Gå til innhold

bollus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan går d med deg ? Har du fått TR ? Litt spent på om sykusen din kommer i orden nå eller om du kanskje er så heldig å være gravid så fort igjen =)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Tjorven og takk for omtanken! :-) Akkurat kommet hjem fra ferie og er nok ikke gravid, nei. hadde som sagt IKM før vi skulle reise, men den kom ikke og var selvfølgelig bare forsinket. Tok negativ strimmel-test en drøy uke over IKM og dagen etter kom tante, altså over en uke for sent. Utrolig irriterende, og spesielt siden jeg var i syden, bading, varme osv...du har kanskje prøvd det...??!?!?! Syklusen er m.a.o ikke i orden og jeg må bare prøve å ikke telle for mye på dagene, blir bare frustrert og propp-full av falske symptomer!

Får satse på neste pp, helst uten å tenke særlig på det...

Skrevet

huff så kjedeli...da ble vel sydenturen litt ødelagt og kan jeg tenke meg!!! men må bare holde mote oppe å fortsette å prøve!

Er spent på min syklus....fikk mensen 4,5 uke etter SA - 6 august. Så . 3 september er det 4 uker...må bare vente i spenning. vet ikke når jeg har eggløsning heller...ingen symptomer! Så skudd i blinde ; ) Men får se...må først få TR så får jeg se om det bynner å bli stabilt...eller det beste hadde jo vært om den ikke kom da =D har hatt mensmuringer i noen dager.....men man leter vel etter symptomer! : s

Skrevet

Vel, sydenturen var jo ferie likevel. Og heldigvis var tante på kortvarig besøk til en forandring og ikke alt for heftig heller...

Prøver i få til litt sengekos i disse dager da jeg må gå ut ifra at EL ikke er så langt unna. Men er ikke så giret for tiden, så jeg skal ha veldig flaks om det skjer noe denne måneden. Uansett så har jeg IKM omtrent samtidig som du hvis jeg går ut fra en syklus på 28 dager, dvs.9.september. Vi får leve i spenning isammen, jeg er som alltid full av symptomer, men ikke så gale som forrige mnd. da jeg tom var kvalm i flere uker om ettermiddagen...utrolig at det går an!

Lykke til med ventingen, Tjorven.

Skrevet

Ja sydentur er jo deili uansett =) Var i syden i sommer vi og. hadde jo endel småblødninger der da...var jo rett før SA . Men var uansett deilig å slappe av og sole seg =)

Blir ganske mye sengekos for tia her. Men må passe på å ikke bli for oppslukt av tanken på å bli gravid....Du må fortelle hvordan det går videre med deg! Er så spennende. Håper vi ikke trenger å vente såååå lenge da....Lykke til du og !

tjorven

Skrevet

Nå er det bare å vente på IKM, om jeg bare visste når det var...mannen er bortreist de neste 3 ukene, så det er ikke annet å gjøre.

Med beregnet syklus p 28-37 dager (som sist) så er IKM mellom 8. og 17. sept. Må nesten ta hele den perioden med i beregningen og prøve i å ikke la det styre hverdagen...lett....! :-)

Skrevet

Ja kjempe LETT..sukk...tenker ikke på så mye annet for tiden...er ikke så sikker på min IKM heller, men bør være denne uken hvis alt er normalt.....Har en CB digital liggede klar...men SKAL IKKE ta den enda ; ) Må bare være tålmodig enda en stund!! huff......har du noen symptomer på en mulig graviditet da?

Skrevet

Heisann,

kan jeg få være med i praten? Sitter på jobben og kjeder livet av meg. Har en STOR bunke med billag som skulle vært sortert, men klarer ikke å samle tankene for tiden. Er virkelig helt håpløs. Prøver å si til meg selv at livet ikke skal settes på vent (ref. mitt innlegg om slanking og sydentur), men det er F ikke lett.... Ene timen er jeg veldig giret på å gjøre alt mulig, mens i neste sekund er jeg bare lei av alt. Føler meg litt manisk-depressiv...:)

Jaja, på fredag skal jeg til fastlegen min, på tirsdag skal jeg tilbake til gynekologen og på onsdag skal jeg til utredning på kk mht. bekkenløsningen min. Hahahahaha, det skjer ihvertfall NOE! :-D

Klem

Skrevet

Heii =)

koseli å skravle med flere ja =)

Jeg er sykemeldt for tiden....så altfor god tid til å tenke ...desverre....kjenner etter tegn både her og der....men tor ikke det er noe...bare håper ; ) ikke så rart man får litt manisk depressive tanker da hihi....

Ja da skjer det jo masse med deg i de dagene om ikke annet. Spennende å se hva de finner ut!! har du vært plaget med bekkenet lenge? jeg fikk da jeg gikk gravid for 10 år siden og er enda ikke god...Så mange som lurer om jeg virkelig tør å bli gravid igjen...men men.!!

Ellers så venter jeg på IKM ..aner ikke den syklusen, så kjempe irriterende!! Men etter siste mens så skal den komme i dag....4 uker etter på dagen...men ingen tegn enda da...

Klem tra tjorven - også 1973 modell =)

Skrevet

Hei Tjorven!

Ja, kjekt å skravle! Har nå klart å sortere billagene, så nå er det bare punchingen igjen... Får ta det senere, nå har jeg jo vært flink i mange timer! :-D

Bekkenet ja... Jeg har vært plaget siden vi fikk sønnen vår for 13,5 år siden. Mye av grunnen til at vi har ventet så lenge med søsken har vært at vi har vært så bekymret for bekkenet. I tillegg er jeg selvstendig næringsdrivende, men nå har jeg sykeforsikring så nå hopper jeg i det! :-D Da jeg sluttet på p-pillene, i mai, slo bekkenet seg skikkelig vrangt. Jeg trodde nesten jeg var gravid allerede da! :) Siden det har det gått veldig opp og ned, alt etter hvor jeg er i syklusen og aktivitetsnivå.

Jeg var hos legen i mai og han var veldig bekymret. Han antydet at jeg kanskje ikke burde få flere barn, men ville sende meg til KK for en bedre utredning. Han mente at de har mer peiling på bekkenløsning enn han! I journalen min skrev han at jeg har bekkenløsning uten svangerskap! :)

Det at jeg har en lege som er helt fantastisk gjør at det føles litt lysere å bli gravid igjen. Da jeg gikk sa han: "Det er bra at du kommer til meg når du er bekymret og du må ikke nøle med å komme tilbake om du har andre spørsmål!" Han var så utrolig forsåelsesfull både når det gjaldt bekkenet og kvalmen at jeg ble helt på gråten. (Det var ikke han legen jeg hadde sist jeg var gravid.) Han lovet meg, på tro og ære, at han skulle ta bedre vare på meg enn den forrige legen. (Fødselen ble stoppet i 33. uke og jeg fødte i 37. uke. Jordmoren mente det var fordi jeg hadde fått for lite næring fordi morkaken var så liten. Hun mente det var galskap at ikke legen hadde sendt meg på sykehuset for å få næring. Jeg var tynn som en sild!)

Jeg skal selvfølgelig sende deg en oppdatering etter at jeg har vært på KK. Er jo litt spend på hva de sier. Er livredd for at de skal si at jeg ikke bør få flere barn.... :-/

Oj, IKM i dag, så spennende! Får håpe du IKKE får mensen da! (Ja, jeg er av dem som NEKTER å si TR...:-)) Du må oppdatere oss!!!

Klem

Skrevet

Hei =)

Du har jo jobba som en helt i dag du =) Masse jobb unnagjort...jeg har kun bakt 3 enorme brød....glømte dem av under hevinga ; ) Men sikkert god uansett da...

Grusomt med det bekkenet. Får virkelig håpe han gjør som han lover den legen og gir deg skikkelig oppfølging!! Gikk du til behandling sist du var gravid? Jeg gjorde det ikke....fikk aldri noe tilbud om det da...men forhåpentligvis er slike ting bedret seg betraktelig! Sist jeg gikk gravid var bekkenet mitt 1.symptom...fikk vondt..og da skjønte jeg at jeg var gravid. Men det endte jo i SA da jeg var over 13 uker på vei. Så tror nok at jeg vil bli en del plaget når jeg blir gravid igjen

( snart håper jeg ) !! håper virkelig ikke de sier at du ikke kan bli gravid pga bekkenet, men at de har behandling for det...Noen blir jo tapet....hørt at kiropraktor og skal være bra...!

Gleder meg uanstt til oppdatering fra KK hos deg =) Skikkelig spennende ja !!

Ja IKM i dag....har mensmurringer...men ingen mens...Har en CB...tror ikke jeg greier å vente lengre en til lørdag med å ta den hvis IKM ikke kommer før da.. Men er redd at syklusen kan være helt i surr etter SA- har jo bare hatt 1 TR etter den...irriterende når man venter sånn her! Ble du lett gravid med ditt 1.barn ? P-Piller kan jo ødelegge så mye fikk jeg merke i allefall. Fikk ikke TR før 9 mnd etter jeg sluttet med dem da vi skulle prøve på 1.barn....Kjipe greier!

Klem

Skrevet

hmm...skulle ikke være anonym =D

Tjorven så klart!!

Skrevet

symptomer, ja....mange om jeg kjenner ekstra godt etter, og det er vi jo alle gode i...Har faktisk veeeeldig mye luft i magen, går rundt som en levende trompet... (mye stax-free-snop?), og oppblåst (mye mat...???) og en lyskestrekk som jeg tilfeldigvis har lest kan være symptom på bekkenløsning? (aldri hatt bekkenløsning) Sikkert ikke det, da, men har en skikkelig strekk på innsiden av låret, fra lysken og ned nesten til kneet. (Sikkert bøyd meg for fort ned til vaskebøtten...:-)

Det der symptomet med at man mister lysten på snop skulle jeg ønske jeg hadde, men har desverre aldri kjent på det!

Tjorven: hold ut et par dager til da, før du tar test. dette blir veldig spennende!

1973: hva er det de skjekker hos deg egentlig?

Skrevet

sorry 1973, fikk ikke med meg de tre siste innleggene før jeg skrev....ser jo der hva du blir skjekket for.

Ser også at det går an å ha tegn på bekkenløsning før du vet at du er gravid. Vil det si allerede før IKM????? eller var du bare sen med å finne ut av du var gravid?

Skrevet

ja vi klare alltids å fine symptomer : )spurte mannen i dag om puppene var blitt større ; ) Men fikk ikke et godt svar....Fremdels mens murringer og ingen IKM...Og ja ..skal ikke teste før lørdag uansett ...skal være flink å la være =) men guuu så fristende det er....sukk .: s

og ja fikk bekkensymptomer før jeg var 4 uker på vei sist. tok test en uke etter, men viste svaret pga de bekkenplagene =) Har ikke så lett for å kjenne de nå, men har vond rygg...mine bekkenplager har vært i hofte og korsrygg...litt i symfyse område.

Skrevet

Hei dere,

Haha, om jeg ble lett gravid med førstemann? Han satt på første uhell gitt! :-D Da hadde jeg riktignok vært uten p-piller i 2 år. Jeg visste nøyaktig når jeg hadde eggløsning, så vi klarte å skygge unna de dagene (merkelig, for lite visste jeg, den gangen, om at sædcellene kan leve i opptil 5 dager!). Da han ble unnfanget sa jeg bare: "F... dette skulle vi ikke gjort...." rett etterpå. 2 uker etter testet jeg positiv....:) Det ble felipet med at det ville stå "made in Bulgalia" i baken på ham...:)

Tjorven: Har du bekkenplager nå da??? Haha, symptomer klarer man vel å finne uansett. Ihvertfall jeg...

Åååååh, jeg er så utålmodig, og jeg har ikke hatt el enda en gang! :-D

Klem

Skrevet

PS Tjorven: Jeg ble også tapet, men jeg tåler, dessverre, ikke tapen! Får skikkelig rødt og hissig utslett. Fysioen, den gangen, fikk ganske så store øyne da han så utslettet mitt! :)

Skrevet

Utrulig = D Men de p-pillene kan ligge lenge i kroppen tror jeg....så denne gangen sluttet jeg leeeenge før vi begynte å tenke tnken på å prøve. Kommer ikke til å bynne med dem igjen! Merker stor forskjell på kroppen min nå når jeg ikke bruker dem!! Deilig =))

Blir morsomt se hvor lang tid det nå tar med deg...bare du får eggløsning da=D Har ei vennine som planla å ikke bli gravid,,,hun tok tester for å se etter sikre tider...men funka ikke der heller ; ) Guten er 13 år nå=D Jeg har aldri kjent eggløsning og heller aldri prøvd de testene...vi tar det som det kommer =)

Har vondt nede i korsryggen, men vanskeli å vite hva det kommer av i og med at jeg har såpass mye ryggvondt for tiden......Har enda mens smerter...og ingen mens...men heller ikke vodt i puppene...men jokolade nød...så mange tegn på at mensen er på tur desverre....men må leve i håpet til den kommer ..ikke kommer =) Lørdag blir det testing hvis den ikke er dukket opp iallefall..klarer ikke vente lengre siden testen ligger i bade skuffen ; )

Jeg tåler heller ikke tape, så kan ikke bruke sånn...tåler ikke tapen på plaster heller..klør og rødt utslett jeg og!

Skjønner godt du er utålmodig du og ja =) Dere har jo masse morsomt arbeid foran dere iallefall =)

Forresten...luft i magen er vel et symptom ; ) hahaha...leter videre ja =D

klem

Skrevet

har også luft i magen, noe så grusomt mye. Tror jeg hadde halt i land norgesmester-tittelen i promping....dessuten vondt i korsryggen og klarer ikke sitte lenge i samme stilling. Sikkert bare dårlig trent for tiden...en hel uke til testing...kanskje....

Skrevet

åhhh....=D morsomt!! Kanskje det kan være en på lur inni magen din?

Når skal du teste?

Jeg gjør det i morgen...enda ikke tegn til mensen....bare mens smerter inni mellom....blir gaaaaaaal og utålmodig!!!! Må ikke ha for stort håp...så ser og etter tegn som burde vært her nå...ømme pupper f.eks...det har jeg jo ikke....hm....

Skrevet

Har ikm tidligst mandag, men hadde ganske lang syklus forrige runde, så må prøve å holde meg til nærmere helgen igjen. Men faktisk så føler jeg meg ganske pre-menstruell med kjempe-vond korsrygg og svake men tydelige mens-smerter, innimellom, noe som er typisk PMS for meg. ikke tenke-ikke tenke-ikke tenke....hvordan ikke tenke at jeg ikke skal tenkte......

Lykke til med testing i morgen; er du som meg, blir det ikke særlig med søvn i natt og du våkner kl. 0500 for å gå på do....

masse lykke til og husk at det finnes både negativ og positiv utgang på en test. :-I

Skrevet

Ja takk =) prøver å ikke ha for store forhåpninger....prøver....men håp må man jo ha da... : ) prøver og å ikke tenke på at jeg ikke skal tenke på alt dette hihi...

føler mg ike premenstruell heller...bruker å bli litt hissig i dagene før mens...men ikke merket noe enda...ja regner med å våkne grytidlig å tisse på pinne =D skal drikke masse pepsi max i kveld for sikkerhets skyd ; ) og legge fram CB klar i kveld =D huff.......nervepirrende...

men det kommer fleremnd om det ikke ble noe denne gangen. Vil jo være utrolig å bli gravid på 1. forsøk en gang til...ble det med den jeg mistet.Sånn flaks kan man el ikke ha??

Skrevet

jo, hvorfor skulle ikke du hatt flaks, du har sikkert fortjent det! :-) Pleier du å få IKM ti fast tid, da? Eller er det unormalt om du går over. Du har kanskje skrevet det før, men husker ikke. (tidlig demens)

Skrevet

litt alzeimer light her ; ) så husker ikke om jeg har skrevet det før. har hadd ganske stabil syklus i det siste, men tenker at siden jeg hadde SA og Tr kom 4 uker og 5 dager etterpå, så kan det enda være litt kluss....Men hvis jeg tar test i morgen så vil den vel vise rett kanskje....da er det jo 4 uker og 3 dager siden sist...Vet virkelig ikke...bare funderer : s

Skrevet

Norgesmester-tittel i promping, holdt på å flire meg ihjel, i går kveld, da jeg leste denne tråden. Var på vei i seng, så rakk ikke å skrive noe da...:)

Tjorven: Jeg er utrolig spent på deg! Når man ikke har mulighet til å teste selv, så får man tvinge alle andre til å teste. *LITT* spenning i hverdagen....:-D

I dag var jeg hos fastlegen igjen. Han er bare helt fantastisk! Det første han spurte meg om, var om jeg hadde vært på kk! Han mente at jeg ikke burde være bekymret hverken for syklusen eller eventuell tjukkaslivmoren min, men syntes jo det var rart at jeg hadde blødd så lite de siste sykusene. Han spute meg faktisk flere ganger om jeg var sikker på at jeg ikke var gravid! Akk ja, testoman som jeg er, måtte jeg tilstå at jeg hadde brukt en halv formue på tester... :) Videre fortalte han meg at konen hans var 38 da hun fikk sin første, så jeg skulle ikke bekymre meg om alderen, oddsene mine er bedre iom. at jeg tross alt har et barn fra før. Som han sa: "Livmoren din funker, det vet du!" :) Har nå fått en henvisning til en ny gynekolog, slik at jeg slipper å betale 1000,- hver gang jeg går til den priavte gyn. :) Skal allikevel dit på tirsdag, siden han følger opp det han så sist.

Ellers så er sydenturen kansellert... GRRRRRRRR... Pga. en del ting så vi at vi ikke har tid. Var skikkelig deppa i går kveld. Hverken sydentur eller baby... STAKKERS meg! :-D Huff, jeg merker at denne prøvingen sliter godt på humøret. Innimellom blir jeg bare helt sikker på at jeg aldri kommer til å bli gravid igjen. Vet ikke hvorfor, er vel bare litt pessismistisk av meg.... Og hver gang jeg ser overskriver her med: "Gravid blah... blah..." så blir jeg enda mer lei. Vet jo utmerket godt at ikke jeg blir fortere gravid av at andre ikke blir gravid, men irrasjonaliteten tar av og til helt overhånd. :)

Fredagsklem til dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...