, men liker å lese historiene som blir fortalt...om fødsler og slike ting!

Jeg prøver å ikke lete etter symptomer, men murringer er jo litt ubehagelige, så ikke så lett å overse...men tror ikke de er et symptom nei! Skal prøve å holde meg heeeelt rolig til jeg vet med sikkerhet om det gikk denne pp. Skal ikke teste før 10.10. : ) Så enda 11 dager til ja...men like greit det siden jeg var 5 dager forsinket sist!

ja godt med litt svung på ting ; ) Bare man ikke blir stresset av å prøve ut forskjellige ting, så er det jo flott : )

jeg er fra Nord Norge! Troms faktisk : )

Skrevet

Troms, ja :-) Litt morsomt dette her med å prate med helt ukjente damer fra rundt omkring i landet. Litt rart at vi er så åpne og forteller i detaljer om det ene mer intime enn det andre, og så sier vi ikke en døyt til de nærmeste hahahaha - sprøtt egentlig! Fant forøvrig kjæresten min på nettet, så det nettet er en velsignelse ;-)

Skriver i morgen hvordan det var hos homeopatdama!

Klem fra Østlandet til Nord Norge :-)

A1973: hvor befinner du deg i landet?

Skrevet

Hihi, jeg er her fortsatt jeg! :-D

Jeg har fri i dag og i morgen, så da sniker jeg litt her inne...:-D Både mannen og jeg tok oss fri og det endte med at vi begge er blitt skikkelig forkjølet. Er redd jeg begynner å få bihulebetennelse. Ser det an til i morgen og får tusle meg til legen om det ikke har gitt seg. Greit at jeg har fri ihvertfall, er grusomt å være på jobb med bihulebetennelse. Hmmm... ikke særlig kjekt at el nærmer seg med stormskritt når jeg kanskje må gå på antibiotika... Jaja, kanskje denne pp ryker... Får satse på neste da! :) (Hør hvor lett jeg tar på det!!!!:-D)

I går bestilte jeg flybilletter og hotell til Manchester. Jeg har vurdert frem og tilbake, om jeg skulle reise, og har nå altså bestilt billetter. Blir der i tre dager og komme hjem noen dager før ikm. Synes ikke det er så fryktelig kjekt å reise alene, men heldigvis skal jeg treffe folk fra England, som jeg har truffet før, så da blir det ikke *så* ille. Skal også være med i en konkurranse. Æsj, jeg kan ikke si hva det er i, for da kan folk kjenne meg igjen.... :) Det er uansett ikke en veldig viktig konkurranse, bruker den mer som en oppladning til NM og Nordisk, som er i vinter. Men det er typisk meg, å grue meg uansett hvor uviktig konkurransen er...:)

Så ja, jeg har mye å styre med for tiden, så egentlig passer det ikke så bra å bli gravid akkurat nå! :-D

Jeg har også kjøpt "Bli gravid". Har ikke lest så veldig mye, men bladd litt. Nå er bladene (har to stk) gjemt vekk til den dagen jeg virkelig er blitt gravid...:-D

Tjorven: Ikke *så* lenge til IKM for deg. Krysser alt for at det skal klaffe denne gangen!

Jeg kommer forresten til å utsette den gyn. timen min, som jeg har om en uke. Vil vente og se om syklusen er i orden først. Gidder ikke å gå til legen mer enn nødvendig! (Har ikke tid... hehe....:-))

Hordaland her, forresten, :)

Klem

Skrevet

Hyggelig at du henger med A1973, men, ikke bli syk nå da!

Spennende med konkurranse :-) Du får ha lykke til uansett hva det er du skal kuonkurrere i ;-)

Hvike vitaminer tar dere og hvilke tar mennene deres? Så en liste her over ekstremt med piller - er det nødvendig det a?

Jeg tar en sammensatt pille som heter "gravid" - den inneholder folat + andre ting man trenger (vet ikke helt hva, men hyler den nedpå hihi :-))

Klem klem

Skrevet

morsomt : ) Troms, Oslo og Hordaland : ) og så flott å kunne skrive hvordan man har det oppi alt dette !! Syns det er deilig å få ut både frustasjon og spørsmål man lurer på. Kan jo ikke snakke med andre om det nei : ) Men veldig mange vet at vi prøver på nytt etter SA. men jeg sier til alle at vi tar det litt som det kommer, og ikke stresser.....må ha lyge kors ; ) men men....

mannen min tar ingen vitaminer og jeg tar kun folat....stortsett hver dag...! tror det holder når man ellers har et normalt sunt kosthold! eneste jeg burde gjort er å trimme litt mere.....dårlig samvittighet på det området ja !!

Masse lykke til med den konkuransen A 1973!! Spennende! Så heldig du er som får reise til England!! Men skjønner godt at du gruer deg litt til å dra alene ja! Kommer sikkert til¨å bli en kjempeflott tur!! Du virkelr forrestn helt rolig nå med hensyn til testing, pp, IKM osv ; )) Ingen ting er bedre en det da!! men må du ta nesespray hvis du holder på å å bihule betennelse. Jeg var veldig plaget av det, så fikk beskjed av legen om å starte med nesespray så fort jeg ble litt forkjølt for å forhindre bihuleb.

Klemmer : )

Skrevet

Hei dere!

Da har jeg vært hos legen. Jeg fikk laveste dose med antibiotika, men ble enig om å se det an i noen dager. Er ikke så bra å gå på antibiotika når vi prøver å bli gravid, men hvis jeg får feber, syntes han at jeg skulle begynne på kuren. Haha, han ba meg gå hjem og slappe av, både mht. sykdommen OG prøvingen. Lettere sagt enn gjort...:)

Så da sitter jeg her med vondt i hodet, slapp i kroppen og el like om hjørnet... Grrrrrr... Typisk at vi begge er blitt syke akkurat nå. Hahahaha nå kjenner jeg at ting begynner å bygge seg opp igjen...:-D Jeg holdt i akkurat en uke, så var det på "galeien" igjen...:-D Jaja, jeg trøste-bim'er... må være lov det vel? :-D I morgen skal jeg på jobb igjen, så da håper jeg at jeg får andre ting og tenke på...:-D MEN jeg har ikke testet etter el enda, og jammen skal jeg holde meg. Jeg FØLER meg mer rolig nå, det er helt sant, men jeg er redd ting kommer til å endre seg jo nærmere jeg kommer ikm....:-D På den andre siden, håpet for denne pp er ganske så labert, siden vi begge er syke, så kanskje jeg klarer å holde meg i skinnet denne pp... Vi får se...:-D

En del vet at vi også prøver. Jeg er ikke så flink til å lyge, så når folk spør meg om vi ikke skal ha flere, så klarer jeg ikke å holde meg... Og enda verre er det når jeg treffer folk som er gravide...:-D

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...