Gå til innhold

Uke 34-gjengen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk tilfeldigvis inn på babyverden.no nå og på førsteside står det om "Blødning i svangerskapet". Helt sikkert bare vanlig mensen jeg har fått nå, men stusser litt siden den kom to dager for tidlig.. Leser dette -->

"Man antar at så mange som halvparten av alle svangerskap ender med spontanabort. Men de aller fleste spontanaborter finner sted uten at kvinnen er klar over det – ofte til samme tid som ventet menstruasjon."

Ikke rart man ikke blir gravid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pfeew: Godt å høre at man ikke trenger merke noen symptomer for å være gravid! :)

Eneste er at jeg er øm i brystene, men det pleier jeg vanligvis være før mens.. Eller kan dette være ett symptom så nærme mens?

Skal ha ikm om 3-4 dager, så spennende dette her!! :) Kan jeg allerede bruke en test å sjekke nå? Eller viser det vanligvis ingenting før selve ikm dagen??

Skrevet

Hei jenter!

Ser det har skjedd ting mens jeg har vært borte!

Pfeew: Så utrolig trist at TR har kommet! *STOOOR trøsteklem til deg!* Trodde virkelig det gikk din vei nå!

Dropsen88: du bør vente til i morgen tidlig. Best å teste på morgenurin FØR ikm. Det er alltids best å vente til IKMdagen, men skjønner at du er utålmodig:-) Ta en test i morgen tidlig du, og la oss høre hvordan det gikk!

Selv er jeg svært pessimist blitt denne pp. Er jo litt snodig at jeg ikke har antydning til ømme pupper! Synes ALLE som er gravide har dette som symptom!

Bare 5-6 dager igjen å vente å. Skulle det gå dårlig denne pp kan jeg jo trøste meg med at det blir en heidundranes fest neste helg. Er festival i byen:-)

Skrevet

Ah, ja kansje jeg tar en imorgen tidlig viss jeg ikke klarer holde meg noen dager til ;)

Får ikke vært her inne så mye for tiden i og med at vi ikke har fått internett i den nye leiligheten enda, det er ikke gøy! Så er skjedd så mye nytt her når jeg da kommer innom... Føler jeg ikke får blitt "kjent" med dere alle på samme måte..

Føler ikke på meg at jeg er gravid denne pp, men blir heller ikke skuffet viss jeg ikke er.. Tenker som så at da kommer jeg lengre i læretiden, men blir veldig gla viss jeg er gravid :)

Noen av dere her som har testet allerede før ikm?

Skrevet

Dropsen, jeg er enig med Sommerfugl.. Vent til i morgen tidlig, så tar du en test med morgenurin da :-)

Takk for klemmen Sommerfugl!! Trenger den! Har grått noen tapre tårer i dag da det sank inn at mensen var kommet for fullt.. Lurer på om jeg kan ha hatt en tidlig SA.. For jeg har aldri fått mensen før tiden før, og jeg synes det kom så mye plutselig.. Vanligvis kommer mensen natt til ikm dagen, og begynner litt forsiktig før det så øker utover dagen.. Men, i dag bare renner det! Og jeg har menssmerter, mer enn vanlig føler jeg.

Jeg siterer også fra Babyverden.no:

"Man antar at så mange som halvparten av alle svangerskap ender med spontanabort. Men de aller fleste spontanaborter finner sted uten at kvinnen er klar over det – ofte til samme tid som ventet menstruasjon."

Håper det går veien for dere andre her inne!! Unner ingen denne skuffelsen man opplever når mensen kommer..

Men, føler meg bedre nå! Har gått en tur og kjøpt meg en deilig latte med god samvittighet! Og i kveld når sambo kommer hjem fra golfrunden, skal jeg lage middag til oss og åpne en flaske rødvin :-)

Skrevet

Så kjedelig med liten tilgang på nettet. Er nesten litt avhengig blitt av denne siden! Sambo bare ler av meg og sier " BIM nå igjen?" Hehe =)

Jeg kjenner deg igjen fra "Snart klar", jeg het ¤snart klar¤ før. Dere startet litt tidligere der også?! Vi skrev jo på denne tråden "vår 2009-prøvere".

Ja gjelder å se noe positivt i det, hvis TR dukker opp. Man bygger seg opp så store forventninger mellom EL og IKM.

Jeg har ikke testet ennå. Venter til ons-tors tenker jeg.

Skrevet

Sommerfugl: Ah du var også der ja!! Hehe =) Ja planene endrer seg fort!! Vi bare hoppet i det, og håper på det beste.. Så får det skje når det vil skje! :) Dumt uten nett, er veldig avhengig selv såh!

Hvilken pp er du i?

pfeew: Trist at mensen kom da!! Fikk ikke lest igjennom alt så så det ikke før nå! Men men ikke lenge til neste eggløsning når allerede mensen er igang :) Lykke til!!!

Skrevet

Pfwee: Uff, det er fælt at det skal gå så inn på oss, men det viser bare hvor mye dette barnet (som snart blir til) er ønsket!

Det høres jo ut som du kanksje har hatt en SA da, siden det er så stor forskjell på blødningene.

Eller:

Har du gått på p-piller? Lenge siden du sluttet?

Mnd etter at jeg sluttet på pilla (sluttet i april) fikk jeg en HEEELT annerledes mensen. Mye smerter, større blødning, generelt flere pms-symptomer. Da jeg gikk på pilla hadde jeg ingen menssmerter og nesten ingen blødning. Tenkte kanskje at virkningen av pilla er i ferd med å gå ut for deg nå???? men dette er sef bare en teori;-)

Godt å ha noe å se frem til med god vin og mat da:-) Er nok ikke lenge før du får en positiv grav-test skal du se!

Skrevet

Dropsen: Jeg er i 1 pp, så er kjempespent! Håper jeg ikke trenger mange pp.

Du er i første du og?

Skrevet

Ja, tenk å ønske seg barn sååå mye! Mens noen ikke har lyst på barn i det hele tatt!

Jeg har gått på p-piller i 10 år og sluttet i april. Vi er i 4pp - går over til 5pp nå. Mensen har vært helt grei de fire siste månedene. Har blødd like mye som da jeg gikk på pilla, men hatt mer menssmerter. Har også mer pms symptomer og kjenner alle forandringer i kroppen veldig godt.

Men, når jeg begynte å blø i dag så bare "fosser" det. Blør mer enn vanlig synes jeg.

Kanskje du har rett, at virkningen av pilla går ut nå.. Det tenkte jeg ikke på.. Kanskje det blir klaff neste pp da ;-)

Skrevet

Ja det er bare min lille teori da;-) Hvis den stemmer så er du jo kanskje heldig neste pp vettu;-) *Håper* 10 år er jo lenge, og kroppen trenger jo kanskje litt tid på seg.

Kan jo forresten nevne at akupunktur kan hjelpe på det meste;-) Har hørt så mange solskinnshistorier om folk som har sliti med å få barn, og blitt det etter akupunktur. Selvom dere ikke kan betegnes som "slitere" ennå, så er det iallfall ett tips som jeg har stor tru på!

Skrevet

"blitt gravid etter akupunktur" skulle det stå. Blir litt ivrig;-)

Skrevet

Dropsen: Da har vi en spennende tid fremfor oss!

Når sluttet du med pilla/annen prev?

Jeg sluttet i april med håp om at det vil korte ned ventetiden;-)

Skrevet

Ah okei :)

Jeg sluttet med p piller i oktober i fjor sirka! Så har gått lang tid uten.. Vi bruker babycomp som prevansjon/planlegging med graviditet :)

Har du noen symptomer nå da? Når er ikm?

Skrevet

Akupunktur ja, det var et bra tips! Selv om vi ikke er "slitere" enda, så kanskje jeg skal prøve det hvis det ikke er for dyrt.. Ønsket er så stort, så jeg prøver gjerne nå!

Skrevet

Ok! Ja, men da er vel kroppene våre pille-frie;-)

Den bcompen virker så kjekk! Men har ikke råd akkuart nå, og når jeg har fått barn skal jeg begynne på pilla igjen pga masse plager uten:(

Jeg tør ikke si om jeg har symptomer på graviditet eller TR.

Merket mye i starten av denne uka,men nå er det ikke stort.

Har en kvalme som kommer og går+smerter i høyre del av magen.

Har IKM lør eller søndag tror jeg. Har hatt syklus på mellom 25 og 30 dager siden jeg sluttet på pilla så det er ikke så lett å si.

Noen symptomer på deg da?

Skrevet

glemte å si at de jeg har hørt om, har gått til homeopat som driver med akupunktur. Regner med du da får ett homeopatisk middel i tillegg til behandling med nåler.

Ja det er verdt et forsøk! Jeg har stor tro på det.

Du må nok regne med å betale 3-400 pr gang, så er jo ganske dyrt, men vet ikke hvor ofte du trenger behandlig da.

Skrevet

Ingen symptomer på meg nei! :/ eneste er øm i brystene, men det pleier jeg vanligvis være før mensen.. Så vi får se.. Bare å håpe :)

Babycomp e genialt ja!

Skrevet

Uffda pfeew, det var en trist nyhet, så kjipt at mensen kom. Bra du har koset deg med en latte, og senere mat og vin, de små gleder kan bety mye :) Da er neste måned din måned vet du :) Det kan jo godt være en spontanabort som du sier, det var akkurat det jeg følte selv sist måned. Utrolig sterke symptom, også kom mensen lenge før tiden. Lykke til i neste pp da :)

Vi andre må vel fremdeles smøre oss med tålmodighet noen dager, jeg har ihvertfall ikke ikm før på fredag, en evighet til :) Blir spennende nå når alle bare venter på å teste. Jeg kommer sikkert til å bli fryktelig utålmodig, ikke sikkert jeg klarer å vente en hel uke med å teste. Men det er like greit å vente til over ikm, så slipper en å bruke penger på bortkastede tester.

Skrevet

Ja, var veldig trist Nybaby. Men, føler meg bedre nå og nå har sambo kommet hjem til meg også :-)

Jeg kommer til å følge med på dere utover uka for å se hvor mange det klaffer for, og hvor mange som dessverre får mensen.. Håper det beste for dere alle!!

Jeg skal sitte på nett litt ikveld å sjekke muligheter for akupunktur her i Oslo. Hvis noen har tips her i Oslo, kom med de :-)

Nå skal jeg gjøre klart vaske vann så skal sambo vaske gulvet og jeg tenker jeg skal begynne på middagen om ikke så lenge.. :-) Og sprette rødvinflaska..

Skrevet

Mmmm...rødvin!! :-P

Skrevet

pfeew: Jeg som var såååååå sikker på att du var gravid da:(

Sender deg en STOR klem og ønsker deg lykke til med neste pp!!! :)

Skrevet

Takk for det Tjorven :-)

Jeg skal prøve noen kjerringråd denne gangen.. Grapefruktjuice, salviete og ekstra vitaminer.. :-P

Skrevet

Ja,det må du gjøre!! :) Krysser alt jeg har for att det klaffer!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...