Gå til innhold

bollus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg og ville gjort alt for å prøve å sove på en såå lang reise : D Ellers er det jo ikke så veldig mye å finne på i et fly akkurat...

Tromsø er jo flott da=) Jeg bor nesten der ; ) Ikke midt i byen da!! Men husk vinter klær ; ) Is kaldt her nå!! Hadde lue på meg i dag!! Og jaaaa...sviiiiin dyrt å reise fra og til Tromsø ...så derfor blir sydenturene og ekstra dyr når vi må til Oslo eller Trondheim....Tragisk. Ikke så mange direkte reiser fra Tromsø akkurat.

Hvor lang tid i forveien har du EL slim før eggeleveransen skjer? Skjønner meg ikke helt på alt det der.... Føler at jeg ikke er gravid...må kanskje ta el tester neste pp. desverre...trur man blir litt stresset av dem!! Men nei egentlig vil vi ikke ha flere pp ; )

I dag er jeg bedt på fest...men føler at jeg ikke kan gå...kan jo ikke si: nei kanskje jeg er gravid, så da kan jeg ikke drikke....hahaha...tragisk...Men men godt å slappe av hjemme da!!

Lykke til med konkurransen til sønnen din : D Sikkert morsomt!

God helg : )

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gang jeg fløy langt, til Japan, gruet jeg meg til flyturen. Utrolig nok, så gikk det mye greiere enn fryktet. Når man flyr interkontinentalt får man jo mat og dikke, selv om man har billigste billett, så da skjedde det noe hele tiden.

Mannen min har lyst til å reise til Thailand eller Karibien i januar. Jeg har selvfølgelig lyst til det, men tør ikke å bestille noe siden jeg da kanskje er gravid... For det første kan det være litt i lengste laget med et skranglete bekken. For det andre må man ta malaria-medisin til noen av stedene i Karibien, og det kan man ikke ta om man er gravid. Og for det tredje er jeg redd for infeksjoner ol. da man har økt infeksjonsfare om man er gravid. Hehe, vanligvis er det jeg som har mest lyst til å reise og jeg pleier ikke å si nei om mulighetene byr seg....:)

Jaja, det blir nok London rett før jul, London igjen i beg. av mars, Dusseldorf i midten av mars, Bologna i april og Budapest og London i mai. Hehe, med mindre jeg er fryktelig gravid da....:-D Vi pleier også å ha en tur til London i beg. av januar, men da drar vi muligens til sydligere strøk. Blir nok Gran Canaria da. Faktisk så liker jeg meg godt der. Man har "slaraffenlivet" med paraplydrinker og solstoler i tillegg til at man kan reise inn til Las Palmas og få storbyfølelse.

Jeg pleier å få el-slim 2-4 dager før el-testen blir positiv. På ene siden blir man stresset av all den testingen, men på den andre siden er det greit å vite at man har el og ikke minst, bli kjent med kroppen, hvordan den oppfører seg under el. Jeg er ganske så sikker på kroppen min nå, så jeg kommer ikke til å teste neste pp.

Huff, jeg tror jeg hadde gått på fest.... Nå drikker jeg nesten aldri, ikke fordi jeg er avholds, men fordi jeg tåler så fryktelig lite og får en sinnsyk migrene dagen etter, uansett hvor lite/my jeg drikker. Da blir det bare til at jeg kjører. Jeg har ikke noe problemer med det og jeg har det like gøy uten alkohol. Haha, det hender jeg tar et glass og bare nipper til det, da slipper jeg irriterende kommentarer...:) Det har faktisk skjedd at folk har kommet bort til meg og sagt at de beundrer meg fordi jeg har det så gøy selv om jeg ikke drikker!

Kroppen min er rar, men det er jo ikke noe nytt. Jeg fikk pos. el-test på torsdag. Var da skikkelig kvalm og guffen. Fredag ettermiddag ble testen neg. igjen, og jeg hadde da skikkelig vondt i magen og var kvalm hele dagen. I går hadde jeg også vondt i magen og var kvalm og i dag har jeg også litt vondt i magen. Det er ikke mageknip, men vondt helt nederst i magen, livmoren? (Ingen aning hvordan det kjennes ut å ha vondt i livmoren...:-)) I tillegg har jeg ikke vært plaget av bekkenet denne pp'en. De andre pp'ene har jeg fått vondt i bekkenet noen dager før el og så har det vart noen dager eller helt til mensen. Denne gangen kom det ikke før i natt. Våknet av at jeg ikke klarte å bevege meg. Tror jeg brukte en halv time på å snu meg rundt... Bannet, steiket og stønnet....:) Så nå ligger jeg her på sofaen og synes synd på meg selv. Jaja, godt jeg har data og tv da...:-D

Klem

Skrevet

Jeg har også en mann som vil bestille sydentur ..men jeg holder igjen med tanke på en graviditet...man kan jo ikke reise for sent i et svangerskap til syden heller...især hvis man får plager.

Forresten så passer du perfekt til navnet ditt....med alt som skjer med den lure kroppen din ; ) Men jeg tror ikke det er bekken løsning du har...synes det høres ut som bekken LÅSNING!! sjekk d ut!!

Jeg dro forresten på fest i går : ) Kjørte, og drakk kun brus. Skyldte på vond nakke og voltaren kur ; ) Men alle sa man kan jo drikke selv om man spiser de, men det vil ikke jeg sa jeg bare ....hmmm...sikkert noen som tror jeg er gravid pga d...alle vet jo at jeg mista, så da skjønner de vel kanskje at vi prøver på nytt....kanskje... Men var uansett utrolig koselig da!! Har og noe å tilstå....kremt...hihi...tok en gravid test i går....med tanke på om jeg skulle drikke...den var såklart negativ ja!! Kan jo enda være 1 uke til mensen kommer...i morgen er det 28 dager siden forrige mens. Men tror nok ikke syklusen er stabil enda nei!! Fremdeles ingen tegn..verken d ene eller andre. ingen utflod engang...så vi går nok inn i en ny pp om noen dager desverre!!!! ARG!! Kjenner at jeg blir litt irritert at det tar lengre tid en jeg ønsker!!!

Klem

Skrevet

Nei, du må ikke gi opp håpet nå! Så lenge det er en uke til ikm, er det jo fortsatt MYE håp! Tjihi, må le litt... tenk at du testet før...:-D

Iflg. legen og fysioterapeutene jeg har vært hos, så er det en blanding. Jeg har det nemlig både foran og bak. De sier vel at når det sitter bak er det låsning og når det er foran er det løsning.... mener jeg å ha lest. Noe dritt er det uansett...

Eh... jeg tror ikke man kan drikke når man tar Voltaren? Er ikke Voltaren et morfin-preparat? Ikke at jeg er ekspert akkurat...:-D Anyway, man bestemmer jo selv om man vil drikke, og det er jo ikke så rart at man ikke vil drikke om man går på medisiner! :)

Klem

Skrevet

Hei Jenter!

Jeg har nå oppdatert meg på hva dere har snakket om de siste dagene! Får nesten litt abstinenser når det er så mange dager mellom jeg er her å snakker litt med dere :-)

Vi har hatt fullt hus i høstferien, men veldig kos da :-) Har til og med fått sneket til oss noen hemmelige runder her og der hihihi ;-)

El har vært for meg, og nå er det bare å vente - tror jeg har IKM omtrent samtidig med deg A1973.

I morgen skal vi levere sædprøve, og vi har planlagt og ledd en hel del rundt hvordan vi skal få levert den innen en time. Vi har kommet frem til at det må gjøres i lunsjen! Ganske styrete!

Tjorven; nå er det veldig spennende med deg!!! Har tenkt på deg i helgen, og lurt på om du kanskje hadde testet hehe :-)

Ennå ingen tegn?

Klem

Skrevet

For å si det sånn: jeg er ganske sjokkert over meg selv...tok urinprøve lørdags morgen, satte den i kjøleskapet og dro på apoteket å kjøpte en dobbel pakke m clear blue.....er det mulig * ler* Og JEG av alle som IKKE skulle teste før lørdag som kommer......Såklart den var negativ....kan jo enda være 5 dager til IKM.....men har iallefall en test klar om det blir behov...og heldigvis var det ikke ett menneske på apoteket da jeg var der ; ))

Jeg tar ikke voltaren nå i prøvetiden, men skyldte på d ; ) Vil ikke drikke når jeg går på medisin kurer uansett. Unødvendig!! Og SÅÅ deilig å være frisk og opplagt dagen derpå : D

Men i dag er dag 28....synes å ane litt mens murringer og ømme pupper, så kanskje mensen kommer når den skal denne gang! Synes det er ganske kjedelig å ikke ha noen graviditets symptomer...da føle man at løpet er kjørt for denne pp....og den ventetiden bli ekstreeeeeem laaaaaaaaang !!

Så nå er det deres tur til å vente ....2 uker .....ååååh....enda lengre ; )

Spenende med den sæd prøven da.....vi leverte da vi prøvde på nr 1 og det tok så lang tid å bli gravid. Vi leide hotell rom i nærheten av sykehuset, så var det jeg som måtte fikse saken rett før vi skulle avgårde til levering...for å si det sånn....litt vanskelig å få alt i glasset

* LER* så lykke til ; ) Går nok flott...og ikke mist , godt å få svar om det er noe!! Så flott dere fikk hatt dere litt innimellom da...kan jo ikke ligge på latsiden selv om man har gjester nei : D

Huff, tenker på deg A73...hvis det er både løning og låsning...VET hvor vondt løsning er, men har hørt at låsning kan være enda vondere !

Klem klem =)

Skrevet

Hei på dere! :)

Jeg er virkelig spent på deg nå Tjorven!

Og sædprøve... Kan nok bli litt komikk der ja, ser det for meg...:) Man må el bare ta det med humor, det ville jeg gjort ihvertfall! :)

Argh... Jeg er skikkelig dårlig i dag også. Har ikke fullt så vondt i magen, men litt "løs i magen" (sorry... men det er vel kun her man kan skrive om blod, gørr, slim, avføring uten å bli flau? :-)) og skikkelig kvalm. Tror jeg har fått ett eller annet virus eller noe sånt. Håper det går over snart, jeg HATER å være kvalm. Synes forøvrig det er rart at jeg har hatt det så lenge, siden el på torsdag, og lurer jo selvfølgelig litt på om det kan ha noe med el å gjøre...:)

Klem

Skrevet

hmmmmmm denne tiden er uholdbar! Skulle ønske vi alle kunne flytte inn på gravid i moden alder eller 1. trimester!!!!

Satte du virkelig urinprøven i kjøleskapet og løp på apoteket.......hahahahaha..vi blir passe sprø av dette her! Bra, for da føler jeg meg ikke så sprø når jeg gjør lignende ting!

Har tenkt på det med sædprøven, ja....sikkert litt vanskelig å sikte hahaha :-) tenk om det bare går veggimellom....og vi som har måttet være avholdende i 3 dager nå for å spare - for en waist! Får håpe det går greit i morgen! Litt komisk :-)

Fortsettelse følger på sædhistorien.....;-)

Skrevet

Hahaha, jeg har jo også lest om alle de som har satt urinprøven i kjøleskapet og har tenkt at det muligen er litt... sprøtt...:-D

Jeg må forresten tilstå min galskap...:) Min gode venninne Made in bed har snakket så mye om denne tempingen at jeg ble fryktelig nysgjerrig. I forrige uke gikk jeg til innkjøp av termometer. Har termometer, men fant ut at jeg ville ha et helt nytt, slik at jeg kunne ta tempen i munnen, tenkte det ble litt mindre styr av det... Etter en dag droppet jeg tempingen, fant ut at det ble litt vel mye styr, selv i munnen...:-D

For noen dager siden chattet jeg med Made in bed og hun oppfordret meg, igjen, til å prøve tempingen. Selv om det er midt i syklusen og alt, fant jeg ut at jeg skulle begynne igjen i går. Da har jeg ihvertfall noe å gjøre på...:-D Galskapen lenge leve! :-D Fordelen med tempingen er at man, visstnok, får veldig klart frem om man har hatt el, ikke bare OM den kommer, slik som el-testene viser.

Klem

Skrevet

PS. Jeg tror ikke jeg lider av noe galt... Tempen min var på 36,5 i går og 36,0 i dag! :-D

Skrevet

Ja, temping skal vissstnok være mye lurerer enn denne evinnelige tissingen på beger....;-)

Hva slags termometer kjøpte du? Kankje jeg skal henge meg på den galskapen hvis det ikke funker denne pp!

Har begynt å tenke at det sikkert ikke er klaffer - er liksom blitt vant til at vi ikke får det til nå :-(..... jeg har dessuten litt på følelsen av at mannen har litt slappe svømmere....men det gjenstår jo å se!

Jeg har forøvrig gått til innkjøp av selen og sink, så nå får han pent svelge :-)

Skrevet

ja her var jeg borte noen timer og imens har dere hatt d morsomt på min bekostning * LER HØYT* : D Ja tenk...hadde sånt lite urin glass med lokk...og putta d i kjøleskapet......"galskapen lenge leve"....har lest et sted at urin må holdes kald når den ikke skal brukes med det samme.....jaja....hihihi...

Forresten så drev jeg med temping da vi prøvde på 1. Målte i baken og det var et fryktelig styr!!! Av og til var tempraturen på 34 og av og til på 36.....ingen dag var lik...målte vel i 3 uker og det var ingenting legen kunne finne ut av den målingen....Så mye styr til ingen nytte...for min del. Kanskje det fungerer på dere!!

Er det pga EL du får sånn løs mage A 73?? er det normalt for din del?

Er spent på å høre om den sæd leveransen i dag ØA ; ) Vil ha alle detaljer takk hahaha..Går nok helt sikkert kjempe flott =D

På dag 29 i syklusen min....fremdeles ingen tegn til det ene eller det andre....... sukk......lei av å vente ; )

Skrevet

Hei igjen,

Tjorven: Jeg tror du snart kommer opp et hakk på galskapsbarometeret! :-D *Ler høyt jeg og* :-D

Tja, jeg har hatt MYE problemer med magen de siste 5 årene, så det trenger ikke å ha noe å si, at jeg har litt løs mage og går på do mange ganger. Jeg er bedre i dag. Ikke kvalm, men fortsatt vondt på begge sidene, helt nede (i eggstokkene?). Apropos... Er dere flinke i anatomi? Jeg blir av og til litt flirefull når jeg leser om alle som har vondt i eggstokkene og livmoren... JEG har ingen aning om jeg har vondt i eggstokkene eller, for den saks skyld, blindtarmen.... Da jeg var 18 ble jeg innlagt for trolig blindtarmbetennelse, i ettertid har jeg skjønt at det var el-smerter jeg hadde.....:-D (De tok ikke blindtarmen.) jeg tror også at livmoren kan forveksles med blæren.... Ikke vet jeg... :)

Jeg kjøpte et termometer med en decimal (med "c" eller "s"???). Kanskje dumt, men det får da være grenser for hvor mye man skal styre! :-D

I dag steg tempen min igjen med 0,5 og jeg har satt ny rekord i antall tempedager på rad, hele 3 dager! :-D (Og selvfølgelig vil jeg gjerne analysere allerede, men fornuften sier at det er totalt idiotisk...:-))

ØA: Regner med dere styrer på med leveringen nå? :-D ALLE detaljer takk! :-D Lykke til ihvertfall!

Og Tjorven... Når skal du teste igjen????? :-D Jeg tror ikke jeg klarer å holde meg til jeg kommer hjem igjen... Tror kanskje jeg må ta en test FØR jeg reiser..... :-D

Klem

Skrevet

hahahahahahaha....ja galskapstermometeret gikk opp mer en ett hakk her på lørdag.....men SKAL IKKE ; ) teste før evt lørdag igjen....men er så sikker på at jeg ikke er gravi, så den testen jeg har liggende får sikkert ligge ubrukt til neste pp.....men skal IKKE garantere d denne gangen * LER* Kn ingenting om anatomien vår desverre..kan jo ingen ting om EL en gang hahahaha...jo forresten...nå vet jeg jo hvordan el slim ser ut...sikkert hatt det før, men aldri sjekka d ut før nei ; ) Men hadde du virkelig så vondt at de trodde d var blindtarmen? Er ikke plaget med vondt verken her eller der..sier bare jeg har vondt i magen når det er noe unormalt / normalt ; ) aldri tenkt over hva sm er hvor...

huff 3 dager med temping ja : )) blir spennende å se om du finner forskjellen på el og ellers. Men har du ikke hatt EL ?? Jooo..d må du vel ha hatt?? Hvor mange dager før IKM reiser du? tror du det er mulig at testen slår rett ut til da?? Er vel ca 3 dager før det står på pakken til cb iallefall. NEEEI ikke test ; ) Prøv å la være denne gangen ; )

ØA...nå er vel "Lunchen" over ..var de ikke da det store skulle skje?? Trenger ikke spørre hva du fikk til lunch i dag nei hihihi...

Klemmer

Skrevet

Yes, girls :-)

Lunsjen er over ja...og prøven avlevert. Det var en passe mulefunken herremann som ble plukket opp utenfor jobben knugende på et lite beger i bukselumma hihihihi ;-)

Han hadde måttet snike seg inn på en litt uforstyrret do på jobben, og hadde store problemer med å i det hele tatt få til noe som helst - stakkars! noe kom det da, selv om han litt slukøret mente de så passe livløse ut den lille skoleklassen han hadde fått pressa ut ;-)

Nå gjenstår det bare å krysse fingrene for at det er noen elitesvømmere iblant dem!!!

Mannen min er dessuten fruktelig furten og sur om dagen - han bestemte seg for i helgen at mandag var dagen for å begynne slankekur og stumpe røyk inntil spira sitter....lurer nesten på om jeg skal be den grinebitern om å ta seg en sigg!!!!

Skrevet

: D så du dro ikke på doet å hjalp han ??? Skulle gjort det sammen på sykehus doen ; ) Hadde nok fungert bedre ; ) stakkars...ikke lett for de mennene heller da!! Men vi har tross alt mest styr med alt dette!! men når får dere svar på prøvene? utrolig spennende å følge med : )

Huff...sure mannfolk er ikke mye morsomt heller da ; ) Men NEEEI ikke be han ta seg en røyk !!! Er jo helt supert at han har lyst til å slutte pluss gå ned i vekt !! Du får nok holde ut med han litt til ! Blir nok bedre når det verste suget er over.

Dag 30 i min syklus...og en følelse at mensen er på tur...så ikke så spennende her .....skikkelig oppblåst mage!!

trøste klemmer

Skrevet

Der kom mensen.............

.........................åååååååååååååååååååååååå....................

kjedelig !!!!!

Men hadde det på følelsen, så godt forberedt heldigvis !!

Så ser ut som syklusen min nærmer seg normalen.

Satser på dere to nå da!!!

Skrevet

Får prøve å holde ut ja! Han var faktisk ikke så sur i går, men han går å legger seg i 9-tida for å få dagen overstått hihi...stakkars!

Vi skulle få svar på prøven etter 2-3 uker. Da skulle den sendes til legen, som sikkert da tar kontakt med oss. Veldig spennende!!!

Så kjedelig at du har mensmurringer! Det trenger jo ikke bety noe.... :-)

Har dere peiling på ulik type utflod.... idag hadde jeg litt krem/lotionaktig (sorry :-)) kan det bety noe?? Håpe håpe!!!

Skrevet

Der skrev vi samtidig gitt!!

Så kjipt...selv om du var forberedt da!

Du får det nok til snart skal du se! Jeg hadde litt trua på deg denne pp jeg da, men da er det nok neste pp den sitter!

Klem klem :-)

Skrevet

Alle gode ting er 3 : ) Så satser på nr 3 på pp nr 3 : )

oj...den utfloden høres gravid ut spør du meg : ) Har lest om sånn på 1.trimester en gang!!! Krysser alt jeg har her nå!!! MÅ jo skje noen med noen av oss snart!!

Så han legger seg i 9 tiden ja ; ) huff....da blir han uthvilt om ikke annet !! Blir garantert bedre humør når du er gravid og når dere får et bra svar på den sæd prøven !!

Kjenner jeg ble litt skuffa alikevel når mensen kom...hadde ingen tro, men sikkert et ør lite håp som lå i bak hodet...

Skrevet

Skjønner at du er skuffa!

Jeg vet ikke med den utfloden jeg.......det kan jo være helt normalt det også....i tillegg til alle tegnene jeg kjenner hver pp. Har ikke noe tro på at jeg er gravid, men jeg håper jo da :-)

Kanskje jeg bare må gå noen runder hos homeopaten først....og så er det disse svømmerne da! Hvis bolla ikke sitter denne pp, så tror jeg vi skal prøve å spare i mange dager, og fyre løs en gang den dagen el-testen er positiv....hva tror du om det?

Hviken taktikk planlegger du neste gang?

Skrevet

Fader heller Tjorven. Vi ville jo ikke se mensen nå! Men er vel lite å gjøre med det....:-/

ØA: Stakkers mannen din. Høres nesten ut som når jeg har en av de første dagene på slankeren. Da er jeg så sulten at jeg legger meg tidlig, bare for å sove sulten vekk...:-D

Jeg har ikke peiling på dette med utflod, har hørt så mye. Jeg har ihvertfall hatt MASSE utflod helt siden el. Lite delikat ja...:-D

En annen ting jeg har hatt er... hahahahaha, det høres så syyyyykt ut at jeg nesten ikke tør å si det... men altså... de siste dagene så har jeg klødd på det ene brystet! :-D Ikke på brystvorten, men rundt liksom... Snålt.. Men så har jeg hørt om flere som har hatt det som symptom, så da føles det ikke så snålt allikvel, bare *litt*. :-D

Stikningene nedi der gir seg søren meg ikke! I dag har jeg hatt det i hele dag on/off. Blir litt sprø.

Trøsteklem til Tjorven og Heier-på-deg-klem til ØA

Skrevet

Så kos, A1973, og bli heiet på :-) Jeg heier på deg også!!! Og Tjorven, vi skal nok heie deg i mål også bare du blir ferdig med den hersens tanta!

Bra med de puppesymptomene dine da! Kanskje det er denne pp spira sitter! Spennende spennende!

En ny rar ting - jeg har plutselig fått masse kviser! Pleier ikke å ha det, kanskje bare 1 ved TR.....tror muligens at det kan være en reaksjon på homeopatpillene jeg har tatt for å få stabil syklus......eller så kan det jo være fordi jeg er gravid hihihi :-)

Ha en strålende dag da jenter!

Klem herfra :-)

Skrevet

ååååååååååååååååååååå...............nå høres det faktisk ut som dere begge er gravide : D Hadde vært stor stas....men DA må jeg komme etter i neste pp.!!!! Gidder ikke bli igjen alene her nei!!! ; ) hihihiih...

Gurimalla så mange symptomer da...............................jeg hadde ikke ett i forrige pp....Nei nå vil jeg bare komme skikkelig i gang med mensen. Foreløbig bare spotting i går og i dag. men den er nok skikkelig i gang morgen!! 1. gang jeg var gravid så hadde jeg blødninger de 3 første mnd. Så var 3 mnd på vei da jeg skjønte jeg var gravid : ) Så før mensen kommer helt igang har jeg alltids et håp ....tosken meg ; )

Har dere satt dag for gaviditets test? ojojoj...ble skikkelig spent her nå ja : D HEIA HEIA HEIA !!!!! : D

masse gode lykke klemmer her i fra : D

Skrevet

Haha, du vet, kroppen min har lurt meg før, så jeg stoler IKKE på symptomene som jeg leter etter. Som jeg alltid har sagt, den som leter, den finner. Og jeg tror fortsatt på det, dessverre.

I dag sank tempen til 36,2 igjen, så da forsvant litt av håpet mitt, selv om det er 6-7 dager til ikm. Hadde jeg ikke hatt den dippen på mandag, da jeg hadde 36.0, så ville jeg kanskje ha tenkt at dette var en festedipp. Nå tror jeg mer at det er kroppen min som tuller.

ARGH, dette er så pyton! Håper svinger fra dag til dag og så plutselig er mensen der....:-( Jaja, som mange sier, for hver pp så er man en pp nærmere målet... :)

Jeg tror jeg skal teste på lørdag, selv om jeg vet at det er alt for tidlig, men det er lørdag morgen jeg reiser. Hvis den er neg. da (noe jeg er 99% sikker på) så kommer jeg ikke til å teste før jeg kommer tilbake igjen på onsdag morgen, tror jeg.... :-D Hehe, det er mulig jeg må snikteste på mandag morgen, da er jeg ferdig med konkurransen...

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...