Gå til innhold

Ny tråd: OSS OVER 30

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Litamora: ikm 10. april

- Elisabeth'77 18. april

- kropp: ikm 18.april:-)

- Ca lykkelig: ikm ca 20.april

- Sanna32 ikm 22. april, (sambo, 0barn, bor i oslo,opprinnelig fra troms)

- linnemor:) IKM ca 1.mai?

- Serephina ikm 4 mai (gift, ingen barn, bor i Vestfold)

- anki72: ikm 4. mai (gift, to gutter født -00 og -03, sunnmøre)

- Mortine: ikm ca.5.mai (33 år,snart gift, jente f.03. Buskerud)

- mamma til 2: ikm 6 mai (gift, to gutter født - 03 og -05, Vestfold)

- rose:-) ikm ca 6.mai ( Samboer, ett barn født 04, bor i trøndelag)

- D&G-the one ikm 4-8.mai (38år, samboer, gutt født 06,Oslo)

- BigDogMamma69: IKM 8. mai (38 år, gift, gutt '98, gutt '06, Bergen)

- så gla': ikm 11. mai (39 år, Samboer, gutt 18 år, jente 12 år, en liten engel 07, bor i Vestfold)

- Giina IKM 11.mai (latterlig lenge til)

- Dotten ikm ca 14. mail (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo)

- Underveis.dk: ikm ca 15. mai

- Ba.rbalala:ikm?

- Kiss 10: Ikm i månedsskiftet april/mai

- Godiva mamma til 2 jenter?

- Orkidè31: IKM? (Samboer, 31 år, ingen barn, bor i Stavanger)

- tussemor5: IKM?

- *my* IKM? (31 år, samboer, ingen barn, bor i Oslo)

- Kassi med 2 gull + 1pp, TR? (31 år, gift, jente 04 og gutt 07, Vestlandet)

- Parasit: IKM 4. mai? Litt usikker her (30 år, samboer, jente 07)

Gravide:

- Skrekkblanda fryd, term. 1. sept

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

- Snowflake, termin 3.november

- Grandis, termin 14. november

- Snart 4 barn? termin 22.nov

- nr3hososs: termin i slutten av november...

- Snorke-frøken; termin 07.12.2008 (gift, j.99, j.01 og g.02 Vestfold)

- myrtel med blåbær. termin ca 19.12.08 (gift, gutt f:-99, bor i ofoten

Hei alle "gamle" og nye :)

Lenge siden jeg har vært innom her nå. Av ulike grunner har vi ikke vært aktive på prøvefronten de siste par månedene. Men nå er vi igang igjen og håper veldig på positivt resultat snart.

Kjekt å se at så mange er gravide. Gratulerer !! Og en kjempegjeng på IKM-lista :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann alle sammen....jeg har fri i morra...:-D

GRATULERE MED DAGEN DOTTEN!!!!!!!

Ellers e det en del negativ testing her....jeg har funnet grunnen...det er for at alle skal bli gravide sammen med meg i neste PP...:-D

D&G...får litt sånne rare vibber av denne snakken om nye leketøy...måtte lese setningen to ganger før at det gikk opp for meg hva det var...:-S...er skitne tanker et syntom.?.he he...Takk for svar ang de tilbudene.

mortine...godt at alt var bra på gu, ang bakt fisk og grønnsaker...har dere prøvd å bake biter av pære sammen med grønnsakene? ååååå....hærlig, og nydelig til fisk..:-)

ps: har jeg nevnt at jeg har fri i morra..:-D

pss: D&G hvis du vil gå tur i morra er det bare å sende melding.

Snakkes

Skrevet

TREFF I EN PARK I OSLO LØRDAG 31.mai 14. eller 21.juni

Skriv dere på og skriv datoene som passer best bak:)

D&G-the one (kan alle lørdagene)

Så gla' ( lørdag 31.5 eller 14.6 passer bra *S*)

Sanna32 (kan sikkert alle dagene)

Skrevet

nå ramler vi snart ned på side 2.

skulle bare dytte litt.

godnatt alle sammen.

Skrevet

Halloen jenter! Fy så skitne tanker du har Sanna *fnise* Tenker de som bare leser i smug innimellom også tenkte det samme jeg *hi, hi*

For de som måtte lure; det nye leketøyet er altså CB's fertilitets monitor :-))

Mortine; så godt å høre at alt gikk bra hos gynekologen. Da blir det sikkert fart over sakene fremover;-)

D&G; Første dag med testing i dag:-D Hva sa monitoren??? Jeg skal putte batterier i min nå. Skal vel stille den inn på dag 3 jeg da?

Kiss; Hyggelig at du er tilbake:-) Lykke til med prøving. Nå sitter spira snart vet du;-)

Jeg fikk ikke noen tlf fra gynekologen i går, så da får jeg bare vente og se om hun ringer i dag. Er jo ikke sånn kjempehast siden jeg ikke får pergo likevel mest sannsynlig. Kjipe kjerringa. Pøh.

Nå skal jeg snart avgårde og passe datteren til ei venninne av meg. Hun er 7 mdr, og bare så herlig. Venninna mi gifter seg i helgen, og jeg skal passe snuppa hennes. Gleder meg sånn! Skulle jo egentlig vært med i bryllup, men følte ikke for det,. Dette er jo den helgen hvor alt gikk galt for et år siden... Har veldig lyst til å gå i kirken og overvære seremonien, men er redd det blir hakket for mye. Det er samme kirke som vi hadde begravelsen for vår sønn. Derfor tilbød jeg meg heller å passe snuppa hennes. Noe jeg gleder meg veldig til:-D Jeg var en stund redd for at jeg ikke skulle greie det heller, men nå vet jeg at det kommer til å gå bra. Skal nok ta godt vare på tulla ja:-) Kanskje blir det litt svung over graviditetshormonene også :-)

Må svinge meg rundt her. Ha en fin dag alle sammen!

Skrevet

Hei!

Tuuuuuusen takk for alle bursdagshilsnene jenter/damer (stryk det som ikke passer). Kjempekoselig. Dagen ble liksom veldig hverdagslig. Kjøpte oss litt snop o.l. som vi stappet trynet fullt av...., men skal ta litt mer feiring med kake og is på lørdagen.... He, he. Skulle ha is i går, men glemte det helt!!! Er DET mulig eller? Glemme å spise snacks?? Vel, da blir det bare mer til lørdagen :) Gleder meg!

Fikk endelig en ny bilstereo til bilen i går. Har vært stille og kjedelig å kjøre bil det siste halvåret ja.. Hi, hi. Litt treig i avtrekkeren, men nå som jeg hadde bursdag, fant jeg ut at det kunne jeg jo ønske meg, og det fikk jeg av sambo og snuppa. Så nå kjører jeg rundt med volumet på full guffe. Skikkelig fjortis :)

Og så får jeg enda flere gaver til lørdagen av snuppa :) He, he. Fikk en del pengegaver av familien, så nå blir det ny bukse og time til frisøren, og vips så er de pengene borte, men jeg har jo fått igjen noe jeg trengte og ønsket meg. Snart ett år siden siste frisørbesøk, så jammen på tide :)

Ellers gikk det bra hos tannlegen med snuppa i går. Hun gledet seg jo hun (stakkar... skulle bare vist...), og satt på fanget mitt å gapte og viste frem tanna si. Den var blå ja og "død", men så lenge det ikke blir en betennelse, så slipper hun å trekke den, heldigvis! Sambo var med som fotograf, så det første tannlegebesøket er vel foreviget :)

Snufs. Siden hun også måtte ta et bilde av tannen sin, og jeg satt underst, så spurte tannlegen om jeg var gravid, for ellers kunne ikke jeg sitte der. Måtte dessverre svare nei på det ja... Blæh! Hadde lyst å si at nei dessverre for den he.... tantekreket kom i går!!!!!!!!! He, he.

Kiss10: Velkommen tilbake. Hyggelig at du ikke har glemt oss :) Masse lykke til nå da. Håper spiren sitter fort, at at du slipper å henge her inne så lenge! Siden dere har hatt en pause, skal du se den sitter fort :)

Mortine: God tur til Geilo og kos dere på skitur med 15 000 andre! Er hvis nok verdens største skirenn, Skarverennet (sa det på radioen i sted). Håper sola skinner og dere råkoser dere. Bruk solkrem!!!

Så synd testen din var negativ, men kjempepositiv at alt så bra ut hos gyn da :) Nå er det bare å sette i gang for fullt :)

Så gøy at dere har funnet ringer da... :) Har dere fortalt snuppa noe enda? Tror jeg har spurt før, men når drar dere? Altzheimer light her skjønner du :)

tussemor5: Fysj og æsj da! Så synd med negativ test da. Nå husker jeg ikke om du skrev at tr hadde kommet også, men om ikke, så er det jo enda håp :)

Så gla': Synes du er skikkelig god venninne jeg, og kjempesnill, som tilbyr deg å passe snuppa deres, slik at de får en fin og rolig dag, uten en liten baby som også krever sitt :) Har full forståelse for at du ikke orker å dra i den kirka som har så vonde minner, men neste gang du skal dit, er jo i barnedåpen til den lille som kommer snart :) For du blir jo gravid om ikke lenge :) Og da blir det nok lettere. Både gode og vonde minner, og forhåpentligvis overskygger gleden med en ny baby, det vonde med å miste en. Håper det i hvert fall :) Den lille blir jo aldri glemt uansett om man får ti nye småtasser :) Den lille engelen din vil alltid være der :)

Snorke-frøken: Jeg glemte å spørre om jeg fikk dobbel-kur. La jo igjen beskjed til legesekretæren om at jeg ville ha det, men når gyn ringte meg, så glemte jeg å si det igjen....! Men om ikke, får jeg i hvert fall en enkel-kur. Tror hun skulle sende resepten i posten. Om den ikke kommer i dag, drar jeg ned på apoteket, da jeg ba legesekretæren om at den skulle fakses dit... :) Ikke lett dette når man snakker med flere. He, he.

Noen av "bivirkningene" med Pergo kan være flerlinger, men det er jo såpass mange som går på Pergo, og egentlig få som får flerlinger, så vi får satse på at jeg i hvert fall får en ... :) Litt skrekk med to på en gang gitt :)

Når det gjelder utredning og hjelp fra det offentlige, så er vel regelen sånn at de under 35 år må prøve i ett år før de kan søke hjelp, og de over 35 år (meg....), trenger bare å prøve i 6 mnd. Så jeg er "overkvalifisert" der gitt. Har liksom ikke ville gjøre noe offentlig enda! Høres såååå skummelt ut!

Og som Mortine skrev, så var også jeg kveldskvalm... Hadde ikke denne morgengreia jeg :) He, he.

Nei, fy meg. Nå sitter jeg her og bruker timer igjen.. Kremt. Er jo liksom på jobb da. Blir andre boller når jeg får en ny kollega inn hit på kontoret etter hvert. Da blir det nok slutt på å sitte her! I hvert fall så mye. :) Må jo vise meg fra en litt bedre side da. Hi, hi.

Ha en strålene dag jenter/damer :)

Skrevet

Hei alle sammen. Jeg har ikke vært på nett siden søndag og her var det mye innlegg!! Mye som skjer.

Så gla: gratulerer med kattungene. Ser at du også bor i Vestfold! Hyggelig at vi er fler. Vonde dager for tiden? De nærmeste dagene vil jeg tenne et ekstra lys sammen med lyset jeg tenner for min engel. Det ekstra lyset er for å minnes barnet du mistet for et år siden. Tillat deg å sørge litt ekstra nå - det blir det lettere etterhvert. Vil også gi deg en kjempestor klem:)

Her nærmer det seg el og jeg begynner testing imorgen tidlig. Forventer el ca tirsdag neste uke.

Jeg har vært i Trondheim de siste dagene på seminar. Skulle kommet hjem igår, men flyet var kanselert og vi måtte overnatte på hotell ved flyplassen og ble ombooket til fly i dag tidlig. Det passet veldig dårlig. Både fordi det betydde mye organisering iforhold til barna/hjemmesituasjon samt at jeg absolutt ikke er god på at ting skjer uplanlagt. Det ble lite søvn og dagen idag er bare rotete. Det verste er at jeg blir redd for om dette stresset kan påvirke min syklus. Siden den er litt ustabil fra før og jeg har skjønt at den kan komme i uorden av stress. Prøver å slappe av nå..........

Nå må jeg jobbe litt - mye å ta igjen etter flere dager borte.

Skrevet

En liten hilsen fra meg før vi retter snuta mot Geilo.

Dotten: Det er ufattelig mye mennesker på det rennet ja...Mange som mener at det er tullete å gå i kø, men jeg synes at det er riktig festlig- ikke å gå i kø altså, men å være der når det er så mye liv og futt! Må huske å smøre oss, for det er meldt fint vær! I fjor hadde jeg pannebånd på..det ble ganske rart etterhvert...fikk skille midt i panna- et veldig godt synlig skille!!! Ingen av elevene på skolen så meg i øya dagene etter- de kikka bare på panna mi!

Så gla': tenker spesielt på deg i disse dagene. Håper du får kost deg når du skal være "barnevakt" og at det gjør det lettere å komme gjennom helga. Mange klemmer.

Sanna: God ide med pære sammen med grønnsakene! Det skal jeg prøve! Har du prøvd med fennikkel? Også veldig godt til fisk!

D&G: Jeg er veldig spent på å høre hvordan monitoren funker!

Håper dere og alle andre jenter her får en fin kveld og en god helg når den kommer!

Mange klemmer

Skrevet

Her er det sannelig aktivitet ja! Har akkurat brukt en halvtime bare på å lese (for meg) nye innlegg =)!

Ellers er jeg klar for treff 31. mai eller 14. juni. (Den siste datoen er dagen før bursdagen min =D ) Jeg vet jeg har fri disse helgene, så huba-hopp =)

Nå drar vel snart tanta hjem også, så kan det bli litt "ækksjon" her hjemme!

Skrevet

Oi oi oi, skal si det har vært skravlesyke jenter her siste dagene. Har ikke vært innom på noen dager. Ikke fått oppdatert meg helt på alle innleggene her. Skal skumme gjennom senere i kveld.

Grattis med dagen igår Dotten. Samme dag som sønnen min du da. Han ble 5 igår og det ble feiret med 10 andre 5- åringer tilstede. Phu! Skal si jeg var skutt igår kveld... Ellers baka jeg verdens saftigste og beste sjokoladekake...Nam! Kaloribombe..... Vet ikke hvem som spiste mest... Var vel kanskje vi voksne som var tilstede... Æh!!!

Så synd med tantebesøk til Dotten, så gla og evt andre som har fått besøk. Vi får satse på at januar -09 blir en fødselsmnd for oss. Får hjem mannen i morgen og jeg tipper EL er rett om hjørnet. Passer veldig bra.

Ellers er det veldig gøy med nye tilskudd her på tråden. Velkommen til dere nye. Kjekt.

Skrevet

Hei!

Takk for at dere får meg til å føle meg så velkommen :) Virker som en skikkelig koselig gjeng!

Jeg er glad i dag, for til tross for ryggsmerter og mistanke om prolaps, tar jeg vare på de små positive tingene som skjer. Jeg var satt opp til MR røntgen 28. april. Jeg venter EL 22. eller 23. april, så det passet meg dårlig! Men i dag ringte jeg og fikk ny time allerede på lørdag 19. april!!! Så da kan vi prøve som planlagt denne mnd. :) 2. pp etter at hormonspiralen ble fjernet i slutten av februar :)

Er det noen andre som kommer fra Nord-Norge her?

Skrevet

Der ser man at det faktisk kan nytte og forhøre seg om tidligere timer.. jeg er forresten sør troms væring, men bosatt i oslo..:-)

Skrevet

TREFF I EN PARK I OSLO LØRDAG 31.mai 14. eller 21.juni

Skriv dere på og skriv datoene som passer best bak:)

D&G-the one (kan alle lørdagene)

Så gla' ( lørdag 31.5 eller 14.6 passer bra *S*)

Sanna32 (kan sikkert alle dagene)

Pappalille(31.mai el 14.juni)

ENDELIG E D FRÆDDAN:)

Har dere store planer for helga da jenter, foruten d om å lage barn???

Helten og jeg skal i bursdag lørdag kveld, Turbo skal innlosjeres hos svigers til langt utpå søndagen:):)

Jeg er på dag 7 i leketøyet og er ennå på laveste nivå..... Sov kjempe dårlig natta til første testing, spennt vettu;)

Stråååååålende sol og BLÅ himmel her i oslo i dag, og d er meldt slik vær hele helga:)

Mortine: Finn frem solkrem og lykke til selv om at du allerede har reist:)

Sanna: Tusen takk for kjempehyggeli tur i går, håper vi kan gjenta d om ikke lenge:)

BigD: Å, deilig å få unna MR før EL. Da får du jo et raskere svar og en slipper bekymringene om d påvirker event spire:)

Anki72: ja er er d mye aktivitet om dagen, kjempegøy:)

Gratulere med vel overstått 5 års dag! Her skel vi til pærs om 1 uke.Turbo blir 2år:)

Ja denne pp skal du se d blir noe på flere av oss:) *håpe håpe*

Så glà: forelsket du deg i går? så heldig du er og så snillt å kunne stille opp som barnevakt:) Huff, håper at helga blir bedre enn hva du forventer!*klemme*

Jeg får skrive litt mer under sovinga, nå skal vi snart avgårde og feire bursdag ute ved en lekeplass:)

Snakkes

Skrevet

Hei, hei! Endelig har våren kommet. Det er så deilig! Ha en fin helg alle sammen! Og takk for varme tanker. Dere er så gode *klemme*

Skrevet

herlige fredag:-)

Denne helgen blir fyllt opp med fotballcup. Det er år å dag siden jeg spilte i en cup. så dette blir veeeldi gøy. Spiller bedrift så det er bare for moro.

Ville bare stikke innom å ønske alle en riktig god helg:-)

Skrevet

fortalte det til noen i familien i dag, men angrer meg nå og er litt sur.

Har vært sykemeldt nå siden jeg tisset på testen, har takket nei til endel ting jeg normalt sett ville ha vært med på, blant annet en voksen-bursdags-fest. Alt ble liksom en hel del mere problematisk med dette bekkenet nå. Lar seg ikke gjøre å kjøre flere timer i bil for å kunne være sosial etterpå.

Hadde egentlig tenkt å vente med å si noe til jeg var passert nærmere 10 uker. Men det var før ting ble som de ble.

Så jeg har fått mange spm om hvordan det går,........ hva er det som feiler deg.......om vi ikke kan klare å komme allikevel,........ hvorfor er du sykemeldt ovs.......

Så i dag sa jeg det, ennå jeg er bare 5+0.

Fikk en gratulerer sammen med mange "hvorfor i all verden sier du det så tidlig". og en formaning om hvor mye som kunne gå galt i begynnelsen osv... og jeg måtte ihvertfall ikke si noe til sønnen min på 9 år på ennå lenge.

Hva skulle jeg gjøre, nå har jeg løyet til alt og alle i 1,5 uke. Og når de spør og graver så tenkte jeg at jeg like greit kunne si det, så ble det ihvertfall stilt.

Det er begrenset hvor lenge jeg orker å lyve. Har vært enklere hvis jeg kunne gjøre alt som før, da er det jo ingen som har hatt noen grunn til å spørre.

Så jeg har egentlig bestemt meg for å slippe bomba etterhvert som folk lurer på noe, og får håpe at det blir flere gledelige responser enn reprimander om hvor tidlig det er.

Og sønnen min blir jeg og fortelle i morgen. Han lurer jo på hvorfor mamma går merkelig, og aldri er med på noe, bare sprader rundt med bukseknappen åpen.

Og jeg vil ikke at han skal få høre det av noen andre.

jeg har hittil sagt at jeg har spist noe med melk i og derfor har vondt i magen... he he (er laktoseintolerant)

det ble vel et langt og deprimerende innlegg, men jeg måtte bare få det ut.

dere er en tålmodig gjeng her inne :-))

Skrevet

Huff- jeg skjønner deg. Det er ikke slike kommentarer man ønsker å bli møtt med når man forteller det til dem man er glad i. Når jeg lå på legevakten og ventet på legen når jeg hadde SA, snakket jeg med mora mi i telefonen. I stedet for å komme med trøstende ord, kom hun med en kommentar om hvorfor jeg hadde fortalt det så tidlig. Ble så såra. Denne gangen skal jeg holde kjeft til 3 mnd. Skjønner jo at du nesten MÅTTE fortelle siden du har de plagene du har. Ikke så lett å skjule da. Tror ikke folk mener å være tankesløse, men de skjønner ikke (har glemt?:)) hva vi går gjennom når vi er gravide.

Kos deg med tanken på å få en liten!:) Håper at formen din ikke blir så aller verst utover i svangerskapet.

Oppdatering fra meg- ingen TR, skal ta test i morgen. Syklusen er på dag 46 etter SA.

God helg til dere alle! Den sjokoladekaka til Anki kunne jeg godt tenke meg å prøve. Fikk vann i munnen når jeg leste det innlegget.

Høres kos ut å gå tur sammen (var det Sanna og D&G?). Da kan man virkelig prate baby.:) Jeg har ei kollega på jobben som kjenner til alt jeg går gjennom for tiden. Ingen andre, og slik skal det være.:)

Skrevet

Utrolig hvor tøffe dere er alle sammen, spesielt dere som går gjennom tøffe tider (ingen nevnt, ingen glemt). Jeg tenker myyyyyyyye på dere!!!!!

Til deg som lurte på om det var noen fra nord norge her. Jeg er opprinnelig fra Vesterålen, men bor i Møre og romsdalen;) (hva ikke dissa mannfolkene får oss til å gjøre for dm;) Knis)

Jeg for min del føler meg helt sinnsforvirret. Nå har jeg ventet på TR i over 1 uke, det murrer av og til så kraftig i ryggen at jeg er sikker på hun kommer, tar på meg ett bind for sikkerhetsskyld, men neida....har allerede testet 2 ganger negativt,men føler at symptomene begynner å komme, men ikke slik de var sist...nå er jeg nesten konstant svimmel (har kommet på de siste dagene) og har en del hodepine, noen som har hatt d' slik tidlig i svangerskap???? Jeg har ett temperament uten like og plutselig her en kveld begynte jeg bare å stri gråte fordi jeg fikk det for meg at jeg ler for lite...herregud....sist jeg gråt på være på dag 3 etter fødselen....sukk...holder på å bli gal...ja ett annet "tegn" er at eggstokkene mine er ømme, tyngdefølelse rundt om livmoren og nedi der og det er ubehagelig å løfte tungt....kan sikkert være så mangt, men jeg holder på å bli gaaaaaaaaal.....Nå sitter jeg atter en gang på jobb. Nattevakt, tenk å sluppet i værtfall ei nattevakts helg - det hadde vært godt, for jeg blir så trøtt........

Mye klaging, men har skikkelig problem med å fokusere....skal teste igjen over helga hvis ikke den forbanna tanta er kommet til da. Gubben og jeg har liksom blitt enige om at nåt TR har reist skal vi ha "senghygge" hver dag i en måned sånn ca eller til symptomene ikke er til å ta feil av, slik at vi blir gravide kjapt. Orker ikke være kvalm på ferien med svigers i sept.

Får gå å sjekke på arbeidsoppgavene mine.

Ha ei strålende helg folkens!!!!!!!!!!

Mange varme tanker herifra

Skrevet

Push,push...var plutselig på side 2 og det kan vi vel ikke ha noe av vel jenter??????

Håper dere har ei strålende helg!!!!!!!!

Så gla: Hvordan har helgen gått for deg???? Tenkt mye på deg

Skrevet

Da var MR røntgen unnagjort. Nå er det bare å vente på resultatet... Sliter virkelig for tiden og har nå vært tre uker sykemeldt - nye tre uker begynner fra mandagen. Er glad det er så fint vær her på vestlandet. Nyter å være litt ute i sola. Og i kveld klarte jeg å gå en minitur rundt nabolaget med mann og hunder. Jeg gikk saktere enn en skilpadde...

Vi er flere fra Nord-Norge da :) Jeg er fra Troms. Flyttet til Vestlandet pga min kjære ;) Er bittelitt "ambivalent" med tanke på prøving. Om kroppen tåler en graviditet til... Vi prøver i alle fall, har så lyst på en liten en til!

Myrtel med blåbær: Du gjør rett i å fortelle det til gutten din på 9 år. Han fortjener å få vite, uansett hvordan det går. Jeg har en gutt som er like gammel som din, og så lenge jeg forklarer hva som skjer og snakker åpent med han, takler han hva det skal være. (Jeg har forresten vært en del i Narvik - ex'n kom derfra, så jeg har mye Narvikdialekt i meg enda...)

Ellers er det artig å bli kjent med historien til dere andre også.

Håper alle har hatt en strålende fin helg :)

Skrevet

God morgen alle sammen! Ja her har helgen gått over all forventning. Jeg vet ikke hvorfor jeg men, av en eller annen grunn har jeg forespeilet meg at denne "1-års dagen" skulle bli så mye værre enn den har blitt. Det er klart det har vært vondt, men det har heldigvis gått mye lettere enn forventet. Vi har faktisk hatt en fin helg, og har kost oss sånn med datteren til venninnen min. Jeg merker at det er over 11 år siden jeg hadde baby sist da ;-) Har vært litt på vakt hele tiden. Hi, hi... og så håper jeg dette får graviditetshormonene til virkelig å skyte i været, for lengselen er ikke noe mindre blitt i løpet av helgen.

I dag satte jeg inn den første testen i fertilitetsmonitoren, og jammen ble det ikke høy fertilitet allerede i dag. Skal se dette blir en aktiv prøveperiode gitt. Men, står i bruksanvisningen at noen kan oppleve å få veldig mange dager med høy fertilitet den første pp med monitoren. Den justerer seg visst neste måned. Siden tanta har reist igjen, er det vel bare en ting å gjøre i kveld :-)

Ellers fikk jeg ikke svar på progesteronprøvene før helgen. Det var noe sykdom på gyn-kontoret så jeg får prøve igjen til uka. Nå får jeg ta meg litt av det lille sjarmtrollet som vi låner. Hun våknet for 20 minutter siden (0630) og har sovet siden kl 2000 i går. Jeg har vært våken noen ganger i løpet av natten da. Sjekke at hun puster osv. Hi, hi..

Skriver mer litt senere. Må lese innleggene en gang til:-)

Ha en fin søndag alle sammen.

Skrevet

hei, alle sammen!!

Nå er det lenge siden jeg har vært innom. Ser at det er kommet mange nye på tråden. det er koselig!

JEg har vært en del inne på BIM, men har ikke skrevet så mye. Har vært i heller dårlig form de siste ukene - særlig på ettermiddagene etter jobb. Har heldigvis de siste dagene hatt enkelte kvelder der jeg ikke har vært helt utslått, så jeg krysser fingrene for at det er positivt. Er 9+3 i dag. Skal ikke på ny ul før om to uker. Tenker mye på at i verste fall så har jeg da nok en gang gått med et dødt foster/baby i magen i over en måned. Krysser fingrene!

Nå håper jeg virkelig at dere snart kommer etter inne på 1.tri! Det er ikke det samme å være der som det var her!

Krysser fingrene for dere alle!!

Ha en super dag!!!!!!!!!!1

Klem....

Skrevet

Her er det stor aktivitet gitt =) Moro. Jeg er så fersk på dette at jeg nesten ikke vet noenting som helst om det å prøve å bli gravid. Ja, sånn bortsett fra det aller viktigste da. Dét har jeg forstått *hihi*. TR dro i går, og jeg har i dag lest litt om EL, når det kan forventes og slikt, men det er ikke bare-bare å finne ut av når jeg aldri har hatt noen fast og grei syklus.

Har vært plaget med TR siden jeg var ni, nesten ti, og det har alltid vært litt tilfeldig når hun kom og dro, jeg har alltid hatt voldsomme smerter (og jeg tåler faktisk en hel del) og derfor har jeg gått mye på p-pillen. Nå prøver jeg å få hode og hale på dette, men jeg er så _utålmodig_. Jeg vil bli gravid nuh! Mannen min er (heldigvis) nesten mer verpesyk enn meg, så jeg slipper i hvert fall småerting da =)

Om jeg kunne være så vennlig å få en 28-dagers syklus så er vel neste IKM den 12. mai. Vi får se =) Jeg får være veldig, veldig snill jente ^^ (Eller lønner det seg å være litt uskikkelig her kanskje?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...