tussemor5 Skrevet 25. april 2008 #126 Skrevet 25. april 2008 God morgen damer!!!!!!!!!! Nå utfører jeg ett iherdig forsøk på å holde meg våken, bare noen timer til...fytti grisn så tunge disse nattetimene er gitt...Håper dere alle har hatt en god natt og at mange har ruget godt på eggene og spirene sine;) Nå er jeg sååååååååå klar for å få ett lite gull i magen at jeg holder på å klikke, ja, ja, godt vi snart kan starte å prøve igjen. Spent på hvem av oss som går lei først...hehehe...må vel opp i gravemaskinen eller traktoren for å legge inn aksjer i arbeidshelgene mine eller skippe middag før jobb...hehehe...blir spennende dette her ja:) Skulle egentlig bare inn å ønske dere alle en serdeles god helg, men ble litt rabling likevel.... Ha en super dag da jenter å nyt finværet som er på hell...
Maine Skrevet 25. april 2008 #127 Skrevet 25. april 2008 Hei og go' fredag! Plutselig har det blitt overskyet og kaldere - dårlig gjort fordi vi hadde tenkt oss på hytta i Kragerø i helgen. Det er ikke like hyggelig å sitte i en liten hytte i regn! Så gla'; så bra at du hadde en god dag igår. Så bra med foreløbige resultater. Håper dere treffer egget en av de nærmeste dagene! Snorke-frøken; jeg kan ikke si at jeg ønsker med tvillinger, men heller det enn ikke flere barn! Vi hadde en ny diskusjon ang pergo for et par dager siden og han er på gli. Tror jeg får han med hvis det viser seg at syklusen min lever sitt eget liv igjen nå. Tussemor; vaske bil med barn kan være gøy og utfordrende! Begge mine gutter er gjerne med pappa'en når bilene skal vaskes. Så stolte etterpå! Dotten; vi kjøpte tramponlina ifjor da var minstemann 2 1/2 år. Han hadde veldig glede av den ifjor, men ser at jeg lettere kan gå ifra han der iår. Han er tryggere på å komme seg og opp og ned alene nå. Sanna 32; så flott at mensen er kommet (siden du ventet på den!). Ikke lett med stanhaftige gubber. Dessverre bestemmer vi ikke alt alene (hadde vært så mye enklere av og til!!!) Jeg har fremdeles ikke fått utslag på el-tesen. Er idag på dag 21 i syklusen. Tester over helgen. Hvis den ikke har gitt utslag da venter jeg til tiden hvor mensen burde kommet og ringer gynekologen. Ha en god dag alle sammen!
Mortine Skrevet 25. april 2008 #128 Skrevet 25. april 2008 Hei, hei! Deilig at helgen er her igjen! Vi har vært i bassenget i ettermiddag, veldig trivelig! Selvom jeg ikke har testa denne måneden regner jeg med at el er ferdig nå. Vi har fått lagt inn masse aksjer og håper på avkastning!! Jeg har forsøkt å ikke tenke så mye på at det er prøving vi driver med, har fokusert på kosen og har følt meg mer avslappa. I morgen braker det løs her i ordets rette forstand! Da skal vi rive inngangspartiet og gangen på huset vårt. Graveren kommer på mandag og snekkeren på tirsdag. Dette blir spennende. I løpet av de siste dagene har vi tatt mange valg ifht. dører, vinduer og trapp,håper vi blir fornøyd med det vi har valgt! Det er vel flere her på tråden som holder på med sånt for tiden? Myrtel og Tussemor? Så fint at det gikk bra i går, Så gla'!!! Fint at gynekologen viste seg fra en bedre side. Håper du og sambo har hatt det riktig så hyggelig etter at dere var ferdige med gårsdagens nødvendigheter!! Fy søren for en skremmende opplevelse Snorke-frøken! Det må bare ha vært forferdelig. Men også veldig, veldig fint da du fikk se den lille på ul. D&G:hvordan går det med monitoren? Ble kaka fin? Tenker det har vært full fart med bursdag. Så fint at mensen kom og du kan begynne å ha litt oversikt i syklusen igjen Sanna! Nå er det ikke lenge før dere kan sette igang igjen!! ----------------------- Har kanskje tipset om det her før,men forteller igjen om min studievenninne som hadde prøvd i 6 år (inkludert flere prøverør) og var oppgitt av helsevesenet. Etter 6 mnd. med akupunktur og homeopati hos Freyaklinikken var hun gravid- hun har nå fått 2 barn! Veit ikke om jeg har fortalt det før, men jeg driver litt med amatørteater. Veldig morsomt! Nå har jeg blitt spurt om jeg vil være med på en oppsetning som skal spilles i julebordsesongen dvs.3 helger i november og desember. Har kjempelyst til det, men håper jo naturligvis å være gravid på den tiden. Jeg kjenner instruktøren godt og sa det til han. Han sa at det var bare bra for stykket om jeg hadde mage- det handler nemlig om en mann som er gift med to damer samtidig (og som ikke vet om hverandre) og jeg skal spille den ene dama. Men så har man jo ingen garanti for hvordan formen blir hvis man skulle være så heldig å bli gravid da.. Med datteren min var jeg veldig frisk og kunne nok spilt teater fram til termin, men i det svangerskapet som ble avbrutt var jeg ganske skrall.. Lurer på hva jeg skal bestemme meg for.. Ha en fin kveld og ei god helg jenter!
*anki * Skrevet 26. april 2008 #129 Skrevet 26. april 2008 ops...vi var på side 2! Litt mindre aktivitet her inne i helgene. No nærmer det seg ikm for noen av oss. Noen symptomer? Jeg har to siste dager hatt veldig tyngdefølelse i underlivet og endel prikking i brystene. Kan no kanskje håpe at dette er et positivt tegn...! Men det er en uke til testing.... uæh - e så utolmodig! Hvordan går det med snorke-frøken da? Ikke mer blod håper jeg... D&G: så spennende med monitoren da. Du skal se den sitter denne gang..."håpe håpe" Heia heia på deg sanna... No skal du se at det blir fart i sakene når syklusen er i orden. Mortine: så kjekt med teater da... Du skal se du blir frisk i det neste svangerskapet ditt...og at det blir et skikkelig intrigeteater du skal spille...der du er den høygravide kona...hihi Ellers - lykke til med riving... Blir mye kaos med opp-pussing, men gud kor deilig når det er over og alt er nytt og deilig... Ellers er den husken min ikke ved lag alltid. Må lese litt mer nøye gjennom innleggene. Skulle skrevet litt mer til hver enkelt, men det får jeg ta senere. Skulle egentilig bare dytte oss litt opp igjen. no må jeg ut å helge-handle. Får besøk i morgen, og må vel lage noe godt "attåt" kaffien...
nr3hososs-og kanskje en til... Skrevet 26. april 2008 #130 Skrevet 26. april 2008 Hei Snorkefrøken Vet ikke om jeg skal fortelle hele forløpet her på denne tråden... Det kan bare gjøre alle andre veldig engstelig. Normalt svangerskap. Fant ikke ut om det gikk ann å sende deg en privat melding. Men jeg fødte 24.12... Av alle dager... ! 10 dager før termin. Men no er jeg heldig og har blitt gravid så kjapt... Så nå må jeg forsøke å se det positive i det.
*anki * Skrevet 26. april 2008 #132 Skrevet 26. april 2008 Snorke-frøken! Huff så mye ekstra bekymring det blodet fører med seg. For å muntre deg opp litt kan jeg fortelle at min svigerinne blødde mye, og det var virkelig mye også, i ca 12 uker. Det var skikkelig klumpete også. Hun har en frisk gutt i magen og har termin i juli... Ingen kunne forklare hvorfor hun blødde så mye. Lykke til i konfirmasjon i morga. Klem
tussemor5 Skrevet 26. april 2008 #133 Skrevet 26. april 2008 God kveld damer!!!!! Syntes vi var kommet litt vel langt ned på denne siden;) Jeg er for n'te gang stasjonert på jobb og nyter stillheten. Hjemme i dag har det ikke vært de beste forutsetninger for å sove. Gullet har hylt store deler av dagen og utenfor soveromms vinduet har gubben gravd tomt. Gravemaskin skuffe mot stein er ikke akkurat musikk i ørene etter ei lang nattevakt, men,men, må vel bare tåle det hvis jeg vil ha litt større hus;) Anki72: Heier på deg nå, satser på at du allerede har en liten spire groende (sinnsykt bra norsk...hehehe...) i magen. Krysser fingrene for deg jeg!!!!!!!!! Mortine: Jepp, vi er i full utbygging, slitsomt og veldig spennende. Gubben min gjør alt gravearbeide og store deler av sprengearbeidet selv også skal han vistnok være med å snekkre litt også, så regner med at jeg kanskje ser han en gang nærmere jul (bortsett fra de minuttene hver dag hvor vi skal legge inn solide aksjer for ny liten spire;)) Når han har fri jobber han enten med huset eller passer gullet fordi jeg er på jobb...oppdaget i går at jeg skal jobbe 14 netter i ett til sommeren - kjente jeg ble litt matt, men de pengene kan jo komme godt med når/hvis vi får en liten en til...håpe,håpe,håpe...Hvordan går det med oppussinga deres???? Nr3hossos: Hadde vært interessant å hørt litt om dine erfaringer i forhold til den tragiske hendelsen du har vært igjennom. Da jeg gikk gravid med gullet snakket jordmora mi veldig mye med meg om at jeg ikke måtte ta alle gledene på forskudd fordi jeg ikke hadde noen garanti på at barnet ville være friskt og raskt før det var ute, gjorde egentlig ingenting (har ei veninne som har mistet rundt 6 - 7 mnd 2 el 3 ganger, så jeg var relativt forberedt) fordi jeg ble mere observang i forhold til gullet sin aktivitet og det var jo nesten litt gøy, men du må bare gjøre det som er mest riktig for deg. Jeg er helt enig i at det ikke er noen hensikt at vi på tråden skal bli mere engstelig enn nødvendig....Krysser alt jeg har for det lille gullet du har i magen nå. Gleder meg til å høre hvordan det går framover:) Snorkfrøken: Ja, dette helsevesenet er ikke bare bare å få oversikt over gitt. Det er ikke så stor forskjell på en vanlig overlege og en seksjons overlege. Dreier seg mest om en del administrative oppgaver, pluss at en seksjonsoverlege gjerne har jobbet en del lengre på fagfeltet enn en vanlig overlege (overlege blir du etter at du har gjort så så mye, studert så så mye osv avhengig av fagfelt) Uanset en overlege har kun ansvaret for den avdelingen han/hun jobber på f.eks gynekologisk avdeling og har stort sett bare ansvar for pasientene, mens seksjonsoverlegen har ansvaret for f.eks hele seksjonen med føde, barsel og gyn (husker ikke helt hva alle disse seksjonene heter). Håper du ble litt klokere;) Lykke til i morgen på konfirmasjonen. Håper blødningene gir seg nå, slik at du kan få ro til å nyte graviditeten og den voksende (litt bedre norsk en i sta..hehehe...skulle aldri jobbet natta gitt) spiren i magen din.... Ellers ser det ut til at TR driver å legger inn årene for denne gangen, håper virkelig at hun ikke kommer på besøk før om lang,lang tid, mange år spør du meg=) Ser for meg at det blir mye kos framover, så damer, når det nærmer seg ikm for meg neste gang og jeg begynner å klage på ømmhet nederst i magen og tyngdefølelese får dere minne meg på om at jeg har bedrevet voldsom magetrening;) hehehe....Go natt alle sammen. Kikker nok innom til natten igjen skal dere se...hehehe...snart kaffepause, hehehe
Pappalille Skrevet 27. april 2008 #134 Skrevet 27. april 2008 Heisann alle sammen =) Jeg er litt apatisk for tiden. Føler meg litt utenfor mens jeg går og kjenner på kroppen og lurer på hvilke signaler den gir. Jeg har aldri vært særlig opptatt av dette med TR, EL og slikt, siden det å få barn aldri har vært noen tanke hos meg før, men denne måneden er ille. Jeg griner for alt mellom himmel og jord, er sprudlende glad mesteparten av tiden, synger for meg selv nesten hele tiden (jeg håper ikke de hører meg bakover i t-banen, da tror de vel sjåføren deres er hakke gal), og er ellers ganske på tuppa! UFF! Og *knis*. Jeg føler meg sprø, men levende dét er jeg i hvert fall =)! Nå skal jeg gå og vaske mitt lægeme og komme meg på jobb. Måtte bare stikke innom her og lufte meg litt først =) Sanna; så flott at TR _endelig_ dukket opp! =)
*anki * Skrevet 27. april 2008 #135 Skrevet 27. april 2008 Da fant jeg oss på side 2 igjen. Mange som har tatt BIM-fri i helga. Tjihi!!! Har hatt besøk i dag og det var veldig koselig. Var på ettermiddagen hos mamma og pappa på middag. Det var deilig det... Mannen min reiste idag på jobb igjen, men siden det er 1.mai fri på torsdag får han kanskje fri fredag og lørdag så han kommer hjem igjen onsdag. Håper det - det er skole og barnehagefridager på fredag, og jeg skal på jobb...Ugh! så gla`: fått til noe kos på helgebesøk da? Håper spiren fester seg denne pp. Tvi tvi... Dotten: hvordan går det med deg da? nr3hososs: er du langt kommet no? mange uker? Godt at du får tett oppfølging. Grusomt å miste et barn. Greier ikke å forstå smerten det må være. Tussemor: huff så fælt å ikke få sovet etter nattevakt... Men det er no godt å få større hus da...hihi. Pappalille: når har du ikm? ikke ført deg opp på lista vår... Kanskje du er gravid allerede? Humørsvingninger og greier...hihi...det er no et veldig kjent symptom der alt går opp og ned. Lykkelig og blid i det ene øyeblikket, så sur og grinete og plutselig veldig følsom og lei deg... Vil ellers ønske alle en god kveld. No blir det nattastell på mine unge håpefulle. Klemmis fra meg!
bomsa Skrevet 27. april 2008 #136 Skrevet 27. april 2008 Hallo alle sammen..... Så gla: Du er fantastisk!!! du sprudler over med optimisme og det smitter!!! Deilig å lese innlegget ditt....:-) Den mannen din får virkelig gjort jobben..he he... hva betyr det at urinprøven var usikker? Ja selv jordmødre kan ha dårlige dager...men jeg vet ikke om det er rett å la det gå utover pasienter... Vente på natta? du vet de sier at morgen sex er mest produktivt...he he... Dotten: Jeg er nå veldig gla i de innleggene dine jeg. Prøver å få til noe lignende, men det kan jeg glemme..:-) Er det noen grunn til at du ikke har overskudd? Jeg står og å sikler over barnevogner...litt dumt at jeg ikke har noen kjentfolk som har fått unga da jeg "overfaller" fremmedfolk.... Tussemor5: det kan ikke være greit med så mye nattjobbing, men som du sa så er det greit når lønningen kommer. Så dere skal bygge ut...artig med nytt hus..kommer det til å ta lang tid? Så tanta er på tur til å dra? he he....da er det bare å hoppe i det. Mamma til 2gutter og en engel: Ja er det ikke typisk at når man har fri og planer da kommer været og gjør ting vanskelig. Hytte på Kragerø høres jo hærlig ut, jeg håper dere fikk en fin tur og at det ikke regnet så alt for mye. Hvor lenge har du testet? Kan det hende du har hatt tidlig el? hører mange ikke får utslag på el testene heller, selv om det har vært el...har du hatt utslag før? Mortine: Tror du har rett i det at man skal slappe av og nyte i stedet for å stresse. Så dere skal også bygge ut? Det er regelrett en epidemi her inne..:-) Kunne tenkt meg å være med på den, men det er vanskelig å bygge ut når man bor i blokk..he he Så spennende med teater:-) Har fusket litt i faget selv. Koselig at rollen din kan skrives om hvis du skal være så heldig å bli gravid. Det viser jo at instruktøren vil gjøre mye for å ha deg med, det skal du se på som et kompliment..:-) Jeg vet jo ikke hva du bestemmer deg for, men er du usikker kan dere jo bare bruke en stand in. Hvis du vet at det er noen som kan ta over din rolle,om du skulle bli dårlig, kan det bli enklere for deg å si ja til rollen. Anki72: Det er bra du holder oss oppe på første siden..:-) Det er meget lite aktivitet her inne i helgene ja, jeg sitter og leser de samme innleggene omigjen...:-) Hmmm...spennende med symptomer da....;-) Jeg krysser fingrene for deg...he he Noe til kaffen....har du sett den kaka til D&G...oh my god....sei eg bære.. nr3hososs-og kanskje en til... koselig av deg å tenke på oss sarte sjeler her inne..:-) Kunne lese litt mellom linjene og ville bare gi deg en klem i tankene. Snorke-frøken: Håper det gikk bra i konfirmasjonen og at du ikke var så mye redd. Dette skal gå bra skal du se, han legen var jo optimistisk. ja da var du klar for 17. mai og hva det skulle være..:-) Så flink du er som ordner alt på forhånd. Jeg er den som løper ut på 16.mai og leter etter ting jeg trenger...og jeg har ingen barn...håper jeg blir litt mer lik deg om jeg blir mor..:-) Hvilken bunader har du? Jeg har kystdrakten som jeg er så glad i...jeg er fra troms....det sier jo kanskje alt om hva jeg mener om troms bunaden..:-) Pappalille: Ja, nå er det ikke mange dager igjen så er det i ordentlig prøving for oss..:-) Sipping er et symptom da vennen.....eller humørsvigninger som det heter....:-) D&G: hvor er du? Gått helt i kjelleren etter 2 års dagen..:-) Du må rapportere om hvordan det gikk.. Ellers så har vi hatt en rolig helg her hos oss. Var i Gøteborg i går på shopping....det er virkelig en fin by. Dessuten har de freeport som selger merkevarer til brøkdeler av hva man må betale i norge. Gubben fikk seg trenings klær, finklær og 3 pr sko så han var fornøyd. Jeg kjøpte trenings klær og noe hårprodukter. Som dere skjønner så har vi satt igang med trening igjen etter en lang og lat vinter..:-) Nå har jeg vasket uniformen og stekovnen så mine hussysler er over for idag....vi var hos svigers og spiste middag..:-) Deilig. Min gubbe har og kjøpt grill...kjøpte den i høst, men har ikke innkjørt den enda...Dette er hvis fine greier...med 3 brennere, stativ og masse finesser...je je...håper bare man kan bruke den til å grille på...he he Ha en fin søndag
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 27. april 2008 Forfatter #137 Skrevet 27. april 2008 johooooooo........phuuuuuuu, d tar på å feire 2års dag gitt:) Her har d virkelig gått i ett siden torsdag, men guuuuud så koselig vi har hatt d:) Og ikke minst Turbo har vært i 100 siden han ble vekket fredag morgen. Huff, jeg synes han har bare blitt kjempe stor bare i helga.........Goingen til mams...."snufs" Her har dagene gått så fort, men la inn godt med aksjer når d monitoren "ba" om d og nå er den nede på 1 level, så nå hviiiiler vi:) brukte 10 pinner, og maskina er fornøyd:) SANNA: TUSEN,TUSEN MILLIONER TAKK FOR AT DU STILLTE OPP OG PYNTET KAKA OG IKKE MINST LÅN AV BIL-FORMEN:) TURBO BLE FØRST STUM, MEN SÅ HOPPET HAN RUNDT OG KLAPPET I HENDENE OG SA "BROM-BROM KAKE-NAM-NAM" D VAR JO MENINGA AT VI SKULLE HOLDE KAKA HEMMELIG TIL ETTER MATEN, MEN D VAR VIRKELIG VANSKELIG FOR TURBO DRO MED SEG GJESTENE INN PÅ KJØKKENET OG BANKET PÅ KJØLESKAPET OG SA "BROM-BROM" STAKKAR D SKJØNNTE JO INGEN TING:) MEN DERE KAN TRO D BLE VILL JUBEL AV 7 BARN MED FORELDRE, NÅR KAKA BLE SATT PÅ BORDET OG LYNET MCQUIN BLE ÅPENBART. JUPP JENTER SANNA PYNTET DEN ETTER BARE BILDE OG EN LITEN BIL TURBO FIKK TIL 1ÅRS DAGEN:) HELT UTROLIG. DENNE DAMA ER EN KUNSTNER, JEG HADDE VEL GITT OPP ETTER Å HA PYNTA PANSERET. JEG SKAL LASTE INN BILDE SOM DERE KAN SE PÅ MIN PROFIL, MEN AKKURAT NÅ ER BATTERIET TIL KAMERAET TIL LADING......+JEG TRENGER HJELP AV HELTEN TIL SÅNNT.... MAAAAAAAAAAAANGE BILDER BLE TATT, OG JEG HAR VISST VIRKELIG SATT STANDAREN PÅ BURSDAGKAKER FREMOVER-HI-HI! TUSEN TAKK SANNA FOR AT DU HJALP MEG Å GJØRE SELSKAPET TIL TURBO HELT TOPP!!!!!! Så glà: hvordan har helga vært? Du har vel hatt max i to dager nå, eller? Går utifra at dere fikk lagt inn noen runder hos ho mor? Allle dere andre. Jeg kommer sterkere tilbake:) Nå skal jeg finne armkroken til Helten:) Sliiiiiten gitt:)
Pappalille Skrevet 27. april 2008 #138 Skrevet 27. april 2008 Ja, da var arbeidsdagen endelig over gitt. Trøtt og sliten og føler meg ikke akkurat i aksjemegler-form nå nei >< Sanna; er det noe annet på gang enn bare overfølsomme lille meg, ja da må jeg si at jeg er mektig imponert over mannen og meg selv. Med mine tussete jobbetider og hans Å-menneske (B-menneske bare mye, mye hardere angrepet) tendenser, så har vi knapt nok ligget i senga samtidig de siste to ukene =p Men, det ordner seg nok =) Nå tror jeg at det er leggetid gitt *gjeeesp*
Pappalille Skrevet 27. april 2008 #139 Skrevet 27. april 2008 Oj, ja. Jeg er litt usikker på syklusen min Anki, så jeg er ikke helt sikker på når IKM er. Sist kom TR den 14. april, så med 28 dagers syklus skulle jeg vel få TR på besøk den 12. mai eller så, men jeg mistenker at jeg har lengre syklus enn som så.
*anki * Skrevet 28. april 2008 #140 Skrevet 28. april 2008 Huff pappalille. Har du hørt om beatek-t som driver med Reiki-behandling? Hun har fått stabilisert mange`s sykluser. Se om du finner tak i nicket hennes og les på siden hennes. Der står det litt om det. Har selv prøvd Reiki med henne og det var fantastisk. Tok det no når jeg gikk på 3 knallharde penicillinkurer og hadde ingen plager med magen eller fikk soppinfeksjon som jeg alltid bruker å få. Vel verdt pengene. 3 behandlinger kr 450. Da sender ho 3 ganger i uka til avtalt tid og du ligger i senga di i ca 20 min. Du får tilbakemeld fra henne på mail, og det er utrolig hva hun kjenner. Jeg følte mye under sendinger men det er forskjellig fra person til person. Jeg fikk også igjen mens etter SA bare dager etter 1. sending. Hatt normal syklus siden... MEN NÅR DET ER SAGT, hadde jeg idag litt spottblod (lyst og utvannet) og det er ikke ikm før 4. mai (søndag). Kan jeg være gravid kanskje og egget fester seg idag? ca 8 dager etter EL??? Blir litt tussete her jeg...
så gla' Skrevet 28. april 2008 #141 Skrevet 28. april 2008 Aj, aj, aj...Satt her og hadde skrevet masse, og så kommer jeg borti et eller annet, og vips - det eneste som står igjen er god mandag.....argh, det der har skjedd før, og det er så ergelig. Jeg får bare ta en kort oppsummering av helgen. Jo da - vi har fått lagt inn masse aksjer. El-blødning og kjempevonde el-smerter på fredag, og lørdag og søndag viste monitoren max. Vi har gjort en hederlig innsats i hvert fall, og vi har kost oss masse i helgen. Uten å bry oss om hva de andre tenkte, tok vi med oss en pils i boblebadet, og vred nøkkelen omhyggelig rundt. Hi, hi....ble mer enn pliktsex, og det lover godt:-)) Ellers har vi bestemt oss for hva vi skal gjøre i ferien i år, dvs. vi fikk et helt unikt tilbud som vi ikke kan takke nei til. Mamma og sambo vil ha oss med på cruise i Middelhavet i juli. De betaler reisen:-) og maten er jo inkludert i prisen, så det kan vi jo ikke si nei til. Hadde egentlig tenkt å ta ferien hjemme, med litt beising av hus o.l, og legge til side noen penger til opppussing av bad, men nå ser det ut til at det blir en liten tur likevel. Vi var på cruise i baltikum i fjor, og det var bare sånn luxus. Middelhavet med royal caribbean kan jo ikke bli noe dårligere. Dessuten har jeg aldri tidligere vært i de havnene skipet legger til, så det må jo bare bli bra. Sambo skulle gå innom reisebyrået i dag:-) Jeg er litt skeptisk med tanke på ferie og graviditet, men vi kan jo ikke sette hele livet på vent. Nå er jo cruise i seg selv en veldig avslappende og god måte å feriere på, det er heller varmen jeg tenker på. Middelhavet i midten av juli er ganske varmt vil jeg tro (?) og jeg sliter litt med blodtrykket mitt i varmen. Jeg får vel rett og slett bare holde meg i ro i skyggen da :-) Sånn helt på tampen; den kaka til Turbo var knallfin:-)) Sanna; hvordan lager jeg rød smørkrem til sjokoladekake? Nå skal jeg ta meg en liten gåtur, også får jeg se om jeg får skrevet et nytt innlegg med litt kommentarer igjen etter det. Ha en fin dag alle sammen!
Maine Skrevet 28. april 2008 #142 Skrevet 28. april 2008 Hei alle sammen. Ble hjemmehelg siden været var usikkert. Hytta i Kragerø er liten så det er vanskelig å være der med to aktive gutter hvis vi ikke kan være mye ute. Den er veldig fin å ha på sommeren. Ligger ved et stort ferskvann ca 10 min kjøring fra Kragerø sentrum. I går hadde vi svigers og pappa på middag. Måtte få brukt opp pinnekjøtt som lå i frysa. Det ble knallgodt. Til og med ungene likte det. Ellers har jeg fremdeles ikke fått utslag på el-tesen. Er idag på dag 25 i syklusen. Slutter å teste nå. I helgen hadde jeg litt brukt utflod. Postivt? Håper at jeg begynte testing for sent (dag 16) eller at jeg har hatt el selv om jeg ikke får utslag (jeg har fått utslag de to månedene tidligere på dag 19 i syklusen. ). Hvis ikke betyr det at det henger............Lurer på å prøve akupunktur dersom syklusen er ute å kjøre igjen. Har hørt mye positivt om det. Erfaringer? Ellers tror jeg at jeg har overtalt mannen til pergotime!!!
bomsa Skrevet 28. april 2008 #143 Skrevet 28. april 2008 hellu...er bare inne en snartur før jobb...:-) Man lager hvitsmørkrem av 50g melange og 50 gram flott, 3ss melk, 300g melis og litt vaniljesukker for smaken. Da blir smørkremen helt hvit slik at den er enklere å farge. Jeg bruker de fargene Cacas sine ïmporterer, de er mye bedre enn norske. Cacas har åpnet butikk her i Oslo i tollbugata 19. Fantastiske hjelpemidler for kakepynting. de har også kurs. De er også på nett www.cacas.no Er det noe jeg kan hjelpes til med er det bare å si ifra..:-) Elsker slike ting..
tussemor5 Skrevet 28. april 2008 #144 Skrevet 28. april 2008 Hjeeeeeeeeeeeeeeelp, nå er jeg så trøtt,så trøtt,så,trøtt og gullet bader vist akkurat i doskåla igjen, sukk vet ikke om jeg orker å hente han....noen som vil sitte barenvakt ett par timer så jeg får sove litt;) - sånn der var badinga i doskåla over for denne gang og vaskemaskinen er neste mål som skal få unngjelde...hehehe...livet er spennende dere. Skulle egentlig kommet oss ut,men jeg har mer enn nok med å bevege meg innendørs akkurat nå. Egentlig er bevegelse ett nødvendig vde akkurat nå så lenge det ikke innbærerer ei seng, øynene lukket og en deilig,deillig drømmeverden....men fordelen med denne turnusen er jo å ha fri hver ukedag og 3 hver uke har jeg fri nesten 2uker - deilig!!!!!!!!!!!! Dette med nærmere 100% lønn (inkl kontantstøtte).... Så gla: Cruise, så deilig, må jo være drømmeferien for gravide:) Mye vann bruker å fungere godt på lavt blodtrykk, putter du i deg litt salt samtidig evt farris ol gjør det susen ofte. Var på Malta da jeg gikk gravid med gullet og det funka som ett skudd. Vi snakker mye væske da når det er så varmt, kanskje opp i mot 6 l pr dag i en slik varme...uanset dette må dere jo bare nyte!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sanna: Hehehe...vi har faktisk ikke fått godkjent bygge planen fra kommunen enda,men grave har vi gjort...hehehe...men vi håper at påbygge er helt ferdig før jul og siden vi satser på baby i januar/februar passer jo det supert med tanke på barnerommet:) Vi har ett par byggetrinn til, men de kommer etter hvert. Skal gjøre litt med kjøkkenet for å få det større og mere anvendelig også skal vi få oss større bad og en ekstra inngang hvor vi kan "rote" og ha en ekstra do slik at vi slipper å dra sølete barn som er ute å leker gjennom hele huset....jeg hater med andre ord husarbeid så her skall det lages ett praktisk hus:) Når satser dere på å være ferdig????? Anki72: Skal bli såååååååååååå deilig med større plass. Tom jeg får eget "lekerom" så da er det opp med massasjebenken og alle hobbytingene systematsik inn i ett skap slik at de er lette å få tak i og lett å rydde bort når massasjekundene mine kommer (jepp, er utdannet massør i tilegg til sykepleien...ikke dumt, ikke dumt), kanskje det drypper litt på gubben også da - hehehehe.... Georgia Brown (var det nicket til deg som var ny): Hvordan går det med deg???? Snork frøken: Hvordan har helga vært???? Nei, nå var jaggu gullet ferdig med å utforske for i dag. Bare hyl og skrik, får vel leke litt vi nå. Ha en fortsat god dag damer
bomsa Skrevet 28. april 2008 #146 Skrevet 28. april 2008 Skubbe litt før eg går å legg meg, e nett ferdig på jobb....sååååå trøtt..
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 29. april 2008 Forfatter #147 Skrevet 29. april 2008 - Litamora: ikm 10. april - Elisabeth'77 18. april - kropp: ikm 18.april:-) - Ca lykkelig: ikm ca 20.april - Kiss 10: Ikm i månedsskiftet april/mai - linnemor:) IKM ca 1.mai? - Serephina ikm 4 mai (gift, ingen barn, bor i Vestfold) - anki72: ikm 4. mai (gift, to gutter født -00 og -03, sunnmøre) - Parasit: IKM 4. mai? Litt usikker her (30 år, samboer, jente 07) - Mortine: ikm ca.5.mai (33 år,snart gift, jente f.03. Buskerud) - mamma til 2: ikm 6 mai (gift, to gutter født - 03 og -05, Vestfold) - rose:-) ikm ca 6.mai ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag) - D&G-the one ikm 7.mai (38år, samboer, gutt født 06,Oslo) - BigDogMamma69: IKM 8. mai (38 år, gift, gutt '98, gutt '06, Bergen) - så gla': ikm 11. mai (39 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold) - Giina IKM 11.mai (latterlig lenge til) - Dotten ikm ca 14. mail (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo) - Underveis.dk: ikm ca 15. mai -Sanna32 ikm 25. mai, (sambo, 0barn, bor i oslo,opprinnelig fra troms) - tussemor5: 25.05???? (gift, gutt 07, møre og romsdalen) - Ba.rbalala:ikm? - Godiva mamma til 2 jenter? - Orkidè31: IKM? (Samboer, 31 år, ingen barn, bor i Stavanger) - *my* IKM? (31 år, samboer, ingen barn, bor i Oslo) - Kassi med 2 gull + 1pp, TR? (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet) Gravide: - Skrekkblanda fryd, term. 1. sept - Vil-ha nr2-snart, term 18.okt - Snowflake, termin 3.november - Grandis, termin 14. november - Snart 4 barn? termin 22.nov - nr3hososs: termin i slutten av november... - Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold) - myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten TREFF I EN PARK I OSLO LØRDAG 31.mai 14. eller 21.juni Skriv dere på og skriv datoene som passer best bak:) D&G-the one (kan alle lørdagene) Så gla' (lørdag 31.5 eller 14.6 passer bra *S*) Sanna32 (kan sikkert alle dagene) Pappalille (31.mai el 14.juni) Dotten (31. mai el 14. juni) SKAL VI SATSE PÅ 14.JULI? Godmorgen i d flotte været:) En rask tur innom før vi drar ut. Har sommeren kommet:):) Var 18C i går her. Hadde verandadøra oppe til kl 21, deilig! Vel, nå er jeg på dag18 i syklusen. Ingen spes symtomer for min del. UUUUUUUTROLIG hvor treigt d går frem til ikm assså Heldigvis skal vi til Uppsala på langhelg besøk fra torsdag morgen -søndag. Dagene går litt fortere da:) Vi har 2 vennepar som bor der, evighet siden sist vi såås så d skal bli koselig:) Så glà: Er d slutt på å bruke pinnen nå? Cruise.....-heldiggris! Selv om jeg synes d er deilig i spania-huset hadde full oppvarting vært en drøm:) Hi-Hi-høres jo virkelig lovende ut m spire denne mndèn, full aksjebeholdning;) Sanna32: Høres ut som en koselig harrutur, Ening om at gøteborg er en kjempehyggelig by:)Deilig at d ikke tar sånn altfor langtid å kjøre dit heller. Fine veier også Klar for tur i morra? (må jo få se hva du har kjøpt:)) Dotten: Hvordan står d til? Tanta reist, og klar for ny runde? Hmmmmmmm, at du kunne klemme apoteket, kansje ei meining med d! La oss håpe d:) Anki72: oi-oi-oi......høres jo virkelig ut som festeblødning utifra d jeg har lest meg til her inne. Krysser fingre om at spira sitter!! Mortine: Gøy med teater:) Jeg selv har bare d lille fra barneskolen å komme med, men d var med stooooor innlevelse. Husker godt når jeg skulle være en sneklokke i et spill:) Er jo ikke lenge til ikm for deg, 5.mai......noen symtomer du da? Nei, nå må vi skynde oss ut. Prøver å få oppdatert meg litt mer etterpå
Mortine Skrevet 29. april 2008 #148 Skrevet 29. april 2008 Hei! Hmm..jeg er egentlig opptatt både 31.mai 14.juni jeg.. 31.mai skal jeg på jentetur til Gaustatoppen. 14.mai er det Norwegian wood i Frognerparken (har årelang tradisjon med ei venninne å dra dit), men kanskje jeg kan få til en kombinasjon siden jeg allerede er i byen (i en park faktisk!). Ja, nå er det ikke så lenge til IKM for min del. Svetta masse i natt, stikker litt i puppene og magen, er trøtt- alt dette kan være symptomer, men ikke nødvendigvis!! Har UVi igjen.....og er redd for at det skal gjøre skade hvis jeg skulle være så heldig å ha blitt befrukta! Du har jo IKM rett etter D&G, dette blir spennede. Tror jeg vil kjøpe meg en monitor hvis TR kommer. Er så fasinert av det leketøyet! Kjæresten syntes at det virket unødendig, men han forstår godt at det vil være gøy for meg å gjøre testinga mer "vitenskapelig". Kanskje du skal begynne som omreisende kakepynter Sanna? Du er hjertelig velkommen hit!!!! Enig i at Gøteborg er en kjempefin by! Har vært der på både jentetur(høres ut som om jeg ikke driver med annet) og kurs for ikke så lenge siden. Cruise høres supert ut Så gla'! Boblebad mm. også...Pappa og kona var på cruise i Middelhavet for et par år siden og syntes det var helt topp. Deilig med sånn alt inkludert. I morgen er det bare 2 uker til vi reiser!! Jeg driver å lurer fælt på hva slags sko osv. jeg skal ha på meg til den nyinnkjøpte hvite sommerkjolen min..Fant noen lekre røde, men det blir kanskje litt for voldsomt.. Helga gikk med på å rive gangen og inngangspartiet..bortevekk! Vi har et hus fra 1905 som opprinnelig var sveitser-light /fattigmannssveitser- dvs. ganske lite og ikke med så mange detaljer. Det ble naturligvis byttet vinduer på det på 50 og 80-tallet, så vi har en salig blanding av vinduer i tillegg til den klossen av en gang som heller ikke var spesielt fin. Nå skal vi bygge på med gang, bad og et soverom. neste år blir det nye vinduer. Vi skal ikke gjøre noe selv bortsett fra å rive og male. Både kjæresten og jeg har lange slitsomme opppussings-historier bak oss som vi ikke orker å gjenta.. Trampolina kom opp i helga også, snuppelura er strålende fornøyd!! Hun er også forelska for tiden. Den utvalgte går i barnehagen hennes og det er gjengjeldt heldigvis. Hun hadde drømt om han i natt kunne hun fortelle. Jeg har også en stor "hang" til bunader Snorke-frøken! Jenta mi skal få beltestakk nå og jeg har vært rundt omkring og kikka! Selv har jeg Øst-Telemark. Alltid kledd! Nå må jeg jobbe litt gitt!!
tussemor5 Skrevet 29. april 2008 #149 Skrevet 29. april 2008 Snakk om sjokk start på morgenen. Gullet hadde spydd i løpet av natten. Hadde ikke før ryddet opp det så var det full bleie med...ja...say no more, så d' var bare å kaste ungen i dusjen atter en gang. Puh, nå har jeg kommet meg ut av dusjen selv,nytt en kopp kaffe (og sjokolade...huff og huff, men syntes jeg fortjente det i dag:)) så kose meg litt her inne før jeg må begynne å pakke. Søren, ble litt usikker nå på om det er lurt å reise nordover i morgen...hmmmmmmmm...gode råd????? Får se ann formen til gullet i løpet av dagen, men må vel pakke litt for sikkerhetsskyld.... Snork Frøken: Det må jeg si har vært litt av en påbyggning. Har dere holdt på lenge??? Gubben mine hadde planer om å gjøre det aller mestes selv og som vanlig ville han ikke høre på meg. Heldigvis har vi fått tak i en snekker (som er kompis med gubben) som anbefalte oss at han skulle gjøre all jobben, men at gubben kunne hjelpe til når han ønsker, skrive timer og få det trekt fra totalsummen på utbygginga - genialt, for da vet jeg at påbygget blir ferdig:):) men, nå så jeg drømme huset på nettet i går i sogn og fjordane til 1.3mill med 8 soverom, 2 kjøkkene, flere store stuer osv...gubben bare lo og lurte på hvem som skulle ta seg av oppussing og vedlikehold...hehehe...tilbydde meg å hjelpe til litt og kanskje leie inn hushjelp...hehehe....skal bli kjekt å bli ferdig her også da, kan bli koselig. Neste sommer skal vi ordne hage og det skal bli godt å holde på litt ute....Hvordan går det med det lille gullet ditt i magen??? Ellers damer har tante forlatt redet...noe jeg vet en som kommer til å bli overlykkelig over å få høre;) så nå er det full rulle fra i kveld for å være sikker på at vi treffer denne gangen:) Er så lysten på en liten baby snart og gullet har skikkelig godt av å måtte dele mammaen og pappen sin snart...hehehe...begynner å bli bortskjemt gitt;) Huff, sitter å hører på dette groteske opplegget som ble avslørt i Østerrike, kjenner jeg blir kvalm.... Snakkes senere damer
Maine Skrevet 29. april 2008 #150 Skrevet 29. april 2008 Hei på dere! Her er det veldig vår - sol og mildt! I hagen hjemme blomstrer det for fullt og det er pent å se på nå som ugresset ennå ikke har funnet veien til overflaten. Håper å få plantet litt mer til helgen.Trenger også å få plantet litt nytt på grava til vår lille englegutt. Stemor holder seg bra. Liker at det alltid ser stelt ut der selv om jeg ikke kan komme innom så ofte. Ellers forsår jeg som tidligere nevnt ikke syklusen min. Har ikke funnet el denne måneden.Har endel utflod. Føler at det "renner", men det er ikke så mye på truseinnlegget. Noen ganger har jeg mini el-slim, men det forsvinner fort igjen. I helgen hadde jeg litt brunt utflod en dag. Utifra tidligere sykluser har jeg ikm 6 mai. Kjenner at jeg tenker mye på dette - må prøve å få tankene over på noe annet, men det er ikke lett!!! Skulle helst vært gravid for lenge siden..............Vi er jo flere i den båten! Nå er det lunsj! Klar for mat kjenner jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå